abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2006 @ 17:50:55 #151
73911 ultra_ivo
pi_44138882
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:27 schreef Marc H het volgende:

[..]

[offtopic]

Minder lenswissels, handig als backup, staat zeer profi

Tijdens sommige soorten fotografie heb je te weinig tijd om lens te wisselen/of moet je anders steeds tussen 2 lenzen wisselen.
Klopt. In m'n analoge tijd had ik bij bijvoorbeeld Schaatsmarathons een SLR met dikke flitser en telelens (zoom of middenslag tele) en tegelijkertijd een meetzoeker met 40mm lens en klein flitsertje. De meetzoeker was voor als er iemand de boarding ging bestuderen.
pi_44141422
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:04 schreef Hik het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk!

En dank voor de antwoorden. Fijn dat die lens het waarschijnlijk gaat doen. Dat maakt hetw eer een beetje aantrekkelijker om over te schakelen!
Ik heb een 75-300mm lens van Sigma. Een met DL in zijn naam. Deze werkt niet op een eos digital. Het zou gechipped moeten worden bij Sigma. Mijn lens hadden ze geen onderdelen meer voor, dus ik mag een nieuwe lens kopen.

of

Mijn body altijd op AV zetten, en dan mijn af zover mogelijk open zetten (dus laagste getal mogelijk). Dan kan ik wel foto's maken, anders krijg ik mooi error 99 op mijn body te zien.
pi_44141762
Newb: jouw objectief is dan een stuk ouder neem ik aan? Waar het hier om ging was een objectief dat een jaar geleden nieuw in de winkel is gekocht.
pi_44146979
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:14 schreef Newb het volgende:

Mijn body altijd op AV zetten, en dan mijn af zover mogelijk open zetten (dus laagste getal mogelijk). Dan kan ik wel foto's maken, anders krijg ik mooi error 99 op mijn body te zien.
pssst, vertel mij even wat die afkortingen betekenen?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_44162118
Gizz: Mijn glas is waarschijnlijk een stuk ouder. Het werkt verder goed op de manier waarop ik dat hierboven beschreef. Ik zit echter beperkt

Vliegvrager: AV staat voor Aperture Valve. Diafragma grootte dus. Het F getal staat voor: Hoe hoger het getal, des te dichter je diafragma staat.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:36:29 #156
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_44247170
[Offtopic]
Heb 'n SB-600 gekocht! en wat een verschil is dat ineens..
Super gewoon..
[/Offtopic]

Een goede portret lens moet ik nog hebben. Iemand een idee..?
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_44248189
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:36 schreef 19_William_78 het volgende:

50 mm 1.8
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf vrijdag 8 december 2006 @ 13:12:11 #158
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44248333
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:08 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

50 mm 1.8
Zeker, alleen hangt ook van je stijl af. Ik ben helemaal gek op portretten met mijn 70-300 IS USM .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_44248475
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:36 schreef 19_William_78 het volgende:
[Offtopic]
Heb 'n SB-600 gekocht! en wat een verschil is dat ineens..
Super gewoon..
[/Offtopic]

Misschien eens aangeven wat je budget is? 65 1.8 is ook fantastisch, maar wel 3-4 keer zo duurder dan de 50 1.8
pi_44248583
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:12 schreef freud het volgende:

[..]

Zeker, alleen hangt ook van je stijl af. Ik ben helemaal gek op portretten met mijn 70-300 IS USM .
Dat is een telelens die je ook voor portretten kunt ge/misbruiken (als je bang bent van modellen bijv ). De Tamron 90mm 1:1 Macro 2.8 is ook een prima lens om portretten te schieten, wordt nogal eens gebruikt voor beauty-shoots. Maar als je vraagt om een portretlens is de 50mm 1.8 toch echt het eerste wat er in me opkomt, zeker als je er binnen iets mee wilt.en hij kost ook nog eens niks
Mijn DeviantART gallery
,
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 december 2006 @ 13:21:31 #161
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44248668
Over twee weken ga ik een bliksembezoekje brengen aan Parijs. In tegenstelling tot de laatste keer dat ik er was (juni) is de kans op mooie blauwe luchten nu natuurlijk erg klein.

Ik ben daarom heel bang voor foto's met lelijke uitgebeten luchten. Hoe voorkom ik dit nou het best (voor zover mogelijk) en dan zónder filters, want die heb ik niet
pi_44248801
klein diafragma (als het licht het toelaat f>=8), tikje onderbelichten (max 1 stop) en in de nabewerking contrast + beetje rood en blauw naar smaak toevoegen.

edit: of je statiefje meenemen en alles HDR schieten
Mijn DeviantART gallery
,
pi_44249464
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:25 schreef Vliegvrager het volgende:
klein diafragma (als het licht het toelaat f>=8), tikje onderbelichten (max 1 stop) en in de nabewerking contrast + beetje rood en blauw naar smaak toevoegen.

edit: of je statiefje meenemen en alles HDR schieten
Of dus alles in RAW schieten en er achteraf HDR foto's van maken .

Die tip van een klein diafragma ga ik onthouden, moet mezelf eens afwennen om altijd maar een groot diafragma te nemen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 december 2006 @ 13:49:05 #164
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44249625
HDR heb ik ook wel over zitten denken, maar ik heb niet zoveel zin om continu met een statief te gaan slepen

Besides that, ditmaal ben ik ook niet alleen, dus ik heb ook nog wel rekening te houden met mijn gezelschap (die wel ook fotografeert, maar volgens mij niet zo snel een kwartier blijft prutsen voor één foto )

RAW zal ik waarschijnlijk wel doen. Dat scheelt toch weer iets En die tip van klein diafragma en onderbelichten ga ik ook onthouden en eens proberen
pi_44249809
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:22 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik heb op mijn D70s een sigma EF-500 DG super, en die bevalt heel goed, kan ook als slave worden gebruikt, zonder snoertje.
Pa heeft die ook (maar dan op een gewone D70 firmware 2.0) en die heeft een op de zoveel foto's vreselijk overbelicht. Met de Omnibounce erop gebeurt het vaker dan zonder. Heb jij daar geen last van? (of weet je een oplossing)

Nog een tweede vraag: Ik was een tijd terug met iemand die zich bezig houdt met Asian Ball Jointed Dolls. Een type pop waar aan de liefhebbers per stuk net zoveel uitgeven als wij hier aan een nieuwe camera. Maar nu vroeg ze dus wat voor typel ens nu het beste zou zijn om portretten van die poppen te maken: macro of juist een langere portret?

Die poppen zijn tussen de 20 en 60 cm lang en een voorbeeld is hier te vinden.
pi_44251029
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:49 schreef Yoni het volgende:
HDR heb ik ook wel over zitten denken, maar ik heb niet zoveel zin om continu met een statief te gaan slepen

Besides that, ditmaal ben ik ook niet alleen, dus ik heb ook nog wel rekening te houden met mijn gezelschap (die wel ook fotografeert, maar volgens mij niet zo snel een kwartier blijft prutsen voor één foto )

RAW zal ik waarschijnlijk wel doen. Dat scheelt toch weer iets En die tip van klein diafragma en onderbelichten ga ik ook onthouden en eens proberen
als je toch RAW schiet, kun je het onderbelichten achteraf doen.

@Fixxers: Ik denk dat je met een gewone portretlens het koppie er niet beeldvullend op krijgt, dus als je een goede macro lens hebt liggen, zou ik dat zeker proberen.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:07:30 #167
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44252217
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Pa heeft die ook (maar dan op een gewone D70 firmware 2.0) en die heeft een op de zoveel foto's vreselijk overbelicht. Met de Omnibounce erop gebeurt het vaker dan zonder. Heb jij daar geen last van? (of weet je een oplossing)

Nog een tweede vraag: Ik was een tijd terug met iemand die zich bezig houdt met Asian Ball Jointed Dolls. Een type pop waar aan de liefhebbers per stuk net zoveel uitgeven als wij hier aan een nieuwe camera. Maar nu vroeg ze dus wat voor typel ens nu het beste zou zijn om portretten van die poppen te maken: macro of juist een langere portret?

Die poppen zijn tussen de 20 en 60 cm lang en een voorbeeld is hier te vinden.
Ik heb geen last van overbelichting. Ik gebruik ook geen omnibounce. Ik wilde dat eerst wel gaan doen, maar sinds ik een pdf over flitsen heb gelezen ben ik overtuigd dat ik dat dus niet ga doen. Ik laat vaak de flitser zelf bepalen hoeveel licht nodig is, en maar een enkele keer hoef ik dat te corrigeren.

Over de poppen. Omdat ze zo klein zijn zou ik zelf gaan voor een macrolens denk ik, maar dat is vooral een kwestie van uitproberen
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44253904
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:07 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik heb geen last van overbelichting. Ik gebruik ook geen omnibounce. Ik wilde dat eerst wel gaan doen, maar sinds ik een pdf over flitsen heb gelezen ben ik overtuigd dat ik dat dus niet ga doen. Ik laat vaak de flitser zelf bepalen hoeveel licht nodig is, en maar een enkele keer hoef ik dat te corrigeren.

Over de poppen. Omdat ze zo klein zijn zou ik zelf gaan voor een macrolens denk ik, maar dat is vooral een kwestie van uitproberen
Zeg, hedde gij die PDF ergens leesbaar online, of weet je me die aan te wijzen? Een beetje flitsen met mijn SB-600 Blitzkanonne gaat wel, maar ik heb nog te vaak dat ik de sfeer wegflits.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:59:42 #169
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44254062
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zeg, hedde gij die PDF ergens leesbaar online, of weet je me die aan te wijzen? Een beetje flitsen met mijn SB-600 Blitzkanonne gaat wel, maar ik heb nog te vaak dat ik de sfeer wegflits.
Ik heb em nog ff online gezet. flitsen
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44257541
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik heb em nog ff online gezet. flitsen
Dank Even doorgekeken en daar staat boel nuttigs in. Zondag meteen uitproberen.
pi_44514658
Goed vraagje over videokaarten: paps gaat een nieuwe PC kopen en doet veel met foto's. Tegenwoordig zie je dat de nadruk vooral wordt gelegd op de 3D prestaties. Maar is er nog verschil in de 2D prestaties voor foto's en Photoshop? Of maakt dat weinig uit?
  zondag 17 december 2006 @ 19:33:33 #172
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_44515729
Hoi Fixers,

Ik denk dat een goede monitor en flink wat geheugen (zeker 1 Gig) belangrijker is dan de videokaart.
pi_44515890
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:33 schreef elmarz het volgende:
Hoi Fixers,

Ik denk dat een goede monitor en flink wat geheugen (zeker 1 Gig) belangrijker is dan de videokaart.
De monitor en het geheugen komt wel in orde (wordt 2 gig met een duo core processor). Maar ik heb zelf geen flauw idee of er verschil zit in videokaarten voor fotobewerken.
  FOK!fotograaf zondag 17 december 2006 @ 20:25:42 #174
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44517804
Als er gewoon een goede/redelijke kaart inzit denk ik niet dat je hoeft up te graden naar een belachelijk dure kaart.
Fotobewerken is immers nog altijd 2D.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 12:14:00 #175
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44624010
Ik heb me helemaal scheef gezocht, maar kan niet zo snel de flash recharge tijden vinden van de Canon 420ex/430ex/550ex/etc vinden. Heb nu een sunpak unit, maar met 10s recharge is het me niet snel genoeg, en ik vroeg me af of dit normaal was.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')