In de kwalificatie was Groningen over twee duels ook al sterker dan AZ (0-0/1-1) Als je het budget van beide ploegen erbij haalt, moet ik constateren dat het niet oneerlijk is. Er was vantevoren bekend waarom gespeeld zou worden en AZ had zelfs meer middelen. Ook kon het zich aan het eind van de competitie nog sparen voor de play-offs, wat Van Gaal niet naliet.quote:Op zondag 23 april 2006 18:03 schreef Merkie het volgende:
Het gaat er niet om wie er beter is, het gaat erom wie de CL-plaats het meest verdiend. Dat is AZ nou eenmaal. AZ staat na 34 wedstrijden 2e, waarom moeten ze dan nog in 4 wedstrijdjes nóg eens een keer bewijzen dat ze die plek verdienen? Dat hebben ze het hele seizoen toch al gedaan? Echt oneerlijk gewoon.
Net als met het duel tegen ADO, moet Ajax eerst even kijken wanneer dat schikt. Woensdag bijvoorbeeldquote:Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef dvdfreak het volgende:
Wanneer wordt de wedstrijd Ajax -Groningen gespeeld?
Dan is nog de vraag of er op grond van de UEFA-ranking een direct toegangsbewijs voor de CL resteertquote:
Wat heeft dat met de Play-offs te maken? Dat is dan nog steeds een kutsysteem wat toevallig goed uitpakt voor Ajaxquote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Atrimar het volgende:
Stel het onwaarschijnlijke gebeurt en Ajax heeft volgend seizoen een halve finale in de CL, dan is iedereen weer hosanna en hoor je niemand over hoé ze er gekomen zijn. Precies hetzelfde met het NL elftal.
Voor de rest heeft ook geen enkele club recht van spreken idd.quote:Op zondag 23 april 2006 18:12 schreef okee6 het volgende:
Ik ben blij dat PSV al tegen dit concept was, misschien dat er zich nu clubs durven te bedenken. Dan gaan we over twee jaar misschien wel de nummer twee voor zo'n soort systeem behoeden.
[..]
Moeten ze vooral doen met Chari, Rosenberg of Mitea in de buurtquote:Op zondag 23 april 2006 20:12 schreef cultheld het volgende:
Ik gun Groningen nu ook gewoon de CL-voorronde plaats. Gewoon een mannetje opofferen aan Huntelaar in de Arena en thuis meer strijd dan Ajax tonen.
nu de nummer 2 nog vrij laten en dan is het een prima systeemquote:Op zondag 23 april 2006 18:12 schreef Trancelocator het volgende:
Maar zoals ik al eerder heb gezegd hier: word kampioen en je hebt geen ellende.
waar voetbal je dan nog voor in de playoffs? schaf ze dan helemaal af.quote:Op zondag 23 april 2006 20:32 schreef pascalheister het volgende:
[..]
nu de nummer 2 nog vrij laten en dan is het een prima systeem
Ja inderdaad.quote:Op zondag 23 april 2006 20:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
waar voetbal je dan nog voor in de playoffs? schaf ze dan helemaal af.
Volgens mij lees jij nogal selectief. Bijna iedereen is het over eens dat Ajax het ook totaal niet verdient.quote:Op zondag 23 april 2006 20:53 schreef Noca het volgende:
Wel vreemd trouwens, iedereen wist van te voren hoe het zou gaan en dus ook dat er de kans was dat een 'andere' club wel eens voorronde CL zou kunnen halen. Alle huillies die zitten te zeuren dat Groningen dit zou kunnen halen horen ook net zo hard te huilen over dat Ajax het zou gaan halen. Verdienen het evenmin.
Trouwens wel mooi dat wij kunnen gaan bewijzen dat deze Playoffs niet werken...al blijf ik erbij. Ik vind het raar dat men het maar steeds over Grunn heeft en niet over Ajax rept. Dit wisten we van te voren...
Klopt, maar de overhand van de kritiek lijkt op Groningen te liggen. En natuurlijk heb ik daarbij mijn groen-witte bril op.quote:Op zondag 23 april 2006 20:54 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij nogal selectief. Bijna iedereen is het over eens dat Ajax het ook totaal niet verdient.
quote:Op zondag 23 april 2006 21:08 schreef Superheld het volgende:
Blijft een oneerlijk kutsysteem, maargoed ik zou het nog leuker vinden dat Grunn CL voorronde gaat spelen, laat het gelijk zien wat voor systeem het is en misschien dat ze er dan nog van af stappen.
Eerlijk gezegd zie ik Ajax verder komen als Grunn in de CL, vandaar mijn opmerking.quote:Op zondag 23 april 2006 21:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
![]()
Dat is toch precies hetzelfde als met Ajax?
Uiteraardquote:Op zondag 23 april 2006 21:11 schreef Superheld het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik Ajax verder komen als Grunn in de CL, vandaar mijn opmerking.
Ajax verdiend het natuurlijk ook niet.![]()
Van Gaal heeft zijn team al gespaard, maar het heeft hem weinig opgeleverdquote:Op maandag 24 april 2006 09:56 schreef zatoichi het volgende:
Er wordt gezegd dat het de competitie spannend houdt, maar ik weet al hoe het volgend jaar gaat. De laatste drie wedstrijden gaat iedereen sparen om zo fit mogelijk de play-offs in te gaan. De competitie gaat gewoon stilvallen!
Stel nou voor dat bijvoorbeeld Utrecht volgend jaar vijf wedstrijden voor het eind een goede kans op de nummer vijf heeft. Dit samen met AZ, Feyenoord en Ajax. De verliezer van de 2 t/m 5 heeft geen uefa ticket want die gaat toevallig naar een of andere middenmoter. Dan lijkt het mij haast gunstiger om als negende te eindigen ipv vijfde.
Nu heeft Utrecht zich stuk gelopen, is daarom zesde ge-eindigd, en is op. Aanstaande woensdag moeten we een 2-0 achterstand goedmaken met de derde keeper in het veld....
Zal toch vooral komen omdat Ajax het goed doet...quote:Cruijff positief over play-offs
Johan Cruijff beoordeelt de play-offs positief. Het overbekende icoon van de Nederlandse voetbalwereld laat dat doorschemeren in zijn column in de Telegraaf.
"Hoewel het nog steeds te vroeg is om een definitief oordeel over de play-offs te geven, vallen de eerste effecten niet tegen", zegt Cruijff in de ochtendkrant. "Vooral de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord en AZ en Groningen waren echte duels waarin het erop of eronder was. Ze werden in een soort van Europacupsfeer gespeeld en dat betekent toch een extra ervaring voor met name de jongere spelers."
Cruijff heeft desondanks begrip voor de teleurstelling bij AZ en Feyenoord: "Natuurlijk begrijp ik dat AZ en Feyenoord nu enorm balen. Maar ja, zij hadden wel te maken met twee tegenstanders die in de Europacupsfeer wilden overleven. Dat blijkt zelfs iets anders te zijn dan een gewone competitiewedstrijd. Dat heeft AZ waarschijnlijk toch iets onderschat."
"Gezien ook de toeschouwersaantallen bij de andere play-offwedstrijden mag je daarom nu al van een succes spreken. Terwijl in een normale competitie de belangstelling voor het voetbal afneemt, zitten de tribunes nu bij vrijwel alle wedstrijden goed vol. Over deze impuls kan dus geen twijfel bestaan. Omdat er veel toeschouwers gekomen zijn, komt er meer geld binnen en stijgt het prestige. Een positieve ontwikkeling", besluit El Salvador zijn evaluatie.
voetbalprimeur.nl
erm.. ajax zit wel in de bekerfinale en nummers 1-5 sowieso europees voetbal?!quote:Op maandag 24 april 2006 11:58 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind het een ridicuul idee, die hele play-offs. En dan mag je nog van geluk spreken dat Ajax de bekerfinale niet haalde, anders liepen AZ en Feyenoord als tweede en derde nog het gevaar om Europees voetbal mis te lopen. Dat zou pas helemaal belachelijk zijn.
Als je dan toch per se play-offs wil, maak dan een soort van Benelux-playoff om het beste team van de Benelux te bepalen, met een leuke geldsom voor de winnaar. Maar dat zal wel weer zo'n gek idee van mij zijn...![]()
nou dat valt nog te bezien aangezien de winnaar van 10/13 moet nog tegen de verliezend finalist van 6/9 maar het blijft een rare bedoelingquote:Op maandag 24 april 2006 13:06 schreef Heero87 het volgende:
Ik bedoelde dus dat Ajax de bekerfinale wél haalde, stomme fout.
Moest Ajax de bekerfinale niet gehaald hebben, liepen Feyenoord en AZ nu gevaar om géén Europees voetbal te halen. Dat zou nog dommer zijn geweest.
Wat ik ook compleet belachelijk vind, is dat er van de nummers 6 tot 9 zeker drie ploegen geen Europees spelen, terwijl er van de nummers 10 tot 13 wel ééntje een quasi-zeker Uefa-bekerticket in de vorm van een Intertoto-ticket krijgt.![]()
dat is inderdaad een schande want op die manier heeft de nummer 10/13 nog kans op een prijsje terwijl de nummer 8/9 buitenspel gezet worden.quote:Op maandag 24 april 2006 13:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou dat valt nog te bezien aangezien de winnaar van 10/13 moet nog tegen de verliezend finalist van 6/9 maar het blijft een rare bedoeling
Tuurlijk niet, de nummers 8 en 9 hebben toch ook hun kans gehad!?quote:Op maandag 24 april 2006 13:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
dat is inderdaad een schande want op die manier heeft de nummer 10/13 nog kans op een prijsje terwijl de nummer 8/9 buitenspel gezet worden.
intertoto is voor NEderlandse ploegen nog maar 1 rondje, tegen een wat kleinere ploeg..... en dan zit je al in de voorronde van de UCquote:Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, de nummers 8 en 9 hebben toch ook hun kans gehad!?
Bovendien: Intertoto..
Dan hadden ze dat samen moeten voegen. nummer 8/9 eerst tegen de winnaar van 10/13. Nu slaat 10/13 voor mijn gevoel een ronde over, en hebben ze het makkelijker om eventueel die intertoto te bemachtigen.quote:Op maandag 24 april 2006 13:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, de nummers 8 en 9 hebben toch ook hun kans gehad!?
Bovendien: Intertoto..
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt volgens mij. Heracles moest bijvoorbeeld winnen van NEc, daarna Vitesse en dan nog van Twente en hadden dan nog maar een IT-ticket, dus in principe 4 dubbele duels winnen voor de Uefacup. Heerenveen moet 2 dubbele duels winnen voor rechtstreekse UC, dat zijn 4 duels minder. Verliezen ze de 2e dubbele strijd krijgen ze ook nog een herkansing voor de IT. Ik vind het wel een goed systeem zo.quote:Op maandag 24 april 2006 13:30 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat samen moeten voegen. nummer 8/9 eerst tegen de winnaar van 10/13. Nu slaat 10/13 voor mijn gevoel een ronde over, en hebben ze het makkelijker om eventueel die intertoto te bemachtigen.
Dat klopt, maar MaxPower heeft zelf niet voorgestemd, ik ook niet.quote:Op maandag 24 april 2006 14:19 schreef cultheld het volgende:
Niet huilen MP, hadden er maar meer ploegen tegen moeten stemmen. Alleen PSV is tegen geweest, de rest vond 't commercieel natuurlijk wel interessant.
Ik ga voor het eerst in 12 jaar niet naar een thuiswedstrijd omdat ik een schijthekel heb aan die playoffs, wat kan ik er nou aan doen dat de clubbestuurders voor de playoffs stemmen?quote:Op maandag 24 april 2006 14:19 schreef cultheld het volgende:
Niet huilen MP, hadden er maar meer ploegen tegen moeten stemmen. Alleen PSV is tegen geweest, de rest vond 't commercieel natuurlijk wel interessant.
Protesterenquote:Op maandag 24 april 2006 14:24 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik ga voor het eerst in 12 jaar niet naar een thuiswedstrijd omdat ik een schijthekel heb aan die playoffs, wat kan ik er nou aan doen dat de clubbestuurders voor de playoffs stemmen?
Precies.quote:
noem maar rustig een dramaquote:Op maandag 24 april 2006 14:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Stadionbezoek is zwak tijdens de play-offs hoorde ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |