abonnement Unibet Coolblue
pi_36524277
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:41 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Hmm. Vreemd.
Niet vreemd, je herinnert je iets niet goed, dat is alles.
pi_36536404
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag ), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.

Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2006 21:57:04 ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:39:04 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36538928
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.

Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:01:30 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36545647
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:39 schreef MREn het volgende:
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.

Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
Waren de Plan E's toen niet net buiten dienst? Ze hebben in 1989 nog bijgedragen aan 150 jaar spoorwegen, maar toen stonden ze al terzijde dacht ik. Daarna heeft NS nog een tijd Belgische M2 rijtuigen gehuurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36564105
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tfz op 02-04-2006 00:26:34 ]
  zondag 2 april 2006 @ 23:19:21 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36594443
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.

Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36594564
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
de Utjes zijn gewoon de eersten die lekker van pension genieten

vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
pi_36594902
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Vaak genoeg meegemaakt dat de V-IRM (VI of IV) gewoon propvol zaten op door de weekse tijden...

Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein .
  zondag 2 april 2006 @ 23:41:11 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36595175
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Dit weekend waren ze er anders maar wat blij mee, met Zl-Amf en Zl-Aml tegelijk buiten dienst.

Maar ja, als je geen IRM over hebt, kan je het moeilijk inzetten vrees ik...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36596016
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Kun je dat ook nog onderbouwen? In de tijd van materieeltekorten is het een ideale lijn om afwijkend materieel kwijt te kunnen. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat Zwolle-Arnhem niet onoverkomelijk is met Mat '64 (in tegenstelling tot Zwolle-Roosendaal). In Arnhem kun je al overstappen op de IC Arnhem-Roosendaal, of met Mat '64 als stopper verder (net zoals nu).
quote:
Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein .
Ik denk dat je gewoon wat realistischer moet zijn. Het is simpelweg niet te doen om overal maar het nieuwste van het nieuwste materieel in te zetten. Zeker wanneer je overgaat naar een intensievere dienstregeling moet je iets minder kritisch zijn. Daarnaast, nogmaals, Zwolle-Arnhem lijkt me niet zo'n probleem. Overigens zie je het inzetten van materieel à la Mat '64 (zeker qua comfort) op zo'n stukken zeker niet alleen in Nederland.
pi_36597230
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
dag
  maandag 3 april 2006 @ 06:06:17 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36598742
quote:
Op maandag 3 april 2006 01:13 schreef petre86 het volgende:
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
Zoiets zal het wel worden: vier bakken normaal (T of 2*V) en zes in de spits (3*V of T+V).
quote:
ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
Is het niet een beetje een complex om te denken dat alle verbeteringen alleen in het westen liggen? Olst en Wijhe elke 30min bediend, hogere frequenties op Arnhem-Nijmegen, Ede-Barneveld. Extra stations in Apeldoorn en Zutphen, verdubbeling IC frequentie Sittard-Maastricht en Sittard-Heerlen, wellicht extra stoptrein Zwolle-Ljouwert. Om maar een paar dingen te noemen buiten de randstad.
quote:
naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
Je mag wel klagen, en ik vind het ook waardeloos (vooral de knip in de 3600), maar van de andere kant: als je weet van voor knelpunten (enkelspoors stukken en belangrijke knooppunten op stations, ligging van IC-diensten er omheen), weet je ook hoe vertragingsgevoelig die serie is. 5 minuten te laat weg uit Deventer is er bijna niet uit te rijden voor Den Bosch.
Wat ik ook minder vind, is dat er een kwartier overstaptijd komt tussen 3600 en 3700, behoorlijk jammer voor doorgaande reizigers, hoewel mn eigen ervaring is dat dat er relatief gezien niet zo veel zijn, de meesten moeten toch in Arnhem of Nijmegen zijn, of komen er vandaan. Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden. Vanaf Zutpen denk ik ook nog wel (via Apeldoorn), dus wat dat betreft valt het wel mee.

En zoals ik al eerder zei: als er geen IRM over is, kun je niet veel anders. Misschien is het mat'64 wel nergens anders inzetbaar, bijvoorbeeld omdat er vanwege een kleine perronlengte en een groot aantal reizigers alleen maar dubbeldeks materieel kan rijden. En hoewel mat'64 het ook niet mijn favoriet is, heb ik liever mat'64 dan geen trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 april 2006 @ 10:01:42 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36600520
Hey, leuk topic voor mij eerder moeten doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 april 2006 @ 10:10:59 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36600665
quote:
Op maandag 3 april 2006 06:06 schreef MREn het volgende:

Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden.
Dat ligt er nogal aan waar je naar toe wilt.
Dv-Bd rechtstreeks met de huidige 3600 is 1:57 zonder overstap, via Ut duurt het 2½ uur met, afhankelijk van welke IC je treft, 1 of 2 overstappen.
Ook Dv-Rsd duurt via Ut en Rtd nog wat langer dan rechtstreeks.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 april 2006 @ 10:14:31 #215
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36600729
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten

zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal

zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
  maandag 3 april 2006 @ 10:20:27 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36600873
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:14 schreef jorienvdherik het volgende:
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten

zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal

zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
Een stel dat gesplitst wordt in Amsterdam/Rotterdam bestaat voor zover ik weet niet.
Rotterdam/Den Haag of Amsterdam/Schiphol kan wel .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 april 2006 @ 10:25:29 #217
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36601008
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
  maandag 3 april 2006 @ 10:27:31 #218
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36601062
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
Even uit/wegwaaien op het panoramaterras, altijd mooi!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 april 2006 @ 10:29:15 #219
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36601121
oke dan, me vader maakt trouwens schakelingen voor de treinen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 april 2006 @ 10:38:56 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36601376
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellen Ziet er wel cool uit namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 april 2006 @ 10:46:01 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36601573
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellen Ziet er wel cool uit namelijk
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36601643
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 april 2006 @ 10:57:18 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36601859
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid? Mooie kutzooi, wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36601996
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid? Mooie kutzooi, wel
Tsja, volgens de bureaucraten zou het sneller zijn, maar het betekent wel dat je niet in een druk treinstel kan instappen en doorlopen naar een rustig stuk.
Zoals bij zoveel dingen is de punctualiteit bij NS-R belangrijker dan het comfort van de reiziger...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 april 2006 @ 11:19:55 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36602314
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 april 2006 @ 11:39:16 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36602765
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
De Noordoost rijdt doorgaans aardig op tijd hoor!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 april 2006 @ 12:10:26 #227
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36609731
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !



Creatief met de bovenleiding


2 Plan Vtjes ( 806 en 451 ) op Den Bosch CS


een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS


inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
  maandag 3 april 2006 @ 15:41:41 #229
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36609791
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
pi_36609827
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef jorienvdherik het volgende:
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
dubbel trein?

jebedoelt een dubbeldekkertrein?
  maandag 3 april 2006 @ 15:47:50 #231
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36609988
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !
[afbeelding]
een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS
Rijtuigen
quote:
[afbeelding]
inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
ICRm
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36610047
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:47 schreef JDude het volgende:

[..]

Rijtuigen
[..]

ICRm
wagons werkt net zo goed maar rijtuigen staat wel moderner / netter
  maandag 3 april 2006 @ 16:04:11 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610513
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:48 schreef SNArky het volgende:
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36610569
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,

wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..

zo als in de IRMs ofzo
  maandag 3 april 2006 @ 16:08:50 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610683
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:

Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.

Richting Enschede gebeurt dat niet, hier is gekozen om een paar minuten voor de 'echte' IC (dus die in normale patroontijd rijdt) een zgn. voortrein te laten rijden die alle/veel reizigers meeneemt voor de 'echte' IC er is. Er vertrekt dus bijv. om 16:49 een IC Utrecht-Deventer, om 16:51 gevolgd door een IC Utrecht-Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 april 2006 @ 16:12:15 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610820
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
quote:
wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..

zo als in de IRMs ofzo
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 april 2006 @ 16:13:55 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36610877
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MREn het volgende:

Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.
Ik twijfel er ook absoluut niet aan dat het in dat opzicht een nuttige, noodzakelijke beslissing is geweest .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 april 2006 @ 16:50:43 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36612183
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen. In Leeuwarden en in Groningen is te weinig ruimte om ze allemaal te stallen, dit omdat de nieuwe treinen ook een plaatsje moeten hebben.

Overigens is vorige week de 3447 na de aanrijding bij Buitenpost weer teruggekeerd in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36612756
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]

Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
vind de wc van de ICM gewoon te klein, je kan amper keren in dat hok
  maandag 3 april 2006 @ 17:23:46 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36613195
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen.
De 3101 en 3102 staan 's avonds en 's nachts standaard in Hengelo
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36613397
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
  maandag 3 april 2006 @ 17:38:19 #242
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36613592
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.

Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36613942
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.

Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
  maandag 3 april 2006 @ 17:58:45 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36614179
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig

Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36614244
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig

Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
ach, schijnbaar was ik de enige die besloot om bij zwolle over te stappen naar een andere trein.. en die was ook heerlijk rustig
pi_36614324
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
pi_36614388
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:02 schreef Bigs het volgende:
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
ja en dan in de winter... als het vriest dan kan je de rijtuigverwarming nog zo hoog opstoken.(als dat kan?) maar warm wordt het niet
  maandag 3 april 2006 @ 18:09:13 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36614542
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36614580
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
wees er blij mee dan
  maandag 3 april 2006 @ 18:35:52 #250
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36615351
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36615422
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
normaal gezien wel ja,

vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
  maandag 3 april 2006 @ 18:39:12 #252
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36615490
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
normaal gezien wel ja,

vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36615567
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
k wordt altijd zo duf en slaperig als het maar kan in de irm
  maandag 3 april 2006 @ 22:30:43 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36624583
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36624861
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
ach heb ik hier zowiezo, ze komen toch vanaf leeuwarden
pi_36625627
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
pi_36628147
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef Bigs het volgende:

[..]

Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
ah dat heb ik dan ook denk ik

mp3speler aan
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:06:08 #258
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36628375
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36628617
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
soms iets TE goed
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:15:16 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36628623
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
yep, ben ook blij dat Enschede (waar ik moet zijn) de eindbestemming is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:18:08 #261
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36628674
dat is wel ideaal, ik moet altijd in hengelo eruit dus hopen dat ik op tijd wakker word, maar lukt meestal wel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36628894
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
  dinsdag 4 april 2006 @ 03:01:41 #263
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36630559
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:24:00 #264
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36631386
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36634804
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:24 schreef JDude het volgende:

[..]

Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
Net als in Opera...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 11:36:26 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36635059
mss heeft NS een speciale kutsite die alleen in IE werkt

http://www.ns.nl/kut ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36635430
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
ik heb alleen nooit de laatste trein !
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:55:44 #268
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36635589
op de zaterdag avond vanaf almelo mag er wel meer rijden naar rotterdam
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 11:58:17 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36635658
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb alleen nooit de laatste trein !
Nee ik ook niet trouwens. En Es-Hgl kan je ook wel met een taxi doen. Vaak moet je toch in het midden zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36635792
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
pi_36636346
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen

Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:28:04 #272
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36636524
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:21 schreef the_disheaver het volgende:
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen

Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
Op zich natuurlijk vrij logisch dat er nog langer treinen aankomen dan vertrekken...
Die laatste trein náár de Randstad is ook pas laat daar.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 13:58:40 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36639322
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:15:49 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36639895
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
5:38 kun je weer naar Zl
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36640096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Met de fiets best snel
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 14:27:26 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36640193
Jezus dan lig je net lekker man

Ontopic maar weer

Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:35:20 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36640407
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

[afbeelding]
Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36643997
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
pi_36644039
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
pi_36644132
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
pi_36644179
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
pi_36644292
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
pi_36644394
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
dag
pi_36644549
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..

Edit: zie bv. de serie 232 bij RN.... Akkoord, dat zal ook wel deels aan RN zelf liggen .

[ Bericht 9% gewijzigd door Tfz op 04-04-2006 17:25:17 ]
pi_36644993
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.
Misschien dat die stellen die Arriva gaat vervangen prima in de spits gebruikt kunnen worden voor de ns. Voor die 2a 3 slagjes compleet nieuw en ander mat. kopen is geld over de balk
pi_36645154
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:01:31 #287
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36645216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
pi_36645274
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:

[..]

veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
jah en? de andere trajecten iets hierboven ook
oldenzaal-zutphen is ook diesel, zutphen-apeldoorn ook, groningen-leeuwarden ook
dag
pi_36645307
of je elektrificeert het gewoon?
pi_36645353
Word eens tijd dat ze Almelo - Zwolle verdubbelen/electrificeren. Dit is echt geen doen vanochtend ook weer 20 minuten vertraging en dat gaat dan de hele dag door, vanwege het enkel spoor
pi_36645388
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
pi_36645451
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?
pi_36645674
Als de NS van het begin af aan beter had nagedacht over materieel inzet (en vooral materieelkeuze / aankoopbeleid) hadden we er nu geen discussie over gehad

Maar goed omdat dat niet het geval is moet de NS het inderdaad maar doen met wat ze hebben...
pi_36645748
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
pi_36646165
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
pi_36646216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:29:06 #297
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36646220
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 postte
pi_36646260
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?
pi_36647038
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
pi_36647411
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Belgie op 3000 volt dacht ik,

wie maakt deel 16 trouwens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')