abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:37:39 #51
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_36115105
Nederlandse rap is meestal niet interessant, uitzonderingen daargelaten. Het is vaak te (na)gemaakt. Vooral als je die clips ziet waarin ze met hun aanhang stoer lopen te doen. Zulke praktijken kan ik in Amerikaanse muziek al niet snel waarderen, laat staan de afgezwakte Nederlandse versie daarvan. Nee, dank je.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_36116727
Delic is wel gewoon de beste producer ter wereld op dit moment
pi_36116848
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:17 schreef JackHerrer het volgende:
Zou er iemand wat titels van nummers vergelijkbaar met Souls of Mischief - 93 'til Infintity willen geven?
Ik zou gewoon wat oude shit van The Pharcyde en Digable Planets proberen.

Oh ja, TVP. En wadup met die topictitel?!?!?

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_36123951
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Die is toch onder andere naam verder gegaan? Wat is er eigenlijk tussen hem en duvel gebeurt?
kweenie maar hij treedt niet meer op met hem, zit nu ook in een andere click (audio elixer ofzoiets) en die hebben ook een jawat diss gemaakt(niet te verstaan maarja ).
pi_36168129
zit ik dit topic te zoeken met ctrl+f en hiphop hebben ze er een spatie tussen gegooid
pi_36168206
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:27 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Ik zou gewoon wat oude shit van The Pharcyde en Digable Planets proberen.

Oh ja, TVP. En wadup met die topictitel?!?!?

Laters!!

AA
Net een cd "gehaald" van the lords of the underground
Lekkere cd past ook wel in dat rijtje ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36168219
Pete Philly & Perquisite - Mind state
dope album van eigen bodem
pi_36168245
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:50 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Net een cd "gehaald" van the lords of the underground
Lekkere cd past ook wel in dat rijtje ..
here come the Lords?
pi_36168256
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:17 schreef rotskibo het volgende:

[..]

kweenie maar hij treedt niet meer op met hem, zit nu ook in een andere click (audio elixer ofzoiets) en die hebben ook een jawat diss gemaakt(niet te verstaan maarja ).
jawrat heette die diss tog
pi_36168346
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:52 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

here come the Lords?
Keepers Of The Funk

Kon geen andere vinden zeg maar
pi_36168385
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:55 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Keepers Of The Funk

Kon geen andere vinden zeg maar
Here Come the Lords is minstens 35 keer zo goed.
pi_36168538
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Als je de behoefte heb om me te helpen aan dat album hoor ik het graag
jarnoh at gmail punt com ..
  zondag 19 maart 2006 @ 22:43:37 #63
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36184795
Iemand al iets meegekregen van Gnarls Barkley (een samenwerking tussen Danger Mouse en Cee-Lo)? Ik kwam vandaag toevallig twee nummers tegen en vond het vrij apart. Het werk van Danger Mouse is daarop erg tof, alleen doet Cee Lo op die nummers niets anders dan zingen.. en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarvan moet vinden Als dat op de rest van dat album wat minder is zou het heel tof kunnen worden denk ik.
pi_36198872
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:03 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Als je de behoefte heb om me te helpen aan dat album hoor ik het graag
jarnoh at gmail punt com ..
Ik denk dat ik je er wel aan kan helpen...ik kom er nog op terug mocht het nodig zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door HerrFrietsaus op 20-03-2006 14:03:24 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 14:25:48 #65
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36199920
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iemand al iets meegekregen van Gnarls Barkley (een samenwerking tussen Danger Mouse en Cee-Lo)? Ik kwam vandaag toevallig twee nummers tegen en vond het vrij apart.
Ik heb een stuk of vijf tracks gehoord, en eigenlijk hetzelfde oordeel. Productie vet, maar de zang.. ehmm.. 'niet helemaal mijn ding'.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 20 maart 2006 @ 14:28:28 #66
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36199994
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Chief Rocka .

En die clip van Funky Child als ie als baby in die wagen ligt .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 20 maart 2006 @ 14:35:07 #67
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36200178
Chief Rocka is idd erg goed
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_36200400
En niet te vergeten Psycho, Here Come The Lords, Lord Jazz Hit Me One Time en Flow On om zo maar eens een paar extreem dope tracks te noemen.
pi_36200692
Ik weet nu wel dat ik mis hoor
pi_36201637
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:58 schreef rotskibo het volgende:
gelukkig is rein verleden tijd.
waarom haten op rein en supah. gewoon even de tijd geven, dan komt het helemaal goed.

wie weet trouwens wat the deal is met rein en duvel? heeft rein echt beef met jawat of is het allemaal een hoax?
pi_36201661
Sowieso met duvel. Daarom doen ze niks meer samen...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_36201692
weet je ook de reden?
  maandag 20 maart 2006 @ 15:33:01 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36201747
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:28 schreef fretclick het volgende:

[..]

waarom haten op rein en supah. gewoon even de tijd geven, dan komt het helemaal goed.

wie weet trouwens wat the deal is met rein en duvel? heeft rein echt beef met jawat of is het allemaal een hoax?
Omdat rein en supah niet kunnen flowen, en omdat ze imo echt een kutstem hebben.

Duvel is de shit .

En het is geen hoax, daar doen ze hier niet aan hoor, tis geen G-Unit
pi_36201816
Ik geloof geld...
  maandag 20 maart 2006 @ 17:02:01 #75
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36204408
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:25 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of vijf tracks gehoord, en eigenlijk hetzelfde oordeel. Productie vet, maar de zang.. ehmm.. 'niet helemaal mijn ding'.
Vijf nummers, dat wordt al weer teveel van het goede denk ik. Catchy is het echter wel.. want gisteren had ik een van die twee nummers de hele avond in m'n hoofd
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:22 #76
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_36226215
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:24 schreef jimjim1983 het volgende:
Delic is wel gewoon de beste producer ter wereld op dit moment
Ja, zeker

Ik vind die beats van Kypski & C'Mon veul beter eigenlijk.

Trouwens, staan wat mixen op de site..
pi_36227133
Rein is op non activ gesteld door duvel en rein is nu ''next level'' aan het gaan met zijn audio elixer ofzo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 maart 2006 @ 12:48:25 #78
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36228761
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ja, zeker

zal die mixen thuis eens downloaden
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:53:27 #79
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36238399
wel toffe 'mixen'

Mixes dus . Maar ze zijn idd wel tof, thx for the tip Hellrazor
pi_36238698
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ja, zeker

C-mon & Kypski zijn ook dope maar ik vind ze vooral vet door het dj werk. Delic componeert zelf allerlei dingen voor zijn beats, dat gaat weer een stapje verder. niet dat ik al zijn beats vet vind hoor, vooral op eigen wereld staan een paar nummers die ik echt kut vind.

[ Bericht 8% gewijzigd door jimjim1983 op 21-03-2006 18:24:59 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:37:35 #81
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_36239713
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:53 schreef MMaRsu het volgende:
wel toffe 'mixen'

Mixes dus . Maar ze zijn idd wel tof, thx for the tip Hellrazor
Graag gedaan. Meervoud van mix is zowel mixen of mixes, maar goed.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:42:30 #82
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_36239829
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

C-mon & Kypski zijn ook dope maar ik vind ze vooral vet door het dj werk. Delic componeert zelf allerlei dingen voor zijn beats, dat gaat weer een stapje verder. niet dat ik al zijn beats vet vind hoor, vooral op eigen wereld staan een paar nummers die ik echt kut vind.
Ik vind die beats van Delic zeker niet slecht (nou ja, op sommige tracks is het niet echt mijn ding zeg maar), maar ik begrijp de hype niet zo echt. Ik hoor niets nieuws. Okay, voor Nederlandse begrippen maybe.. maar naar mijn mening componeert C-Mon net zo veel dingen voor z'n beats dan Delic. Al dwaalt ie soms wel een beetje van het hiphopspoor af. Maar wat is componeren? Beats verknippen, voorzien van meer percussie, basslijntjes, etc? Dat gebeurt toch al jaren?

Kwam vorig jaar nu al het geweldigs van Blueprint, Edan, Madvillian en J-Zone uit? Hopen dat er dit jaar weer iets bijzonders gaat gebeuren... Ach, 't is pas maart
pi_36240077
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:42 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ik vind die beats van Delic zeker niet slecht (nou ja, op sommige tracks is het niet echt mijn ding zeg maar), maar ik begrijp de hype niet zo echt. Ik hoor niets nieuws. Okay, voor Nederlandse begrippen maybe.. maar naar mijn mening componeert C-Mon net zo veel dingen voor z'n beats dan Delic. Al dwaalt ie soms wel een beetje van het hiphopspoor af. Maar wat is componeren? Beats verknippen, voorzien van meer percussie, basslijntjes, etc? Dat gebeurt toch al jaren?

Kwam vorig jaar nu al het geweldigs van Blueprint, Edan, Madvillian en J-Zone uit? Hopen dat er dit jaar weer iets bijzonders gaat gebeuren... Ach, 't is pas maart
nee hij componeert echt muziekstukken die hij dan gebruikt en in sommige beats zit zo veel afwisseling, dat vind ik echt vet. die laatste Viktor Vaughn had ook een paar van die nummers.

en ja, hoop dat er nog iets leuks uitkomt dit jaar, hoorde laatst een nummer van die nieuwe Ghostface (link stond op nalden.net) en die was best dope, oude wu-tang sound
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:11:51 #84
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36240600
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]
en ja, hoop dat er nog iets leuks uitkomt dit jaar, hoorde laatst een nummer van die nieuwe Ghostface (link stond op nalden.net) en die was best dope, oude wu-tang sound
Straks eens even naar luisteren. En hoe zit dat eigenlijk met dat album van hem samen met MF DOOM? Iemand hier al iets van gehoord?

Ik ben wat nieuwe releases betreft trouwens erg benieuwd naar dat nieuwe album van Nas waarop Premier de producties volledig voor zijn rekening neemt (en of dat sowieso nog van de grond gaat komen). Niet dat ik een tweede Illmatic verwacht, maar stiekem hopen mag toch wel?

En er komt binnenkort een nieuw PUTS album uit, evenals een 2e album van Murs met 9th Wonder. Die laatste zou zelfs al uit kunnen zijn. Maar ach, meestal zijn het onverwachte albums die weten te verrassen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:20:48 #85
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36240850
Heeft iemand de nieuwe van Army of the Pharaohs - The Torture Papers al gehoord??
Heb 2 nummers gehoord, die ik allebei vét dope vond!! ( Battle Cry, Tear it Down ).

Edit, zijn allebei luisterbaar op : http://www.aotphiphop.com/
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_36255040
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:42 schreef cosmick het volgende:

[..]

True. Delic maakt hele dope beats, maar het is inderdaad niet compleet vernieuwend. Wat hij wel goed doet is het neerzetten van een bepaalde sfeer in een track, wat ik erg cool vind (van die gipsy-shit). En het heeft idd wel wat weg van die Vaudeville Villain tracks, lekker duister.

De hiphop spoeling is dit jaar idd erg dun, weinig baanbrekends gehoord tot nu toe. Heb ' Reloaded' van Smif 'n Wessun nog gescoord, maar die viel ook erg tegen.

Al met al blijf ik hopen op vette shit!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
pi_36255353
delic z'n beats lijken op de analoge beats van oizo. zet analog worms attack maar eens op
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:58:22 #88
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_36256068
Hey AA,

Hoe staat 't leven!!!
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:03 schreef AboruAsli het volgende:
..]
De hiphop spoeling is dit jaar idd erg dun, weinig baanbrekends gehoord tot nu toe. Heb ' Reloaded' van Smif 'n Wessun nog gescoord, maar die viel ook erg tegen.

Al met al blijf ik hopen op vette shit!
Ik ook. Zal het nog goedkomen met hiphop? En mja, ik ben als Zwollenaar wel trots op Opgezwolle, maar ik heb er niet zoveel mee. 't Is allemaal wel leuk; vooral als ze rappen over de Sassepoort en alles; maar 't is niet echt mijn ding. Misschien word ik te oud haha!

Er is voorts teveel troep op de radio. De commercie had hiphop al volledig verpest, maar door die Opposite-rommel zou je bijna je volledige interesse in hiphop verliezen. Vooral omdat de media het als hiphop bestempeld! Iedere randdebiel denkt tegenwoordig rapper te zijn. Ik kon altijd lang teren op de goede oude tijd, maar op dit moment heb ik dat zelfs even gehad
pi_36256300
Ik denk dat dat met leeftijd heeft te maken. Mijn zwager had ook ineedn genoeg van Hip hop. En als ik eerlijk ben moet ik hem gelijk geven na 95 zijn er maar weinig echte toppers te vinden...
pi_36256491
quote:
fishcale van ghost. zeer sterke cd!
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 maart 2006 @ 14:38:15 #91
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36264312
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:11 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Straks eens even naar luisteren. En hoe zit dat eigenlijk met dat album van hem samen met MF DOOM? Iemand hier al iets van gehoord?

Ik ben wat nieuwe releases betreft trouwens erg benieuwd naar dat nieuwe album van Nas waarop Premier de producties volledig voor zijn rekening neemt (en of dat sowieso nog van de grond gaat komen). Niet dat ik een tweede Illmatic verwacht, maar stiekem hopen mag toch wel?

En er komt binnenkort een nieuw PUTS album uit, evenals een 2e album van Murs met 9th Wonder. Die laatste zou zelfs al uit kunnen zijn. Maar ach, meestal zijn het onverwachte albums die weten te verrassen.
ik zag laatst op ebay een MF Doom & Ghostface Mixtape
kan natuurlijk fake zijn
pi_36268353
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:58 schreef cosmick het volgende:
Hey AA,

Hoe staat 't leven!!!
[..]

Ik ook. Zal het nog goedkomen met hiphop? En mja, ik ben als Zwollenaar wel trots op Opgezwolle, maar ik heb er niet zoveel mee. 't Is allemaal wel leuk; vooral als ze rappen over de Sassepoort en alles; maar 't is niet echt mijn ding. Misschien word ik te oud haha!

Er is voorts teveel troep op de radio. De commercie had hiphop al volledig verpest, maar door die Opposite-rommel zou je bijna je volledige interesse in hiphop verliezen. Vooral omdat de media het als hiphop bestempeld! Iedere randdebiel denkt tegenwoordig rapper te zijn. Ik kon altijd lang teren op de goede oude tijd, maar op dit moment heb ik dat zelfs even gehad
Yo Cos!

Met mij en de family alles goed hoor! Kleine meid groeit als kool en is met haar 17 maanden al supermuzikaal (zingt alle kinderliedjes al mee!). Dat belooft wat voor de toekomst.

En jij? Bevalt het ' solitaria' leven je een beetje?

Over die troep op die radio moet ik je helemaal gelijk geven. Het is nu inderdaad zo dat iedere gek een plaat kan droppen lijkt het wel! En het ergste vind ik nog wel dat The Opposites uit de stal van Kees de Koning komen, iemand van wie ik toch wel een hoge pet op had qua integriteit en zo. Nu is die pet een stukje gekrompen zeg maar...

Ik kan gewoon het enthousiasme van vroeger niet meer voelen lijkt het wel. Klamp me nog enigszins vast aan mid jaren 90 releases, maar goed, die ken ik inmiddels ook van haver tot gort.

Maar zoals ik al zei: we houden de moed erin! 2006 duurt nog lang en ergens in dat jaar wordt vast nog wel een pareltje gedropt!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:00:25 #93
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36271347
Dat jullie je zo ergeren aan die troep op de radio begrijp ik niet helemaal. Daar hoef je toch niet naar te luisteren? Mijn interesse in het genre is er eigenlijk alleen maar door gegroeid!
Maar ik zit er natuurlijk wel een stuk minder lang in dan jullie, Cos en AA... dat zal ongetwijfeld meespelen.

Oh, dat Ghostface album vond ik trouwens niets aan. Na vijf/zes willekeurige nummers ben ik er mee opgehouden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mar10Segovia op 22-03-2006 18:06:28 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:25:23 #94
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36272139
Ik luister eigenlijk nooit naar de radio, dus ik stoor me er verder ook niet echt aan. Ik kan me wel voorstellen dat het irriteert als 'ie 8 uur per dag op je werk aanstaat.

Nieuwe PUTS is trouwens ook al een tijdje geleden gelekt, maar 'k vond hem eigenlijk maar bitter tegenvallen (-> prullenbak). De nieuwe Ugly Duckling cd vond ik in ieder geval een stuk leuker.
pi_36272202
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:25 schreef Zanderrr het volgende:
Ik luister eigenlijk nooit naar de radio, dus ik stoor me er verder ook niet echt aan. Nieuwe PUTS is trouwens ook al een tijdje geleden gelekt, maar 'k vond hem eigenlijk maar bitter tegenvallen (-> prullenbak). De nieuwe Ugly Duckling cd vond ik in ieder geval een stuk leuker.
die is leuk ja ze kwamen toch binnenkort naar nederland? of zijn ze al geweest?

luister ook nauwelijks radio, heb zo'n bandje waarmee je je mp3 of cd speler aan kunt sluiten in de auto erger me wel aan de onoriginaliteit als ik per ongeluk eens iets hoor (Black eyed peas met hun Misirlou heiligschennis )
als ik radio luister dan is het arrow fm, hoor je af en toe nog wel eens original langskomen en bij die show met Gilles ofzo hoor je zelfs Quasimoto
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:42:48 #96
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36272649
12 mei in 't Paard, 13 mei in Tivoli, zo las ik in het vorige topic. Misschien wel dope, heb die gasten nog nooit live gezien.

Tja, zolang mensen die prut van DJ Chuckie en andere kneuzen blijven kopen 'omdat er lekkere wijven in de clip zitten', zullen we er wel mee doodgegooid blijven worden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 maart 2006 @ 18:52:44 #97
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36272930
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:27 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

die is leuk ja ze kwamen toch binnenkort naar nederland? of zijn ze al geweest?

luister ook nauwelijks radio, heb zo'n bandje waarmee je je mp3 of cd speler aan kunt sluiten in de auto erger me wel aan de onoriginaliteit als ik per ongeluk eens iets hoor (Black eyed peas met hun Misirlou heiligschennis )
als ik radio luister dan is het arrow fm, hoor je af en toe nog wel eens original langskomen en bij die show met Gilles ofzo hoor je zelfs Quasimoto
zit Arrow FM in de ether?

enigste zenders die ik soms luister:
3FM(Voor 13voor12)
Rebbeca Classic Rock(om wakker te worden)

Webradio:
Kink FM
WeFunkRadio
Maximum Rock And Roll Radio
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:55:57 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36273021
Lol @Cos & AA. .

Ouwe mannen!

(Opposites suckt wel zwaar uiteraard, daar niet van)

maar de wil om echt alle nieuwe hip-hop te checken is me al lang vergaan. Ik mag nog graag gewoon zoals bijvoorbeeld vandaag Runaway Slave van Showbiz & AG draaien in de auto.

Fuck die nieuwe shit .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36273046
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:52 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

zit Arrow FM in de ether?
yep
ergens tussen de 90 en 100 fm volgens mij (beeldscherm van de autoradio is kapot dus kan de frequentie niet zien )
pi_36273094
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:55 schreef Posdnous het volgende:

Fuck die nieuwe shit .
eens

behalve viktor vaughn en een paar uitzonderingen dan maar de meeste nieuwe hip hop die toch nog een beetje die jaren '90 stijl probeert te doen haalt het toch niet bij de echt jaren '90 hip hop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')