abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg maandag 20 maart 2006 @ 20:36:51 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36211547

* Lost?

Lost is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon het standaard aantal personages.

Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.

Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.

Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.

Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...

Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...

Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.

Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas steken 'The Others' daar een stokje voor door hun vlot op te blazen en Walt te ontvoeren. Michael is op dit moment op een solo-missie in de jungle om Walt te vinden.

Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, maar tijdens de tocht is hij ontvoerd door 'The Others'. Wat ze met hem van plan zijn en waar hij momenteel verblijft is onduidelijk.

James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.

John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.

Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.

Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.

Ana-Lucia Cortez
Ana-Lucia is een van de overlevenden van het staartgedeelte. Ze is nogal opvliegend, wat haar in het verleden in de problemen heeft gebracht in haar werk als agente. Ze gaat graag solo, wat niet echt helpt bij de acceptatie van de groep.

Mr. Eko
Mr. Eko is nog een groot mysterie. Samen met Ana-Lucia is hij een van de weinigen die de crash in het staartstuk hebben overleefd. Er is nog weinig van hem bekend, behalve dat hij sterk is en open staat voor religieuze dingen.

Onbevestigde uitzendschema (Bron)
2.16 - 22 maart 06
2.17 - 29 maart 06
2.18 - 5 april 06
2.19 - 26 april 06
2.20 - 3 mei 06
2.21 - 10 mei 06
2.22 - 17 mei 06
2.23 - 24 mei 06 (Dubbele ep wordt verwacht)

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
http://www.thefuselage.com

Informatieve sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
http://www.home.no/lostcountdown/episodepromo.htm (WMV format)
http://www.lostlinks.net/promo.htm (Real format)

De vorige topics:
  • Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams, de maker van Alias
  • Lost season 1 @ USA (deel 2)
  • Lost @ USA (deel 3)
  • Lost @ USA (deel 4)
  • Lost : USA (deel 5).
  • Lost (USA) Deeltje 6
  • Lost (USA) Deeltje 7
  • Lost (USA) Deel 8
  • Lost (USA) deel 9
  • Lost (USA) deel 10
  • Lost (USA) deel 11
  • Lost (USA) Deel 12
  • Lost (USA) Deel 13: You All Everybody!
  • Lost (USA) deel 14 You all everybody
  • Lost (USA) Deel 15: Don't tell me what I can't do!
  • Lost (USA) Deel 16: Waar is die ijsbeer gebleven?!
  • Lost (USA) Deel 17: This is our island!
  • Lost (USA) Deel 18: Are you using again?!
  • Lost (USA) Deel 19: Don't I know you from somewhere
  • Lost (USA) Deel 20: There's a new sheriff in town!
  • Lost (USA) Deel 21: What is this place?!
  • Lost (USA) Deel 22: See another man lying
  • Lost (USA) Deel 23: No boys allowed, huh?

***Deze openingspost is hier te vinden!***
    ***Of hier***

Met dank aan InTre
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg maandag 20 maart 2006 @ 20:38:05 #2
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36211587
    Ohja, tof tt?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
      maandag 20 maart 2006 @ 20:38:32 #3
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_36211607
    ik ga straks 2.15 maar eens kijken en daarna het vorige topic effe teruglezen
    pi_36211652
    Ow verrek, woensdag/donderdag eindelijk weer eens een nieuwe aflevering hè!
    Scheren is voor schapen!
    pi_36211677
    tt: Jack vs. Locke
    Houd van een lijntje.
      maandag 20 maart 2006 @ 20:41:20 #6
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_36211720
    Donderdag weer
      maandag 20 maart 2006 @ 20:41:41 #7
    43792 Miguel
    No Hay Igual!
    pi_36211731
    Lost (USA) Deel 24: 'Sawyer, I need a pregnancy test'

I was net bezig om een nieuw topic te starten, maar checkte nog snel even voordat ik op submit drukte
    pi_36212050
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 19:24 schreef Green_eye het volgende:
    Ik heb waarschijnlijk wel weer wat gemist,, maar is het al bekend wat toen dat 'ding' was dat die piloot uit dat vliegtuig sleurde? Komt helemaal uit het begin van het eerste seizoen, maar het is voor mij nog steeds een raadsel
    Dat was dat zwarte rook-geval dacht ik.
      maandag 20 maart 2006 @ 20:51:20 #9
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_36212067
    Nou weet ik niet hoe betrouwbaar die bron is, maar ik zag net op IMDB dat
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nee jij trekt volle zalen!
    Mijn reviews op de FOK! Frontpage
    C'est le ton qui fait la musique
      Lieve Belg maandag 20 maart 2006 @ 20:54:18 #10
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36212180
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef Meiske78 het volgende:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    pi_36212240
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef Meiske78 het volgende:
    SPOILER
    Zou geweldig zijn, maar ik neem het met een korreltje zout totdat ik het op spoilerfix.com zie.
    pi_36212627
    wahoeeeee woensdag verse ep?
    pi_36214063
    en we krijgen weer een nieuw kindje opt eiland
    pi_36214153
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 21:42 schreef Scotix het volgende:
    en we krijgen weer een nieuw kindje opt eiland

Aaron: "Fuck that!"
    Houd van een lijntje.
    pi_36214386
    haha, volgende wordt een meisje:P
    heeft die aaron ook nog wat als ze ouder worden
    pi_36214653
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 21:05 schreef Mip1988 het volgende:
    wahoeeeee woensdag verse ep?
    Ja volgensmij wel. Wat vervelend dat dit topic op de eerste pagina altijd vol staat met TVP's
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
      maandag 20 maart 2006 @ 22:09:47 #17
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_36215139
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 21:57 schreef crossover het volgende:

[..]

Ja volgensmij wel. Wat vervelend dat dit topic op de eerste pagina altijd vol staat met TVP's
    Aldus de TVP-er

Nobody likes us.We Don't Care
      maandag 20 maart 2006 @ 22:18:22 #18
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36215546
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 21:57 schreef crossover het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig wel heel origineel zijn wil het niet verwijderd worden.

Ik heb er weer zin in. Drie afleveringen met tussenpozen van een week, niet waar?
    pi_36215587
    Mischien een idee voor een tvp

Mooie plaatjes van Kate!
    Houd van een lijntje.
    pi_36215779

TVP dus.
      maandag 20 maart 2006 @ 22:27:27 #21
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36215907
    En nog steeds ontbreekt Libby in de OP.

Als het goed is...
    SPOILER
      maandag 20 maart 2006 @ 22:31:09 #22
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_36216045
    Mr Eko als gangster Adebisi in Oz

Weisst
    pi_36217999
    Lost

Bijna donderdag
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_36218120
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef erkel het volgende:

[afbeelding]
    "Word ik wakker, heeft er iemand op mn kop gescheten!"
    Houd van een lijntje.
    pi_36219405
    Hello, I am Mr. Jayo.

Toffe Verduisterde Plofzin

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2006 23:59:27 ]
    pi_36220350
    Tof, weer ff een paar afleveringetjes kijken en vervolgens tot 2016 wachten op het vervolg .
    I was an atheist until I realized I was God
    pi_36220840
    Als er eindelijk weer een keer een aflevering is moet ik telkens even teruglezen om me te herinneren waar de vorige over ging . Die tussenpozen worden echt te lang zo .
    pi_36221794
    Morgen nieuwe aflevering!! Stop met klagen clum en kasta. Geniet ervan !
    pi_36224879
    SPOILER
    Ladies and gentlemen.. the bidding is on..
    -
    pi_36225054
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 10:40 schreef splendor het volgende:
    SPOILER
    Ladies and gentlemen.. the bidding is on..
    Charlie
    Tri State. Tri State. !
    pi_36225118
    Ik denk ook Charlie
    Houd van een lijntje.
      dinsdag 21 maart 2006 @ 11:27:56 #32
    37921 FremantleDockers
    <enter subtitle>
    pi_36226254
    Waar slaat die TT op?!?

&lt;enter signature&gt;
    pi_36226626
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef FremantleDockers het volgende:
    Waar slaat die TT op?!?

De promo
    SPOILER
      dinsdag 21 maart 2006 @ 11:55:10 #34
    9776 FLIPNEUS
    Let's rawk!
    pi_36227079
    SPOILER
    In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
    And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
    pi_36228580
    Jaa, bijna weer Lost
    pi_36229394
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 11:55 schreef FLIPNEUS het volgende:
    SPOILER
    Toch maar even in spoiler:
    SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 13:10:29 ]
      dinsdag 21 maart 2006 @ 13:16:42 #37
    37921 FremantleDockers
    <enter subtitle>
    pi_36229585
    Ah, vandaar. Die probeer ik meestel te vermijden.

Lijkt me trouwens wel ERG toevallig dat iemand zo'n ding bij zich had, en dat Sawyer hem ook nog gevonden heeft.

Maar goed, promo's zijn meestal nog misleidender dan de leeftijd van een breezerslet in een groningse plattelandsdisco op zaterdagavond, dus we zien wel.

&lt;enter signature&gt;
    pi_36229815
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 13:10 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Toch maar even in spoiler:
    SPOILER
    SPOILER
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
    pi_36229904
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 13:25 schreef innepin het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    pi_36230545
    Heb seizoen 1 gekocht!

Maar ben inderdaad benieuwd hoe het met 'het monster' zit dat de piloot meesleurt..
    pi_36233377
    SPOILER
    Tevens moeten een hoop mensen eens wat beter lezen en onthouden

Ik spit dit topic echt door na enige nuttige informatie vaak

[ Bericht 25% gewijzigd door Jump op 21-03-2006 15:36:21 (spoiler toegevoegd) ]
      dinsdag 21 maart 2006 @ 15:20:32 #42
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36233637
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:12 schreef C_V_S het volgende:
    SPOILER
    Tevens moeten een hoop mensen eens wat beter lezen en onthouden

Ik spit dit topic echt door na enige nuttige informatie vaak
    Stond dat niet de hele tijd tussen spoilertags?
    SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Jump op 21-03-2006 15:36:42 (quote edit: spoiler) ]
    pi_36233882
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 13:16 schreef FremantleDockers het volgende:
    Ah, vandaar. Die probeer ik meestel te vermijden.

Lijkt me trouwens wel ERG toevallig dat iemand zo'n ding bij zich had, en dat Sawyer hem ook nog gevonden heeft.

Maar goed, promo's zijn meestal nog misleidender dan de leeftijd van een breezerslet in een groningse plattelandsdisco op zaterdagavond, dus we zien wel.

Heb jij iets om op te biechten?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 15:29:24 ]
      Lieve Belg dinsdag 21 maart 2006 @ 15:30:21 #44
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36233935
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:20 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Stond dat niet de hele tijd tussen spoilertags?
    Dingen over nog te komen afleveringen tussen spoilertags. Info over gedana episodes mogen gewoon geplaatst worden. Kwestie om de pret niet te bederven
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 21 maart 2006 @ 15:31:57 #45
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36233978
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:30 schreef Jump het volgende:

[..]

Dingen over nog te komen afleveringen tussen spoilertags. Info over gedana episodes mogen gewoon geplaatst worden. Kwestie om de pret niet te bederven
    Het ging dus over een stuk dat nog moet komen.
    pi_36234052
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 01:21 schreef clumsy_clown het volgende:
    Als er eindelijk weer een keer een aflevering is moet ik telkens even teruglezen om me te herinneren waar de vorige over ging . Die tussenpozen worden echt te lang zo .
    Gelukkig komen er nu 3 weken afleveringen achter elkaar .
      Lieve Belg dinsdag 21 maart 2006 @ 15:36:56 #47
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36234116
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:31 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Het ging dus over een stuk dat nog moet komen.
    Heb spoiler tags toegevoegd
      dinsdag 21 maart 2006 @ 15:56:47 #48
    37921 FremantleDockers
    <enter subtitle>
    pi_36234672
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Heb jij iets om op te biechten?
    Niet nadat de aanklacht was ingetrokken. Hoewel het schijnt dat ik officieel de grens Drenthe/Groningen niet meer over mag.

&lt;enter signature&gt;
    pi_36236810
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef FremantleDockers het volgende:

[..]

Niet nadat de aanklacht was ingetrokken. Hoewel het schijnt dat ik officieel de grens Drenthe/Groningen niet meer over mag.

Bad Boy
      dinsdag 21 maart 2006 @ 17:09:25 #50
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_36236995
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 00:48 schreef kastanova het volgende:
    Tof, weer ff een paar afleveringetjes kijken en vervolgens tot 2016 wachten op het vervolg .
    Klote inderdaad.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_36237622
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 13:51 schreef Frenkel het volgende:
    Heb seizoen 1 gekocht!

Maar ben inderdaad benieuwd hoe het met 'het monster' zit dat de piloot meesleurt..
    Als je het weet (ergens tegenkomt op je dvd's) post het dan even Lijkt mij namelijk nog steeds sterk dat het dat zwarte rook-ding was..
      Lieve Belg dinsdag 21 maart 2006 @ 17:37:19 #52
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36237875
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 17:30 schreef Green_eye het volgende:

[..]

Als je het weet (ergens tegenkomt op je dvd's) post het dan even Lijkt mij namelijk nog steeds sterk dat het dat zwarte rook-ding was..
    Je ziet er spijtig genoeg niks van, van het monster dat de piloot meesleurt
    pi_36238012
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 17:30 schreef Green_eye het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat sterk? Denk je dat rook een persoon niet op kan tillen of geloof je dat het goedaardig is?
    pi_36238129
    Ik ben wel blij dat het die smoke was, met de matige CGI van de serie had een monster er helemaal belachelijk uitgezien. Dat is toch wel een smetje op de serie vind ik.
    Houd van een lijntje.
    pi_36238204
    Ik heb het al eens ooit eerder gepost maar vooruit.. dit is hoe ik er over denk.

De rook is 'goedaardig' en heeft niks met de ontvoering van de piloot te maken.
    'Het monster' wat je de bomen omver ziet lopen in de eerste paar afleveringen is het mechanische afweer systeem (van de hatch?). Toen de piloot uit het vliegtuig werd getrokken stond dit systeem aan, dat zijn de geluiden die je hoort.
    De piloot is ontvoerd door zelfde figuren die ook het kamp van ana lucia aanvielen, waarschijnlijk die kinderen die je niet hoort en soms niet ziet.
    -
    pi_36238345
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 17:47 schreef splendor het volgende:
    Ik heb het al eens ooit eerder gepost maar vooruit.. dit is hoe ik er over denk.

'Het monster' wat je de bomen omver ziet lopen in de eerste paar afleveringen is het mechanische afweer systeem (van de hatch?). Toen de piloot uit het vliegtuig werd getrokken stond dit systeem aan, dat zijn de geluiden die je hoort.
    De piloot is ontvoerd door zelfde figuren die ook het kamp van ana lucia aanvielen, waarschijnlijk die kinderen die je niet hoort en soms niet ziet.
    Ontvoerd?

Houd van een lijntje.
    pi_36238596
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 17:47 schreef splendor het volgende:

'Het monster' wat je de bomen omver ziet lopen in de eerste paar afleveringen is het mechanische afweer systeem (van de hatch?).
    Maar de rook en het mechanische systeem moeten wel verbonden aan elkaar zijn.
    Toen de rook op Mr. Eko afkwam zag je namelijk ook bomen rondvliegen.
    pi_36239956
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 18:01 schreef Symer het volgende:

[..]

Maar de rook en het mechanische systeem moeten wel verbonden aan elkaar zijn.
    Toen de rook op Mr. Eko afkwam zag je namelijk ook bomen rondvliegen.
    Ja idd die ontploffingen, daar was ik zelf ook nog niet helemaal uit of dat door dat systeem komt of door de rook.

Ik ben trouwens de ijsbeer nog vergeten te vermelden die ook vaak voor het monster wordt aangezien.
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 17:51 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ontvoerd?

[afbeelding]
    Ontvoerd=uit het vliegtuig getrokken
    Maar inderdaad, ik was al weer vergeten dat ze hem dood terug vinden..
    -
      dinsdag 21 maart 2006 @ 18:56:46 #59
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_36240219
    Morgen wordt de nieuwe uitgezonden... En daarna? Weer wachten
    Nobody likes us.We Don't Care
      Lieve Belg dinsdag 21 maart 2006 @ 19:07:11 #60
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36240475
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 18:56 schreef FCDB het volgende:
    Morgen wordt de nieuwe uitgezonden... En daarna? Weer wachten
    Zie in de OP, staan datums in
      woensdag 22 maart 2006 @ 01:56:47 #61
    22352 Ascaroth
    sitting out.
    pi_36253393
    Volgens mij wordt er in een Podcast door de schrijvers gezegd dat de piloot door het rook-monster te grazen is genomen.
    Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
    "I call, I call your tits."
    Last.fm
      woensdag 22 maart 2006 @ 07:19:58 #62
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_36254216
    Kijken jullie de afleveringen via livestream?
    pi_36254649
    Morgen weer!
    En volgens de TVP regel :

Ow en in de nieuwe podcast word uitgelegt waarom er steeds van die lange pauzes tussen afleveringen zitten.

[ Bericht 23% gewijzigd door dapluiz op 22-03-2006 08:48:09 ]
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:36:53 #64
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_36255570
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:07 schreef Jump het volgende:

[..]

Zie in de OP, staan datums in
    Uhuhm...data.

Nou, ik ben benieuwd naar de volgende podcast. Ik wil wel weten waarom we steeds zo tergens moeten wachten.
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_36255832
    Het komt o.a. door hte feit dat ze 5 weken ofzo per episode doen, en sommige afleveringen willen ze perse in een bepaalde periode uitzenden (zoals dat march madness gedoe) maar ik heb de hele podcast nog niet geluisterd
      woensdag 22 maart 2006 @ 10:06:06 #66
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:59:10 #67
    43792 Miguel
    No Hay Igual!
    pi_36262977
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:49 schreef dapluiz het volgende:
    Het komt o.a. door hte feit dat ze 5 weken ofzo per episode doen
    5x24= 120 weken per seizoen... In principe kunnen ze voor een lopende serie (1 seizoen per 12 maanden) dus niet meer dan zo'n 2 weken per ep besteden gemiddeld.

Ik geloof dat het met name te maken heeft met die sweeps (or whatever it's called)
    Die periodes waarin reclamerates worden bepaald door zenders, deste meer kijkers op die en die tijdstippen, deste meer geld ze kunnen vragen aan adverteerders om hun spots uit te zenden in die blokken de komende maanden, ze willen dus hun best bekeken programma's/series uitzenden in de periodes waarin zulke rates worden bepaald. (voor zover ik het hele concept begrijp dan)
    pi_36263068
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 07:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
    Kijken jullie de afleveringen via livestream?
    nope.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:32:16 #69
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36264108
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 13:59 schreef Miguel het volgende:
    Ik geloof dat het met name te maken heeft met die sweeps (or whatever it's called)
    Die periodes waarin reclamerates worden bepaald door zenders, deste meer kijkers op die en die tijdstippen, deste meer geld ze kunnen vragen aan adverteerders om hun spots uit te zenden in die blokken de komende maanden, ze willen dus hun best bekeken programma's/series uitzenden in de periodes waarin zulke rates worden bepaald. (voor zover ik het hele concept begrijp dan)
    Reclame? Welke reclame?
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:32:43 #70
    121741 _Dizzy_
    space, the final frontier
    pi_36264121
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

nope.
    Hoe dan?
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:40:47 #71
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36264421
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:32 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Hoe dan?
    We laten mensen vanuit de VS videobanden opsturen.
      woensdag 22 maart 2006 @ 14:49:04 #72
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_36264689
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

via internet
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_36268493
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 14:40 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

ik krijg gewoon telefonisch te horen wat er in deen episode gebeurd:P
    pi_36269866
    hm, 5 weken is idd beetje veel, nog maar eens die podcast luisterne
    pi_36270001
    ik krijg steeds meer de neiging om gewoon te wachten tot de dvds uitkomen en ze dan achter elkaar te kijken (net zoals ik bij het eerste seizoen heb gedaan)
    Houd van een lijntje.
    pi_36270861
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef erkel het volgende:

[afbeelding]
    Wat dacht je dan van in Get rich or die trying?
      donderdag 23 maart 2006 @ 07:51:52 #77
    85898 jon01104
    Hanso Foundation employee
    pi_36287515
    was een zeer goeie aflevering met een mooie flashback over jin en sun ...
    volgende week word helemaal fantastisch !
    quote:
    Oh boy, it is going to be a hot one. Five, count em, FIVE major revelations next week. Of course, at least two of them were revealed in the promo, which isn't very smart marketing; see if you can find them for yourself in this DIVX encoded preview of LOST S02E17.
    LOST s02E17 Lock Down
    And here is the Canadian promo. Original source is unknown.
    LOST s02e17 Lock Down Canadian Promo
    bron: http://thetailsection.com/
    pi_36289225
    damn.. hoezow triest.. 10 voor 8 en je hebt hem al gezien heb je geen leven?
    pi_36289247
    Deze aflevering roept weer een aantal vragen op.

Een Widmore-zwangerschaps test? Hoe komt Charlie aan het geweer? Wat waren Charlie en Sayid aan het bouwen? Hoe weet Charlie dat Henry in de hatch zit? Wat bedoelde Jack met "I didn't tell anyone" tegen Ana-Lucia? Is 'Geronimo Jackson' belangrijk? Waarom focusde de camera zo lang op dat boek van Judy Blume? Liegt Sun?

En heeft iemand enig idee wat hier in blauwe letters op het gebouw staat?
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 09:52 schreef heus het volgende:
    Jaloers?
      donderdag 23 maart 2006 @ 10:33:40 #80
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_36290143
    Heerlijk die quotes zo nu en dan. Dit keer Ana-Lucia: "Well at least we're on the right Island"
    Nee jij trekt volle zalen!
    Mijn reviews op de FOK! Frontpage
    C'est le ton qui fait la musique
    pi_36292199
    er zat een typo in de Koreaans-naar-Engelse subtitles...
    you're husband.

was weer een goede ep, zeker na lang wachten!
    I love it when a plan comes together !
      donderdag 23 maart 2006 @ 11:54:24 #82
    43792 Miguel
    No Hay Igual!
    pi_36292267
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 09:53 schreef Symer het volgende:
    Hoe komt Charlie aan het geweer? Hoe weet Charlie dat Henry in de hatch zit?
    Hij had van Sawyer toch een pistool (geen geweer ) gekregen als beloning voor die kidnapping van Sun? En Sayid zal het er wel met Charlie over gehad hebben, denk niet dat dat een vraag is waar je je druk over zou moeten maken..
    Vond het zelf een erg mooie aflevering (itt de meeste mensen hier vind ik Sun en Jin wel interessante karakters) maar het was meer drama dan 'Lost', dus er zullen wel weer een hoop zeikposts aankomen
    pi_36292922
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 11:50 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
    er zat een typo in de Koreaans-naar-Engelse subtitles...
    you're husband.
    Ik vond de ondertiteling al wat amateuristisch aandoen, maar dat was me niet opgevallen (onbewust zal ik dat dan wel opgepikt hebben).
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 11:54 schreef Miguel het volgende:

[..]

Hij had van Sawyer toch een pistool (geen geweer ) gekregen als beloning voor die kidnapping van Sun? En Sayid zal het er wel met Charlie over gehad hebben, denk niet dat dat een vraag is waar je je druk over zou moeten maken..
    Sawyer bood Charlie een Maria-beeldje aan, maar Charlie zal idd ook wel om een pistool gevraagd hebben.
    Verder dacht ik dat Jack vond dat niemand mocht weten over Henry, dat Sayid het aan Charlie verteld heeft kan aangeven dat steeds minder mensen zijn positie als leider serieus nemen.
    pi_36293140
    quote:
    Volgens een vriend van me die japans kan lezen is het koreaans, kan dat kloppen? (heb betreffende aflevering nog niet gekeken) Hij kan iig geen koreaans lezen....
    pi_36293249
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 12:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Volgens een vriend van me die japans kan lezen is het koreaans, kan dat kloppen? (heb betreffende aflevering nog niet gekeken) Hij kan iig geen koreaans lezen....
    De vier verticale letters rechts zijn idd Koreaans. Daar staat 'Seoul Hotel'.
    Ik doelde op die blauwe, horizontale letters. Of bedoelde jij die ook?

Ik dacht dat het misschien net zoiets als 'Widmore Construction' in Londen was.
    Kan iemand met de HR versie duidelijkheid verschaffen?
    pi_36293609
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 12:33 schreef Symer het volgende:

De vier verticale letters rechts zijn idd Koreaans. Daar staat 'Seoul Hotel'.
    Ik doelde op die blauwe, horizontale letters. Of bedoelde jij die ook?

Ik dacht dat het misschien net zoiets als 'Widmore Construction' in Londen was.
    Kan iemand met de HR versie duidelijkheid verschaffen?
    Ik dacht juist dat je die rechtste bedoelde, want die in de verte is absoluut niet te lezen....

Verder dacht ik ook dat jin en sun japanners waren? Drm de verwarring koreaans voor mij...
    pi_36295148
    ik heb em vanmorgen aangezet om te downloaden en ga vanavond kijken als ik weer thuis ben

nu maar ff voorkomen dat ik niet stiekem dit topic ga lezen
    pi_36295579
    quote:

Een Widmore-zwangerschaps test? Hoe komt Charlie aan het geweer? Wat waren Charlie en Sayid aan het bouwen? Hoe weet Charlie dat Henry in de hatch zit? Wat bedoelde Jack met "I didn't tell anyone" tegen Ana-Lucia? Is 'Geronimo Jackson' belangrijk? Waarom focusde de camera zo lang op dat boek van Judy Blume? Liegt Sun?

[..]

Jaloers?
    Die vragen zijn voor een groot deel wel te beantwoorden hoor

Dat ding wat Sayid aan het bouwen is is defense tegen The Others, dat is volgens mij toch al een tijdje bekend

En de rest lijkt me ook voor een groot deel zo klaar als een klontje

Het leek in sommige stukken meer op een romatisch drama dan op een dramatische thriller

Zoveel onnnodig gerek zeg, erg jammer in mijn ogen
    pi_36295611
    Heb m ook gezien.. wel wat vragen opgeroepen inderdaad. Verder zijn we ook niet heel veel wijzer geworden wat betreft Henry, alhoewel dat einde wel verdacht was
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 10:33 schreef Meiske78 het volgende:
    Heerlijk die quotes zo nu en dan. Dit keer Ana-Lucia: "Well at least we're on the right Island"
    Nog zo een;

"Are you looking at my bum? -No, I'm looking at your gun"
    pi_36297396
    Sun is dus zwanger maar heeft het niet met een andere man gedaan.
    Krijgen we een 2e Jezus ofzo.
    Jin en Sun zijn Koreaans, ik zag dat de auto's rechts reden en in Japan rijden ze links.
    pi_36297759
    quote:

[..]

Jaloers?
    Aangezien ik em al rond 5 uur had.... niet echt... het is alleen nogal triest.. normale mensen slapen
      donderdag 23 maart 2006 @ 15:17:23 #92
    43792 Miguel
    No Hay Igual!
    pi_36298203
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 14:51 schreef Almere-Dude het volgende:
    Sun is dus zwanger maar heeft het niet met een andere man gedaan.
    Krijgen we een 2e Jezus ofzo.
    Jin en Sun zijn Koreaans, ik zag dat de auto's rechts reden en in Japan rijden ze links.
    Net als 'het eiland' ervoor heeft gezorgd dat Locke weer kan lopen, zo zou het eiland er ook voor hebben kunnen zorgen dat Jin z'n soldaatjes weer beter zijn geworden
    pi_36298776
    Saaie aflevering
      donderdag 23 maart 2006 @ 16:34:49 #94
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_36300741
    Sun en Jin storyline = .

Enige leuke was wat die Henry op het eind zei.

Deze was ook wel goed.
    quote:
    Jack and Locke are a little too busy worrying about Locke and Jack.
    Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week, seizoen 2 lijkt eindelijk een beetje de goede weg op qua ontwikkelingen.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      donderdag 23 maart 2006 @ 16:47:24 #95
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_36301261
    "I recall that the last time you had a gun you murdered someone." Volgens mij is dat bij Charlie zelf ook het geval. Maar goed .

Verder iemand al getjekt of er een Koreaantje voorkwam die ook in het Dharma-filmpje zat ? Zal wel niet. Maarja.
    2000 light years from home
      donderdag 23 maart 2006 @ 17:30:38 #96
    85898 jon01104
    Hanso Foundation employee
    pi_36302669
    quote:
    nee gewoon heeeeel erg verslaafd
      donderdag 23 maart 2006 @ 17:57:26 #97
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_36303505
    Ik vond er eerlijk gezegd ook niet veel aan. En de cliffhanger met Henry was weer te verwachten.
    SPOILER
    pi_36303567
    de naam op het bedrijfspand in de achtergrond toen Charlie tijdens de opname van die commercial naar buiten stapte, (naast de power plant van de Pink Floyd albumcover) was Widmore Construction.

Ik zie nu nog niet helemaal wat een bouwbedrijf met zwangerschapstests te maken heeft, maar daar komen we vast ooit achter ;-)
    (een front voor de dharma corporation misschien?)
    I love it when a plan comes together !
    pi_36303801
    Tja, het lijkt meer op een soap. Maar wel een leuke uitsmijter

"You guys got any milk?"
    'Expand my brain, learning juice!'
    &lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
    pi_36303947
    het eind met henry was idd wel vet!:P

'if I was an other'
      donderdag 23 maart 2006 @ 19:04:45 #101
    38530 Shedfire
    Zwaar Metaal
    pi_36305320
    Ik vond het trouwens wel een hippe aflevering. Kwamen ook lekker veel "losse" karakters voorbij.
    (Soms zie je tijden Sayid niet bijvoorbeeld, en het lijkt langer omdat er 4 jaar tussen elke ep zit).
    Bertje en Henk
      Lieve Belg donderdag 23 maart 2006 @ 19:07:07 #102
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_36305381
    De afsluiten was best wel tof ja
    pi_36305733
    mwoa mwoa aflevering, snap trouwens ook niet dat dat zwarte wijf zich druk kan maken dat Bernard haar verjaardag was vergeten, HALLO, HET IS GEEN HUWELIJKSREIS?!
    pi_36306564
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 19:20 schreef mrkanarie het volgende:
    mwoa mwoa aflevering, snap trouwens ook niet dat dat zwarte wijf zich druk kan maken dat Bernard haar verjaardag was vergeten, HALLO, HET IS GEEN HUWELIJKSREIS?!
    Jij kent vrouwen duidelijk niet....
      donderdag 23 maart 2006 @ 19:58:46 #105
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_36306755
    quote:
    Op donderdag 23 maart 2006 19:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Jij kent vrouwen duidelijk niet....
    Inderdaad..

Btw, het is dus zeker een Other..
    Hattrick: Red Daemons (506731)