abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36170805

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 vele meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Vaste Meeters:
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (worldpimber)
  • Kawasaki ZX-7R '96 - (One_Punch_Mickey)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Suzuki TL1000R '98 - (Worldbeater)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)

Gemeet:
  • BMW R1100S '01 - (richardgie)
  • Honda TransAlp '87 - (stinkie)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)

Posers:
  • BMW K1200S '05 - (Herr.Flick)
  • Honda CBR600F '92 - (SterkStaaltje)
  • Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
  • Kawasaki ZX-6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX-6R '95 - (VinnyTheDuke)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (-Eddow-)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • KTM LC4 400 (SM) '94 - (Cageon)
  • Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Yamaha Diversion '93 - (omegaproject)

Theemutsen

Faithy (lessen)
    R2-D2 (pimbster)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 419] Oude en nieuwe topic`s
    Fok Motorclub [SC Deel 420] Issie nu wel goed?
    Fok Motorclub [SC deel 421] Late lente
    Fok Motorclub [SC deel 422] Lentekriebels en krabbels..
    Fok Motorclub [SC Deel 423] Ik zeg: meeten!

Fotootje van de laatste Fok! Meeting:

• pi_36170982
    pi_36171149
    Doei.
    pi_36171187
    (tvp)

tot vanavond zit nu bij mn ouders

zo ff tukkie hier doen, dan eten, en dan naar huis

koffie drinken
    Doei.
    pi_36171331
    vanmiddag op diverse dijken geweest, 't was er best druk met motorkes
    gelijk maar wat (klikbare) natuur foto's geschoten

[ Bericht 2% gewijzigd door Gawaine op 19-03-2006 17:28:49 ]
    pi_36171352
    En ik ben er ook weer ...
    pi_36172590
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:10 schreef Faithy het volgende:
    zondagen
    quote:
    *opteert voor volgende week zondag bij lekker weer een gezellige scheveingen-tour *

ik zorg voor de koffie
    dan is het hier koopzondag
    pi_36173126
    Aaaaaaaaah in dit topic niemand die R2-D2 feliciteerd

zondag 19 maart 2006 @ 17:51:55 #9
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36173153

het was vanmiddag heerlijk weer om te rijden we hebben er weer aardig wat KM's op zitten
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_36173396
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 17:51 schreef Mercy_symbol het volgende:

het was vanmiddag heerlijk weer om te rijden we hebben er weer aardig wat KM's op zitten
    ik had nog bij ons op het industrie terrein gekeken of jullie daar waren , maar helaas.
    Ben zelf 2,5 uur bezig geweest, achter gasten aanjagen over de dijken
      zondag 19 maart 2006 @ 18:26:54 #11
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36174122
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 17:59 schreef Gawaine het volgende:

[..]

ik had nog bij ons op het industrie terrein gekeken of jullie daar waren , maar helaas.
    Ben zelf 2,5 uur bezig geweest, achter gasten aanjagen over de dijken
    wij zijn daar wel geweest ongeveer van 13:15 tot 1400 zijn we daar aan het raggen geweest en aan de binnenkant hebben we even keren e.d geoefend was erg leuk en Rausje deed het heel goed
    Let's race
    Buienradar
      zondag 19 maart 2006 @ 18:32:41 #12
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_36174274
    erm, zit er tegenwoordig zo'n midlife-crisis-chopper-nicht bij
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_36174796
    Ik wist niet dat midlife-crisis al op je 25e begon ?
      zondag 19 maart 2006 @ 18:50:45 #14
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_36174875
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 18:32 schreef stinkie het volgende:
    erm, zit er tegenwoordig zo'n midlife-crisis-chopper-nicht bij
    je kan zeggen van die chopper wat je wil maar hij is al wel op een meet geweest en kan zeker nog goed meekomen ook

jou hebben nog nooit op een meet gezien
    Let's race
    Buienradar
    pi_36175275
    Vandaag heerlijk gereden en op de weg naar de motorstalling ook nog die duc van de pics van gisteren gezien en volgens mij ook Mercy maar dat kan ook een waanidee zijn geweest Zo'n 200 kilometer gereden, was heel leuk maar na afloop heb ik wel even de tijd moeten nemen om mijn benen weer in normale positie te vouwen. Daarna nog ff snel een beetje zooi er afgepoetst en wat piccie's gemaakt:

En een vriendelijke boodschap voor de fokkers
    pi_36175499
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:01 schreef BazzieK het volgende:
    Vandaag heerlijk gereden en op de weg naar de motorstalling ook nog die duc van de pics van gisteren gezien en volgens mij ook Mercy maar dat kan ook een waanidee zijn geweest Zo'n 200 kilometer gereden, was heel leuk maar na afloop heb ik wel even de tijd moeten nemen om mijn benen weer in normale positie te vouwen. Daarna nog ff snel een beetje zooi er afgepoetst en wat piccie's gemaakt:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

[afbeelding]
    Netjessss

volgende keer wel handschoenen aantrekken

pssst er komt iemand rechts uit een vluchttunnel gekropen
    pi_36175546
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:09 schreef Gawaine het volgende:

[..]

Netjessss

volgende keer wel handschoenen aantrekken
    Had ik tijdens het rijden wel aan hoor Enige kutte is dat mijn winterhandschoenen nogal een kutte binnenhandschoen heeft die vaak niet echt lekker zit
    pi_36175606
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:10 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Had ik tijdens het rijen wel aan hoor Enige kutte is dat mijn winterhandschoenen nogal een kutte binnenhandschoen heeft die vaak niet echt lekker zit
    winterhandschoen ?
    pi_36175699
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:12 schreef Gawaine het volgende:

[..]

winterhandschoen ?
    Jaja ik ben een watje En reed in de zomer op de brommert zonder handschoenen dus voor de zomer heb ik niks op gewone leren handschoenen na.

De man uit de vluchttunnel bleek een joodse man te zijn die net door had dat WO2 afgelopen was, hij was behoorlijk geschokt maar na een paar bakken koffie kwam hij weer tot zichzelf.
    pi_36175793
    Een watje met kleffe handjes dus

Ik heb ook zulke handschoenen
    pi_36175817
    Ben terug

Ah goed, mijn 'verhaal' voor vandaag Ik had een hele tijd geleden contact opgenomen met deze gozert omdat ik de kleppen wou laten controleren en zonodig laten stellen. Was nog winter dus dagen kwamen niet echt uit en was ook in de periode dat mijn motor niet wou starten dus een afspraak waarbij ik 100% zou kunnen komen kon ik niet maken. Daarna ging hij naar het buitenland en afgelopen vrijdag mailde hij me dat ie terug was. Had gelijk ff een afspraak gemaakt voor vanochtend, 10.30 lekker vroeg

Eenmaal in Zoetermeer aangekomen kwam ik die chille gozert tegen Garagebox met wat tools en handigheidjes. Hij had een zelf een motorlift-tool ingebouwd in de vloer, werkt wat makkelijker. Gelijk begonnen met de boel te monteren en daarna legde hij mij allemaal dingen uit. Echt handig, daar leer je tenminste wat van. Dus 2 vliegen in 1 klap. Ik weet zeker dat het gebeurd en weet hoe de boel in elkaar zit

Had voor zichzelf (en voor mij ) op een blaadje een mooi diagrammetje gemaakt met de klepspeling die hij had gemeten. Boven en onder staan minimum en maximum waardes. Alles stond nog binnen de marges, hij heeft uiteindelijk 3 kleppen bijgesteld zodat ze ongeveer gelijk staan als de rest van de kleppen.

In de rondjes staat de klepspeling, en de de doorgestreepte waardes met daarboven nog een waarde is wat hij er uiteindelijk van heeft gemaakt Daarna heeft hij nog de carbs gesynchroniseerd. Liepen allemaal al bijna gelijk dus dat was niet veel werk meer verder.

Hier nog twee uitermate interessante foto's

En hier nog een uitermate interessant filmpje

Uiteindelijk was ik daar zo ongeveer van 10.30 tot 14.30 en heeft het me 75 euro gekost. Ik kan er weer tegenaan deze zomer aangezien ik zo een beetje alles heb onderhouden wat onderhouden moest worden (of op z'n minst gechecked ) Moest wel even letten op de distributieketting, die zal waarschijnlijk over zo'n 10.000 - 20.000 km aan vervanging toezijn aangezien er momenteel al een klein beetje speling in zit

Zo, leesvoer voor jullie, nu even bijlezen onder het genot van jullie leesvoer en voer in het eggie
    pi_36176000
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:16 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Jaja ik ben een watje En reed in de zomer op de brommert zonder handschoenen dus voor de zomer heb ik niks op gewone leren handschoenen na.

De man uit de vluchttunnel bleek een joodse man te zijn die net door had dat WO2 afgelopen was, hij was behoorlijk geschokt maar na een paar bakken koffie kwam hij weer tot zichzelf.
    Rond de 25 euri heb je tegenwoordig al fatsoenlijke zomerhandschoenen met kevlar bescherming.
    pi_36176107
    Leuk verslag Hicham !

Leuke foto's erbij ook
    pi_36176122
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:25 schreef Gawaine het volgende:

[..]

Rond de 25 euri heb je tegenwoordig al fatsoenlijke zomerhandschoenen met kevlar bescherming.
    Mijn bankrekening staat momenteel nog op -200 oid Maar zodra ik weer wat geld hebt komen ze er wel.
    pi_36176159
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 19:01 schreef BazzieK het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

[afbeelding]
    Wtf heb je zonder rijbewijs onverzekerd op je ZXR gereden?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')