abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36524277
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:41 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Hmm. Vreemd.
Niet vreemd, je herinnert je iets niet goed, dat is alles.
pi_36536404
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
Ben je niet per ongeluk in de war mat mat '64 (zoals vandaag ), dat reed tot 1,5 jaar geleden nog op Zwolle-Roosendaal, bij vertrek uit Zwolle dus deels parallel aan de lijn naar Almelo/Enschede, misschien dat je die gezien hebt en gedacht dat het de stopper naar Enschede was?
Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.

Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2006 21:57:04 ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:39:04 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36538928
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.

Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:01:30 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36545647
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:39 schreef MREn het volgende:
Rond '88 was mat '54 nog volop in dienst (hondekoppen dus), later vervangen door de instroom van koplopers, zo tussen '90 en '94.

Geen idee of daar nog wat tussen heeft gezet, zoals naar bv. Enschede waar 1100-locje reed met plan E.
En op de diesellijnen plan E met twee keer 2200-locs.
Waren de Plan E's toen niet net buiten dienst? Ze hebben in 1989 nog bijgedragen aan 150 jaar spoorwegen, maar toen stonden ze al terzijde dacht ik. Daarna heeft NS nog een tijd Belgische M2 rijtuigen gehuurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36564105
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.
Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tfz op 02-04-2006 00:26:34 ]
  zondag 2 april 2006 @ 23:19:21 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36594443
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Op Zwolle-Roosendaal rijdt nog steeds af en toe mat '64, en met de nieuwe dienstregeling van 2007 wordt dat weer permanent zo, schijnt het.

Wat heeft er eigenlijk allemaal op Zwolle-Groningen gereden? Zo rond 1988/89 waren daar van die hondekop-achtige treinen te zien, maar was dat dan Materieel 54, 64 of was het Plan U?
De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36594564
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

De U-tjes hebben daar hun laatste kilometers gereden in de stoptreindienst een paar jaar geleden. In de zelfde periode werden ze nog ingezet als stoptrein tussen Eindhoven en Weert. Een drama, want het spul stond niet bekend om zijn grote acceleratievermogen.
de Utjes zijn gewoon de eersten die lekker van pension genieten

vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
pi_36594902
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Even dit topic lezen, want je schijnt het een beetje half fout te hebben. Nijmegen-Zwolle wordt plan V, Arnhem-Roosendaal ICRm.
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Vaak genoeg meegemaakt dat de V-IRM (VI of IV) gewoon propvol zaten op door de weekse tijden...

Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein .
  zondag 2 april 2006 @ 23:41:11 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36595175
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Dit weekend waren ze er anders maar wat blij mee, met Zl-Amf en Zl-Aml tegelijk buiten dienst.

Maar ja, als je geen IRM over hebt, kan je het moeilijk inzetten vrees ik...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36596016
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Word leuke Plan V combinaties kan het nu al verwachten . Volgens mij wordt de tak nijmegen - zwolle gedaan als of het niet is bij de NS .
Kun je dat ook nog onderbouwen? In de tijd van materieeltekorten is het een ideale lijn om afwijkend materieel kwijt te kunnen. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat Zwolle-Arnhem niet onoverkomelijk is met Mat '64 (in tegenstelling tot Zwolle-Roosendaal). In Arnhem kun je al overstappen op de IC Arnhem-Roosendaal, of met Mat '64 als stopper verder (net zoals nu).
quote:
Nee NS u jaagt de reiziger uit de trein .
Ik denk dat je gewoon wat realistischer moet zijn. Het is simpelweg niet te doen om overal maar het nieuwste van het nieuwste materieel in te zetten. Zeker wanneer je overgaat naar een intensievere dienstregeling moet je iets minder kritisch zijn. Daarnaast, nogmaals, Zwolle-Arnhem lijkt me niet zo'n probleem. Overigens zie je het inzetten van materieel ā la Mat '64 (zeker qua comfort) op zo'n stukken zeker niet alleen in Nederland.
pi_36597230
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
dag
  maandag 3 april 2006 @ 06:06:17 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36598742
quote:
Op maandag 3 april 2006 01:13 schreef petre86 het volgende:
dus Zwolle-arnhem krijgen we met plan T-tjes?
die rammelbakken die nu al in 3x tweetjes rijden?
of in een viertje met een tweetje?
Zoiets zal het wel worden: vier bakken normaal (T of 2*V) en zes in de spits (3*V of T+V).
quote:
ik vind het een hele achteruitgang. maakt mij niet uit dat die westerlingen er dan o vooruit gaan..
die rijden toch al continu in het mooie materiaal rond.. dit lijntje wordt nu ook gebruikt om het "overige" materiaal op te dumpen..
Is het niet een beetje een complex om te denken dat alle verbeteringen alleen in het westen liggen? Olst en Wijhe elke 30min bediend, hogere frequenties op Arnhem-Nijmegen, Ede-Barneveld. Extra stations in Apeldoorn en Zutphen, verdubbeling IC frequentie Sittard-Maastricht en Sittard-Heerlen, wellicht extra stoptrein Zwolle-Ljouwert. Om maar een paar dingen te noemen buiten de randstad.
quote:
naja, ik mag niet klagen volgend de critici hier, het rijdt en het rijdt ook buiten de spits 2x per uur..
Je mag wel klagen, en ik vind het ook waardeloos (vooral de knip in de 3600), maar van de andere kant: als je weet van voor knelpunten (enkelspoors stukken en belangrijke knooppunten op stations, ligging van IC-diensten er omheen), weet je ook hoe vertragingsgevoelig die serie is. 5 minuten te laat weg uit Deventer is er bijna niet uit te rijden voor Den Bosch.
Wat ik ook minder vind, is dat er een kwartier overstaptijd komt tussen 3600 en 3700, behoorlijk jammer voor doorgaande reizigers, hoewel mn eigen ervaring is dat dat er relatief gezien niet zo veel zijn, de meesten moeten toch in Arnhem of Nijmegen zijn, of komen er vandaan. Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden. Vanaf Zutpen denk ik ook nog wel (via Apeldoorn), dus wat dat betreft valt het wel mee.

En zoals ik al eerder zei: als er geen IRM over is, kun je niet veel anders. Misschien is het mat'64 wel nergens anders inzetbaar, bijvoorbeeld omdat er vanwege een kleine perronlengte en een groot aantal reizigers alleen maar dubbeldeks materieel kan rijden. En hoewel mat'64 het ook niet mijn favoriet is, heb ik liever mat'64 dan geen trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 april 2006 @ 10:01:42 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36600520
Hey, leuk topic voor mij eerder moeten doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 april 2006 @ 10:10:59 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36600665
quote:
Op maandag 3 april 2006 06:06 schreef MREn het volgende:

Bovendien is het vanaf Deventer en Zwolle net zo snel om via Utrecht te rijden.
Dat ligt er nogal aan waar je naar toe wilt.
Dv-Bd rechtstreeks met de huidige 3600 is 1:57 zonder overstap, via Ut duurt het 2½ uur met, afhankelijk van welke IC je treft, 1 of 2 overstappen.
Ook Dv-Rsd duurt via Ut en Rtd nog wat langer dan rechtstreeks.
  maandag 3 april 2006 @ 10:14:31 #215
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36600729
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten

zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal

zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
  maandag 3 april 2006 @ 10:20:27 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36600873
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:14 schreef jorienvdherik het volgende:
mooi stukje, nooit eerder gezien zal ook ff fotos posten

zaterdag bij amersfoort en utrecht centraal

zo lange trein die gaat dan in 2 stukken daarna, 1 rotterdam centraal ander amsterdam centraal
Een stel dat gesplitst wordt in Amsterdam/Rotterdam bestaat voor zover ik weet niet.
Rotterdam/Den Haag of Amsterdam/Schiphol kan wel .
  maandag 3 april 2006 @ 10:25:29 #217
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36601008
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
  maandag 3 april 2006 @ 10:27:31 #218
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36601062
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vreemd, donderdag vanaf rotterdam een spel halen in den haag met de trein, en dan door naar schiphol daar ff kijken is best leuk
Even uit/wegwaaien op het panoramaterras, altijd mooi!
  maandag 3 april 2006 @ 10:29:15 #219
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36601121
oke dan, me vader maakt trouwens schakelingen voor de treinen
  maandag 3 april 2006 @ 10:38:56 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36601376
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellen Ziet er wel cool uit namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 april 2006 @ 10:46:01 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36601573
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens steeds vaker de laatste tijd dat de kopdeuren van de kopopers niet meer open gaan. Stellen worden gewoon gekoppeld, klaar. Wil nog weleens een filmpje maken van die "zoen" van twee koploperstellen Ziet er wel cool uit namelijk
Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
pi_36601643
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
  maandag 3 april 2006 @ 10:57:18 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36601859
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit wordt al een tijdje niet meer gedaan. Er is zelfs sprake van dat de deuren bij de eerstvolgende revisie helemaal dichtgaan.
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid? Mooie kutzooi, wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36601996
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godver
Mooi balen dan. En waarom? Tijdverlies zeker? Waarom bouwen ze dan eerst treinen met uitdrukkelijk deze mogelijkheid? Mooie kutzooi, wel
Tsja, volgens de bureaucraten zou het sneller zijn, maar het betekent wel dat je niet in een druk treinstel kan instappen en doorlopen naar een rustig stuk.
Zoals bij zoveel dingen is de punctualiteit bij NS-R belangrijker dan het comfort van de reiziger...
  maandag 3 april 2006 @ 11:19:55 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36602314
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')