Janeece: "We hebben Bijbelstudie; Genesis 9".
Chlo viert haar zestiende verjaardag.
Maxine: "Misschien is ze wel bang om het met Donte te doen".
Lewis: "Dit gaat de beste verjaardag worden doe Chlo ooit heeft gehad".
Lewis had geen cocaine maar XTC in de ballonnetjes gedaan waardoor Siobhan nu in coma ligt; de politie wordt gewaarschuwd en gaat langs bij de kraam van de Seddons. Lewis heeft heel wat uit te leggen (Jed: "Zie jij deze (vuist) ?")
Izzie: "Wat dacht je hiervan (Steph Haydock); haar vriendje (dat stuk ongeluk van Lewis Seddon) heeft bij Chlo drugs in haar drankje gegooid".
Jed: "Ik laat me niet bedreigen, als je naar de politie gaat maak ik je af en dat is een belofte".
(Mij een zorg)
De invloed van de UCAS-sekte begint steeds grotere vormen aan te nemen.
Janeece: "Die duivelse boeken kunnen we hier niet gebruiken (in het vuur ermee)".
Jerry: "We proberen bescherming te bieden maar de duivel kan zich overal verstoppen".
Steph: "En nu verstopt ie zich op het kantoor van de rector".
Jerry: "U kunt uw buro leeghalen".
Roger: "Of anders komt iedereen het te weten van jou en Brett".
Jerry: "Ze is een Jezebel; er waait een frisse wind door de school en dat kankergezwel kunnen we missen als kiespijn, het moet nu verwijderd worden".
Tijdens de herdenkingsdienst voor Lorna.
Andrew: "Dit is een school, en een school is meer dan wat cement en een hoop bakstenen; tot op zekere hoogte bewonder ik Mr. Preston maaer hier is geen plaats voor fundamentalisten die mensen aanzetten tot het verbranden van boeken".
Jerry: "Jij gelooft dat mensen van apen afstammen maar het is juist omgekeerd, apen zijn mensen".
Andrew: "Inderdaad, sommigen hebben wat minder haar en anderen zijn veel slimmer".
Jack: "Je krijgt een herkansing, deze school niet; zodra de academie er is schoppen we Jerry en Roger eruit".
Davina: "En jij bent bereid je idealen ervoor te verkwanselen ?"
Janeece: "Ik ben een idioot geweest".
Izzie heeft ruzie met Chlo.
Mika: "Kop op ma, ze meent niet wat ze zegt".
Izzie: "Dat hoop ik dan maar, want ik meen het wel".
Jack: "Ze is weg maar ze komt morgen weer in dienst. Stop dat geld van je maar in je reet; en wat jou betreft (mannetje), er komt geen Roger Aspinall Academy".
Jerry: "Ik zal voor U bidden".
Jack: "Nou, liever niet".
Andrew heeft een baan aangeboden gekregen in Rwanda en vraagt Kim om mee te gaan. Als Jack door Jed wordt aangevallen snelt Izzie te hulp; helaas moet ze dit met een messteek bekopen en dreigt ze in Jacks armen te sterven.
Overleeft ze het, overleeft Lewis het dreigement van Jed en kiest Kim dan toch voor het avontuur ? Al deze vragen worden in het najaar beantwoord, maar in de tussentijd komen er hier nog restverslagen.
[ Bericht 0% gewijzigd door J_TM op 29-04-2007 13:47:26 ]