abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36404555
de bjorn
pi_36419336
Vind dit topic echt heel erg herkenbaar. Ik ben inmiddels al weer 29 en zelf niet echt vlot met het krijgen van een relatie. Ik kan voor mezelf inmiddels praten over een 1e en 2e generatie vrienden. De vrienden waar ik vroeger vaak mee ging stappen hebben inmiddels allemaal een vriendin en zitten elke zaterdagavond op de bank met andere stelletjes. Ik zie ze nauwelijks en hooguit 2 keer per jaar op een verjaardag ofzo.

Ik zelf ga nog steeds stappen met een nieuwe 'jongere' vriendengroep. Dit is voornamelijk omdat ik geen zin heb om alleen thuis te gaan zitten in het weekend. Maar goed, het is eigenlijk meer een uitweg dan dat ik het echt heel erg leuk vind. Ik verlang er best wel naar om zaterdagavond lekker thuis te gaan zitten en niet altijd op stap te 'moeten' tot laat in de nacht. Maar voor mezelf is dat geen oplossing. Ik ben dan ook wel bang dat mn huidige vriendengroep ook allemaal relaties krijgen en ik weer een paar vrienden 'kwijt raak'. Zodra iemand een vriendin/vriend krijgt wordt het gelijk allemaal zo burgerlijk en komen ze bijna niet meer buiten de deur.

Zijn er meer 'oudere' vrijgezellen die deze ervaring hebben?
If mother nature had to choose a name, i'm sure that she would choose the same...
pi_36419570
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef fakenick het volgende:
Vind dit topic echt heel erg herkenbaar. Ik ben inmiddels al weer 29 en zelf niet echt vlot met het krijgen van een relatie. Ik kan voor mezelf inmiddels praten over een 1e en 2e generatie vrienden. De vrienden waar ik vroeger vaak mee ging stappen hebben inmiddels allemaal een vriendin en zitten elke zaterdagavond op de bank met andere stelletjes. Ik zie ze nauwelijks en hooguit 2 keer per jaar op een verjaardag ofzo.

Ik zelf ga nog steeds stappen met een nieuwe 'jongere' vriendengroep. Dit is voornamelijk omdat ik geen zin heb om alleen thuis te gaan zitten in het weekend. Maar goed, het is eigenlijk meer een uitweg dan dat ik het echt heel erg leuk vind. Ik verlang er best wel naar om zaterdagavond lekker thuis te gaan zitten en niet altijd op stap te 'moeten' tot laat in de nacht. Maar voor mezelf is dat geen oplossing. Ik ben dan ook wel bang dat mn huidige vriendengroep ook allemaal relaties krijgen en ik weer een paar vrienden 'kwijt raak'. Zodra iemand een vriendin/vriend krijgt wordt het gelijk allemaal zo burgerlijk en komen ze bijna niet meer buiten de deur.

waarom blijf je uitgaan als ja dat niet leuk vindt, en daar in al die jaren toch geen partner tegenkomt ???
er zijn toch andere dingen die je kan doen om meer sociale contacten op te doen?

onbegrijpelijk vind ik het
pi_36420392
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:31 schreef maaike78 het volgende:

[..]

waarom blijf je uitgaan als ja dat niet leuk vindt, en daar in al die jaren toch geen partner tegenkomt ???
er zijn toch andere dingen die je kan doen om meer sociale contacten op te doen?

Ja, ik weet het, uitgaan is niet echt de beste manier om nieuwe contacten op te doen. Maar goed, alleen thuis zitten voor de tv al helemaal niet. En ik heb verder ook wel een druk sociaal leven, dus ik ontmoet ook wel genoeg nieuwe mensen. Het stappen is ook meer een uitweg om niet alleen thuis te hoeven zitten. Voor mn gevoel is dat zoo confronterend, wetend dat anderen wel gezellig met zn 2 op de bank zitten. Maar na 15 jaar lang 2 avonden in de week op stap gaan, ben ik inmiddels wel aardig gesloopt .
If mother nature had to choose a name, i'm sure that she would choose the same...
pi_36421511
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:31 schreef maaike78 het volgende:

Nouja, de sport- en hobbyclubjes zijn op allerlei avonden, maar nooit op zaterdagavond omdat er dan geen mens naar de training komt vanwege andere verplichtingen. Op zaterdagavond zijn de opties de kroeg of de bank (tenzij er een verjaardagsfeestje is van deze of gene). Misschien vindt hij uitgaan niet meer zo leuk, maar in je eentje op de bank zitten nog minder leuk. Een avondje voor jezelf is zo nu en dan heerlijk, maar teveel avondjes voor jezelf is ook weer niet prettig, en als je daar net op zaterdag van baalt wordt het dus toch weer die kroeg. Dat herken ik wel.

Overigens zie ik in mijn vriendenkring dat het juist als je samenwoont heel goed mogelijk is om er allebei je eigen vrienden en bezigheden op na te houden. Ik zie beide uitersten in mijn omgeving: samenwonenden die tot een eenheid versmolten zijn, en samenwonenden die naast alle leuke momenten met elkaar ook veel dingen voor zichzelf en met anderen doen. Ik heb het idee dat mensen vaak in hun eerste serieuze relatie in de eerste categorie vallen, en in latere relaties meer hun eigen ding blijven doen. Zelf heb ik in mijn eerste relatie ook mijn vrienden aardig verwaarloosd en was bijna met hem gaan samenwonen in zijn stad, waardoor ik dan m'n eigen vrienden vermoedelijk vrijwel allemaal uit het oog verloren zou zijn en ik was sowieso al aardig bezig ze flink uit het oog te verliezen. Dat gaat me niet opnieuw gebeuren.
  maandag 27 maart 2006 @ 23:58:32 #56
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_36422548
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef fakenick het volgende:

Ik heb het eigenlijk precies andersom. Alle "nieuwe" vrienden die ik gemaakt heb gaan gezellig samenwonen of elke avond op de bank zitten met hun vriend(in) en de "oude" vrienden zijn net zoals ik niet bijzonder happig op het hele huisje boompje beestje gebeuren.

Ik vind het niet erg. Er komt vast wel een dag dat ik mezelf weer in het relatiegebeuren stort en tot die tijd heb ik altijd mensen over om leuke dingen mee te doen zonder dat ik een relatie heb. Wellicht komt het ook doordat ik 4 jaar heb samengewoond en zelf de deur bijna niet meer uitkwam. Dat wil ik nooit meer .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:00:23 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_36422608
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:26 schreef thaleia het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat mensen vaak in hun eerste serieuze relatie in de eerste categorie vallen, en in latere relaties meer hun eigen ding blijven doen.
Of anders lees ik gewoon even wat jij al gepost had . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_36425501
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:27 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Hoe oud is je vriend?
29.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_36436731
Ik was al heel vroeg huisje boompje beestje omdat ik al heel jong een serieuze relatie had, waarbij we eigenlijk nooit gingen stappen (brrrr denk ik nu haha). Na 8 jaar is die relatie voorbij en ben ik weer fijn gaan feesten enzo. Ik moet zeggen dat alle vrienden die ik na die relatie heb gemaakt allemaal wel jonger dan mij zijn, omdat degene van mijn leeftijd allemaal een beetje "saai " zijn... Huis kopen, kinderen krijgen (of proberen te krijgen) dat soort onzin.. Moet er niet aan denken... Laat mij nog maar even genieten hoor !!

Terwijl dat helemaal niet hoft. Als ik kijk naar mijn moeder, die is48. Heeft veel vrienden, gaat naar veel feesten, of blijft thuis en zit dat tot 6 uur sochtends met vrienden gezellig te zuipen en gitaar te spelen of zo...

Nu is het wel zo, ik heb weer een vriend en tuurlijk wil je daarmee tijd doorbrengen, waardoor je minder tijd hebt voor je vrienden. Ik heb na 3 maanden of zo ook echt tegen mezelf moeten zeggen, ej je hebt ook nog vrienden, je kan nu wel weer iets minder kleffen met je vriendje Gelukkig was hij het daar ook wel mee eens. Het is heel makkelijk om dan alles te laten verwateren, maar als het dan opeens uit is heb je niemand meer. Plus dat ik vind dat als je nog steeds met je eigen vrienden optrekt je tenminste weer wat nieuws te vertellen hebt tegen je vriend als je thuis komt, toch?
pi_36448692
Dertig en single vind ik zelf niet zo'n geweldige combinatie eigenlijk, al m'n vriendinnen zijn druk met hun gezinnetjes en een afspraak wordt vaak wéken van tevoren gepland. Voor mij werkt dat niet zo, ik spreek liever spontaan iets af. Maar ben geen uitgaanstype en even snel van vriendenkring wisselen is natuurlijk geen optie. Ik vind 't jammer want ik zou ze best vaker willen zien, maar ik merk dat de meesten zich toch vooral op hun relatie storten. Niet onbegrijpelijk natuurlijk, weet alleen niet of ik 't ook op die manier zou willen doen.

Voorheen toen ik een langdurige relatie had ging dat wel prima, iedereen zat nog zonder kids, we zagen elkaar heel vaak. Bijna altijd sprak ik met vriendinnen af zonder mijn partner erbij en hij deed hetzelfde met zijn vrienden zonder mij. We zagen elkaars vriendenkring wel op allerlei verjaardagen, maar buiten die verplichtingen niet, voor ons werkte dat wel goed zo.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:55:02 #61
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36449476
Het valt me op dat het contact tussen bevriende stelletjes onderling over het algemeen intensiever is als tussen stelletje en een single. Een beetje alsof stelletjes alleen met andere stelletjes om kunnen gaan, en singles alleen met andere singles. Angst voor een derde (of vijfde) wiel situatie?

Als ik iets afspreek met een vriend(in) dan is dat 9 van de 10 keer zonder de partner van die gene er bij.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:29:22 #62
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36450452
quote:
Op maandag 27 maart 2006 05:01 schreef PLAE@ het volgende:
Je ziet het vaak al bij jonge stelletjes. Ze zonderen zich heel erg af en hun verder sociale leven
blijft maar weinig van over.

Maar hoe ging dat bij jou toen je je eigen huisje boompje beestje had. Zien jullie de vrienden nog waarmee je vroeger elk weekend uit ging. Zien jullie elkaar alleen bij verjaardagen of gaan jullie ook nog gewoon avondjes gezellig naar elkaar toe. Of misschien zelfs nog op stap?
M'n vrouw en ik hadden het voordeel dat we voor een groot deel dezelfde vriendengroep hadden, dus het uitgaan werd wat makkelijker voor ons. Niet dat we elke week uitgingen, de ene week ging ik met een groep, een andere week zij met een ander groepje en de derde keer gingen we samen weg. Moet er ook niet aan denken om elke week met haar wat moeten doen . . .
quote:
ts zelf is 21 dus heeft niks nuttigs bij te dragen
Broekkie, kom maar terug als je 30 bent of zo ...
quote:
oja en wat als je nou vrijgezel bent met je 30+ en om je heen is iedereen zo'n beetje gesetteld. Dan zitten je vrienden met die kleine kinderen drukke baan etc vast niet er op te wachten om nog veel te ondernemen in de weekenden.
Herkenbaar. De meeste van het grut hebben al guppen of ze zijn nog onderweg en het komt wel eens voor dat ik op een zaterdagavond in m'n ééntje op de bank zit . . .
Niet dat ik zo'n uitgaanstype ben, hou er niet zo van en zeker met die belachelijke prijzen voor een biertje ...
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  woensdag 29 maart 2006 @ 09:27:07 #63
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36455307
quote:
Op maandag 27 maart 2006 05:01 schreef PLAE@ het volgende:

Je ziet het vaak al bij jonge stelletjes. Ze zonderen zich heel erg af en hun verder sociale leven
blijft maar weinig van over.

Maar hoe ging dat bij jou toen je je eigen huisje boompje beestje had. Zien jullie de vrienden nog waarmee je vroeger elk weekend uit ging. Zien jullie elkaar alleen bij verjaardagen of gaan jullie ook nog gewoon avondjes gezellig naar elkaar toe. Of misschien zelfs nog op stap?

Het is toch apart zoals dat contact veranderd

ts zelf is 21 dus heeft niks nuttigs bij te dragen

oja en wat als je nou vrijgezel bent met je 30+ en om je heen is iedereen zo'n beetje gesetteld. Dan zitten je vrienden met die kleine kinderen drukke baan etc vast niet er op te wachten om nog veel te ondernemen in de weekenden.
Ik heb iets meer dan een jaar samengewoond... toen speelde er het een en ander waardoor ik sowieso een beetje probeerde te breken met het overgrote deel van mijn toenmalige vrienden en kennissen.

Was een rustig jaartje dus wat dat betreft.

Aan mensen die per se willen settellen + koter heb ik persoonlijk een broertje dood. Het spreekt mij persoonlijk totaal niet aan en bovendien is er natuurlijk gewoon tijd zat om nog leuke dingen te ondernemen. Heb ondertussen het e.e.a. aan vaders rondlopen in de kliek en die zie ik nog vrij vaak.

Mijn vader nam mij vroeger gewoon mee naar de kroeg en dan lag ik in m'n mandje te slapen onder het biljart. Feestje bij iemand thuis? Ging ik gewoon mee.

Dat burgerlijke terugtrekken en samen de gelukkigerd uithangen en voor niets of niemand meer tijd hebben... Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand daar gelukkiger van wordt, uitzonderingen daargelaten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36455537
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:55 schreef Frezer het volgende:
Het valt me op dat het contact tussen bevriende stelletjes onderling over het algemeen intensiever is als tussen stelletje en een single. Een beetje alsof stelletjes alleen met andere stelletjes om kunnen gaan, en singles alleen met andere singles. Angst voor een derde (of vijfde) wiel situatie?

Als ik iets afspreek met een vriend(in) dan is dat 9 van de 10 keer zonder de partner van die gene er bij.
Dat komt denk ik omdat als je beide een relatie hebt of juist niet meer op het zelfde level zit. Als jij een serieuze relatie hebt, zit je misschien niet te wachten op alle wilde verhalen van de single, en als single wordt je het geleuter over het huisje enz misschien ook wel na een tijdje zat...?
pi_36489465
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:42 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Dat komt denk ik omdat als je beide een relatie hebt of juist niet meer op het zelfde level zit. Als jij een serieuze relatie hebt, zit je misschien niet te wachten op alle wilde verhalen van de single, en als single wordt je het geleuter over het huisje enz misschien ook wel na een tijdje zat...?
Precies. Zo gaat dat meestal. Ik denk dat het voor vrouwen nog erger is als voor de mannen, want een vrouw die net bevallen is, of een jong kind heeft, heeft vaak maar 1 gespreksonderwerp. Dat is uiteraard het kind. Voor de single vriendin is dat niet leuk en andersom natuurlijk ook.
pi_36500699
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:42 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Ja idd, heb dat ook wel. Ik spreek ook maar weinig meer af met vrienden die eenmaal een vaste relatie hebben en samenwonen. Ik heb altijd zo'n gevoel dat ik in de 'minderheid' ben. Zoals al eerder gezegd, het 3e wiel aan de...uhm fiets, zeg maar...

En je hebt inderdaad heel andere gespreksonderwerpen. Ik zat laatst ook, als enigste vrijgezel, op een verjaardag met allemaal stelletjes. Het ging alleen maar over kinderen, trouwen, samenwonen en nog meer van die dingen, waar je als vrijgezel niet aan herinnert wilt worden.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:06:52 #67
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36500773
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:03 schreef fakenick het volgende:

En je hebt inderdaad heel andere gespreksonderwerpen. Ik zat laatst ook, als enigste vrijgezel, op een verjaardag met allemaal stelletjes. Het ging alleen maar over kinderen, trouwen, samenwonen en nog meer van die dingen, waar je als vrijgezel niet aan herinnert wilt worden.
Maar effe serieus... als het echt zo erg is... hebben die mensen uberhaupt een leven? Ogen, oren, neus?

Ik walg daar zo van he? Van dat 13 in een dozijn samenwoon en trouw geneuzel. Hou dat lekker voor jezelf.

Maar ik zal wel weer een infantiel ventje zijn dan
pi_36500881
Dat hoeft allemaal helemaal niet te gebeuren, dat gebeurt alleen bij de suffe stellen Ik ken er genoeg die inderdaad hevig aan elkaar klitten en alleen nog over meubels, hypotheek en kinderen praten, maar godzijdank ook genoeg die gewoon hun eigen persoonlijkheid en interesses hebben behouden los van de partner. Mijn theorie is dat de echt leuke mensen ook in een relatie leuk blijven, en degenen die achter de geraniums verdwijnen, die waren stiekem altijd al suf maar kregen voorheen nog niet de kans om dat te cultiveren.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:14:08 #69
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36500985
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:10 schreef thaleia het volgende:
Dat hoeft allemaal helemaal niet te gebeuren, dat gebeurt alleen bij de suffe stellen Ik ken er genoeg die inderdaad hevig aan elkaar klitten en alleen nog over meubels, hypotheek en kinderen praten
Van een (suffe, dat wel) vrouw kan ik me er nog iets bij voorstellen... maar een man?!?!?

pi_36501086
De mannen die ik ken die onderdeel zijn van een suf stel praten daar inderdaad niet over, die praten gewoon nauwelijks. En als ze praten, dan praten ze wel gewoon over muziek en film enzo, maar ze gaan nooit meer mee naar een bandje of naar de bioscoop, want ze zijn steeds moe en willen vroeg gaan slapen, en kijken films liever thuis op de bank, op zaterdagavond van negen tot half elf en dan naar bed.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:32:04 #71
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36501524
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef thaleia het volgende:
De mannen die ik ken die onderdeel zijn van een suf stel praten daar inderdaad niet over, die praten gewoon nauwelijks. En als ze praten, dan praten ze wel gewoon over muziek en film enzo, maar ze gaan nooit meer mee naar een bandje of naar de bioscoop, want ze zijn steeds moe en willen vroeg gaan slapen, en kijken films liever thuis op de bank, op zaterdagavond van negen tot half elf en dan naar bed.
kan je beter dood zijn...
pi_36501677
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef thaleia het volgende:
Moet bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak, zelfs als single zijnde . . .
pi_36501996
Ja hallo, ik ook, maar toch niet continu?

Ik kan het je nog sterker vertellen trouwens: ik ken een stel, nu een jaar of drie bij elkaar, dat mij ruimschoots overtreft als we een avondje naar het cafe gaan of bij elkaar komen eten. Die vinden het heerlijk om over vanalles en nog wat (geen hypotheek of kinderen) te praten en nog een drankje te nemen en nog even bij een ander cafeetje te gaan kijken, en ik (single) word op een gegeven moment zelf moe en ga naar huis, of schop ze eruit als ze bij mij zijn.

Het kan dus wel: een actief stel met veel interesses, en een suffe single die moe is van het werk
pi_36502056
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:48 schreef thaleia het volgende:
Ja hallo, ik ook, maar toch niet continu?
Nee, gelukkig niet
pi_36502194
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

kan je beter dood zijn...
Och, op zich is het natuurlijk precies het zelfde als een vrijgezel die alleen maar over van die typische vrijgezelle zaken kan praten. Dat de hoofdmoot van het gesprek bestaat uit onderwerpen als stappen/zuipen/sletten ofzo.

In beide gevallen is vind ik er al gauw niet meer veel aan. Maar van beide soorten (singles en mensen in een relatie) zijn ook genoeg exemplaren te vinden die wel een leuke gesprekspartner zijn, het is natuurlijk ook niet erg als de hier genoemde onderwerpen dan aan bod komen, als het maar niet het enige onderwerp is.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')