abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36349051
quote:
25/3/2006 - Wenger: we waren Ajax te snel af voor Vieira
(Gepost door RvN)

BRON: The Guardian

In the Guardian vertelde Arsene Wenger hoe hij ooit Ajax te snel af was door Patrick Vieira van AC Milan aan te trekken. "Patrick was in onderhandeling met Ajax en ik belde hem vanuit Japan om hem te vertellen dat hij bij Arsenal moest tekenen. Omdat hij een vaste transfersom moest kosten, moest alleen de speler overtuigd worden. Ik overtuigde ook zijn zaakwaarnemers, alhoewel die hem liever naar Arsenal zagen gaan dan naar Ajax. Ze hadden een financieel probleem in Holland omdat Ajax aarzelfde over zijn salaris. Bij Arsenal kregen ze direct alles waar ze om vroegen." [reageer]
hmm
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:50:35 #102
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36349191
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_36349348
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:41 schreef Black-Death het volgende:

[..]

hmm
Dat is toch geen nieuws... Ik kan het me nog herinneren dat ie in verband werd gebracht met Ajax...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:05:24 #104
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_36349416
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:

Dat is toch geen nieuws... Ik kan het me nog herinneren dat ie in verband werd gebracht met Ajax...
Wat zal hij achteraf opgelucht adem gehaald hebben.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:33:08 #105
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36349959
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:05 schreef kasper het volgende:

[..]

Wat zal hij achteraf opgelucht adem gehaald hebben.
Volgend jaar zal hij balen geloof mij .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_36349979
wat een lulletje die Grygera,hij zit geblesseerd op de tribune en maar miepen dat van Geel duidelijkheid wil. naar mijn idee speelt hij alleen dit seizoen goed,en aangezien we Stam erbij krijgen zal ik geen traan laten om een vertrek van Grygera.
pi_36350061
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:41 schreef Black-Death het volgende:

[..]

hmm
Vertel mij nou eens wat de nieuwswaarde is van zo'n bericht? Gewoon door iemand verzonnen met een Ajaxbril op daar bij voetbalzone. Waarom zou Wenger dat zeggen? Vieira voetbalt toch al niet meer bij Arsenal?

Dus leg uit......
pi_36350088
Het is heel oud nieuws, wel algemeen bekend dacht ik zo...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:45:44 #109
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36350240
quote:
A grateful embrace awaits Vieira

Saturday March 25, 2006

The Guardian

The first time I was struck by Patrick Vieira's ability was during a French League Cup game. My team Monaco were playing against Cannes and I had Claude Puel in the middle, a really strong guy who won all his one-on-one match-ups. Patrick came on at half-time and suddenly Puel looked like a kid compared with him. I immediately told myself that this Vieira guy would one day be a great player.

Afterwards I would go and see him at Cannes but it wasn't until January 1996 that I met him. George Weah had been named Fifa's World Player of the Year and he invited me to Milan. I met Patrick during half-time of one of their games. He wasn't playing and seemed completely demoralised, as if he had lost his way. Given how much he loves to play, it must have been torture for him to be at Milan on the bench or, even worse, in the stands. I tried to cheer him up, saying: "Hang on in there, my friend. You'll get there in the end, and this is AC Milan, after all." It was terrible to see this young man, who I knew could conquer and dominate the midfield, totally disheartened. At the time, though, there was a lot of talent in AC's midfield.

The following July I was contacted by Arsenal. Patrick was in negotiations with Ajax and I called him from Japan to tell him to go and sign for Arsenal, and that's how the transfer was done. It was a fairly straightforward one because the fee had been fixed by Milan at around $5m, £3.5m at the time, irrespective of who the buyer was. I told David Dein he should not hesitate over the signing because if he wanted Vieira to come to the club he had to act quickly, otherwise he would lose him.

I also convinced his agents at the time, although they were happy for him to go to Arsenal rather than Ajax anyway. They had had a financial problem in Holland because the Dutch had flinched a bit when it had come to Patrick's salary. At Arsenal, on the other hand, they had immediately got everything they asked for.

I joined the Gunners on October 1 1996. Patrick had arrived a few months before, in July. He had suffered a lot at the beginning. Despite that I immediately picked him; I never had the slightest doubt. To win the ball from Patrick didn't take one man, it didn't take two, it took at least three men around him. And even those three couldn't be sure of winning the ball. He was huge for me, immediately.

He also found a way into people's hearts at once. When the English saw that this guy, who had just arrived and who didn't look anything special with his long gangly legs, was going to Wimbledon and stopping everyone in their tracks, they loved that. The French had a bit of a reputation for avoiding physical contact, of being the romantics of football, but when all the English teams saw this giant who was crunching into everyone the whole time, they couldn't believe their eyes.

I remember going back to San Siro and the Milanese said to me: "What on earth have you done to us, taking Vieira? How could we have let that guy go?" We soon got the feeling we had achieved a real coup by signing Patrick. He was so strong, so dominating. He could destroy, direct and distribute the ball, often all in one go. Whatever one says, there weren't dozens of players of that calibre playing in Europe - there still aren't. As Lauren once said: "He is the lungs of our team."

As a result, every year we told ourselves we were going to feel the heat during the summer because there would be a lot of pressure on us and we would end up selling him - we're not a club with infinite resources. So on the one hand it was a fantastic feeling to have a player like him, on the other it was concerning as well. We always used to say: "How will we be able to replace a player like that if he leaves?"

When Tony Adams' exceptional career finally came to an end in 2002, I decided to make Patrick captain. It was self-evident for me. I thought it might shock some people because Patrick was a foreigner but it went down incredibly easily. After he became captain he gained in authority but he also listened more to others. Every year he matured. During his last season with us he reached yet another level: he managed to distance himself more from things. After all, he was rather impulsive and once he got annoyed he would react really quickly. Last season, though, he controlled himself much better.

That's something I have noticed about myself: sometimes the job reveals a new facet of our personality or rather it reveals to us a facet of our personality that we were not yet aware we had, either because we lacked confidence or because nobody had ever allowed us to discover it. When you have inner resources, you grow into what is required to do your job. That's why I think the captaincy was a huge positive influence on him. He had a greater sense of responsibility. He was sent off only twice after becoming captain.

The trophies Patrick won with France obviously gave him a lot of confidence. But he's a guy who always has self-doubts. I like the type of self-doubt he has because it produces some very positive questioning. It's not the sort that paralyses you during a game, instead it leads to a process of reflection which makes you self-critical. Patrick always analysed his performance with great lucidity.

That was one of his principal qualities: he was always very acute when he analysed his matches and he built on that to enable him to analyse in greater detail any problems that came up in the team. Once captain, he got into the habit of adapting his behaviour and way of thinking to the life and the development of the squad as a whole. It was also interesting for me to talk to him because he had a good feel for any problems that arose. He didn't come out with categorical opinions but rather hypotheses and suggestions.

"Such and such a player has done this but he has also done that. It's true he hogs the ball too much but he's still young . . ." Four years ago he would have said: "That guy's useless." He was much more moderate than Thierry Henry when he looked at the overall performance of the team and of the individuals within it.

When it came to technique Patrick was remarkable and he had an unbelievable instinct for the game. When he was being marked, he was never afraid of taking the ball. Those are the sorts of guys who drive the game forward. When Patrick had his opponent right behind him he took the ball and turned left or right. Any other player who is heavily marked like this and gets the central defender's ball will just return it. With him he always wanted to go forwards. He had an instinct for the game that you either have or you don't. You can't teach that. He was never afraid.

His reading of the game was outstanding. In a tightly marked midfield most players will lay a short ball off. Patrick would turn and suddenly open play up by hitting a long ball to the other wing. That was one of his great qualities.

Arsenal is the most "British" club there is. Patrick is black, French as well, yet he came to symbolise the Gunners. But that doesn't surprise me because above all here people love their club and someone who puts themselves out for their team and for the sheer glory of the club's colours. That's why I maintain that I don't detect any racism in England. I can't say if it's very present in society at large because I don't really know much about that but at least in football there isn't any.

The British are very grateful to those who go into battle. That's because they are a nation of fighters themselves. And more than any other foreigner Patrick symbolised this sort of warrior in the sporting sense of the word. When he was out fighting, he wouldn't let you down. So they forgave him all his escapades off the pitch, if you could call them that, because they knew that once he was on he would give it his all. That's why I liked the symbolism at the end of the 2005 FA Cup final. To see Patrick lining up to take the penalty against Manchester United and their supporters, then giving us victory, was a fantastic symbol of the love between him and Arsenal. It also turned out to be his last kick of the ball for the club.

Patrick constantly has to be pushed. He will naturally tend to stay in his comfort zone, African-style. But when he is in a situation where he has to fight, he is stimulated and what spurs him on more than anything is the challenge of having to fight for something. When you put him on the battlefield, he manages to dig down deep and find the inner resources he needs. It's all down to his hatred of defeat and his pride in being the best. That's why he is Patrick Vieira. And that's why, by the time he left Highbury, he had become one of the greatest players in the club's history.

© Patrick Vieira, 2005. Extracted from "Vieira" by Patrick Vieira, published by Orion priced £18.99. To order a copy for £17.99 with free UK p&p, call 0870 836 0875 or go to guardian.co.uk/bookshop
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:46:34 #110
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36350260
Van de officiele site van The Guardian:

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,1739289,00.html
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:54:59 #111
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_36350452
Pires stond destijds ook in de belangstelling van Ajax.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:55:19 #112
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_36350459
Jammer voor Vieira
Jawel, je keek.
pi_36350478
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:54 schreef StarGazer het volgende:
Pires stond destijds ook in de belangstelling van Ajax.
PSV was concreter.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36350727
Adriano stond in de belangstelling van Feyenoord, alleen wilde hij nog niet ver van huis gaan voetballen. En Mista van Valencia was afgekeurd, net zoals Maradonna. En Fred van Lyon hebben ze geruild tegen Magrao.
pi_36351021
Morgen Boakye in de basis dus. Best link, tegen Leonardo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:27:43 #116
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36351207
En daar is die dan weer, van vorig seizoen:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2082203932016588289&q=zlatan

Het lijkt zo lang geleden.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:30:25 #117
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36351266
pi_36351367
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:55 schreef jna het volgende:
Jammer voor Vieira
Je icon
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:45:43 #119
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_36351579
Huntelaar opgelet, maak er maar net zo 1 als zlatan
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zaterdag 25 maart 2006 @ 13:06:07 #120
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36352084
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:45 schreef stefmans het volgende:
Huntelaar opgelet, maak er maar net zo 1 als zlatan
Nee, dat is echt teveel gevraagd.

Doe maar weer een omhaal.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 13:08:58 #121
125053 stefmans
pi_36352142
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:06 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Nee, dat is echt teveel gevraagd.

Doe maar weer een omhaal.
van basten impressie zeker

Nee doe mij maar en mooie individuele actie
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_36352995
quote:
Gazzetta publiceert lijst transfervrije spelers

In de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport is gisteren een grote lijst gepubliceerd met alle transfervrije, relatief grote spelers komende zomer. Hatem Trabelsi is daar een van.

Voor Ajax kunnen spelers als George Boateng (Middlesbrough), Cristian Poulsen (Schalke 04), Clerc (Lyon) en Ze Roberto (Bayern Munchen) wellicht interessant zijn. Jan Koller (Dortmund) is overigens ook transfervrij, een speler die in het verleden nog in verband met Ajax is gebracht.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:01:20 #123
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36353161
Over Trabelsi gesproken:
quote:
Trabelsi weet ook wat een omhaal is
25-3-2006
Hatem Trabelsi moet zaterdag gedacht hebben wat Klaas Jan Huntelaar kan, kan ik ook. De rechtsback maakte op de training uit een omhaal een doelpunt dat in schoonheid zeker niet onderdeed voor de prachtige goal woensdag van Huntelaar tegen Roda JC in de halve finale van de beker.

Trabelsi was helemaal goed op schot. Maarten Stekelenburg en Hans Vonk moesten meerdere keren de bal uit het net halen na schoten van de verdediger. De doeltreffendheid van Trabelsi op de training is zeer opvallend. De Tunesier scoorde tot nu toe slechts drie keer voor Ajax.
http://www.at5.nl/sport.asp?newsid=16230

Alsof we nog niet genoeg aanvallers hebben rondlopen.

Hij zal gemist worden...
pi_36353261
pff ja trabelsi gaan we echt missen....
AFC Ajax
pi_36353310
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:52 schreef Nashje het volgende:

[..]
Clerc en Poulsen zouden zeker een versterking zijn voor Ajax.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:10:26 #126
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_36354908
ik zie liever wat meer nederlanders bij AJAX rondlopen.
pi_36355245
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef -Wolf- het volgende:
ik zie liever wat meer nederlanders bij AJAX rondlopen.
Tegen een goede buitenlnder zeg je natuurlijk gen nee, maar ik dacht ook at het beleid van van Geel zich erop toespitste eerst Nederlanders te volgen.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:29:34 #128
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36355435
quote:
Urby Emanuelson langer aan de kant

25-3-2006

Urby Emanuelson kan waarschijnlijk ook de komende twee weken niet spelen voor Ajax. De verdediger ondervindt nog te veel last van de spierblessure die hij twee weken geleden opliep.
Emanuelson trainde zaterdag apart van de selectie op De Toekomst. "Het is wel wennen om aan de zijlijn te staan en niets met een bal te mogen doen, " aldus Emanuelson tegenover AT5.
De revelatie van dit seizoen bij Ajax hoopt in elk geval op tijd fit te zijn voor de start van de play-offs.
quote:
Vader Sneijder: "Wesley komt eraan"

25-3-2006

De rentree van Wesley Sneijder bij Ajax zal niet lang op zich laten wachten. Dat zegt althans zijn vader Berry in Het Parool. "Zijn herstel verloopt goed. "
De medische staf van Ajax is terughoudender als het gaat om de terugkeer van Sneijder. De middenvelder kreeg al een aantal keren te maken met terugslagen bij het revalideren van een hamstringblessure.
Vader Sneijder begrijpt de houding van Ajax. "Spelers als Wesley moeten in bescherming worden genomen. Het is wel goed voor hem dat hij op die manier een beetje geremd wordt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:40:03 #129
125132 J.P.
De Dadel
pi_36357271
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:01 schreef Trancelocator het volgende:
Over Trabelsi gesproken:
[..]

Alsof we nog niet genoeg aanvallers hebben rondlopen.

Hij zal gemist worden...
Waarom lukt dat in de wedstrijd nooit dan, daar zijn z'n schoten altijd zeer belabberd.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:51:18 #130
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_36357580
Hoeveel gaan we winnen morgen?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:54:05 #131
131729 jna
pi_36357650
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:51 schreef The_Hives het volgende:
Hoeveel gaan we winnen morgen?
3-1
Jawel, je keek.
pi_36357697
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:54 schreef jna het volgende:

[..]

3-1
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:56:30 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36357717
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 07:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik ben leider van de B1 hier van mijn club, en we moeten vandaag bijna 2 uur in de bus zitten om bij de tegenstander te komen. We gaan zodadelijk eerst gezamelijk eten
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Voor zo'n snelle bus kan je alleen maar respect hebben
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:58:13 #134
50936 The_Hives
pi_36357776
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:54 schreef jna het volgende:

[..]

3-1
pi-air speelt niet meer bij nac hoor
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:59:46 #135
131729 jna
pi_36357808
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:58 schreef The_Hives het volgende:

[..]

pi-air speelt niet meer bij nac hoor
Oh dan denk ik 3-2
Jawel, je keek.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:04:07 #136
50936 The_Hives
pi_36357912
Fok! Federatie
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:04:23 #137
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36357919
Ik hoop dat Charisteas nog een doelpuntje kan meepikken.

*En ik denk 2-1, met een late tweede treffer van Ajax.

[ Bericht 21% gewijzigd door Trancelocator op 25-03-2006 17:12:56 ]
pi_36358183
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

[..]

Wat een sukkeltje die dirk
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:16:28 #139
82589 S-Two
barba macacu
pi_36358247
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

[..]

En die Raiola moet trouwens ook optyfen .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_36358328
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:16 schreef S-Two het volgende:

[..]

En die Raiola moet trouwens ook optyfen .
Sowieso mag er weleens een grootschalig onderzoek komen naar gedragsregels en competenties van zaakwaarnemers in het algemeen.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:20:16 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36358359
wedstrijd zal wel afgelast zijn van dirkie z'n boys. Hij was er om 9 uur alweer
pi_36358487
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:20 schreef PLAE@ het volgende:

wedstrijd zal wel afgelast zijn van dirkie z'n boys. Hij was er om 9 uur alweer
Heeft ie toch lekker met z'n kleine jongetjes kunnen eten...
pi_36358522
Genoeg over DK...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_36358551
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:26 schreef Suijk het volgende:
Genoeg over DK...
Laat die gast dan lekker in het kakkerlakken topic blijven...
pi_36358575
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:28 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Laat die gast dan lekker in het kakkerlakken topic blijven...
Een beetje tegenwind op zijn tijd is toch wel leuk?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:33:21 #146
50936 The_Hives
pi_36358681
tegenwind wel, niet dat geouwehoer
Fok! Federatie
pi_36358735
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:29 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een beetje tegenwind op zijn tijd is toch wel leuk?
Klopt. De posts van jou kan ik zeker waarderen. Maar de posts van dirkje kuit zijn niet bepaald hoogstaand. En als hij dan ook nog onzin gaat lullen over één of ander vaag team waar hij coach van is, mag hij van mij in het kakkerlakken topic blijven
pi_36359141
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:35 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Klopt. De posts van jou kan ik zeker waarderen. Maar de posts van dirkje kuit zijn niet bepaald hoogstaand. En als hij dan ook nog onzin gaat lullen over één of ander vaag team waar hij coach van is, mag hij van mij in het kakkerlakken topic blijven
Hij neemt inderdaad nogal fel stelling, dat wordt niet altijd gewaardeerd. Is er trouwens (heimelijk) overleg tussen de clubs om een signaal af te geven dat dit het laatste play-off seizoen moet worden?
Yeah baby Yeah!
pi_36359226
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij neemt inderdaad nogal fel stelling, dat wordt niet altijd gewaardeerd. Is er trouwens (heimelijk) overleg tussen de clubs om een signaal af te geven dat dit het laatste play-off seizoen moet worden?
dat weet ik niet maar ik vind dat wel een goede stelling. de playoffs zijn te simpel. het hele jaar wisselvallig presteren zoals vitesse en door een gelukje uefa cup spelen en er in de 1e ronde uitgekinkeld worden. ik ben zelfs voor vaste teams in bepaalde leaugue's. waar psv en ajax de champions league mogen spelen en bij successen misschien AZ en Feyenoord erbij. voor de uefa cup Feyenoord,AZ en Heerenveen standaard.
pi_36359358
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Competitie voor Europa, play-offs voor het kampioenschap
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:58:53 #151
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36359361
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:54 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

dat weet ik niet maar ik vind dat wel een goede stelling. de playoffs zijn te simpel. het hele jaar wisselvallig presteren zoals vitesse en door een gelukje uefa cup spelen en er in de 1e ronde uitgekinkeld worden. ik ben zelfs voor vaste teams in bepaalde leaugue's. waar psv en ajax de champions league mogen spelen en bij successen misschien AZ en Feyenoord erbij. voor de uefa cup Feyenoord,AZ en Heerenveen standaard.
Doen!
pi_36359537
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:54 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

Er zitten teveel haken en ogen aan naar mijn mening en we zitten niet in een luxe-positie dat we zwemmen in Europese plaatsen of dat we het ene na het anderEuropese succes aaneenrijgen.
Als het een beetje ongelukkig uitkomt speelt Groningen (voor hen geweldig natuurlijk) CL en wat ander clubs die pieken op het juiste moment UEFA-cup en over drie jaar zitten we in hetzelfde schuitje als Belgie.
Ik vind het sowieso denigrerend naar de competitie (die 34 wedstrijden telt) oim dáárna te bepalen wie er 2e, 3e etc wordt.
Men zou een play-off mogen spelen als de twee plaats bijv gedeeld wordt door 2 teams met exact hetzelfde aantal punten (doelsaldo maakt mij niet zoveel uit), maar niet tussen twee teams die in 34 wedstrijden behoorlijk uit elkaar lagen.

Ik vind dat : 'de commerciele opbrengsten voor de deelnemende play-off teams' een overtrokken argument is geworden, als dat de enige manier is om de clubs financieel gezond te houden schort het bij hen in de begroting over het gehele seizoen.
Yeah baby Yeah!
pi_36360012
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Er zitten teveel haken en ogen aan naar mijn mening en we zitten niet in een luxe-positie dat we zwemmen in Europese plaatsen of dat we het ene na het anderEuropese succes aaneenrijgen.
Als het een beetje ongelukkig uitkomt speelt Groningen (voor hen geweldig natuurlijk) CL en wat ander clubs die pieken op het juiste moment UEFA-cup en over drie jaar zitten we in hetzelfde schuitje als Belgie.
Ik vind het sowieso denigrerend naar de competitie (die 34 wedstrijden telt) oim dáárna te bepalen wie er 2e, 3e etc wordt.
Men zou een play-off mogen spelen als de twee plaats bijv gedeeld wordt door 2 teams met exact hetzelfde aantal punten (doelsaldo maakt mij niet zoveel uit), maar niet tussen twee teams die in 34 wedstrijden behoorlijk uit elkaar lagen.

Ik vind dat : 'de commerciele opbrengsten voor de deelnemende play-off teams' een overtrokken argument is geworden, als dat de enige manier is om de clubs financieel gezond te houden schort het bij hen in de begroting over het gehele seizoen.
ja dat kan. maar als een groningen die dit jaar goed speelt,2 maal wint dan speelt het al chapions league. volgend jaar gaat het knudde en dan liggen ze er zo weer uit terwijl een club als ajax,in een slecht seizoen als dit toch nog de 2e ronde bereikt en iets betekend voor de champions league. ik vind dus dat het niet mogelijk moet zijn om kleinere clubs zo groots europees te spelen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:27:58 #154
125053 stefmans
pi_36360100
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:24 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

ja dat kan. maar als een groningen die dit jaar goed speelt,2 maal wint dan speelt het al chapions league. volgend jaar gaat het knudde en dan liggen ze er zo weer uit terwijl een club als ajax,in een slecht seizoen als dit toch nog de 2e ronde bereikt en iets betekend voor de champions league. ik vind dus dat het niet mogelijk moet zijn om kleinere clubs zo groots europees te spelen.
Maar als alle landen dit mogen doen krijg je veel meer vaste teams met de beste teams uit ieder land zo krijg je nooit meer verassingen dit zou voor mij zelfmoord zijn van het toernooi
pi_36360159
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:27 schreef stefmans het volgende:

[..]

Maar als alle landen dit mogen doen krijg je veel meer vaste teams met de beste teams uit ieder land zo krijg je nooit meer verassingen dit zou voor mij zelfmoord zijn van het toernooi
De zelfmoord is al gepleegd op het moment dat de nummers 4 van Spanje, Engeland en Italie mee konden gaan doen. Het toernooi heeft veel meer charme als alleen de kampioenen mee mogen doen. Liever tegen de kampioen van Estland en Polen, dan tegen de nummer 4 uit de Primera Division en Serie A. Het is toch niet voor niks Champions League.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchSoldier op 25-03-2006 18:35:26 ]
Mokum zit in ons hart.
pi_36360260
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:29 schreef DutchSoldier het volgende:

[..]

Het is toch niet voor niks Chapmions League.
Nee, het is Champions. .
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:34:22 #157
131729 jna
pi_36360318
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:32 schreef Nashje het volgende:

[..]

Nee, het is Champions. .
Jawel, je keek.
pi_36360333
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:32 schreef Nashje het volgende:

[..]

Nee, het is Champions. .
Mokum zit in ons hart.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:59:17 #159
131729 jna
pi_36360937
quote:

--------------------------------------------------------------------------------
'Ajax aast op Pocognoli'
--------------------------------------------------------------------------------
25 maart 2006
Ajax heeft volgens de Belgische media interesse in Sebastian Pocognoli, zo meldt de website Elfvoetbal.nl. De Amsterdamse club is volgens de berichten al dichtbij een akkoord met RC Genk, de club van het achttienjarige talent. Pocognoli kan uit de voeten als linksback en linksbuiten. Bij Genk heeft de jongeling nog een contract tot medio 2008.

Mocht een transfer van Pocognoli doorgang vinden, dan zal de speler in Amsterdam waarschijnlijk starten in Jong Ajax.

uhhh hadden we niet al een linksback en linksbuiten?
Jawel, je keek.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:00:12 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36360963
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:59 schreef jna het volgende:

[..]

Ze hebben het contract met de medische staf verlengd, dus ze moeten nu alle postities minstens 3 keer invullen om een seizoen door te komen denk ik .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_36361033
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:59 schreef jna het volgende:

[..]

Linksback: Emanuelson
Linksbuiten: Mitea

Niet echt drukbezet dus .

Wel grappig dat die Pocognoli op linksback én linksbuiten kan. Zou best leuk kunnen functioneren met Urby.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:15:29 #162
131729 jna
pi_36361360
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:04 schreef Nashje het volgende:

[..]

Linksback: Emanuelson
Linksbuiten: Mitea

Niet echt drukbezet dus .

Wel grappig dat die Pocognoli op linksback én linksbuiten kan. Zou best leuk kunnen functioneren met Urby.
Ik rekende Rosenberg en Perez eigenlijk ook mee als linksbuiten.
Jawel, je keek.
pi_36361438
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:15 schreef jna het volgende:

[..]

Ik rekende Rosenberg en Perez eigenlijk ook mee als linksbuiten.
Oja Perez inderdaad. Rosenberg reken ik meer als spits.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:40:46 #164
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36362140
Pinoccio isdawa?
pi_36362153
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:40 schreef TimmyAsd het volgende:
Pinoccio isdawa?
.
pi_36362207
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:52 schreef Nashje het volgende:

[..]
Clerc is een goede, maar ik denk niet dat die komt. Boateng vind ik niks voor Ajax en Zé Roberto is te duur en te oud.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:44:06 #167
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36362251
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:40 schreef TimmyAsd het volgende:
Pinoccio isdawa?
Mocht Pocognoli echt komen, dan heeft hij in ieder geval al een bijnaam.
pi_36363976
Champions League is voor kampioenen en niet anders. Helemaal mee eensch...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_36364610
Versterking in voornamelijk in de verdeding en het middelveld nodig. Aanval is prima, wellicht een rechtsvoor, maar niet als prioriteit. Twee verdedigers en twee middenvelders en klaar?

Edit: en wat betreft Pinocio ( ), die wordt dan in eerste instantie gehaald voor het tweede elftal. Maar hij is nog jong, dus het kan wat worden
pi_36364673
onze concurrent staat achter , nec scoort 1-0
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_36365097
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:07 schreef SoA-Holic het volgende:
onze concurrent staat achter , nec scoort 1-0
1-1
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:28:21 #172
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_36365212
NEC 2-1 voor.
pi_36365261
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:29 schreef DutchSoldier het volgende:

[..]

De zelfmoord is al gepleegd op het moment dat de nummers 4 van Spanje, Engeland en Italie mee konden gaan doen. Het toernooi heeft veel meer charme als alleen de kampioenen mee mogen doen. Liever tegen de kampioen van Estland en Polen, dan tegen de nummer 4 uit de Primera Division en Serie A. Het is toch niet voor niks Champions League.
Op Flora Talinn tegen Anderlecht zit echt niemand te wachten. Op Arsenal - Real Madrid wel.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:43:10 #174
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_36365562
NEC Groningen 2-2
Gourmetten of steengrillen?
pi_36365702
Voor die tussenstanden is een ander topic hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:49:02 #176
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36365720
ajax speelt bijna nooit op zaterdag of vrijdag, nagenoeg altijd zondag
waarom?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:49:13 #177
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_36365723
Mandy heeft zich weer van z'n beste kant laten zien in Engeland.
pi_36365761
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:49 schreef McCarthy het volgende:
waarom?
Omdat Ajax gelijk staat aan voetbal, en voetbal thuishoort op Zondag!

Vandaar dat PSV altijd op zaterdag speelt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:53:38 #179
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_36365808
ik vind het juist irritant dat PSV bijna altijd op zaterdag voetbalt. Dan blijf je steeds achter de feiten aanlopen.
pi_36365940
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:49 schreef -Wolf- het volgende:
Mandy heeft zich weer van z'n beste kant laten zien in Engeland.
wat dan?

edit : ah ik zie het al, elleboogstoot
pi_36366017
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:53 schreef -Wolf- het volgende:
ik vind het juist irritant dat PSV bijna altijd op zaterdag voetbalt. Dan blijf je steeds achter de feiten aanlopen.
Welke feiten?Jullie staan 16 punten achter..........
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2006 @ 22:09:05 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36366142
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:49 schreef McCarthy het volgende:
waarom?
omdat ik dat wil
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_36366197
Denk niet dat jullie morgen makkelijk winnen en dan wordt het nog heel leuk om de 5e plek
pi_36366245
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:11 schreef SCH het volgende:
Denk niet dat jullie morgen makkelijk winnen en dan wordt het nog heel leuk om de 5e plek
Definieer niet makkelijk winnen

Minder dan 5-0?
Houd van een lijntje.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:14:12 #185
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_36366266
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op Flora Talinn tegen Anderlecht zit echt niemand te wachten. Op Arsenal - Real Madrid wel.
Wellicht, maar of verander het concept, of verander de naam.
pi_36366293
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:13 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Definieer niet makkelijk winnen

Minder dan 5-0?
Ik denk 0-0 of 1-1
pi_36366603
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:11 schreef SCH het volgende:
Sch zal het denk ik niet meer redden, die hebben nog een veel moeilijker schema ook.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:31:13 #188
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_36366681
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En vervolgens landen als italie, Spanje en Engeland meer geld laten verdienen door tv inkomsten waardoor de verschillen nog groter worden? Nee, dankjewel.

Trouwens, vaste teams in CL en UC lijkt me ook niet een haalbare kaart. Gewoon de competitie voor de CL en UC plaatsen, je bent of terecht een vertegenwoordiger van NL of je bent het niet. En het gelul dat kleinere teams minder presteren? AZ deed het toch ook heel redelijk, net als Heerenveen, geen europese top, maar wel redelijk meedraaien. Waarom zou een teams als, weet ik veel, RKC dat niet kunnen als de structuur en de ploeg goed opgezet zijn voor een paar jaar, net als nu bij AZ het geval is?
Je zult ervoor voetballen, goddomme!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:57:05 #189
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36367206
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Punten zeggen niet zoveel, Feyenoord staat ook heel veel punten voor op Ajax en in de play-offs wordt alles nog beslist, Ajax gaat CL spelen en Feyenoord (wéér) niet.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:09:57 #190
131729 jna
pi_36367450
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:57 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Punten zeggen niet zoveel, Feyenoord staat ook heel veel punten voor op Ajax en in de play-offs wordt alles nog beslist, Ajax gaat CL spelen en Feyenoord (wéér) niet.
Die mogen zelfs niet op de tribune zitten

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=26653
Jawel, je keek.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:24:18 #191
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36367742
Toch zijn er vanavond een stel Feyenoord-supporters Europa ingegaan, zie ik op Teletekst 101.

Maar goed, laten we het daar verder maar niet over hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Trancelocator op 26-03-2006 00:25:02 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 05:05:05 #192
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36371408
t stadion + home stond er net nog dus de wedstrijd gaat vast door! *hik*
  zondag 26 maart 2006 @ 05:26:18 #193
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36371507
quote:
Op zondag 26 maart 2006 05:05 schreef PLAE@ het volgende:

t stadion + home stond er net nog dus de wedstrijd gaat vast door! *hik*
hehehehehehe
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_36371717
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

26 bedoel je
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36371908
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:57 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Waar bazeer je dat op? Op die geweldige wedstrijd tegen Roda?
pi_36372015
quote:
Op zondag 26 maart 2006 08:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Idd, die club waar jullie 0-0 tegen speelden voor de competitie en verloren in de beker
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_36372270
* MrDoegewoon naar Amsterdam is, hoop op een leuke wedstrijd
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zondag 26 maart 2006 @ 10:28:12 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36372411
quote:
Op zondag 26 maart 2006 08:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wanneer al de geblesseerden terugkeren, moet Feyenoord te pakken zijn.

Nog snel even douchen, om 11.00 uur richting Amsterdam. Knallen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36372921
We winnen met 3-1
  zondag 26 maart 2006 @ 12:10:02 #200
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36373778
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:15 schreef Black-Death het volgende:
We winnen met 3-1
We winnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: