Niet vreemd, je herinnert je iets niet goed, dat is alles.quote:
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag ), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
Waren de Plan E's toen niet net buiten dienst? Ze hebben in 1989 nog bijgedragen aan 150 jaar spoorwegen, maar toen stonden ze al terzijde dacht ik. Daarna heeft NS nog een tijd Belgische M2 rijtuigen gehuurd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:39 schreef MREn het volgende:
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.
Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?
de Utjes zijn gewoon de eersten die lekker van pension genietenquote:Op zondag 2 april 2006 23:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.
Dit weekend waren ze er anders maar wat blij mee, met Zl-Amf en Zl-Aml tegelijk buiten dienst.quote:Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Kun je dat ook nog onderbouwen? In de tijd van materieeltekorten is het een ideale lijn om afwijkend materieel kwijt te kunnen. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat Zwolle-Arnhem niet onoverkomelijk is met Mat '64 (in tegenstelling tot Zwolle-Roosendaal). In Arnhem kun je al overstappen op de IC Arnhem-Roosendaal, of met Mat '64 als stopper verder (net zoals nu).quote:Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Ik denk dat je gewoon wat realistischer moet zijn. Het is simpelweg niet te doen om overal maar het nieuwste van het nieuwste materieel in te zetten. Zeker wanneer je overgaat naar een intensievere dienstregeling moet je iets minder kritisch zijn. Daarnaast, nogmaals, Zwolle-Arnhem lijkt me niet zo'n probleem. Overigens zie je het inzetten van materieel à la Mat '64 (zeker qua comfort) op zo'n stukken zeker niet alleen in Nederland.quote:Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein .
Zoiets zal het wel worden: vier bakken normaal (T of 2*V) en zes in de spits (3*V of T+V).quote:Op maandag 3 april 2006 01:13 schreef petre86 het volgende:
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
Is het niet een beetje een complex om te denken dat alle verbeteringen alleen in het westen liggen? Olst en Wijhe elke 30min bediend, hogere frequenties op Arnhem-Nijmegen, Ede-Barneveld. Extra stations in Apeldoorn en Zutphen, verdubbeling IC frequentie Sittard-Maastricht en Sittard-Heerlen, wellicht extra stoptrein Zwolle-Ljouwert. Om maar een paar dingen te noemen buiten de randstad.quote:ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
Je mag wel klagen, en ik vind het ook waardeloos (vooral de knip in de 3600), maar van de andere kant: als je weet van voor knelpunten (enkelspoors stukken en belangrijke knooppunten op stations, ligging van IC-diensten er omheen), weet je ook hoe vertragingsgevoelig die serie is. 5 minuten te laat weg uit Deventer is er bijna niet uit te rijden voor Den Bosch.quote:naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
Dat ligt er nogal aan waar je naar toe wilt.quote:Op maandag 3 april 2006 06:06 schreef MREn het volgende:
Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden.
Een stel dat gesplitst wordt in Amsterdam/Rotterdam bestaat voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 3 april 2006 10:14 schreef jorienvdherik het volgende:
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten
zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal
zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
Even uit/wegwaaien op het panoramaterras, altijd mooi!quote:Op maandag 3 april 2006 10:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.quote:Op maandag 3 april 2006 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellen Ziet er wel cool uit namelijk
Godverquote:Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Tsja, volgens de bureaucraten zou het sneller zijn, maar het betekent wel dat je niet in een druk treinstel kan instappen en doorlopen naar een rustig stuk.quote:Op maandag 3 april 2006 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid? Mooie kutzooi, wel
De Noordoost rijdt doorgaans aardig op tijd hoor!quote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
dubbel trein?quote:Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef jorienvdherik het volgende:
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
Rijtuigenquote:Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !
[afbeelding]
een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS
ICRmquote:[afbeelding]
inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
wagons werkt net zo goed maar rijtuigen staat wel moderner / netterquote:
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.quote:Op maandag 3 april 2006 10:48 schreef SNArky het volgende:
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,quote:Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.quote:Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.quote:Op maandag 3 april 2006 16:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zatquote:wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..
zo als in de IRMs ofzo
Ik twijfel er ook absoluut niet aan dat het in dat opzicht een nuttige, noodzakelijke beslissing is geweest .quote:Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MREn het volgende:
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen. In Leeuwarden en in Groningen is te weinig ruimte om ze allemaal te stallen, dit omdat de nieuwe treinen ook een plaatsje moeten hebben.quote:Op zondag 2 april 2006 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
vind de wc van de ICM gewoon te klein, je kan amper keren in dat hokquote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
De 3101 en 3102 staan 's avonds en 's nachts standaard in Hengeloquote:Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen.
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerstequote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.quote:Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/quote:Op maandag 3 april 2006 17:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.
Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
Hun?quote:Op maandag 3 april 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
ach, schijnbaar was ik de enige die besloot om bij zwolle over te stappen naar een andere trein.. en die was ook heerlijk rustigquote:Op maandag 3 april 2006 17:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig
Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
ja en dan in de winter... als het vriest dan kan je de rijtuigverwarming nog zo hoog opstoken.(als dat kan?) maar warm wordt het nietquote:Op maandag 3 april 2006 18:02 schreef Bigs het volgende:
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
wees er blij mee danquote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...quote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
normaal gezien wel ja,quote:Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.quote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
normaal gezien wel ja,
vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
k wordt altijd zo duf en slaperig als het maar kan in de irmquote:Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.quote:Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
ach heb ik hier zowiezo, ze komen toch vanaf leeuwardenquote:Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
ah dat heb ik dan ook denk ikquote:Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef Bigs het volgende:
[..]
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
soms iets TE goedquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
yep, ben ook blij dat Enschede (waar ik moet zijn) de eindbestemming isquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefoxquote:Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Net als in Opera...quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
ik heb alleen nooit de laatste trein !quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Nee ik ook niet trouwens. En Es-Hgl kan je ook wel met een taxi doen. Vaak moet je toch in het midden zijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik heb alleen nooit de laatste trein !
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
Op zich natuurlijk vrij logisch dat er nog langer treinen aankomen dan vertrekken...quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:21 schreef the_disheaver het volgende:
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen
Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
5:38 kun je weer naar Zlquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm
en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Met de fiets best snelquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm
en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Komen iig wel uit Duitsland jaquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben
[afbeelding]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NSquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS
maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond
Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
Ja ok Arriva bedoelde ikquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,
en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,
en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik
Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleidingquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Komen iig wel uit Duitsland ja
Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
jah en? de andere trajecten iets hierboven ookquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:
[..]
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 posttequote:Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
Belgie op 3000 volt dacht ik,quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |