abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36427745
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 01:51 schreef Johan_de_With het volgende:
''Cartoonrel'' en ''ijsklontjesgooier'' zouden woorden van het jaar kunnen worden, als fantacalyptisch niet alle woorden naar het tweede plan verdrong. Gers, vind ik het.
Gers betekent bij ons iets wat hier nooit bedoeld kan worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36427821
quote:
Schijnheiligheid in schaduw van een schijnheilige

Dinsdag 28 maart 2006 - Hij ligt al weken in coma, maar toch domineert hij de verkiezingen in Israel vandaag. Ariel Sharon bereikt bijna de status van heilige. Twee partijen, Likud en Kadima, gaan er prat op het erfgoed van de bijna-dode premier te bewaken.

Verkiezingen in de machtige schaduw van Ariel (’Arik’) Sha- ron. Waarnemend premier Ehud Olmert wil het niet horen. „Waarom zijn schaduw? Ik zeg liever: zijn licht. Waarom zouden we alles moeten bekijken vanuit het donker?“, zegt hij in een vraaggesprek met het dagblad Ha’aretz. „Ik vergeet geen moment dat het Arik was, die het besluit nam Kadima te stichten. Met mijn aanmoediging.“ Sinds 2001 heeft Arik de Geweldige het onmondige volk door de woestijn geleid. Zijn bewind culmineerde vorig jaar in de ontmanteling van de nederzettingen in de Gazastrook en het vertrek van het leger uit dat gebied. Het resultaat was de tweespalt in de Likud, die leidde tot zijn uittocht en de oprichting van de nieuwe centrumpartij Kadima (’Voorwaarts’).
Toen op 25 januari de islamitische verzetsbeweging Hamas overtuigend de Palestijnse parlementsverkiezingen won lag ’Koning Arik’ al drie weken in coma in het Jeruzalemse Hadassah-ziekenhuis.

Verkiezingsstrijd
Israëls verkiezingsstrijd speelt zich af in de stilte na de storm. De leuze ’Kadima Sharon’ is veranderd in ’Kadima Israel’ en Ehud Olmert, de nieuwe leider, houdt zich wijselijk zoveel mogelijk op de achtergrond. Hij weet dat hij qua populariteit niet in Sharons schaduw – of licht – kan staan. Sinds de premier in het ziekenhuis ligt heeft hij diens stoel aan de kabinetstafel onbezet gelaten en diens werkkamer niet gebruikt.
Twee partijen - Kadima en Likud - gaan er prat op het erfgoed van de bijna-dode premier te bewaken. Maar de heilige sfeer die er om zijn bedlegerige persoon wordt geschapen gaat vergezeld van een fikse portie schijnheiligheid.
Sharon was ook zelf allesbehalve een heilige. Zijn militaire avonturisme daargelaten deed hij samen met zijn zonen ongeveer alles wat in nette politieke campagnes verboden is. In de strijd om het Likud-leiderschap in 1999 beschuldigde een van Sharons politieke rivalen, een zekere Ehud Olmert, hem zelfs van het hanteren van ’mafiataktieken’. Dat was nadat Sharon een privédetective had ingehuurd om stinkende informatie over zijn tegenstander bijeen te harken.
Olmert hield de Likud voor dat verkiezing van Sharon er borg voor zou staan dat de partij voor eeuwig in de oppositie zou blijven. „Als er iemand het tegendeel vertegenwoordigt van trouw, leiderschap en partijdiscipline, dan is het Arik“, riep Olmert destijds. Later verzoenden ze zich en werd Olmert Sha- rons politieke rechterhand.

Blinde
Likud-leider Benjamin Netanyahu beweert in de campagne dat alleen zijn partij de weg van Sharon bewandelt. Hij hoopt kennelijk dat de kiezers zijn recente aanvaringen met de premier nu al zijn vergeten. „Sharon gaat voorwaarts als een blinde“, zei hij vorig jaar augustus, bij de terugtrekking uit Gaza. Na zijn aftreden als minister van financiën noemde hij Sharon een dictator: „Hij streeft naar alleenheerschappij met een marionettenregering, zonder een plaats voor democratie.“ Maar dat was vorig jaar, toen Sharon zijn critici nog van repliek kon dienen. Nu is er alleen nog Sint Ariel de Zwijger. Over de doden en bewustelozen niets dan goeds.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:45:42 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36429349
Die hacker is satan. Duidelijk.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36429411
quote:
RONDUIT PRAISE ALMELO!! WHOOHOO
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:12:27 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36429887
quote:
Dode en gewonde man aangetroffen in Sint Maarten

SINT MAARTEN (ANP) - In een woning aan de Dorpsstraat in Sint Maarten in Noord-Holland is dinsdagochtend rond 03.00 uur het levenloze lichaam van een nog onbekende man aangetroffen. De man is volgens de politie ,,zeer vermoedelijk'' door een misdrijf om het leven gekomen.

Voor de woning lag een gewonde man. Hij is naar een ziekenhuis in Alkmaar vervoerd. De politie werd door omwonenden getipt over de gewonde. Deze vertelde de politie dat er in de woning ook iemand gewond was, maar die persoon bleek al te zijn overleden. De politie heeft nog geen idee van wat er precies gebeurd is. Ook de relatie tussen de twee mannen is nog onbekend.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36429934
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:38:49 #209
89730 Drugshond
pi_36430691
quote:
108.000 kijkers voor Entertainment Live

Entertainment Live (Talpa, 18:00) - Evert Santegoeds en Anouk Smulders verzorgden gisteren voor het eerst de opening van Talpa met de uitzending van Entertainment Live, dat door 108.000 kijkers (madl: 2.5%) bekeken werd. "Wij gaan de laatste nieuwtjes als eerste brengen", aldus Santegoeds bij TVgids Online. "Geen oeverloos geouwehoer zoals in Boulevard, maar gewoon 20 nieuwtjes in 24 minuten. Het belooft een flitsende show te worden." Evert is blij met zijn nieuwe programma op Talpa. "Kon ik vroeger iets wat ik allang wist pas een week later in het blad zetten; nu kan ik iets wat ik om tien voor zes te horen krijg ’s avonds direct op televisie zeggen. Dat is geweldig, want vroeger jeukten mijn handen nog wel eens als ik zag hoe anderen een primeur opeisten terwijl ik allang op de hoogte was. Er zijn nieuwtjes en er zijn nieuwtjes. Sommige dingen weet ieder ander ook binnen een uur en dus kan ik die onderwerpen makkelijk in Entertainment Live aan bod laten komen. Andere exclusieve reportages kunnen rustig even wachten en die zal ik dan ook zeker voor Privé bewaren." Vorige week maandag werd een aflevering van 'De leukste thuisvideo's' na 18.00 uur door 279.000 Talpa-kijkers bekeken.
Vooral dat laatste...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:47:09 #212
89730 Drugshond
pi_36430812
PB je moet die link eens doornemen, deel 1 en 2... die postings.
quote:
Op 27 maart 2006 om 06:27 uur zei P-Lover:
Waarom heb ik mijn dochter zwanger terug gekregen van een zogenaamd christelijk kamp? Walgelijk is het, dit is niet het ware geloof, ze was helemaal ingescheurd.
pi_36431097
quote:
’Negerzoen slaat echt nergens op’
Door ORKUN AKINCI

Gelukkig zijn er nog mensen in Nederland die luisteren en bereid zijn rekening te houden met gevoelens...

..van andere soorten Nederlanders, vindt Roy Groenberg.

,,De naam ‘negerzoen’ stamt uit de tijd dat witte mensen van zwarten dachten dat ze niet deugden. ‘Neger’, de Nederlandse variant van nigger, is bedacht om Afrikanen als ‘niks’ aan te duiden. Het slaat nergens op. Een Rus komt uit Rusland, een Chinees uit China. Waar komt een neger dan vandaan?

,, We leven in een tijd dat de nazaten van slaven in Nederland wonen, dan mag je verwachten dat ze met respect worden behandeld. Anders kun je ze net zo goed in een gaskamer zetten en wegdoen. Tja, ik zeg het altijd heel extreem. Maar Nederland is een land van verstandige mensen, dus neem ik aan dat we het iedereen naar de zin willen maken.

,,De stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname, waarvan ik voorzitter ben, heeft veel negatieve reacties gekregen op onze inspanningen. We moesten van de negerzoen afblijven, mensen vroegen wat we nog meer wilden veranderen. Iemand zou zelfs ons centrum komen besmeuren met negerzoenen. Maar wij hebben toch niets lelijks gedaan?

,,De term ‘neger’ doet ons veel pijn. Hij herinnert aan een zware tijd die onze voorouders hebben doorgemaakt. Zo zou ik ook nooit een Mengele-zoen kopen, omdat ik tijdens het eten aan de holocaust zou worden herinnerd.

,,Het klopt dat niet alle zwarte mensen er een probleem van maken. Maar als iemands voorouders zijn mishandeld, is het logisch dat elke associatie emoties oproept. Veel Afro-Surinamers zullen hun gevoelens bedrukken, dat zit in de genen. In de slaventijd hebben ze geleerd dingen voor zich te houden.

,,Surinaamse mensen die lachen, moet je wantrouwen. Als je diep in hun hart kon kijken, zou je pijn zien. In een enquête van Barend en Van Dorp was 96 procent tegen de verandering van de naam negerzoen. Vier procent was vóór. Omgerekend zijn dat ruim een half miljoen mensen. Dat is niet niks.

,,Mijn inmiddels overleden ouders begrepen mij niet. Zij lieten alles aan god over, leefden met het idee dat je de mensen moest vergeven die je hebben mishandeld. Maar zij waren nog aan het ontwaken uit de slavernij. De nieuwe generatie is mondiger, feller. Wij ageren tegen alle overblijfselen van het kolonialisme. Zwarte Pieten bijvoorbeeld, vreselijk. Ik zie dat als belachelijk maken. Een feest mag geen consequenties hebben voor de cohesie in de samenleving. Ik ga op 4 mei toch ook niet in een Duits legerpak op de Dam staan? Dat is vergelijkbaar ja, slechte dingen mag je met slechte dingen vergelijken.

,,Enkele jaren geleden dreigden wij woordenboeken van Van Dale in brand te steken, omdat het woord ‘neger’ er nog instond. Uiteindelijk hebben we genoegen genomen met de toevoeging dat het woord als beledigend kan worden ervaren.

,,Het gaat ons er niet om moeilijk doen, we willen alleen meer adem om te kunnen leven. Ik noem mezelf een zwarte, omdat ik dat ben, maar vind het jammer dat het ook iets negatiefs oproept. Zwart geld, zwart zaad, zwartrijden. Ik probeer zulke termen altijd te vermijden door het crimineel geld te noemen en te omschrijven dat iemand geen kaartje bij zich heeft. Zo zie je dat de strijd om te overleven emotioneel zwaar is. Heel zwaar, kan ik wel zeggen.’’
http://www.ad.nl/binnenland/article236227.ece

De calimero van de eeuw. Wat een enorme huillie.

Daar waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk mensen.

Hoe zit het trouwens met rappers die in hun nummers veelvuldig gebruik maken van het woord nigger.

Je mag het wellicht niet zeggen maar omdat deze man te dom voor woorden is zeg ik het gewoon. Als die slavenhandelaren negers niet had vervoerd had deze meneer in Afrika gezeten en was omgekomen van de honger. Beetje respect voor de mensen en hun nazaten die negers een betere toekomst hebben gegeven .
pi_36431757
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/binnenland/article236227.ece

De calimero van de eeuw. Wat een enorme huillie.
Een huilie? Een racist van het zuiverste water:
quote:
"Veel Afro-Surinamers zullen hun gevoelens bedrukken, dat zit in de genen. In de slaventijd hebben ze geleerd dingen voor zich te houden.

,,Surinaamse mensen die lachen, moet je wantrouwen. Als je diep in hun hart kon kijken, zou je pijn zien.
Getverderre.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36431995
''Ik zou nooit een Mengele-zoen kopen.''

Hoe kan iemand zo dom zijn? Zijn ouders waren nog aan het ontwaken uit de slavernij?! En hij dreigt boeken in brand te steken?!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:35:33 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36432028
Die voorzitter spreekt ware woorden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36432090
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Een huilie? Een racist van het zuiverste water:
[..]

Getverderre.
Ja dat vind ik ook vrij merkwaardig. Hij weet dus wat andere mensen denken of moeten denken.

Het woord neger komt via wat omzwervingen volgens mij gewoon van het woord Niger wat zwart is in het Latijns zoals het woord Alba wit betekent.
Dat het woord nigger in de loop der tijd een negatieve lading heeft gekregen en niet politiek correct meer is kan ik begrijpen maar laten negers het woord nigger dan ook niet gebruiken. Dat lijkt me namelijk enorm hypocriet.
pi_36432105
quote:
Waar komt een neger dan vandaan?
UIT AFRIKA, EI! VANDAAR DE NAAM!
pi_36432149
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:34 schreef Johan_de_With het volgende:

Hoe kan iemand zo dom zijn? Zijn ouders waren nog aan het ontwaken uit de slavernij?! En hij dreigt boeken in brand te steken?!
Hij lijkt sowieso een fixatie te hebben voor WOII.
quote:
,, We leven in een tijd dat de nazaten van slaven in Nederland wonen, dan mag je verwachten dat ze met respect worden behandeld. Anders kun je ze net zo goed in een gaskamer zetten en wegdoen.
pi_36432150
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:34 schreef Johan_de_With het volgende:

De gevaarlijkste mensen zijn zij die consequent zijn, met een schijnbaar coherent idee waaraan ze vasthouden. Dat soort logica eindigt (altijd?) in een doel waarvoor middelen geheiligd zijn die helaas enig bloedvergieten noodzakelijk maken.
pi_36432259
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hij lijkt sowieso een fixatie te hebben voor WOII.
[..]
We leven ook in een tijd waarin de nazaten van Hugenoten in Nederland wonen, die hebben ook geen inherent recht op ''respect''.
pi_36432451
quote:

[Hoe zit het trouwens met rappers die in hun nummers veelvuldig gebruik maken van het woord nigger.
En wanneer gaan we Nigeria boycotten?
pi_36432499
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

We leven ook in een tijd waarin de nazaten van Hugenoten in Nederland wonen, die hebben ook geen inherent recht op ''respect''.
Wat een vreemde gevolgtrekking trouwens, het niet hebben van respect is gelijkwaardig aan in gaskamer zetten en wegdoen. Wegdoen?

Ergens is het woord respect iets heel anders gaan betekenen dan wat ik ermee aanduid.

Misschien moeten we maar weer ouderwets gaan vastleggen wat de juiste onbetwistbare betekenis is van woorden. Maken we gelijk van 'neger' weer de definitie: persoon met donkere huidkleur. En verbieden we om er negatieve associalties bij te hebben. Is die meneer ook blij.
Zijn negerzoenen weer heel positief .
pi_36432515
Het woord respect in deze context is een belediging. Die vent heeft zelf ook geen enkele vorm van respect voor de mening van een ander en dreigt met het verbranden van boeken .

Wat wil die vent? Moeten blanken op hun knieën om schuld te erkennen over iets wat lang geleden is gebeurd en toen niet verboden was en waarbij de lokale Afrikaanse elite maar wat graag zaken deed met blanken.
pi_36432590
quote:

Je mag het wellicht niet zeggen maar omdat deze man te dom voor woorden is zeg ik het gewoon. Als die slavenhandelaren negers niet had vervoerd had deze meneer in Afrika gezeten en was omgekomen van de honger. Beetje respect voor de mensen en hun nazaten die negers een betere toekomst hebben gegeven .
Nou, nou... volgens dezelfde argumentatiestijl kun je zeggen dat Joden respect moeten hebben voor Nazi's. Dankzij hen hebben ze nu in Israel of hebben ze een goed leven in Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')