abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36487867
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Oke hier even wat natuurkundige termen rondsmijten:

Hoogte-energie volgens E = massa*g*hoogte wordt omgezet naar bewegingsenergie (E = 0,5*massa*snelheid^2). Aangezien in beide termen massa voorkomt kan je tegen elkaar wegstrepen, wat betekent dat de massa geen invloed heeft op de snelheid bij een afdaling .
Zij het niet dat dit alleen geldt in een wrijvingsloze atmosfeer. in de aardse atmosfeer maakt massa wel degelijk verschil. Maar dat heeft weer meer met (aero)dynamica te maken. Fatboys hebben bij afdalen tot op zekere hoogte en zekere snelheid zeker een voordeel
De formule die jij geeft is overigens F=1/2m*a waarbij a de versnelling in m/s^2 is just for the record
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:07:15 #227
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36488211
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:52 schreef Sloper het volgende:

[..]

Zij het niet dat dit alleen geldt in een wrijvingsloze atmosfeer. in de aardse atmosfeer maakt massa wel degelijk verschil. Maar dat heeft weer meer met (aero)dynamica te maken. Fatboys hebben bij afdalen tot op zekere hoogte en zekere snelheid zeker een voordeel
De formule die jij geeft is overigens F=1/2m*a waarbij a de versnelling in m/s^2 is just for the record

pi_36495891
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:52 schreef Sloper het volgende:

[..]

Zij het niet dat de formules die ik gaf over de energie gaan en niet over de kracht . En in de aardse atmosfeer maakt massa ook niets uit, omvang daarentegen wel. Laat twee kanonskogels van gelijke omvang, maar met verschillende massa's omlaag pleuren en ze komen even gauw op de grond.

Als je het zo bekijkt hebben 'fatboys' dus een nadeel: ze hebben meer luchtweerstand en meer wrijving.

Maar dit gaat te ver offtopic
pi_36495937
En je haalt twee formules door elkaar :

E = 1/2mv^2 voor de bewegingsenergie

en

F = m*a voor de kracht die nodig is voor een bepaalde versnelling
pi_36499323
Ik zal een poging doen me in de conversaties te mengen ...
Het gaat over bodybuilden dus dat moet te doen zijn
Shut up, take the bar out and Squat
http://forum.dutchbodybuilding.com
pi_36499434
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:18 schreef Hiekie_ het volgende:
Hoelang train je? Met welk schema momenteel?
pi_36500062
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:18 schreef Hiekie_ het volgende:
hey, ik zag je vorige post dat je van die 'enge' spiertjes hebt, ik neem aan dat je al een behoorlijke tijd aan het trainen bent en vrij groot bent right?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36501094
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:42 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

hey, ik zag je vorige post dat je van die 'enge' spiertjes hebt, ik neem aan dat je al een behoorlijke tijd aan het trainen bent en vrij groot bent right?
He's a fuckin shredded beast!!
pi_36501181
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

He's a fuckin shredded beast!!
bedoel je nou shredder van the turtles of beast van the x-men
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36501203
De zomer komt eraan
Wie is allemaal al aan het cutten?
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_36501216
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:19 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

bedoel je nou shredder van the turtles of beast van the x-men
Meer "shredded" in de zin van Jay Cutler's "Ripped to shreds" dvd
pi_36501237
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:20 schreef Genjuro het volgende:
De zomer komt eraan
Ik vreet nog door tot minstens mei. Dan misschien wat cardioën oid.
pi_36506958
quote:
De zomer komt eraan
Zo hoog is mijn vetpercentage op dit moment nog niet eens, maar moet er ook bij zeggen dat ik vrij makkelijk massa aanzet. Echt mega veel te eten hoef ik dus niet te doen
pi_36507858
quote:
De zomer komt eraan
sinds maart iets minder KT, en na elke training ff 25 minuutjes met een lage hartslag cardio.
ben gezegd met een aanleg om dik te worden en barman als bijbaantje, dus dat wil wel als ik niet oplet
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_36510305
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:42 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

Tjah ... wat heet vrij groot... ik heb nog al een tijdje aangeprutst met het eten ed.. vandaar dat ik niet de grootte heb die je zal verwachten bij iemand die al een aantal jaren BB-ed... wel ben ik groter dan de gemiddelde breezah
Anyway... en als ik geen zin heb in trainen, schopt mijn vriendin me wel naar de sportschool

Maarjah ... uitkijken met dit soort opmerkingen op dit soort fora.. Het is goed te zien dat ik train ... armen tussen de 42 en de 43 cm...

[ Bericht 7% gewijzigd door Hiekie_ op 31-03-2006 00:01:17 ]
pi_36510734
quote:
De zomer komt eraan
ik ben ecto
balsporten :r
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:42:05 #242
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36510811
ik ben beetje aant cutten... niet enorm iig...

(stackers helpen wel moet ik zeggen.. ik eet geen snackjes/snoep tussendoor meer (want geen hongergevoel)... moet wel uitkijken dat ik nog genoeg eiwitten binnenkrijg..
net nog maar ff wat tonijn en kwark naar binnen gewerkt (nee niet gemengd )
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:42:54 #243
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36510840
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:39 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ik ben ecto
Mazzelpik.

En..? Lukt het een beetje om spieren te kweken??
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:44:23 #244
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36510892
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Dacide het volgende:
ik ben beetje aant cutten... niet enorm iig...

(stackers helpen wel moet ik zeggen.. ik eet geen snackjes/snoep tussendoor meer (want geen hongergevoel)... moet wel uitkijken dat ik nog genoeg eiwitten binnenkrijg..
net nog maar ff wat tonijn en kwark naar binnen gewerkt (nee niet gemengd )
wat is stacker?
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
pi_36511325
Zit momenteel ook aan een bakje kwark
Zelfs daar past het meiske op... ik hoef de kwark al niet eens meer zelf uit de koelkast te halen
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:06:03 #246
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36511576
Damn vandaag na het sporten heb ik ook kwark gehad uurtje terug . Maar na mijn kwark kreeg ik heel erg dorst en normaal drink ik dan water of karne melk maar dit keer dronk ik bijna een liter cola. En prik breekt spieren af toch>? Of valt het wel mee?
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  vrijdag 31 maart 2006 @ 02:46:51 #247
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36513903
quote:
De zomer komt eraan
Ik ben bezig met swole v3, en probeer daar spieren mee te winnen, en me gewicht hetzelfde te houden zodat ik niet hoef te cutten. Kijken of dat werkt......
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:39 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ik ben ecto
Ik ook, maar daarom kun je nog wel een beetje vet hebben.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:06 schreef Alessandro het volgende:
Damn vandaag na het sporten heb ik ook kwark gehad uurtje terug . Maar na mijn kwark kreeg ik heel erg dorst en normaal drink ik dan water of karne melk maar dit keer dronk ik bijna een liter cola. En prik breekt spieren af toch>? Of valt het wel mee?
Je spieren breken zomaar niet.
ada fare stop stalking me
  vrijdag 31 maart 2006 @ 07:37:22 #248
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36514842
Ok dan, ik heb net m'n eerste huidplooimeting laten doen. Kwam uit op een vetpercentage van 15% en daar sta ik toch wel van te kijken. Ben namelijk maar een mager mannetje. Nu schijnt 14 a 15% wel het meest gezonde gewicht te zijn, dus het is geen ramp.

Het enige dat ik me afvraag is hoeveel ik nu vooruit ben gegaan. In september had ik volgens zo'n apparaat dat je in je handen moet houden met stroom, een percentage van 8%. Dat was in een zwaar weekend, met veel bier en warm weer. Toen woog ik dus 63 kilo bij 1.83m. Mijn vvm zou dan 58 kilo zijn. Nu dus 73 kilo met 15%, dat is een vvm van 62 kilo.

Ik heb een paar maanden niet fanatiek kunnen trainen en eten ivm mijn reis. Maar nu zit ik een tijdje op dezelfde plaats en train al weer 4 maanden serieus, inclusief goed eten. Maar zou ik nu echt maar 4 kilo vvm aangekomen zijn en zoveel vet daarbij? Ik kan het me haast niet voorstellen, ik zie er echt wel beter uit en absoluut niet vet. Kan ik dan misschien de voorzichtige conclusie trekken dat die 8% niet correct was?
pi_36515093
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:37 schreef BushRanger het volgende:
Ok dan, ik heb net m'n eerste huidplooimeting laten doen. Kwam uit op een vetpercentage van 15% en daar sta ik toch wel van te kijken. Ben namelijk maar een mager mannetje. Nu schijnt 14 a 15% wel het meest gezonde gewicht te zijn, dus het is geen ramp.

Het enige dat ik me afvraag is hoeveel ik nu vooruit ben gegaan. In september had ik volgens zo'n apparaat dat je in je handen moet houden met stroom, een percentage van 8%. Dat was in een zwaar weekend, met veel bier en warm weer. Toen woog ik dus 63 kilo bij 1.83m. Mijn vvm zou dan 58 kilo zijn. Nu dus 73 kilo met 15%, dat is een vvm van 62 kilo.

Ik heb een paar maanden niet fanatiek kunnen trainen en eten ivm mijn reis. Maar nu zit ik een tijdje op dezelfde plaats en train al weer 4 maanden serieus, inclusief goed eten. Maar zou ik nu echt maar 4 kilo vvm aangekomen zijn en zoveel vet daarbij? Ik kan het me haast niet voorstellen, ik zie er echt wel beter uit en absoluut niet vet. Kan ik dan misschien de voorzichtige conclusie trekken dat die 8% niet correct was?
Ja. Het nadelige van een huidplooimeting is dat ie ontzettend afhankelijk is van degene die het meet. Ik vermoed dat ik tussen de 11 en 13% zit, maar ik heb huidplooimetingen gehad die zeiden dat ik 19% had .

Ik weet niet door wie je hebt laten doen, maar een vuistregel: zichtbare buikspieren is PER DEFINITIE <15% en bij het overgrote deel zelfs <12%.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:44:17 #250
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36515324
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:22 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja. Het nadelige van een huidplooimeting is dat ie ontzettend afhankelijk is van degene die het meet. Ik vermoed dat ik tussen de 11 en 13% zit, maar ik heb huidplooimetingen gehad die zeiden dat ik 19% had .

Ik weet niet door wie je hebt laten doen, maar een vuistregel: zichtbare buikspieren is PER DEFINITIE <15% en bij het overgrote deel zelfs <12%.
Ja precies, maar ik heb het idee dat 15% nog wel dichtbij de waarheid kan zitten, maar die 8% van september, daar zit volgens mij dan de fout.

Buikspieren zijn niet superzichtbaar, maar dat waren ze in september ook niet. Heb helaas geen foto, maar als je op DBB kijkt onder dezelfde gebruikersnaam, dan kun je in ieder geval een foto vinden van m'n rug van afgelopen zomer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')