abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2006 @ 22:24:25 #1
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 26 maart 2006 @ 22:30:34 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36390475
De TT klopt niet.

Volgens mij was de SP toch echt voor het dicht gooien van de Nederlandse arbeidsmarkt voor buitenlandse arbeidskrachten.

Dit om het werk van de Nederlandse arbeidskrachten te beschermen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36390674
Knap staaltje TT-manipulatie Flori, alsof het de SP om de Polen te doen is.
  zondag 26 maart 2006 @ 22:37:24 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36390701
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Knap staaltje TT-manipulatie Flori, alsof het de SP om de Polen te doen is.
Dat is om te compenseren voor dat "Eigen volk eerst", dat ook over de schreef was.
  zondag 26 maart 2006 @ 22:43:43 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36390882
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:37 schreef Floripas het volgende:
Dat is om te compenseren voor dat "Eigen volk eerst", dat ook over de schreef was.
Dat was anders toch niet ver bezijden de waarheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36393713
Ja, zo draait je een topic de nek om met een matige titel, slappe bak dit.

Er is vast wel iemand die de TT even kan 'verbeteren'.

Mijn vorige punt was, of moest zijn, dat politieke macht veelal boven economische macht staat. En aangezien je macht maar beter niet zo hoog neer kunt leggen, kan de besluitvorming in het algemeen maar beter aan de meest directe vorm van democratie worden overgelaten, in plaats van een de politieke democratie.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  maandag 27 maart 2006 @ 07:14:52 #7
3542 Gia
User under construction
pi_36395821
Zou een goede zaak zijn. Ik denk dat veel werkgevers, als het toch net zo duur is, liever Nederlanders in dienst neemt. Sowieso communiceert dat een stuk handiger.
pi_36396754
De TT klopt niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36396765
quote:
Op maandag 27 maart 2006 07:14 schreef Gia het volgende:
Zou een goede zaak zijn. Ik denk dat veel werkgevers, als het toch net zo duur is, liever Nederlanders in dienst neemt. Sowieso communiceert dat een stuk handiger.
Alsof communiceren zo'n halszaak is in dat soort sectoren. Werkgever neemt liever Polen in dienst. Die zijn gemotiveerder, werken harder en zeuren minder dan de doorsnee Nederlandse werkloze.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 27 maart 2006 @ 10:37:03 #10
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36397985
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alsof communiceren zo'n halszaak is in dat soort sectoren. Werkgever neemt liever Polen in dienst. Die zijn gemotiveerder, werken harder en zeuren minder dan de doorsnee Nederlandse werkloze.
Dat is een tijdelijk effect.
Wanneer de Polen hier lang genoeg zijn, is dat effect verdwenen.

Ik denk dat de meeste Polen in Nederland via een uitzendbureau werken.
Ze worden ingehuurd wanner het druk is en wanneer het morgen weer rustiger is liggen ze eruit en gaan ze naar een andere opdrachtgever.
Dat is het voordeel van de Polen, ze zijn erg mobiel en flexibel.
De meeste Nederlanders hebben hier hun gezin en/of sociale activiteiten. Ze willen om 6 uur thuis zijn om te eten.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36398246
quote:
Op maandag 27 maart 2006 10:37 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dat is een tijdelijk effect.
Wanneer de Polen hier lang genoeg zijn, is dat effect verdwenen.

Ik denk dat de meeste Polen in Nederland via een uitzendbureau werken.
Ze worden ingehuurd wanner het druk is en wanneer het morgen weer rustiger is liggen ze eruit en gaan ze naar een andere opdrachtgever.
Dat is het voordeel van de Polen, ze zijn erg mobiel en flexibel.
De meeste Nederlanders hebben hier hun gezin en/of sociale activiteiten. Ze willen om 6 uur thuis zijn om te eten.
Zo tijdelijk is dat effect niet. Polen komen en gaan, maar er komen telkens weer nieuwe Polen voor terug die hier even snel wat geld willen verdienen om dan weer terug te gaan naar Polen. Dat het hier geen vetpot is wat ze verdienen begrijpen die mensen ook wel.

Polen kun je straks vervangen door 'n aantal andere EU-inwoners, zoals Tsjechen of Litouwers.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:20:04 #12
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36404053
Laat die Polen maar komen, ik wil niet beperkt worden in mijn mogelijkheden om een goedkope Pool bij mij klusjes te laten doen. Want we kunnen het wel alleen vanuit het perspectief van de Nederlandse werknemer bekijken, maar bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van de Nederlandse consument en diens economische nut van het kunnen gebruiken van goedkope Poolse werknemers. Het drukken van de inflatie door de concurrentie van Polen op de arbeidsmarkt vind ik ook wel een voordeel.

Er is alleen maar één groot nadeel, vrije verkeer van diensten gaat gepaard met vrij verkeer van personen. Ik weet niet of laagopgeleide Polen zo lekker in onze maatschappij passen.
pi_36404413
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op mijn werk zijn de meeste polen al weer eruit gedonderd omdat we ze nu niet meer voor 7.5 euro per uur kunnen hebben en de kwaliteit van het geleverde werk toch vaak beneden de gestelde eisen lag. En als je het doen moest uitleggen had je geluk als er 1 van de groep een beetje duits sprak en het voor de rest van de groep weer als tolk kon spelen.
pi_36404713
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op mijn werk zijn de meeste polen al weer eruit gedonderd omdat we ze nu niet meer voor 7.5 euro per uur kunnen hebben en de kwaliteit van het geleverde werk toch vaak beneden de gestelde eisen lag. En als je het doen moest uitleggen had je geluk als er 1 van de groep een beetje duits sprak en het voor de rest van de groep weer als tolk kon spelen.
Dat gaat niet op voor alle bedrijven. Genoeg bedrijven waar die mensen niet constant hoeven te communiceren met niet-Polen.

Poolse klusbedrijven leveren ook gewoon goed werk af over het algemeen. Niet meer of minder dan Nederlandse klusbedrijven.
pi_36405373
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat gaat niet op voor alle bedrijven. Genoeg bedrijven waar die mensen niet constant hoeven te communiceren met niet-Polen.
Zelfs bij het meest simpele assemblage werk moet er soms nog wel eens wat gecommuniceerd worden, en om nu te verlangen van nederlandse assemblage medwerkers dat men ook duits beheersd om met de poolse medewerkers te communiceren dat lijkt em ook niet echt makkelijk te realiseren.
quote:
Poolse klusbedrijven leveren ook gewoon goed werk af over het algemeen. Niet meer of minder dan Nederlandse klusbedrijven.
Vooral het zwarte werk daar zijn de meeste polen heel goed in, en veel particulieren ook in het vertstrekken van zulke opdrachten daaraan.
pi_36405474
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs bij het meest simpele assemblage werk moet er soms nog wel eens wat gecommuniceerd worden, en om nu te verlangen van nederlandse assemblage medwerkers dat men ook duits beheersd om met de poolse medewerkers te communiceren dat lijkt em ook niet echt makkelijk te realiseren.
[..]

Vooral het zwarte werk daar zijn de meeste polen heel goed in, en veel particulieren ook in het vertstrekken van zulke opdrachten daaraan.
Genoeg Polen die Duits spreken. Of men zoekt iemand als manager die Pools spreekt, komt in de vacatures ook nogal eens terug. Net zo handig natuurlijk.

Polen zijn gewoon goedkoper en kennelijk betere arbeidskrachten, anders zou men er wel Nederlanders voor nemen, als die zich niet te goed zouden voelen voor die jobs.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:12:19 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36405644
TT verbeterd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36405888
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Genoeg Polen die Duits spreken. Of men zoekt iemand als manager die Pools spreekt, komt in de vacatures ook nogal eens terug. Net zo handig natuurlijk.
Ware het niet dat polen veelal worden ingezet voor productiewerk in ploegen en managers vaak niet in ploegen zitten, maar tegenwoordig het zelfsturende teams zijn. En om nu een teamamagers per ploeg te gaan aanstellen alleen maar om goedkope polen in dienst te kunnen hebben dat zal ook niet echt bijdragen aan een kostenbesparing die je door goedkope polen hebt behaald.
quote:
Polen zijn gewoon goedkoper en kennelijk betere arbeidskrachten, anders zou men er wel Nederlanders voor nemen, als die zich niet te goed zouden voelen voor die jobs.
Polen zeiken wat minder die kun je idd alle schijtwerk laten doen, weten niets van arbo lregels, maar wanneer je ongeschoolde nederlanders nog meer achter de vodden zit en ervoor zorgt dat de zogenaamde armoedeval weg gehaald wrodt dan willen hun ook best dat werk doen.

En wel frappant dat je niet ingaat op mijn opmerking van zwartwerkende polen want ook dat zie ik vaak genoeg in mijn omgeving gebeuren.
pi_36405997
Waarom doen die ongeschoolde Nederlandse arbeiders dat werk dan niet, maar hangen ze lekker in het sociale stelsel?

Het zwarte werk zijn Polen goed in, maar Nederlandse klussers slaan dat net zo min af. Met het verschil dat 'n Pool doorgaans wat goedkoper is. Of er nu een Pool of een Nederlander zwart werkt, het is beide fout en het moet beide bestreden worden. Dat lijkt me duidelijk genoeg.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:34:32 #20
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36406379
jah zo krijg je ook wel een kapitaalstroom richting Polen. Nederland wordt armer, Polen rijker. Fijn toch zou je denken? Maar het ergste is natuurlijk dat een werkgever Polen inhuurt omdat deze voor bijna noppes willen werken (daar kunnen ze in Polen ruim van leven) en daardoor Nederlanders links laat liggen (die toch wel een stuk duurder leven hebben), waardoor we NOG meer werklozen krijgen hier, die opgevangen dienen te worden door vadertje staat. Dit in combinatie met de kapitaaluitstroom en binnen de kortste keren kunnen we ons qua welvaart meten met Polen .
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_36407342
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom doen die ongeschoolde Nederlandse arbeiders dat werk dan niet, maar hangen ze lekker in het sociale stelsel?
De zogenaamde armoedeval die hier al tot ten treure besproken is, en de SP zou die graag willen aanapkken, de overige partijen die maken zich daar niet echt druk om.
quote:
Het zwarte werk zijn Polen goed in, maar Nederlandse klussers slaan dat net zo min af. Met het verschil dat 'n Pool doorgaans wat goedkoper is. Of er nu een Pool of een Nederlander zwart werkt, het is beide fout en het moet beide bestreden worden. Dat lijkt me duidelijk genoeg.
Ik zou sowieso de straffen op een zwartewerker prive in dienst nemen ook flink opveord willen zien. (voor illegale polen is het al flink hoog)
pi_36408459
"Heel het raderwerk staat stil als uw machtige arm dat wil!"

En met raderwerk bedoel ik dan de hendel van zo'n ouderwetse grensslagboom

Oeh, daar kan je een leuk spotprentje van maken, Marijnisen die (niet) aan een slagboom draait
  maandag 27 maart 2006 @ 16:45:19 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36408599
mij lijkt het geen probleem om polen hier te laten werken, als het maar onder Nederlandse arbeidsvoorwaarden valt.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_36408620
Toch maar een SP shirt aanvragen, ze worden steeds interesanter om op te stemmen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:24:59 #25
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36409749
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:45 schreef DionysuZ het volgende:
mij lijkt het geen probleem om polen hier te laten werken, als het maar onder Nederlandse arbeidsvoorwaarden valt.
De meeste werekn voor een Nederlands uitzendbureau en vallen on der Nederlandse CAO.
Dat is het probleem niet. De Polen verdienen alleen maar het minimum dat er in de CAO af gesproken is. De Nederlander krijgt, voor hetzelfde werk, gewoon meer dan het minumum.

Ik heb ze nog nooit gehad, maar er schijnen werkgevers te zijn die 'periodieken' en inflatiecorrectie geven.
Dat betekend dat je zo maar meer geld krijgt, zonder dat je daadwerkelijk meer kennis\ervaring hebt opgedaan in het afgelopen jaar of dat je een betere prestatie geleverd hebt.
Mijn werkgever kent deze niet en heeft dit ook nooit gehad, maar collega's die via outsourcing bij ons zijn komen werken denken nog vaak met warme gevoelens terug aan de tijd dat ze nog periodieken kregen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 27 maart 2006 @ 22:46:32 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36420122
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:45 schreef DionysuZ het volgende:
Dat doen ze vaak alleen ze werken harder zijn sneller tevreden dan Nederlandse werknemers. Daarnaast willen ze ook werk doen waar Nederlanders hun neus voor ophalen.

Ben toch benieuwd of de grote roerganger van de SP dan dat werk zelf gaat doen als hij de grenzen dicht gooit voor de Polen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 27 maart 2006 @ 23:57:58 #27
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36422526
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:25 schreef Davitamon het volgende:
Ja, zo draait je een topic de nek om met een matige titel, slappe bak dit.

Er is vast wel iemand die de TT even kan 'verbeteren'.

Mijn vorige punt was, of moest zijn, dat politieke macht veelal boven economische macht staat. En aangezien je macht maar beter niet zo hoog neer kunt leggen, kan de besluitvorming in het algemeen maar beter aan de meest directe vorm van democratie worden overgelaten, in plaats van een de politieke democratie.
Nog directer, het individu, dus de werknemer.
Wasserwunderland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:00:52 #28
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36422624
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben toch benieuwd of de grote roerganger van de SP dan dat werk zelf gaat doen als hij de grenzen dicht gooit voor de Polen
Dat is niet nodig, onder goede voorwaarden (lees: huidige CAO) willen best meer Nederlanders het werk doen. Onder de omstandigheden voor Poolse werknemers van dit moment, niet, en terecht.

Als de SP weer eens wordt verweten niet solidair te zijn met zijn Poolse medemens wordt weer eens vergeten dat Polen nu al kampt met tekorten in de bouw en gezondheidszorg. Geheel volgens het principe dat "we ze beter kunnen leren vissen dan vis geven" moeten we vooral stimuleren dat Polen in Polen het land opbouwen.
Wasserwunderland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:30:29 #29
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36423058
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:00 schreef Tup het volgende:
Als de SP weer eens wordt verweten niet solidair te zijn met zijn Poolse medemens wordt weer eens vergeten dat Polen nu al kampt met tekorten in de bouw en gezondheidszorg.
Daar wil ik dan wel eens bewijs van zien. Het werkloosheidspercentage van 19% in juli 2004 duidt er niet bepaald op dat er een groot tekort is aan arbeidskrachten.

Ik denk dat je De Grote Roerganger uit Oss klakkeloos napraat, zonder je in de materie te verdiepen

[ Bericht 0% gewijzigd door SjonLok op 28-03-2006 00:35:54 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:35:09 #30
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36450646
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:30 schreef SjonLok het volgende:
Daar wil ik dan wel eens bewijs van zien. Het werkloosheidspercentage van 19% in juli 2004 duidt er niet bepaald op dat er een groot tekort is aan arbeidskrachten.
Nee, dan kunnen ze beter in Nederland op een eerlijk manier hun geld komen verdienen. Dat is tenslotte een van de mogelijkheden die er in Europa geboden wordt.

Maar ja de grote roerganger uit Oss is ook tegen Europa en de mogelijkheden die dit voor de Nederlandse economie bied dus hij is ook tegen Polen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:37:24 #31
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36462322
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:30 schreef SjonLok het volgende:

Ik denk dat je De Grote Roerganger uit Oss klakkeloos napraat, zonder je in de materie te verdiepen
Ik verdiep me altijd in de materie, volgens mij gaat het bij veel Fok!kers meer om het afzeiken van de SP dan om feiten en discussie.
quote:
In een vertrouwelijk ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken wordt de leegloop op de Poolse arbeidsmarkt besproken
Link: klik
Bij economische groei van Polen hoort een toename in vraag aan arbeidskrachten. Maar wij hebben die liever in NL. Ik stel voor dat we Nigerianen ook Nederland binnenhalen. Die werken misschien wel voor slechts een broodje per dag.
Wasserwunderland
pi_36462590
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik verdiep me altijd in de materie, volgens mij gaat het bij veel Fok!kers meer om het afzeiken van de SP dan om feiten en discussie.
[..]

Bij economische groei van Polen hoort een toename in vraag aan arbeidskrachten. Maar wij hebben die liever in NL. Ik stel voor dat we Nigerianen ook Nederland binnenhalen. Die werken misschien wel voor slechts een broodje per dag.
Polen zijn een Europees broedervolk.
Wat Marokkanen, Turken en ook Nigerianen dus NIET zijn.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:27:01 #33
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36472899
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef Tup het volgende:

In een vertrouwelijk ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken wordt de leegloop op de Poolse arbeidsmarkt besproken

Bij economische groei van Polen hoort een toename in vraag aan arbeidskrachten. Maar wij hebben die liever in NL.
Het blijft nog steeds een matig argument, vind ik. Je moet mensen niet verbieden om de welvaart op te zoeken en zo geld te verdienen om zichzelf en hun gezin te onderhouden, vind ik. En dus moet je ook niet zomaar de grenzen sluiten voor hen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:04:53 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36476371
land vol is land vol
nu niet opeens niet vol,
vol, houden dan ook.

waar gaat anders de geloofwaardigheid, of is het nu wel ok om te zeggen dat we in nederland gewoon racisten zijn.
wat word het?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:01:23 #35
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36482047
ach, als NL te vol is, pompen we toch dat IJselmeer leeg? Hup, weer wat land erbij

ff oftopic: Weet iemand wanneer ze de markerwaard gaan leegpompen?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 30 maart 2006 @ 01:03:43 #36
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36482075
weet je, als je alle uitkeringen en bijstand afschaft en tegelijkertijd de grenzen voor iedereen openzet, krijg je opeens veel minder imigranten. Sterker nog! Ik denk zelfs dat NL danbehoorlijk leegloopt
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 30 maart 2006 @ 07:51:03 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36483814
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:03 schreef Karzeuler het volgende:
weet je, als je alle uitkeringen en bijstand afschaft en tegelijkertijd de grenzen voor iedereen openzet, krijg je opeens veel minder imigranten. Sterker nog! Ik denk zelfs dat NL danbehoorlijk leegloopt
of volligt met lijken
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:56:02 #38
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36485370
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 07:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

of volligt met lijken
Dus, jij gaat er van uit dat mensen zo dom zijn dat als ze geen uitkering krijgen, ze maar gaan liggen wachten tot ze dood gaan? Als ze inderdaad zo dom zijn, ach, dan is het hun eigen domme keus. Ze hadden ook gewoon kunnen werken. Bij het schoonmaakbedrijf is altijd werk!
Veel van de immigranten hier kwamen uit landen waar ze moeilijk aan eten kwamen. Als ze er achter komen dat ze hier niet meer gratis geld krijgen, maar dat er arbeid tegenover staat, zullen ze of dat accepteren en gaan werken, of massaal vertrekken naar een ander land waar ze een uitkering kunnen krijgen.

Toch best raar dat de overheid uitkeringen uitdeelt.Juist zo iets zou een verzekeringsmaatschappij veel beter kunnen regelen. Die zijn tenminste niet achterlijk en zullen uitkeringsfraude absoluut niet tolereren. Dus geen gedoe met Abdulah's van 20 jaar die al 30 kinderen heeft bij een vrouw van 18 jaar in Marokko. Een vriend van me werkt bij de sosciale dienst, en daar krijg je regelmatig dat soort taferelen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:25:03 #39
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36494154
misschien zou je je eens moeten verdiepen in WAAROM we uitkeringen hebben Karzeuler. Dat is echt niet om de luie medemens te compenseren.
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:34:09 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36496402
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:12 schreef Sidekick het volgende:
TT verbeterd.
Wonderlijk.

Waarom?

"We hebben niks tegen de komst van Polen, maar ze moeten wel werken onder Nederlandse normen en arbeidsvoorwaarden.”

Ik vind de huidige TT een stuk verder afstaan van deze visie dan mijn TT.
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:51:42 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36497053
TT weer verbeterd.
pi_36497513
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:25 schreef DionysuZ het volgende:
Dat is echt niet om de luie medemens te compenseren.
In de praktijk voor een te groot gedeelte dus wel.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:32:28 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36499721
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:08 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

In de praktijk voor een te groot gedeelte dus wel.
toch is dit tegen de wet, dus ligt het niet aan de wet maar aan de naleving en controle. Er zijn genoeg mensen die een uitkering ECHT nodig hebben. Afschaffing van uitkeringen treffen deze groep enorm hard.
pi_36499761
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:32 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

toch is dit tegen de wet, dus ligt het niet aan de wet maar aan de naleving en controle. Er zijn genoeg mensen die een uitkering ECHT nodig hebben. Afschaffing van uitkeringen treffen deze groep enorm hard.
Ja, en als die naleving en controle dan eens goed aangepakt wordt en en velen als bedrieger aangemerkt worden lopen mensen zoals jij voorop te schreeuwen dat het allemaal zo inhumaan is

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-03-2006 19:52:39 (Flamebait.) ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:35:35 #45
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36499828
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:33 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Ja, en als die naleving en controle dan eens goed aangepakt wordt en en velen als bedrieger aangemerkt worden lopen mensen zoals jij voorop te schreeuwen dat het allemaal zo inhumaan is
ik hou er niet zo van als mensen denken te weten hoe ik zou reageren op bepaalde situaties. Dat kun je niet en ik kan wel voor mezelf reageren. Mensen die een uitkering nodig hebben dienen niet gekort te worden, mensen die de boel oplichten omdat ze lui zijn mogen ze van mij aanpakken.

[ Bericht 7% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-03-2006 19:53:14 ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:28:10 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36501401
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
TT weer verbeterd.
Zo klopt ie wel beter met het gedachtegoed van de SP
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:26:29 #47
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36512156
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:25 schreef DionysuZ het volgende:
misschien zou je je eens moeten verdiepen in WAAROM we uitkeringen hebben Karzeuler. Dat is echt niet om de luie medemens te compenseren.
Maar dat is wel waar het uiteindelijk toe leidt. Daarnaast zijn de tijden veranderd en zijn de uitkeringen niet meer zo relevant als vroeger.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:45:33 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36512582
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:26 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Maar dat is wel waar het uiteindelijk toe leidt. Daarnaast zijn de tijden veranderd en zijn de uitkeringen niet meer zo relevant als vroeger.
ik zou zeggen, ga eens op bezoek bij wat verstandelijk gehandicapten, ouderen van 80+ of volledig arbeidsongeschikten en zeg dan nog eens dat het creperen wat die mensen doen als je uitkeringen afschaft hun eigen domme schuld is.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:58:06 #49
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36512849
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Dus, jij gaat er van uit dat mensen zo dom zijn dat als ze geen uitkering krijgen, ze maar gaan liggen wachten tot ze dood gaan? Als ze inderdaad zo dom zijn, ach, dan is het hun eigen domme keus. Ze hadden ook gewoon kunnen werken. Bij het schoonmaakbedrijf is altijd werk!
Veel van de immigranten hier kwamen uit landen waar ze moeilijk aan eten kwamen. Als ze er achter komen dat ze hier niet meer gratis geld krijgen, maar dat er arbeid tegenover staat, zullen ze of dat accepteren en gaan werken, of massaal vertrekken naar een ander land waar ze een uitkering kunnen krijgen.

Toch best raar dat de overheid uitkeringen uitdeelt.Juist zo iets zou een verzekeringsmaatschappij veel beter kunnen regelen. Die zijn tenminste niet achterlijk en zullen uitkeringsfraude absoluut niet tolereren. Dus geen gedoe met Abdulah's van 20 jaar die al 30 kinderen heeft bij een vrouw van 18 jaar in Marokko. Een vriend van me werkt bij de sosciale dienst, en daar krijg je regelmatig dat soort taferelen.
Zo raar is het niet hoor dat de overheid uitkeringen verstrekt, het komt ze vaak goed uit.
MISBRUIK - Een parlementaire enquêtecommissie onder leiding van PvdA-kamerlid Buurmeijer constateert in 1993 dat de WAO door werkgevers en werknemers al jaren oneigenlijk wordt gebruikt om overtollige werknemers te dumpen.
Lubbers had ook de WAO nodig om aan zijn belofte van minder werkelozen te voldoen en de WAO is geen WW dus Lubbers had z'n doel bereikt.

En als alles dan eenmaal is zoals het is gaan mensen zoals Karzeuler, en z'n soortgenoten in Den Haag en bij de werkgevers, die afgeserveerde mensen nog de schuld geven ook.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_36512922
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:45 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik zou zeggen, ga eens op bezoek bij wat verstandelijk gehandicapten, ouderen van 80+ of volledig arbeidsongeschikten en zeg dan nog eens dat het creperen wat die mensen doen als je uitkeringen afschaft hun eigen domme schuld is.
Moeten de 80 plussers nu ook al weer aan het werk? Dit kabinet weet van aanpakken!
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:58 schreef Astrix het volgende:

[..]

En als alles dan eenmaal is zoals het is gaan mensen zoals Karzeuler, en z'n soortgenoten in Den Haag en bij de werkgevers, die afgeserveerde mensen nog de schuld geven ook.
Decennia lang ten onrechte een WAO uitkering krijgen, tíswat.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')