dude hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:26 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb 10 kilo eiwitten gekocht verpakt in emmer van 5 kilo voor 140 euro ofzo. Daar zit nog een smaakje aan ook, heb ik meteen genoeg voor 7 maanden.
het gaat primaquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
Mazzelpik.
En..? Lukt het een beetje om spieren te kweken??
en wat is de richtlijn voor groeven in borstpieren?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik weet niet door wie je hebt laten doen, maar een vuistregel: zichtbare buikspieren is PER DEFINITIE <15% en bij het overgrote deel zelfs <12%.
Als je veel aanleg hebt:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:47 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
en wat is de richtlijn voor groeven in borstpieren?
[afbeelding]
Ik geloof er geen ruk vanquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:19 schreef Alessandro het volgende:
[afbeelding]
Die van mij lijken hierop :p
ik heb wel borstpieren, maar niet huge, je ziet zo'n lijnen lopen van het midden van m'n borst aan de bovekant tot aan m'n oksels. is wel nicequote:Op zaterdag 1 april 2006 10:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je veel aanleg hebt:
1. Ontzettend laag vetpercentage
2. Ontzettend grote borstspieren
Niet haalbaar voor de gemiddelde mens denk ik (maar ik vind het persoonlijk ook best lelijk).
Kijk, theoretisch gezien moeten 12 setjes borst meer dan genoeg zijn, dat is een feit. Maar iedereen reageert anders. Het voordeel van weinig oefeningen / setjes is dat je veel harder kunt trainen op de oefeningen die overblijven. Je kan je meer concentreren, etc. Voordeel van meer oefeningen / setjes is dat je in totaal waarschijnlijk meer "tonnage" omhoog brengt.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:26 schreef Dacide het volgende:
Ledzep:
Heb gister weer eens borst gedaan. Dit keer op jouw manier.. (dus 2x press en 1 x isolatie)..
in mijn geval was dat 4 setjes bench press, 4 setjes dumbell press schuin en 4 sets cross cable.
MAar is het niet verstandiger om er nog een extra oefening bij te pakken? (bv een extra fly ofzo)..
want 3 oefeningen lijkt me zo weinig.. of zijn de borstspieren dusdanig klein dat 3 oefeningen voldoende is.. ?
thanks dude, het zou dan 148.5 euro kosten zonder verzendkosten, normaal betaal ik dan 250 euro voor ofzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:50 schreef ivosnivo het volgende:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=245&pr_id=840
moet je er hier 2 van halen, is ietsje duurder. moet je ff verder zoeken op andere sites of daar een aanbieding is.
het lijkt idd alsof ik veel minder getraind heb dan normaal...quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijk, theoretisch gezien moeten 12 setjes borst meer dan genoeg zijn, dat is een feit. Maar iedereen reageert anders. Het voordeel van weinig oefeningen / setjes is dat je veel harder kunt trainen op de oefeningen die overblijven. Je kan je meer concentreren, etc. Voordeel van meer oefeningen / setjes is dat je in totaal waarschijnlijk meer "tonnage" omhoog brengt.
Sommige mensen reageren beter op een hoge intensiteit (intensiteit: % van je 1RM), anderen weer op een hoger volume (volume = reps x gewicht). Je moet voor jezelf uitvinden welke het beste is. En dat kost tijd. Als je goed groeit op veel sets moet je dat ook blijven doen. Maar soms is het handig om eens op een andere manier te gaan trainen; groei je dan beter, blijf het doen, groei je minder, ga terug naar je oude schema.
In ieder geval, probeer voorlopig gewoon eens vanaf het begin van je training KEIHARD te werken. Stop wanneer je moe wordt. Vaak komt dat moment sneller dan je zou verwachten (velen trainen gewoon te soft, dus blijven ze maar doorgaan met hun isolatiesetjes).
Varieer dan eens in sets en reps. Kijk hoever je kunt gaan bij verschillende methoden. En probeer uit te vinden wat voor jou het beste werkt.
Btw: train nooit verder door wanneer je al kapot bent. Het cortisolverhaal (train nooit langer dan een uur) betekent eigenlijk dit: stop met trainen wanneer je stuk bent. 90% gaat dan nóg verder door omdat ze denken dat je dan pas groeit. Niets is minder waar; als je echt stuk bent en je niet meer zo hard kan trainen als op het begin, wordt de afgifte van catabole (spierafbrekende) hormonen gestimuleerd -> geen toegevoegde waarde meer voor de training.
Over het algemeen gebeurt dit dus na een uur; bij sommigen zal het al na 3 kwartier gebeuren, bij sommigen pas na 1,5 uur. Kijk dus ook hoe dit bij jou zit en je weet wanneer je moet stoppen.
Heb je het nu over per spiergroep of je hele lichaam?? Ik train vaak 3 kwartier p[er spiergroep dus na 45 minuten is bijv mijn rug kapot en dan begin ik met mijn benen en die zijn nog niet kapot dus dan nogmaals 3 kwartier.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Btw: train nooit verder door wanneer je al kapot bent. Het cortisolverhaal (train nooit langer dan een uur) betekent eigenlijk dit: stop met trainen wanneer je stuk bent. 90% gaat dan nóg verder door omdat ze denken dat je dan pas groeit. Niets is minder waar; als je echt stuk bent en je niet meer zo hard kan trainen als op het begin, wordt de afgifte van catabole (spierafbrekende) hormonen gestimuleerd -> geen toegevoegde waarde meer voor de training.
Over het algemeen gebeurt dit dus na een uur; bij sommigen zal het al na 3 kwartier gebeuren, bij sommigen pas na 1,5 uur. Kijk dus ook hoe dit bij jou zit en je weet wanneer je moet stoppen.
Yeah veel goedkoper daar als je er 2 besteld 148.50 euro. Ik heb mijn bestelling al geplaatst, nu maar hopen dat het een beetje redelijk spul isquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:14 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
thanks dude, het zou dan 148.5 euro kosten zonder verzendkosten, normaal betaal ik dan 250 euro voor ofzoeerst maar pot opmaken en dan wel een bestellinkje plaatsen
Hele lichaam. 45 min rug + 45 min benen is onmogelijk op een hoge intensiteit. Tenzij rug betekent Lat pulldown + Seated Row en benen Leg Extension + Leg curl. Maar dat is sowieso nutteloos.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:15 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Heb je het nu over per spiergroep of je hele lichaam?? Ik train vaak 3 kwartier p[er spiergroep dus na 45 minuten is bijv mijn rug kapot en dan begin ik met mijn benen en die zijn nog niet kapot dus dan nogmaals 3 kwartier.
Klopt, in een rustweek kan je grote gains maken.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:28 schreef MyImmortal het volgende:
hmmmm heb nu een weekje niks gedaan en ging gister weer eens op weegschaal staan, verrek ik was gewoon aangekomen!
Voor de rug doe ik zelf maar 3 oefeningen: Pull up, DL en de bent over row. Ik boek hier nog steeds vooruitgang mee dus verander er niks aanquote:Op zaterdag 1 april 2006 14:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hele lichaam. 45 min rug + 45 min benen is onmogelijk op een hoge intensiteit. Tenzij rug betekent Lat pulldown + Seated Row en benen Leg Extension + Leg curl. Maar dat is sowieso nutteloos.
Ik deed tot vorige week maar 8 setjes voor de borst, doe er nu 10. 5 Oefeningen van 2 setjes. 3 Druk vaak en 2 isolatie.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:26 schreef Dacide het volgende:
Ledzep:
Heb gister weer eens borst gedaan. Dit keer op jouw manier.. (dus 2x press en 1 x isolatie)..
in mijn geval was dat 4 setjes bench press, 4 setjes dumbell press schuin en 4 sets cross cable.
MAar is het niet verstandiger om er nog een extra oefening bij te pakken? (bv een extra fly ofzo)..
want 3 oefeningen lijkt me zo weinig.. of zijn de borstspieren dusdanig klein dat 3 oefeningen voldoende is.. ?
Gewoon 1 emmer open maken, en telkens wat overscheppen in een trommeltje.quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:14 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
thanks dude, het zou dan 148.5 euro kosten zonder verzendkosten, normaal betaal ik dan 250 euro voor ofzoeerst maar pot opmaken en dan wel een bestellinkje plaatsen
Ik had banaan, maar die loste niet zo goed op dus veel klontjes. Ben nu bezig met aarbei, die smaakt super lekker. 2 Keer me shakebeker omschudden en het is opgelost.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:17 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Yeah veel goedkoper daar als je er 2 besteld 148.50 euro. Ik heb mijn bestelling al geplaatst, nu maar hopen dat het een beetje redelijk spul is
Dat is dan ook de leidraad voor een goede rugtraining. Meer heb je in principe niet nodig.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:51 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Voor de rug doe ik zelf maar 3 oefeningen: Pull up, DL en de bent over row. Ik boek hier nog steeds vooruitgang mee dus verander er niks aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |