Lekker boeiend als het een goede politicus is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zit me dat zo af te vragen. Stel dat Laetitia zich kandidaat stelt voor de VVD en Rutte aftroeft en onverwacht de verkiezingen wint en premier wordt.
Of nog sterker: stel dat Bos zich terugtrekt wegens wat voor omstandigheden dan ook en de PvdA schuift Aboutaleb naar voren.
Aboutaleb als premier? Is dat een mogelijkheid voor een land dat nog nooit een vrouw als premier kende of is dat toch echt een stap te ver?
Waar zouden de mogelijke pijnpunten zitten en wat vind je zelf?
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat denk je zelf SCH?
en wat alstie nu heel lief is wat dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland er aan toe is, zeker niet aan iemand met een Marokkaanse achtergrond.
hoeveellllllllllllllll?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en wat alstie nu heel lief is wat dan?![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Atouleb is kijkend naar zijn ervaringen als wethouder, de enigste Marokkaan die mij bekwaam lijkt voor zo'n grote verantwoordelijkheid. Ook dat hij een van de weinige Marokkanen is die allochtonen durft te bekritiseren, geeft hem een objectieve kleur mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.
Ik wil niks zeggen maar JIJ bent degene die HIER RAS de ISSUE maakt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk lijken beide kandidaten me heel geschikt, niet veel mee mis. Maar denk niet dat de Nederlanders het aankunnen, hoe lief hij of zij ook is. Daarvoor zijn de racistische genen nog te groot hiero.
Dit is wel een hele domme post.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:19 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen maar JIJ bent degene die HIER RAS de ISSUE maakt.
Dus per defenitie de racist.
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zoquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:21 schreef Steijn het volgende:
Man/vrouw, allochtoon/autochtoon, blank/zwart, het maakt mij allemaal niet uit als het maar iemand is die geschikt is voor die functie. Als dat nadrukkelijke gediscrimineer altijd.Je moeten mensen kiezen op basis van hun capaciteiten, niet op basis van uiterlijk.
Heb je nog wat inhoudelijks te melden?quote:
Of Mohammed Cheppih, alleen emigreer ik dan welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zo![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een pikzwarte zou ook mooi zijn... Quintus of zo![]()
Alle vier!!!1111!11quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Stel je voor dat hij alle homo's het land uitzet!1111111!11!!!11!!!!111!1!!1één!11!!!11!111!
Zoals?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
Nee, maar oké, ik vind het wel een goed idee. Ik denk dat een Marokkaanse en vooral ook islamitische premier een hoop kan betekenen voor de emancipatie van moslims en andere immigranten.
En dat is eng. Als dat te snel gaat spreken we binnekort allemaal arabisch, hebben we een oliesjeik aan de macht, en is de koran ons wetboekquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
Nee, maar oké, ik vind het wel een goed idee. Ik denk dat een Marokkaanse en vooral ook islamitische premier een hoop kan betekenen voor de emancipatie van moslims en andere immigranten.
Hij is toch wethouder?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:31 schreef Molluck het volgende:
hij zit heel veilig in de Amsterdamse gemeenteraad
Daarom koos Nederland voor Balkenende als premier, maar schaamt zich er wel voor dat ie op Harry Potter lijkt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:21 schreef Steijn het volgende:
Man/vrouw, allochtoon/autochtoon, blank/zwart, het maakt mij allemaal niet uit als het maar iemand is die geschikt is voor die functie. Als dat nadrukkelijke gediscrimineer altijd.Je moeten mensen kiezen op basis van hun capaciteiten, niet op basis van uiterlijk.
Ja dat was hij wel in ieder geval en de PvdA is alleen maar groter geworden, dus ik neem aan dat hij dat wel weer zal worden.quote:
Waarom moet er bij iedere stap per se rekening gehouden worden met de onderbuikgevoelens van Nederlanders? De politiek glijdt zo af naar een bedenkelijk niveau; de burka moet worden verboden omdat bepaalde autochtonen er angst voor hebben, iedereen moet Nederlands spreken omdat autochtonen zich anders weleens ongemakkelijk konden gaan voelen. Zou Aboutaleb geen premier mogen worden omdat autochtonen dan zouden denken dat ze achtergesteld worden?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zoals?
En ben je niet bang dat veel autochtone Nederlanders bij elke stap van de premier argwaan krijgen of er geen sprake is van positieve discriminatie?
Ik zeg niet dat er rekening mee gehouden moet worden maar ik zeg dat dit zal gebeuren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:41 schreef Arendt het volgende:
[..]
Waarom moet er bij iedere stap per se rekening gehouden worden met de onderbuikgevoelens van Nederlanders? De politiek glijdt zo af naar een bedenkelijk niveau; de burka moet worden verboden omdat bepaalde autochtonen er angst voor hebben, iedereen moet Nederlands spreken omdat autochtonen zich anders weleens ongemakkelijk konden gaan voelen. Zou Aboutaleb geen premier mogen worden omdat autochtonen dan zouden denken dat ze achtergesteld worden?
Natuurlijk moet Abou Taleb geen premier worden alleen omdat hij van Marokkaanse afkomst is, of wat dan ook. Hij is een goede politicus, en op grond daarvan zou hij benoemd kunnen worden tot premier.
Tsja, ik vind het eigenlijk een prima premier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Daarom koos Nederland voor Balkenende als premier, maar schaamt zich er wel voor dat ie op Harry Potter lijkt.
Het gaat niet alleen om het opkomen voor de belangen van moslims en andere immigranten, maar ook om het geven van een goed voorbeeld. Ik doelde op het feit dat een goed functionerende Marokkaanse premier een signaal af kan geven naar bijvoorbeeld werkgevers; de werkgever ziet dat een Marokkaan een hoge politieke functie bekleedt, wat eraan zal bijdragen dat hij Marokkanen serieuzer neemt en ook eens overweegt om een Marokkaan aan te nemen, in plaats van louter autochtonen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er rekening mee gehouden moet worden maar ik zeg dat dit zal gebeuren.
Ik geloof idd dat een bijv. islamitisch premier veel kan doen voor de moslim cultuur hier in NL, maar ik denk dat dit ook gedaan kan worden door een autochtone premier.
In NL willen ze de burka niet alleen afschaffen om de rede dat mensen er bang van worden. Ik kijk graag iemand in zijn gezicht jij niet?
Het maakt mij persoonlijk uit of iemand in een burka loopt trouwens, maar van mij persoonlijk hoeft het niet.
Een goede politicus is trouwens nog geen goede premier.
Doe je tegenwoordig mee met de vrijdagmiddagborrel?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:02 schreef Meki het volgende:
Ik stem voor
er moet een Allochtoon als een premier komen
dan stel ik me kandidaat
Dit is weer puur de problemen in de schoenen o.a. werkgevers schuiven. Marokkanen hebben hun waardeloze imago grotendeels aan zichzelf te danken. De media heeft dit vervolgens vergroot. Er zijn genoeg 'allochtonen' die door zich gewoon te gedragen en hard te werken/studeren een leuke baan hebben gevonden. Dat Aboutaleb succesvol is heeft wellicht te maken met het feit dat hij zich niet verschuild achter de Islam.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:07 schreef Arendt het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het opkomen voor de belangen van moslims en andere immigranten, maar ook om het geven van een goed voorbeeld. Ik doelde op het feit dat een goed functionerende Marokkaanse premier een signaal af kan geven naar bijvoorbeeld werkgevers; de werkgever ziet dat een Marokkaan een hoge politieke functie bekleedt, wat eraan zal bijdragen dat hij Marokkanen serieuzer neemt en ook eens overweegt om een Marokkaan aan te nemen, in plaats van louter autochtonen.
Over burka's: je zegt dat je graag iemand in zijn gezicht kijkt, oké, daar heb je een punt. Maar een persoonlijke voorkeur is geen reden om iets direct te verbieden... Bovendien vind ik het vreemd dat de partijen die zich profileren als "vrijheidsminnend" zich inspannen voor een beperking van de vrijheid van moslima's.
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:10 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Doe je tegenwoordig mee met de vrijdagmiddagborrel?![]()
Zo groot is Nederland nou ook weer nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00
hoe jij weten dat
Dit versta ik dus niet als gekwalificeerd. Dat dat even duidelijk moge zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat doe ik altijd vrijdagmiddag om 15.00
hoe jij weten dat
Als ie een Turk is dan welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen enkele moslim, hoogstens een luie neger.quote:
oowquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:00 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dit versta ik dus niet als gekwalificeerd. Dat dat even duidelijk moge zijn.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Zo groot is Nederland nou ook weer niet![]()
Nou ik wil graag premier wordenquote:
Ja en ik wil graag playmate worden zodat ik elke dag voor de spiegel met mijn spectaculaire tieten kan spelen. Punt is dat dat net als jouw ambitie, nooit gaat gebeuren.quote:
Dat alleen al maakt je ongekwalificeerd. Maar goed, op basis van welke ervaring wil jij premier worden van dit land? Heb je bestuurlijke ervaring? Diepgaande expertise op een beleidsgebied. Leidinggevende kwaliteiten?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
Jawel ik heb alle vertrouwen erin
Met je eens. Racisme is groot hier in NL en daardoor zal het voor nu niet lukken. Misschien wel over een eeuw.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil op elke punten gebruiken die het steeds rechtvaardiger om een premier te zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:24 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat alleen al maakt je ongekwalificeerd. Maar goed, op basis van welke ervaring wil jij premier worden van dit land? Heb je bestuurlijke ervaring? Diepgaande expertise op een beleidsgebied. Leidinggevende kwaliteiten?
Come again?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil op elke punten gebruiken die het steeds rechtvaardiger om een premier te zijn![]()
Vind ik ook. Dan komt er misschien eens wat ontwikkelingshulp terug van de arabische landen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef Arendt het volgende:
[..]
Alle vier!!!1111!11
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:28 schreef Stratos het volgende:
[..]
Met je eens. Racisme is groot hier in NL en daardoor zal het voor nu niet lukken. Misschien wel over een eeuw.
De V.S. is al een stuk ver...een zwarte en latino Minister en vele zwarte en latino burgemeesters zelfs in overwegend blanke steden. Aantal allochtonen burgemeesters in NL is op een hand te tellen als ze er nog zijn. En dit land noemt zich tolerant.
Nederland tolerantquote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.
Ïk durf zelfs te stellen dat minderheden zelfs in bepaalde zaken bevoorrecht zijn t.o.v. autochtonen.
Niet dan? Een stuk toleranter dan welk land dan ook in de Arabische wereld.quote:
Bijkbaar heb je geen enig idee hóe tolerant NL is.quote:
Dat is al lang niet meer zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
NL is 1 van de meest tolerante landen ter wereld, kortom, je weet niet waar je over lult met je racisme.
.
Een MP moet blank zijn. Misschien als vice.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zit me dat zo af te vragen. Stel dat Laetitia zich kandidaat stelt voor de VVD en Rutte aftroeft en onverwacht de verkiezingen wint en premier wordt.
Of nog sterker: stel dat Bos zich terugtrekt wegens wat voor omstandigheden dan ook en de PvdA schuift Aboutaleb naar voren.
Aboutaleb als premier? Is dat een mogelijkheid voor een land dat nog nooit een vrouw als premier kende of is dat toch echt een stap te ver?
Waar zouden de mogelijke pijnpunten zitten en wat vind je zelf?
Als de meerderheid blauwe ogen heeft, moet de premier dit ook hebben?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:31 schreef more het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid nog blank is in Nederland.
waarom was iedereen nog maar zo tegen de blanke heerschappij over het zwarte afrika?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als de meerderheid blauwe ogen heeft, moet de premier dit ook hebben?
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederland staat bij elke ranglijst als het gaat om rechten van de mensen in de top5.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.
Verklaar je nader als je beschuldigend met je vinger wijst.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog wel ja. Het trieste is alleen dat de lieden die in dit topic zo schermen met die rechten diezelfde rechten het liefst zo snel mogelijk afschaffen als het aan hen licht. Ik noem een CherryMoonTraxx of Dr. Nikita.
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nederland staat bij elke ranglijst als het gaat om rechten van de mensen in de top5.
bron?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?
Nee we lezen niet dat kut blaadje waar jij voor schrijft.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom begin ik zo'n hekel aan POL te krijgen. Jullie lezen toch ook wel eens een krant?
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom begin ik zo'n hekel aan POL te krijgen. Jullie lezen toch ook wel eens een krant?
Er is wel kritiek op dat specifieke punt, maar dat neemt niet weg dat Nederland op het gros van de punten gewoon zeer goed scoort. Behandeling van verdachten, gevangenen, persoonlijke vrijheden etc. etc.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op, Nederland wordt juist beschimpt vanwege mensenrechtenschendingen door het beleid van Verdonk. Weet je dat niet?
Onzin. Er zijn altijd wel mensen die aan het klagen zijn. Dat zijn dezelfde zeikers zoals die Italiaanse Minister die nu zegt dat onze eutenasie-wet op een nazi-wet lijkt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom maar eens gewoon met 'n bron. Het lijkt erop dat je vooral een hekel hebt aan het onderbouwen van de klets die je constant over dit forum aan het kotsen bent.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat is toch slechts 1 ding. Het gaat om al die andere dingen die we de laatste jaar 50 jaar verworven hebben en niet dat ene ding dat ze nu aan het afbreken zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik dus weer onzin. Ik wil gewoon een premier die zich sterkt maakt voor alle inwoners van dit land. Niet een of andere moslim die vanwege zijn geloof opeens interessant is voor een niet-religieuze partij als de PvdA.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:07 schreef more het volgende:
[..]
Een MP moet blank zijn. Misschien als vice.
Nederland is nog altijd één van de meeste tolerante landen ter wereld. Een nieuwkomer die wat van zijn/haar leven wil maken krijgt hier alle kansen (scholing, huisvesting en positieve discriminatie). Helaas zijn veel immigranten naar Nederland gekomen vanwege de genereuze sociale steun. Mensen wat van hun leven willen maken kiezen wel een ander land.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat als Aboutaleb zich kandidaat zou stellen (als de PvdA zo goed zou blijven gaan) zijn achtergrond op de achtergrond zou blijven....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Jaaaaah!!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:35 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
En wat dachten we van een allochtone vrouw aan het roer? Ayaan, wellicht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |