abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:41:04 #151
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36486245
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 01:08 schreef MREn het volgende:

[..]


(de 38 middelgrote stations zijn trouwens: Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle)
Valt Lelystad Centrum daar niet onder?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:03:37 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36486715
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:41 schreef MeneerMuis het volgende:

Valt Lelystad Centrum daar niet onder?
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:06:49 #153
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36486773
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Waar vind je die informatie?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:34:03 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36487377
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:06 schreef MeneerMuis het volgende:

Waar vind je die informatie?
Op mijn stage
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:42:18 #155
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36487609
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:34 schreef JDude het volgende:

[..]

Op mijn stage
Link.
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:43:03 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36487623
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:42 schreef MeneerMuis het volgende:

Link.
Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:51:03 #157
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36487832
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
Dan post je het ganze lijstje.
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:03:30 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36488154
-knip-

[ Bericht 99% gewijzigd door JDude op 30-03-2006 12:35:57 ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:12:10 #159
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36488349
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.
Verouderd lijstje?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:25:56 #160
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36488695
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.
Verouderd lijstje?
Gegevens 2004.
De lijst over 2005 is nog niet beschikbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door JDude op 30-03-2006 12:48:23 ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:26:57 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36488731
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:03 schreef JDude het volgende:
In/Uitstappers op een werkdag in 2004
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?

Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:37:11 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36489036
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?

Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg

Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:47 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36489271
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:37 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg

Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:51:14 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36489445
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:45 schreef Duvel het volgende:
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Ben al wel enkele keren in HGB IV geweest, en elke keer jaloers op hun uitzicht (was op 17 en 18-hoog).
Hier heb ik sommige dagen overigens ook een leuk uitzicht over Rotterdam CS hoor.

Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Ik ga kijken welke relaties op de corridor Ddr-Rtd-Gv-Ledn interessant zouden kunnen zijn voor NS om zich op te richten in hun volgende marketingplan. M.a.w.: waar zijn nog mensen in de trein te jagen?
pi_36489920
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Gelukkig wel.

Overigens heb je best kans dat als het ICRm van de HSA terug komt, dat de 3700 Nm-Zl ook met trek/duw gaat rijden. Dat zijn toch weer vijftig bakken, zeven stammen van zeven bakken. Mat '64 kun je in de nieuwe opzet gewoon niet missen, dat zie je zelfs al aan de wederopstandig van SGM II.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:17:02 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36491854
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Het aantal in/uitstappers is voor een organisatie die de infra beprijst totaal niet relevant.
Wat meer van belang is, zijn de gevolgen van een halterende trein. Heeft een halterende trein een redelijke invloed op andere (mogelijke) treinpaden, kan door beprijzing worden voorkomen dat er te veel treinen stoppen. Kwestie van vraag en aanbod: daar waar minder (perron)capaciteit is, is dat duurder. Dan is het aan NS om daar te stoppen of niet.

Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 30-03-2006 14:26:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:20:19 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36491979
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef MREn het volgende:

Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:24:50 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36492130
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Ik ben daar jaren geleden al eens mee bezig geweest tussen Groningen en Delfzijl, en volgens die theoretische modellen zou door het laten rijden van een IC ipv stoptrein het aantal reizigers met een factor 3 toenemen (ondanks het niet langer bedienen van meer dan de helft van de stations), en iedereen voelt natuurlijk op zn klompen aan dat dat regelrechte bullshit is.

Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.

Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:25:46 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36492162
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
Ja, het is een Prorail classificatie en heeft verder geen zak met NSR te maken, behalve dat die er voor moeten lappen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:50:50 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36492989
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef MREn het volgende:
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.
Men gaat er inderdaad vanuit dat een deel van die theorie betrouwbaar genoeg is om mee aan de slag te gaan. Onder andere dat er op relaties waar de VF tussen 1 en 2 ligt over het algemeen nog mogelijkheden zijn om de marktpositie te verbeteren.

Mijn taak is vooral het zoeken naar een eerlijke vergelijkingsmethode tussen auto en trein (van deur tot deur, dus inclusief voor- en natransport!). De conclusies zullen vooral bestaan uit het aanwijzen wáár het bedrijf kansen heeft, nog niet zozeer hoeveel extra reizigers dat concreet op zal leveren.
quote:
Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
Dat kan zeker tot de mogelijkheden behoren
Vooral omdat deze schermen tot nu toe worden geplaatst door RWS (en lang niet altijd lijken te werken). Als wegennet en spoornet hier eens samenwerkten, zouden ze er wellicht beide van kunnen profiteren.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:56:22 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36493154
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
pi_36494474
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:44:04 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36494812
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?
pi_36495074
vraag me toch af welke idioten er van de week foto's aan het maken van trein/bussen @ station sneek
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:56:31 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36495239
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Ik lees net op teletekst:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 ***************************************
    Kapelle:meer reizigers dan NS zegt  

 ***************************************
 ` Veel meer mensen maken gebruik van   
 het Zeeuwse station Kapelle-Biezelinge 
 dan de NS beweert.Dat zegt wethouder   
 Herselman van de gemeente Kapelle.Hij  
 heeft op het station een telling laten 
 doen van het aantal mensen dat in- en  
 uitstapt.                              
                                        
 Uit de telling blijkt dat er elke dag  
 20% meer mensen in- en uitstappen dan  
 de spoorwegen zeggen.Gemiddeld werden  
 dagelijks 577 mensen geteld,terwijl de 
 NS uitgaat van een gemiddelde van 481. 
                                        
 De NS wil in de nieuwe dienstregeling, 
 die eind dit jaar wordt ingevoerd,     
 enkele stations in Zeeland sluiten.Er  
 zijn te weinig passagiers,vindt de NS. 
 ***************************************


Bekend getal, die 481!

Verder heb ik de ballen verstand van verkeerskunde. Ik heb nog wel een keer een voorlichting bijgewoond op de middelbare school. Maar dat was in 1994 of 1995...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36495246
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:44 schreef JDude het volgende:

[..]

Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?
net begonnen, zit nu nog met combinatie met Bouwkunde... Pas na de zomer helemaal Verkeerskunde... Maar t gaat lekker hoor
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:59:30 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36495342
Kent iemand trouwens het Railtheater? Vanavond in Amsterdam een voorstelling over de TEE. De afdeling geriatrie zal wel weer oververtegenwoordigd zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:06:31 #178
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36495580
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik lees net op teletekst:
[ code verwijderd ]

Bekend getal, die 481!
De schattingen van NS komen vooral van interpolatie van losse kaartverkoop en verkochte abonnementen.
Dus denk ik dat het vooral SOV-jaarkaarthouders zijn die een buitenproportioneel aandeel hebben (OV-jaarkaarthouders vis je natuurlijk uit je eigen klantendatabase). Op zich niet verwonderlijk, op trajecten met weinig attractivteit (zoals een enkele verbinding per uur), zal je relatief meer captives trekken dan keuze-reizigers.
Over het algemeen zijn dat niet de interessantse groepen reizigers qua inkomsten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:13:29 #179
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36495744
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:59 schreef Duvel het volgende:
Kent iemand trouwens het Railtheater? Vanavond in Amsterdam een voorstelling over de TEE. De afdeling geriatrie zal wel weer oververtegenwoordigd zijn...
Ken het wel, maar is voor mij als Enschede'er niet erg om te hoek.

NVBS heeft ook wel eens wat leuks voor de liefhebbers.
Zie onder andere http://www.nvbs.com/Afdelingen/

Omdat ook binnen de NVBS de grijze golf ietwat overheersend is, wil men hier uitdrukkelijk wat aan doen. Lijkt me gelijk een mooie gelegenheid om alle lezers (ook niet-NVBS-leden) hier even te verzoeken de enquete in te vullen op http://www.nvbs.com/NVBSJ/Enquete/
[pr-verhaaltje]
Voor de niet-kenners onder ons: de NVBS is zo'n beetje de oudste vereniging van het land (75 jaar dit jaar) op het gebied van spoor- en tramwezen. Met als meest bekende natuurlijk Op de Rails, maar heeft ook veel (onbekends) te bieden.
[/pr-verhaaltje]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:27:24 #180
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36496186
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36497242
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vraag me toch af welke idioten er van de week foto's aan het maken van trein/bussen @ station sneek
ik was het niet, dit keer
pi_36499892
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik was het niet, dit keer
pi_36500118
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:13 schreef MREn het volgende:
[pr-verhaaltje]
Voor de niet-kenners onder ons: de NVBS is zo'n beetje de oudste vereniging van het land (75 jaar dit jaar) op het gebied van spoor- en tramwezen. Met als meest bekende natuurlijk Op de Rails, maar heeft ook veel (onbekends) te bieden.
[/pr-verhaaltje]
Een groot aandeel jeugdige mensen interesseert alleen het tijdschrift, excursies in mindere mate. Als je ondanks herhaaldelijke opmerkingen een prutsblaadje blijft afleveren vind ik het niet gek dat het een grijze bende blijft. Maar wat ik zo links en rechts hoor regent het lidmaatschapsopzeggingen, misschien valt het kwartje dan.... Ik, en niet alleen ik, zenden niks meer in t.b.v. Op de rails omdat het herhaaldelijk voorkwam dat materiaal beschadigd terugkwam. Daarnaast snapt de fotocoördinator bepaalde dingen niet (een sfeerplaat met de trein klein in beeld en een rode loc druk je niet in zwart/wit af op een breedte van twee kolommen, voor een plaatje van een willekeurige cargo neem je een perfecte plaat, je hebt ruime keuze als het niet om wat speciaals draait). Ook is al vaker aangegeven dat er meer foto's in kleur kunnen door een betere opzet, maar dat is tegen dovenmansoren gezegd. Nu zit het verenigingsnieuws in het kleurgedeelte, terwijl daar geen tot amper foto's bij staan. Maar goed, daar is men doof voor, dus weer wat leden minder. Het "verenigingsleven" leeft volgens mij amper onder de jeugdigen, die gaan samen met wat maatjes op pad als ze gaan hobbyen. Het is positief dat men de jeugd er meer bij wil betrekken, maar dan moet men niet alles maar naast zich neerleggen (zoals ook al vaker bij (binnenlandse) excursies is gebeurd).

We zullen zien.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tfz op 30-03-2006 18:56:27 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 maart 2006 @ 19:41:33 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36501779
quote:
Leuk filmpje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:21:14 #185
53151 T42
Pinball Wizard
pi_36503037
pi_36506854
T42 mooie foto

heb net het schaalmodel hiervan gekocht in H0 van Lemke met motor op
basis van een Brekina T1
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:38:10 #187
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36522256
Help er staat een rode hondekop op station Zwolle.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:42:10 #188
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36522365
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:38 schreef MonoSynth het volgende:
Help er staat een rode hondekop op station Zwolle.
Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.

Het gaat om 2 plan U;s, waarvan een al compleet rood, de ander nog maar voor de helft
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:47:17 #189
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36522535
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, hondekoppen zijn er nog maar heel weinig.

Het gaat om 2 plan U;s, waarvan een al compleet rood, de ander nog maar voor de helft
Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vinden
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:48:40 #190
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36522576
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:47 schreef MonoSynth het volgende:

Ah. Het beestje stond naast een Plan T, en ik kon de verschillen ook al zo moeilijk vinden
De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.
Verder zitten er wat van die kleine ronde raampjes in een U, ter hoogte van het motorblok geloof ik.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:58:54 #191
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36522893
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef JDude het volgende:

[..]

De missende pantograaf doet meestal wel een belletje rinkelen.
Verder zitten er wat van die kleine ronde raampjes in een U, ter hoogte van het motorblok geloof ik.
Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Verder is de lage koppeling ook nogal kenmerkend.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:01:09 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36522981
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:

Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:06:35 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36523108
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, heb er maar 1x in gezeten (Groningen-Zwolle een paar jaar geleden. In het deel van het land waar ik woon zie je ze haast nooit.
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:14:15 #194
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36523355
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:
Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
"zág je ze haast nooit" moest het inderdaad ook zijn
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:00 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36523568
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zijn vooral ventilatieroosters, weinig (géén geloof ik zelfs) zijn een ramen.
Verder is de lage koppeling ook nogal kenmerkend.
En natuurlijk het lage "voorhoofd" vergeleken met zijn elektrische broertje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:14 #196
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36523578
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze ook al een jaar uit dienst zijn

Werden nog even uit de kast gehaald voor Eindhoven-Weert en Zwolle-Groningen.
Die twee rode zijn particulier bezit van een of andere club uit NH, ik meen de HIJSM.
Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor. Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:27:13 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36523760
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:21 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Zwolle-Groningen is gewoon elektrisch hoor.
Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.
quote:
Ze hebben nog wel een tijd gereden op Zwolle-Enschede, maar daar rijden inmiddels alleen nog maar buffeltjes.
Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:32:52 #198
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36523906
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Weert-Eindhoven ook, maar een jaar of drie, vier geleden was een redelijk gebrek aan materieel (voor de aanschaf van ICK), waardoor uit noodzaak weer plan U in diest ging. Omdat ze wat trager optrokken dan mat'64, werden ze ingezet op trajecten die redelijk los lagen van de rest van het net, waaronder dus Zwolle-Groningen.
Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).
quote:
Dat is al wat langer geleden, Zwolle-Enschede rijden al sinds '96 buffels geloof ik. Juist op Oldenzaal-Hengelo-Zutphen heeft plan U lang gereden: tot begin 2001 meen ik.
Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:39:54 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36524115
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:32 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ik ben van '98 tot '05 vaste klant geweest op Zwolle-Groningen, maar heb maar een enkele keer in een dieseltje gezeten (maar daar moet ik bij zeggen dat ik meestal de :49 en :52 nam (koplopers, intercity vanuit A'foort) omdat de :26 niet aansloot op mijn bus).
Maar die liggen ook niet los van het net, die moeten gewoon gekoppeld worden met het deel uit Ljouwert.
Plan U reed alleen die losse stopdienst Zwolle-Groningen, die vlak na de 'echte' intercity vertrok.
quote:
Ik heb een tijd lang, tot een paar jaar geleden, dagelijks Plan U's op dat traject zien rijden. Er reden idd ook buffels, maar het is pas sinds een jaar of twee dat er alleen maar buffeltjes rijden.
Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.

Ik heb het voor de volledigheid nog opgezocht: sinds eind '98, begin '99 worden alle diensten Zwolle-Enschede met DM/90 gereden.

Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag ), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:41:18 #200
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36524144
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar, de buffel inzet is al jaren lang op dat traject. Ik woon sinds begin 2000 in Enschede, en heb nog nooit iets anders gezien naar Zwolle.

Ik heb het voor de volledigheid nog opgezocht: sinds eind '98, begin '99 worden alle diensten Zwolle-Enschede met DM/90 gereden.
Hmm. Vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')