nu zeg je het idd eindelijk goed, het verbaasd me maar je bent ver genoeg teruggekrabbelt dat ik het met een van je posts eens benquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dezelfde als die direct het verhaal van de verkrachte vrouw in twijfel trekt.
Waarna een heel relaas ontstaat over vrouwen die dat doen om hogerop te komen, uit rancune, enz enz. En het gaat over dat vrouwtje, je kunt daar grappig over doen maar het is erg denigerend. De kans is groot dat ze verkracht is en jij zet haar weg, want dat doe je met zo'n term, dat kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
ik trek het verhaal van deze vrouw idd in twijfel ja
tuurlijk, is ook absurt, een vrouw die verkracht wordt. Zoiets gebeurt toch nooooooitquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu zeg je het idd eindelijk goed, het verbaasd me maar je bent ver genoeg teruggekrabbelt dat ik het met een van je posts eens ben
ik trek het verhaal van deze vrouw idd in twijfel ja
Mag ik je een keer Nederlandse les geven?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk, is ook absurt, een vrouw die verkracht wordt. Zoiets gebeurt toch nooooooit
ik weet niet waar jij woont/werkt maar het gebeurt wel degenlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk, is ook absurt, een vrouw die verkracht wordt. Zoiets gebeurt toch nooooooit
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat het voor de normale Nederlandse burger gedoogd wordt, alleen binnen de krijgsmacht niet. Maar je bent heel naief als je denkt dat er binnen de krijgsmacht geen drugs gebruikt wordt als het buiten de poort wel toegestaan is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
AchJa is het niet met je eens, die zegt dat het wel gedoogd wordt.
het verhaal van mevrouwtje is gewoon vreemd imo en de kans is idd aanwezig dat ze het uit bv rancune heeft verzonnen, zou niet de eerste keer zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarna een heel relaas ontstaat over vrouwen die dat doen om hogerop te komen, uit rancune, enz enz. En het gaat over dat vrouwtje, je kunt daar grappig over doen maar het is erg denigerend. De kans is groot dat ze verkracht is en jij zet haar weg, want dat doe je met zo'n term, dat kun je niet ontkennen.
Waarom? Ik vind dat een absurd idee, zeker als het om missies e.d. gaat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat het voor de normale Nederlandse burger gedoogd wordt, alleen binnen de krijgsmacht niet. Maar je bent heel naief als je denkt dat er binnen de krijgsmacht geen drugs gebruikt wordt als het buiten de poort wel toegestaan is.
Waarom noem je haar mevrouwtje? Dat doe je niet voor niets.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
het verhaal van mevrouwtje is gewoon vreemd imo en de kans is idd aanwezig dat ze het uit bv rancune heeft verzonnen, zou niet de eerste keer zijn
en nee het zou ook niet de eerste keer zijn dat er daadwerkelijk iemand verkracht is
snap niet zo goed wat daar sexistisch aan is maar jij zal het ongetwijfeld wel weten (en voor je houden)
Het is niet goed als het gebeurt, maar zelfs als je er de doodsstraf op zet, dan nog zullen er nog altijd mensen zijn die regels overtreden, dat is inherent aan het mens zijn. Je kunt het wel zoveel mogelijk uitbannen, dat wordt ook gedaan door streng op te treden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind dat een absurd idee, zeker als het om missies e.d. gaat.
En daarom wordt het binnen de krijgsmacht ook niet getolereerd... Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind dat een absurd idee, zeker als het om missies e.d. gaat.
omdat ze ongetwijfeld een paar tieten heeft?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom noem je haar mevrouwtje? Dat doe je niet voor niets.
Als je mij ventje noemt dan heeft dat een connotatie en dat is ook in dit geval zo. Verkleinwoorden worden in deze context niet zonder reden gebruikt, gaan we ook daar weer een strijd over voeren?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ze ongetwijfeld een paar tieten heeft?
wat is dat nou weer voor een onzinnige vraag
Tja, zo kunnen we bezig blijven he...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je mij ventje noemt dan heeft dat een connotatie en dat is ook in dit geval zo. Verkleinwoorden worden in deze context niet zonder reden gebruikt, gaan we ook daar weer een strijd over voeren?
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jongeman,
Het gaat inmiddels om meerdere incidenten. In ieder geval om een aanranding en 2 verkrachtingen en er komen meer verhalen los - bv. van die gezellige nabootsing. En hoe zit het met ie verkrachting van mannen, willen die ook een slaatje slaan?
ik gebruik ze wel zonder reden, in jouw geval zou het meneertje worden ... nou ok die laatste was om jouw een beetje te stangen, dat geef ik vrij toequote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je mij ventje noemt dan heeft dat een connotatie en dat is ook in dit geval zo. Verkleinwoorden worden in deze context niet zonder reden gebruikt,
niet tenzij je het sexistisch vindquote:gaan we ook daar weer een strijd over voeren?
lolquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tja, zo kunnen we bezig blijven he...
[..]
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:58 schreef Manono het volgende:
'Ze zeggen dat uiteindelijk je leven als een film aan je voorbijtrekt.. nou, dan kun je maar beter zorgen dat het een interessante film is'
het leger ... en als men er van zou houden dan zou het niet zo'n probleem zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:05 schreef Meki het volgende:
Dit is nou de leger van Nederland
ze houden hiervan
We hebben het niet over het leger, maar over de marine.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:05 schreef Meki het volgende:
Dit is nou de leger van Nederland
ze houden hiervan
Onderdeel van het leger dus!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
We hebben het niet over het leger, maar over de marine.
de reclame geloof ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:06 schreef MrBean het volgende:
Wie zegt dat?
Bij defensie is juist een zeer open bedrijfscultuur tegenwoordig. Misstanden kunnen gemeld bij een vertrouwenspersoon, of ook bijvoorbeeld de IGK. Zeker de IGK is iemand met veel macht die volledig onafhankelijk onderzoek verricht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:11 schreef SCH het volgende:
Net weer in het journaal, die opperbaas die zegt dat het niet zijn beeld is: nee hehe, die slachtoffers komen niet met hun verhalen naar hem toe.
En dan die drie kilo cocaine
Het grote probleem is toch waarschijnlijk dat er veel mis is bij de leidinggevenden.
Dan moet er wel een veilige sfeer zijn waarin je dat durft te melden en daarna ook goed geholpen wordt. Het lijkt er nu op dat het tegenovergestelde het geval is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Bij defensie is juist een zeer open bedrijfscultuur tegenwoordig. Misstanden kunnen gemeld bij een vertrouwenspersoon, of ook bijvoorbeeld de IGK. Zeker de IGK is iemand met veel macht die volledig onafhankelijk onderzoek verricht.
ik kan dat nergens uit concluderen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet er wel een veilige sfeer zijn waarin je dat durft te melden en daarna ook goed geholpen wordt. Het lijkt er nu op dat het tegenovergestelde het geval is.
Leger = luchtmacht, landmacht, marine. En zo niet: Dat is niet de discussie hier.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Leger is landmacht, jij bedoelt krijgsmacht.
Van Dale:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
Leger = luchtmacht, landmacht, marine. En zo niet: Dat is niet de discussie hier.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Van Dale:
le·ger (het ~, ~s)
1 grootste zelfstandig opererende gevechtseenheid van de krijgsmacht, meestal ook voorzien van vliegtuigen en schepen => armee, heer, heerschaar, legerschaar, manschappen, troepenmacht
2 landmacht
3 grote menigte
4 vaste ligplaats van in het wild levende viervoetige dieren, met name hazen en herten => bed, rustplaats
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
En zo niet: Dat is niet de discussie hier.
Zo simpel ligt het niet als je eerst naar je eigen leidinggevende hebt geklaagd en dan wordt er niks gedaan, dan is het een hele stap om verder iets te doen. Mensen zijn altijd bang dat het uitkomt en dat ze er last mee krijgen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:32 schreef sp3c het volgende:
je kunt gewoon anoniem bellen, en dan wordt er onderzoek naargedaan, dat is bij 101 rpv batterij ook gebeurt en daar is direct actie ondernomen
Precies, en volgens de definitie die jij postte, was er niks aan de hand en waren je verbeteringen zinloosquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Correct gebruik van de Nederlandse taal lijkt me onontbeerlijk voor elke discussie.
Binnen het leger.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
We hebben het toch over sexueel wangedrag binnen de marine? Niet binnen de landmacht.
Marine is onderdeel van het leger, daar ging het over.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat heeft Tjerk Hiddes er dan mee te maken
Nee, dat is het dus niet. Zie je, het is nogal belangrijk voor deze discussie dat de termen juist gebruikt worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Marine is onderdeel van het leger, daar ging het over.![]()
'' hoi mijn naam is X en ik hoorde dat er op de Hiddes mensen verkracht worden, zoek het is uit ... tuut tuut tuut''quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het niet als je eerst naar je eigen leidinggevende hebt geklaagd en dan wordt er niks gedaan, dan is het een hele stap om verder iets te doen. Mensen zijn altijd bang dat het uitkomt en dat ze er last mee krijgen.
Is ook volstrekt belachelijk om dat soort tips na te trekken natuurlijk. Wat een domme kmar, die kmar heeft er niks van begrepen maar ja daarvoor is ie een kmar. Of een figuur.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
'' hoi mijn naam is X en ik hoorde dat er op de Hiddes mensen verkracht worden, zoek het is uit ... tuut tuut tuut''
anderhalve dag later is de kmar aan boord of ze het nu zelf geloven of niet, die figuren hebben nu eenmaal nix beters te doen
Koninklijke Marechaussee, voor het geval dit ook niet helemaal duidelijk is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Is ook volstrekt belachelijk om dat soort tips na te trekken natuurlijk. Wat een domme kmar, die kmar heeft er niks van begrepen maar ja daarvoor is ie een kmar. Of een figuur.
nee dat is juist goed, dan kunnen mensen tenminste zonder angst voor repressailles dingen aankaarten, daar is de kmar voor, daarom lopen ze met doorgeladen wapens op de kampen/schepen itt de restquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Is ook volstrekt belachelijk om dat soort tips na te trekken natuurlijk. Wat een domme kmar, die kmar heeft er niks van begrepen maar ja daarvoor is ie een kmar. Of een figuur.
Nee, dat is totaal niet waar. Mensen durven niks te zeggen omdat ze bang zijn dat het uitkomt - of die angst realistisch is of niet, is niet relevant. Bovendien gaat het er uiteindelijk om of er aangifte wordt gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is juist goed, dan kunnen mensen tenminste zonder angst voor repressailles dingen aankaarten, daar is de kmar voor, daarom lopen ze met doorgeladen wapens op de kampen/schepen itt de rest
haalt ook dat hele 'mensen durven niets te zeggen' argument onderuit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |