Liefst een partij met daadkracht graag.quote:
Ik woon in Litouwen, heb nog de nederlandse nationaliteit, en ik ga ook stemmen ja, ik ben er met de gemeenteraadsverkiezingen ook voor teruggevlogen(niet speciaal daarvoor maar heb het ingepland met andere werkzaamheden/afspraken)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Zo wat zou ik dat ook graag willen zoals het deze kant opgaat![]()
Waar ben je heen gegaan, en heb je je stemrecht nog wel?
Dat niet alleen, "de allochtoon" is ook niet aangepast, niet westers, niet blank en niet geboren in Nederland. Dat is het beeld van allochtonen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef gelly het volgende:
Het is ook wel grappig dat men er vanuit gaat dat de allochtoon in Rotterdam automatisch een islamiet is.
Ik bespeur wat sarcasme?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En uiteraard nemen de allochtonen het land over via verkiezingen. Dat ze flink in de minderheid zijn (20%) en het opkomstpercentage bij verkiezingen significant lager ligt (40% ten opzichte van 60%) is niet relevant.
Het woord allochtoon lijkt duidelijk te zijn, maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat niet alleen, "de allochtoon" is ook niet aangepast, niet westers, niet blank en niet geboren in Nederland. Dat is het beeld van allochtonen.
En uiteraard nemen de allochtonen het land over via verkiezingen. Dat ze flink in de minderheid zijn (20%) en het opkomstpercentage bij verkiezingen significant lager ligt (40% ten opzichte van 60%) is niet relevant.
Als die partij er zou zijn, zou die door iedereen afgezeken worden. Want iedereen vindt dan dat ie te weinig krijgt. Mensen stemmen vooral voor eigen belang (en dat van naasten, wat ook in je eigen belang is), minder wat het beste is voor het land. Dus die partij zou niet eens gekozen worden, tenzij ze over een charismatische lijsttrekker kunnen beschikken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik ben die links rechts discussie eigenlijk een beetje beu. Wanneer komt er eens een partij die het beste van twee werelden samenvoegt? Čn economische voorspoed, čn veiligheid, čn sociale voorzieningen voor de onderklasse, čn etc...![]()
Maargoed dit topic (en soortgelijke) gaan ook niet over allochtonen maar over een verloren verkiezingsstrijd van rechts.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach ik denk dat het een tijdelijk 'probleem' is. Zodra de allochtonen goed geďntegreerd zijn (cq steeds meer op gaan in de Nederlandse maatschappij) zal hier van een steeds grotere groep rechts stemmen. Zodra allochtonen even veel rechts stemmen als de autochtonen dan is de integratie geslaagd![]()
Sinds wanneer zit Jan met de pet aan de onderkant van de samenleving?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:15 schreef rednajt het volgende:
IK hoor van alle kanten op rechts stemmen...
Maar wat voor voordeel brengt rechts stemmen dan op voor jan met de pet??????? Zijn niet al die links stemmers gewoon jan met de pet....allochtoon en autochtoon...mensen die aan de onderkant van de samenleving zitten allochtoon of autochtoon...
of zitten alle autochtonen ineens ook aan de bovenkant van de samenleving?????
Een werkende allochtoon betaald ook belasting en doet dus mee aan de NL samenleving en verdient daardoor al stemrecht!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef more het volgende:
Het blijkt dat bij de gemeenteraadsverkiezingen, niet westerse allochtonen massaal op de PvdA gestemd hebben.
De PvdA wordt zelfs al de Partij van de Allochtonen genoemd.
(Was o.a. vanmorgen op radio 1 te horen)
In Rotterdam heb je nu een bruine/zwarte partij: De PvdA en een blanke partij Leefbaar Rotterdam om het maar even simpel te zeggen.
Toch wel verontrustend dat Alllochtonen, die voor een groot deel hier niet geboren en daarom wat mij betreft geen stemrecht hadden mogen hebben, nu van Nederland nog net geen communistische staat maken.
[..]
Bron Nos.nl
Ik denk eerder dat laatste.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat omdat de allochtoon links is of omdat de allochtoon het niet zo op heeft met lieden als Pastors en zijn partij Leefbaar Rotterdam ?
Op welke partij dan?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:09 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Om het communisme er meteen bij te halen is ook overdreven, maar het is wel een verontrustende ontwikkeling. Overigens zie ik niet in waarom allochtonen niet op een rechtse partij zouden stemmen (op racistische partijen na). Veiligheid, economie etc.. zijn ook in hun belang. Het komt op mij een beetje over als schaapjes gedrag..
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:09 schreef Shaman het volgende:
In 2003 bestond de nederlandse bevolking voor 10% uit niet westerse allochtonen. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat nu ongeveer hetzelfde is. Van die 10% ging 37% naar de stembus, 3,7% van de stemmers bestond dus uit niet westerse allochtonen. Rond de tachtig procent daarvan stemde PvdA. Afgerond 3% van de bevolking bestaat dus uit niet westerse PvdA stemmende allochtonen en dát zorgt ervoor dat Nederland links wordt????
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat veel allochtonen in Nederland enkel stemmen vanuit hun allochtoon zijn. En de PvdA speelt daar handig op in.
En de rechtse partijen hebben ervoor gezorgd dat de allochtonen zich voor de politiek zijn gaan interesseren, dat is misschien de enige winst van de Fortuyn-erfenis.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.
Dat komt in feite op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef Floripas het volgende:
Ik denk eerder dat rechtse partijen de allochtone kiezer hebben verjaagd.
Als je er vanuit gaat dat 100% van de autochtone bevolking gaat stemmen. Dat lukte zelfs niet toen de opkomstplicht nog bestond.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:09 schreef Shaman het volgende:
In 2003 bestond de nederlandse bevolking voor 10% uit niet westerse allochtonen. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat nu ongeveer hetzelfde is. Van die 10% ging 37% naar de stembus, 3,7% van de stemmers bestond dus uit niet westerse allochtonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |