abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:16:19 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36020113
Omdat politici meer fout dan goed doen (ik ben niet voor niets voor een kleine overheid) is het na ruim 60 jaar sociaal democratie tijd om de balans eens op te maken.

Onderstaande 2 punten zijn IMO de 2 domste naoorlogse politieke beslissingen:

• Een gedwongen collectieve pensioenvoorziening.
    Het nut er van is onduidelijk. Je pakt mensen gedurende hun werkende leven hun geld af, ontneemt ze dus de mogelijkheid te sparen voor hun eigen pensioen, en geeft dat aan gepensioeneerden. Dat dat wegens demografische redenen wel eens scheef kan gaan lopen kwam niet bij de bedenkers van dit plan op.
    Je ontneemt mensen de mogelijkheid zelf hun leven in te richten en bij de geringste wijziging staan deelnemers op hun achterste poten omdat niemand meer wil inleveren dan dat hij terug krijgt.

• Niet terug sturen van gastarbeiders.
    Van alle argumenten VOOR is niks waar gebleken. Ze gaan niet onze pensioenen verdienen, daarvoor zijn ze gewoon te vaak werkloos en verdienen ze te weinig. Ze geven bovendien relatief vaak overlast en leggen een relatief grote druk op onze sociale voorzieningen.
    Bovendien zitten we nu met een reeele terreurdreiging & is het uberhaupt onzinnig om 1 van de dichtsbevolkte landen etr wereld om te toveren in een immigratieland
    Het heeft al met al onze samenlevig drastisch verandert.

Wat zijn in jou ogen de domste/schadelijkste naoorlogse politieke beslissingen? En laten we dan met name naar de impact kijken.

edit: sorry voor de edit maar ik wilde toch de nadruk leggen op de schadelijkste en dus dom politieke beslissingen

[ Bericht 2% gewijzigd door McCarthy op 14-03-2006 15:04:41 ]
  • Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_36020261
    Nederlandse troepen op een missie sturen, en dan aanklagen als ze iemand neerschieten
    Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
    pi_36020271
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
    Nederlandse troepen op een missie sturen, en dan aanklagen als ze iemand neerschieten
    en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebben
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:27:32 #4
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020470
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

kun je dat hard maken door cijfers? (koopkracht, inflatie, etc.)
    of baseer je het op de prijs die je voor een biertje betaalt in de horeca
    papegaai
    Challenge thinkers to believe and believers to think.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:28:17 #5
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020495
    de belastingen op 70% zetten (wat een tijdje zo geweest is)
    ?Porque no te calles?
    pi_36020847
    Ik denk dat McCarthy gelijkt heeft en dat dat inderdaad de domste naoorlogse poltieke beslissingen zijn. Maar wie was er eigenlijk toen der tijd verantwoordelijk voor? Ik dacht dat Den Uyl toen der tijd de verblijfsvergunningen verstrekt aan de arbeidsmigranten, of niet?
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:03 #7
    117864 vanthof
    www.genoegisgenoeg.net
    pi_36020866
    Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:58 #8
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_36020896
    De Euro natuurlijk, we hebben nu een munt die niet in pas loopt met de Nederlandse economie. Het politieke kopstuk die de Nederlandse deelname heeft afgedwongen mag wmb subiet worden opgehangen.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:43:10 #9
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020941
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef vanthof het volgende:
    Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
    als jij ook maar half zo slim was of half zo hard werkte als deze twee lieden, dan zou je geen uitkering hoeven trekken.

wat vind je van het FEIT dat allochtonen onevenredig vaak betrokken zijn bij criminaliteit, schooluitval en armoedevoorzieningen?
    en wat vind je van het feit dat dit bij Aziaten bijna niet het geval is? (en dat het dus niet ligt aan taalachterstand maar puur een kwestie is van inzet en wil om er wat van te maken)

DAT vind ik misselijk makend.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:44:24 #10
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020982
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    De Euro natuurlijk, we hebben nu een munt die niet in pas loopt met de Nederlandse economie. Het politieke kopstuk die de Nederlandse deelname heeft afgedwongen mag wmb subiet worden opgehangen.
    niet?

waarmee dan wel? Duitsland? ja!
    oh, maar NEderland is al jaren gekoppeld aan Duitsland monetair betreft dus er is in feite niks veranderd? nee, did.
    ?Porque no te calles?
    pi_36021002
    Privatiseren van zorg, openbaar vervoer en energievoorzieningen. De reden mag duidelijk zijn, dat zal toch de meest verstokte liberaal diep in hun hart vinden.
    Euro.
    Straks het opengooien van de grenzen voor arbiedskrachten uit oost europa.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:46:33 #12
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021058
    euro en toetreden (wat zeg ik, wij hebben het praktisch opgericht) tot europa zijn natuurlijk ook impactrijke beslissingen alleen ben ik in principe nog steeds voor die beslissingen.
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:47:44 #13
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_36021095
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:43 schreef pmb_rug het volgende:

wat vind je van het FEIT dat allochtonen onevenredig vaak betrokken zijn bij criminaliteit, schooluitval en armoedevoorzieningen?
    en wat vind je van het feit dat dit bij Aziaten bijna niet het geval is?
    Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:02 #14
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021101
    Nu we het toch over de EU hebben. Wat te denken van het landbouwbeleid. Kost noord europeanen iets van 1200 euro per gezin per jaar (leest er iemand van het kabinet mee, hier valt flink te bezuinigen).
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:37 #15
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021123
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Furby het volgende:

[..]

Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.
    ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.
    pi_36021187
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:27 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

kun je dat hard maken door cijfers? (koopkracht, inflatie, etc.)
    of baseer je het op de prijs die je voor een biertje betaalt in de horeca
    papegaai
    niks geen papagaaien gedrag.
    Gewoon een voldongen feit waar minister zalm ook niet meer onderuit kon.
    pi_36021210
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:50 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

niks geen papagaaien gedrag.
    Gewoon een voldongen feit waar minister zalm ook niet meer onderuit kon.
    whahahah nu heb ik je helemaal platgelud
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:52:12 #18
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_36021250
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:44 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

niet?

waarmee dan wel? Duitsland? ja!
    oh, maar NEderland is al jaren gekoppeld aan Duitsland monetair betreft dus er is in feite niks veranderd? nee, did.
    Je overschreeuwd jezelf. De Duitse economie is de Nederlandse niet, verder is het een kwestie van tijd voordat de Euro uit elkaar spat door misbruik ervan door ondermeer Italie. Dank je wel Europa. Om nog maar te zwijgen van het schandalige vernietigen van nationale symbolen.

Verder is het natuurlijk tamelijk amusant om een stel debiele eurofiele malloten hun gelijk te zien opeisen, terwijl ze te dom en te arrogant zijn om verder dan hun eigen neus of de inhoud van hun portomonee.
    pi_36021252
    quote:
    Deze allochtoon is blij dat er eindelijk over de misbaksels gesproken mag worden. Normale allochtonen hebben een slechte naam door de misdragingen van een aantal minderheden. Jarenlang mocht hier niet over gesproken worden en is de discussie logischerwijs richting borrelpraat verschoven. Nu er eindelijk openlijk gesproken mag worden over misselijke Marokkaanse gastjes andere parasieten blijkt dat veel mensen er zo over denken.
    Wanneer je wat wil bereiken zijn er in Nederland volop mogelijkheden. Meer dan in het land waar mijn roots (Rusland) of die van mijn vriendin (Dominicaanse Rep.) liggen. Idem dito voor Marokkanen, Turken en Antillianen die zich gewoon gedragen en een opleiding afronden.
    Jij bent blijkbaar zo'n zwakkeling die zijn eigen falen zoekt in het succes van andere inwoners van Nederland.
    "If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
    pi_36021286
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.
    Hij quotte dan ook iemand anders.

Persoonlijk vind ik de keuze voor een omslagstelsel voor AOW ook een behoorlijke blunder. Het getuigt nou niet bepaald van lange termijn visie.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_36022072
    quote:
    Jij bent de eerste die over allochtonen in dit topic begint
    Welke autochtonen en hoeveel autochtonen denken dat ze superieur zijn
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
    pi_36022174
    Ik vind AOW een slechte beslissing. Veel mensen zitten er onterecht in. Natuurlijk zijn er wel een groepje terecht totaal arbeidsongeschikt, maar de meeste mensen hebben een ziekte tussen de oren.

Landbouwsubsidies is ook heel erg. Een EU-koe krijgt meer subsidie dan een hongerende afrikaan.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:24:07 #23
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36022347
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:51 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

whahahah nu heb ik je helemaal platgelud
    ik dacht dat ik om cijfers vroeg en of het hard kunt maken.....

NIET of je je standpunt wilde herhalen.
    ?Porque no te calles?
    pi_36022410
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:18 schreef Bijsmaak het volgende:
    Ik vind AOW een slechte beslissing. Veel mensen zitten er onterecht in. Natuurlijk zijn er wel een groepje terecht totaal arbeidsongeschikt, maar de meeste mensen hebben een ziekte tussen de oren.

Landbouwsubsidies is ook heel erg. Een EU-koe krijgt meer subsidie dan een hongerende afrikaan.
    Mensen die arbeidsongeschikt zijn vallen niet onder de algemene ouderdomswet.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_36022434
    jij wil zeggen dat je er sinds de komst van de euro erop vooruit bent gegaan?
    dan ben je de enige.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:26:44 #26
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36022436
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Je overschreeuwd jezelf. De Duitse economie is de Nederlandse niet, verder is het een kwestie van tijd voordat de Euro uit elkaar spat door misbruik ervan door ondermeer Italie. Dank je wel Europa. Om nog maar te zwijgen van het schandalige vernietigen van nationale symbolen.

Verder is het natuurlijk tamelijk amusant om een stel debiele eurofiele malloten hun gelijk te zien opeisen, terwijl ze te dom en te arrogant zijn om verder dan hun eigen neus of de inhoud van hun portomonee.
    Nederland is een economische provincie van Duitsland, dat is al jaren zo. Ons monetair beleid is precies dezelfde geweest, de wisselkoers was slechts in een zeer beperkte bandbreedte flexibel.

daarnaast zijn het juist de klagers over de euro die over hun eigen portomonee beginnen zonder verder te kijken....
    ik denk dat ik er een topic over begin.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:28:23 #27
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36022471
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
    dan ben je de enige.
    ga je nog meer slechte 'argumenten' geven of ga je nu eindelijk eens gewoon HARD MAKEN wat je claimt??????? kom eens met cijfers ipv dit soort nikszeggende opmerkingen...
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:38:07 #28
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_36022776
  • De constante stroom van onderwijshervormingen in de afgelopen paar decennia. Heeft het onderwijs naar mijn idee absoluut geen goed gedaan. Basisvorming, Tweede fase, aanmoedigen van scholengemeenschappen, die gemeenschappen weer splitsen... Het gaat maar door, zonder dat er daadwerkelijk verbeteringen zijn te bemerken. En dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop universiteiten worden gefinancierd, waardoor niveau-verval een bijna logisch gevolg is.

• Het niet verplicht laten integreren van gastarbeiders. Ik heb in je OP nogal moeite met de manier waarop je tegen die mensen aankijkt. De eerste stroom was vaak helemaal niet tot overlast. De problemen begonnen bij de generatie daarop. Mijn favoriete oplossing daarvoor zou zijn geweest het veel strikter op de huid zitten, het stimuleren van onderwijs en taal, gewoon grote aandacht voor integratie vanuit de overheid. Niet zozeer terugsturen. Ik vind het naief om te denken dat als de gastarbeiders hier niet waren geweest, de problemen met de onderklasse van onze samenleving er ook niet waren geweest.

Overige blunders: Hypotheekrenteaftrek invoeren, privatiseren van de NS en het in stand houden van ons omroepbestel.
  • pi_36023015
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:28 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ga je nog meer slechte 'argumenten' geven of ga je nu eindelijk eens gewoon HARD MAKEN wat je claimt??????? kom eens met cijfers ipv dit soort nikszeggende opmerkingen...
    ik gloof de oud directeeur van dnb eerder danjou

Oud-DNB-directeur: meer prijsstijgingen door onderwaardering gulden

De gulden is bij de introductie van de euro wel degelijk ondergewaardeerd. Dat zegt de gepensioneerde directeur André Szász van De Nederlansche Bank in het televisieprogramma Zembla. De SP wil een parlementair onderzoek.

Oud-DNB-directeur: onderwaardering euro leidde tot prijsstijgingen

Woede
    Volgens Szász leidde de onderwaardering tot hogere inflatie, in tegenstelling tot wat Minister Zalm van Financiën beweert. “We hadden in 2001 een prijsstijging van vijf procent en in 2002 een prijsstijging van vier procent. Dat is samen negen procent. Dat is als je het vergelijkt met het Eurogebied als geheel het dubbele.”

Szász heeft stevige kritiek op het overheidsbeleid rond de invoering van de euro. Hij stelt dat “door het niet revalueren van de gulden voor het invoeren van de euro,” er meer rekening moest worden gehouden met het doorschieten van loon- en prijsstijgingen. “De overheidsfinanciën hadden tegen dat doorschieten meer kunnen doen dan naar mijn mening is gebeurd.” Ook zegt hij dat er door de invoering van de euro meer prijsstijgingen waren dan nodig zou zijn geweest.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:52:21 #30
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_36023260
    Mag ik wat zeggen?
    Dank u!

Ik heb er enkelen, zoals bv toegeven aan druk vanuit de VN en de VS om NL-Nieuw Guinea op te geven.
    Militairen sturen op missie met te weinig slagkracht, zie Srebrenica.
    Ik heb er nog wel meer hoor, maar dit komt bij mij als eerste naar boven.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:53:48 #31
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36023301
    Nieuw Guinea? Wat moeten we daar nou mee?

[edit door ER, ik maakte een fout en plaatste mijn reactie in de jouwe. Nu dus gecorrigeerd. Sorry]

[ Bericht 74% gewijzigd door ErwinRommel op 14-03-2006 15:13:05 ]
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:55:13 #32
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36023341
    Grootste blunder is imho een kabinet vormen met de LPF.
    Now I'm walking on the sunnyside of the street
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:56:00 #33
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36023372
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:53 schreef McCarthy het volgende:
    We zouden 's werelds grootste cavia-producent kunnen zijn als we Nieuw Guinea hadden gehouden.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58:17 #34
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36023440
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:55 schreef Invictus_ het volgende:
    Grootste blunder is imho een kabinet vormen met de LPF.
    denk je dat het ook schadelijk was?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05:38 #35
    90429 Arnold_fan
    I'll be back
    pi_36023705
    Ik denk dat de gastarbeiders hier gebleven zijn. Als we al die uitkeringen niet hadden hoeven te betalen, en alle andere problemen die ze met zich meebrengen (gevangenissen, kosten justitie etc.) waren we een welvarend land geweest. De gastarbeiders hadden gewoon na 5 jaar teruggestuurd moeten worden, en dan hadden ze van hun verdiende loon daar een mooi bestaan op kunnen bouwen, i.p.v. hier onder aan de sociale ladder te blijven staan.
    Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08:03 #36
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_36023805
    De multikulturele samenleving, waar de gastarbeiders slechts een deel van zijn, is nooit een bewuste politieke keuze geweest. Er is geen enkele politicus geweest die op een bepaald moment gezegd heeft: Nederland moet een multiculturele samenleving worden.
    Deze is veel eerder "vanzelf" ontstaan. Eerst met Indiërs die "tijdelijk" in Nederland gehuisvest werden, toen de gastarbeiders, vervolgens de Surinamers en tot slot de asielzoekers. Deze instroom heeft zowel onder linkse als rechts kabinetten onverminderd plaatsgevonden. En plotseling realiseerden we ons dat we hier voor altijd met deze mensen samen zouden zijn.

De reden om gastarbeiders en andere allochtonen niet te laten integreren is juist geweest dat ze uiteindelijk weer terug zouden gaan naar het land van herkomst. Toen het iedereen duidelijk was dat dit niet meer zou gebeuren is de hele integratiediscussie pas op gang gekomen.

Het is dus eerder een omissie dan een politieke beslissing geweest die ons in de multikulturele samenleving heeft doen belanden. En dat het allemaal niet zo leuk is als Links ons wou doen geloven doet daar niets aan af. Nu het eenmaal zo ver is zullen we het beste ervan moeten maken.

Voor wat betreft een collectieve pensioenvoorziening: Ik denk dat veel mensen niet in staat waren (zijn) om dit voor zichzelf goed te regelen. Het gros zou op zijn 65-ste erachter komen zijn dat ze veel te weinig gespaard hadden. En dan hadden deze mensen ook uit de collectieve pot moeten putten. Nu hebben ze tenminste zelf ook bijgedragen. Dat dit ten nadele is van de mensen die wél in staat zijn hun eigen boontjes te doppen is duidelijk. Maar dat was het op een andere manier ook geweest. Maar zo gaat het toch overal mee?
    The End Times are wild
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:11:46 #37
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36023943
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Een jaar kloten op kosten van de schatkist vind ik schadelijk jah.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:13:56 #38
    110987 ErwinRommel
    pi_36024016
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:53 schreef McCarthy het volgende:

[edit door ER, ik maakte een fout en plaatste mijn reactie in de jouwe. Nu dus gecorrigeerd. Sorry]
    En nu goed doen ER

Niets!! Zie het als "symboolpolitiek".
    Maar het was in mijn ogen gewoonweg dom dom dom om onder druk van de VN en de VS zomaar toe te geven.
    Ipv toe te geven had men de poot stijf moeten houden ipv verraad plegen aan de Papoea's die liever de nederlanders hadden dan de Indonesiers. Zie wat ervan terecht is gekomen, niets.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:14:46 #39
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_36024048
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef Arnold_fan het volgende:
    Ik denk dat de gastarbeiders hier gebleven zijn. Als we al die uitkeringen niet hadden hoeven te betalen, en alle andere problemen die ze met zich meebrengen (gevangenissen, kosten justitie etc.) waren we een welvarend land geweest. De gastarbeiders hadden gewoon na 5 jaar teruggestuurd moeten worden, en dan hadden ze van hun verdiende loon daar een mooi bestaan op kunnen bouwen, i.p.v. hier onder aan de sociale ladder te blijven staan.
    Je hebt altijd een sociale onderklasse. Of die nu uit autochtonen of allochtonen bestaat. Kijk maar eens hoeveel autochtone probleemwijken er zijn. Is Nederland nu dan geen welvarend land?

Toch ben ik het wel met je eens dat het voor iedereen beter zou zijn geweest wanneer de gastarbeiders werkelijk als gastarbeider behandeld waren, en na vijf jaar weer teruggestuurd waren. Maar dat is een koe in zijn kont kijken. We moeten nu voorwaarts!
    The End Times are wild
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:16:01 #40
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_36024091
    Voor een democratisch stelsel te hebben gekozen, heeft ons alleen maar windeieren gelegd
    Please Move The Deer Crossing Sign
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:16:57 #41
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_36024127
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:16 schreef JimmyJames het volgende:
    Voor een democratisch stelsel te hebben gekozen, heeft ons alleen maar windeieren gelegd
    Je had liever de Sharia gehad?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:17:56 #42
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_36024159
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, streng maar rechtvaardig
    Please Move The Deer Crossing Sign
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:19:04 #43
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36024195
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En nu goed doen ER

Niets!! Zie het als "symboolpolitiek".
    Maar het was in mijn ogen gewoonweg dom dom dom om onder druk van de VN en de VS zomaar toe te geven.
    Ipv toe te geven had men de poot stijf moeten houden ipv verraad plegen aan de Papoea's die liever de nederlanders hadden dan de Indonesiers. Zie wat ervan terecht is gekomen, niets.
    ik heb ook een foutje gemaakt
    ik bedoelde eigenlijk schadelijkste beslissingen
    zie de edit bij de OP

ik durf nu alleen niet meer aan de mods te vragen of ze WEER de titel willen veranderen
    pi_36024218
    Als je het niet terugsturen van gastarbeiders die hier gewoon legitiem verbleven als een domme beslissing ziet ...

Denk ik dat je zeker ook het emigratiebeleid uit de jaren 50 als nog dommere beslissing moet kwalificeren ...

denk eraan, de nederlandse regering gaf gewoon gericht geld uit om ervoor te zorgen dat ondernemende hollandse jongemannen met hele gezinnen naar andere landen verhuisden .... 150.000 mensen vertrokken met financiele steun van de regering ....

Kort erop komt men tot de ontdekking dat een belangrijke bevolkingsgroep in nederland ontbreekt om de economische groei te warborgen ... jonge ondernemende mensen ..... en die gaan ze dan uit Turkije en Marokko importeren ....

Nederland had gewoon nooit aan de emigratiepolitiek moeten beginnen, dan waren de huidige problemen een stuk minder geweest ... juist dat idiote idee van 'nederland is vol, we gaan mensen wegsturen' is eerder de domme beginfout geweest.
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:19:48 #45
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_36024232
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ja. Noodzakelijke bezuinigingen werden uitgesteld door crisessen en de demissionaire status die daarop volgde.
    quote:
    LPF wint jaarlijkse verspillersprijs: Over De Balk-award 2002

Kijkers op de website van RTL4 hebben besloten: na de stemming op de speciale 'Over De Balk'-website dat de Lijst Pim Fortuyn (LPF) verkozen moet worden tot winnaar van de 'Over De Balk'-award 2002. Maar liefst 46 % van alle stemmers vindt dat de LPF de prijs het meest verdient omdat deze partij het afgelopen jaar op de meest knullige wijze overheidsgeld heeft verspild.

Op donderdag 28 november 2002 reikt 'Stem des Volks' Henk Bres met een shovel en onder begeleiding van een dweilorkest de 'Over De Balk'-Award uit aan de LPF bij de Tweede Kamer op 't Plein in Den Haag.

Kostenplaatje LPF
    Door onkunde en onprofessioneel gedrag van de LPF-parlementariërs heeft het kabinet Balkenende slechts 87 dagen gefunctioneerd. De LPF ontving daarbij EUR 611.250,- aan overheidssubsidies voor onder andere mediatraining. Aan salarissen betaalde de belastingbetaler tot nu toe al ruim EUR 1.000.000,-.

Daarnaast is het nog maar afwachten hoeveel LPF'ers gaan grabbelen in de wachtgeldpot van EUR 4.000.000,-. En volgens de FNV en het Midden- en Kleinbedrijf groeit, door het falen van de LPF'ers de economie 0,5 tot 1% minder. Dit komt neer op een economische schade van minimaal 3 miljard euro. Maandag 2 december, tussen 21.30 uur en 22.00 uur is hiervan een verslag te zien op RTL4.

Bron: Radio.nl
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:20:59 #46
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36024278
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja. Noodzakelijke bezuinigingen werden uitgesteld door crisessen en de demissionaire status die daarop volgde.
    [..]
    ja hallo, die bezuinigingen werden al jarenlang vooruit geschoven

Maar die 3 miljard is dus het bedrag wat we ljaarlijks aan ontwikkelingshulp over de balk smijten. En dat jaar in jaar uit
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:22:08 #47
    110987 ErwinRommel
    pi_36024317
    Ok, de schadelijkste politieke beslissing is dan weer anders.

Ik denk dat de schadelijkste ooit in de politiek het idee was om bedrijven te privatiseren. Er zou meer concurrentie komen, niets van gezien op een enkeling na dan. De prijzen zijn enkel hoger geworden, en de service minder.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:23:37 #48
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36024365
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:

Ik denk dat de schadelijkste ooit in de politiek het idee was om bedrijven te privatiseren. Er zou meer concurrentie komen, niets van gezien op een enkeling na dan. De prijzen zijn enkel hoger geworden, en de service minder.
    het is natuurlijk weer een hele discussie op zich of er nou echt geprivatiseerd is. Veel energiebedrijven zijn nog gewoon in handen van lagere oevrheden. het zijn iig de grootste aandeelhouders
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:23:38 #49
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_36024366
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
    dan ben je de enige.
    Ja hallo.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:27:45 #50
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36024503
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja hallo, die bezuinigingen werden al jarenlang vooruit geschoven
    En daarom is het minder schadelijk?

Maar over die gastarbeiders; er zijn hele delen van 'onze' industrie die alleen maar bestaan dankzij de gastarbeiders die destijds naar Nederland zijn gehaald. Neem bijvoorbeeld de staalfabrieken in de Achterhoek. Heeft er iemand informatie (model?) over hoe de industrie zich zou hebben ontwikkeld zonder gastarbeiders?

Dat ze terug hadden gemoeten; misschien, maar waar hadden we dan Turkse pizza's met kebab moeten halen? En de koppeling aan een terreurdreiging... naja.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:28:12 #51
    110987 ErwinRommel
    pi_36024520
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:23 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is natuurlijk weer een hele discussie op zich of er nou echt geprivatiseerd is. Veel energiebedrijven zijn nog gewoon in handen van lagere oevrheden. het zijn iig de grootste aandeelhouders
    Ja dat is een goeie. Zijn die voormalige staatsbedrijven nu privaat of niet? De overheid heeft in elk geval een groot aandelenpakket in haar bezit.
    Maar voor de burger is het zo dat die bedrijven gewoon zijn geprivatiseerd.
    Dit is voor de consument denk ik de meest schadelijke beslissing geweest.
    Onder het mom van concurrentie en marktwerking zou de consument goedkoper uitzijn.
    Juist het tegendeel is waar, men blijkt gewoon beduveld te zijn door die overheid en reeds geprivatiseerde bedrijven welke veel geld kosten van nog steeds de staat en dus de belastingbetaler. Dan praat ik nog niet eens over de service die die "geprivatiseerde" bedrijven dan bieden.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:32:24 #52
    11923 I.R.Baboon
    pi_36024651
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:

Nou ja, dat wisselt. Er zijn sectoren (telefonie) waarbij de privatisering uitstekend uitgepakt heeft.
    pi_36024750
    de euro; we hebben een nationaal symbool (de Gulden dus) door de plee weggespoeld
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:36:06 #54
    110987 ErwinRommel
    pi_36024801
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, dat wisselt. Er zijn sectoren (telefonie) waarbij de privatisering uitstekend uitgepakt heeft.
    In bv de mobiele telefonie wellicht.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:43:33 #55
    11923 I.R.Baboon
    pi_36025042
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In bv de mobiele telefonie wellicht.
    Vast ook. De tarieven van nu zijn (met inflatie en zo) iig 3-4x zo laag, en op sommige vlakken nog veel meer.

Er moet gewoon per branche gekeken worden of privatiseren de moeite waard is of niet.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:46:27 #56
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36025141
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:27 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Maar over die gastarbeiders; er zijn hele delen van 'onze' industrie die alleen maar bestaan dankzij de gastarbeiders die destijds naar Nederland zijn gehaald. Neem bijvoorbeeld de staalfabrieken in de Achterhoek. Heeft er iemand informatie (model?) over hoe de industrie zich zou hebben ontwikkeld zonder gastarbeiders?

Dat ze terug hadden gemoeten; misschien, maar waar hadden we dan Turkse pizza's met kebab moeten halen? En de koppeling aan een terreurdreiging... naja.
    is die staalindustrie in de acherhoek er nog steeds ?
    om nog maar te zwijgen over de textielindustrie. Die hebben we niet eens meer. Veel gastarbeiders werden werkloos en bleken verder kansloos op de arbeidsmarkt. Dat werd dus lekker uitkering trekken
      dinsdag 14 maart 2006 @ 15:51:20 #57
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36025304
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

is die staalindustrie in de acherhoek er nog steeds ?
    om nog maar te zwijgen over de textielindustrie. Die hebben we niet eens meer. Veel gastarbeiders werden werkloos en bleken verder kansloos op de arbeidsmarkt. Dat werd dus lekker uitkering trekken
    Een aantal fabrieken draaien nog wel geloof ik oa Vulcano(?) en Lovink.

Maar voor de rest geen cijfers over de bijdrage aan de ontwikkeling van onze economie? Of cijfers over het percentage van de mensen die door onze industrie hierheen zijn gehaald en uiteindelijk een uitkering hebben aangevraagd?

-edit-
    http://www.lovink-terborg.nl/
      Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 16:00:48 #58
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36025651
    troepen sturen naar Srebrenica
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_36027837
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:27 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ook al zouden die industriegebieden op fles gegaan zijn, dan zijn er nog altijd minder bijstandtrekkers/WAOérs dan wanneer er hier wemelde van Marokkaantjes.

pi_36028049
    The_Dijkstra ... dan waren natuurlijk gewoon veel autochtonen werkloos geweest en bovenal dan liep nederland nog een flink end verder achter .....

de autochtonen konden ook een inkomensvoorsprong krijgen omdat de allochtonen het vuile werk opknapten en in de tussentijd de autochtoonse zoontjes en dochters konden studeren, ipv dat ze in de fabriek moesten staan ...
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      dinsdag 14 maart 2006 @ 17:16:21 #61
    130955 Floripas
    Blast from the past
      dinsdag 14 maart 2006 @ 17:21:05 #62
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_36028314
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ook al zouden die industriegebieden op fles gegaan zijn, dan zijn er nog altijd minder bijstandtrekkers/WAOérs dan wanneer er hier wemelde van Marokkaantjes.

[afbeelding]

[afbeelding]
    Horen er ook nog jaartallen bij? Die van de volkskrant gok ik op 2002 dus ik neem aan dat het niet over de gastarbeiders gaat.
    pi_36028330
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 17:21 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Horen er ook nog jaartallen bij? Die van de volkskrant gok ik op 2002 dus ik neem aan dat het niet over de gastarbeiders gaat.
    Nee, is niet van 2002 maar van 2004. Die van telegraaf is 2003.
    pi_36052261
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
    Hmmm, Chinezen doen het best goed. Zelfs Antillianen scoren relatief redelijk desondanks hun slechte imago.
    pi_36057525
    De Mammoetwet en de Tweede Fase. Met afstand.
    pi_36077970
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Tok Tok
    Iemand thuis of iks die tent boven op je hals leeg?
      donderdag 16 maart 2006 @ 09:36:32 #67
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_36078182
  • De ene na de andere onderwijshervorming
  • Militairen naar Indië en Irak
  • Het niet accuut afwijzen van plaatsing van kernwapens op Nederlands grondgebied (uiteindelijk kwam het er toch niet van, maar niet dankzij de Nederlandse overheid)
  • Een zalmsnip uitdelen in een oververhitte economie

Goede beslissing: de euro.
  • pi_36078457
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 17:21 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Nee, is niet van 2002 maar van 2004. Die van telegraaf is 2003.
    Het gaat daar om mensen van 46 tot huppeldepup jaar. Duidelijk de eerste generatie dus die vooral in de zwaardere industrie-en hebben lopen werken. Dat verklaart zowel de WW als de WAO cijfers. Wat betreft de WW, automatisering zorgt voor overbodige werknemers, en ook staalfabrieken die plotseling stopten e.d. Dat raakt allochtonen onevenredig hard. (En dan met name Turken en Marokkanen, Chinezen waren er toen nauwelijks) Wat betreft de WAO, het is super zwaar (lichamelijk en geestelijk) werk wat zij hebben gedaan, de kans dat je eerder in de WAO beland is dan ook gewoon groter.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_36081618
    Het opportunistische beleid omtrent gastarbeiders en het verzaken om ze terug te sturen zoals wel de bedoeling was is wat mij betreft de meest schadelijke beslissing na de oorlog.

De Mammoetwet en schaalvergroting in het onderwijs op een tweede plaats.
    pi_36082832
    Als ik het kabinet zelf mag geloven, is het heel schadelijk geweest om het lot van de voortgang van de Europese Unie aan een volksreferendum te verbinden. Vaststaat dat als dat niet was gebeurd, de ´grondwet´ zou zijn aangenomen (daarover waren de heren en dames politici opmerkelijk eensgezind, behoudens SP en Groenlinks en nog wat partijtjes dan) en dat het aannemen van de grondwet ons voor rampspoed zou behoeden.

Als we nu die rampspoed voelen, dan ben ik des te benieuwder naar de voorspoed die de grondwet ons had kunnen bieden.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      donderdag 16 maart 2006 @ 12:46:07 #71
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_36083048
    Als je kijkt naar de meeste schade van een besluit zal is het zeker Srebrenica zijn. Wanneer dit anders was aangepakt waren er misschien 7000 mensen minder doodgegaan in deze oorlog.

Hierbij vallen alle financiele beslissingen in het niet lijkt me.
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_36083200
    Srebrenica lijkt me inderdaad.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_36083408
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:46 schreef Dr.Aart het volgende:
    Als je kijkt naar de meeste schade van een besluit zal is het zeker Srebrenica zijn. Wanneer dit anders was aangepakt waren er misschien 7000 mensen minder doodgegaan in deze oorlog.
    als we het hier hebben over beslissingen van het nederlandse kabinet, dan kun je het srebrenica drama zeker niet alleen op hun conto schrijven ....

Bij Srebrenica hebben ze gewoon voldaan aan een verzoek van de Internationale Gemeenschap, die ook enkel om lichtbewapende soldaten vroeg en die dacht dat daarvan genoeg afschrikkwekkende kracht uit zou gaan ....
    Ook deze gemeenschap onderschatte al volledig de situatie in Srebrenica en deed vervolgens niets toen de enclave verder uit de hand liep (toen er een moslim militie huis ging houden en deze als uitvalbasis benutte)...

Natuurlijk had nederland makkelijk zich kunnen drukken voor de verantwoordelijkheid (ies dat bv D66-lid Bakker nu als 'hoogste streven ziet, vooral het weglopen voor verantwoordelijkheden igv internationale conflicten) ... maar ik vind het niet correct om dat te zien als iets waar die mensen daar zelf veel voordeel bij zouden hebben.

Ik ben het overigens wel ermee eens dat men bij zulke beslissingen wel gewoon kritisch moet blijven en bij het op pad sturen van troepen écht verantwoordelijkheid moet tonen door troepen enkel met groot genoeg mandaat en de benodigde bewapening op pad te sturen.....
    pi_36083523
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 09:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat daar om mensen van 46 tot huppeldepup jaar. Duidelijk de eerste generatie dus die vooral in de zwaardere industrie-en hebben lopen werken. Dat verklaart zowel de WW als de WAO cijfers. Wat betreft de WW, automatisering zorgt voor overbodige werknemers, en ook staalfabrieken die plotseling stopten e.d. Dat raakt allochtonen onevenredig hard. (En dan met name Turken en Marokkanen, Chinezen waren er toen nauwelijks) Wat betreft de WAO, het is super zwaar (lichamelijk en geestelijk) werk wat zij hebben gedaan, de kans dat je eerder in de WAO beland is dan ook gewoon groter.
    Het gros van de gastarbeiders heeft zo kort gewerkt dat de lichamelijke/geestelijke belasting wel mee moet vallen. Wel zullen deze mensen en veel andere immigranten zonder noemenswaardig arbeidsverleden het de komende jaren steeds moeilijker gaan krijgen. Ik heb ooit eens een tijdje naast mijn studie pensioenpolissen e.d. verkocht en zodoende aardig wat toekomstige problemen mogen signaleren. Vooral niet-westerse allochtonen met een matige pensioenopbouw gaan straks keiharde klappen krijgen. Zeker wanneer ze bv. rond hun 30e pas in Nederland aangekomen zijn.
    "If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:04:13 #75
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_36083534
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als we het hier hebben over beslissingen van het nederlandse kabinet, dan kun je het srebrenica drama zeker niet alleen op hun conto schrijven ....

Bij Srebrenica hebben ze gewoon voldaan aan een verzoek van de Internationale Gemeenschap, die ook enkel om lichtbewapende soldaten vroeg en die dacht dat daarvan genoeg afschrikkwekkende kracht uit zou gaan ....
    Ook deze gemeenschap onderschatte al volledig de situatie in Srebrenica en deed vervolgens niets toen de enclave verder uit de hand liep (toen er een moslim militie huis ging houden en deze als uitvalbasis benutte)...

Natuurlijk had nederland makkelijk zich kunnen drukken voor de verantwoordelijkheid (ies dat bv D66-lid Bakker nu als 'hoogste streven ziet, vooral het weglopen voor verantwoordelijkheden igv internationale conflicten) ... maar ik vind het niet correct om dat te zien als iets waar die mensen daar zelf veel voordeel bij zouden hebben.

Ik ben het overigens wel ermee eens dat men bij zulke beslissingen wel gewoon kritisch moet blijven en bij het op pad sturen van troepen écht verantwoordelijkheid moet tonen door troepen enkel met groot genoeg mandaat en de benodigde bewapening op pad te sturen.....
    Heb je gelijk in, hier ging de internationale gemeenschap zwaar de fout in. Daaarom is het misschien wel een van de schadelijkste politieke beslissingen weredwijd. Weglopen voor je verantwoordelijkheid was idd nog erger geweest. De inernationale gemeenschap heeft de oorlog en de onderlinge haat daar volledig onderschat!
    pi_36083540
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sharia kan van alles betekenen

(deze zin is te googlen)
    pi_36084383
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Het gros van de gastarbeiders heeft zo kort gewerkt dat de lichamelijke/geestelijke belasting wel mee moet vallen. Wel zullen deze mensen en veel andere immigranten zonder noemenswaardig arbeidsverleden het de komende jaren steeds moeilijker gaan krijgen. Ik heb ooit eens een tijdje naast mijn studie pensioenpolissen e.d. verkocht en zodoende aardig wat toekomstige problemen mogen signaleren. Vooral niet-westerse allochtonen met een matige pensioenopbouw gaan straks keiharde klappen krijgen. Zeker wanneer ze bv. rond hun 30e pas in Nederland aangekomen zijn.
    Waar baseer jij op dat het gros van de eerste gastarbeiders "zo kort gewerkt heeft" dat het eigenlijk wel mee moet vallen. Heb je dat uit je duim gezogen? Dacht je dat die gastarbeiders die hier kwamen uberhaupt het woord pensioen kende? Wat je niet kent zal je ook niet gauw missen. De meeste gastarbeiders hebben dan ook behoorlijk lopen sparen voorzover ze dat konden.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:39:38 #78
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_36084707
    Dom, achteraf gezien:
    * Vasthouden Indonesie
    * Gastarbeiders laten binnenkomen ("When Germany got Turks, Japan got machines")
    * Antillen niet onafhankelijk
    * Troepen naar Libanon sturen
    * Troepen naar Korea sturen
    * Milieu, vervuilde grond en en dumpen chemisch afval & verontreinigd slib

Dom en dat had voorkomen kunnen worden door na te denken:
    * Ontstaan staatsschuld
    * Oudedagvoorziening op basis van omslag ipv kapitaaldekking
    * Gastarbeiders niet eruit schoppen
    * Gekke Henkie spelen in de EU
    * Troepen naar Screbrenicia sturen ( Libanon had lessen moeten opleveren)
    * Bouwfraude
    * Uit de handlopen elk groot infrastructuurproject sinds 1970
    * Woningnood & grondspeculatie
    * Overbevissing
    * De NS
    * Als een kip zonder kop allerlei internationale verdragen onderteken waaruit we geen voordelel haalden maar wel talloze beperkingen aan onze rechtsmacht oplegden.
    * Meing staatssteun project in de scheepsbouw.
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:46 schreef Dr.Aart het volgende:
    Als je kijkt naar de meeste schade van een besluit zal is het zeker Srebrenica zijn. Wanneer dit anders was aangepakt waren er misschien 7.000 mensen minder doodgegaan in deze oorlog.
    Hierbij vallen alle financiele beslissingen in het niet lijkt me.
    Och, jonkie toch Screbrenicia is toch voornamelijk de schuld van de Serviers. Wat wel de schuld van de Nederlandse regeringen is:
    * Verwaarlozen opbouw en onderhoud van de Nederlandse dijken; Watersnoodsramp
    * Wachtlijstdoden in de gezondheidszorg
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      donderdag 16 maart 2006 @ 14:51:13 #79
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_36086661
    Tuurlijk hebben de Serviers de schuld van deze moordpartij, maar wanneer Nederland en de internationale gemeenschap beter hadden gereageerd was het te voorkomen geweest.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')