Bron Nos.nlquote:Allochtonen stemmen massaal op PvdA
Bij de allochtone kiezers was de PvdA duidelijk favoriet bij de verkiezingen voor de gemeenteraad. 80 procent van de allochtonen die gingen stemmen, heeft op de PvdA gestemd, blijkt uit een peiling van de Universiteit van Amsterdam.
Van de Turken heeft 84 procent op de PvdA gestemd. Van de Surinamers en Antillianen koos 81 procent voor de PvdA en van de Marokkanen 78.
Om het communisme er meteen bij te halen is ook overdreven, maar het is wel een verontrustende ontwikkeling. Overigens zie ik niet in waarom allochtonen niet op een rechtse partij zouden stemmen (op racistische partijen na). Veiligheid, economie etc.. zijn ook in hun belang. Het komt op mij een beetje over als schaapjes gedrag..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef more het volgende:
Het blijkt dat bij de gemeenteraadsverkiezingen, allochtonen massaal op de PvdA gestemd hebben.
De PvdA wordt zelfs al de Partij van de Allochtonen genoemd.
(Was o.a. vanmorgen op radio 1 te horen)
In Rotterdam heb je nu een bruine/zwarte partij: De PvdA en een blanke partij Leefbaar Rotterdam om het maar even simpel te zeggen.
Toch wel verontrustend dat Alllochtonen, die voor een groot deel hier niet geboren en daarom wat mij betreft geen stemrecht hadden mogen hebben, nu van Nederland nog net geen communistische staat maken.
"nog net geen communistische staat maken."quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef more het volgende:
Toch wel verontrustend dat Alllochtonen, die voor een groot deel hier niet geboren en daarom wat mij betreft geen stemrecht hadden mogen hebben, nu van Nederland nog net geen communistische staat maken.
Dat doen ze dus niet. Ze hebben massaal op de PvdA gestemd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:09 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Overigens zie ik niet in waarom allochtonen niet op een rechtse partij zouden stemmen
Bron Nos.nlquote:Allochtonen stemmen massaal op PvdA
Bij de allochtone kiezers was de PvdA duidelijk favoriet bij de verkiezingen voor de gemeenteraad. 80 procent van de allochtonen die gingen stemmen, heeft op de PvdA gestemd, blijkt uit een peiling van de Universiteit van Amsterdam.
Van de Turken heeft 84 procent op de PvdA gestemd. Van de Surinamers en Antillianen koos 81 procent voor de PvdA en van de Marokkanen 78.
En die andere 20%?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:12 schreef more het volgende:
[..]
Dat doen ze dus niet. Ze hebben massaal op de PvdA gestemd.
[..]
Bron Nos.nl
Incorrect. Je hebt een partij die zijn stemmers haalt uit alle verschillende bevolkingsgroepen die er in Rotterdam zijn, en je hebt een partij die voornamelijk scoort bij het blanke autochtone gedeelte.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef more het volgende:
In Rotterdam heb je nu een bruine/zwarte partij: De PvdA en een blanke partij Leefbaar Rotterdam om het maar even simpel te zeggen.
Er staat ook 'zouden stemmen'. Ik weet dat ze niet rechts stemmen, maar de reden is me niet duidelijk.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:12 schreef more het volgende:
[..]
Drieduizend allochtonen (zouden ze allochtonen bedoel, of toch allochtonen uit islamitische landen en dergelijke?) in vier steden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:12 schreef more het volgende:
[..]
[..]
Bron Nos.nl
Ik stem VVD. En allochtonen zijn helemaal niet achtelijk, al zijn er wel veel met een achterstand. Maar alleen als je hier geboren bent moet je stemrecht krijgen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:15 schreef gelly het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat de TS wel zou stemmen op figuren die jou en je vrienden zien als aanhangers van een achterlijke cultuur, je onaangepast vinden, je geloof belachelijk maken en je het liefst morgen uit Nederland zien verdwijnen.
Het grootste deel van de allochtonen is hier gewoon geboren. Je beeld van 'de' allochtoon is wat vertekend denk ik.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:22 schreef more het volgende:
[..]
Ik stem VVD. En allochtonen zijn helemaal niet achtelijk, al zijn er wel veel met een achterstand. Maar alleen als je hier geboren bent moet je stemrecht krijgen.
Ik beweer toch ook niet dat er een verband is.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Het grootste deel van de allochtonen is hier gewoon geboren. Je beeld van 'de' allochtoon is wat vertekend denk ik.
Wacht even hoor. Je stelt ten eerste dat de PvdA een bruine/zwarte partij is, ten tweede dat het communisten zijn en ten derde dat allochtonen van Nederland een communistisch land willen maken. Vervolgens ga je je in allerhande bochten wringen om het anders te doen lijken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:27 schreef more het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat er een verband is.
Er zijn volgens mij net zoveel autotochen met een achterstand in Nederland.........quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:22 schreef more het volgende:
[..]
Ik stem VVD. En allochtonen zijn helemaal niet achtelijk, al zijn er wel veel met een achterstand. Maar alleen als je hier geboren bent moet je stemrecht krijgen.
In de grote steden is dat ook zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Wacht even hoor. Je stelt ten eerste dat de PvdA een bruine/zwarte partij is,
Ik zei: "van Nederland nog net geen communistische staat maken"quote:ten tweede dat het communisten zijn en ten derde dat allochtonen van Nederland een communistisch land willen maken.
Misschien moet je beter lezen!quote:Vervolgens ga je je in allerhande bochten wringen om het anders te doen lijken.
Wat wil je nu eigenlijk ?
Ik schreef: "Dat Allochtonen, waarvan een groot deel hier niet geboren is" en een groot deel is niet de meerderheid, de Pvda is in de peilingen ook de grootste, dus groot maar heeft geen meerderheid. Neemt niet weg dat allochtonen massaal op de PvdA stemmen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Het grootste deel van de allochtonen is hier gewoon geboren. Je beeld van 'de' allochtoon is wat vertekend denk ik.
autotochen Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:34 schreef rednajt het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij net zoveel autotochen met een achterstand in Nederland.........![]()
Dit kabinet heeft ook zat goed gedaan. Het probleem is dat mensen altijd wel wat te zeiken hebben, als er nu een links kabinet zou komen zouden ze het nog nieteens 2 maanden uithouden. Hun zouden een stuk meer fout doen hoor. Kijk 'ns hoe de economie is bijgetrokken de afgelopen jaren, jij kijkt vast alleen naar die paar euro's die minder in je portomonee zitten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:13 schreef rednajt het volgende:
Beetje mierengeneuk wat de topic opener hier doet.....niet alleen de allochtonen zijn ontevreden over het huidige beleid maar ook de autotochne nederlanders die walgen van wat het kabinet balkenende met dit land doet. Iedereen is er dankzij het CDA en de VVd er weer op achteruit gegaan terwijl die balkenende al jaren roept dat het volgend jaar weer zogenaamd beter wordt...dat roept hij nu al paar jaar achter elkaar .....allemaal bullshit...dus dat er massaal op links gestemd is gewoon logisch.
Jij klets poep man...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:44 schreef Gebleekte het volgende:
Daarom moeten er niet meer bijkomen. Zo zetten ze de regering/overheid naar hun hand, terwijl dit oorspronkelijk ons land is..
Is dat omdat de allochtoon links is of omdat de allochtoon het niet zo op heeft met lieden als Pastors en zijn partij Leefbaar Rotterdam ?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:46 schreef more het volgende:
Neemt niet weg dat allochtonen massal op de PvdA stemmen.
Ik denk eerder omdat massaal in de moskee verkondigd wordt dat er op de PvdA gestemd dient te worden..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat omdat de allochtoon links is of omdat de allochtoon het niet zo op heeft met lieden als Pastors en zijn partij Leefbaar Rotterdam ?
Idd, en hun hebben er voor gezorgd dat ze hierheen kwamen en bleven.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:48 schreef rednajt het volgende:
[..]
Jij klets poep man...
Toen er in Nederland nog helemaal niet zoveel buitenlanders waren zijn de overgrote deel van de kabinetten in de historie van Nederland ook links geweest...
dus wat voor poep lult die topicopener en een paar anderen hier?????????????????![]()
![]()
![]()
Heb je daar ook maar enig bewijs voor ?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:51 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat massaal in de moskee verkondigd wordt dat er op de PvdA gestemd dient te worden..
zijn zat andere partijen als Leefbaar Rotterdamquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat omdat de allochtoon links is of omdat de allochtoon het niet zo op heeft met lieden als Pastors en zijn partij Leefbaar Rotterdam ?
Af en toe. Nooit gelezen dat de PvdA een "bruine/zwarte partij" is, wat dat ook moge zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:54 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Volg je nooit 't nieuws, lees de krant weleens ofzo?
De meeste kiezers stemmen wat goed is voor hun portemonnee, en links is voor hogere uitkeringen en voor minder druk op mensen, die in de bijstand zitten, om werk te zoeken. (Kijk maar naar Nijmegen daar zijn relatief gezien het minste mensen in de bijstand aan het werk gezet. Nijmegen heeft een links college)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Hier alvast een stukje uit Trouw:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je daar ook maar enig bewijs voor ?
quote:Zo geeft de deelraadvoorzitter voor de PvdA in Delfshaven, Tom Harreman, toe: ’We zijn bijvoorbeeld naar de Mevlana- moskee gegaan en we hebben ze uitgelegd dat ze deze ene keer geen CDA moesten stemmen, omdat ze Leefbaar Rotterdam er dan gratis zouden bij krijgen. Nou, dat snapten die mannen wel, hoor.’ Alle slagen zijn dus geoorloofd om zieltjes/stemmen te winnen, ook al moet er wat seculiere beginselen overboord worden gegooid. Wordt de PvdA de partij van de moskeeën en zo ja wat staat hier tegenover? Sommigen hebben niet lang gewacht om hun eisen op tafel te gooien.
Misschien is niet westerse allochtoon duidelijker.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Af en toe. Nooit gelezen dat de PvdA een "bruine/zwarte partij" is, wat dat ook moge zijn.
Niet allemaal uiteraard, maar het leeuwendeel wel.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef gelly het volgende:
Het is ook wel grappig dat men er vanuit gaat dat de allochtoon in Rotterdam automatisch een islamiet is.
Oh, in bv Amsterdam en Rotterdam heeft de PvdA grote winsten behaald, en zijn er veel allochtone raadsleden bijgekomen van de PvdA. Dit duidt dus duidelijk op grote steun van de allochtone bevolking.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Af en toe. Nooit gelezen dat de PvdA een "bruine/zwarte partij" is, wat dat ook moge zijn.
Hoe bedoel je "duidelijker"? Een buitenproportioneel en voornamelijk niet-westerse allochtonen partij, ofzo?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:58 schreef more het volgende:
[..]
Misschien is niet westerse allochtoon duidelijker. [afbeelding]
Ja, ze krijgen ongetwijfeld grote steun van allochtonen. Nu, hoe maakt dit de partij bruin/zwart?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:59 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Oh, in bv Amsterdam en Rotterdam heeft de PvdA grote winsten behaald, en zijn er veel allochtone raadsleden bijgekomen van de PvdA. Dit duidt dus duidelijk op grote steun van de allochtone bevolking.
De vraag is alleen nog hoelang dat nog gaat durenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:57 schreef synthetictherapy het volgende:
Laten we eerlijk wezen het is een feit dat allochtonen een procentuele meerderheid vormen als het gaat om bijvoorbeeld aanspraak op uitkeeringen/subsidies, maar ook wat betreft belasting van het justitieel apparaat.
Daarnaast is ook feitelijk vast komen te staan dat een erg grote groep nalaat danwel weigert te zich aan te passen/intergreren.
Natuurlijk stemmen deze mensen op een partij die deze groep de hand boven het hoofd houdt, dat dat in dit geval een linkse PVDA is komt slechts door een gebrek aan alternatieven.
Uiteindelijk zal deze groep ervoor zorgen dat er meer mensen rechts gaan stemmen, het duurt waarschijnlijk alleen nog even voordat de geindoctrineerde autochtone dat door heeft.
Leer eens lezen. Omdat er veel allochtonen ( donkere ) raadsleden bij zijn gekomenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ze krijgen ongetwijfeld grote steun van allochtonen. Nu, hoe maakt dit de partij bruin/zwart?
Dat maakt het nog geen bruin/zwarte partij. Zie mijn eerdere reactie...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:59 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Oh, in bv Amsterdam en Rotterdam heeft de PvdA grote winsten behaald, en zijn er veel allochtone raadsleden bijgekomen van de PvdA. Dit duidt dus duidelijk op grote steun van de allochtone bevolking.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:14 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Incorrect. Je hebt een partij die zijn stemmers haalt uit alle verschillende bevolkingsgroepen die er in Rotterdam zijn, en je hebt een partij die voornamelijk scoort bij het blanke autochtone gedeelte.
Trouwens, de allochtonen in Nederland zijn in meerderheid ook blank, en afkomstig uit België, Duitsland en andere westerse landen.
Ik denk dat dat duurt tot dat er een serieuze aanleiding komt voor de massa om erover na te denken, bijvoorbeeld rellen/aanslag etc.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:01 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
De vraag is alleen nog hoelang dat nog gaat duren![]()
Ik geloof dat ik redelijk kan lezen en ik heb nog niet gelezen wat de definitie van een bruin/zwarte partij is, hoe deze op de PvdA toegepast kan worden en waar men die informatie vandaan heeft gehaald...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Omdat er veel allochtonen ( donkere ) raadsleden bij zijn gekomen
Duitsers/Belgen komen hier omdat ze hier betere banen kunnen krijgen als daar. Vaak wel hoog opgeleid, en die niet veel in aanmerking komen voor een uitkering. In tegenstelling tot de donkere klasse. Dus waarschijnlijk vallen de Belgen/Duitsers buiten de boot om op de PvdA te stemmen, iig niet in grote mate.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen bruin/zwarte partij. Zie mijn eerdere reactie...
[..]
Ben benieuwd. Ik denk dat er wel minder extreme aanleidingen te bedenken zijn hoor. Maar ben benieuwdquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:04 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat duurt tot dat er een serieuze aanleiding komt voor de massa om erover na te denken, bijvoorbeeld rellen/aanslag etc.
Let wel ik wens dit niet maar ik verwacht dat het pas dan voor de meerderheid van de nederlanders duidelijk wordt dat het een zooitje is.
Of je blijft miereneuken over de definitie van een bruin/zwarte partij,quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik redelijk kan lezen en ik heb nog niet gelezen wat de definitie van een bruin/zwarte partij is, hoe deze op de PvdA toegepast kan worden en waar men die informatie vandaan heeft gehaald...
In het rechts-realistische wereldbeeld is alles mogelijk. Van het "even aanpassen" van de grondwet omdat het zo uitkomt, het uitzetten van mensen met een Nederlands paspoort tot het toedichten van een meerderheidsbelang aan een minderheidsgroepering.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:10 schreef rednajt het volgende:
Hoe kunne de allochtonen Nederland links maken terwijl het grootste deel van Nederland nog bestaat uit autochtonen nederlanders......
dus hoe kan de minderheid de meerderheid vormen in dit land??????????????????????
Mijn neiging concreet te blijven en niet te vervallen tot ongebaseerde verkondigingen, is inderdaad stuitend.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:09 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Of je blijft miereneuken over de definitie van een bruin/zwarte partij,
Het gaat dus alleen om de raadsleden? Alleen daarom?quote:Een school met allochtone leerlingen wordt in de volksmond een zwarte school genoemd, ik zou zelf voldoende fantasie hebben om dan te durven concluderen dat een zwarte partij dus een soortgelijke samenstelling zou hebben reeds dan zonder scholieren wel te hopen maar met allochtone raadsleden.
Eens.quote:Lang leve links.
Nederland is historisch redelijk links , tel daar bij op de allochtonen die hun misbruik veilig willen stellen in combinatie van de gedwongen politieke correctheid van de ontwetende nederlander en hopsakidee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:10 schreef rednajt het volgende:
Hoe kunne de allochtonen Nederland links maken terwijl het grootste deel van Nederland nog bestaat uit autochtonen nederlanders......
dus hoe kan de minderheid de meerderheid vormen in dit land??????????????????????
Doordat het evenwicht verstoord wordt. Er is een balans tussen links en rechts. Gaat een bepaalde bevolkingsgroep meer links stemmen, dan verschuift het politieke kilmaat ook naar links.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:10 schreef rednajt het volgende:
De LOI heeft schriftelijke cursussen "Hoe geef ik zoveel mogelijk belastinggeld uit, voor allochtone PvdA's" en hoe "Hoe kan ik zoveel mogelijk en zo lang mogelijk profiteren van wachtgeld als ik misluk" laatstgenoemde wordt begeleidt door oud SP-er en oud PvdA-er Ali-Lazrak profiteur eerste klas.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:09 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Welke gelukkig door de pvda eerst nog even op cursus gestuurd worden omdat er vanwege het hoge aantal voorkeurstemmen personen geplaatst worden waarvan de verwachting bestaat zij niet capabel zijn voor deze functie.
Lang leve links.![]()
inclquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn neiging concreet te blijven en niet te vervallen tot ongebaseerde verkondigingen, is inderdaad stuitend.
[..]
Nee hoor.![]()
Het gaat dus alleen om de raadsleden? Alleen daarom?
[..]
Ik ga er op dit moment gemakshalve nog even van uit vanwege de recente gemeenteraads verkiezingen, ik ben eer eerlijkheidshalve ook vanuit gegaan dat TS dat zo bedoelt heeft, mocht ik daarin fout zijn mijn excuses.
Eens.
Bron?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:17 schreef more het volgende:
[..]
De LOI heeft schriftelijke cursussen "Hoe geef ik zoveel mogelijk belastinggeld uit, voor allochtone PvdA's" en hoe "Hoe kan ik zoveel mogelijk en zo lang mogelijk profiteren van wachtgeld als ik misluk" laatstgenoemde wordt begeleidt door oud SP-er en oud PvdA-er Ali-Lazrak profiteur eerste klas.![]()
More noemt de PvdA een bruine/zwarte partij en plaatst dan een bericht dat veel allochtonen op die partij gestemd hebben. Ik zie geen raadsleden, wel kiezers.quote:Ik ga er op dit moment gemakshalve nog even van uit vanwege de recente gemeenteraads verkiezingen, ik ben eer eerlijkheidshalve ook vanuit gegaan dat TS dat zo bedoelt heeft, mocht ik daarin fout zijn mijn excuses.
Ga de krant lezen joh. En wat verder als de sportpagina misschien dat je dan meer kennis opdoet over deze kwestie.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
More noemt de PvdA een bruine/zwarte partij en plaatst dan een bericht dat veel allochtonen op die partij gestemd hebben. Ik zie geen raadsleden, wel kiezers.
Helaas weet ik niet precies wat je bedoelt. Staat in de krant dat more eigenlijk wél vindt dat het aantal allochtonen bepalend is of een partij bruin/zwart is en per abuis daar een bericht over allochtonen die massaal PvdA stemmen bij heeft geplaats?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ga de krant lezen joh. En wat verder als de sportpagina misschien dat je dan meer kennis opdoet over deze kwestie.![]()
In zoverre geef ik je gelijk,quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
More noemt de PvdA een bruine/zwarte partij en plaatst dan een bericht dat veel allochtonen op die partij gestemd hebben. Ik zie geen raadsleden, wel kiezers.
Zo wat zou ik dat ook graag willen zoals het deze kant opgaatquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Ik heb een jaar geleden nederland achter mij gelaten, en heb daar geen spijt van, doch hoop ik er ooit nog terug te keren, mits het enigszins leefbaar word.
Ah, de PvdA dus?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik ben die links rechts discussie eigenlijk een beetje beu. Wanneer komt er eens een partij die het beste van twee werelden samenvoegt? Èn economische voorspoed, èn veiligheid, èn sociale voorzieningen voor de onderklasse, èn etc...![]()
Liefst een partij met daadkracht graag.quote:
Ik woon in Litouwen, heb nog de nederlandse nationaliteit, en ik ga ook stemmen ja, ik ben er met de gemeenteraadsverkiezingen ook voor teruggevlogen(niet speciaal daarvoor maar heb het ingepland met andere werkzaamheden/afspraken)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Zo wat zou ik dat ook graag willen zoals het deze kant opgaat![]()
Waar ben je heen gegaan, en heb je je stemrecht nog wel?
Dat niet alleen, "de allochtoon" is ook niet aangepast, niet westers, niet blank en niet geboren in Nederland. Dat is het beeld van allochtonen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef gelly het volgende:
Het is ook wel grappig dat men er vanuit gaat dat de allochtoon in Rotterdam automatisch een islamiet is.
Ik bespeur wat sarcasme?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En uiteraard nemen de allochtonen het land over via verkiezingen. Dat ze flink in de minderheid zijn (20%) en het opkomstpercentage bij verkiezingen significant lager ligt (40% ten opzichte van 60%) is niet relevant.
Het woord allochtoon lijkt duidelijk te zijn, maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat niet alleen, "de allochtoon" is ook niet aangepast, niet westers, niet blank en niet geboren in Nederland. Dat is het beeld van allochtonen.
En uiteraard nemen de allochtonen het land over via verkiezingen. Dat ze flink in de minderheid zijn (20%) en het opkomstpercentage bij verkiezingen significant lager ligt (40% ten opzichte van 60%) is niet relevant.
Als die partij er zou zijn, zou die door iedereen afgezeken worden. Want iedereen vindt dan dat ie te weinig krijgt. Mensen stemmen vooral voor eigen belang (en dat van naasten, wat ook in je eigen belang is), minder wat het beste is voor het land. Dus die partij zou niet eens gekozen worden, tenzij ze over een charismatische lijsttrekker kunnen beschikken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik ben die links rechts discussie eigenlijk een beetje beu. Wanneer komt er eens een partij die het beste van twee werelden samenvoegt? Èn economische voorspoed, èn veiligheid, èn sociale voorzieningen voor de onderklasse, èn etc...![]()
Maargoed dit topic (en soortgelijke) gaan ook niet over allochtonen maar over een verloren verkiezingsstrijd van rechts.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach ik denk dat het een tijdelijk 'probleem' is. Zodra de allochtonen goed geïntegreerd zijn (cq steeds meer op gaan in de Nederlandse maatschappij) zal hier van een steeds grotere groep rechts stemmen. Zodra allochtonen even veel rechts stemmen als de autochtonen dan is de integratie geslaagd![]()
Sinds wanneer zit Jan met de pet aan de onderkant van de samenleving?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:15 schreef rednajt het volgende:
IK hoor van alle kanten op rechts stemmen...
Maar wat voor voordeel brengt rechts stemmen dan op voor jan met de pet??????? Zijn niet al die links stemmers gewoon jan met de pet....allochtoon en autochtoon...mensen die aan de onderkant van de samenleving zitten allochtoon of autochtoon...
of zitten alle autochtonen ineens ook aan de bovenkant van de samenleving?????
Een werkende allochtoon betaald ook belasting en doet dus mee aan de NL samenleving en verdient daardoor al stemrecht!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef more het volgende:
Het blijkt dat bij de gemeenteraadsverkiezingen, niet westerse allochtonen massaal op de PvdA gestemd hebben.
De PvdA wordt zelfs al de Partij van de Allochtonen genoemd.
(Was o.a. vanmorgen op radio 1 te horen)
[..]
Bron Nos.nl
Ik denk eerder dat laatste.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Op welke partij dan?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:09 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Om het communisme er meteen bij te halen is ook overdreven, maar het is wel een verontrustende ontwikkeling. Overigens zie ik niet in waarom allochtonen niet op een rechtse partij zouden stemmen (op racistische partijen na). Veiligheid, economie etc.. zijn ook in hun belang. Het komt op mij een beetje over als schaapjes gedrag..
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:09 schreef Shaman het volgende:
In 2003 bestond de nederlandse bevolking voor 10% uit niet westerse allochtonen. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat nu ongeveer hetzelfde is. Van die 10% ging 37% naar de stembus, 3,7% van de stemmers bestond dus uit niet westerse allochtonen. Rond de tachtig procent daarvan stemde PvdA. Afgerond 3% van de bevolking bestaat dus uit niet westerse PvdA stemmende allochtonen en dát zorgt ervoor dat Nederland links wordt????
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat veel allochtonen in Nederland enkel stemmen vanuit hun allochtoon zijn. En de PvdA speelt daar handig op in.
En de rechtse partijen hebben ervoor gezorgd dat de allochtonen zich voor de politiek zijn gaan interesseren, dat is misschien de enige winst van de Fortuyn-erfenis.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.
Dat komt in feite op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef Floripas het volgende:
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.
Als je er vanuit gaat dat 100% van de autochtone bevolking gaat stemmen. Dat lukte zelfs niet toen de opkomstplicht nog bestond.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:09 schreef Shaman het volgende:
In 2003 bestond de nederlandse bevolking voor 10% uit niet westerse allochtonen. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat nu ongeveer hetzelfde is. Van die 10% ging 37% naar de stembus, 3,7% van de stemmers bestond dus uit niet westerse allochtonen.
Als het CDA, de VVD en Wilders niet zo anti-buitenlander zouden zijn, zouden ze vast van traditionele moslims flink wat stemmen kunnen winnen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:59 schreef fokstra het volgende:
Hangt af van de definitie van rechtse politiek. En het hangt ook af van de definitie van linkse politiek. Want ik geloof niet dat het gemakkelijk is moslims en christenen warm te krijgen voor ideologisch communisme of socialisme.
In 2000 waren de presidentsverkiezingen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:35 schreef Floripas het volgende:
In 2002 stemden Amerikaanse moslims bijna unaniem op Bush.
Waar blijkt uit dat CDA, VVD en Wilders anti-buitenlander zijn? En waarom heb je het dan opeens over moslims? Moslims die stemmen op het CDA? Lijkt mij toch sterk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als het CDA, de VVD en Wilders niet zo anti-buitenlander zouden zijn, zouden ze vast van traditionele moslims flink wat stemmen kunnen winnen.
In 2002 stemden Amerikaanse moslims bijna unaniem op Bush.
Er zijn zelfs moslims lid van het CDA ! Gekke Wereld he !quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moslims die stemmen op het CDA? Lijkt mij toch sterk.
Als je nog wat inhoudelijks hebt, graag.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn zelfs moslims lid van het CDA ! Gekke Wereld he !
Maar goed, als je niet begrijpt waarom allochtonen en met name moslims niet veel moeten hebben van de rechtse partijen ben je tamelijk naïef of heb je de laatste jaren in een grot geleefd. Hoest Osama ?
Gisteren had Griffith hier nog over, dat de ondernemende Turken in Amsterdam, die VVD stemden nu massaal op de PvdA hebben gestemd. Ze was dan wel zo laf om niet te zeggen, dat ze daar mensen als Verdonk en AHA voor te danken had.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef gelly het volgende:
Het blijft natuurlijk lachwekkend hoe de rechtse medemens zich verbaasd over het feit dat allochtonen massaal links stemmen na ze eerst een aantal jaar te hebben schoffeerd en beledigd.
Woops, ik haal het door de war met de Nederlandse verkiezingen...dank.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In 2000 waren de presidentsverkiezingen.
De dagelijkse televisie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat CDA, VVD en Wilders anti-buitenlander zijn?
Waarom niet? De conservatieve agenda van traditionele moslims vertoont veel overeenkomsten met de conservatieve agenda van het CDA.quote:En waarom heb je het dan opeens over moslims? Moslims die stemmen op het CDA? Lijkt mij toch sterk.
Inderdaad, hoofdzakelijk is dat het geval. Het is ook logisch, zoals ik al vertelde.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zoals de christen ook enkel rechts stemt natuurlijk.
Dit vind ik altijd zo'n dom argument!quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef Ponskaart het volgende:
Uiteindelijk maakt de linksstemmende doorpvdadomgehouden allochtoon natuurlijk uiteindelijk Nederland rechts. Het werkt nl. polariserend
Jouw beeld van de gelovige correspondeert niet helemaal met de werkelijkheid ben ik bang.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:53 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Inderdaad, hoofdzakelijk is dat het geval. Het is ook logisch, zoals ik al vertelde.
Links staat een door de overheid gecentraliseerde maatschappij voor ogen, rechts een door religie beheerste maatschappij. In het midden zitten liberalen, aan de uitersten gefrustreerden of avonturiers.
Moet ik dan gemist hebben. Nog heel kort geleden legde Balkenende nog aan de bevolking voor dat de islam fantastisch is....quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
De dagelijkse televisie.
Kom op, het is de laatste tijd nooit goed met die moslims. Ze niezen te hard of te zacht.
Ja, alleen met de verkeerde religie. Overigens waait het CDA nog altijd redelijk met de wind mee, zie bijvoorbeeld B.'s toespraak en zetten ze hun idee nooit echt door als dat politiek risicovol is.quote:Waarom niet? De conservatieve agenda van traditionele moslims vertoont veel overeenkomsten met de conservatieve agenda van het CDA.
Balkenende is onze premier. Maxime Verhagen zou je zoiets niet horen zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:55 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moet ik dan gemist hebben. Nog heel kort geleden legde Balkenende nog aan de bevolking voor dat de islam fantastisch is....
[..]
Voor wie? In de VS zijn het bondgenoten.quote:Ja, alleen met de verkeerde religie.
Heeft een VVD'er dat ooit gezegd dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n dom argument!
Afro-Amerikanen stemmen massaal democraten. Hoorde je ooit een democraat zeggen: "Die negers moeten eens oprotten, dat werkt polariserend?"
Nee, maar wel Paul Scheffer van de PvdA.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:59 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Heeft een VVD'er dat ooit gezegd dan?
Maak je er een puzzel van? Bron?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar wel Paul Scheffer van de PvdA.
Dat is de PvdAllochtoon discussie en ofdat wel zon goed ontwikkeling is.quote:
Ah, okay. Ja, dat werkt dus polariserend. Hebben ze in R'dam bij de gemeenteraadsverkiezinging als taktiek ingezet en het werkte dus polariserend. Nu zitten ze overigens met de gebakken peren, want de VVD wenst niet mee te doen met een grote coalitie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is de PvdAllochtoon discussie en ofdat wel zon goed ontwikkeling is.
Dit alles was nog onder Paars.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Welk kabinet had in deze tijden wel goed gedaan, vraag ik me zo langzamerhand af. In vijf jaar tijd heeft 11 september plaatsgevonden, is Pim Fortuijn vermoord,
Dat is inderdaad onfortuinlijk.quote:is Theo van Gogh beestachtig afgemaakt,
paars één keer symbolisch, en LPF I ;echt heel erg hgard, maar dat is hun eigen schuld.quote:is het kabinet twee keer gevallen,
Die recessie die begon onder paars, is verhevigd door dit kabinet, en wordt nu langzaam hersteld - daar zou je toch een goede som aan moeten overhouden.quote:hebben we een wereldwijde economische recessie meegemaakt.
Fortuyn werd vlak voor de verkiezingen vermoord en Paars stond toen al een hele tijd op non-aktief.quote:
quote:Die recessie die begon onder paars, is verhevigd door dit kabinet, en wordt nu langzaam hersteld - daar zou je toch een goede som aan moeten overhouden.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n dom argument!
Afro-Amerikanen stemmen massaal democraten. Hoorde je ooit een democraat zeggen: "Die negers moeten eens oprotten, dat werkt polariserend?"
quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:18 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je zoomt nu alleen in op de rol van de politiek in het geheel, terwijl ik denk dat die gebeurtenissen ook zouden zijn gebeurd onder welk kabinet dan ook. Die economische recessie was niet de schuld van Paars, hoogstens hebben zij schuld aan de geringe weerbaarheid van ons economische stelsel op zo'n neergang. Elf september, van Gogh, Fortuijn, de val van het kabinet was volgens mij het gevolg van een breed scala van onrust en pessimisme over de toekomst van ons land. De golf van de globalisering is over ons land heen gevallen en we zijn allemaal bang geworden: voor de economie, voor de Islam, voor politici, voor buitenlanders, en uiteindelijk voor elkaar. Dat is niet typisch Nederlands. Dat gebeurt overal ter wereld. En als we dat gaan inzien komt misschien ook het besef dat de maatschappij eens naar zichzelf moet kijken, en niet alleen moet wijzen naar Den Haag.
Voorbeeld van een rechtse allochtoon, die niet religieus is: Afshin Ellian, rechtsfilosoof in Leiden, hoort bij de intellectuele Leidse achterbaan van Wilders. Zie www.passagenproject.com/conservatisme.htmlquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef Ponskaart het volgende:
Uiteindelijk maakt de linksstemmende doorpvdadomgehouden allochtoon natuurlijk uiteindelijk Nederland rechts. Het werkt nl. polariserend en het is nogal wat om een direct verband te maken tussen links en allochtoon. Ik ken genoeg allochtonen in mijn omgeving die rechtsgeorienteerd zijn en uiteindelijk bijt overheid en religie elkaar (om even over de moslimmens te hebben als onderdeel van de allochtone bevolking). Wat ik wil zeggen, een moslim zal zich links toch niet amuseren, want god/allah staat boven de wet/overheid.
AHA, Ebru Umar je hebt ze inderdaad.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Voorbeeld van een rechtse allochtoon, die niet religieus is: Afshin Ellian, rechtsfilosoof in Leiden, hoort bij de intellectuele Leidse achterbaan van Wilders. Zie www.passagenproject.com/conservatisme.html
Het lijken soms net individuen, hè? Die zwartjes.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
AHA, Ebru Umar je hebt ze inderdaad.
Er zit zelfs een moslim voor het CDA in de kamer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef Ponskaart het volgende:
Moslims die stemmen op het CDA? Lijkt mij toch sterk.
Coruzquote:Op zaterdag 8 april 2006 14:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zit zelfs een moslim voor het CDA in de kamer.
Dat is duidelijk! Maar als jij het niet wilt zien, dan mag je raden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kan ts misschien uitleggen waar hij heen wil met dit topic? Of moeten we zelf maar raden?
Nou ja, ik zie jouw posts hier... ronduit bedroevend van niveau in het algemeen en xenofoob in 't bijzonder.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:02 schreef more het volgende:
[..]
Dat is duidelijk! Maar als jij het niet wilt zien, dan mag je raden.
Ik vind gewoon dat als je hier niet geboren bent, je geen stemrecht moet krijgen. De kinderen van deze allochtonen uiteraard wel. En waarom ik dan buitenlanders zou haten lijkt me nogal vreemd in dit verband. Allochtonen die zich aanpassen aan de Nederlandse samenleving en een betaalde baan hebben (werkvergunnnig) zijn welkom.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie jouw posts hier... ronduit bedroevend van niveau in het algemeen en xenofoob in 't bijzonder.
Ik heb ook links gestemd (geen pvda). Ik ben toch echt geen allochtoon.
Ik zal het je effe uitleggen, wellicht kun je het volgen.
Allereerst vraag ik me af hoe je er bij komt dat iemand die hier niet geboren is geen stemrecht zou mogen krijgen. Die mensen nemen hier ook deel aan het sociale en economische verkeer. Als je belasting betaalt lijkt het me wel zo eerlijk om ook mee te kunnen beslissen. Ik hoop dat je dit kunt volgen maar ik reken er niet op eerlijk gezegd.
Wat betreft de inhoud en richting van dit topic... Jij zegt dat het duidelijk is. Ja voor mij wel, het gaat namelijk absoluut nergens over
De vraag was of JIJ het kon uitleggen. lijkbaar niet. Doe ik het toch effe?
Gaan we dan: Hoe onzinnig is dit topic?
'Maken de allochtonen Nederland links?'
Veel allochtonen stemmen links.
Vrij logisch, aangezien de rechterzijde vrij hard in haar bewoordingen is wanneer het aankomt op allochtonen, immigratie en integratie. Vooral wanneer we het hebben over moslims is het tegenwoordig prijsschieten.
Dus niet zo gek dat een hoop van deze mensen op z'n zachtst gezegd hun twijfels hebben over bepaalde partijen aan deze kant van het spectrum.
Andersom, stemmen een hele hoop Nederlanders op rechtse partijen, waarbij het allochtonen/moslim vraagstuk m.i. onevenredig meeweegt in hun keuze. Zie de immense populariteit van een RIta Verdonk bijvoorbeeld.
Zo bezien kun je je afvragen Maken de allochtonen Nederland rechts?
Aan de andere kant is het zo (en dit zul je wel heel moeilijk kunnen geloven) dat de meeste allochtonen ook werken. Wellicht zouden zij minder geneigd zijn links te stemmen als het hele polarisatie circus niet zo door zou draven. Maken de autochtonen Nederland links?
En wat nu als we al die allochtonen niet gehad zouden hebben? Zou heel Nederland dan rechts stemmen? Voor zover je het nog niet wist blijkt stemgedrag in grote lijnen van links naar rechts en van links naar rechts, etc te bewegen. Want uiteindelijk is de directe korte termijn invloed van de politiek op de belangrijkste zaken (economie, economie en economie - zoek maar op) een stuk minder groot dan mensen denken. Daar speelt een stuk meer bij mee.
Wou ik ook nog even vermeld hebben dat zonder de allochtone medemens de vergrijzing in Nederland nog vele malen rampzaliger zou zijn dan de rechterzijde ons constant maar voorhoudt. Da's toch wel een beetje paradoxaal, vind je niet?
Kortom, je moet wel godvergeten kortzichtig zijn om alles altijd maar van één kant te bekijken. Zoals jij hier en in de meeste van je posts doet.
Daar doe je ons, maar ook jezelf echt geen plezier mee. Zeg dan gewoon dat je die kutbuitenlanders haat, dan slaat het tenminste nog ergens op.
Maar wel belasting betalen?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef more het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat als je hier niet geboren bent, je geen stemrecht moet krijgen.
Wat heeft dat ermee te maken? Als ik in Duitsland mijn boodschappen doe betaal ik ook 16% BTWquote:
Het heeft er mee te maken dat wie betaalt mee beslist. Zo werkt dat in de regel.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:38 schreef more het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Als ik in Duitsland mijn boodschappen doe betaal ik ook 16% BTW
En dus stemt de burger op partijen die juist die gewone burger steeds weer plukken...quote:Op woensdag 12 april 2006 09:03 schreef Vhiper het volgende:
Dus TS stelt dat Nederland door 375.000 mensen, plotseling links is. Misschien moet TS zich er gewoon eens bij neerleggen dat Nederland genoeg heeft van het rechtse zakkenvullen ten koste van de gewone burger en kappen een bevolkingsgroep de schuld voor alles te geven.![]()
Bovendien was de opkomst onder allochtonen lager dan onder de autochtone bevolking.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:10 schreef freako het volgende:
Als je er vanuit gaat dat 100% van de autochtone bevolking gaat stemmen. Dat lukte zelfs niet toen de opkomstplicht nog bestond.
Ik zie het verband niet tussen belasting betalen en stemmen. Kijk ik heb een onderneming in een andere gemeente dan dat ik woon, en betaal jaarlijks ¤ 4000,- aan gemeentelijke belastingen (WOZ) over mijn bedrijf, maar toch mag ik niet stemmen voor de gemeenteraad in deze gemeente.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het heeft er mee te maken dat wie betaalt mee beslist. Zo werkt dat in de regel.
BTW is belasting die de winkelier betaalt... dat hij die kosten aan jou doorberekent is iets anders. Dus weet niet wat je hier mee wil zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |