quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:55 schreef Posdnous het volgende:
Lol @Cos & AA..
Ouwe mannen!
Fuck die nieuwe shit.
quote:Madlib
The Beat Konducta Vol. I-2: Movie Scenes
Stones Trouw
Waar een doorsnee artiest al moeite genoeg heeft om één imago in stand te houden, verzint Madlib het liefst voor alles wat hij doet een alter ego, van de vijf die allemaal een ander instrument spelen in Yesterdays New Quintet en de in de underground geprezen avonturier Quasimoto tot zijn werk als DJ Rels. Menig luisteraar is de draad meerdere malen kwijtgeraakt als het gaat over de projecten van Otis Jackson uit Oxnard in Californië. Of het überhaupt begrepen wordt, laat hij doorgaans aan het lot over. Wellicht is dat wat de muziek van Madlib is: muziek die niet alleen beluisterd maar ook begrepen moet worden.
Met Dilla's Donuts nog fris in het gehoor brengt de misschien wel meest excentrieke hiphop-artiest van nu dertien jaar en volgens zeggen duizenden beats na zijn debuut zijn eigen instrumentale album uit. The Beat Konducta Vol. 1-2: Movie Scenes bevat muziek uit films die alleen zijn te zien in de fantasiewereld van Madlib. Iedere titel heeft een subtitel die de sfeer van de scènes beschrijft. Het zal filmmuziekkenners dan ook opvallen dat er in die titels erg veel gelijkenis te vinden is met titels van traditionele library-muziek: speciaal ervoor gecomponeerde, instrumentale muziek die door film- en televisiemakers kan worden gebruikt om een sfeer neer te zetten. Met behulp van zware baslijnen, onvoorspelbare drumpatronen, scherpe snares en origineel geknipte soul- en jazz-samples zet Madlib sferen neer voor zijn eigen film. Dat hij dus helemaal geen film heeft, boeit hem niet.
Opvallend is dat Madlib op The Beat Konducta meer gebruik maakt van de synth-geluiden waarover hij in het verleden heeft gezegd ze niet echt te voelen. Luister naar Sir Bang (Bounce) en hij bewijst er raad mee te weten. Daar blijft het niet bij, hij neemt het zoals we van hem gewend zijn mee naar dat next level waar hij als enige toegang toe heeft en vanwaar hij zijn creaties toespeelt aan zijn volgelingen. Zij zullen blij zijn met deze vijfendertig tracks, in totaal bijna zestig minuten muziek. De fantasierijken onder hen hebben hun kaartje op zak en zitten met popcorn te wachten tot de Movie Scenes van de Stanley Kubrick onder de hiphoppers echt op het witte doek verschijnen.
Nope , het was Summoquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:41 schreef AboruAsli het volgende:
PaRo! Bedankt voor het opengooien van het topic!
Ik neem gemakshalve even aan dat jij het was...
doe dan binnenlandse funkquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja, maar daar zijn zoveel mensen op tegen..
Nieuw voorstel
Extince - De avonturen van de Exter-o-Naldus
Ik heb dat album nog niet gehoord, maar het is toch gewoon een soort Greatest Hits? Hoorde trouwens wel laatst op the box "20 jaar" van Extince. Klonk wel vetquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja, maar daar zijn zoveel mensen op tegen..
Nieuw voorstel
Extince - De avonturen van de Exter-o-Naldus
volgens mij dit jaarquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:42 schreef -skippybal- het volgende:
TVP + vraagje![]()
Weet iemand wanneer het nieuwe albumpje van Immortal Technique uitkomt?
Belgisch ? lolquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:56 schreef VeX- het volgende:
Ik heb Aap-o-theek nog steeds niet beluisterd, zelfs niet nadat de hype eenmaal was uitgebroken. "Wie is het?" klonk wel leuk. Ik dacht eerst dat ze Belgisch waren.
Summo thanks!quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nope , het was Summo
ik zat bij de tandarts voor een kroon.
maareh wilde de TS nou Aap-O-Theek als TT
jahoor , heb er nog wel een beetje last van , maar het ziet er tenminste een beetje uit , tzag er niet uit zo'n dracula tandje , en dan ook nog een van mijn snijtanden dus het viel overal op , had er wel 5 vedovingen voor nodig om die kroon een klein beetje pijnloos te laten zetten. maar ik had geen gaatjesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:48 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Summo thanks!![]()
@ PaRo: Ai!! Alles goed met je gebit verders??
Laters!!
AA
Die tracklist is erg okay idd!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:52 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik zal het eens luisteren
toffe openingstrack btw!
Eens luisteren danquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:45 schreef cosmick het volgende:
Zeker even het luisteren waard trouwens; fijne oldschool, midschool, beats en breaks in de mix; gespind door mijn grote vriend Serch en kameraad Suez (als the Classical II) bij Lijn5 (All Star Fresh & Deams).
>> http://www.lijn5.com/page/shows/clasmat/133419/Classic%20Bombing <<
En om nog even verder te spammen; op hun nieuwe, in mei te verschijnen CD heb *ik* het intro gemaakt![]()
AHAHAHAHA IK DOODLACHEN ENZOquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:36 schreef VeX- het volgende:
Voor de geinteresseerden. Youssef en Kamal hebben een nieuw nummer getiteld "Geert en Rita Diss". De track valt te beluisteren op hun soundclick.
Zojuist ook ff geluisterd. Ze blijven maar doorgaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:36 schreef VeX- het volgende:
Voor de geinteresseerden. Youssef en Kamal hebben een nieuw nummer getiteld "Geert en Rita Diss". De track valt te beluisteren op hun soundclick.
Door persoonlijke omstandigheden van beide kanten is er weinig van gekomen tot nu toe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:16 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Eens luisteren dan
En hoe zit het met dat album waarvoor je zou gaan produeren? Van die Blueberry ofzo...
Nee sorry, maar hijs wel vet!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:40 schreef El_Rolando het volgende:
Wie weet van welk nummer deze beat is?
je bedoelt canibus?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:18 schreef S-Two het volgende:
Hoe heet dat nummer nog maar van Canibal Ox met die beef met LL Cool j?
Ik dacht toen ik het invoerde al dat het niet kloptequote:
quote:Op maandag 27 maart 2006 19:03 schreef MMaRsu het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Memento van 3e kamer / Nuclear Family?
Aanradertje hoor, wel wat oud
Nujabes ken ik wel via de anime Samurai Champloo. Dat klonk erg goed. Misschien loont het om wat meer van Fat Jon, die de soundtracks heeft geproduceerd (geloof ik) op te zoeken. Hij heeft zelf een album uitgebracht, maar ook in het collectief Five Deezquote:Op maandag 27 maart 2006 21:55 schreef nemesis4 het volgende:
Nujabes - Blessing It (Remix) (ft. Substantial & Pase Rock From Five Deez).mp3
Nujabes - Lady Brown(feat.Cise Starr From Cyne).mp3
Klinkt echt heerlijk relaxed. Als mensen nummers weten die een beetje hetzelfde klinken graag posten. Mag ze zeker niet ff op rapidshare zetten?
Samurai Champlooquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:10 schreef VeX- het volgende:
[..]
Nujabes ken ik wel via de anime Samurai Champloo. Dat klonk erg goed. Misschien loont het om wat meer van Fat Jon, die de soundtracks heeft geproduceerd (geloof ik) op te zoeken. Hij heeft zelf een album uitgebracht, maar ook in het collectief Five Deez
Nee kvond hem ook niet bijzonder, 2 goede tracks ofzo maar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben toch zeker niet de enige die dat Ghostface album weinig aan vond?
idem hiero. Slechte plaat, 2,5 aardige nummers. Er komt zo weinig leucks uit dat ik inmiddels me collectie aan het herontdekken ben. Shuriken - ou je vis... briljant.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik moet 'm nog beluisteren. Indie blogs moeten zich ook eigenlijk niet met Hip Hop bemoeien, of wat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vrijdag 19 mei - Camp Lo
Tivoli, Utrecht
Herfst 96 dacht ikquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:43 schreef MMaRsu het volgende:
Wanneer is Papparazi gereleased van Xzibit?
en bedankt..... nu wil ik weer uptown saturday night luisteren die ik kwijt benquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vrijdag 19 mei - Camp Lo
Tivoli, Utrecht
En??quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef jimjim1983 het volgende:
Let's do it again was volgens mij niet echt bijzonder, had m eerst op mp3 maar nu niet meer
zo maar eens Beat Konducta luisteren
dat intro en dan de eerste 2 nummersquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
GZA/Genius-Liquid Swords
fantastische plaat by the way
toffe sample's uit de film versie's van Lone Wolf & Cub manga(titels van de films weet ik niet)
"Choose death... or choose life"quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
GZA/Genius-Liquid Swords
fantastische plaat by the way
toffe sample's uit de film versie's van Lone Wolf & Cub manga(titels van de films weet ik niet)
4th chamber vind ik echt te ver gaanquote:
zowiezo:quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:14 schreef Hellrazor het volgende:
wat zijn de beste solo albums van de mannen van wu tang ?
zou je die ooit eens kunnen uploadenquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:13 schreef jimjim1983 het volgende:
dat komt uit de Shogun Assassinmaar die is ook weer gemaakt uit verschillende lone cub & wolf films.
heb 'm op divx, beetje gare film.
oh en in Kill Bill 2, op het einde als Kiddo met haar dochter tv kijkt dan kijken ze naar hetzelfde stukje dat je in de intro hoort
ik vind het vermakelijke platen voor een keertje , maar het zijn zeker geen albums die mij weten te boeien ,te veel geschreeuw en dat halve gezing van hem vind ik echt irriterend op zn solo albums.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom vindt niemand de solo's van ODB goed?
ja zal m ooit weleens uploaden, denk ikquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:19 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
zou je die ooit eens kunnen uploaden![]()
eigenlijk zou je films niet moeten dubben vind ik,lijkt me nogal gaar om een jap amerikaans horen praten![]()
Wat Paro zegtquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom vindt niemand de solo's van ODB goed?
slechste dub die ik ooit gezien heb moet wel een arnold schwarzenegger film (speelde zich af in rusland,titel weet ik niet meer),die film werd door een iemand ingesproken in het duitsquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja zal m ooit weleens uploaden, denk ik![]()
en gedubte versies zijn juist het leukstvooral als het in het duits is.
dan moet je Hercules in New York eens zien, dat was Arnie's eerste hollywood film. hij sprak toen zo slecht engels dat zijn stem later gedubt isquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:54 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
duits![]()
slechste dub die ik ooit gezien heb moet wel een arnold schwarzenegger film (speelde zich af in rusland,titel weet ik niet meer),die film werd door een iemand ingesproken in het duits![]()
dus alle acteurs(inclusief de vrouwen) door die zelfde kerel![]()
![]()
![]()
ik heb de review op imdb gelezen,en dat moet dus wel een hele kut film zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan moet je Hercules in New York eens zien, dat was Arnie's eerste hollywood film. hij sprak toen zo slecht engels dat zijn stem later gedubt isnatuurlijk heb ik de versie met arnie's originele stem
![]()
Al die "Chambers" zijnquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:45 schreef rotskibo het volgende:
[..]
4th chamber vind ik echt te ver gaan![]()
U-God - Golden Arms Redemption is ook een sterke Wu solo plaat btw.
die is idd goedquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:15 schreef -skippybal- het volgende:
Oja, nog even over die Wu solo platen. Ik weet niet of je deze mag meerekenen maar de OST van Ghost Dog door RZA is echt geweldig. En dan nog heet liefst de Japanse (geloof ik) versie die instrumentaal is![]()
Die is inderdaad erg fijn. Maar ja, ik moet me aansluiten bij de rest. Enter the Wu-tang (36 Chambers), Only Built For Cuban Linx, Liquid Swords zijn de beste Wu albums die ik ken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:15 schreef -skippybal- het volgende:
Oja, nog even over die Wu solo platen. Ik weet niet of je deze mag meerekenen maar de OST van Ghost Dog door RZA is echt geweldig. En dan nog heet liefst de Japanse (geloof ik) versie die instrumentaal is![]()
Ik ook hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:55 schreef VeX- het volgende:
[..]
Die is inderdaad erg fijn. Maar ja, ik moet me aansluiten bij de rest. Enter the Wu-tang (36 Chambers), Only Built For Cuban Linx, Liquid Swords zijn de beste Wu albums die ik ken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |