abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30570971
Deze serie over Engeland's beroemdste school loopt al 28 seizoenen in werd begin 1982 door de NCRV uitgezonden als 'De Lieverdjes Van...' en tussen 1993 en 1998 herhaald op BBC 2.
Een aantal van deze jeugdige acteurs dook later op in andere series zoals '2:4 Children' (waarnaar 'Kees & Co is gemodelleerd'), 'Chef', 'London's Burning' en last but not least 'Eastenders' (zie forum.fok.nl/forum/77); de beroemdste is Todd Carty die op z'n vierde in een wasmiddelenreclame begon en tien, elf jaar later z'n doorbraak beleefde als de rebelse Tucker Jenkins (met het onafscheidelijke leren jasje). Toen Carty na vier jaar te oud werd voor 'Grange Hill' kreeg hij, via een rol (Oswyn) in de Brit-SF 'Krull' z'n eigen serie, 'Tucker's Luck' (1983-'85 ).
Vanaf 1990 draagt Carty twaalfeneenhalf jaar lang een ander leren jasje, dat van 'Eastender' Mark Fowler (min of meer een volwassen versie van Tucker) die de taboesfeer rond AIDS doorbreekt door voor z'n seropositief-zijn uit te komen.
In 2002 keerde hij even terug op het Grange Hill-nest om zijn neefjes (waarvan er een Togger wordt genoemd) af te zetten.

Een beetje schoolserie kan niet zonder bullebakken en ook bij Grange Hill hebben er heel wat rondgelopen (waaronder ene 'Ozzy Osbourne'), maar niemand haalt het bij Gripper Stebson die begin jaren tachtig het leven van menig brugklasser tot een hel maakte. Eerst houdt hij het nog bij geld afpersen en spoelbeurten op het toilet, maar na de komst van de bebaarde en betulbandde Randir Singh is hij ineens aanhanger van het National Front.
Gripper wordt, met veel gejuich, van school gestuurd maar keert terug om wraak te nemen, zowel binnen als buiten beeld.
Acteur Mark Savage, die waarschijnlijk altijd Gripper zal blijven, dook later op in low-budgetfilms en liet zich in 1998 ontvallen graag nog eens een 'baddie' te willen spelen in 'Eastenders'.
pi_37280074
Hoi hoi J_TM! Ja kan nog niets zeggen moet eerst nog eens kijken Maar ik had je beloofd op een ander topic dat ik hier wat zou posten als dank dat je me wat info had gegeven van waar en wanneer het komt
here you are,, ( nee niet signed, saled, dilivered , dat komt misschien nog wel eens)

Ziezo, nou is je topic niet meer verwaarloosd!
pi_37308412
C34, ik heb de GH-herhalingen gevolgd op de Bieb en ook recente seizoenen; voor de verandering zijn de bullebakken nu geen skinheads met ultrarechtse neigingen maar meisjes uit de brugklas.
Helaas heb ik de terugkeer van Todd Carty (die zijn eigen topic waard is; hint hint) als oom Tucker gemist maar ik zal kijken of daar foto's van zijn.
pi_37308908
thanks J_TM ! Geen idee wie wie is, maar op aandringen hier zal ik maar eens kijken he Komen die herhalingen op de BBC ( Prime ?) of zijn die ook in de UK te verkrijgen?? Weet niet of ik dit mag posten namelijk, want ik zit hier nog niet zo heel lang dus......
pi_38093310
We zijn al bijna een maand verder maar heb nog geen Grange Hill gezien J_TM
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Of ben ik gedwongen om naar de slechte kwaliteit van EE te kijken ( nja Dennis is toch dood, Dennis Rickman may he rest in peace )
pi_38117030
Die nieuwe afleveringen zijn twee maanden geleden uitgezonden; oplettende kijkers zullen in de natuurkundelerares kapitein Helga uit 'Allo Allo' hebben herkend.
De herhalingen liepen van 1993 tot 1998 op BBC 2.
pi_38170606
mm weer gemist zo te zien .
pi_38654878
Tracey Beaker is weer te zien op de Nederlandse TV (15:30 uur en HH 12:30 op Zapp), sommige afleveringen zouden 'Grange Hill' niet hebben misstaan maar dat komt vast door het regisseurswerk van Susan Tully.
pi_38786386
Ow je bedoelt Michelle Fowler. Ja dat Tracy Beaker komt ook op de Beeb . ik wist niet eens dat mevr. Tully ook regiseerde . T schijnt een goede vriendin van Letitia Dean te zijn . Hopelijk heeft ze niets weg van pauline, die Susan in t eggie, want anders
pi_44829951
Check www.grangehillgold.co.uk en dan vooral de rubriek 'Where Are They Now'.
pi_44833235
Thanks voor de link J_TM
pi_56606188
SCHOOL'S OUT FOREVER.
Na dertig jaar wordt 'Grange Hill' stopgezet; volgens de BBC is er behoefte aan programma's waarin ook andere zaken aan bod komen die de jeugd bezighouden. Later dit jaar wordt het afscheidsseizoen uitgezonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')