Ah...ik bespeur hier mogelijkhedenquote:Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef -Marjo- het volgende:
Ik had dit idee ook al in gedachten omdat hier in de buurt ook redelijk veel bollenvelden zijn...
Ah! Gezellig!quote:Op zondag 26 maart 2006 22:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah...ik bespeur hier mogelijkhedenAls jij nou de routes documenteert, haal ik je op voor een rondje bollenvelden
over een tijdje pas uiteraard
Zit er niet in. De streek is nog uiterst saai, alleen wat krokussen in bloei.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:19 schreef PdeHoog het volgende:Deze zijn begin mei gemaakt. Ik hoop eigenlijk dit jaar al wat eerder op pad te gaan![]()
Status-updates lijken me fijnquote:Op zondag 26 maart 2006 22:38 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Zit er niet in. De streek is nog uiterst saai, alleen wat krokussen in bloei.
Ik kom zelf uit de bollenstreek en ben wel bereid om updates te geven + locatie gegevens voor mooie plaatjes.
* Flyingdutchman fotografeert zelf ook graag
Is het niet in de buurt van Bennebroek?quote:Op zondag 26 maart 2006 22:35 schreef longinus het volgende:
De foto's kunnen bij lisse gemaakt zijn of bij de zilk zo te zien, het lijkt allemaal een beetje op elkaar en aangezien ik er een paar keer in de week doorheen rijdt let ik niet meer zo op.
Er zijn ook veel bollenvelden in de kop van noord holland, zeker nu ze de bollenvelden in de bollenstreek steeds meer gaan bebouwen.
Ik moet even kijken of ik de schuur terug vindt, dit type komt vaker voor hier. Als ik m vindt geef ik het wel aan op een kaartje.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:50 schreef Noorman het volgende:
[..]
Is het niet in de buurt van Bennebroek?
Volgens mij herken ik de graffiti.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:00 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik moet even kijken of ik de schuur terug vindt, dit type komt vaker voor hier. Als ik m vindt geef ik het wel aan op een kaartje.
Same here, ziet er erg uitnodigend uit!quote:Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef Subhuman het volgende:
Ziet er erg mooi en kleurrijk uit! Als het tot een meet komt wil ik ook wel proberen of ik mee kan!
Ik ook meequote:Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef Subhuman het volgende:
Ziet er erg mooi en kleurrijk uit! Als het tot een meet komt wil ik ook wel proberen of ik mee kan!
Hoe wil je dat doen dan An24??? Jouw als bitsie met bloemen combineren is wel heel erg moeilijk hoor. Bloemen zijn lief en dan kom jij als Bitsie effe langsstampen.quote:
Kijk jij snel ff naar het macro topic...en voor de rest wil ik je niet meer horenquote:Op maandag 27 maart 2006 18:06 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen dan An24??? Jouw als bitsie met bloemen combineren is wel heel erg moeilijk hoor. Bloemen zijn lief en dan kom jij als Bitsie effe langsstampen.![]()
quote:Op maandag 27 maart 2006 18:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Kijk jij snel ff naar het macro topic...en voor de rest wil ik je niet meer horen![]()
![]()
* PdeHoog schrijft dit even opquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:47 schreef Tha_Flash het volgende:
@ ts : Laatste foto van de OP is een bollenveld tussen de achterweg en de ringweg van lisse.
Vlaknaast de ingang van de keukenhof loopt een weg ( Loosterweg-noord ), als je die volgt kom je langs hele mooie bollenvelden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
* PdeHoog schrijft dit even op
Thnx voor de lokalisering van de fotoIk ga daar dit jaar nog even naar terug denk ik
Prima stek idd, ik heb er vorig jaar ook heerlijk zitten/liggen/staan fotograferen.quote:Op maandag 27 maart 2006 09:09 schreef CompuMess het volgende:
In de omgeving Heiloo-Limmen-Egmond kom je ook de nodige bloeipraktijken in groepsverband tegen...
Parijs ligt in Stokbroodland... En in Stokbroodland woont tuichquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:35 schreef eL. het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome toch ? Of Parijs, what's the difference.
JA tof voor de lekkere bieren..quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:42 schreef eL. het volgende:
Ja en Alkmaar is weer een kaasstad, dan maar naar België hè ?
Maar die lucht!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef longinus het volgende:
Veldje bij Lisse, in HDR![]()
Nog niet veel meer dan groene sprieten.
Die waren er nietquote:Op zondag 2 april 2006 21:15 schreef PdeHoog het volgende:
Lammetjes zijn alleen leuk in de pan als blokjes lamsvlees in een stoofpotBloembollen wil ik zien
Graag!quote:Op zondag 26 maart 2006 22:38 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Zit er niet in. De streek is nog uiterst saai, alleen wat krokussen in bloei.
Ik kom zelf uit de bollenstreek en ben wel bereid om updates te geven + locatie gegevens voor mooie plaatjes.
Ik maar 5minuten op de fiets en ik zit tussen de bollenvelden.quote:Op zondag 2 april 2006 22:01 schreef mgerben het volgende:
[..]
Graag!
Ik moet er 100+ km voor rijden en ben ook niet bekend daar in de buurt ... maar de foto's die al in het forum staan zijn wel erg mooi!
Wederom schrijf ik het even opquote:Op zondag 9 april 2006 17:58 schreef longinus het volgende:
Edit: op de tweede doodweg in Vogelenzang, op de grens met Hillegom en de Zilk.
Nou... op de terugweg zum huis zag ik langs de A9 toch een paar pogingen tot bloeiwerk van een paar tulpenvelden!quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:36 schreef PdeHoog het volgende:Ik ga zaterdag een rondje rijden denk ik
Iig even wat narcisjes op de foto zetten
Zijn wij buren?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:02 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Het schiet niet écht op met die bollen... aanbod nog steeds beperkt tot Narcissen en Krokusspul...![]()
Zou kunnen...quote:
Ah, buren dusquote:Op donderdag 13 april 2006 15:16 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Zou kunnen...
Dit is langs de A9, tussen Alkmaar en hometown Heiloo.
quote:
Kortomquote:Op zondag 16 april 2006 22:03 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb vandaag wat bollenvelden op de foto gezet maar ik vind ze nogal ehhh rommelig...
Dat is dus morgen... Voor wie niet zo belachelijk vroeg op wil staan op 2e Paasdag:quote:17/04 Vroege Vogelochtend, park geopend vanaf 07.00 uur 's ochtends. Vroege vogels kunnen dan in alle rust ervaren hoe de dag op Keukenhof begint. De zon komt op, de vogels beginnen de fluiten, de bloemen ontluiken … Een feest voor het oog. En de ideale gelegenheid om ongestoord te filmen en fotograferen.
quote:Easterparade
Dit jaar is er, speciaal op Keukenhof, alweer voor de 3e maal de inmiddels traditionele Easter Parade. De Nederlandse Hoeden Vereniging en Stichting Hoedenplatform nodigen u uit 17 april 2006, 2e paasdag, Keukenhof, Lisse.
Iedereen is van harte welkom om met zijn of haar eigen (gemaakte) hoed te paraderen door het park. Voor de meest originele, leukste, mooiste, hoed is er natuurlijk een prijs. Evenals vorige jaren belooft deze happening een groot succes te worden. Indien u deel wilt nemen aan dit evenement kunt u zich melden bij de VVV/infobalie (vóór de entree). U krijgt hier een nummer waarna u zich kunt laten bewonderen door deskundige juryleden.
Na de laatste ontwerpersshow (16.00 uur) in het Juliana Paviljoen zal, na een kort muzikaal intermezzo, de vakjury de winnaars bekend maken en de prijs uitreiken. Als afsluiting vindt er een fleurige en vrolijke optocht plaats (de zgn. Easterparade) met alle deelnemers door het park, waar op een bloemige locatie nog een groepsfoto gemaakt zal worden.
Als extraatje doopt Keukenhof om 14.00 uur samen met de “Red Hat Society” dames een nieuwe tulp; We hopen op veel rode hoeden voor deze gelegenheid.
Ik stel een gezamelijke expeditie voorquote:Op donderdag 20 april 2006 10:17 schreef Shark.Bait het volgende:
IK heb net uit een betrouwbare bron vernomen dat het volgende week de optimale tijd is om te gaan kijken. Voor ongeveer 60 euro kan ik zelfs eroverheen meevliegen met iemand.--hoewel het volgende week niet kan.
Ik ga zo een kaart kopen en dan mag die betrouwbare persoon mij vertellen waar ik moet gaan kijken
Dat word lastig. Vanwege het koudere weer worden de bollen ws wat later gekapt, maar ja, dan word het 7 mei in de ochtend. maar later is ws niets meer te zien...quote:Op donderdag 20 april 2006 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
Ik stel een gezamelijke expeditie voorZolang het maar niet het weekend van 28-30 april is
We kunnen natuurlijk een keer doordeweeks 's avonds gaanquote:Op donderdag 20 april 2006 10:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat word lastig. Vanwege het koudere weer worden de bollen ws wat later gekapt, maar ja, dan word het 7 mei in de ochtend. maar later is ws niets meer te zien...
leuk ideequote:Op donderdag 20 april 2006 10:44 schreef PdeHoog het volgende:
We kunnen natuurlijk een keer doordeweeks 's avonds gaanDan heb je gelijk een mooie zonsondergang misschien wel
Hebt gij de beschikking over eigen vervoerquote:Op donderdag 20 april 2006 11:16 schreef An24 het volgende:
Hey wat een leuk idee....ik zou ook nog steeds wel mee willen, afhankelijk van wanneer jullie willen gaan natuurlijk...heb het een en ander aan spannends op de agenda staan, geen idee hoe dat allemaal uit gaat pakken....
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:57 schreef An24 het volgende:
Hmmm helaas OV.....
Ik heb een kaart van het gebied (1:50k) en ik heb aanwijzigen gekregen van waar de "actie" is en waar we eventueel moeten rijden voor zonsondergangen te kunnen zien enzo.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:44 schreef PdeHoog het volgende:
We kunnen natuurlijk een keer doordeweeks 's avonds gaanDan heb je gelijk een mooie zonsondergang misschien wel
Vanavond even MSN-en denk ikquote:Op donderdag 20 april 2006 15:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb een kaart van het gebied (1:50k) en ik heb aanwijzigen gekregen van waar de "actie" is en waar we eventueel moeten rijden voor zonsondergangen te kunnen zien enzo.
Done.quote:
hé dat is bij mij achterquote:Op maandag 17 april 2006 15:32 schreef Phoenixx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Snapshots langs de weg ergens tussen Noordwijkerhout en Noordwijk.
Wel al wat gekleurde velden, maar voor de echte bloemenzeeën moet je nog een weekje (of twee) wachten.
Volgende week is overigens het bloemencorso!!
Het plan is woensdagavond, maar of zonsondergangen erin zitten weet ik niet zeker hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's met zonsondergang, wanneer gaan jullie?
Mooiquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:28 schreef Shark.Bait het volgende:
mijn bron meldde dat de bloemetjes nu aan het uitkomen zijn. Dus er kan gefotografeerd worden. Niet alles staat in bloei, maar toch zeker de komende 2 weken kunnen benut worden voor fotografie.
Dit is redelijk dicht in de buurt waar ik woon.quote:Op maandag 17 april 2006 15:32 schreef Phoenixx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Snapshots langs de weg ergens tussen Noordwijkerhout en Noordwijk.
Wel al wat gekleurde velden, maar voor de echte bloemenzeeën moet je nog een weekje (of twee) wachten.
Volgende week is overigens het bloemencorso!!
Zeg met negativiteit win je geen zonsondergangetjes hoor!quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het plan is woensdagavond, maar of zonsondergangen erin zitten weet ik niet zeker hoor
Neem ik weer mee voor een volgende keerquote:Op zondag 30 april 2006 20:10 schreef Elefes het volgende:
Mooi Ymke!
Lekkere kleuren en mooie scherptediepte. Bij de vierde had je van mij links net iets meer ruimte mogen nemen (of nog minder).
Niet zo lang meer , de narcissen waren vandaag al bijna helemaal uitgebloeidquote:Op zondag 30 april 2006 20:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Tot wanneer lang staan de bollenvelden er nog zo bij?
Dat is jammer.quote:Op zondag 30 april 2006 20:56 schreef Ymke het volgende:
[..]
Niet zo lang meer , de narcissen waren vandaag al bijna helemaal uitgebloeid
Inderdaad.. Ik wilde ook wel eens al die prachtige kleuren op de foto zetten, maar helaas is het niet in de buurt hier en is het er niet van gekomen om er heen te gaan. Volgend jaarquote:
Erg aanlokkelijkquote:Op maandag 1 mei 2006 00:47 schreef PdeHoog het volgende:
Als het goed is, dan staan de tulpenvelden nog in bloeiDe komende week zou je nog kansen moeten hebben
Woensdag gaan Shark en ik een tweede poging wagenquote:Op maandag 1 mei 2006 11:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Erg aanlokkelijk
Helaas erg druk op het moment.. En ik zie me niet vanuit Brabant daar in mijn eentje heen reizen
Woensdag is training helaas..quote:Op maandag 1 mei 2006 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Woensdag gaan Shark en ik een tweede poging wagenJammer dat je het druk hebt
Ja P, zet is wat plaatjes neer van afgelopen woensdag, ben wel nieuwsgierigquote:Op maandag 1 mei 2006 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Woensdag gaan Shark en ik een tweede poging wagenJammer dat je het druk hebt
Idem dito hierquote:Op maandag 1 mei 2006 12:57 schreef An24 het volgende:
Heb zelf nog geen tijd gehad om te plaatsen....![]()
Die had het te druk met het bekijken van allerlei dingen die ik de vorige keer al had gezienquote:Op maandag 1 mei 2006 13:06 schreef An24 het volgende:
Bollenvelden in Londen...was een succes dus....toch wel gelijk wat bloemies aan je ma gegeven he....of loopt die met eigen camera achter je aan
![]()
![]()
De pot verwijt de ketel dattie zwart zietquote:Op maandag 1 mei 2006 12:57 schreef An24 het volgende:
Ja P, zet is wat plaatjes neer van afgelopen woensdag, ben wel nieuwsgierigheb zelf nog geen tijd gehad om te plaatsen....
![]()
Dan zal deze (voor jou spreekwoordelijke potquote:Op maandag 1 mei 2006 13:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dattie zwart ziet
Ik was van plan om vanavond een paar van mijn fotootjes hier te publiceren....
Laten we het hopenquote:Op maandag 1 mei 2006 13:23 schreef An24 het volgende:
Hey, maar woensdag zouden jullie wel topweer hebben zeg!!!
Het is natuurlijk een van de symbolen van de lentequote:Op maandag 1 mei 2006 13:35 schreef Ymke het volgende:
Ik heb de bollenvelden nu gezien en gefotografeerd maar ik snap eigenlijk niet dat iedereen er zo weg van is , ik vond er maar weinig spectaculairs aan
Ongelooflijk hoeveel duitsers er in Lisse waren , ik kwam er per ongeluk terecht , wel ok om altijd je camera bij je te hebben .quote:Op maandag 1 mei 2006 13:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een van de symbolen van de lenteEn typisch Hollands
Maar goed...eigenlijk zijn het gewone dood-ordinaire bloemen
Duitsersquote:Op maandag 1 mei 2006 13:41 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoeveel duitsers er in Lisse waren , ik kwam er per ongeluk terecht , wel ok om altijd je camera bij je te hebben .
Ik heb hier en daar wat foto's gezien van de keukenhof, maar ik kon er niet warm van worden. Ik zie veel liever die grote velden met hier een daar een verdwaalde kleur bol er tussenquote:Ik ben ook nog nooit in de keukenhof geweest , heb staan twijvelen maar ik besloot het pas te gaan doen als ik gepensioneerd ben
Ja grappig is dat he. allemaal witte tulpen en 1 roze .quote:Op maandag 1 mei 2006 13:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DuitsersUberhaupt toeristen
Ze zouden die mensen af moeten schaffen
[..]
Ik heb hier en daar wat foto's gezien van de keukenhof, maar ik kon er niet warm van worden. Ik zie veel liever die grote velden met hier een daar een verdwaalde kleur bol er tussen
Wat ik de vorige keer zag is dat er een soort van traktor overheen gaat met twee grote armen. Daarmee worden de bloemen verwijderd. En als ik het verhaal helemaal goed begrepen heb noemen ze dat "toppen" en heeft het als doel zoveel mogelijk energie in de bol zelf te bewaren. Hierna worden de bollen uit de grond gehaald en verkocht.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:48 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ja grappig is dat he. allemaal witte tulpen en 1 roze .
Hoe 'maaien' ze die dingen eigenelijk![]()
Ah . leuk om te weten . bedanktquote:Op maandag 1 mei 2006 13:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik de vorige keer zag is dat er een soort van traktor overheen gaat met twee grote armen. Daarmee worden de bloemen verwijderd. En als ik het verhaal helemaal goed begrepen heb noemen ze dat "toppen" en heeft het als doel zoveel mogelijk energie in de bol zelf te bewaren. Hierna worden de bollen uit de grond gehaald en verkocht.
Ik kan me natuurlijk ook vergissenquote:
Als ik dus binnenkort bij wiekentmilonairs de vraag over dat toppen verkeerd beantwoord . is het dus wel mooi jou fout he?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik kan me natuurlijk ook vergissenDus hecht er vooral niet teveel waarde aan
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Als ik dus binnenkort bij wiekentmilonairs de vraag over dat toppen verkeerd beantwoord . is het dus wel mooi jou fout he?![]()
Dat het geen 'toppen' maar 'koppen'. Daarna gaat er een legertje Polen/scholieren langs, om de resterende bloemen (die niet door de kopmachine zijn meegenomen) er af te breken. Zo heb ik m'n eerste centjes verdiend... Na een dag doet je rug behoorlijk pijn van het krom staan. De meeste scholieren zijn er nu dan ook niet meer voor te porren. Mietjes.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik de vorige keer zag is dat er een soort van traktor overheen gaat met twee grote armen. Daarmee worden de bloemen verwijderd. En als ik het verhaal helemaal goed begrepen heb noemen ze dat "toppen" en heeft het als doel zoveel mogelijk energie in de bol zelf te bewaren. Hierna worden de bollen uit de grond gehaald en verkocht.
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:06 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat het geen 'toppen' maar 'koppen'. Daarna gaat er een legertje Polen/scholieren langs, om de resterende bloemen (die niet door de kopmachine zijn meegenomen) er af te breken. Zo heb ik m'n eerste centjes verdiend... Na een dag doet je rug behoorlijk pijn van het krom staan. De meeste scholieren zijn er nu dan ook niet meer voor te porren. Mietjes.
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:42 schreef PdeHoog het volgende:
Ah....thnx voor de infoDit is leuk om te weten
Heej dat herken ik, daar in de buurt heb ik ook wat foto's geschoten, mooi plekkiequote:Op maandag 1 mei 2006 10:42 schreef IedeK. het volgende:
Ik heb deze ook al gepost in een GeneralChat-topic maar ik zet ze ook even hier neer
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/April1001.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/Apri1004.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/April1022.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/April1025.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/April1028.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Noordoostpolder
Jaquote:
6 en 9 zijn gaafquote:Op maandag 1 mei 2006 20:22 schreef MarBu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle commentaar is welkom!
Kheb ook nog een foto van wit vlees zie ikquote:Op maandag 1 mei 2006 22:54 schreef An24 het volgende:
Hey, Shark...daar istie dan...die bloemies ken ik..![]()
ja, maar dat wel in combo met iets blond enzoquote:An werd stiekum beetje dizzy toen ze door de lesn van Shark keek....mijn flauwe grappen mode ging spontaan aan...iets over zien dat de wereld rond is
![]()
Neeeee shark wat doe je.....heb je echtquote:Op maandag 1 mei 2006 23:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Kheb ook nog een foto van wit vlees zie ik
[..]
Ben P voor met zijn ideetje schuurtje, zwart wit, contrast, blablaquote:Op maandag 1 mei 2006 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
ziet er goed uit
en wat is er dan met die 2e dat je niet kon laten?
Die wilde ik al makenquote:Op maandag 1 mei 2006 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
ziet er goed uit
en wat is er dan met die 2e dat je niet kon laten?
Haha geweldig, daar was ik inderdaad het land ingelopen. Zolang ik niet de bedden inloop vind ik dat dat best magquote:Op maandag 1 mei 2006 22:50 schreef IedeK. het volgende:
Hé leuk !
Ben je bij #7 het land opgegaan?
Dan is dit volgens mij het zelfde veld:
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06181/April1013.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
En ja die windmolens, ik woon er vlak bij
Valt wel mee hoor, het is maar 750 meter en je hoort ze alleen als er echt een stevige wind staat.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:07 schreef MarBu het volgende:
[..]
(offtopic: is dat leuk met die windmolens? ze schijnen behoorlijk wat herrie te kunnen makenOf woon je daar weer net ver genoeg voor
)
Ja ja .... kijk eensquote:Op maandag 1 mei 2006 23:04 schreef An24 het volgende:
[..]
Ben P voor met zijn ideetje schuurtje, zwart wit, contrast, blabla
quote:Op maandag 1 mei 2006 23:04 schreef An24 het volgende:
Neeeee shark wat doe je.....heb je echtAn gaat nooit meer door de knieeen. Zal mijn maatje leuk vinden, haha
![]()
![]()
Hij past geheel binnen de context van dit topicquote:
Ja...zo'n blonde bol is ook best leukquote:Op maandag 1 mei 2006 23:23 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hij past geheel binnen de context van dit topic
quote:Die ik van jou had is helaas onscherp![]()
quote:
in de 13e eeuw waren er vast zat die over die houten windmolens zten te klagenquote:Op maandag 1 mei 2006 23:11 schreef IedeK. het volgende:
Valt wel mee hoor, het is maar 750 meter en je hoort ze alleen als er echt een stevige wind staat.
Ik moet wel zeggen dat er vorig jaar eentje op hol sloeg![]()
Dat was wel een flinke herrie.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 07:50 schreef An24 het volgende:
En stiekum doorposten als ik lig te tukken he.
Tuurlijk valt het reuze mee. Jij maakte er een drama vanquote:Nou pffff wat een drama, valt me reuze mee. En trouwens, heb je de rode handjes gezien? DIE HADDEN HET KOUD pffff![]()
![]()
![]()
Postenquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:28 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben vandaag ook rondgereden en jij had duidelijk een mooiere luchtFoto's volgen nog
Ohh wat een mooie foto !quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:21 schreef longinus het volgende:
[[url=http://images6.theimagehosting.com/bollen.jpg]afbeelding][/URL]
Vandaag even rondgereden, sommige velden staan er prachtig bij, anderen zijn al uitgebloeid.
Het is -Marjo- slimmo..quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:08 schreef An24 het volgende:
Wow! Knalt lekker Margo. Top plaatjes!!!
quote:
Wat hij dus zegt hequote:Op donderdag 4 mei 2006 14:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Nummertje 2 zou wel profijt kunnen hebben van een blauwere lucht...
De lucht was nou eenmaal grauw vandaag....quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat hij dus zegt heMooie foto's
Ik ga voor #2
Ik ken het probleemquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De lucht was nou eenmaal grauw vandaag....
Daar heb je speciale lenzen voorquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je zulke foto's? De bolling bedoel ik dus
Wat P zegt...in het begin een beetje wennen, werd duizelig van sharks lensjequote:Op donderdag 4 mei 2006 20:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je zulke foto's? De bolling bedoel ik dus
Het is wel een objectief wat een hoog "speelbaarheids"-factor heeft. Niet zo snel te gebruiken voor andere dingenquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:03 schreef ScienceFriction het volgende:
Okay, thanks!! Zal eens kijken of dat wat voor me is
Eerstequote:Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef Martijn_Online het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En terechtquote:Op maandag 8 mei 2006 16:56 schreef -Marjo- het volgende:
Thanx!
Ik ben blij met mijn nieuwe lensje...
Marjo....wat zijn ze mooiquote:Op maandag 8 mei 2006 16:26 schreef -Marjo- het volgende:
Met nieuwe lens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* HMaster-II mompeld iets over virtueel pak slaag richitng vanDaal als ie zijn foto's niet verkleind naar 550 pixels breedquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:39 schreef vanDaal het volgende:
Ik heb er dit jaar een tijdje voor moeten zoeken, maar de aanhouder wint
(aanklikbaar voor fatsoenlijke kwaliteit)
1.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/img/ext/1147388347.jpg]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/img/ext/1147388385.jpg]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/img/ext/1147388575.jpg]afbeelding][/url]
ik wil een GPS locatie waar de foto's genomen zijn!!!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:57 schreef vanDaal het volgende:
Daar is hier toch een verkleinscript voor in werking?
Maar goed, ben de kwaadste niet, het is aangepast.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:59 schreef Shark.Bait het volgende:
ik wil een GPS locatie waar de foto's genomen zijn!!!
De onderste is gaaf!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:39 schreef vanDaal het volgende:
Ik heb er dit jaar een tijdje voor moeten zoeken, maar de aanhouder wint
(aanklikbaar voor fatsoenlijke kwaliteit)
1.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/temp/bollen/001.jpg]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/temp/bollen/002.jpg]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://www.jeroenvandaal.nl/temp/bollen/003.jpg]afbeelding][/url]
Verklein scripten passen de foto alleen maar aan zodat hij in Replique past. Desondanks moet wel de grote versie van de foto binnengeharkt worden, en dat is in een fotografie topic met veel foto's niet zo leuk als er veel gepost wordt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:57 schreef vanDaal het volgende:
Daar is hier toch een verkleinscript voor in werking?
Maar goed, ben de kwaadste niet, het is aangepast.
Of je gaat naar de Noordoostpolder, hier kun je ook een 100 kilometer lange bollenroute volgen.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:39 schreef emmy het volgende:
Wie de bollenvelden wil fotograferen, kan dat het best deze week en komend weekend doen. Als het de hele week zo warm blijft, gaat het erg hard met de bloemen!
Het is een heel feestelijk gezicht in de Bollenstreek, al die velden in bloei: net alsof ze de slingers hebben opgehangen. Het is ook heel leuk om te zien hoe al die toeristen genieten van alle kleuren in de velden. De halve wereld loopt hier rond en je hoort allerlei talen.
Het bollentoerisme is veel internationaler geworden. Vroeger zag je veel Duitsers, Engelsen en een enkele Amerikaan. Tegenwoordig ook heel veel Aziaten, vooral veel Chinezen, maar ook nog steeds Japanners, Indiërs en Europeanen. De toeristenbussen komen ook veel uit Oost-Europa tegenwoordig.
Maar je ziet ook steeds meer andersoortig toerisme. Hippe dertigers, Japanners en Italianen met designkleding, die hier wandelen langs de bollenvelden en vooral veel fietsen. Op Keukenhof verhuren ze tegenwoordig fietsen met een fietsroute erbij, dus we zien hier allemaal groepjes rondrijden op felgekleurde huurfietsen. Ze fotograferen elkaar in het veld (wat eigenlijk niet mag!). Ook veel stadse neohippies met van die Volkswagenbusjes. Je kunt er een hele antropologsiche studie van maken als je hier een tijdje in de berm gaat zitten.
Nog even wat tips: 25 en 26 april: Bloemencorso van de Bollenstreek van Noordwijk naar Haarlem: zie www.bloemencorso-bollenstreek.nl en kom ook naar www.keukenhof.nl
Die rozequote:Op maandag 5 mei 2008 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben ook een paar keer langs de bollenvelden geweest. Volgende keer ga ik wat vroeger in het seizoen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je bedoelt dat ze leeg zijnquote:Op maandag 5 mei 2008 23:05 schreef -Marjo- het volgende:
Meeste velden zijn al gekopt inderdaad (heet het zo?)
Hier viel het ook tegen. Of je kon het veld niet opquote:Op maandag 5 mei 2008 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze leeg zijnEr was weinig kleur meer te vinden zaterdag
Dat heb ik ook een paar keer gezien iddquote:Op maandag 5 mei 2008 23:08 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hier viel het ook tegen. Of je kon het veld niet op
Nicequote:Op maandag 5 mei 2008 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben ook een paar keer langs de bollenvelden geweest. Volgende keer ga ik wat vroeger in het seizoen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.foto-service.nl/resize/quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:04 schreef Mariekamr het volgende:
Zal donderdag even wat fotos posten (tot die tijd geen beschikking over een fotobewerkingsprogramma om mijn fotos fatsoenlijk te resizen)
quote:Op maandag 5 mei 2008 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze leeg zijnEr was weinig kleur meer te vinden zaterdag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |