En dit zeg ik niet alleen omdat ik Ajacied ben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon anders naar de competitie kijken. Je gaat nu niet meer voor een plaats, maar voor een 'vak'. 1ste plaats, 2e/5e plaats, 6e/10e plaats e.d. En daarbij moet je later in de CL ook kunnen presteren in 2 wedstrijden onder druk.
Maar die 2 wedstrijden kunnen ook gewoon plaatsvinden in de CL. Daar heb je die play-offs niet bij nodig. Groningen of Ajax staat straks in de CL, en kan ook best zijn dat die er in de 1e ronde een off-day hebben en daardoor meteen het hele CL avontuur verkloten.quote:Op zondag 23 april 2006 17:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon anders naar de competitie kijken. Je gaat nu niet meer voor een plaats, maar voor een 'vak'. 1ste plaats, 2e/5e plaats, 6e/10e plaats e.d. En daarbij moet je later in de CL ook kunnen presteren in 2 wedstrijden onder druk.
Ja, maar dit houdt de competitie wel spannender. Dat heb je zelf kunnen zien, voorgaande jaren was het einde echt totaal niet interessant meer. Nu was het knokken tot de laatste speeldag. En de play-offs zelf zijn ook onwijs spannend.quote:Op zondag 23 april 2006 17:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar die 2 wedstrijden kunnen ook gewoon plaatsvinden in de CL. Daar heb je die play-offs niet bij nodig. Groningen of Ajax staat straks in de CL, en kan ook best zijn dat die er in de 1e ronde een off-day hebben en daardoor meteen het hele CL avontuur verkloten.
En dit kan PSV gebeuren, en ook Heracles om maar wat te noemen. Dus als je dan toch risico loopt dat een Nederlandse club in de CL of kut presteert of juist heel goed, kan je net zo goed gewoon de nr 1 en 2 van je land daar heen sturen.
Het gaat er m.i. om wie Nederland straks verdedigt in Europa. CL is 6 x knallen in de poule (geloof ik). AZ of Groningen maakt daar allebei geen kans. Ploegen die het verschil maken, winnen dit soort duels wel, juist als het er om spant.quote:Op zondag 23 april 2006 17:04 schreef JustJunior het volgende:
[..]
AZ verdient het op basis van 34 wedstrijden. Groningen verdient het op basis van 2 wedstrijden. Wat is nou rechtvaardiger
Vrijwel geen enkele Nederlandse ploeg kan knallen in de CL, alleen PSV wellicht. De rest van de Nederlandse clubs zijn bijna altijd van een lager niveau dan clubs op dezelfde plek in competities zoals de Serie A bijv.quote:Op zondag 23 april 2006 17:24 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Het gaat er m.i. om wie Nederland straks verdedigt in Europa. CL is 6 x knallen in de poule (geloof ik). AZ of Groningen maakt daar allebei geen kans. Ploegen die het verschil maken, winnen dit soort duels wel, juist als het er om spant.
De spanning tot op de laatste reguliere speeldag werd dit jaar veroorzaakt doordat er drie ploegen met hetzelfde aantal punten waren, nu ging het om of ze wel of geen playoffs voor CL mochten spelen en in een ander geval kan het gaan om het wel of niet UEFA cup mogen spelen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:22 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, maar dit houdt de competitie wel spannender. Dat heb je zelf kunnen zien, voorgaande jaren was het einde echt totaal niet interessant meer. Nu was het knokken tot de laatste speeldag. En de play-offs zelf zijn ook onwijs spannend.
Dat is eigenlijk niet verkeerd, wellicht schaffen ze het dan af.quote:Op zondag 23 april 2006 16:32 schreef H.Flick het volgende:
Het eerste seizoen laat al meteen zien dat het eigenlijk best een klote systeem is.
Hup Groningen dan maar!
Ik ben ook blij als Ajax doorgaat, dat is veel beter voor het Nederlands voetbalquote:Op zondag 23 april 2006 17:24 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Het gaat er m.i. om wie Nederland straks verdedigt in Europa. CL is 6 x knallen in de poule (geloof ik). AZ of Groningen maakt daar allebei geen kans. Ploegen die het verschil maken, winnen dit soort duels wel, juist als het er om spant.
Maar het blijft zo dat je als team moet kunnen pieken wanneer dat nodig is als je CL gaat spelen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:31 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De spanning tot op de laatste reguliere speeldag werd dit jaar veroorzaakt doordat er drie ploegen met hetzelfde aantal punten waren, nu ging het om of ze wel of geen playoffs voor CL mochten spelen en in een ander geval kan het gaan om het wel of niet UEFA cup mogen spelen.
Daarnaast maken de playoffs de competitie uiteraard spannender, dat is niet meer dan logisch als dat de plek om iets te winnen is, dat maakt het echter nog niet eerlijk. CL verdien je door een constante prestatie neer te zetten, niet door te pieken in een bepaalde week. CL speel je ook een heel seizoen en niet 1 week. Feyenoord en AZ worden nu genaaid, Ajax en Groningen zijn de lachende derden, niet op seizoensprestatie maar op piekmoment.
Maar goed, de KNVB heeft het geld binnen. Jammer dat ze niet eens echt wat goeds doen aan het voetbal, zoals bestraffingen van scheidsrechters achteraf verzwaren of ongeziene overtredingen echt zwaar te straffen (zoals pas: het staan op de knie; twee wedstrijden, laat me niet lachen) en door beschikbare technologieen in te voeren die het spel eerlijker kunnen laten verlopen. Helaas kost dat geld en levert het spelgenot op, dit in tegenstelling tot de playoffs die geld opleveren en spelgenot kosten.
Dat is waar, je moet gewoonweg beter zijn dan je tegenstander. Echter filtert een systeem als de play-offs de slechte teams er heus niet uit. Dit keer lieten Feyenoord en AZ het zitten, en kan je stellen dat Groningen en Ajax piekten. Echter ook dat is geen garantie voor de toekomst. Ik zie het zo gebeuren dat Ajax of Groningen ontzettend op hun lazer krijgen in de voorrondes. Dus dan kan je net zo goed gewoon de rechtmatige nr 2 van de Eredivisie naar de voorrondes CL laten gaan. Of dit nou Ajax, AZ of RBC is op die plek.quote:Op zondag 23 april 2006 17:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar het blijft zo dat je als team moet kunnen pieken wanneer dat nodig is als je CL gaat spelen.
Je moet ook pieken in een klassieker, in een normale bekerwedstrijd. Er zijn genoeg momenten waarop je moet pieken en de ploeg die uiteindelijk gemiddeld genomen de beste prestatie neerzet wint en wordt beloond. Niet de ploeg die 2x weet te pieken, dan krijg je dus dit soort oneerlijke resultaten.quote:Op zondag 23 april 2006 17:39 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar het blijft zo dat je als team moet kunnen pieken wanneer dat nodig is als je CL gaat spelen.
Dit stelsel is een gedrocht, dat hoef je ook in Amsterdam niet uit te leggen. Ik wil niet weten hoe mensen in het buitenland hier naar kijken. Het is iets om ons voor te schamen.quote:Op zondag 23 april 2006 18:03 schreef Merkie het volgende:
Het gaat er niet om wie er beter is, het gaat erom wie de CL-plaats het meest verdiend. Dat is AZ nou eenmaal. AZ staat na 34 wedstrijden 2e, waarom moeten ze dan nog in 4 wedstrijdjes nóg eens een keer bewijzen dat ze die plek verdienen? Dat hebben ze het hele seizoen toch al gedaan? Echt oneerlijk gewoon.
Had ergens een stukje uit een Italiaanse krant gelezen, hier op Fok ergens geloof ik. Die vonden het belachelijk.quote:Op zondag 23 april 2006 18:06 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dit stelsel is een gedrocht, dat hoef je ook in Amsterdam niet uit te leggen. Ik wil niet weten hoe mensen in het buitenland hier naar kijken. Het is iets om ons voor te schamen.![]()
Mickey Mouse in het kwadraat. Het is een grote slapstick, en we zitten er nog wel even aan vast.quote:Op zondag 23 april 2006 18:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Had ergens een stukje uit een Italiaanse krant gelezen, hier op Fok ergens geloof ik. Die vonden het belachelijk.
In de kwalificatie was Groningen over twee duels ook al sterker dan AZ (0-0/1-1) Als je het budget van beide ploegen erbij haalt, moet ik constateren dat het niet oneerlijk is. Er was vantevoren bekend waarom gespeeld zou worden en AZ had zelfs meer middelen. Ook kon het zich aan het eind van de competitie nog sparen voor de play-offs, wat Van Gaal niet naliet.quote:Op zondag 23 april 2006 18:03 schreef Merkie het volgende:
Het gaat er niet om wie er beter is, het gaat erom wie de CL-plaats het meest verdiend. Dat is AZ nou eenmaal. AZ staat na 34 wedstrijden 2e, waarom moeten ze dan nog in 4 wedstrijdjes nóg eens een keer bewijzen dat ze die plek verdienen? Dat hebben ze het hele seizoen toch al gedaan? Echt oneerlijk gewoon.
Net als met het duel tegen ADO, moet Ajax eerst even kijken wanneer dat schikt. Woensdag bijvoorbeeldquote:Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef dvdfreak het volgende:
Wanneer wordt de wedstrijd Ajax -Groningen gespeeld?
Dan is nog de vraag of er op grond van de UEFA-ranking een direct toegangsbewijs voor de CL resteertquote:
Wat heeft dat met de Play-offs te maken? Dat is dan nog steeds een kutsysteem wat toevallig goed uitpakt voor Ajaxquote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Atrimar het volgende:
Stel het onwaarschijnlijke gebeurt en Ajax heeft volgend seizoen een halve finale in de CL, dan is iedereen weer hosanna en hoor je niemand over hoé ze er gekomen zijn. Precies hetzelfde met het NL elftal.
Voor de rest heeft ook geen enkele club recht van spreken idd.quote:Op zondag 23 april 2006 18:12 schreef okee6 het volgende:
Ik ben blij dat PSV al tegen dit concept was, misschien dat er zich nu clubs durven te bedenken. Dan gaan we over twee jaar misschien wel de nummer twee voor zo'n soort systeem behoeden.
[..]
Moeten ze vooral doen met Chari, Rosenberg of Mitea in de buurtquote:Op zondag 23 april 2006 20:12 schreef cultheld het volgende:
Ik gun Groningen nu ook gewoon de CL-voorronde plaats. Gewoon een mannetje opofferen aan Huntelaar in de Arena en thuis meer strijd dan Ajax tonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |