Man. Mensen als jij hebben dus meer dag. Hoe hou je't vol.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:47 schreef Salvad0R het volgende:
4 en een half . Standaard.
Heeft te maken met REMslaap... Als je die eenmaal hebt gehad hebben je hersens voldoende rust gehad om normaal te kunnen functioneren.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:48 schreef Crudus het volgende:
[..]
Man. Mensen als jij hebben dus meer dag. Hoe hou je't vol.
Dat is gewoon bullshit.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:49 schreef boekenworm het volgende:
Het hangt ervan af...Er zijn periodes dat ik met 2 uur genoeg heb. En er zijn periodes, zoals nu, dat ik wel 12 tot 14 uur kan slapen (en dan nog moe ben).
O... ik had het er niet over hoe mijn lichaam erop reageerde. Maar wakker is wakker. Laat pas kunnen slapen, heel vroeg wakker. En na drie uur heb ik weer slaap, maar zit ik met het probleem dat ik eruit moet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat is gewoon bullshit.
Je kan best zeggen dat je aan 2 uur slaap genoeg hebt... maar je lichaam heeft dan de REMslaap nog niet eens bereikt, dus dan heb je Per Definitie geen geestelijke rust gehad.
Dat hou je niet langer dan een week vol, dan ben je een wrak, wedden ?
aha..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:56 schreef boekenworm het volgende:
[..]
O... ik had het er niet over hoe mijn lichaam erop reageerde. Maar wakker is wakker. Laat pas kunnen slapen, heel vroeg wakker. En na drie uur heb ik weer slaap, maar zit ik met het probleem dat ik eruit moet.
Fluctueert dat dan zo? Ik weet bij mij zeker dat 9 uur altijd genoeg is en minder altijd te weinig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:49 schreef boekenworm het volgende:
Het hangt ervan af...Er zijn periodes dat ik met 2 uur genoeg heb. En er zijn periodes, zoals nu, dat ik wel 12 tot 14 uur kan slapen (en dan nog moe ben).
in de buik van je moeder bedoel je?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:57 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
10, misschien zit ik nog in de roei
Dan moet je je slaapritme gaan veranderen. In het begin even doorzetten, maar op een gegeven moment past je lichaam zich aan aan je nieuwe slaapritme (dus vroeg naar bed, vroeg op).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:56 schreef boekenworm het volgende:
[..]
O... ik had het er niet over hoe mijn lichaam erop reageerde. Maar wakker is wakker. Laat pas kunnen slapen, heel vroeg wakker. En na drie uur heb ik weer slaap, maar zit ik met het probleem dat ik eruit moet.
Tegenwoordig ga ik elke dag op zijn laatst om kwart over 10 naar boven, half elf in bed. Vaak eerder. Alleen tja... daar lig je dan in het donker. En vaak val ik in de korte slaapperiodes pas om een uur of twee, half drie in slaap. Uur of vier, half vijf wakker. En dan moet ik er weer om half acht uit. Dat is meestal in de periodes dat ik het bijvoorbeeld druk heb, veel problemen enzo. Er spookt dan teveel door het hoofd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:00 schreef Crudus het volgende:
[..]
Dan moet je je slaapritme gaan veranderen. In het begin even doorzetten, maar op een gegeven moment past je lichaam zich aan aan je nieuwe slaapritme (dus vroeg naar bed, vroeg op).
Of werkt dat ook niet bij jou?
Ah. Het aloude piekeren en niet goed kunnen slapen. Ik ken het ook ja. Super irritant.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:05 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga ik elke dag op zijn laatst om kwart over 10 naar boven, half elf in bed. Vaak eerder. Alleen tja... daar lig je dan in het donker. En vaak val ik in de korte slaapperiodes pas om een uur of twee, half drie in slaap. Uur of vier, half vijf wakker. En dan moet ik er weer om half acht uit. Dat is meestal in de periodes dat ik het bijvoorbeeld druk heb, veel problemen enzo. Er spookt dan teveel door het hoofd.
En als ik zo heel veel slaap nodig heb lig ik er soms voor zevenen in, slaap gelijk en ben ik om half acht nog moe en kan ik in de klas in slaap vallen (maar op het moment ben ik ook niet zo gezond, dus dat telt niet).
Maar goed, ben altijd al een vage slaper geweestHoord gewoon bij me.
Ik weet precies wat je bedoeldquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:46 schreef Crudus het volgende:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik prima functioneer bij 9 uur slaap per nacht. Bij mij is 8 echt te weinig, dan word ik halverwege de dag echt (te) moe.![]()
Bij 9 uur slaap voel ik me prima..
Minstens 8 uur slaap per dag en ik ben weer opperbest. Jammer genoeg haal ik dat bijna nooit.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:46 schreef Crudus het volgende:
Ik zag dat hier een topic liep over hoe lang je zonder slaap kan.
Ik vroeg me af hoe lang eenieder van jullie per nacht moet slapen om de dag erna normaal te kunnen functioneren. Dus wanneer heb je voldoende slaap? Hoe zit dat bij jullie?
hoe komtie met zijn vingertjes bij het toetsenbord dan?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:58 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
in de buik van je moeder bedoel je?
jij bent een vrouw, moet ik je nog uitleggen waar zijn vingertje uit kunnen komen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:20 schreef wendytje het volgende:
[..]
hoe komtie met zijn vingertjes bij het toetsenbord dan?
OT ik heb toch minimaal 8 nodig, liever 10 uur
Ach ik slaap wel meer hoor als je daar een houvast aan hebtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:04 schreef Crudus het volgende:
Ik zit dan toch hoog met mijn 9 uur, als ik de reacties zo zie...
i see.. ik dacht dat je minstens 3 uur moest slapen, wilde je je eerste REMslaap kunnen doorlopen...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's allemaal leuk en aardig, maar bedenk je ff dat je meerdere slaapcycli in een nacht doormaakt. Elke cyclus bestaat uit de REM-slaap, en nog twee of drie stadia. In een nacht van acht uur kunnen makkelijk 4 of 5 van die cycli plaatsvinden. Waardoor je dus 4 of 5 keer een REM-slaap doorloopt.
Het is dus niet zo dat je als je eenmaal je eerste REM-slaap hebt doorlopen, dat je dan uitgerust bent. Bovendien staat REM voor Rapid Eye Movement, wat dus wil zeggen dat je hersenen helemaal niet zoveel rust hebben gehad, maar juist heel actief bezig zijn geweest om al je indrukken van die dag te verwerken.
Zelf slaap ik meestal 6 a 8 uur per nacht. Da's zat, maar veel minder moet 't ook niet worden
Precies t zelfde geval hierquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:26 schreef saaw het volgende:
ongeveer 6 uur
elke ochtend [behalve zondag] spijt dat ik de voorgaande avond niet eerder ben gaan slapen maar 's avonds ben ik nooit moe
In het weekend niet nee, dan wordt ik vanzelf wel een keer wakker.. geforceerd wakkerworden is altijd moe wakker wordenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:29 schreef TC03 het volgende:
Wat mij meer verbaasde aan dat artikel was dat het schokkend was dat 50% van de Nederlanders zelfs nog moe was als ze op stonden! Lijkt mij vrij logisch dat je moe bent, als je niet moe bent ben je wakker en zou je geen wekker nodig hebben. Zijn er hier echt mensen die niet moe zijn als ze op staan?
Ik heb hetzelfdequote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:16 schreef PAA-053 het volgende:
Ik slaap vaak 7 of 8....maar ik merk dat 7 te weinig is, absoluut. Bij 8 uur daarentegen voel ik me over het algemeen kiplekker, en langer mag natuurlijk altijd
Het klinkt wel interessant, ben wel into dat soort dingen... heb je misschien een linkje over dat soort dingen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:39 schreef MouseOver het volgende:
6 uur. Tot voor kort 8-9 uur en ik merk duidelijk het verschil. Ik denk dat ik zelfs meer op een werkdag zou doen als ik het eerste uur van de werkdag afhaalde en dat thuis in bed zou doorbrengen. Helaas is dat sociaal niet geaccepteerd en dus een uurtje korter zou werken
Helaas kan ik weinig verandering in dat aantal uren aanbrengen, dus wilde ik eigenlijk gaan proberen efficienter te gaan slapen dmv meditatieoefeningen e.d. Het verbaast me eigenlijk dat niemand anders dat in dit topic, de frontpage, of in de reacties op telegraaf.nl aanhaalt. Het schijnt goed te werken, heeft niemand dat ooit geprobeerd?
Je kan ook in een zoutbad slapen. Omdat je lichaam dan geen energie meer kwijt is aan het compenseren van de zwaartekracht ben je veel sneller uitgerust en kan je toe met enkele uurtjes per nacht.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:40 schreef Intrepidity het volgende:
Het klinkt wel interessant, ben wel into dat soort dingen... heb je misschien een linkje over dat soort dingen?
Nee.. niet bij de hand en kan er nu ook even niet naar zoeken. Ik meen me te herinneren dat na wat oefening (een haalbare hoeveelheid, dus geen 80 jaar zentraining) 1 uur meditatie een slaapblok van 4 uur kon vervangen. Het is ook helemaal niet zo zweverig, je slaapt gewoon effectiever. Ik vond het wel aannemelijk klinken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het klinkt wel interessant, ben wel into dat soort dingen... heb je misschien een linkje over dat soort dingen?
Owja... Als ik vrij ben dan haal ik makkelijk 16 uurquote:Op woensdag 15 maart 2006 01:17 schreef Qunix het volgende:
Soms 4 als ik MiddenInDeNachtRick leuk vind. Anders 6 uur.
Idd ja. En je ''s ochtends altijd voornemen dat je die avond wél vroeg naar bed zal gaan. 9 van de 10 keer doe je dat toch niet. Herkenbaar.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:38 schreef Kiegie het volgende:
Ja, dat heb ik ook altijd.
Als ik dan een keer lang slaap (lees: vroeg naar bed ga), begrijp ik 's morgens niet waarom ik dat niet altijd doe.
nachtvarken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:34 schreef sararaats het volgende:
ik slaap meestal een gat in de dag
ben een echt nachtvarken
omgquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:38 schreef sararaats het volgende:
[..]
ja
ik begin 's nachts te knorren en schransen
Soms moet ik slaap inhalen. Slaap ik een paar nachten 4 uur of 5 uur, dan haal ik dat de keer erop in. Het beste is om constant te slapen natuurlijk. Een goed slaap-ritme. Maar dat is een kwestie vanquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:19 schreef zatoichi het volgende:
Ik vandaag van 01:00 tot 6:30. 5,5 uur dus. Veel te kort!
Dromenvanger: Ik vindt om 07:00 opstaan altijd wel vroeg hoor ik sta het liefst pas vanaf 9:00 op. 15 of 16 uur slapen trek ik echt niet, ook niet omdat ik dan de volgende nacht waarschijnlijk niet goed meer slaap. Ik heb liever een vast ritme dan dat ik de ene nacht 15 uur nodig heb en de andere aan 4 genoeg. Tenslotte is 15+4 19, terwijl 7+7 14 uur slaap is. Dus 5 uur tijdwinst!
Vampier o.i.d.?quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:48 schreef Nosh het volgende:
Amper.
Meestal rond een uur of 2, 3 slapen, en dan om 6, 7 uur weer op.
Heb ook minstens een keer per week dat ik gewoon niet slaap, dan zit ik doordeweeks om 4 uur 's nachts nog klaarwakker om me heen te kijken.
2?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:55 schreef Geqxon het volgende:
2.
Dat zou ook een interessant topic kunnen zijn: wat is je record slapen (achter elkaar, ononderbroken)?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:00 schreef iDex het volgende:
record van mij is dat ik om half 9 in de avond ging slapen en dat ik voor het eten was wakker werd, dus half 6 in de avond. dat kwam door verkeerde medicatie
Nee. Ik word gewoon 's avonds pas een beetje wakker.quote:
Same herequote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:55 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
gemiddeld 6, maar bij minsten 8 ben ik pas echt happy
Ikke afgelopen weekend ook gezien. Echt topserie. Slapen heb je dan inderdaad geen zin in.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:40 schreef Silentuz het volgende:
afgelopen nacht... niets, prison break ep 1-13 gezien
normaal door de week zo'n 6 uur. en in het weekend tot 12 uur uitslapen ofzo (wat een uurtje of 10-12 slaap betekend)
ik had last van het "vooruit-nog-1tje-dan-syndroom". Maar rond 4 uur en bij ep5 of 6 had ik er schijt aan, gewoon lekker tot nummer 13 kijken. 14 komt volgende week uit in USA toch? dan zal de rip ook wel snel verschijnen (700mb HDTV rips ftw!)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:56 schreef Crudus het volgende:
[..]
Ikke afgelopen weekend ook gezien. Echt topserie. Slapen heb je dan inderdaad geen zin in.![]()
In bed gaan de meeste mensen dood, ik breng er liever niet teveel tijd door.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:25 schreef Student1979 het volgende:
Ik zou graag 8 uur per nacht slapen maar door schoolwerkzaamheden is dat momeneel ingeperkt tot ongeveer 6 uur per nacht..Waarom slapen jullie zo weinig eigenlijk?
Sterven doe je uiteindelijk toch en als ik mocht kiezen zou ik dat graag in mijn bedje doen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In bed gaan de meeste mensen dood, ik breng er liever niet teveel tijd door.
Same here. Heb echt m'n slaap nodig anders loop ik als een zombie rond.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:34 schreef Adurothiel het volgende:
meestal ongeveer 7,5 uur, dat heb ik ook wel nodig.
Als ik een paar nachten achter elkaar maar 6 uur slaap ben ik echt brak.
Daar wil ik nog een jaartje of 5 mee wachtenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij hebt dan waarschijnlijk ook geen kinderen..... schat ik zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |