Valt Lelystad Centrum daar niet onder?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
(de 38 middelgrote stations zijn trouwens: Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle)
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:41 schreef MeneerMuis het volgende:
Valt Lelystad Centrum daar niet onder?![]()
Waar vind je die informatie?quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Dan post je het ganze lijstje.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
Gegevens 2004.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.![]()
Verouderd lijstje?![]()
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:03 schreef JDude het volgende:
In/Uitstappers op een werkdag in 2004
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer wegquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?
Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:37 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg
Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
Ben al wel enkele keren in HGB IV geweest, en elke keer jaloers op hun uitzicht (was op 17 en 18-hoog).quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:45 schreef Duvel het volgende:
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Het aantal in/uitstappers is voor een organisatie die de infra beprijst totaal niet relevant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef MREn het volgende:
Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Ja, het is een Prorail classificatie en heeft verder geen zak met NSR te maken, behalve dat die er voor moeten lappenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
Men gaat er inderdaad vanuit dat een deel van die theorie betrouwbaar genoeg is om mee aan de slag te gaan. Onder andere dat er op relaties waar de VF tussen 1 en 2 ligt over het algemeen nog mogelijkheden zijn om de marktpositie te verbeteren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef MREn het volgende:
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.
Dat kan zeker tot de mogelijkheden behorenquote:Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskundequote:Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit.
Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
Ik lees net op teletekst:quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit.
Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Kapelle:meer reizigers dan NS zegt *************************************** ` Veel meer mensen maken gebruik van het Zeeuwse station Kapelle-Biezelinge dan de NS beweert.Dat zegt wethouder Herselman van de gemeente Kapelle.Hij heeft op het station een telling laten doen van het aantal mensen dat in- en uitstapt. Uit de telling blijkt dat er elke dag 20% meer mensen in- en uitstappen dan de spoorwegen zeggen.Gemiddeld werden dagelijks 577 mensen geteld,terwijl de NS uitgaat van een gemiddelde van 481. De NS wil in de nieuwe dienstregeling, die eind dit jaar wordt ingevoerd, enkele stations in Zeeland sluiten.Er zijn te weinig passagiers,vindt de NS. *************************************** |
net begonnen, zit nu nog met combinatie met Bouwkunde... Pas na de zomer helemaal Verkeerskunde... Maar t gaat lekker hoorquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:44 schreef JDude het volgende:
[..]
Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?
De schattingen van NS komen vooral van interpolatie van losse kaartverkoop en verkochte abonnementen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik lees net op teletekst:
[ code verwijderd ]
Bekend getal, die 481!
Ken het wel, maar is voor mij als Enschede'er niet erg om te hoek.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:59 schreef Duvel het volgende:
Kent iemand trouwens het Railtheater? Vanavond in Amsterdam een voorstelling over de TEE. De afdeling geriatrie zal wel weer oververtegenwoordigd zijn...
ik was het niet, dit keerquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vraag me toch af welke idioten er van de week foto's aan het maken van trein/bussen @ station sneek
Een groot aandeel jeugdige mensen interesseert alleen het tijdschrift, excursies in mindere mate. Als je ondanks herhaaldelijke opmerkingen een prutsblaadje blijft afleveren vind ik het niet gek dat het een grijze bende blijft. Maar wat ik zo links en rechts hoor regent het lidmaatschapsopzeggingen, misschien valt het kwartje dan.... Ik, en niet alleen ik, zenden niks meer in t.b.v. Op de rails omdat het herhaaldelijk voorkwam dat materiaal beschadigd terugkwam. Daarnaast snapt de fotocoördinator bepaalde dingen niet (een sfeerplaat met de trein klein in beeld en een rode loc druk je niet in zwart/wit af op een breedte van twee kolommen, voor een plaatje van een willekeurige cargo neem je een perfecte plaat, je hebt ruime keuze als het niet om wat speciaals draait). Ook is al vaker aangegeven dat er meer foto's in kleur kunnen door een betere opzet, maar dat is tegen dovenmansoren gezegd. Nu zit het verenigingsnieuws in het kleurgedeelte, terwijl daar geen tot amper foto's bij staan. Maar goed, daar is men doof voor, dus weer wat leden minder. Het "verenigingsleven" leeft volgens mij amper onder de jeugdigen, die gaan samen met wat maatjes op pad als ze gaan hobbyen. Het is positief dat men de jeugd er meer bij wil betrekken, maar dan moet men niet alles maar naast zich neerleggen (zoals ook al vaker bij (binnenlandse) excursies is gebeurd).quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:13 schreef MREn het volgende:
[pr-verhaaltje]
Voor de niet-kenners onder ons: de NVBS is zo'n beetje de oudste vereniging van het land (75 jaar dit jaar) op het gebied van spoor- en tramwezen. Met als meest bekende natuurlijk Op de Rails, maar heeft ook veel (onbekends) te bieden.
[/pr-verhaaltje]
Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:38 schreef MonoSynth het volgende:
Help er staat een rode hondekop op station Zwolle.
Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vindenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.
Het gaat om 2 plan U;s, waarvan een al compleet rood, de ander nog maar voor de helft
De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:47 schreef MonoSynth het volgende:
Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vinden
Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef JDude het volgende:
[..]
De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.
Verder zitten er wat van die kleine ronde raampjes in een U, ter hoogte van het motorblok geloof ik.
Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:
Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.
"zág je ze haast nooit" moest het inderdaad ook zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn
Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
En natuurlijk het lage "voorhoofd" vergeleken met zijn elektrische broertje.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Verder is de lage koppeling ook nogal kenmerkend.
Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor. Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn
Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:21 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor.
Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.quote:Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.
Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.
Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.quote:Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.
Maar die liggen ook niet los van het net, die moeten gewoon gekoppeld worden met het deel uit Ljouwert.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:32 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).
Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.quote:Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.
Hmm. Vreemd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.
Ik heb het voor de volledigheid nog opgezocht: sinds eind '98, begin '99 worden alle diensten Zwolle-Enschede met DM/90 gereden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |