abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 29 maart 2006 @ 21:16:49 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36474640
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
En graag schoon houden.
Nu durft niemand meer iets te posten
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2006 @ 21:27:18 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36475033
Nee natuurlijk niet, het topic is door zelf geproclameerde intellectuelen al verneukt.

Stel je voor dat je nog durft te verkondigen dat je iets anders dan Oorlog en Vrede van Tolstoj prettig vind.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:42:02 #107
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36475505
Ja joh, je durft je hier als uitgezakte, bankhangende, blij dat je lieve schattige bloedjes van kinderen die je de hele dag de meest waanzinnige vragen stellen op bed liggen, intellectueel bepaald niet uitgedaagde moeder toch niet meer te vertonen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_36476326
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee natuurlijk niet, het topic is door zelf geproclameerde intellectuelen al verneukt.

Stel je voor dat je nog durft te verkondigen dat je iets anders dan Oorlog en Vrede van Tolstoj prettig vind.
Ik geloof dat jij er geen moeite mee hebt. Integendeel, jij hebt al heel wat posts in dit topic gewijd aan het overbrengen van je standpunt. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2006 @ 22:29:55 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36477307
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:03 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij er geen moeite mee hebt. Integendeel, jij hebt al heel wat posts in dit topic gewijd aan het overbrengen van je standpunt. .
En ik lees niet eens chicklit.
pi_36477942
quote:

Ja, dan moet je in een hoekje gaan zitten huilen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:58:38 #111
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36478472
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En ik lees niet eens chicklit.
Niet?
Maar nou we het er toch over hebben, ik vind de DaVinciCode ook een soort van chick lit eigenlijk. Het heeft geen roze kaft, maar verder leest het zo makkelijk weg dat het imo ook niet in de literatuur sectie valt. "Mag" dat dan weer wel, of is sowieso alles wat makkelijk leesbaar is per definitie not done?
pi_36487627
quote:

Je bent paranoide.
pi_36487739
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:58 schreef Leah het volgende:

[..]

Niet?
Maar nou we het er toch over hebben, ik vind de DaVinciCode ook een soort van chick lit eigenlijk. Het heeft geen roze kaft, maar verder leest het zo makkelijk weg dat het imo ook niet in de literatuur sectie valt. "Mag" dat dan weer wel, of is sowieso alles wat makkelijk leesbaar is per definitie not done?
Ik vond de Da Vinci code tof (die heb ik in het Engels gelezen). Het Bernini mysterie ben ik in begonnen (NL vertaling), maar dat vond ik echt helemaal niet leuk geschreven. Ik was halverwege ofzo, zal hem in de zomer ergens wel uitlezen.

En dat terwijl ik chicklit wel leuk vind, maar dan verwacht je die stijl meer denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36487823
Ik heb alleen het Bernini Mysterie gelezen. Vond het wel aardig, maar ik heb gehoord dat het erg op de Da Vinci Code scheen te lijken.
pi_36488033
quote:

Nee, het topic is verneukt door een idioot die de wereldliteratuur op een grote hoop gooit, de fik erin zet en met een beetje koeioneren daarmee weg denkt te komen. Wat ben je toch een fuckin' dombo Swetsenegger, niet te filmen gewoon.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 13:46:34 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36490961
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:58 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Nee, het topic is verneukt door een idioot die de wereldliteratuur op een grote hoop gooit, de fik erin zet en met een beetje koeioneren daarmee weg denkt te komen. Wat ben je toch een fuckin' dombo Swetsenegger, niet te filmen gewoon.
Ik kan dan natuurlijk ook niet aan jouw enorme intellect tippen
pi_36491035
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan dan natuurlijk ook niet aan jouw enorme intellect tippen
En wij niet aan jouw enorm geweldige argumenten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 13:54:16 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36491186
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:49 schreef MrBean het volgende:

[..]

En wij niet aan jouw enorm geweldige argumenten.
Zit je dwars he?

Maar goed, zowel jij als zodiakk lezen niet goed.
Een zeker persoon in dit topic schoof zonder blikken of blozen alles wat NIET onder de noemer literatuur valt onder de noemer 'pulp'
Ter visualisatie hoe knullig dat is schoof ik alle literatuur onder noemer 'langdraderig'.

Blijkbaar drong dat wel door tot de zelf geproclameerde intellectuelen. Allen jammer dat het cynisme hen ontgaat.

Ow, vind je het erg wanneer ik dit topic vanaf heden negeer. Na 5 jaar begint zodiakks stupide kortzichtigheid en zelfingenomenheid en zijn simpel weg grote domme teringmuil me lichtelijk te irriteren eigenlijk.
pi_36491342
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zit je dwars he?

Maar goed, zowel jij als zodiakk lezen niet goed.
Een zeker persoon in dit topic schoof zonder blikken of blozen alles wat NIET onder de noemer literatuur valt onder de noemer 'pulp'
Chicklit is pulp.
Net als zwarte mensen negers heten.
quote:
Ow, vind je het erg wanneer ik dit topic vanaf heden negeer. Na 5 jaar begint zodiakks stupide kortzichtigheid en zelfingenomenheid en zijn simpel weg grote domme teringmuil me lichtelijk te irriteren eigenlijk.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:09:01 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36491593
Ik gaf mijn mening erover en stelde het niet als een voldongen feit, maar dat de term "ik vind" niet gelijk staat aan "het is", dringt ook maar moeilijk door.

Verder blijf ik erbij dat deze discussie niet in dit topic thuishoort.

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36491647
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:59 schreef MrBean het volgende:
Chicklit is pulp.
Net als zwarte mensen negers heten.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat toe te geven?

Ik ben een neger.
Ik lees pulp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36495665
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:

Ter visualisatie hoe knullig dat is schoof ik alle literatuur onder noemer 'langdraderig'.
Welke visualisatie? Je hebt niks gevisualiseerd, stomkop.
quote:
Blijkbaar drong dat wel door tot de zelf geproclameerde intellectuelen. Alleen jammer dat het cynisme hen ontgaat.
Je bedoelt 'self proclaimed'. Ik vraag me af wat je hebt willen zeggen met die in onbegrepen cynisme doordrenkte denkbeelden van je. Laten we gewoon de koe bij de horens vatten: je had gewoon weer eens zin dat ik je alle hoeken van het topic liet zien.
quote:
Kom op zeg, dit soort uit-de-hoogte-doen is echt al lang en breed bij vuilnis gezet door iedereen die de MAVO heeft afgemaakt. Maar blijkbaar vind je het wel fijn om te verkeren in het intellectueel stimulerende gezelschap van Shanaynay uit de Jerry Springer show. Talk to the hand, baby.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:40:01 #123
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_36499970
Om maar weer eens on-topic te gaan...
Ik heb twee boeken van Victoria Routledge die ik wel aardig vind, met name And For Starters en Constance & Faith. Ook Louise Wener is erg leesbaar, net als Lisa Jewell.
Ik beschouw dat soort boeken (of het nou chicklit is of niet) als niets-aan-de-hand ontspanning, vind ze vooral leuk als ze mooi geschreven maar niet te soppy zijn en als ze de nodige humor bevatten. Ik lees ze trouwens alleen maar in het Engels.
Mijn favoriete ladlit schrijvers zijn Nick Hornby en Mike Gayle. Maar da's weer off-topic
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:51:30 #124
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36532745
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat toe te geven?

Ik ben een neger.
Ik lees pulp.
Okay, ik begin:

ik ben geen neger.
I pulp

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:50:43 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36537821
Ik volg .

Ik ben geen neger
Maar heb zoveel verplichte literatuur door mijn strot geduwd ik wilde schrijven gedouwd, maar dan krijg ik alle neerlandici weer over me heen dat ik daar wel even klaar mee ben.

Judith Lennox, is dat ook Chick Lit? Heeft geen roze kaftje .
pi_36565615
Nog andere aanraders: Bagage en Backpack van Emily Barr
  zondag 2 april 2006 @ 02:18:59 #127
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36568261
LET OP DAMES EN HEREN, JAM ZAL EVEN DE WAARHEID, DE HELE WAARHEID EN NIETS ANDERS DAN DE WAARHEID SPREKEN.

Chicklit is niets anders dan het saaie kankergeneuzel van saaie kankerhoeren over saaie kankerzooi wat een saaie kankeruitgever dan weer doorverkoopt aan nóg saaiere kankerhoeren omdat die al lezende denken: 'Hey! Deze slet is ook een saaie kankerhoer! I can relate to this...', en daarom commercieël héél interessant, want er zijn een hoop, echt een strontlading saaie kankerhoeren op de wereld.

CASE FUCKING CLOSED.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 02-04-2006 02:25:40 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 2 april 2006 @ 18:20:18 #128
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_36583810
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:18 schreef JAM het volgende:
LET OP DAMES EN HEREN, JAM ZAL EVEN DE WAARHEID, DE HELE WAARHEID EN NIETS ANDERS DAN DE WAARHEID SPREKEN.

Chicklit is niets anders dan het saaie kankergeneuzel van saaie kankerhoeren over saaie kankerzooi wat een saaie kankeruitgever dan weer doorverkoopt aan nóg saaiere kankerhoeren omdat die al lezende denken: 'Hey! Deze slet is ook een saaie kankerhoer! I can relate to this...', en daarom commercieël héél interessant, want er zijn een hoop, echt een strontlading saaie kankerhoeren op de wereld.

CASE FUCKING CLOSED.
Pilletje niet gehad vandaag?
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_36587028
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:10 schreef flipsen het volgende:
Weinig mannen in dit topic die toegeven chick lit te lezen
Daar is een reden voor. Dergelijk drama is dusdanig goed verfilmbaar dat het niet de moeite is om er bladzijden voor om te slaan. Dinsdag Net5 kijken is meer dan voldoende .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 2 april 2006 @ 22:34:23 #130
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36592869
Ik ben ook wel echt een fan van Chick-lit. Lekker voor tussendoor of als je gewoon even niet na wil denken over wat je leest Van Jill Mansell heb ik alles staan en Lloyd en Rees heb ik er ook een aantal van. Voor de rest een heleboel losse van losse schrijvers/-sters.

Zeer enjoyable...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zondag 2 april 2006 @ 22:52:29 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36593566
Ben nu toevallig bezig in 'Kus me Kate' van Melissa Nathan. Helaas kan het boek me niet echt bekoren. Het is onsamenhangend geschreven, er zitten teveel gemeenplaatsen in, en de schrijfster probeert geforceerd grappig te zijn. Maar goed, het kan ook zijn dat de vertaling matig is. Wat dat betreft had ik beter een Engelstalige versie kunnen nemen

De boeken van Jennifer Weiner vind ik wel leuk, die zijn iets minder braaf een heel wat origineler. Heb ook 'De Duivel draagt Prada' gelezen. Hilarisch en ik kan niet wachten op de verfilming!
Verder heb ik niet zoveel ervaring met chick-lit, ik lees liever bloederige thrillers ter ontspanning
pi_36604055
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:52 schreef Aventura het volgende:
Ben nu toevallig bezig in 'Kus me Kate' van Melissa Nathan. Helaas kan het boek me niet echt bekoren. Het is onsamenhangend geschreven, er zitten teveel gemeenplaatsen in, en de schrijfster probeert geforceerd grappig te zijn. Maar goed, het kan ook zijn dat de vertaling matig is. Wat dat betreft had ik beter een Engelstalige versie kunnen nemen
Die heb ik ook pas gelezen, is idd niks aan .
  zondag 23 april 2006 @ 14:31:41 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37212802
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:18 schreef JAM het volgende:

CASE FUCKING CLOSED.
Chicklit is één grote opeenstapeling van cliché's, stereotyperingen en meningbevestigende platitudes. Daarom is zij ook zo aantrekkelijk voor vrouwen: 'Héél herkenbaar allemaal'
Juist daarom heeft chicklit niets met literatuur te maken, sterker nog, zij is anti-literatuur.
The End Times are wild
  zondag 2 juli 2006 @ 00:32:33 #134
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39438681
eeh, ik weet niet precies waar ik het moet vragen, maar wat is nou precies de volgorde van de shopaholic boeken (in het engels)?

Tap tap tap
  zondag 2 juli 2006 @ 10:30:33 #135
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39443632
Volgens mij is het:
- Confessions of a shopaholic
- Shopaholic takes Manhattan
- Shopaholic ties the knot
- Shopaholic and sister.
  zondag 2 juli 2006 @ 11:36:59 #136
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39444841
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:30 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is het:
- Confessions of a shopaholic
- Shopaholic takes Manhattan
- Shopaholic ties the knot
- Shopaholic and sister.
dank je
ik zag even door de bomen 't bos niet meer
Tap tap tap
  zondag 2 juli 2006 @ 11:37:33 #137
3140 PhalanX
Technarchy
pi_39444854
Shopaholic... het eerste boek is

"Secret Dreamworld of a Shopaholic"

Chick-Lit kenmerkt zich voornamelijk door het verschrikkelijke debiele niveau van de vrouwelijke hoofdpersonen, die door het leven tuimelen zonder zich bewust te zijn van hun omgeving. Alle vrouwen in Chick-Lit lijken een enkele afstervende demente hersencel te delen, en die miezerige cel is wat hen ervan weerhoudt om midden op straat te schijten.

Ik moest het eerste shopaholic boek lezen voor school, en dat was dan ook meteen het laatste Chick-Lit boek dat ik ooit zou lezen. Dat zijn 6 uren van mijn leven die ik nooit meer terug krijg!
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 2 juli 2006 @ 11:45:35 #138
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39445020
de enige chicklit die ik tot nu toe heb gelezen zijn de 2 bridget jones-boeken, en die vind ik hartstikke leuk dus ik wil meer lezen het is me te warm nu om ergens bij na te denken
Tap tap tap
  zondag 2 juli 2006 @ 12:27:14 #139
3140 PhalanX
Technarchy
pi_39445943
met dit weer moet je gewoon braaf Discworld lezen van Terry Pratchet... of een zo'n Jessica Fletcher boekje... alles eigenlijk... behalve chick-lit.

Chick-lit makes baby jesus cry...

why won't anyone think of the children!?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 2 juli 2006 @ 12:31:10 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39446030
normaal gesproken lees ik 's zomers stephen king, maar ik heb alles al tig keer gelezen, vandaar even chicklit
M'n zus heeft een hele verzameling, dus ik heb Hou Je Mond even van d'r geleend, ik ben benieuwd.

Oja, is Shopaholic Takes Manhattan dezelfde als Shopaholic Goes Abroad?
Tap tap tap
pi_39447115
Ja, da's dezelfde.. de ene is dacht ik de titel die hij heeft in Amerika en de andere in Engeland.
Pas weer Shopaholic and sister gelezen, ik vind het echt heerlijke grappige boeken, het is idd perfect voor dit warme zomerweer, want je verstand hoef je er niet bij te gebruiken. Shopaholic vind ik echt de leukste door het hoofdpersonage, té overdreven maar wel grappig
  zondag 2 juli 2006 @ 15:04:12 #142
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_39449290
het meest complete overzicht van chicklitboeken vind je nog steeds op www.chicklit.nl, maar er staan daar ook boeken die geen chicklit zijn, zoals thrillers ("Spannende chicks" noemen ze dat, haha) en ladlit. Maar ook gewone romans staan er volgens mij op, want "Prep" (Curtis Sittenfeld) is geen chicklit en wordt daar toch besproken.
ik las trouwens pas ergens dat er binnenkort een nieuwe categorie komt die wat heftiger is dan gewone chicklit en die "Brutale chicklit" gaat heten. Ben benieuwd. Op zich vind ik het onderverdelen van titels in hokjes nogal zinloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')