Ben terug
![]()
Ah goed, mijn 'verhaal' voor vandaag
![]()
Ik had een hele tijd geleden contact opgenomen met
deze gozert omdat ik de kleppen wou laten controleren en zonodig laten stellen. Was nog winter dus dagen kwamen niet echt uit en was ook in de periode dat mijn motor niet wou starten dus een afspraak waarbij ik 100% zou kunnen komen kon ik niet maken. Daarna ging hij naar het buitenland en afgelopen vrijdag mailde hij me dat ie terug was. Had gelijk ff een afspraak gemaakt voor vanochtend, 10.30 lekker vroeg
![]()
Eenmaal in Zoetermeer aangekomen kwam ik die chille gozert tegen
![]()
Garagebox met wat tools en handigheidjes. Hij had een zelf een motorlift-tool ingebouwd in de vloer, werkt wat makkelijker. Gelijk begonnen met de boel te monteren en daarna legde hij mij allemaal dingen uit. Echt handig, daar leer je tenminste wat van. Dus 2 vliegen in 1 klap. Ik weet zeker dat het gebeurd en weet hoe de boel in elkaar zit
![]()
![]()
Had voor zichzelf (en voor mij
![]()
) op een blaadje een mooi diagrammetje gemaakt met de klepspeling die hij had gemeten. Boven en onder staan minimum en maximum waardes. Alles stond nog binnen de marges, hij heeft uiteindelijk 3 kleppen bijgesteld zodat ze ongeveer gelijk staan als de rest van de kleppen.
![]()
In de rondjes staat de klepspeling, en de de doorgestreepte waardes met daarboven nog een waarde is wat hij er uiteindelijk van heeft gemaakt
![]()
Daarna heeft hij nog de carbs gesynchroniseerd. Liepen allemaal al bijna gelijk dus dat was niet veel werk meer verder.
![]()
Hier nog twee uitermate interessante foto's
![]()
![]()
En
hier nog een uitermate interessant filmpje
![]()
Uiteindelijk was ik daar zo ongeveer van 10.30 tot 14.30 en heeft het me 75 euro gekost. Ik kan er weer tegenaan deze zomer aangezien ik zo een beetje alles heb onderhouden wat onderhouden moest worden
![]()
(of op z'n minst gechecked
![]()
) Moest wel even letten op de distributieketting, die zal waarschijnlijk over zo'n 10.000 - 20.000 km aan vervanging toezijn aangezien er momenteel al een klein beetje speling in zit
![]()
Zo, leesvoer voor jullie, nu even bijlezen onder het genot van jullie leesvoer en voer in het eggie