Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
Waren de Plan E's toen niet net buiten dienst? Ze hebben in 1989 nog bijgedragen aan 150 jaar spoorwegen, maar toen stonden ze al terzijde dacht ik. Daarna heeft NS nog een tijd Belgische M2 rijtuigen gehuurd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:39 schreef MREn het volgende:
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.
Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?
de Utjes zijn gewoon de eersten die lekker van pension genietenquote:Op zondag 2 april 2006 23:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachtenquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben.Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.
Dit weekend waren ze er anders maar wat blij mee, met Zl-Amf en Zl-Aml tegelijk buiten dienst.quote:Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten. Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS
.
Kun je dat ook nog onderbouwen? In de tijd van materieeltekorten is het een ideale lijn om afwijkend materieel kwijt te kunnen. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat Zwolle-Arnhem niet onoverkomelijk is met Mat '64 (in tegenstelling tot Zwolle-Roosendaal). In Arnhem kun je al overstappen op de IC Arnhem-Roosendaal, of met Mat '64 als stopper verder (net zoals nu).quote:Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten. Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS
.
Ik denk dat je gewoon wat realistischer moet zijn. Het is simpelweg niet te doen om overal maar het nieuwste van het nieuwste materieel in te zetten. Zeker wanneer je overgaat naar een intensievere dienstregeling moet je iets minder kritisch zijn. Daarnaast, nogmaals, Zwolle-Arnhem lijkt me niet zo'n probleem. Overigens zie je het inzetten van materieel ā la Mat '64 (zeker qua comfort) op zo'n stukken zeker niet alleen in Nederland.quote:Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein.
Zoiets zal het wel worden: vier bakken normaal (T of 2*V) en zes in de spits (3*V of T+V).quote:Op maandag 3 april 2006 01:13 schreef petre86 het volgende:
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
Is het niet een beetje een complex om te denken dat alle verbeteringen alleen in het westen liggen? Olst en Wijhe elke 30min bediend, hogere frequenties op Arnhem-Nijmegen, Ede-Barneveld. Extra stations in Apeldoorn en Zutphen, verdubbeling IC frequentie Sittard-Maastricht en Sittard-Heerlen, wellicht extra stoptrein Zwolle-Ljouwert. Om maar een paar dingen te noemen buiten de randstad.quote:ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
Je mag wel klagen, en ik vind het ook waardeloos (vooral de knip in de 3600), maar van de andere kant: als je weet van voor knelpunten (enkelspoors stukken en belangrijke knooppunten op stations, ligging van IC-diensten er omheen), weet je ook hoe vertragingsgevoelig die serie is. 5 minuten te laat weg uit Deventer is er bijna niet uit te rijden voor Den Bosch.quote:naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
Dat ligt er nogal aan waar je naar toe wilt.quote:Op maandag 3 april 2006 06:06 schreef MREn het volgende:
Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden.
Een stel dat gesplitst wordt in Amsterdam/Rotterdam bestaat voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 3 april 2006 10:14 schreef jorienvdherik het volgende:
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten
zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal
zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
Even uit/wegwaaien op het panoramaterras, altijd mooi!quote:Op maandag 3 april 2006 10:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.quote:Op maandag 3 april 2006 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellenZiet er wel cool uit namelijk
Godverquote:Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen.
Tsja, volgens de bureaucraten zou het sneller zijn, maar het betekent wel dat je niet in een druk treinstel kan instappen en doorlopen naar een rustig stuk.quote:Op maandag 3 april 2006 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid?Mooie kutzooi, wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |