abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:46:49 #26
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36225027
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:47 schreef Chewie het volgende:

Heeft hij dit al aan de deur van het binnnenhof gespijkerd
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:50:27 #27
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36225131
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom is dat stellingname? De overheid dient zich principieel te onthouden van een waardeoordeel over religie maar dient religie ook niet te "sponsoren" wat wel het geval is met bijzonder onderwijs. Ik zie ook niet waarom de overheid dan een niet-religieus leven promoot, ze voert immers gewoon 1 van haar kerntaken uit namelijk onderwijs.
[..]

En wat is daar mis mee? Nu heb je toch ook al particuliere scholen en daar doet het "volk" toch ook niet moeilijk over?
laten we er maar eens een keer een ander topicje over openen
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_36226396
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:32 schreef feessie het volgende:
Tienpuntenplan van de Groep Wilders/PVV:
1. Belastingen fors omlaag.
Populistisch. Leuk streven, maar lang niet altijd realiseerbaar.
quote:
2. Joods-christelijke en humanistische traditie als dominante cultuur in Grondwet. Art. 1 vervalt.
We moeten hoe dan ook iets met artikel 1. OF correct naleven en overtreders fors bestraffen, OF schrappen. Wat mij betreft hoeft geen enkele traditie als 'dominante cultuur' schriftelijk te worden vastgelegd.
quote:
3. Taken uit EU terughalen.
Zoals?
quote:
4. Immigratiestop van vijf jaar voor niet-westerse allochtonen.
Eens. Bij voorkeur langer.
quote:
5. Moratorium op stichting van islamitische scholen en moskeeën, preekverbod buitenlandse imams.
Eens.
quote:
6. Opvoeding en vorming meer terug in lesroosters van scholen.
Eens. Desnoods zelfs ook ouders opvoedingscursus geven.
quote:
7. Directe verkiezing van burgemeester, maar ook politiechef.
Oneens. Direct gekozen burgemeester heeft geen enkele democratische meerwaarde.
quote:
8. Hoge minimumstraffen, hogere maximumstraffen, heropvoedingskampen voor straatterroristen.
Volledig mee eens.
quote:
9. Onderwijzers, politie-agenten, verplegers, militairen waar mogelijk beter beloond.
Eens.
quote:
10. Geen ingewikkelde stelselherzieningen in de zorg, wel meer nadruk op toegankelijkheid en menswaardigheid van zorginstellingen.
Eens.

Samenvattend: Wilders maakt nog steeds *kans* op mijn stem, al ben ik het niet op alle punten met hem eens.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:00 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36226539
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe gaat hij met punt 1 de rest financieren? Met name punt 9?
daar moest ik ook meteen aan denken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36226678
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar moest ik ook meteen aan denken
Door de belasting te verlagen natuurlijk, dat begrijpt toch iedereen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:43:00 #31
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226720
Het is makkelijk gezegd maar het is zó populistisch, daar trapt zelfs het klootjesvolk niet meer in.
pi_36226764
Ik vraag me trouwens af hoe een minimumstraf gaat werken in het geval van bijvoorbeeld doodslag waar succesvol een beroep kan worden gedaan op noodweer of noodweerexces. Betekent dit nou dat je in een dergelijk geval, waarbij een persoon schuldig wordt bevonden, deze de minimumstraf opgelegd krijgt ondanks een succesvol beroep op b..v noodweer?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:46:06 #33
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_36226801
Wat denkt hij met punt 2 te bereiken? Dat als je het maar in de grondwet zet dat het dan wel goed komt. Dat stel dat de islam de dominante cultuur wordt (voorzover de islam een cultuur is) dat de andere mensen kunnen zeggen:"hoho, jullie kunnen helemaal niet de dominante cultuur worden want dat staat in de grondwet". En dat de mensen van de islam dan zeggen:"och ja, das nou vervelend. We waren net zo goed op weg.".

Wat een dominante cultuur is, wordt toch niet bepaald via een (grond)wet?
lege ton
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 maart 2006 @ 11:46:53 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36226824
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef Monolith het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe een minimumstraf gaat werken in het geval van bijvoorbeeld doodslag waar succesvol een beroep kan worden gedaan op noodweer of noodweerexces. Betekent dit nou dat je in een dergelijk geval, waarbij een persoon schuldig wordt bevonden, deze de minimumstraf opgelegd krijgt ondanks een succesvol beroep op b..v noodweer?
het kan dan misschien dood door schuld worden, of anders maar vrijspraak
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:47:17 #35
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226836
Dit is trouwens een klassiek voorbeeld van autoritair conservatisme als je het mij vraagt - ik word er een beetje misselijk van.
pi_36227149
Geweldig die punten. Soort Efteling van de politiek. Je kan wel meer walhalla's voorstellen en onmogelijke plannen lanceren. De meeste punten kunnen domweg niet dus ik vind het nogal asociaal en kiezersbedrog om het voor te stellen.

Punt 2 blijft grappig. Want wat is een joods-christelijke cultuur of humanistische cultuur? Geen idee natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. Er wordt bedoeld: de islamitische cultuur moet zoveel mogelijk worden uitgebannen..
pi_36228046
quote:

>>> Zou best mogelijk moeten zijn. Probleem is echter dat veel 'heilige huisjes' vergroeit zijn met allerhande politieke invloeden.

2. Joods-christelijke en humanistische traditie als dominante cultuur in Grondwet. Art. 1 vervalt.

>>> Tja ...

>>> Zoals?

>>> Onzin. Wel een stop voor kansarme niet-westerse immigranten.

5. Moratorium op stichting van islamitische scholen en moskeeën, preekverbod buitenlandse imams.

>>> Preekverbod van buitenlandse Imams ben ik het wel mee eens.

>>> Nogal loze kreet.

>>> Kiezen van de politiechef lijkt mij erg lastig.

8. Hoge minimumstraffen, hogere maximumstraffen, heropvoedingskampen voor straatterroristen.

>>> Had al veel eerder moeten gebeuren.

9. Onderwijzers, politie-agenten, verplegers, militairen waar mogelijk beter beloond.

>>> Zo slecht hebben die mensen het nu helemaal niet.

10. Geen ingewikkelde stelselherzieningen in de zorg, wel meer nadruk op toegankelijkheid en menswaardigheid van zorginstellingen.

>>> Open deur natuurlijk.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:03:23 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36229175
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat vrijspraak ook wel vaker zal voorkomen. Hoe dan ook beperkt het de vrijheid van de rechterlijke macht om een passende straf te kiezen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:11:51 #39
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36229453
De punten, wat uitgebreider dan in de OP:
quote:
1. De belastingen gaan fors omlaag. De overheid moet krimpen, de regelgeving en ambtenarij verminderen en de koopkracht en eigen verantwoordelijkheid van de burgers moet worden vergroot.

2. De joods-christelijke en humanistische traditie/cultuur worden als dominante cultuur in een nieuw artikel 1 van de Grondwet vastgelegd. Het huidige artikel 1 Grondwet komt te vervallen.

3. De lidstaten van de Europese Unie dienen zoveel mogelijk soevereiniteit te behouden. Aan de verdere uitbreiding van de EU – zeker met een land als Turkije - wordt een halt toegeroepen. De EU gaat zich vooral met de interne markt en handel bezighouden. Nederland beperkt zijn financiële bijdrage aan de EU verder met vele miljarden per jaar. De Europese Commissie wordt grotendeels en het Europees Parlement geheel afgeschaft. De nationale parlementen worden bevoegd, elk met een vetorecht op ieder (resterend) terrein.

4. Er komt een immigratiestop van vijf jaar voor niet-westerse allochtonen die zich hier blijvend willen vestigen. Het stemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen voor mensen die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten wordt meteen afgeschaft.

5. In verband met het aan onze cultuur vreemde en a-democratische karakter van de islam, komt er voor de periode van vijf jaar een moratorium op de stichting van nieuwe islamitische scholen en moskeeën. Er komt een preekverbod voor buitenlandse imams, alsmede een verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal. Radicale moskeeën worden gesloten, radicale moslims uitgezet.

6. De discussie over het onderwijs dient zich toe te spitsen op een herstel van het curriculum. Het belang van het gezin voor de opvoeding en vorming van kinderen dient meer erkenning te krijgen.

7. Om de kloof tussen burger en politiek te verkleinen willen wij verdere vormen van democratisering: bindende referenda (te beginnen met twee referenda: een over Turkije wel/of niet in de EU en de ander over de wenselijkheid van de euro), gekozen burgemeesters, politiechefs en de minister-president en een directere band tussen kiezers en volksvertegenwoordiging.

8. Er komen hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen tegen misdrijven. Het bestuurlijke instrument van de administratieve detentie wordt in het kader van de terrorismebestrijding ingevoerd. Straatterrorisme wordt strenger bestraft, mede door de introductie van heropvoedingskampen en denaturalisatie en uitzetting. Het drugsbeleid wordt strenger.

9. Onderwijzers, politieagenten, verplegers en verzorgers, militairen en andere essentiële werkers in de collectieve sector krijgen het respect dat zij verdienen, en worden bij de door ons voorgestane decollectivisering ontzien en waar mogelijk beter beloond.

10. In de zorg zal de nadruk niet langer moeten liggen op ingewikkelde stelselherzieningen, maar op toegankelijkheid en menswaardigheid, zeker als het gaat om de leefsituatie van onze ouderen in verpleeg- en verzorgingstehuizen.
pi_36230071

Op zichzelf voor

Hier ben ik voor noch tegen, zolang ik niet weet welke taken hij bedoelt. Voor sommige taken neem ik het gebrek aan democratie in de EU graag voor lief, omdat een per land verschillend beleid op die punten gewoon onzinnig zou zijn.

Tegen. Wat mij betreft kan er gediscussieerd worden hoe streng een toelatingsbeleid moet zijn, maar daarbij moet uiteindelijk altijd per individu worden geoordeeld of iemand erin mag. Voor bepaalde nationaliteiten de grenzen volledig "dichtspijkeren" gaat me dan ook veel te ver.

5. Moratorium op stichting van islamitische scholen en moskeeën
Tegen. Dit is gewoon Islamietje pesten. Als de Islam dan zo'n groot gevaar is, wees dan een vent en stel een algeheel Islamverbod voor.

preekverbod buitenlandse imams.
Veel te algemeen.

Ik wist niet dat er vroeger op de roosters tijd was gereserveerd voor de opvoeding van leerlingen. Opvoeden lijkt me sowieso een taak van ouders. Eventueel ouders verplichten om de cursus: "hoe voed ik mijn kinderen op?" te volgen.

. Als het volk meer invloed moet hebben op het beleid, geef het dan gewoon een referendum. Hier heeft de bevolking niets aan: "Jippie, nog een politicus die we kunnen kiezen en die daarna toch weer doet waar hij zelf zin in heeft ". En het direct verkiezen van de politiechef daar ben ik nog minder over te spreken.

Geen minimumstraffen. Rechter moet wat mij betreft de vrijheid houden om iemand die schuldig is weinig straf op te leggen als daar goede redenen voor zijn.
Hogere maximumstraffen? Okee, maar zorg er eerst voor dat criminelen in principe gewoon hun hele straf uit moeten zitten en dat er geen tekort aan cellen is.
En wat bedoelt hij precies met straatterroristen?

Op zichzelf voor

Op zichzelf voor

Wat ik ook nog mis is: waar wordt op bezuinigd om de forse belastingverlaging (punt 1) en de betere beloningen (punt 9) te kunnen betalen? Dat geld komt niet zomaar even uit de lucht vallen. Ik ben natuurlijk wel voor belastingverlaging en betere beloning van politieagenten, maar als dat betaald gaat worden door eerst een gigantisch aantal agenten te ontslaan of door de de staatsschuld flink te verhogen ben ik absoluut tegen.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De punten, wat uitgebreider dan in de OP:
[..]
Oeps, niet al mijn kritiek blijkt terecht te zijn, maar ik heb toch echt geen zin om overnieuw te beginnen

[ Bericht 7% gewijzigd door Petera op 21-03-2006 13:41:40 ]
pi_36230313
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:57 schreef SCH het volgende:

Punt 2 blijft grappig. Want wat is een joods-christelijke cultuur of humanistische cultuur? Geen idee natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. Er wordt bedoeld: de islamitische cultuur moet zoveel mogelijk worden uitgebannen..
In artikel 1 wordt zeker niet de joodse en christelijke geloofspunten dominant verklaard of krijgt het daar de status van staatsideologie.
Wilders zit hier de boel te vervalsen.
Artikel 1 is een intentieverklaring hoe we de samenleving willen inrichten, nl. democratisch en humaan..

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Wilders wilt de vrijheid van discriminatie uitbreiden , dat is wel duidelijk
Maar was Wilders niet een aanhanger van de Verlichting die vereerd wordt als basis van de denkwijze zoals in artikel 1 is neergelegd ?
Ontpopt hij zich nu dan als tegenstander ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 21-03-2006 14:20:15 ]
pi_36230760
Punt 3 (taken uit de EU terughalen) lijkt me onrealistisch en niet haalbaar. Verder vind ik punt 5 ook een te overdreven maatregel. Als katholieken recht hebben op eigen scholen heeft de islam dat ook. Echter dienen er wel duidelijke eisen aan verbonden te worden met name op het gebied van bijvoorbeeld de gesproken taal. Dat mensen in Friesland in het Frysk les krijgen is iets anders, dat is gebonden aan een bepaald gebied. Islamitische scholen zitten door het hele land en het lijkt mij wenselijk dat mensen daar gewoon in het Nederlands les krijgen.

Punt 2 vind ik wel een interessante gedachte. Waarom zouden we in Nederland niet de Nederlandse cultuur voorop mogen stellen?

Ik zeg Go WIlders
pi_36231213
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:58 schreef Bigs het volgende:

Punt 2 vind ik wel een interessante gedachte. Waarom zouden we in Nederland niet de Nederlandse cultuur voorop mogen stellen?
Maar Wilders wilt juist die benoeming van de fundamenten van de nederlandse cultuur in artikel 1 afschaffen.
pi_36231699

Niet realistisch, zeker niet in deze tijd. Maar ook al was het realistisch, op de hoogte van de belastingen heb ik niet zoveel aan te merken, ze moeten alleen niet hoger worden.

Ik snap niet hoe hij dit wilt realiseren en eigenlijk ook niet precies wat hij hiermee bedoelt en hoe hij dit voor zich ziet. Dus ik wacht even tot hij dit punt wat verduidelijkt, voor ik commentaar erop geef.

Ik ben een voorstander van de EU, dus onzinnig punt wat mij betreft.

Een goed punt! Ik ga nu niet omdat het Wilders is al zijn punten afkraken. Op dit punt steun ik Wilders
Ik heb het idee dat niet-westerse allochtonen meer tijd en moeite hebben om in te burgeren. Ze zijn vaak traditioneler en een stuk ouderwetser. Om het "dweilen met de kraan open" probleem te voorkomen kunnen de niet-westerse allochtonen die hier al zitten eerst in 5 jaar rustig inburgeren, de nederlandse taal, principes, regels en gewoonten leren.

Wederom een goed punt. Je kan een islamitsche school niet vergelijken met een katholieke school bijvoorbeeld. Veel basisdingen zijn daar toch anders. En sowieso moet IEDERE kerkdienst voor iedereen toegankelijk zijn, dus alle priesters en imams moeten gewoon Nederlands (s)preken

Ik zie liever dat meer ouders minder gaan werken en zich zo zelf bezighouden met de opvoeding van hun kinderen.

Meest onzinnige en minst boeiende punt. Een gekozen burgemeester betekent niet dat alles ineens beter gaat. Het geeft de kiezer alleen het 'gevoel' dat het meer macht krijgt. Emotioneel gelul dus.

Goed punt, maar dit roep ik al jaren.

Opzich een goed punt, maar in deze economisch moeilijke tijd lastig te realiseren. Ook met de toenemende vergrijzing op komst zie ik dit niet snel gebeuren. Maar ik ben het wel eens met het principe. Deze beroepen brengt vaak extra stress met zich mee en ze dragen ook een relatief grote verantwoordelijkheid over mensen (en kinderen)

Ik vind het nieuwe zorgstelsel juist goed. In ieder geval hoeft het van mij niet allemaal weer op de schop.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_36231797
quote:
1. De belastingen gaan fors omlaag. De overheid moet krimpen, de regelgeving en ambtenarij verminderen en de koopkracht en eigen verantwoordelijkheid van de burgers moet worden vergroot.
Eens, maar dit komt niet terug in de andere negen punten. Gewoon inhoudloos populisme dus.
quote:
2. De joods-christelijke en humanistische traditie/cultuur worden als dominante cultuur in een nieuw artikel 1 van de Grondwet vastgelegd. Het huidige artikel 1 Grondwet komt te vervallen.
Onze traditie/achtergrond hoort naar mijn mening niet thuis in een grondwet, laat staan als artikel 1. Een grondwet beschrijft niet wat wij, de burgers, wel en niet mogen, maar wat de overheid wel en niet mag en hoe de overheid moet functineren. Van mij mag iedereen discrimineren wat ze willen, behalve de overheid. Afschaffing van artikel 1 ben ik dus tegen. (dit betekend ook dat de overheid niet 'positief' mag discrimineren, wat nu nog wel eens gebeurt)
quote:
3. De lidstaten van de Europese Unie dienen zoveel mogelijk soevereiniteit te behouden. Aan de verdere uitbreiding van de EU – zeker met een land als Turkije - wordt een halt toegeroepen. De EU gaat zich vooral met de interne markt en handel bezighouden. Nederland beperkt zijn financiële bijdrage aan de EU verder met vele miljarden per jaar. De Europese Commissie wordt grotendeels en het Europees Parlement geheel afgeschaft. De nationale parlementen worden bevoegd, elk met een vetorecht op ieder (resterend) terrein.
Dat de EU moet veranderen ben ik het mee eens, maar niet met de manier die Wilders wil. Ik ben voor meer macht voor het EP en minder voor de EC. Daarnaast ben ik tegen vetorechten. De EU is er oa voor de interne handel en de interne markt, maar ook om uitwisseling tussen die markten te eenvoudigen. Daarnaast mogen van mij alle EU subsidies en importheffingen verdwijnen. De EU moet een liberale machtblok worden. Uitbreiding van de EU ben ik zeker niet tegen.
quote:
4. Er komt een immigratiestop van vijf jaar voor niet-westerse allochtonen die zich hier blijvend willen vestigen. Het stemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen voor mensen die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten wordt meteen afgeschaft.
Iedereen is welkom, zolang ze maar een goede toegevoegde waarde hebben en ze zich houden aan onze wetten en regels.
quote:
5. In verband met het aan onze cultuur vreemde en a-democratische karakter van de islam, komt er voor de periode van vijf jaar een moratorium op de stichting van nieuwe islamitische scholen en moskeeën. Er komt een preekverbod voor buitenlandse imams, alsmede een verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal. Radicale moskeeën worden gesloten, radicale moslims uitgezet.
De joods-christelijke karakter is wel democratisch? Daarnaast heb ik een paar woorden die Geert vaak gebruikt vrijheid van meningsuiting. D overheid moet zich niet overal mee bemoeien, dus ook niet met de manier van lesgeven (zolang maar het niveau wordt bereikt wat bereikt dient te worden) en ook niet met het geloof van haar bevolking. (zeg ik als atheïst)
quote:
6. De discussie over het onderwijs dient zich toe te spitsen op een herstel van het curriculum. Het belang van het gezin voor de opvoeding en vorming van kinderen dient meer erkenning te krijgen.
Eens. Opvoeding is in eerste plaats de verantwoordelijkheid van het gezin en niet van de overheid. De keuze voor een school moet dus ook door het gezin genomen worden, en niet door de overheid Geert.
quote:
7. Om de kloof tussen burger en politiek te verkleinen willen wij verdere vormen van democratisering: bindende referenda (te beginnen met twee referenda: een over Turkije wel/of niet in de EU en de ander over de wenselijkheid van de euro), gekozen burgemeesters, politiechefs en de minister-president en een directere band tussen kiezers en volksvertegenwoordiging.
Ik heb niet zo'n vertrouwen in de doorsnee burger. Eens in de vier jaar mogen ze stemmen op de mensen waarvan zij denken dat ze de beste beslissingen kunnen nemen. Referenda en gekozen ditjes en datjes zit ik niet op te wachten.
quote:
8. Er komen hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen tegen misdrijven. Het bestuurlijke instrument van de administratieve detentie wordt in het kader van de terrorismebestrijding ingevoerd. Straatterrorisme wordt strenger bestraft, mede door de introductie van heropvoedingskampen en denaturalisatie en uitzetting. Het drugsbeleid wordt strenger.
In vergelijking met andere landen doen we het aardig goed qua strafhoogte naar mijn mening. Uitzetting van allochtone criminelen ben ik wel voor. Ook ben ik voor een ander drugsbeleid, iig niet gedogen. Het onnodig gebruik van het woord terrorisme vind ik irritant.
quote:
9. Onderwijzers, politieagenten, verplegers en verzorgers, militairen en andere essentiële werkers in de collectieve sector krijgen het respect dat zij verdienen, en worden bij de door ons voorgestane decollectivisering ontzien en waar mogelijk beter beloond.
Marktwerking waar mogelijk.
quote:
10. In de zorg zal de nadruk niet langer moeten liggen op ingewikkelde stelselherzieningen, maar op toegankelijkheid en menswaardigheid, zeker als het gaat om de leefsituatie van onze ouderen in verpleeg- en verzorgingstehuizen.
Stelselherziening sluit de rest niet uit.

Kort samen gevat: Geert, mijn stem krijg je zeker niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 21-03-2006 14:47:44 ]
pi_36231979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar Wilders wilt juist die benoeming van de fundamenten van de nederlandse cultuur in artikel 1 afschaffen.
Je verwart hier cultuur met de wet. Volgens mij begint de gemiddelde Nederlander steeds meer schijt te krijgen aan artikel 1.
pi_36232011
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Bigs het volgende:

[..]

Je verwart hier cultuur met de wet. Volgens mij begint de gemiddelde Nederlander steeds meer schijt te krijgen aan artikel 1.
Wat is er mis met artikel 1?
pi_36232175
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Bigs het volgende:

Nee hoor... artikel 1 omschrijft een fundament van de nederlandse cultuur , een fundament van de democratische staat, kortom hoe we willen samenleven.
Die Nederlanders die artikel 1 niet meer kunnen waarderen die pleiten dan voor een discriminerende samenleving... lijkt me toch bullshit.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:43:28 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36232306
Is Wilders bij Circus Renz werkzaam ofzo? Met zijn 'dominantie'

quote:
Grondwet wijzigen om islam

Wilders wil dominantie van joods-christelijke cultuur vastleggen
door Meindert van der Kaaij

Artikel 1 van de Grondwet over gelijke behandeling en non-discriminatie moet verdwijnen. In plaats daarvan moet komen dat de joods- christelijke en humanistische traditie de dominante cultuur in Nederland is.
Dat schrijft Geert Wilders in zijn verkiezingsprogramma Klare Wijn van zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) dat hij vandaag presenteert.

Het kamerlid wil af van het artikel, omdat dit volgens hem praktische oplossingen van het integratie- en immigratievraagstuk in de weg staat. Hij bepleit ook een stop op de bouw van moskeeën en de stichting van nieuwe islamitische scholen. Deze maatregelen zijn nu strijdig met artikel 1 van de Grondwet.

„Het gelijkheidsdenken maakt het onmogelijk om problemen te benoemen”, schrijft Wilders. „Gerechtvaardigde onderscheiden worden op de grote hoop van ’discriminatie’ gegooid. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld.” In een interview met Trouw benadrukt Wilders dat de overheid discriminatie bij solliciteren en disco’s moet blijven bestrijden.

Pim Fortuyn wilde artikel 1 ook afschaffen, maar dan omdat hij vond dat non-discriminatie strijdig was met de vrijheid van meningsuiting.

Volgens Wilders moeten Nederlanders niet accepteren dat niet-westerse allochtonen in een wijk of stad de meerderheid vormen. Dit vormt een bedreiging voor de joods-christelijke cultuur. Het woningbouwbeleid en onderwijsbeleid moet volgens hem voorkomen dat moslims in een wijk gaan wonen waar al veel niet-westerse allochtonen wonen.

Wilders schrijft dat het liberalisme veel goeds heeft gebracht, maar ook dat het is versloft. Hij pleit er daarom voor om door het liberalisme verwaarloosde instituties als het gezin en de school weer in ere te herstellen. „Het gaat om vrijheid maar ook om deugdzaamheid die het voortbestaan van vrijheid moet garanderen.”
Goh, dat kwam onverwacht zeg, zou water nat zijn?

Overigens niet de eerste keer hoor.

Ten tijde van woensdag 12 januari 2005 14:21 het volgende artikel
quote:
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

[..]

[ Bericht 46% gewijzigd door Yildiz op 21-03-2006 14:53:10 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36232516
quote:

Ik las mortuarium
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')