Het heeft een tijdje geduurd, maar hier is dan het volledige verslag van aflevering 290307:
STEAL PURSE
Donte, Chlo, Stacey, Janeece, Maxine en ene Noel gaan op excursie naar een kledingfabriek om werkervaring op te doen.
Noel: "Hang on in there Donte , over een paar jaar houden jullie elkaars handje vast".
Donte: "Zoals jij en Lewis Seddon ?"
Chlo: "Negeer hem, de enige vriendin die hij heeft hangt aan een poster op z'n kamer".
Noel wil "zaken doen" met Maxine, maar ze is niet geinteresseerd. "Ik ben 'ermee' gestopt".
Is dat zo ?
Noel: "Hier, betaal me maar later".
Maxine: "Als ik de loterij gewonnen heb ?"
Brett heeft ruzie met Mika en geeft zijn concertkaartjes aan Davina, maar die wil daar niks van weten ("Jullie moeten het uitpraten").
Jack: "Mij maak je niet wijs dat hij niet verliefd op je is".
Stacey: "Ik denk dat m'n pa en Miss Campbell het ideale stel zullen zijn".
Chlo: "Zoals jij en Tom dat zouden zijn".
Stacey: "Ik heb toch gezegd dat het me spijt".
Chlo: "Ik zit niet op jouw excuses te wachten".
Dan is er stront aan de knikker; de portemennee van Miss Tate (de bedrijfleidster, niet Catherine) is gestolen, dus iedereen tassen leeg. Noel blijkt een paar truien achterover te hebben gedrukt. "Ik zou daar later voor betalen, en bovendien heb ik jouw portemennee niet".
Snel wegwezen, maar hij kan nog worden tegengehouden.
Miss Tate: "Jouw soort moeten we hier niet".
Noel: "Kan mij wat schelen, stomme trut".
Uiteindelijk wordt de portemennee in de tas van Maxine gevonden. Vandaar dat ze naar het toilet moest. "Ik heb hier niks mee te maken".
Miss Tate: "Tuurlijk, het is er ingekropen en in slaap gevallen".
Gelukkig komt Kim langs om "dit tot op de bodem uit te zoeken", maar Miss Tate "wil niks meer met ze te maken hebben".
Jack: "Ik dacht dat Miss Tate een grap maakte toen ze me opbelde; stelen, dacht ik, dat doen ze niet. Echt niet dat ze een kans om wat meer over de zakenwereld te leren zouden gaan verzieken door te stelen, maar jullie hebben het toch gedaan"
Maxine: "U kunt me niet zomaar lopen beschuldigen zonder bewijs".
Janeece; "Leugenaar, ik vind het niet eerlijk dat we allemaal de schuld krijgen. En Miss Tate was nog wel zo positief over me".
Op naar het straflokaal.
Lorna: "En ik maar denken dat ik de rest van de dag vrij zou hebben. Kennen jullie die uitdrukking van die rotte appel ?"
Maxine blijft volhouden dat ze onschuldig is, zelfs als ze apart wordt genomen.
Steph: "Je kunt niet wachten om mij en iedereen die iets met me te maken heeft in de rug te steken. Maxine is veel te pienter om haar tweede kans te verzieken".
Jack: "Een week het blijde gezinnetje uithangen is echt niet genoeg om Maxine Barlow om te turnen; you need to start living in the real world".
Steph: "Zoals jij zeker, je denkt dat je alles weet wat er zich onder je neus afspeelt maar dat is niet zo. Gratis advies, zoek een wat oudere meid (dan Davina)".
Maxine: "Thanks for sticking up for me like that".
Steph: "Save it. Ik heb liever dat je gewoon de waarheid vertelt, dat je zegt dat je het gestolen hebt. Ik kan ermee leven, ik zou zelfs kunnen begrijpen hoe en waarom je het hebt gedaan. Maar ik kan er niet mee leven dat je liegt en anderen de schuld geeft, dat is ziek en berekenend".
Maxine moet van Steph een verontschuldigingsbrief schrijven "en je zet erbij dat je je doodschaamt voor wat je hebt gedaan".
Kim ontvangt een doos bonbons van Stacey's vader Terry, maar als ze hem daarvoor bedankt blijkt hij niet de afzender te zijn.
Terry: "Ik dacht dat dat voorbij was. Ze heeft eens een Valentijnskaart gestuurd aan iemand van m'n werk".
Stacey is er nooit overheen gekomen dat ze door haar moeder in de steek is gelaten, vandaar die koppelacties.
Terry: "Misschien moet ik toch een leuke meid zoeken die haar moeders plek kan innemen".
Alleen zal dat niet Miss Campbell zijn.
Kim: "Ik hou het liever op een ouder-docent-relatie".
Terry: "U heeft volkomen gelijk, Mrs. Campbell".
Steph wil haar excuses aanbieden, maar het is al te laat; Maxine is vertrokken en heeft een 'afspraak' met Noel. Zal ze weer teugvallen in haar verslaving.
Noel: "Omdat ik zo gul ben geef ik je een gratis shot, maar alleen vandaag".
Steph komt nog net op tijd om te voorkomen dat Maxine de pijp aansteekt. "You gave me one letter, I give you five; sorry"
Izzie komt erachter dat Chlo niet bij Holly was zoals ze beweerde, en dan komen dochterlief en Donte voorbijlopen hand in butt. "So much for the work-experience, eh".
Chlo heeft dus het een en ander uit te leggen en wordt na een plotselinge ruzie gedumpt. Hoogste tijd voor Izzie om de confrontatie aan te gaan met dat stuk ongeluk.
Izzie: "Ik zou je op je bek moeten slaan, weet je dat".
Donte: "Wat ?"
Izzie: "Je weet best wat ik bedoel, Chlo dwingen om met je naar bed te gaan".
Donte: "Waarom zegt ze dat ? Ik heb helemaal niks afgedwongen".
Izzie: "En waarom stond ze dan te huilen toen jij naar buiten stormde ? Probeer maar niet te liegen want ik ben de expert. Je kreeg je zin niet en dus moest Chlo boeten, in mijn boek staat dat gelijk aan iemand bij de kraag grijpen en tegen de muur slaan. Begint het tot je door te dringen (Donte) ?".
Donte: "Ik dacht niet na".
Izzie: "Nee, jij denkt alleen maar aan wat jij wilt".
Donte: "I'm really dead sorry Mrs. Redpath".
Izzie: "Dat hoop ik dan maar want ik eis dat je Chlo je excuses aanbiedt. Oh, ik zou maar oppassen want als je het waagt om te zeggen dat ik ben langs geweest krijg je met mij te maken, heb je dat goed begrepen ?"
Donte: "Eh Miss, wat heeft Chlo eigenlijk gezegd ? Heeft ze een pesthekel aan me ?"
Izzie: "Eigenlijk zou ik dit niet moeten zeggen omdat ik pissig op je ben, maar helaas houdt ze nog van je. Dus als ik jou was zou ik het over een andere boeg gooien".