normaal gezien wel ja,quote:Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.quote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
normaal gezien wel ja,
vind de IRMs toch meer slaapverwekkend om eerlijk te zijn?
k wordt altijd zo duf en slaperig als het maar kan in de irmquote:Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.quote:Op maandag 3 april 2006 18:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
ach heb ik hier zowiezo, ze komen toch vanaf leeuwardenquote:Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inderdaad! Moet je wel de mazzel hebben dat ze ze hebben voorverwarmd (zoals mijn trein 's ochtends, die van het rangeerterrein komt). Maar als ze dan lekker warm zijn: slaap gegarandeerd.
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee man, die stoelen zitten kut en ze deinen een meter van links naar rechts bij elke wissel.
ah dat heb ik dan ook denk ikquote:Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef Bigs het volgende:
[..]
Door dat links-rechts gewieg sukkel ik juist heerlijk in slaap.. En dan zachtjes die doedelzak op de achtergrond.. heerlijk
soms iets TE goedquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
yep, ben ook blij dat Enschede (waar ik moet zijn) de eindbestemming isquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
heerlijk ja.. slapen in de koplopers
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb t geluk dat leeuwarden niet zo ver van heerenveen ligt kwa reistijd
tis alleen vervelend
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefoxquote:Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Net als in Opera...quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Die werkt hier al jaren prima in Mozilla Firefox
ik heb alleen nooit de laatste trein !quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Hengelo ligt dichter bij Enschede dan It Hearrenfean bij Ljouwert.
Grootste probleem is dat er vanaf Enschede na 0:05 niets meer richting Hengelo rijdt, terwijl om 0:30, 1:00 en 1:30 nog wel IC's met potentiele verslapers binnen komen.
Maar ik denk zo dat dat voor Friesland net zo goed geldt: laatste IC rond 23:33 weg uit Hr geloof ik, terwijl laatste rond 0:35 vertrekt naar Lw?
(ff te lui om het op te zoeken op die IE-only NS-kutsite)
Nee ik ook niet trouwens. En Es-Hgl kan je ook wel met een taxi doen. Vaak moet je toch in het midden zijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik heb alleen nooit de laatste trein !
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
en idd laatste trein vanaf leeuwarden gaat om 23:17 oid, en ze komen tot 1u binnen
Op zich natuurlijk vrij logisch dat er nog langer treinen aankomen dan vertrekken...quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:21 schreef the_disheaver het volgende:
Groningen: laatste trein richting randstad 22.38 (2317 zou ook, maar dan ben je wel dubbel zo lang bezig om in R'dam te komen...)
Laatste trein van randstad naar groningen: 1.58 aankomst Groningen
Gelukkig hoef ik nooit snachts naar de randstad, andersom wel.
5:38 kun je weer naar Zlquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm
en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Met de fiets best snelquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
1:58 Gn A hmmm
en hoe lang moet je dan op het perron slapen voordat je weer weg kunt?
Komen iig wel uit Duitsland jaquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet waar deze locs vandaan komen? Ze lijken volgens mij erg op locs die in de DDR gereden hebben
[afbeelding]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Als NL nu eens gaat investeren in betrouwbare Diesel Loks (BR 212 / 216-218 / 232) kunnen die in combinatie met DubbelDeks Materieel ingezet worden op drukke diesel lijntjes. Werkt in .de ook prima.
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NSquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel diesellijnen heeft de NS toch niet meer?
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer Geheel Nederland, in plaats van alleen de NS
maar NS in ieder geval:
Zwolle - Wierden (-Enschede)
Nijmegen - Roermond
Geheel Noordned. In de spits is het altijd vrij druk hier en rond Groningen
Ja ok Arriva bedoelde ikquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja noordned kan je lang op wachten, aangezien dat arriva is geworden,
en die gaan toch met GTWs van Stadler rijden,
en je vergeet zwolle - Kampen, Apeldoorn Zutphen volgens mij ook nog
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok Arriva bedoelde ik
Zwolle - Kampen is ook vrij druk inderdaad, maar als je daar eindelijk zit kan je er weer uit. Apeldoorn - Zutphen kan inderdaad wel handig worden, zeker als daar over een bepaalde tijd nog 2 a 3 stations bijkomen op de lijn. Dan volstaan die 2 Buffels niet echt meer lijkt me
Mee eens met een stel eraan vast gekoppelt kunnen ze in de spits prima toe. Misschien kleine verlenging van de perrons.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan zie je dat je er een derde stelletje bij geplakt kan worden en verordonneer je dat ProRail de perrons verlengt. Gaan investeren in diesellocs en een paar dubbeldeksbakken is natuurlijk de grootste flauwekul, tenzij je veel geld wil weggooien. Dan hebben we het nog maar niet over de grote inflexibiliteit die je introduceert (je trapt in korte keertijd niet snel wat bakken af), de niet zo heel grote betrouwbaarheid bij een kleine serie oude loccen e.d..
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleidingquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:37 schreef petre86 het volgende:
en zutphen-oldenzaal is ook diesel (syntus)
en de veenexpres ook (conexxion)
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Komen iig wel uit Duitsland ja
Zie ook http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2103
jah en? de andere trajecten iets hierboven ookquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:59 schreef ILCILA het volgende:
[..]
veenexpres kan niet anders hebben geen bovenleiding
als je bedenkt dat alleen de V-IRMs ombouw mogelijkheid hebben tot 25kV schiet dat nog niet op he?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom ze in veel landen met verschillende bovenleiding spanningen rijden. Imo is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen op dezelfde spanning en spoorbreedte rijd.
In nl 1500volt en geloof op de hsl weer op 25kv. Iemand enig idee waarom dit precies is en of er plannen zijn op dit gelijk te maken.
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vriendelijke mensen op dat forum btw. Zijn alle hardcore treinenkenners van het type Tfz?
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de Huidige bovenleiding infrastuctuur wel geschik voor 25KV? ( genoeg isolatie?)
Ze werden boos omdat ik een foto uit 2004 posttequote:Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik wil me beslist geen hardcore treinkenner noemen. Over zat dingen hoef je me niks te vragen (bv. rijtuigtypen buiten ICR, ICK, DDM1), internationale zooi e.d.. Gokje: het zijn meer mensen die een hekel hebben aan figuren zonder enige zelfwerkzaamheid, maar met oogkleppen e.d.
dat was mij ook opgevallen, tis natuurlijk geen gek idee om bij nieuwbouw / renovatie ze meteen aan te passen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:28 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nee, niet geschikt ervoor. Er zijn volgens mij wel baanvakken waar bij nieuwbouw van de bovenbouw (...) o.a. andere isolatoren zijn geplaatst, maar volgens mij niet consequent. Ik heb hier wel eens een stuk over gelezen door... MREn? Of Duvel? Ik weet 't niet, iemand heeft daar eens wat over geschreven in ieder geval.
Belgie op 3000 volt dacht ik,quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef Willy84 het volgende:
Als de virm bakken voorbereid zijn op 25 kv en er op diverse baanvakken extra kosten worden gemaakt om voor te bereiden op 25 kv dan mag ik aannemen dat ze dat met het oog op de toekomst doen. Weet iemand op welke spanning ze rijden in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |