abonnement Unibet Coolblue
pi_36615422
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
normaal gezien wel ja,

vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
  maandag 3 april 2006 @ 18:39:12 #252
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36615490
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
normaal gezien wel ja,

vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36615567
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
k wordt altijd zo duf en slaperig als het maar kan in de irm
  maandag 3 april 2006 @ 22:30:43 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36624583
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36624861
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
ach heb ik hier zowiezo, ze komen toch vanaf leeuwarden
pi_36625627
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
pi_36628147
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef Bigs het volgende:

[..]

Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
ah dat heb ik dan ook denk ik

mp3speler aan
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:06:08 #258
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36628375
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36628617
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
soms iets TE goed
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:15:16 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36628623
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
yep, ben ook blij dat Enschede (waar ik moet zijn) de eindbestemming is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:18:08 #261
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36628674
dat is wel ideaal, ik moet altijd in hengelo eruit dus hopen dat ik op tijd wakker word, maar lukt meestal wel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36628894
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
  dinsdag 4 april 2006 @ 03:01:41 #263
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36630559
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:24:00 #264
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36631386
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36634804
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:24 schreef JDude het volgende:

[..]

Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
Net als in Opera...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 11:36:26 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36635059
mss heeft NS een speciale kutsite die alleen in IE werkt

http://www.ns.nl/kut ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36635430
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
ik heb alleen nooit de laatste trein !
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:55:44 #268
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36635589
op de zaterdag avond vanaf almelo mag er wel meer rijden naar rotterdam
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 11:58:17 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36635658
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb alleen nooit de laatste trein !
Nee ik ook niet trouwens. En Es-Hgl kan je ook wel met een taxi doen. Vaak moet je toch in het midden zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36635792
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
pi_36636346
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen

Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:28:04 #272
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36636524
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:21 schreef the_disheaver het volgende:
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen

Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
Op zich natuurlijk vrij logisch dat er nog langer treinen aankomen dan vertrekken...
Die laatste trein náár de Randstad is ook pas laat daar.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 13:58:40 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36639322
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:15:49 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36639895
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
5:38 kun je weer naar Zl
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36640096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm

en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Met de fiets best snel
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 14:27:26 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36640193
Jezus dan lig je net lekker man

Ontopic maar weer

Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:35:20 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36640407
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben

[afbeelding]
Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36643997
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
pi_36644039
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
pi_36644132
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
pi_36644179
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS

maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond

Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
pi_36644292
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,

en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,

en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
pi_36644394
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
dag
pi_36644549
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik

Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..

Edit: zie bv. de serie 232 bij RN.... Akkoord, dat zal ook wel deels aan RN zelf liggen .

[ Bericht 9% gewijzigd door Tfz op 04-04-2006 17:25:17 ]
pi_36644993
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.
Misschien dat die stellen die Arriva gaat vervangen prima in de spits gebruikt kunnen worden voor de ns. Voor die 2a 3 slagjes compleet nieuw en ander mat. kopen is geld over de balk
pi_36645154
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:01:31 #287
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36645216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Komen iig wel uit Duitsland ja

Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
pi_36645274
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:

[..]

veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
jah en? de andere trajecten iets hierboven ook
oldenzaal-zutphen is ook diesel, zutphen-apeldoorn ook, groningen-leeuwarden ook
dag
pi_36645307
of je elektrificeert het gewoon?
pi_36645353
Word eens tijd dat ze Almelo - Zwolle verdubbelen/electrificeren. Dit is echt geen doen vanochtend ook weer 20 minuten vertraging en dat gaat dan de hele dag door, vanwege het enkel spoor
pi_36645388
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
pi_36645451
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?
pi_36645674
Als de NS van het begin af aan beter had nagedacht over materieel inzet (en vooral materieelkeuze / aankoopbeleid) hadden we er nu geen discussie over gehad

Maar goed omdat dat niet het geval is moet de NS het inderdaad maar doen met wat ze hebben...
pi_36645748
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
pi_36646165
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
pi_36646216
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:29:06 #297
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36646220
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 postte
pi_36646260
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?
pi_36647038
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
pi_36647411
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Belgie op 3000 volt dacht ik,

wie maakt deel 16 trouwens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')