quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:[..]
Vraagstelling: Wat kunnen we doen om deze aloude discussie niet uit de weg te gaan, maar wel te zorgen dat iedereen zich hier welkom voelt?
Iedereen zich welkom laten voelen is niet zo moeilijk. Een goed TRV heeft een mix van topics die voor verschillende users interessant zijn. Users die geinteresseerd zijn in de Spaanse costa's zijn over het algemeen niet geinteresseerd in de safari mogelijkheden in Tanzania. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Als moderator is het de kunst om alle topics te lezen, af en toe wat vragen te stellen en topics levendig te houden en de topics leesbaar te houden.
Wat mij betreft is de deleteknop een geweldige uitvinding. Gezeik onderling, niets toevoegende posts etc. kun je gewoon gelijk rigoreus verwijderen.
quote:
Mogelijke oplossingsrichtingen: Direct optreden en reacties verwijderen
Meer zichtbare laagdrempelige topics voor iedereen
In de zomer een apart subforum voor VAK (vakantie) met daarin vragen over kamperen, zomertopics en georganiseerde reizen.
Meer standaard informatieve topics waar vragen gesteld kunnen worden over paspoorten en visa, overstaptijden, inentingen en reisnieuws
...
Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar ![]()
Een apart subforum lijkt me overbodig. Zo groot is Travel niet en de topics die mensen niet interessant vinden, moeten ze maar gewoon niet lezen. Mochten ze het nodig vinden om zonder verdere motivatie te posten dat ze een bestemming niet interessant vinden, dan heb je een hele mooie delete knop.
Verder zou mijn advies zijn, hou Travel laagdrempelig. Yvonne vertelde ooit eens dat ze geen topic durfde te openen omdat het niet over Uzbekistan ging ofzo, maar omdat het over Belgie ging. Dat zijn dingen die je moet (en kunt) voorkomen.
Door een apart subforum te openen voor "vakanties" in plaats van "reizen" hou je de drempel juist heel erg hoog. Moet je niet willen.
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:39 schreef DutchTrain het volgende:[..]
Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingen
En DutchTrain, ik vind wel dat je wel heel erg voor een wetenschappelijke benadring gaat hier. Mag het gewoon allemaal wat eenvoudiger? Laat mensen gewoon hun mening spuien, vraag door waar noodzakelijk en ga daar wat mee doen in plaats moeilijk taalgebruik erin te gaan gooien.
Fok! is een leuk tijdsverdrijf en mag van mij wel gewoon leuk en gezellig en niet al te ingewikkeld zijn.