Helaas hebben we in Nederland geen last van orkanen, maar het wordt tijd dat jij eens overwaait.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef SunChaser het volgende:
Spinvis, schijn je mooi te moeten vinden. Je hoort het overal en het is apart en mooi zeggen ze. Ik vind t rotzooi, stom gewauwel op domme muziek.
Wanneer waait deze hype weer over
Frans Bauer is oprecht. Die wil met je in een luchtballon of rode rozen voor je plukken. Spinvis zegt, ik wil alleen maar zwemmen maar je hoort intussen best dat ie het liefst keihard wil neuken. ZEG DAT DAN, Hypocriete zak. Nee, spinvis kan me niet bekoren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:26 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Spinvis, ja. Een politiek correcte Frans Bauer, zeg maar.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Frans Bauer is oprecht. Die wil met je in een luchtballon of rode rozen voor je plukken. Spinvis zegt, ik wil alleen maar zwemmen maar je hoort intussen best dat ie het liefst keihard wil neuken. ZEG DAT DAN, Hypocriete zak.
Tegelijkertijd?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou graag iemand willen horen die een bos rode rozen voor me wil plukken, én me keihard wil neuken.
Whahaquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Frans Bauer is oprecht. Die wil met je in een luchtballon of rode rozen voor je plukken. Spinvis zegt, ik wil alleen maar zwemmen maar je hoort intussen best dat ie het liefst keihard wil neuken. ZEG DAT DAN, Hypocriete zak. Nee, spinvis kan me niet bekoren.
Jaquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:33 schreef HenryHill het volgende:
Je trekt de vergelijking met Blof... heeft 'ie dan ook van die pseudo-intellectuele teksten waarvan je zegt "volgens mij is het de bedoeling dat mensen hier over nadenken en er dan een hele mooie metafoor uithalen... maar eigenlijk zuigt de tekst gewoon?"
Dit soort posts snap ik dan weer niet. Dat jij het niks vindt wil toch nog niet zeggen dat het geen muziek is ofzo?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:35 schreef Herhenk het volgende:
SpinvisDat ze die bagger uberhaupt durven te associeren met muziek
![]()
En als je daar ook niet van kan genieten gewoon niet luisterenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef korenwolfje het volgende:
SpinvisGewoon luisteren, niet teveel bij filosoferen
Als ik experimentele electronica wil horen luister ik wel naar Jean Michel Jarre.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef korenwolfje het volgende:
SpinvisGewoon luisteren, niet teveel bij filosoferen
Een gast die al pratend de grootste onzin uitkraampt met af een toe lafjes een gitaar op de achtergrond kan je toch geen muziek noemen of wel soms?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:37 schreef Litso het volgende:
[..]
Dit soort posts snap ik dan weer niet. Dat jij het niks vindt wil toch nog niet zeggen dat het geen muziek is ofzo?
Ik word er niet bepaald vrolijk van, als je even het topic had doorgelezen had je dat zelf ook kunnen zien. Maar wat is volgens jou dan de definitie van muziek?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:41 schreef Herhenk het volgende:
[..]
Een gast die al pratend de grootste onzin uitkraampt met af een toe lafjes een gitaar op de achtergrond kan je toch geen muziek noemen of wel soms?![]()
Maar goed smaken verschillen.. Als jij er vrolijk van wordt mijn zege heb je![]()
Spinvis iig niet..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik word er niet bepaald vrolijk van, als je even het topic had doorgelezen had je dat zelf ook kunnen zien. Maar wat is volgens jou dan de definitie van muziek?
Ik weet niet wat het is, maar ik heb altijd het idee dat vooral mensen die of in de psychiatrie werkzaam zijn, of er behandeling genieten dit soort muziek waarderen.quote:
wordt ook in de varkensbaai gebruikt door de CIAquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar ik heb altijd het idee dat vooral mensen die of in de psychiatrie werkzaam zijn, of er behandeling genieten dit soort muziek waarderen.
Ik ben ook muziekliefhebber maar ik vind Spinvis kutquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:41 schreef Kogando het volgende:
Spinvis is wel ok, beter dan blof iig. Maar wel typisch iets aparts wat niet zo bekend is daarom populair onder de muziekliefhebbers zodat ze iets leuk kunnen vinden wat de massa niet kent.
quote:Het Laatste Wonder - Er is geen camera Er is geen ander licht en andere beelden zijn er niet Foto van de sneeuw aan de overkant De verhalen gaan van je buik, je tong je vinger in zijn mond en dat het eindigt bij de zee. De verhalen gaan. Was er ooit zo'n mooie zomermode? Nooit was je zo bruin... Foto in de tuin en je vrienden zongen 's avonds alle nummers mee Geef maar toe je zag een wonder wel Maar je hoorde geen geluid Iedereen was weg En het laatste wonder wacht wel om je heen Er is geen camera Er is geen andere sneeuw Een ander einde is er niet Sprookje zoals jij, eindigt bij de zee Eindigt bij de zee
Dat vind ik juist het enige goede nummer van hem.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:54 schreef apestaartje het volgende:
Ik dacht dat ik samen met de topicstarter de enige zou zijn die er (negatieve) kriebels van krijgt, het leek me muzikaal namelijk net iets te verantwoord om af te kraken. Maar het valt mee.
Die tekst van 'smalfilm'!![]()
Moet je er ook nog RealPlayer voor installerenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef oheng het volgende:
Voor alle andere masochisten onder ons, die net zoals ik natuurlijk perse deze meuk moeten beluisteren:
http://www.spinvis.be/
Klik op Kijkvoer -> Clips
Realplayer vereist: http://www.codecguide.com/download_real.htm
ja, kan niet anders. iedereen die jouw smaak niet deelt is een meeloper..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:20 schreef Homdeck het volgende:
Ik vind het ook kutmuziek. Waarschijnlijk zijn er veel meelopers. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen het echt mooie muziek vinden.
ach, of je het mooi vindt moet je zelf weten. maar ik krijg wel de schijt van al die zelfbenoemde kenners die denken wat van de techniek van muziek af te weten, om dan vervolgens de plank enorm mis te slaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:08 schreef baNEEL het volgende:
vind t ook bagger, qua muziek lijkt het me vrij weinig voorstellen, misschien is het qua tekst wel geniaal (maar daar luister ik nooit naar), maar noem het dan geen muziek, maar gedichten op geluid ofzo..
muziek is t wat mij betreft niet.. [afbeelding]
Heb ze zaterdag nog live gezien, samen met Simon Vinkenoog en wat gastmuzikanten.. dat was inderdaad wat ik noem een hoog staaltje van muziekmaken of je er nu van houdt of niet..quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:03 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ach, of je het mooi vindt moet je zelf weten. maar ik krijg wel de schijt van al die zelfbenoemde kenners die denken wat van de techniek van muziek af te weten, om dan vervolgens de plank enorm mis te slaan.
je kunt ervan houden of niet, maar muzikaal is het een knap stukje werk.
met z'n bagagedragerquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:03 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat valt er niet te snapen? Hij wil alleen maar zwemmen.
Geen van beiden en ik vind het echt absurd geweldig. Ik word gewoon standaard gelukkig als ik Spinvismuziek hoor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar ik heb altijd het idee dat vooral mensen die of in de psychiatrie werkzaam zijn, of er behandeling genieten dit soort muziek waarderen.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Geen van beiden en ik vind het echt absurd geweldig. Ik word gewoon standaard gelukkig als ik Spinvismuziek hoor.
Amenquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Geen van beiden en ik vind het echt absurd geweldig. Ik word gewoon standaard gelukkig als ik Spinvismuziek hoor.
*check*quote:
Saian Supa Crew! Die had ik nou echt niet verwacht, ik luister t album KLR, vind Angela echt goed...ondanks dat mn frans om te huilen is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
*check*
Deus
Moondog jr.
Faithless
Jethro Tull
Frank Zappa
Little Barrie
Black Crowes
Manu Chao
Gabriel Rios
Smashing Pumpkins
Luie Hond
Saian Supa Crew
Roots Manuva
Mr Scruff
Portishead
The Doors
Jimi Hendrix
Led Zeppelin
etc.
Verder vooralquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:10 schreef master_of_the_universe het volgende:
[..]
Saian Supa Crew! Die had ik nou echt niet verwacht, ik luister t album KLR, vind Angela echt goed...ondanks dat mn frans om te huilen is.
Wat nog meer over een komt:
-Faithless
-Manu Chao
-QOTSA
-The White Stripes
-Nine Inch Nails
-Placebo
-Interpol
![]()
Ey Burdie, wat luistert u dan zoal?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:47 schreef Burdie het volgende:
De laatste paar mensen hier hebben best een goede muzieksmaak
En Spinvis vind ik geniaal. Maar ik kan ook snappen dat je het helemaal niks vindt, Ieder zijn eigen smaak.
Dat, en het feit dat ik die 'intellectuele' teksten ook bepaald niet wereldschokkend geniaal vind.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
ware het niet voor het monotoom gejengel dat moet doorgaan voor "zang", ik kan er gewoon niet tegen.
Luister ik nuquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:25 schreef master_of_the_universe het volgende:
[..]
Btw, Spinvis - Bijt mijn tong af![]()
Hell Yeah!quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:03 schreef maidho het volgende:
[..]
Luister ik nu![]()
spinvis is teh shit gvd! stelletje haters![]()
Laat me raden, jij kent Spinvis (wie het ook moge zijn) persoonlijk?quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef Batsnek het volgende:
Lol, wat een debiele reacties...
Spinvis maakt gewoon muziek omdat ie dat leuk vind om te doen. Hij schrijft z'n teksten door middel van zinnen die hij op straat hoort en daar pikt hij interessant stukjes uit. Vaak houd het allemaal niet zoveel verband met elkaar, maar dat is ook niet zijn doelstelling denk ik. Daarnaast maakt ie alle muziek zelf, en zet dan later in de studio alles bij elkaar. Je moet er niet meer achter zoeken dan het is, het is gewoon relaxte muziek die nergens over gaar, maar wel degelijk inspirerend kan werken.
En als je denkt dat een bepaald soort muziek ( blof, spinvis, whatever ) geen muziek is, heb je gewoon geen muzieksmaak. heel simpel.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Verder vooraldEUS
, Magnus, veel soundtracks, Moby, Nick Drake, Lamb, John Mayer, Jeff Buckley, Jaga Jazzist, Hooverphonic, Franz Ferdinand, Goldfrapp, Nina Simone, Eels, Coldplay, Air, Portishead, R.E.M, Radiohead, Sigur Ros, The Kills, U2, Heather Nova, LCD Soundsystem, Kaiser Chiefs, Morcheeba, Pixies, Roisin Murphy en Rufus Wainwright. Een kleine selectie
.
Een beetje tegenstijdig?quote:Op zondag 9 april 2006 03:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, en ik vind absoluut niet dat ie niet kan zingen. En z'n liveoptredens zijn de beste optredens die ik ooit gezien heb.
Vergeet het maar, mensen die zo wanhopig zijn hebben allang zelfmoord gepleegdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou graag iemand willen horen die een bos rode rozen voor me wil plukken, én me keihard wil neuken.
Je bent ook geen poëzie-mens he, SunChaser.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Frans Bauer is oprecht. Die wil met je in een luchtballon of rode rozen voor je plukken. Spinvis zegt, ik wil alleen maar zwemmen maar je hoort intussen best dat ie het liefst keihard wil neuken. ZEG DAT DAN, Hypocriete zak. Nee, spinvis kan me niet bekoren.
Ik ben een vrouw van 40 met een Fok!-account.quote:Op zondag 9 april 2006 03:54 schreef Soho het volgende:
Ik ben een vrouw van 40 met een sigaret.
Er zijn genoeg mensen die niet kunnen zingen of waarvan ik tenminste vind dat ze vals zingen, waarbij het niet storend is. Maar bij Spinvis.... it rubs me the wrong way. En nog geen klein beetje. En het went ook niet. Jammer, want Gorki (wat ik vrij vergelijkbaar vind) kan ik wel hebben.quote:Op zondag 9 april 2006 03:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, en ik vind absoluut niet dat ie niet kan zingen. En z'n liveoptredens zijn de beste optredens die ik ooit gezien heb.
Met die bloemen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
donder op dat zijn teminste ZEEUWEN op de drummer na geloof ikquote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik vind Spinvis ook zwaar oké, veeeel beter dan Blöf, da's pas overgewaardeerde semi-intellectuele grachtengordelzooi.
Nooit geweten dat dat tegenwoordig een keurmerk is voor goede muziek.quote:Op zondag 9 april 2006 21:42 schreef dekkered het volgende:
[..]
donder op dat zijn teminste ZEEUWEN op de drummer na geloof ik
quote:
Wat natuurlijk gewoon onzin is, die jongens denken echt wel hard na over wat ze doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:29 schreef Molluck het volgende:
Die vent denkt tenminste na over zijn muziek, dat kun je van Blof dus echt niet zeggen... (knip)
Dat is per definitie zo.quote:Op zondag 9 april 2006 21:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dat tegenwoordig een keurmerk is voor goede muziek.
Spinvis wordt alleen gewaardeerd door mensen die intelligent willen overkomen doordat ze zijn (simpele) teksten begrijpen. Het is gewoon geestmasturbatie, echt intens sneu.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef Molluck het volgende:
[..]
Helaas hebben we in Nederland geen last van orkanen, maar het wordt tijd dat jij eens overwaait.
Spinvis is een koning![]()
quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef Molluck het volgende:
[..]
Helaas hebben we in Nederland geen last van orkanen, maar het wordt tijd dat jij eens overwaait.
Spinvis is een koning KEIZER![]()
Hoe kun je overgewaardeerd zijn als iedereen je een domme kneus vindt? Of is hij zelfs dán nog overgewaardeerd?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:54 schreef freak1 het volgende:
ik vind dat jij overgewaardeerd bent lieve sunchaser.
kusjes
freak1
Nee, je begrijpt me niet. Datgene wat ik niet begrijp is niet de muziek van ons Nieuwegeinse genie, maar het feit dat iedereen dat geneuzel zo ophemelt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:03 schreef PAA-053 het volgende:
Ja, dat is wat je 1 post geleden zei ja
Als de muziek je niet aanstaat kan dat gewoon toch? Je hebt alleen van die mensen die het afkeuren omdat het poetisch is, of daar een poging toe doet. Dat vind ik altijd zoiets triests.
Erik de Jongquote:Op zaterdag 8 april 2006 20:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij kent Spinvis (wie het ook moge zijn) persoonlijk?
beetje sunchaser niveau dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 01:05 schreef star_gazer het volgende:
Ik kots op die mongool. Vooral die stem zeg
Zekers!! Spinvis heeft veel mooie nummers!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:58 schreef Ice_Tea het volgende:
Spinvis heeft wel een paar prachtige nummers in elkaar gesampled. Bagagedrager uiteraard, maar ook Smalfilm kan ik over en over luisteren. "Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret, ik heb een buitenaardse stof in mijn bloed..."
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:57 schreef PAA-053 het volgende:
De muziek van Spinvis is tof om te luisteren. Je kunt zijn teksten helemaal doodfilosoferen, maar dat zou je eigenlijk niet moeten doen. Wel leuk is het om er eens een beetje over na te denken.
Jammer dat er altijd zoveel mensen zijn die daar geen zin in hebben of het niet kunnen, en vervolgens gaan lopen verkondigen dat het kutmuziek is
Ik gebruik geen drugs en vind SPiv tof en mijn vrienden die wel gebruiken vinden Spiv niks.quote:Op zondag 10 juni 2007 02:28 schreef nightfall het volgende:
volgens mij moet je drugsgebruiken om daar wat aan te vinden,. wat een troep is dat zeg.
ik geloof er geen zak van.quote:Op zondag 10 juni 2007 02:29 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik gebruik geen drugs en vind SPiv tof en mijn vrienden die wel gebruiken vinden Spiv niks.
WAT RAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRR!
Je gelooft er niks van dat er mensen bestaan met een andere mening dan jij? raAr!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |