En daardoor ben jij ook coolquote:Op maandag 27 maart 2006 05:32 schreef cultheld het volgende:
Ik heb zoveel vrienden met een vriendin, maar zie ze er echt niet minder om. Dat komt ook omdat ze coole vriendinnen hebben met dezelfde interesses en die ook mee gaan stappen.
Kijk, dat scheelt.quote:Op maandag 27 maart 2006 05:32 schreef cultheld het volgende:
Ik heb zoveel vrienden met een vriendin, maar zie ze er echt niet minder om. Dat komt ook omdat ze coole vriendinnen hebben met dezelfde interesses en die ook mee gaan stappen.
Ik welquote:
Kun je het niet beter naar '40+' laten kicken?quote:Op maandag 27 maart 2006 05:35 schreef PLAE@ het volgende:
Het gaat om de post-stap fase zeg maar. Dus meer in de tijd dat de kleine koters er zijn enzo
![]()
dan zijn de koters niet meer kleinquote:Op maandag 27 maart 2006 05:36 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Kun je het niet beter naar '40+' laten kicken?.
Dan kijk ik gewoon naar een neef van me. Die heeft kleine koters en gaat niet meer stappen, maar "eten" met bevriende echtparen en dan lekker geforceerd positief doenquote:Op maandag 27 maart 2006 05:35 schreef PLAE@ het volgende:
Het gaat om de post-stap fase zeg maar. Dus meer in de tijd dat de kleine koters er zijn enzo
![]()
Gemiddelde leeftijd wanneer vrouwen kinderen krijgen, is weer gestegen, las ik laatst.quote:Op maandag 27 maart 2006 05:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan zijn de koters niet meer klein
hoop ik voor die koters
Me dunkt hoe geweldig ze alles voor elkaar hebben enzo. Vertellen hoe goed het gezinsleven (quote:Op maandag 27 maart 2006 05:39 schreef PLAE@ het volgende:
wat moet ik precies onder dat geforceerd positief verstaan?![]()
allicht.. maar ik zou op mijn 20e niet graag ouders hebben die al achterin de 50 zijn. Tegen de tijd dat je zelf kids krijgt zitten ze al in het bejaardentehuisquote:Op maandag 27 maart 2006 05:39 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd wanneer vrouwen kinderen krijgen, is weer gestegen, las ik laatst.
Inderdaad. De "prestaties" van de 2-jarige koters ophemelen en niet te vergeten: Roddelen over andere echtparen (hoe die het allemaal dóen)quote:Op maandag 27 maart 2006 05:41 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Me dunkt hoe geweldig ze alles voor elkaar hebben enzo. Vertellen hoe goed het gezinsleven () wel niet bevalt.
Mwah, al zou 't, ik zou er niet wakker om liggen in ieder gevalquote:Op maandag 27 maart 2006 05:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
allicht.. maar ik zou op mijn 20e niet graag ouders hebben die al achterin de 50 zijn. Tegen de tijd dat je zelf kids krijgt zitten ze al in het bejaardentehuis
brr
Ik zie 't ook echt voor me, toppunt van burgerlijkheid. Iedereen maar hopen dat ze toffe mamma's en pappa's worden, maar ondertussen bezwijkt het merendeel voor zulke schijnvertoningen.quote:Op maandag 27 maart 2006 05:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Inderdaad. De "prestaties" van de 2-jarige koters ophemelen en niet te vergeten: Roddelen over andere echtparen (hoe die het allemaal dóen)
Nu som je een groot aantal tegenstrijdigheden op...quote:Op maandag 27 maart 2006 13:09 schreef TrenTs het volgende:
Wat heel erg goed helpt is een huppelkut zoeken, zorgen dat ze geen mening, geen visie, geen ideeën, geen idealen en geen brede kijk op de wereld heeft. Verder moet ze graag 'nieuwe mensen' willen ontmoeten, 'veel willen reizen' en 'een goed gesprek met jou niet uit de weg gaan'. Als je zelf nou ook zo'n loser wordt heb je een heerlijk leven.
Oh en natuurlijk een eigen leven hé.Mevrouw is zelfstandig
Net als jij. Lekker gescheiden op vakantie, dat is modern.
![]()
Daar begin ik dan ook niet aan want dan beland je in een vicieuze cirkel.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:11 schreef Zweefvliegje het volgende:
Weet je wat ik zelf vervelend vind? Als een goede vriendin een vriend krijgt om je vervolgens "te laten stikken". Na 1,5 jaar gaat de relatie uit en dan komt ze met hangende pootjes terug. Dan is het toch apart om dan ineens weer alles samen te gaan doen.
En na een jaartje krijgt ze weer een vriend en laat ze je weer stikken.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:11 schreef Zweefvliegje het volgende:
Weet je wat ik zelf vervelend vind? Als een goede vriendin een vriend krijgt om je vervolgens "te laten stikken". Na 1,5 jaar gaat de relatie uit en dan komt ze met hangende pootjes terug. Dan is het toch apart om dan ineens weer alles samen te gaan doen.
Ja klopt, zo is het ook gegaan.. want ze is nu weer bij diezelfde gene terug.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
En na een jaartje krijgt ze weer een vriend en laat ze je weer stikken.
Besteed je energie liever aan echte vrienden( of innen) ...
tja, da's voor iedereen dan toch anders, voor mij zijn mijn partner en mijn kind toch het belangrijkste.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:23 schreef Ingridh007 het volgende:
Doen allebei lekker ons eigen ding en dat er dan weinig tijd voor ons samen overblijft is af en toe jammer, maar je eigen leven en vrienden behouden is stukken belangrijker.
Toch lieten ze je stikken.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:23 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
tja, da's voor iedereen dan toch anders, voor mij zijn mijn partner en mijn kind toch het belangrijkste.
en uiteraard heb je minder tijd voor je vrienden als je een relatie/kindere hebt. dat is toch logisch. Toen ik nog vrijgezel was, vond ik het maar meer dan normaal dat mijn vriendinnen liever een avond bij hun vriend waren dan bij mij. Ik had niet de indruk dat ze me 'lieten stikken', al hadden we nauwelijks contact.
tja, toch heb ik nog veel contact met ze, en zie ik ze minstens om de twee weken, dan is het meidenavond ...quote:
Je ziet wel vaak dat mensen op deze manier op den duur uit elkaar groeien...quote:Op maandag 27 maart 2006 13:43 schreef RaisinGirl het volgende:
In mijn eerste 'serieuze' relatie had ik de neiging om me vooral op hem te richten, maar dat begon op den duur erg te kriebelen. In goed overleg hebben we toen besloten om het samenwonen op te geven, ik ben weer op zoek gegaan naar een kamer in een studentenhuis. Ik was toen 22. Achteraf ben ik blij dat we dit toen zo hebben aangepakt, en dat we het eerlijk konden bespreken. Later is het alsnog uitgegaan
Nu doe ik het heel anders. Ook al woon ik samen, we plannen regelmatig weekenden waarin we volledig onze eigen gang gaan. Ook de avonden vullen we afwisselend samen in of juist los van elkaar. Een avondje alleen thuis zijn vind ik bijvoorbeeld heerlijk; ik heb behoefte aan veel tijd voor mezelf. Het contact onderhouden met vrienden vind ik erg belangrijk, daar hoeft hij niet altijd bij te zijn. Gelukkig denken we er precies hetzelfde over.
Iederéén gaat naar de IKEA (en de mensen die beweren dat dit niet zo is, liegen of gaan over een jaar alsnog), al was het maar om een paar handdoeken te kopen. Dat is op zichzelf nog geen statement.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:01 schreef sadisticembrace het volgende:
Niet zo moeilijk doen mensen. Ik ben zo'n walgelijke IKEA gangster.
Nee hoor. Ik ken zat mensen die niet nooit niet naar de IKEA gaan.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:05 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Iederéén gaat naar de IKEA (en de mensen die beweren dat dit niet zo is, liegen of gaan over een jaar alsnog), al was het maar om een paar handdoeken te kopen. Dat is op zichzelf nog geen statement..
Hoe oud is je vriend?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:11 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ken zat mensen die niet nooit niet naar de IKEA gaan.
En, om je irrelevante opmerking maar even in acht te nemen; ik ben een 22 jarig nog nét niet zwanger meisje, samenwonend en ik ga op zaterdagmiddag met mijn vriend, hand in hand naar de IKEA. En soms ook naar de Praxis. Dan bind ik mijn haar bij elkaar en hij trekt z'n verfhemd aan, en dan bellen soms mensen om 23.00 en dan hoor ik hem zeggen; 'nee, vanavond komen we niet, de traf is nog niet af'.
Walgelijk gelukigzalig.![]()
waarom blijf je uitgaan als ja dat niet leuk vindt, en daar in al die jaren toch geen partner tegenkomt ???quote:Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef fakenick het volgende:
Vind dit topic echt heel erg herkenbaar. Ik ben inmiddels al weer 29 en zelf niet echt vlot met het krijgen van een relatie. Ik kan voor mezelf inmiddels praten over een 1e en 2e generatie vrienden. De vrienden waar ik vroeger vaak mee ging stappen hebben inmiddels allemaal een vriendin en zitten elke zaterdagavond op de bank met andere stelletjes. Ik zie ze nauwelijks en hooguit 2 keer per jaar op een verjaardag ofzo.
Ik zelf ga nog steeds stappen met een nieuwe 'jongere' vriendengroep. Dit is voornamelijk omdat ik geen zin heb om alleen thuis te gaan zitten in het weekend. Maar goed, het is eigenlijk meer een uitweg dan dat ik het echt heel erg leuk vind. Ik verlang er best wel naar om zaterdagavond lekker thuis te gaan zitten en niet altijd op stap te 'moeten' tot laat in de nacht. Maar voor mezelf is dat geen oplossing. Ik ben dan ook wel bang dat mn huidige vriendengroep ook allemaal relaties krijgen en ik weer een paar vrienden 'kwijt raak'. Zodra iemand een vriendin/vriend krijgt wordt het gelijk allemaal zo burgerlijk en komen ze bijna niet meer buiten de deur.
Zijn er meer 'oudere' vrijgezellen die deze ervaring hebben?
Ja, ik weet het, uitgaan is niet echt de beste manier om nieuwe contacten op te doen. Maar goed, alleen thuis zitten voor de tv al helemaal niet. En ik heb verder ook wel een druk sociaal leven, dus ik ontmoet ook wel genoeg nieuwe mensen. Het stappen is ook meer een uitweg om niet alleen thuis te hoeven zitten. Voor mn gevoel is dat zoo confronterend, wetend dat anderen wel gezellig met zn 2 op de bank zitten. Maar na 15 jaar lang 2 avonden in de week op stap gaan, ben ik inmiddels wel aardig geslooptquote:Op maandag 27 maart 2006 22:31 schreef maaike78 het volgende:
[..]
waarom blijf je uitgaan als ja dat niet leuk vindt, en daar in al die jaren toch geen partner tegenkomt ???
er zijn toch andere dingen die je kan doen om meer sociale contacten op te doen?
onbegrijpelijk vind ik het
Nouja, de sport- en hobbyclubjes zijn op allerlei avonden, maar nooit op zaterdagavond omdat er dan geen mens naar de training komt vanwege andere verplichtingen. Op zaterdagavond zijn de opties de kroeg of de bank (tenzij er een verjaardagsfeestje is van deze of gene). Misschien vindt hij uitgaan niet meer zo leuk, maar in je eentje op de bank zitten nog minder leuk. Een avondje voor jezelf is zo nu en dan heerlijk, maar teveel avondjes voor jezelf is ook weer niet prettig, en als je daar net op zaterdag van baalt wordt het dus toch weer die kroeg. Dat herken ik wel.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:31 schreef maaike78 het volgende:
waarom blijf je uitgaan als ja dat niet leuk vindt, en daar in al die jaren toch geen partner tegenkomt ???
er zijn toch andere dingen die je kan doen om meer sociale contacten op te doen?
onbegrijpelijk vind ik het
Ik heb het eigenlijk precies andersom. Alle "nieuwe" vrienden die ik gemaakt heb gaan gezellig samenwonen of elke avond op de bank zitten met hun vriend(in) en de "oude" vrienden zijn net zoals ik niet bijzonder happig op het hele huisje boompje beestje gebeuren.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef fakenick het volgende:
Vind dit topic echt heel erg herkenbaar. Ik ben inmiddels al weer 29 en zelf niet echt vlot met het krijgen van een relatie. Ik kan voor mezelf inmiddels praten over een 1e en 2e generatie vrienden. De vrienden waar ik vroeger vaak mee ging stappen hebben inmiddels allemaal een vriendin en zitten elke zaterdagavond op de bank met andere stelletjes. Ik zie ze nauwelijks en hooguit 2 keer per jaar op een verjaardag ofzo.
Of anders lees ik gewoon even wat jij al gepost hadquote:Op maandag 27 maart 2006 23:26 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen vaak in hun eerste serieuze relatie in de eerste categorie vallen, en in latere relaties meer hun eigen ding blijven doen.
M'n vrouw en ik hadden het voordeel dat we voor een groot deel dezelfde vriendengroep hadden, dus het uitgaan werd wat makkelijker voor ons. Niet dat we elke week uitgingen, de ene week ging ik met een groep, een andere week zij met een ander groepje en de derde keer gingen we samen weg. Moet er ook niet aan denken om elke week met haar wat moeten doen . . .quote:Op maandag 27 maart 2006 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Je ziet het vaak al bij jonge stelletjes. Ze zonderen zich heel erg af en hun verder sociale leven
blijft maar weinig van over.
Maar hoe ging dat bij jou toen je je eigen huisje boompje beestje had. Zien jullie de vrienden nog waarmee je vroeger elk weekend uit ging. Zien jullie elkaar alleen bij verjaardagen of gaan jullie ook nog gewoon avondjes gezellig naar elkaar toe. Of misschien zelfs nog op stap?![]()
Broekkie, kom maar terug als je 30 bent of zo ...quote:ts zelf is 21 dus heeft niks nuttigs bij te dragen![]()
Herkenbaar. De meeste van het grut hebben al guppen of ze zijn nog onderweg en het komt wel eens voor dat ik op een zaterdagavond in m'n ééntje op de bank zit . . .quote:oja en wat als je nou vrijgezel bent met je 30+ en om je heen is iedereen zo'n beetje gesetteld. Dan zitten je vrienden met die kleine kinderen drukke baan etc vast niet er op te wachten om nog veel te ondernemen in de weekenden.
Ik heb iets meer dan een jaar samengewoond... toen speelde er het een en ander waardoor ik sowieso een beetje probeerde te breken met het overgrote deel van mijn toenmalige vrienden en kennissen.quote:Op maandag 27 maart 2006 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Je ziet het vaak al bij jonge stelletjes. Ze zonderen zich heel erg af en hun verder sociale leven
blijft maar weinig van over.
Maar hoe ging dat bij jou toen je je eigen huisje boompje beestje had. Zien jullie de vrienden nog waarmee je vroeger elk weekend uit ging. Zien jullie elkaar alleen bij verjaardagen of gaan jullie ook nog gewoon avondjes gezellig naar elkaar toe. Of misschien zelfs nog op stap?![]()
Het is toch apart zoals dat contact veranderd![]()
ts zelf is 21 dus heeft niks nuttigs bij te dragen![]()
oja en wat als je nou vrijgezel bent met je 30+ en om je heen is iedereen zo'n beetje gesetteld. Dan zitten je vrienden met die kleine kinderen drukke baan etc vast niet er op te wachten om nog veel te ondernemen in de weekenden.
Dat komt denk ik omdat als je beide een relatie hebt of juist niet meer op het zelfde level zit. Als jij een serieuze relatie hebt, zit je misschien niet te wachten op alle wilde verhalen van de single, en als single wordt je het geleuter over het huisje enz misschien ook wel na een tijdje zat...?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:55 schreef Frezer het volgende:
Het valt me op dat het contact tussen bevriende stelletjes onderling over het algemeen intensiever is als tussen stelletje en een single. Een beetje alsof stelletjes alleen met andere stelletjes om kunnen gaan, en singles alleen met andere singles. Angst voor een derde (of vijfde) wiel situatie?
Als ik iets afspreek met een vriend(in) dan is dat 9 van de 10 keer zonder de partner van die gene er bij.
Precies. Zo gaat dat meestal. Ik denk dat het voor vrouwen nog erger is als voor de mannen, want een vrouw die net bevallen is, of een jong kind heeft, heeft vaak maar 1 gespreksonderwerp. Dat is uiteraard het kind. Voor de single vriendin is dat niet leuk en andersom natuurlijk ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:42 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat als je beide een relatie hebt of juist niet meer op het zelfde level zit. Als jij een serieuze relatie hebt, zit je misschien niet te wachten op alle wilde verhalen van de single, en als single wordt je het geleuter over het huisje enz misschien ook wel na een tijdje zat...?
Ja idd, heb dat ook wel. Ik spreek ook maar weinig meer af met vrienden die eenmaal een vaste relatie hebben en samenwonen. Ik heb altijd zo'n gevoel dat ik in de 'minderheid' ben. Zoals al eerder gezegd, het 3e wiel aan de...uhm fiets, zeg maar...quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:42 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat als je beide een relatie hebt of juist niet meer op het zelfde level zit. Als jij een serieuze relatie hebt, zit je misschien niet te wachten op alle wilde verhalen van de single, en als single wordt je het geleuter over het huisje enz misschien ook wel na een tijdje zat...?
Maar effe serieus... als het echt zo erg is... hebben die mensen uberhaupt een leven? Ogen, oren, neus?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:03 schreef fakenick het volgende:
En je hebt inderdaad heel andere gespreksonderwerpen. Ik zat laatst ook, als enigste vrijgezel, op een verjaardag met allemaal stelletjes. Het ging alleen maar over kinderen, trouwen, samenwonen en nog meer van die dingen, waar je als vrijgezel niet aan herinnert wilt worden.
Van een (suffe, dat wel) vrouw kan ik me er nog iets bij voorstellen... maar een man?!?!?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:10 schreef thaleia het volgende:
Dat hoeft allemaal helemaal niet te gebeuren, dat gebeurt alleen bij de suffe stellenIk ken er genoeg die inderdaad hevig aan elkaar klitten en alleen nog over meubels, hypotheek en kinderen praten
kan je beter dood zijn...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef thaleia het volgende:
De mannen die ik ken die onderdeel zijn van een suf stel praten daar inderdaad niet over, die praten gewoon nauwelijks. En als ze praten, dan praten ze wel gewoon over muziek en film enzo, maar ze gaan nooit meer mee naar een bandje of naar de bioscoop, want ze zijn steeds moe en willen vroeg gaan slapen, en kijken films liever thuis op de bank, op zaterdagavond van negen tot half elf en dan naar bed.
Moet bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak, zelfs als single zijnde . . .quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef thaleia het volgende:
De mannen die ik ken die onderdeel zijn van een suf stel praten daar inderdaad niet over, die praten gewoon nauwelijks. En als ze praten, dan praten ze wel gewoon over muziek en film enzo, maar ze gaan nooit meer mee naar een bandje of naar de bioscoop, want ze zijn steeds moe en willen vroeg gaan slapen, en kijken films liever thuis op de bank, op zaterdagavond van negen tot half elf en dan naar bed.
Nee, gelukkig nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:48 schreef thaleia het volgende:
Ja hallo, ik ook, maar toch niet continu?![]()
Och, op zich is het natuurlijk precies het zelfde als een vrijgezel die alleen maar over van die typische vrijgezelle zaken kan praten. Dat de hoofdmoot van het gesprek bestaat uit onderwerpen als stappen/zuipen/sletten ofzo.quote:
Vrouwen hebben ook vaak een iets oudere man als vriend, dus logisch dat bij de vrouwen de versuffing eerder toeslaatquote:Op donderdag 6 april 2006 18:24 schreef thaleia het volgende:
Gisteren concludeerden een vriend en ik dat de versuffing vaak het eerste toeslaat bij de vrouwelijke helft van een stel. De man gaat nog weleens op vakantie met z'n vriendengroep, gaat op vrijdag of zaterdag 'zuipen met de mannen', heeft nog dingen (sportclub, vrijwilliger bij een theater) waar hij echt actief in is terwijl de vrouw hooguit 1 avond in de week een cursusje doet van acht tot negen, en verder wacht ze thuis op de bank, of gaat even mee naar het cafe maar gaat dan al vroeg weer naar huis (en dan is het voor de man te hopen dat ie niet zo'n exemplaar treft dat per se wil dat hij met 'r meegaat), en als ze af en toe nog iets met haar eigen vrienden doet dan is het hooguit samen eten en voor half elf weer naar huis.
Herkenbaar, of werkt dit alleen in onze vriendenkring zo?
Juist niet dan toch? Als je er vanuit gaat dat iedereen op een bepaalde leeftijd 'bankhangeriger' wordt, dan zou dat bij het oudere vriendje eerder moeten toeslaan dan bij het jongere vriendinnetje.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:05 schreef Ingridh007 het volgende:
Vrouwen hebben ook vaak een iets oudere man als vriend, dus logisch dat bij de vrouwen de versuffing eerder toeslaat
Mooi gesproken trouwens
Daar heb ik er ook een paar van en dat zijn echte vrienden !quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:55 schreef Leipo666 het volgende:
maar gelukkig begrijpt mijn beste vriend mij en denkt hij er hetzelfde over: als we elkaar ff een tijd niet zien boeit dat niet, als we dan weer afspreken is het net alsof we verder gaan waar we gebleven waren alsof het gisteren was dat we elkaar voor het laatst zagen
Waar je dat leest weet ik niet, want in mijn omgeving laten de mannen zich bepaald geen slachtoffer worden van de nesteldrang van hun vrouwquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:45 schreef Étoile het volgende:
Het komt in je reacties wel een beetje over alsof die man een willoos slachtoffer van zijn vrouw en haar nesteldrang is. Vaak wil een man zelf ook niet meer stappen en is hij een beetje uitgekeken op de levensstijl van zijn vrijgezelle vrienden, maar durft het gewoon niet zo uit te spreken.
Reken houden met elkaar kan toch ook zijn dat je accepteert dat de je vriend soms met andere mannen lekker de beest uit gaat hangen.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:08 schreef Ingridh007 het volgende:
Nee, maar spontaan wat vrienden uitnodigen/die langskomen is er niet meer bij. Je moet rekening houden met elkaar enzo
Ik leidde het een beetje af van je verhaal dat de dufheid het eerst bij een vrouw toeslaat, terwijl de man nog wel andere dingen doet. En leidde daar een beetje uit af dat je bedoelde dat dat daarna ook 'oversloeg' op die mannen. Maar dat heb ik niet helemaal goed begrepen dusquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:02 schreef thaleia het volgende:
[..]
Waar je dat leest weet ik niet, want in mijn omgeving laten de mannen zich bepaald geen slachtoffer worden van de nesteldrang van hun vrouwHet zijn eerder de vrouwen die er zelf slachtoffer van worden, op het moment dat de relatie uitgaat.
Da's humorquote:Op zondag 9 april 2006 21:08 schreef Roellio het volgende:
Een maat van mij gaat binnenkort trouwen en z'n vriendin zegt op vrij/zat gewoon tegen hem: "Ik ben je even zat, ga maar naar je vrienden in de kroeg".![]()
Ik kan de aversie tegenover dit soort verhalen niet eens uitdrukken in tekst.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:11 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ken zat mensen die niet nooit niet naar de IKEA gaan.
En, om je irrelevante opmerking maar even in acht te nemen; ik ben een 22 jarig nog nét niet zwanger meisje, samenwonend en ik ga op zaterdagmiddag met mijn vriend, hand in hand naar de IKEA. En soms ook naar de Praxis. Dan bind ik mijn haar bij elkaar en hij trekt z'n verfhemd aan, en dan bellen soms mensen om 23.00 en dan hoor ik hem zeggen; 'nee, vanavond komen we niet, de traf is nog niet af'.
Walgelijk gelukigzalig.![]()
Ik ben nu 33 en het ligt er maar net aan in welke fase je zit en of je de boot gemist hebt. Ik ben nu een klein jaar single maar heb tevoren 2 relaties van een goeie 4,5 jaar elk gehad.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef fakenick het volgende:
tja.. dan moet je het niet raar vinden dat mensen geen tijd meer voor je hebben als je je zo opsteld.. het moet van 2 kanten komen he..quote:Op maandag 10 april 2006 00:44 schreef RealZeus het volgende:
Ik word dit jaar 30 en al mijn "vrienden" zijn gesetteld,ook al zijn ze aardig wat jonger.
En iets ondernemen in het weekend gaat bij hun niet verder dan het bezoekje bij familie.
En als je er iets van zegt dan is het:"Wacht maar tot jij een vriendin hebt."
Ja,stelletje burgertrutten,dan zal ik jullie wel even laten zien hoe het ook kan.
Of het argument is dat ze hun geld voor de hypotheek nodig hebben.Nee,dat is handig gepland,werken voor je huis.
En het erge is :als de relatie voorbij is bellen en smsen ze weer alsof er nooit wat is gebeurd.
Helaas ben ik er nu klaar mee en heb ik voor dat soort mensen niet echt meer een plek in mijn leven.
En dat vinden ze nog raar ook.
burgerlijke vrienden
![]()
Veel mensen hebben volgens mij op den duur zoiets van, ik heb dat uitgaan wel weer gezien, been there done that.quote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar van een aantal snap ik nog steeds niet dat ze zo gesetteld zijn, toen we 16-20 waren deden zij de gekste dingen, niets was gek genoeg en het stappen moest altijd extremer. En opeens hebben ze een vriendin gaan nauwelijks nog uit en kopen samen een huisje op hun 21ste.
Gelukkig zitter er tussen mijn huidige vriendengroep nog een aantal verstokte vrijgezellen (niet altijd even vrijwillig) die voorlopig nog wel even blijven stappen en die ook zeker bij mij welkom zullen zijn om eens flink te keten onder het genot van een paar biertjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |