Lekker boeiend als het een goede politicus is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zit me dat zo af te vragen. Stel dat Laetitia zich kandidaat stelt voor de VVD en Rutte aftroeft en onverwacht de verkiezingen wint en premier wordt.
Of nog sterker: stel dat Bos zich terugtrekt wegens wat voor omstandigheden dan ook en de PvdA schuift Aboutaleb naar voren.
Aboutaleb als premier? Is dat een mogelijkheid voor een land dat nog nooit een vrouw als premier kende of is dat toch echt een stap te ver?
Waar zouden de mogelijke pijnpunten zitten en wat vind je zelf?
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat denk je zelf SCH?
en wat alstie nu heel lief is wat dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.
hoeveellllllllllllllll?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en wat alstie nu heel lief is wat dan?![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Atouleb is kijkend naar zijn ervaringen als wethouder, de enigste Marokkaan die mij bekwaam lijkt voor zo'n grote verantwoordelijkheid. Ook dat hij een van de weinige Marokkanen is die allochtonen durft te bekritiseren, geeft hem een objectieve kleur mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.
Ik wil niks zeggen maar JIJ bent degene die HIER RAS de ISSUE maakt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.
Dit is wel een hele domme post.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:19 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen maar JIJ bent degene die HIER RAS de ISSUE maakt.
Dus per defenitie de racist.
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zoquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:21 schreef Steijn het volgende:
Man/vrouw, allochtoon/autochtoon, blank/zwart, het maakt mij allemaal niet uit als het maar iemand is die geschikt is voor die functie. Als dat nadrukkelijke gediscrimineer altijd.Je moeten mensen kiezen op basis van hun capaciteiten, niet op basis van uiterlijk.
Heb je nog wat inhoudelijks te melden?quote:
Of Mohammed Cheppih, alleen emigreer ik dan welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zo![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zo![]()
Alle vier!!!1111!11quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!
Zoals?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
Nee, maar oké, ik vind het wel een goed idee. Ik denk dat een Marokkaanse en vooral ook islamitische premier een hoop kan betekenen voor de emancipatie van moslims en andere immigranten.
En dat is eng. Als dat te snel gaat spreken we binnekort allemaal arabisch, hebben we een oliesjeik aan de macht, en is de koran ons wetboekquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
Nee, maar oké, ik vind het wel een goed idee. Ik denk dat een Marokkaanse en vooral ook islamitische premier een hoop kan betekenen voor de emancipatie van moslims en andere immigranten.
Hij is toch wethouder?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:31 schreef Molluck het volgende:
hij zit heel veilig in de Amsterdamse gemeenteraad
Daarom koos Nederland voor Balkenende als premier, maar schaamt zich er wel voor dat ie op Harry Potter lijkt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:21 schreef Steijn het volgende:
Man/vrouw, allochtoon/autochtoon, blank/zwart, het maakt mij allemaal niet uit als het maar iemand is die geschikt is voor die functie. Als dat nadrukkelijke gediscrimineer altijd.Je moeten mensen kiezen op basis van hun capaciteiten, niet op basis van uiterlijk.
Ja dat was hij wel in ieder geval en de PvdA is alleen maar groter geworden, dus ik neem aan dat hij dat wel weer zal worden.quote:
Waarom moet er bij iedere stap per se rekening gehouden worden met de onderbuikgevoelens van Nederlanders? De politiek glijdt zo af naar een bedenkelijk niveau; de burka moet worden verboden omdat bepaalde autochtonen er angst voor hebben, iedereen moet Nederlands spreken omdat autochtonen zich anders weleens ongemakkelijk konden gaan voelen. Zou Aboutaleb geen premier mogen worden omdat autochtonen dan zouden denken dat ze achtergesteld worden?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zoals?
En ben je niet bang dat veel autochtone Nederlanders bij elke stap van de premier argwaan krijgen of er geen sprake is van positieve discriminatie?
Ik zeg niet dat er rekening mee gehouden moet worden maar ik zeg dat dit zal gebeuren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:41 schreef Arendt het volgende:
[..]
Waarom moet er bij iedere stap per se rekening gehouden worden met de onderbuikgevoelens van Nederlanders? De politiek glijdt zo af naar een bedenkelijk niveau; de burka moet worden verboden omdat bepaalde autochtonen er angst voor hebben, iedereen moet Nederlands spreken omdat autochtonen zich anders weleens ongemakkelijk konden gaan voelen. Zou Aboutaleb geen premier mogen worden omdat autochtonen dan zouden denken dat ze achtergesteld worden?
Natuurlijk moet Abou Taleb geen premier worden alleen omdat hij van Marokkaanse afkomst is, of wat dan ook. Hij is een goede politicus, en op grond daarvan zou hij benoemd kunnen worden tot premier.
Tsja, ik vind het eigenlijk een prima premier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Daarom koos Nederland voor Balkenende als premier, maar schaamt zich er wel voor dat ie op Harry Potter lijkt.
Het gaat niet alleen om het opkomen voor de belangen van moslims en andere immigranten, maar ook om het geven van een goed voorbeeld. Ik doelde op het feit dat een goed functionerende Marokkaanse premier een signaal af kan geven naar bijvoorbeeld werkgevers; de werkgever ziet dat een Marokkaan een hoge politieke functie bekleedt, wat eraan zal bijdragen dat hij Marokkanen serieuzer neemt en ook eens overweegt om een Marokkaan aan te nemen, in plaats van louter autochtonen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er rekening mee gehouden moet worden maar ik zeg dat dit zal gebeuren.
Ik geloof idd dat een bijv. islamitisch premier veel kan doen voor de moslim cultuur hier in NL, maar ik denk dat dit ook gedaan kan worden door een autochtone premier.
In NL willen ze de burka niet alleen afschaffen om de rede dat mensen er bang van worden. Ik kijk graag iemand in zijn gezicht jij niet?
Het maakt mij persoonlijk uit of iemand in een burka loopt trouwens, maar van mij persoonlijk hoeft het niet.
Een goede politicus is trouwens nog geen goede premier.
Doe je tegenwoordig mee met de vrijdagmiddagborrel?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:02 schreef Meki het volgende:
Ik stem voor
er moet een Allochtoon als een premier komen
dan stel ik me kandidaat
Dit is weer puur de problemen in de schoenen o.a. werkgevers schuiven. Marokkanen hebben hun waardeloze imago grotendeels aan zichzelf te danken. De media heeft dit vervolgens vergroot. Er zijn genoeg 'allochtonen' die door zich gewoon te gedragen en hard te werken/studeren een leuke baan hebben gevonden. Dat Aboutaleb succesvol is heeft wellicht te maken met het feit dat hij zich niet verschuild achter de Islam.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:07 schreef Arendt het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het opkomen voor de belangen van moslims en andere immigranten, maar ook om het geven van een goed voorbeeld. Ik doelde op het feit dat een goed functionerende Marokkaanse premier een signaal af kan geven naar bijvoorbeeld werkgevers; de werkgever ziet dat een Marokkaan een hoge politieke functie bekleedt, wat eraan zal bijdragen dat hij Marokkanen serieuzer neemt en ook eens overweegt om een Marokkaan aan te nemen, in plaats van louter autochtonen.
Over burka's: je zegt dat je graag iemand in zijn gezicht kijkt, oké, daar heb je een punt. Maar een persoonlijke voorkeur is geen reden om iets direct te verbieden... Bovendien vind ik het vreemd dat de partijen die zich profileren als "vrijheidsminnend" zich inspannen voor een beperking van de vrijheid van moslima's.
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:10 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Doe je tegenwoordig mee met de vrijdagmiddagborrel?![]()
Zo groot is Nederland nou ook weer nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00
hoe jij weten dat
Dit versta ik dus niet als gekwalificeerd. Dat dat even duidelijk moge zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00
hoe jij weten dat
Als ie een Turk is dan welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen enkele moslim, hoogstens een luie neger.quote:
oowquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:00 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dit versta ik dus niet als gekwalificeerd. Dat dat even duidelijk moge zijn.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Zo groot is Nederland nou ook weer niet![]()
Nou ik wil graag premier wordenquote:
Ja en ik wil graag playmate worden zodat ik elke dag voor de spiegel met mijn spectaculaire tieten kan spelen. Punt is dat dat net als jouw ambitie, nooit gaat gebeuren.quote:
Dat alleen al maakt je ongekwalificeerd. Maar goed, op basis van welke ervaring wil jij premier worden van dit land? Heb je bestuurlijke ervaring? Diepgaande expertise op een beleidsgebied. Leidinggevende kwaliteiten?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
Jawel ik heb alle vertrouwen erin
Met je eens. Racisme is groot hier in NL en daardoor zal het voor nu niet lukken. Misschien wel over een eeuw.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil op elke punten gebruiken die het steeds rechtvaardiger om een premier te zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:24 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat alleen al maakt je ongekwalificeerd. Maar goed, op basis van welke ervaring wil jij premier worden van dit land? Heb je bestuurlijke ervaring? Diepgaande expertise op een beleidsgebied. Leidinggevende kwaliteiten?
Come again?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil op elke punten gebruiken die het steeds rechtvaardiger om een premier te zijn![]()
Vind ik ook. Dan komt er misschien eens wat ontwikkelingshulp terug van de arabische landen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:28 schreef Stratos het volgende:
[..]
Met je eens. Racisme is groot hier in NL en daardoor zal het voor nu niet lukken. Misschien wel over een eeuw.
De V.S. is al een stuk ver...een zwarte en latino Minister en vele zwarte en latino burgemeesters zelfs in overwegend blanke steden. Aantal allochtonen burgemeesters in NL is op een hand te tellen als ze er nog zijn. En dit land noemt zich tolerant.
Nederland tolerantquote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.
Ïk durf zelfs te stellen dat minderheden zelfs in bepaalde zaken bevoorrecht zijn t.o.v. autochtonen.
Niet dan? Een stuk toleranter dan welk land dan ook in de Arabische wereld.quote:
Bijkbaar heb je geen enig idee hóe tolerant NL is.quote:
Dat is al lang niet meer zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.
.
Een MP moet blank zijn. Misschien als vice.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zit me dat zo af te vragen. Stel dat Laetitia zich kandidaat stelt voor de VVD en Rutte aftroeft en onverwacht de verkiezingen wint en premier wordt.
Of nog sterker: stel dat Bos zich terugtrekt wegens wat voor omstandigheden dan ook en de PvdA schuift Aboutaleb naar voren.
Aboutaleb als premier? Is dat een mogelijkheid voor een land dat nog nooit een vrouw als premier kende of is dat toch echt een stap te ver?
Als de meerderheid blauwe ogen heeft, moet de premier dit ook hebben?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:31 schreef more het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid nog blank is in Nederland.
waarom was iedereen nog maar zo tegen de blanke heerschappij over het zwarte afrika?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als de meerderheid blauwe ogen heeft, moet de premier dit ook hebben?
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederland staat bij elke ranglijst als het gaat om rechten van de mensen in de top5.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.
Verklaar je nader als je beschuldigend met je vinger wijst.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederland staat bij elke ranglijst als het gaat om rechten van de mensen in de top5.
bron?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?
Nee we lezen niet dat kut blaadje waar jij voor schrijft.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom begin ik zo'n hekel aan POL te krijgen. Jullie lezen toch ook wel eens een krant?
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom begin ik zo'n hekel aan POL te krijgen. Jullie lezen toch ook wel eens een krant?
Er is wel kritiek op dat specifieke punt, maar dat neemt niet weg dat Nederland op het gros van de punten gewoon zeer goed scoort. Behandeling van verdachten, gevangenen, persoonlijke vrijheden etc. etc.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?
Onzin. Er zijn altijd wel mensen die aan het klagen zijn. Dat zijn dezelfde zeikers zoals die Italiaanse Minister die nu zegt dat onze eutenasie-wet op een nazi-wet lijkt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom maar eens gewoon met 'n bron. Het lijkt erop dat je vooral een hekel hebt aan het onderbouwen van de klets die je constant over dit forum aan het kotsen bent.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat is toch slechts 1 ding. Het gaat om al die andere dingen die we de laatste jaar 50 jaar verworven hebben en niet dat ene ding dat ze nu aan het afbreken zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik dus weer onzin. Ik wil gewoon een premier die zich sterkt maakt voor alle inwoners van dit land. Niet een of andere moslim die vanwege zijn geloof opeens interessant is voor een niet-religieuze partij als de PvdA.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:07 schreef more het volgende:
[..]
Een MP moet blank zijn. Misschien als vice.
Nederland is nog altijd één van de meeste tolerante landen ter wereld. Een nieuwkomer die wat van zijn/haar leven wil maken krijgt hier alle kansen (scholing, huisvesting en positieve discriminatie). Helaas zijn veel immigranten naar Nederland gekomen vanwege de genereuze sociale steun. Mensen wat van hun leven willen maken kiezen wel een ander land.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat als Aboutaleb zich kandidaat zou stellen (als de PvdA zo goed zou blijven gaan) zijn achtergrond op de achtergrond zou blijven....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Jaaaaah!!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:35 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
En wat dachten we van een allochtone vrouw aan het roer? Ayaan, wellicht?
Voor welke partij dan? Die kan bij de VVD echt niet meer terecht straks.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaaaaah!!
Ayaan for president. Is het meteen de eerste vrouwelijke premier en meteen de eerste allochtone premier.
Geen idee, ik vroeg me gewoon af of het zou kunnen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:41 schreef Elgigante het volgende:
Waarom zouden we een allochtone premier nodig hebben eigenlijk?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:59 schreef Batsnek het volgende:
Ik denk niet dat we iemand kwaliteiten als premier moeten gaan afwegen op basis van iemands geslacht of afkomst...
Ik kan je een land opnoemen die ook dergelijke maatregelen heeft m.b.t. moslims en zelfs een schepje erboven op doet namelijk India. In India geldt voor het familierecht speciaal voor moslims de Sharia.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bijkbaar heb je geen enig idee hóe tolerant NL is.Personeels advertenties : Allochtonen genieten de voorkeur Je mag je eigen jihad voeren je mag moskeeën bouwen je mag ritueel slachten je mag bijzondere scholen oprichten je mag je eigen geloof belijden werkgevers die rekening houden met bidruimtes werkgevers die rekening houden met de ramadan gemeentelijke en landelijke folders in meerdere talen extra gratis hulp op velerlij gebied RIAGG begeleiding in je vakantieland tegemoetkoming in reiskosten bij rampen in thuisland
Moet ik nog even doorgaan of noem mij een ander idiote land die dit doet?
welk land verraad hij precies?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:47 schreef Relmarokkaan het volgende:
Niet Aboutaleb die vuile landverrader!![]()
Heet dat tegenwoordig geluk?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, Nederland is daar nog lang niet klaar voor.
Als we heel veel geluk hebben mischien een vrouwelijke PM in de komende 20 jaar.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:26 schreef Gebleekte het volgende:
Reken er maar op dat er dan rellen uitbreken. Vooral als het een Marokaanse is.
Ik denk dat het itt Amerika (waar we wachten op de eerste zwarte president) wel wat soepeler gaat, omdat de linkerhoek sterk is en ook de meeste allochtone kandidaten herbergt. Er komt een tijd dat Nederland voor de helft uit oorspronkelijk niet in Nederland geborenen bestaat, op dat moment is er een draagvlak voor een allochtone premier. De vraag is wat voor inhoud het woord allochtoon dan nog heeft en in welke tijd we dan leven.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen idee, ik vroeg me gewoon af of het zou kunnen.
klopt maar zo iemand zal wel op z'n kleur beoordeeld worden. Net zoals een vrouwelijke bestuurder bepaald commentaar krijgt omdat ze een vrouw is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:21 schreef Steijn het volgende:
dan ben je racistquote:Op zondag 19 maart 2006 16:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Zolang het geen moslim is heb ik er geen problemen mee.
Gaat in de VS ook niet gebeuren, ik denk dat jij het latente racisme in de VS zwaar onderschat.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:06 schreef Elgigante het volgende:
Ik denk dat het itt Amerika (waar we wachten op de eerste zwarte president) wel wat soepeler gaat, omdat de linkerhoek sterk is en ook de meeste allochtone kandidaten herbergt. Er komt een tijd dat Nederland voor de helft uit oorspronkelijk niet in Nederland geborenen bestaat, op dat moment is er een draagvlak voor een allochtone premier. De vraag is wat voor inhoud het woord allochtoon dan nog heeft en in welke tijd we dan leven.
Ik zie het de eerste 20 jaar niet gebeuren in elk geval, maar laat het in Gods naam niet Ayaan zijn.
Ten eerste, moslims zijn geen ras. Ten tweede heb ik goede redenen voor die opmerking; Islam kent mede door de Sharia geen duidelijke scheiding tussen kerk en staat. Daarnaast is het duidelijk dat veel waarden en normen uit de islam botsen met die uit de westerse, en vooral Nederlandse huidige cultuur.quote:
precies! niets aan toe te voegenquote:Op zondag 19 maart 2006 16:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ten eerste, moslims zijn geen ras. Ten tweede heb ik goede redenen voor die opmerking; Islam kent mede door de Sharia geen duidelijke scheiding tussen kerk en staat. Daarnaast is het duidelijk dat veel waarden en normen uit de islam botsen met die uit de westerse, en vooral Nederlandse huidige cultuur.
De meeste moslims wonen in Zuid Azie, en naar mijn mening gaat democratie en islam goed samen een goed voorbeeld is India, de president is notabene een moslim!quote:Op zondag 19 maart 2006 16:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ten eerste, moslims zijn geen ras. Ten tweede heb ik goede redenen voor die opmerking; Islam kent mede door de Sharia geen duidelijke scheiding tussen kerk en staat. Daarnaast is het duidelijk dat veel waarden en normen uit de islam botsen met die uit de westerse, en vooral Nederlandse huidige cultuur.
Boh, gek, wat een nuance, herman brusselmance raakt helemaal in trance.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Zolang het geen moslim is heb ik er geen problemen mee.
Meki maakt een terechte opmerking, want uit Jur's (jur? is dat een naam?) opmerking kan ik alleen maar opmaken dat hij wil dat moslims uitgesloten worden van het passief kiesrecht. Of in ieder geval dat moslims geen premier kunnen worden. Da's pure discriminatie.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:42 schreef Prego het volgende:
[..]
precies! niets aan toe te voegen
dus meki denk aub een keer na voordat je iemand uitmaakt voor rasist... of zijn je tenen zolang dat men er alleen maar op kan trappen? ik word af en toe zo moe van jouw gerel/ geschreeuw
`quote:Op zondag 19 maart 2006 16:52 schreef pmb_rug het volgende:
Laten we hopen dan Nederland voorlopig wordt geregeerd door iemand die de overgrote meerderheid van Nederland vertegenwoordigd, een allochtone premier past gewoon niet in dat beeld.
ik ben voor blanke, protestantse man van in de 40:););)
Hindu 80.5%, Muslim 13.4%, Christian 2.3%, Sikh 1.9%, other 1.8%, unspecified 0.1% (2001 census)quote:Op zondag 19 maart 2006 16:45 schreef Sukh het volgende:
[..]
De meeste moslims wonen in Zuid Azie, en naar mijn mening gaat democratie en islam goed samen een goed voorbeeld is India, de president is notabene een moslim!
Waarom ga jij dan voor een man danquote:Op zondag 19 maart 2006 16:52 schreef pmb_rug het volgende:
Laten we hopen dan Nederland voorlopig wordt geregeerd door iemand die de overgrote meerderheid van Nederland vertegenwoordigd, een allochtone premier past gewoon niet in dat beeld.
dat je onwaarheden loopt te verkondigen.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:12 schreef Sukh het volgende:
En wat wil je ermee zeggen Electricity?
Een blanke katholieke vrouw bedoel je dan zeker.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:52 schreef pmb_rug het volgende:
Ja. En?quote:Op zondag 19 maart 2006 16:16 schreef du_ke het volgende:
klopt maar zo iemand zal wel op z'n kleur beoordeeld worden. Net zoals een vrouwelijke bestuurder bepaald commentaar krijgt omdat ze een vrouw is.
"Nee mevrouw, geen gemaar, u kunt geen premier worden als ik dit kind niet doormidden mag hakken..."quote:Op zondag 19 maart 2006 17:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Een blanke katholieke vrouw bedoel je dan zeker.
Er zijn meer katholieken dan protestanten in ons land. En meer vrouwen dan mannen.
En het liefst moet de vrouw anderhalve kind hebben.
Dan moet je je toch echt nog eens verdiepen in de islam.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:45 schreef Sukh het volgende:
[..]
naar mijn mening gaat democratie en islam goed samen
Dat is eigenlijk wel waar; je mag de premier wel keihard pakken op zijn niet-raciale uiterlijke kenmerken. Beetje vreemd wel, maar goed.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:19 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ja. En?.
Balkenende kreeg ook veel commentaar vanwege zijn haardracht, moet zijn premierschap nu ook de geschiedenisboeken ingaan als een doorbraak in de positie van de nerds in de politiek?
Heb ik ook gedaan vandaar de conclusie. Trouwens er bestaat niet zoiets als "de Islam" er zijn verschillende varianten.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan moet je je toch echt nog eens verdiepen in de islam.
net als mevrouw van de pvda vanmiddag op buitenhof zeker, die zei dat er niet zoiets als "de allochtoon die op de pvda stemt" bestaatquote:Op zondag 19 maart 2006 17:37 schreef Sukh het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan vandaar de conclusie. Trouwens er bestaat niet zoiets als "de Islam" er zijn verschillende varianten.
Dat is niet helemaal waar, er zijn verschillende interpretaties, maar er zijn geen duidelijk verschillende stromingen zoals binnen het christendom. En wat betreft democratie, in een democratie worden alle gedachten en ideeën als gelijkwaardig beschouwd, terwijl volgens de sharia één persoon voor alle anderen denkt en beslist.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:37 schreef Sukh het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan vandaar de conclusie. Trouwens er bestaat niet zoiets als "de Islam" er zijn verschillende varianten.
Ahmaddiya en Sufisme zijn slechts twee stromingen om op te noemen. En dan al niet het onderscheidt gemaakt tussen, Turkse,Perzische,Arabische en Indiase Islam.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn verschillende interpretaties, maar er zijn geen duidelijk verschillende stromingen zoals binnen het christendom. En wat betreft democratie, in een democratie worden alle gedachten en ideeën als gelijkwaardig beschouwd, terwijl volgens de sharia één persoon voor alle anderen denkt en beslist.
Dat is een leuke mening maar in het algemeen worden discussie en vrije interpretatie binnen de Islam als gevaarlijk beschouwt omdat dat kan leiden tot een debat over de goddelijkheid zelf, een ondermijning van het geestelijk gezag. Zonder discussie geen democratie.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:43 schreef Sukh het volgende:
[..]
Ahmaddiya en Sufisme zijn slechts twee stromingen om op te noemen. En dan al niet het onderscheidt gemaakt tussen, Turkse,Perzische,Arabische en Indiase Islam.
Ik ben het niet met je eens dat een persoon binnen Islamitische wetgeving bepaald voor andere, dit fenomeen gebeurd namelijk ook in een westerse democratie. Je hebt namelijk regels en wetten en daar hoort een individu zich aan te houden.
leer quoten. dan is het tenminste duidelijk wie je bedoelt.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:40 schreef Sukh het volgende:
Dat zijn appels en peren met elkaar vergelijken, ga je nog inhoudelijk reageren op mijn vorige posting of blijft het hierbij?
Ellian zou met zijn agressieve houding de kloof tussen moslims en niet- moslims alleen maar vergroten, dan schiet het hele "een allochtoon-als-premier-plan" zijn doel voorbij.quote:Op zondag 19 maart 2006 17:55 schreef Vitalogy het volgende:
Ik zou grote problemen hebben met elke politicus die een groot deel van zijn politieke streefpunten uitvoert om de islamitische stem te verkrijgen.
Ik heb niet het idee dat dit met Aboutaleb het geval is. En mocht Afshyin Ellian nog de politiek in gaan dan juich ik een stem op hem alleen maar toe.
Bovendien mag van mij een vrouw en een homo eerst premier worden.
Juist die allochtoon moet dus per definitie een moslim knuffelaar zijn.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:01 schreef Arendt het volgende:
[..]
Ellian zou met zijn agressieve houding de kloof tussen moslims en niet- moslims alleen maar vergroten, dan schiet het hele "een allochtoon-als-premier-plan" zijn doel voorbij.
"Die allochtoon" moet iemand zijn die het beste voorheeft met zowel autochtonen als allochtonen. De uitgesproken islamofoob Ellian valt dus af.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Juist die allochtoon moet dus per definitie een moslim knuffelaar zijn.
Teveel met Leefbaar Nederland-aanhangers gepraat de laatste tijd? Demonisering, kom nou. Ik noem het beestje bij de naam, zoals rechtse figuren dat ook graag doen.quote:
Hoe zie je het Sufisme dan slechts als een interpretatievorm????quote:Op zondag 19 maart 2006 17:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is een leuke mening maar in het algemeen worden discussie en vrije interpretatie binnen de Islam als gevaarlijk beschouwt omdat dat kan leiden tot een debat over de goddelijkheid zelf, een ondermijning van het geestelijk gezag. Zonder discussie geen democratie.
Zeg nou zelf... je kunt het niet eens zijn met de islaam, maar de manier waarop Ellian het brengt is te agressief. Dat is niet de manier om moslims te binden met de Nederlandse cultuur, integendeel, zo maak je die binding juist kapot.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:14 schreef Vitalogy het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Afshyin Ellian juist erg goed is in het beestje bij de naam noemen.
Maar kennelijk vind jij dat dan een te aggressieve houding
quote:Op zondag 19 maart 2006 18:53 schreef Arendt het volgende:
[..]
Zeg nou zelf... je kunt het niet eens zijn met de islaam, maar de manier waarop Ellian het brengt is te agressief. Dat is niet de manier om moslims te binden met de Nederlandse cultuur, integendeel, zo maak je die binding juist kapot.
Nee, maar stel, SCH.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:50 schreef SCH het volgende:
Elian is toch helemaal niet bij een politieke partij betrokken?
Wie wil er dan de sharia als wetgeving?quote:Op zondag 19 maart 2006 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Aanrader voor degene die de sharia als wetgeving en een islamiet als leider willen, VERHUIS naar zo'n kutland. Niets of niemand die je tegenhoudt. Jij blij wij blij.
Er is een allochtone CDA-burgemeester van Chineze afkomst, volgens mij de eerste en enige allochtone burgemeester tot nu. Commissarissen nog nooit, ministers idem.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:17 schreef Napalm het volgende:
Welke allochtonene ministers, staatssecretarissen, commissarissen vd Koningin & burgermeesters hebben we in NL gehad? (ff geen raadsleden & kamerleden)
En de Surinaamse mw. P. Bijlhout van de LPF is ook stas geweest. Toch zeker 15 minuten.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:28 schreef SCH het volgende:
Er is een allochtone CDA-burgemeester van Chineze afkomst, volgens mij de eerste en enige allochtone burgemeester tot nu. Commissarissen nog nooit, ministers idem.
Als staatssecretaris kom ik alleen op Gabor uit Hongharije, van natuurbeheer.
Ja, inderdaad. Verder zou ik het niet weten. Typisch eigenlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:30 schreef Napalm het volgende:
[..]
En de Surinaamse mw. P. Bijlhout van de LPF is ook stas geweest. Toch zeker 15 minuten.![]()
![]()
Als een uitzondering, er zullen weinig moslims zijn die vinden dat Soefisme iets te maken heeft met de 'ware' Islam.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:52 schreef Sukh het volgende:
[..]
Hoe zie je het Sufisme dan slechts als een interpretatievorm????
quote:Op zondag 19 maart 2006 19:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als een uitzondering, er zullen weinig moslims zijn die vinden dat Soefisme iets te maken heeft met de 'ware' Islam.
Wat heeft NL te maken met Pakistan?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:38 schreef Sukh het volgende:
[..]
Dan heb je niet in Pakistan gekeken, trouwens defineer "weinig moslims" ? Kan je dat onderbouwen en wat is de ware islam?
De enige reden die ik kan bedenken dat het te aggresief zou zijn is dat men vanuit de islamitische hoek slecht met de kritiek om kan gaan. Verder is de insteek van deze hele redenatie weer dat er vanuit Nederlands oogpunt men de eeuwenoude islamitische cultuur moet accepteren met al zijn voor- en nadelen. Daar stopt wat mij betreft ook meteen iedere vorm van discussie. Dit is Nederland en als men hier de Islam wil beoefenen, prima, maar volgens de Nederlandse normen en waarden en niet anders.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:53 schreef Arendt het volgende:
[..]
Zeg nou zelf... je kunt het niet eens zijn met de islaam, maar de manier waarop Ellian het brengt is te agressief. Dat is niet de manier om moslims te binden met de Nederlandse cultuur, integendeel, zo maak je die binding juist kapot.
er zijn zelfs ongelovigen.quote:Op maandag 20 maart 2006 05:59 schreef rednajt het volgende:
NIet alle buitenlanders zijn moslim in dit land...
je heb nog hindoestanen, bhoedisten, katholieken en christelijken buitenlanders...
Er wordt hier gedaan alsof elke buitenlander een moslim is...slaat nergens op.....
Oh sure, dat soort allochtonen naar de letter zullen er vast en zeker geweest zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
SCH
Weet je wel zeker dat we nog geen allochtoon als premier hadden?
IK bedoel, het zou mij niet verbazen als een der ouders van de premiers die we hadden in bv Nederlands Indie zijn geboren...
Ik zeg toch duidelijk dat ik geen probleem heb met een allochtone premier, tenzij het een moslim is.quote:Op maandag 20 maart 2006 05:59 schreef rednajt het volgende:
NIet alle buitenlanders zijn moslim in dit land...
je heb nog hindoestanen, bhoedisten, katholieken en christelijken buitenlanders...
Er wordt hier gedaan alsof elke buitenlander een moslim is...slaat nergens op.....
quote:Op maandag 20 maart 2006 17:16 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind dat als je premier van dit land wil worden je loyaliteit voor 100% bij dit land moet liggen en niet voor bijvoorbeeld 60% hier en 40% ergens anders. Ik persoonlijk ken geen enkele allochtoon waarbij dat het geval is, allemaal hebben ze nog een sterke band met hun moederland. Het lijkt mij voor een goede basis dus noodzakelijk dat je familie hier minstens drie generaties woont en actief heeft bijgedragen aan het opbouwen van dit land. Ik denk dus niet dat Nederland ooit klaar zal zijn voor een allochtone premier.
We hebben ook een soefi als minister gehad, ging hartstikke goed.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik zeg toch duidelijk dat ik geen probleem heb met een allochtone premier, tenzij het een moslim is.
Ik heb me nav dit topic even verdiept in soefisme en het verschilt nogal van de traditionele islam, in de eerste plaats omdat het heel gevarieerd en open is. Niet echt een relevante vergelijking als je het mij vraagt.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:37 schreef SCH het volgende:
[..]
We hebben ook een soefi als minister gehad, ging hartstikke goed.
Zo verschillen alle stromingen binnen de islaam van elkaar. De gehele islaam afdoen als ondemocratisch is onzin!quote:Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb me nav dit topic even verdiept in soefisme en het verschilt nogal van de traditionele islam, in de eerste plaats omdat het heel gevarieerd en open is. Niet echt een relevante vergelijking als je het mij vraagt.
Inderdaad, minister Witteveen was dan ook geen moslimquote:Op maandag 20 maart 2006 20:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb me nav dit topic even verdiept in soefisme en het verschilt nogal van de traditionele islam, in de eerste plaats omdat het heel gevarieerd en open is. Niet echt een relevante vergelijking als je het mij vraagt.
Het blijft off-topic maar het is voor de Nederlandse situatie echt een onzinnige opmerking.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik doe ook niet de gehele islaam af als ondemocratisch, maar de meest populaire stroming, de traditionele islam. De enige manier om democratie te verbinden aan de Islam is door de Sharia te negeren, zullen niet veel moslims zijn die dat accepteren.
Dat is lekker naief ja, wat denk je dat een islamitische premier zal doen met jou sexuele orientatie?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Het blijft off-topic maar het is voor de Nederlandse situatie echt een onzinnige opmerking.
Oh sorry, ik dacht even dat een normale discussie het doel was van je topic....quote:Op maandag 20 maart 2006 20:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt dus gewoon geen allochtoon maar je bent racist, zo was het toch?
Ja, ik ook - totdat iemand begon te beweren dat allochtonen niet loyaal aan Nederland kunnen zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:37 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht even dat een normale discussie het doel was van je topic....
Denk jij dat de meeste moslims hier de sharia willen, denk je dat serieus???quote:Op maandag 20 maart 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is lekker naief ja, wat denk je dat een islamitische premier zal doen met jou sexuele orientatie?
De Sharia is onderdeel van de Koran, onlosmakelijk verbonden met de geloofsleer.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk jij dat de meeste moslims hier de sharia willen, denk je dat serieus???![]()
Geef anders even antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De Sharia is onderdeel van de Koran, onlosmakelijk verbonden met de geloofsleer.
Ja dus, ik denk dat ook voor de meeste Nederlandse moslims de sharia een belangrijke bron is van normen en waarden. Vergelijkbaar met de tien geboden voor practiserende Christenen.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef anders even antwoord op mijn vraag.
Heb je uberhaupt wel enige kennis over de Sharia? Zo erg is het niet hoor..quote:Op maandag 20 maart 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef anders even antwoord op mijn vraag.
Ze willen die in de plaats stellen van ons Nederlands systeem denk je? En Aboutaleb zou dat bv. ook willen? Of Marcouch.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja dus, ik denk dat ook voor de meeste Nederlandse moslims de sharia een belangrijke bron is van normen en waarden.
Ach ja, en jij moet eerst maar eens afstand nemen van Hitler.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de Sharia geloofsleer is, is elke moslim verdacht totdat hij/zij duidelijk aangeeft dit niet te willen.
http://www.aftenposten.no/english/local/article1247400.ecequote:Op maandag 20 maart 2006 21:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze willen die in de plaats stellen van ons Nederlands systeem denk je? En Aboutaleb zou dat bv. ook willen? Of Marcouch.
Sorry hoor, maar dat is echt niet aan de hand.
Waarvoor geloof jij dit soort zaken niet?quote:Norway's most controversial refugee, Mullah Krekar, told an Oslo newspaper on Monday that there's a war going on between "the West" and Islam. He said he's sure that Islam will win, and he also had praise for suspected terrorist leader Osama bin Laden
Ik geloof Aboutaleb en Marcouch.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef typtypo het volgende:
[..]
http://www.aftenposten.no/english/local/article1247400.ece
[..]
Waarvoor geloof jij dit soort zaken niet?
Dit is een imam die dit zegt. Een gerespecteerd persoon binnen de moslim gemeenschap.
Jij wil dus beweren dat moslims liegen?
Dat zullen ze je niet in dank af nemen en dat al buiten het feit dat je onrein(in hun ogen dus) bent.
Al was het een parlementarier met een Mozart-kapsel met een potentieel van 20+ zetels in politieke peilingen. Alsof dat soort radicalen gelijk hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef typtypo het volgende:
[..]
Waarvoor geloof jij dit soort zaken niet?
Dit is een imam die dit zegt.
Je bent op dreef vanavondquote:Op maandag 20 maart 2006 22:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Al was het een parlementarier met een Mozart-kapsel met een potentieel van 20+ zetels in politieke peilingen. Alsof dat soort radicalen gelijk hebben.
Dus jij bent selectief van geloof. Dat is niet goed. Als iemand zegt dat hij je wil vernietigen dan zou ik dat wel serieus nemen.quote:
Lees dit maar eens door.quote:Like many Islamic concepts taqiyya and kitman were formed within the context of the Arab-Islamic matrix of tribalism, expansionary warfare and conflict. Taqiyya has been used by Muslims since the 7th century to confuse and split 'the enemy’. A favored tactic was ‘deceptive triangulation’; to persuade the enemy that jihad was not aimed at them but at another enemy. Another tactic was to deny that there was jihad at all. The fate for such faulty assessments by the target was death.
SCHeetje toch, als je "bruine" bedoelt, zeg dat dan, en verberg je niet achter het woord allochtoon.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh sure, dat soort allochtonen naar de letter zullen er vast en zeker geweest zijn.
Op het moment dat de kamer accoord gaat met een kabinet met bijvoorbeeld allemaal duitsers dan is er geen enkel wettelijk beletsel om dat kabinet aan te laten treden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Wat een gelul zeg, sorry maar je praat echt zoveel poep. De Sharia is Islamitische wetgeving die alleen toegepast mag worden in een Islamitische staat. We kennen in de gehele wereld misschien 3 of 4 echt islamitische staten. De rest van de Islamitische landen kent geen Sharia. Oftewel de overgrote meerderheid, dan hebben we het hier dus over waarschijnlijk 80 tot 90% van de moslims in de wereld, heeft niets met de Sharia te maken. De Sharia is onderdeel van de Islam, de Islam is geen onderdeel van de Sharia. De "10 geboden" hebben ook niets met de Sharia te maken. Waar jij deze achterlijke info vandaan haalt is mij een raadsel, maar kom hier niet met leugens aanproppen aub.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik doe ook niet de gehele islaam af als ondemocratisch, maar de meest populaire stroming, de traditionele islam. De enige manier om democratie te verbinden aan de Islam is door de Sharia te negeren, zullen niet veel moslims zijn die dat accepteren.
Ik denk dat een land dat een serieus risico loopt een crypto-racist als premier te krijgen nog niet klaar is voor een allochtone premier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Wouter Bos een crypto racist?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat een land dat een serieus risico loopt een crypto-racist als premier te krijgen nog niet klaar is voor een allochtone premier.
Nou ja, racist dan. Ik betreur in ieder geval dat ik bij de vorige algemene verkiezingen op hem heb gestemd.quote:
Waarom vind je Wouter Bos een racist???quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, racist dan. Ik betreur in ieder geval dat ik bij de vorige algemene verkiezingen op hem heb gestemd.
Waar kwam bij jou dan de gedachte vandaan dat Wouter Bos daadwerkelijk allochtonen op posities wou zetten waar ze iets kunnen betekenen? Waar komt die aanname vandaan? Als Wouter Bos werkelijk wilde dat allochtonen op posities kwamen waar ze iets kunnen betekenen waren ze wel hoger op de kiestlijsten gezet. Of was je zo naief om te geloven dat de PvdA werkelijk het verschil wil betekenen voor allochtonen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, racist dan. Ik betreur in ieder geval dat ik bij de vorige algemene verkiezingen op hem heb gestemd.
In tegenstelling tot Wouter bos apologisten ben ik van mening dat je mensen vaak het best leert kennen in hun 'off the cuff' opmerkingen. Zoals recentelijk de opmerking van Wouter Bos dat hij ongelukjes verwachtte met nieuw-verkozen allochtone raadsleden. Ik denk dat je veilig kunt stellen dat het percentage potentiële brekebenen onder alle nieuw-gekozen raadsleden vrij hoog is. Er was geen enkele reden om een dergelijke generaliserende uitspraak te doen over specifiek allochtone raadsleden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom vind je Wouter Bos een racist???
Naief als ik ben had ik niet het idee dat Wouter Bos een dergelijk plan had, ik vind het namelijk óók racisme als je mensen een positie geeft omdat ze een bepaald ras etc etc etc hebben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waar kwam bij jou dan de gedachte vandaan dat Wouter Bos daadwerkelijk allochtonen op posities wou zetten waar ze iets kunnen betekenen? Waar komt die aanname vandaan? Als Wouter Bos werkelijk wilde dat allochtonen op posities kwamen waar ze iets kunnen betekenen waren ze wel hoger op de kiestlijsten gezet. Of was je zo naief om te geloven dat de PvdA werkelijk het verschil wil betekenen voor allochtonen?
Ik denk dat je eens wat vaker mee zou moeten maken hoe journalisten werken in het verkrijgen van soundbytes.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Wouter bos apologisten ben ik van mening dat je mensen vaak het best leert kennen in hun 'off the cuff' opmerkingen. Zoals recentelijk de opmerking van Wouter Bos dat hij ongelukjes verwachtte met nieuw-verkozen allochtone raadsleden. Ik denk dat je veilig kunt stellen dat het percentage potentiële brekebenen onder alle nieuw-gekozen raadsleden vrij hoog is. Er was geen enkele reden om een dergelijke generaliserende uitspraak te doen over specifiek allochtone raadsleden.
Maar kennelijk is Wouter Bos gevoelig genoeg voor dit soort racistisch denken om hem zelf ook van racisme te verdenken. Daarom noem ik Wouter Bos een racist. Ik ben daar nogal streng in namelijk.
En Wouter Bos, met al zijn media-trainingen had niet de angel uit een 'vies voorzetje kunnen halen'? Ook al was er een vraag die leidde in de richting van een racistische uitspraak, dan had Wouter Bos een algemener, niet-racistisch antwoord kunnen geven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je eens wat vaker mee zou moeten maken hoe journalisten werken in het verkrijgen van soundbytes.
Overginds is de vrees wel degelijk gerechtvaardigt, onervaren raadslieden, allochtoon of niet, lopen nu eenmaal een grotere kans flinke fouten te maken.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article254552.ecequote:DEN HAAG - Het debat in de media over allochtone PvdA-raadsleden krijgt ‘racistische trekjes’. Dat vindt partijvoorzitter Michiel van Hulten. Hij verwijt de media allochtone en autochtone Nederlanders door de berichtgeving verder uiteen te drijven.
‘Er worden grenzen overschreden. De media polariseren. Als het niet over allochtonen zou gaan, zou de discussie niet zo oplaaien’, stelt Van Hulten.
De PvdA-voorzitter reageert op de commotie die is ontstaan naar aanleiding van de uitspraak van PvdA-leider Wouter Bos dat hij ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden verwacht. Volgens Bos hebben ‘veel mensen – onder wie allochtonen’ door voorkeurstemmen een raadszetel gekregen ‘terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst’.
Overigens toonde Bos zich enthousiast over de grote deelname van allochtonen in de raden. In allochtone kring werd toch verontwaardigd gereageerd.
Van Hulten legt de schuld bij de media, omdat die op het allochtonenvraagstuk inzoomen. ‘Wouter Bos besteedt een halve zin aan allochtonen en dan krijg je dit. Dan is er toch echt iets mis.’
Bos laat vanuit India weten ongelooflijk te balen. ‘Ik ben verbijsterd mij opeens in het kamp te bevinden dat ik dacht te bestrijden. Ik heb op allerlei manieren duidelijk gemaakt dat ik blij ben met het grote aantal allochtone stemmers.’
Van Hulten noemt de media ‘respectloos jegens allochtonen’. ‘Een bevolkingsgroep wordt onnodig in de hoek gezet. Dat doet hen onrecht.’
Wel erkent de voorzitter dat de winst van de PvdA bij de raadsverkiezingen een risico in zich draagt. ‘Ik kan geen garantie geven dat al die duizenden kandidaten voldoende gekwalificeerd zijn.’
Net als Bos ziet ook Van Hulten een gevaar in het stempel ‘PvdA: Partij van de Allochtonen’. ‘In de beeldvorming lijkt het dat 80 procent van de PvdA-kiezers allochtoon is. Als dat beeld beklijft, is dat een gevaar. Ik ga ervan uit dat kiezers vooral naar ons beleid kijken. En dan is er voor blanke Nederlanders geen reden weg te lopen.’
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
‘Raadsleden-debat krijgt racistische trekjes’
[..]
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article254552.ece
Zo te zien schud de hele kwestie de PvdA tot op de grondvesten.
Ja hoor meneer Bos, allochtonen zijn een speciaal soort mensen in de vorm van knuffeldieren zonder enige vorm van eigen verantwoordelijkheidquote:‘veel mensen – onder wie allochtonen’
Ik zou haast op Wouter Boslim gaan stemmen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou haast, uit protest, op lijst Wilders gaan stemmen de komende verkiezingen.
In de grote steden heeft men massaal op de PvdA gestemt met de gemeenteraads verkiezingen, maaar, bij gemeenteraads verkiezingen mogen buitenlanders ook stemmen, bij 2e kamer niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het zou wat zijn als de allochtonen dan plotsklaps de PvdA hard laten vallen...
Is zeker diepgeworteld aanwezig, maar ze hebben nu een gekleurde vrouw als minister van Buitenlandse Zaken en als Hillary presidente wordt zal er best eens een cultuuromslag plaats kunnen vinden, juist omdat ze vrouw is.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat in de VS ook niet gebeuren, ik denk dat jij het latente racisme in de VS zwaar onderschat.
De eerste presidente wordt niet Hillary, maar Rice.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Is zeker diepgeworteld aanwezig, maar ze hebben nu een gekleurde vrouw als minister van Buitenlandse Zaken en als Hillary presidente wordt zal er best eens een cultuuromslag plaats kunnen vinden, juist omdat ze vrouw is.
Maar de V.S. zijn een mega-conservatieve staat, dus het kan ook nog 200 jaar duren.
Zodra er een allochtone partij is (vrij moeilijk om als 1 allochtone partij de legio belangen van diverse allochtone groeperingen te behartigen, maar stel) zal die kiezers van de PvdA wegnemen, de PvdA zal zoals gebruikelijk in de hedendaagse politiek alle nieuwe partijen demoniseren en ontmoedigen. Kwestie van eigen belang.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het zou wat zijn als de allochtonen dan plotsklaps de PvdA hard laten vallen...
Ik mag toch hopen dat alle Nederlanders op zoek naar geluk zijn als ze dat nog niet hebben gevonden anders kun je je beter maar meteen verhangenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:39 schreef mikerw het volgende:
Bos is al allochtoon genoeg. witte gelukszoeker
Slim dat je de link tussen beide topics maakt, je gaat vooruitquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
TS vind trouwens van niet, want TS wil agnes kant als premier.
Agnes Kant moet minister-president worden
De leider van de PvdA, de partij die onlangs in bezit is genomen van de allochtonen der Nederlanden. Dit is geen partij voor blanken meer.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:Of nog sterker: stel dat Bos zich terugtrekt wegens wat voor omstandigheden dan ook
Hoor ik daar de lokroep van de dodo?quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:54 schreef Ippon het volgende:
[..]
De leider van de PvdA, de partij die onlangs in bezit is genomen van de allochtonen der Nederlanden. Dit is geen partij voor blanken meer.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:54 schreef Ippon het volgende:
[..]
De leider van de PvdA, de partij die onlangs in bezit is genomen van de allochtonen der Nederlanden. Dit is geen partij voor blanken meer.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:55 schreef veldmuis het volgende:
Nee, dat kan niet. Wat moet bush wel niet denken.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zou zeggen Hirsi Ali!! Die is EN bekwaam, EN vrouw, EN allochtoon, EN gehandicapt (clitoraal)!
Kan het mooier voor de politiek correcten onder ons?
Ik geef het je te doen, wat zij allemaal heeft bereikt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]bekwaam, ik heb dr alleen nog maar hard horen schreeuwen, voor de rest krijgt ze weinig voor elkaar.
Op je 27e nog steeds student zijn is zeker het summum van veel bereikt hebben?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]bekwaam, ik heb dr alleen nog maar hard horen schreeuwen, voor de rest krijgt ze weinig voor elkaar.
Wat heeft ze concreet bereikt dan? Behalve de cover van wat rechtse blaadjes?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik geef het je te doen, wat zij allemaal heeft bereikt.
In heel de wereld erkenning, laten we daar eens mee beginnenquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat heeft ze concreet bereikt dan? Behalve de cover van wat rechtse blaadjes?
Yeah rightquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:33 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
In heel de wereld erkenning, laten we daar eens mee beginnen![]()
quote:Maar ja, jij moet natuurlijk wel op de moslimknuffelkant zijn anders wordt je lovertje boos. Heb je je al laten besnijden?
Inderdaad ja. Laat je eens wat beter voorlichten. Tot in gerenommeerde Amerikaanse tijdschriften toe.quote:
Toch vreemd dat ze alleen maar bijval krijgt vanuit de anti-Islam-hoek en absoluut verketterd wordt door degenen die ze 'probeert te helpen': de arme Moslimaatjes. Figures......quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Laat je eens wat beter voorlichten. Tot in gerenommeerde Amerikaanse tijdschriften toe.
Ze draaft misschien nu en dan wat door, maar ze heeft zeker een punt en in ieder geval is z ontzettend intelligent en moedig.
Veel communisten en nazis waren ook zogenaamd zo op de hand van hun oh zo verlichte ideologie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze alleen maar bijval krijgt vanuit de anti-Islam-hoek en absoluut verketterd wordt door degene die ze 'probeert te helpen': de arme Moslimaatjes. Figures......![]()
Oooo, dat zou het zijnquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Veel communisten en nazis waren ook zogenaamd zo op de hand van hun oh zo verlichte ideologie.
Die staan dan ook nogal bekend om hun uitgesproken eigen meningen, en luisteren al helemaal niet naar hun echtgenoot.......quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze alleen maar bijval krijgt vanuit de anti-Islam-hoek en absoluut verketterd wordt door degenen die ze 'probeert te helpen': de arme Moslimaatjes. Figures......![]()
Ook de vrijgevochten Moslimaatjes en hun girlpower-bewegingen moeten niets van AHA weten. Evenals het leeuwendeel van de onafhankelijk (westerse) organisaties die zich er serieus tegenaan bemoeien.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Die staan dan ook nogal bekend om hun uitgesproken eigen meningen, en luisteren al helemaal niet naar hun echtgenoot.......
Bronnen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ook de vrijgevochten Moslimaatjes en hun girlpower-bewegingen moeten niets van AHA weten. Evenals het leeuwendeel van de onafhankelijk (westerse) organisaties die zich er serieus tegenaan bemoeien.
Ik weet weer genoegquote:
Geef jij ook nog even bronnen dan dat ze door andere dan "liberale", rechtse en niet-gristelijke organisaties van betekenis op een voetstuk wordt geplaatst?quote:
Je zegt het hier zelf al: de enigen die haar NIET erkennen zijn conservatieve moslims en linkse theedrinkers.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Geef jij ook nog even bronnen dan dat ze door andere dan "liberale", rechtse en niet-gristelijke organisaties van betekenis op een voetstuk wordt geplaatst?
Nee, de enige die haar enige betekenis toedichten zijn rechtse Islamofobe kliekjes en media en organisaties die meewaaien met de Amerikaanse propaganda-machine......quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je zegt het hier zelf al: de enigen die haar NIET erkennen zijn conservatieve moslims en linkse theedrinkers.
Zou je het woord zionisten niet gebruiken, dat is nog stereotieper.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, de enige die haar enige betekenis toedichten zijn rechtse Islamofobe kliekjes en media en organisaties die meewaaien met de Amerikaanse propaganda-machine......
Gaan we het nu via die weg proberen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zou je het woord zionisten niet gebruiken, dat is nog stereotieper.
Er werd in de media al geopperd dat Oprah zelfs als kandidaat me zou kunnen doen wegens haar grote achterbanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De eerste presidente wordt niet Hillary, maar Rice.
Inderdaadquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er werd in de media al geopperd dat Oprah zelfs als kandidaat me zou kunnen doen wegens haar grote achterwerk![]()
In Amerika kan alles....
1 van de belangrijkste argumenten was ook haar vermogen ( 9 nullen) , dat in staat werd geacht haar een zeer goede (gewoon dure dus) campagne te kunnen leveren.quote:
Niets dan respect voor haar carriere natuurlijk, veel Amerikanen zien het leven wat rooskleuriger door haar dagelijke opbeurende show. Alleen dat feit is zeer prijzenswaardig. Ik weet ook niet of ze ongeschikt zou zijn als presidente, maar ze heeft totaal geen bestuurlijke ervaring (Bush ook nauwelijks meen ik, maar die heeft zich goed omringd) en dat lijkt me zorgelijk als je 250 miljoen landgenoten moet besturen + de helft van de wereld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:04 schreef HiZ het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo giechelig kunnen doen over een potentiële kandidatuur van O. Winfrey. Als je als meisje uit een achterstandswijk in de VS toch voor elkaar weet te krijgen dat je een van de rijkste en invloedrijkste vrouwen van het land wordt, dan heb je wel wat in je mars.
Tuurlijk, ik kraak haar niet af hoor, alleen de argumenten waarom ze president zou moeten worden heb ik het niet op.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:14 schreef HiZ het volgende:
Come on zeg, Harpo productions is een groot bedrijf hoor. En als een voormalige coke snuivende olieboer het tot president kan schoppen, dan kan deze vrouw het zeker ook.
Als Oprah zich kandidaat zou stellen, dan wordt ze het, met twee vingers en zonder lijntje in de neus, no doubt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik kraak haar niet af hoor, alleen de argumenten waarom ze president zou moeten worden heb ik het niet op.
Bush vid ik ook een eikel, maar die is in een gouden wiegje geboren en voor hem was het peanuts om president te worden.
Is het een doodzonde dat hij coke gesnoven heeft dan? Hij zal wel meer wetten overtreden hebben denk ik.
Voor welke partij eigenlijk (of onafhankelijk?)quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Als Oprah zich kandidaat zou stellen, dan wordt ze het, met twee vingers en zonder lijntje in de neus, no doubt.![]()
Ik heb geen flauw idee hoe en wat maar dat mens is momenteel al veel belangrijk dan Bush, Cheney en de hele Senaat bij elkaar - ze heeft zo veel invloed, zo'n enorm bereik, dat is echt onvoorstelbaar. Laten we maar hopen dat ze gewoon bij haar core business blijft.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Voor welke partij eigenlijk (of onafhankelijk?)
De democraten en de republikeinen zitten nl niet op haar te wachten en dan heb je zachtgezegd een behoorlijke achterstand in de V.S.
Heeft Oprah ook minpunten eigenlijk waar wij nog geen weet van hebben?
Je moet ook niet vergeten dat de Amerikanen behoorlijk kunnen overdrijven en het niet de slimsten zijn die als klapvee worden uitgenodigd in haar studio.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe en wat maar dat mens is momenteel al veel belangrijk dan Bush, Cheney en de hele Senaat bij elkaar - ze heeft zo veel invloed, zo'n enorm bereik, dat is echt onvoorstelbaar. Laten we maar hopen dat ze gewoon bij haar core business blijft.
Als Oprah zegt dat een boek goed is, dan is het een bestseller, zelfs in Nederland is het in de verkoop te merken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat de Amerikanen behoorlijk kunnen overdrijven en het niet de slimsten zijn die als klapvee worden uitgenodigd in haar studio.
Bovendien beoordeel je haar behoorlijk subjectief, maar dat kennen we van je.
Ze spreekt inderdaad veel Amerikanen aan en behandeld legio onderwerpen, dat ze na 20 jaar nog zovel kijkers trekt vind ik erg knap en ze zou een frisse wind laten waaien door het Witte Huis in elk geval. Maar goedkope humor heeft ze wel teveel vind ik.
Ja, dat is natuurlijk erg slecht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Als Oprah zegt dat een boek goed is, dan is het een bestseller, zelfs in Nederland is het in de verkoop te merken.
Oh mijn god, wilde je weer eens laten zien dat Nederlanders de wereld nog altijd bekijken alsof ie plat is? Het is net alsof ik weer van die mensen hoor die het altijd maar over Reagan hadden als 'die acteur'. Alsof hij niet langer vakbondsman en politicus was geweest dan acteur.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat de Amerikanen behoorlijk kunnen overdrijven en het niet de slimsten zijn die als klapvee worden uitgenodigd in haar studio.
Bovendien beoordeel je haar behoorlijk subjectief, maar dat kennen we van je.
Ze spreekt inderdaad veel Amerikanen aan en behandeld legio onderwerpen, dat ze na 20 jaar nog zovel kijkers trekt vind ik erg knap en ze zou een frisse wind laten waaien door het Witte Huis in elk geval. Maar goedkope humor heeft ze wel teveel vind ik.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh mijn god, wilde je weer eens laten zien dat Nederlanders de wereld nog altijd bekijken alsof ie plat is? Het is net alsof ik weer van die mensen hoor die het altijd maar over Reagan hadden als 'die acteur'. Alsof hij niet langer vakbondsman en politicus was geweest dan acteur.
Je makkelijke oordeel over het 'klapvee' in haar publiek. Het publiek dat vooral naar die shows komt zijn mensen uit de middenklasse. Meestal mensen met een gedegen opleiding achter de kiezen en een goede baan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Ik heb niets tegen Oprah, maar als presidentskandidate heeft ze me nog niet overtuigd (of ze het zelf wil is volgens mij ook een raadsel).
Maar het studio-publiek is doorgaans toch echt klapvee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je makkelijke oordeel over het 'klapvee' in haar publiek. Het publiek dat vooral naar die shows komt zijn mensen uit de middenklasse. Meestal mensen met een gedegen opleiding achter de kiezen en een goede baan.
Ik zeg ook niet dat Oprah het zou moeten doen, maar het is niet moeilijk om te zien dat ze veel kwaliteiten in huis heeft die je van een leider verwacht.
Dat laatste vraag ik me af. Ze spreekt tot de verbeelding maar of ze leiderskwaliteiten heeft? Ze is een opgevoerde versie van Catherine Keyl, en of we die als premier willen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ik zeg ook niet dat Oprah het zou moeten doen, maar het is niet moeilijk om te zien dat ze veel kwaliteiten in huis heeft die je van een leider verwacht.
slecht plan. Dan lijkt het net in het buitenland of de inwoners van dit land marokaans of surinaams zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Nu lijkt het net alsof de inwoners van dit land het syndroom van Down hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
slecht plan. Dan lijkt het net in het buitenland of de inwoners van dit land marokaans of surinaams zijn.
Allochtoon = niet in NL geboren. Ze zijn het dus wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:54 schreef kingmob het volgende:
Ik vind iemand die premier kan worden denk ik per definitie geen allochtoon. Het kan natuurlijk altijd dat een of andere onaangepaste debiel aan de macht komt, maar ik acht die kans zeer klein. Aboutaleb en griffith zijn geen allochtonen imo.
Lekker aan het generaliseren Piet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Links heeft uitstekende ervaringen met allochtoon leiderschap. Meneer Rabbae bijvoorbeeld, toch een voorbeeld hoe een allochtone premier zou kunnen zijn, niet?
Nee, allochtoon is iemand van wie ten minste een van hun ouders niet in NL geboren is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
Allochtoon = niet in NL geboren. Ze zijn het dus wel.
Hoe bedoel je? Ik geef gewoon een voorbeeld van de uitstekende ervaring die groen links daarmee heeft.quote:
Allochtoon = zelf in het buitenland geboren, of minimaal 1 van de ouders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:03 schreef MrBean het volgende:
[..]
Allochtoon = niet in NL geboren. Ze zijn het dus wel.
Ook best.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, allochtoon is iemand van wie ten minste een van hun ouders niet in NL geboren is.
nee,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Allochtoon = zelf in het buitenland geboren, of minimaal 1 van de ouders.
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nee,
De officieele definitie is
Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie ten minste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie.
ik heb me laten leiden door de media (quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:31 schreef HiZ het volgende:
Dat met die auto lag een beetje anders. Het ging niet om het verzekeren van die wagens, maar om het feit dat men zelf de belasting over de auto moest gaan betalen. En dat betekende dus dat het cadeautje met een prijskaartje van een paar duizend dollar kwam. Had dus niks te maken met 'dombo's' maar met mensen die zich niet konden veroorloven het cadeautje aan te nemen nadat ze er wel blij mee waren gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |