Met alle respect: die posts met "mag van mij" zijn zo ontzettend overbodig. Het staat in de wet dat het mag, dat hij genaturaliseerd mag worden en versneld en de bondscoach gaat over Oranje. Dus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:18 schreef Stpan het volgende:
Mia Audina was toch getrouwd met een Nederlander?
Kalou mag van mij Nederlander worden zolang hij maar niet voor Oranje uitkomt. En Kalou wil juist voor Oranje uitkomen, maar geen Nederlander worden. Vette pech voor hem.
Jij hebt 'm door.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:48 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Juist als je graag Nederlander wil worden, dan wil je toch ook graag Nederlands leren en aantonen d.m.v. een toets dat je ingeburgerd bent.Zou ik wel willen in zijn geval.
Maar ik heb het vermoeden (en vele met mij) dat Kalou om andere redenen Nederlander wil worden.
En dan heb ik nog niet eens over het feit dat er in het Nederlands elftal geen Ivorianen thuis horen, want wat zou dan nog het nut zijn van internationaal voetbal.
Als mensen dat zo belangrijk vinden, dan moeten ze daar een punt van maken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:31 schreef Tazattaque het volgende:
Nodig tijd dat die wet wordt aangepast dan.
Edit: En dit is weer een geval op de man spelen. Heel simpel: doen we niet aan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er staat niet in de wet dat het moet.
Onterechte shitquote:Op maandag 20 maart 2006 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ie er straks geen zin meer in. Is ook wel logisch als je zoveel onterechte shit over je heen krijgt van die Botox-doos.
Lornah Kiplagat kom ik ook elke week op de markt tegen.quote:
Maar die is getrouwd met een Nederlander, wat voor haar de reden was om voor Nederland uit te komen en.. zij praat Nederlands!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lornah Kiplagat kom ik ook elke week op de markt tegen.
Lul niet. Van mij mogen er 11 spelers met een Surinaamse, Antilliaanse, Molukse, Turkse, Marokkaanse of Friese achtergrond in Oranje staan, zolang Kalou er maar niet bij zit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:47 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat zat ik er naast met mijn cryptoracisten
Ze is nooit in Nederland en ik heb haar nog geen Nederlands horen praten...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Maar die is getrouwd met een Nederlander, wat voor haar de reden was om voor Nederland uit te komen en.. zij praat Nederlands!
eensquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef Zwansen het volgende:
Ik snap ook niet waarom je uberhaubt iemand die al 3 of 4 jaar in Nederland woont en nog geen zin nederlands spreekt, een paspoort moet geven.
Dat hebben wijze ambtenaren eens besloten. Waarschijnlijk omdat ze vonden dat we te weinig medailles op de OS halen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef Zwansen het volgende:
Ik snap ook niet waarom je uberhaubt iemand die al 3 of 4 jaar in Nederland woont en nog geen zin nederlands spreekt, een paspoort moet geven.
Ik wilde al zeggen, en nu is het opeens stil.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:16 schreef Noca het volgende:
Volgens mij is dat niet mogelijk Vaduz, aangezien er ineens niemand meer reageert.
Misschien heb ik wat in de media gemist, maar de jurist die even in 3 zinnen kon zeggen waarom Kalou morgen een Nederlands paspoort zou mogen ophalen heb ik niet gezien. Wel een hoop journalisten die niet fan van Verdonk of juist enorm fan van Kalou, maar dat is geen argument.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Met alle respect: die posts met "mag van mij" zijn zo ontzettend overbodig. Het staat in de wet dat het mag, dat hij genaturaliseerd mag worden en versneld en de bondscoach gaat over Oranje. Dus.
Och juist de media eet er van, waarom verdenk je die niet? Johan Derksen loopt voorop als ambassadeur van kolonialisten Van Basten en Cruijff. Een soms zwijgende minister zou op zich deze zaak gesierd hebben, maar zij werd onder druk gezet doordat eerder genoemden de publieke opinie opjuinden. In dit geval verstandig dat Verdonk gesproken heeft, al deed ze dat ook weer niet al te handig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ze kan totaal niet tegen haar verlies en misbruikt haar rechten om anderen te kleineren en dwarsbomen. Ze heeft de situatie zo verkracht dat er alleen maar verliezers zijn, dan heb je geen winnaarsmentaliteit, maar ben je een kleuter..
Wel. Als er bij het verzoek tot versnelde naturalisatie reden is om te twijfelen aan de gronden, dan is de minister bevoegd tot weigeren. Kalou heeft laten blijken enkel voor zijn kunstje te komen, waar Nederland (bij monde van de minister) niet enkel waarde hecht aan vakbekwaamheid, maar ook integratie. Niks nieuw beleid, iemand moet wel kunnen (en willen) wortelen in onze samenleving. Die integratie is des te lastiger, daar de voetballer Kalou de schijn tegen heeft. Een vertrek binnen korte tijd naar een andere (buitenlandse) werkgever is niet uit te sluiten. Kortom, grondigheid van procedure is al een reden om hier geen abc-tje van te maken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Er is een wet die dat toelaat. Van mij mag die wet ook meteen door de schredder, aangezien ik geen stijve krijg van een overwinning van Kiplagat of Mia Audina, net zo min als dat ik Kalou in Oranje wil zien. Maar aangezien die wet er is, heeft Verdonk niet het recht om Kalou tegen tehouden...
Lees wat Stew schreef. Zo kinderachtig ligt het niet. Kalou spreekt (nog) geen Nederlands, is kennelijk onvoldoende geďntegreerd in de tijd dat hij hier was (bleek uit zijn brief), en heeft daarbij een behoorlijk profiel van toekomstig economisch vluchteling. Mogelijk mede in het belang van derden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:30 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Precies. Het is dus mogelijk, en ik denk dat het dan toegepast mag worden door de minister in het licht van de op dat moment geldende visie van het kabinet.
Ja, hij is topsporter en KAN dus versneld NLer worden, maar Verdonk stelt daar wel de eis bij dat...
Het leven is hard, niet alles wat je wil, gebeurt ook lekker handig binnen de tijd dat het jou uitkomt.
In de zaak Kalou vind ik dat wel meevallen, zo wordt ze afgeschilderd. Ze heeft natuurlijk ook wel veel te gelijk op haar bordje gekregen. In de zaak van Taida heeft ze wel persoonlijk fout gehandeld, hier niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is absoluut niet dramatisch. Ik zie hier ook niemand die het echt dramatisch vind. Ik vind het op z'n hoogst drammerig overkomen van mevr. Verdonk dat ze alles wat in haar macht ligt gebruikt om dwars te liggen. Ze maakt er zo een persoonlijk issue van - een wedstrijdje. Ik vind dat iets triestigs hebben.
Jij vindt het blijkbaar niet wenselijk om uit te laten zoeken of Kalou door derden onder druk is gezet om zijn nationaliteit op te geven. Met zijn nederlanderschap zijn miljoenen gemoeid. Ik vind het zelf best een veilig idee dat een bondscoach en een lobbyist met een respectabele carriere niet zo maar een procedure naar hun hand kunnen zetten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was bij Audina blijkbaar niet het geval en dat maakt het zo inconsequent. Waarom moet Kalou uberhaupt de Nederlandse taal beheersen nu? Is dat bij Feyenoord een probleem. Hij krijgt dat paspooort versneld vanwege het voetbal, niet omdat hij docent letteren wordt ofzo.
Het is een gezocht argument om de harde lijn door te kunnen voeren. De zogenaamde harde lijn dan, die vooral voor de buhne wordt opgevoerd. Die versnelde procedure is gewoon mogelijk, er is nooit moeilijk over gedaan maar om partijpolitieke en electorale motieven gaat de minister ineens moeilijk doen. Ze had geen verhaal, dat vond de rechter ook. Dus heeft ze maar een verhaal verzinnen. Het zit gewoon heel slecht in elkaar.
Waar zie jij het onrecht? Er zijn mensen die niet van voetbal houden, hoe ga jij hen uitleggen dat wij een Ivoriaan versneld kapen om voor ons een titel binnen te koppen? Als Kalou er alles aan had gedaan om Nederlander te worden, dan had de minister te weinig gronden gehad voor twijfel. Hij is zelf verwijtbaar nalatig. Als het iemand uitkomt om Nederlander te worden, dan staat daar een prestatie tegenover. Dat heeft Verdonk duidelijk willen maken, en dat kost kostbare tijd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:11 schreef pfaf het volgende:
Laat ik nogmaals duidelijk maken dat ook ík fel tegen naturalisatie van Kalou ben...
Ik ben het dan ook 100% met bovenstaande reacties eens, máár nogmaals naar mijn weten heeft Kalou het recht om Nederlander te worden als topsporter met buitengewone gaven. Hij wordt dus onrecht aangedaan en dáár kan ik niet tegen...
Dat recht heeft hij juist helemaal niet. Hij komt eventueel in aanmerking voor de versnelde procedure. Dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren is omdat zijn voetbaltalent uiteindelijk ook het enige is wat in zijn voordeel spreekt. Dat hij nog geen Nederlandse zin fatsoenlijk kan uitspreken spreekt bv totaal niet in zijn voordeel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:11 schreef pfaf het volgende:
Laat ik nogmaals duidelijk maken dat ook ík fel tegen naturalisatie van Kalou ben...
Ik ben het dan ook 100% met bovenstaande reacties eens, máár nogmaals: naar mijn weten heeft Kalou het recht om Nederlander te worden als topsporter met buitengewone gaven. Hij wordt dus onrecht aangedaan en dáár kan ik niet tegen...
Voor het Koninklijk Huis gelden aparte wetten, dat staat hier los van.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:14 schreef okee6 het volgende:
Kijk als je zegt "Maxima mocht wel", dan heb je hier inderdaad onrecht. Maar dan nog, Maxima leerde versneld Nederlands en woont nog altijd hier.
Wat zijn dan wel precies de eisen eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat recht heeft hij juist helemaal niet. Hij komt eventueel in aanmerking voor de versnelde procedure. Dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren is omdat zijn voetbaltalent uiteindelijk ook het enige is wat in zijn voordeel spreekt. Dat hij nog geen Nederlandse zin fatsoenlijk kan uitspreken spreekt bv totaal niet in zijn voordeel.
Het punt is dat hier talloze mensen problemen schijnen te hebben met iemand als Kalou in het NLs elftal en dat is zeker niet van de baan -hoewel men doet alsof dat nu door Verdonk geheel getorpedeerd is. Overigens is het van de baan dat Kalou vervroegd in het NLs elftal komt: dat kan ook voor het eind van het jaar al het geval zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet, maar Kalou wil nu van de mogelijkheid gebruik maken om VERVROEGD Nederlander te worden, daarbij is hij afhankelijk van Verdonk, maar kan hij niets claimen.
Ik snap de gehele ophef ook niet, maar de naam Verdonk werkt af en toe als een rode lap.
Gek maken? Hoezo dat?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:24 schreef venomsnake het volgende:
k*t wijf Verdonk.
Beetje die jongen gek maken. geef die gozer gewoon een paspoort.
Er zijn geen eisen. Bij bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld wanneer daarmee een groot Nederlands belang op sportief gebied wordt gediend, kan iemand in aanmerking komen voor versnelde naturalisatie.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat zijn dan wel precies de eisen eigenlijk?
Er zijn mensen in Nederland die dit zien als alleen een zaak van Kalou. Daarbij, het is maar één persoon, dus waarom niet simpel een uitzondering van maken...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat er een recht is voor buitenlandse topsporters om versneld Nederlander te worden...
toch?![]()
Als Marco van Basten coach blijft zal de kans aanwezig blijven dat-ie het vertrek naar het buitenland een seizoen uitstelt denk ik. Als hij wereldkampioen wil worden zal hij met NL net iets meer kans hebben dan met Ivoorkust. Hij is overigens imho ook nog niet eens klaar voor een dergelijke transfer. Zo oud is-ie ook weer niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Denk je dat het Kalou zal jeuken of hij in het Nederlands elftal mag spelen zodra hij een droomtransfer naar een club als Barcelona of Chelsea heeft verdiend?
WIllekeur dus, daar heb ik zo'n hekel aan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In principe is het dus pure willekeur natuurlijk. Hopelijk zal men dit beleid wat men nu laat zien inzake het dossier Kalou ook voortzetten als er weer eens een of andere Bulgaarse dirigent of Cubaanse zeiler Nederlander wil worden.
Ik ook. Maar het feit dat 'n Bulgaarse zeiler eerder wel versneld Nederlander kon worden, hoeft niet te betekenen dat Kalou dat recht dan ook heeft. Het zou eerder andersom moeten zijn. De lijn die nu wordt gevolgd zou in andere gevallen ook gevolgd moeten worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
WIllekeur dus, daar heb ik zo'n hekel aan.
Ben jij echt al 40+? Je bent nog naďever dan ik dacht.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Als Marco van Basten coach blijft zal de kans aanwezig blijven dat-ie het vertrek naar het buitenland een seizoen uitstelt denk ik. Als hij wereldkampioen wil worden zal hij met NL net iets meer kans hebben dan met Ivoorkust. Hij is overigens imho ook nog niet eens klaar voor een dergelijke transfer. Zo oud is-ie ook weer niet.
Die uitgebreide motivatie moet ook nog rechterlijk getoetst worden hoor - het is nog niet bepaald dat het af is of zo.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:11 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
De rechter heeft beslist dat het besluit niet genoeg gemotiveerd was. Niets meer en niets minder. Uitgebreidere motivering doet wonderen. Dag kalou.
Dat kon die hardlooptster volgens mij ook niet toen ze genaturaliseerd werd.. correct me if im wrong. Voor die zeiler geldt hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat hij nog geen Nederlandse zin fatsoenlijk kan uitspreken spreekt bv totaal niet in zijn voordeel.
Hij is gewoon niet goed genoeg voor het buitenland op dit moment. Hij is hopeloos uit vorm. In alle eerlijkheid kunnen we zeggen dat in deze vorm het Nederlands elftal geen item is voor Kalou, ook al zou hij zijn Nederlandse paspoort al hebben gehad.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Als Marco van Basten coach blijft zal de kans aanwezig blijven dat-ie het vertrek naar het buitenland een seizoen uitstelt denk ik. Als hij wereldkampioen wil worden zal hij met NL net iets meer kans hebben dan met Ivoorkust. Hij is overigens imho ook nog niet eens klaar voor een dergelijke transfer. Zo oud is-ie ook weer niet.
Dan hadden ze die mensen ook niet versneld een Nederlands paspoort moeten geven. Iemand die Nederland internationaal gaat vertegenwoordigen zou toch op zijn minst de Nederlandse taal machtig moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:31 schreef Noca het volgende:
[..]
Dat kon die hardlooptster volgens mij ook niet toen ze genaturaliseerd werd.. correct me if im wrong. Voor die zeiler geldt hetzelfde.
Ik kan er trouwens niet echt van balen, maar vind wel dat ze niet ineens andere eisen moeten gaan stellen dan die ze bij die andere sporters stelden.
Dat is een persoonlijke mening van jou die niet door Verdonk gedeeld wordt hoor. Dat hij niet vervroegd toegelaten wordt heeft weinig te maken met het feit dat hij in Oranje wil, maar met het feit dat hij niet voldoet aan de huidige eisen van het voldoende de taal spreken en voldoende over NL weten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:18 schreef Stpan het volgende:
Kalou mag van mij Nederlander worden zolang hij maar niet voor Oranje uitkomt. En Kalou wil juist voor Oranje uitkomen, maar geen Nederlander worden. Vette pech voor hem.
best mogelijk dat hij er over een tijdje wel bij zit hoorquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Lul niet. Van mij mogen er 11 spelers met een Surinaamse, Antilliaanse, Molukse, Turkse, Marokkaanse of Friese achtergrond in Oranje staan, zolang Kalou er maar niet bij zit.
Het feit dat ze tot twee maal toe terecht gewezen op onvoldoende motivatie bij de afwijzing en dat in de meeste gevallen de voorwaarden waar Kalou aan voldoet voldoende zijn - maar dat ze tegen blijft, maakt het een persoonlijke strijd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:09 schreef okee6 het volgende:
In de zaak Kalou vind ik dat wel meevallen, zo wordt ze afgeschilderd. Ze heeft natuurlijk ook wel veel te gelijk op haar bordje gekregen. In de zaak van Taida heeft ze wel persoonlijk fout gehandeld, hier niet.
Nee hoor. maxima sprak heel snel al Nederlands en wist al s nel meer over Nederland dan de gemiddelde NL-er en maakte door haar verloving duidelijk dat ze wilde blijven. Dat is allemaal weinig problematisch en kan tot een versnelde natuarlisatie leiden in heel veel gevallen. Zou ook voor Kalou gelden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:14 schreef okee6 het volgende:
Kijk als je zegt "Maxima mocht wel", dan heb je hier inderdaad onrecht. Maar dan nog, Maxima leerde versneld Nederlands en woont nog altijd hier.
Kalou voldoet enkel aan het feit dat de KNVB aannemelijk maakt dat hij een aanwinst is voor Nederland, doordat hij vakbekwaam genoeg is. En meeste gevallen klinkt zwak?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef Doc het volgende:
[..]
Het feit dat ze tot twee maal toe terecht gewezen op onvoldoende motivatie bij de afwijzing en dat in de meeste gevallen de voorwaarden waar Kalou aan voldoet voldoende zijn - maar dat ze tegen blijft, maakt het een persoonlijke strijd.
Goed lezen. Inhoudelijk had Verdonk gelijk in haar oordeel, ze bracht echter tevens persoonlijke informatie op tafel. Dat had ze al niet mogen doen, bovendien betrof dit informatie over een zaak die nog onder de rechter was. Ze had op basis hiervan zelfs moeten aftreden. Politieke verantwoordelijkheid is kennelijk geen ernst meer tegenwoordig, sorry scheen genoeg.quote:Ik vond trouwens dat Verdonk juist gelijk had in het geval van Taida.
Nee, in ben geen 40+.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ben jij echt al 40+? Je bent nog naďever dan ik dacht.
En dat is meestal voldoende.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Kalou voldoet enkel aan het feit dat de KNVB aannemelijk maakt dat hij een aanwinst is voor Nederland, doordat hij vakbekwaam genoeg is.
"De meeste gevallen" is half de reschtspraak.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:50 schreef okee6 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |