en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebbenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Nederlandse troepen op een missie sturen, en dan aanklagen als ze iemand neerschieten
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebben
als jij ook maar half zo slim was of half zo hard werkte als deze twee lieden, dan zou je geen uitkering hoeven trekken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef vanthof het volgende:
Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
niet?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Euro natuurlijk, we hebben nu een munt die niet in pas loopt met de Nederlandse economie. Het politieke kopstuk die de Nederlandse deelname heeft afgedwongen mag wmb subiet worden opgehangen.
Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:43 schreef pmb_rug het volgende:
wat vind je van het FEIT dat allochtonen onevenredig vaak betrokken zijn bij criminaliteit, schooluitval en armoedevoorzieningen?
en wat vind je van het feit dat dit bij Aziaten bijna niet het geval is?
ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Furby het volgende:
[..]
Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.
niks geen papagaaien gedrag.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:27 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
![]()
kun je dat hard maken door cijfers? (koopkracht, inflatie, etc.)
of baseer je het op de prijs die je voor een biertje betaalt in de horeca![]()
![]()
![]()
papegaai![]()
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:50 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
niks geen papagaaien gedrag.
Gewoon een voldongen feit waar minister zalm ook niet meer onderuit kon.
Je overschreeuwd jezelf. De Duitse economie is de Nederlandse niet, verder is het een kwestie van tijd voordat de Euro uit elkaar spat door misbruik ervan door ondermeer Italie. Dank je wel Europa.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:44 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
niet?
waarmee dan wel? Duitsland? ja!
oh, maar NEderland is al jaren gekoppeld aan Duitsland monetair betreft dus er is in feite niks veranderd? nee, did.
Deze allochtoon is blij dat er eindelijk over de misbaksels gesproken mag worden. Normale allochtonen hebben een slechte naam door de misdragingen van een aantal minderheden. Jarenlang mocht hier niet over gesproken worden en is de discussie logischerwijs richting borrelpraat verschoven. Nu er eindelijk openlijk gesproken mag worden over misselijke Marokkaanse gastjes andere parasieten blijkt dat veel mensen er zo over denken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef vanthof het volgende:
Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
Hij quotte dan ook iemand anders.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.
Jij bent de eerste die over allochtonen in dit topic begintquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef vanthof het volgende:
ik dacht dat ik om cijfers vroeg en of het hard kunt maken.....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:51 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
whahahah nu heb ik je helemaal platgelud
![]()
![]()
Mensen die arbeidsongeschikt zijn vallen niet onder de algemene ouderdomswet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:18 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik vind AOW een slechte beslissing. Veel mensen zitten er onterecht in. Natuurlijk zijn er wel een groepje terecht totaal arbeidsongeschikt, maar de meeste mensen hebben een ziekte tussen de oren.
Landbouwsubsidies is ook heel erg. Een EU-koe krijgt meer subsidie dan een hongerende afrikaan.
Nederland is een economische provincie van Duitsland, dat is al jaren zo. Ons monetair beleid is precies dezelfde geweest, de wisselkoers was slechts in een zeer beperkte bandbreedte flexibel.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je overschreeuwd jezelf. De Duitse economie is de Nederlandse niet, verder is het een kwestie van tijd voordat de Euro uit elkaar spat door misbruik ervan door ondermeer Italie. Dank je wel Europa.Om nog maar te zwijgen van het schandalige vernietigen van nationale symbolen.
Verder is het natuurlijk tamelijk amusant om een stel debiele eurofiele malloten hun gelijk te zien opeisen, terwijl ze te dom en te arrogant zijn om verder dan hun eigen neus of de inhoud van hun portomonee.
ga je nog meer slechte 'argumenten' geven of ga je nu eindelijk eens gewoon HARD MAKEN wat je claimt??????? kom eens met cijfers ipv dit soort nikszeggende opmerkingen...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
jij wil zeggen dat je er sinds de komst van de euro erop vooruit bent gegaan?
dan ben je de enige.
ik gloof de oud directeeur van dnb eerder danjouquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:28 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ga je nog meer slechte 'argumenten' geven of ga je nu eindelijk eens gewoon HARD MAKEN wat je claimt??????? kom eens met cijfers ipv dit soort nikszeggende opmerkingen...
We zouden 's werelds grootste cavia-producent kunnen zijn als we Nieuw Guinea hadden gehouden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:53 schreef McCarthy het volgende:
Nieuw Guinea? Wat moeten we daar nou mee?
denk je dat het ook schadelijk was?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:55 schreef Invictus_ het volgende:
Grootste blunder is imho een kabinet vormen met de LPF.
Een jaar kloten op kosten van de schatkist vind ik schadelijk jah.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
denk je dat het ook schadelijk was?
En nu goed doen ERquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:53 schreef McCarthy het volgende:
Nieuw Guinea? Wat moeten we daar nou mee?
[edit door ER, ik maakte een fout en plaatste mijn reactie in de jouwe. Nu dus gecorrigeerd. Sorry]
Je hebt altijd een sociale onderklasse. Of die nu uit autochtonen of allochtonen bestaat. Kijk maar eens hoeveel autochtone probleemwijken er zijn. Is Nederland nu dan geen welvarend land?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk dat de gastarbeiders hier gebleven zijn. Als we al die uitkeringen niet hadden hoeven te betalen, en alle andere problemen die ze met zich meebrengen (gevangenissen, kosten justitie etc.) waren we een welvarend land geweest. De gastarbeiders hadden gewoon na 5 jaar teruggestuurd moeten worden, en dan hadden ze van hun verdiende loon daar een mooi bestaan op kunnen bouwen, i.p.v. hier onder aan de sociale ladder te blijven staan.
Je had liever de Sharia gehad?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:16 schreef JimmyJames het volgende:
Voor een democratisch stelsel te hebben gekozen, heeft ons alleen maar windeieren gelegd![]()
ik heb ook een foutje gemaaktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En nu goed doen ER![]()
Niets!! Zie het als "symboolpolitiek".
Maar het was in mijn ogen gewoonweg dom dom dom om onder druk van de VN en de VS zomaar toe te geven.
Ipv toe te geven had men de poot stijf moeten houden ipv verraad plegen aan de Papoea's die liever de nederlanders hadden dan de Indonesiers. Zie wat ervan terecht is gekomen, niets.
Ja. Noodzakelijke bezuinigingen werden uitgesteld door crisessen en de demissionaire status die daarop volgde.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
denk je dat het ook schadelijk was?
quote:LPF wint jaarlijkse verspillersprijs: Over De Balk-award 2002
Kijkers op de website van RTL4 hebben besloten: na de stemming op de speciale 'Over De Balk'-website dat de Lijst Pim Fortuyn (LPF) verkozen moet worden tot winnaar van de 'Over De Balk'-award 2002. Maar liefst 46 % van alle stemmers vindt dat de LPF de prijs het meest verdient omdat deze partij het afgelopen jaar op de meest knullige wijze overheidsgeld heeft verspild.
Op donderdag 28 november 2002 reikt 'Stem des Volks' Henk Bres met een shovel en onder begeleiding van een dweilorkest de 'Over De Balk'-Award uit aan de LPF bij de Tweede Kamer op 't Plein in Den Haag.
Kostenplaatje LPF
Door onkunde en onprofessioneel gedrag van de LPF-parlementariërs heeft het kabinet Balkenende slechts 87 dagen gefunctioneerd. De LPF ontving daarbij EUR 611.250,- aan overheidssubsidies voor onder andere mediatraining. Aan salarissen betaalde de belastingbetaler tot nu toe al ruim EUR 1.000.000,-.
Daarnaast is het nog maar afwachten hoeveel LPF'ers gaan grabbelen in de wachtgeldpot van EUR 4.000.000,-. En volgens de FNV en het Midden- en Kleinbedrijf groeit, door het falen van de LPF'ers de economie 0,5 tot 1% minder. Dit komt neer op een economische schade van minimaal 3 miljard euro. Maandag 2 december, tussen 21.30 uur en 22.00 uur is hiervan een verslag te zien op RTL4.
Bron: Radio.nl
ja hallo, die bezuinigingen werden al jarenlang vooruit geschovenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja. Noodzakelijke bezuinigingen werden uitgesteld door crisessen en de demissionaire status die daarop volgde.
[..]
het is natuurlijk weer een hele discussie op zich of er nou echt geprivatiseerd is. Veel energiebedrijven zijn nog gewoon in handen van lagere oevrheden. het zijn iig de grootste aandeelhoudersquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok, de schadelijkste politieke beslissing is dan weer anders.
Ik denk dat de schadelijkste ooit in de politiek het idee was om bedrijven te privatiseren. Er zou meer concurrentie komen, niets van gezien op een enkeling na dan. De prijzen zijn enkel hoger geworden, en de service minder.
Ja hallo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
jij wil zeggen dat je er sinds de komst van de euro erop vooruit bent gegaan?
dan ben je de enige.
En daarom is het minder schadelijk?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja hallo, die bezuinigingen werden al jarenlang vooruit geschoven
Ja dat is een goeie. Zijn die voormalige staatsbedrijven nu privaat of niet? De overheid heeft in elk geval een groot aandelenpakket in haar bezit.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het is natuurlijk weer een hele discussie op zich of er nou echt geprivatiseerd is. Veel energiebedrijven zijn nog gewoon in handen van lagere oevrheden. het zijn iig de grootste aandeelhouders
Nou ja, dat wisselt. Er zijn sectoren (telefonie) waarbij de privatisering uitstekend uitgepakt heeft.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok, de schadelijkste politieke beslissing is dan weer anders.
Ik denk dat de schadelijkste ooit in de politiek het idee was om bedrijven te privatiseren. Er zou meer concurrentie komen, niets van gezien op een enkeling na dan. De prijzen zijn enkel hoger geworden, en de service minder.
In bv de mobiele telefonie wellicht.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, dat wisselt. Er zijn sectoren (telefonie) waarbij de privatisering uitstekend uitgepakt heeft.
Vast ook. De tarieven van nu zijn (met inflatie en zo) iig 3-4x zo laag, en op sommige vlakken nog veel meer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In bv de mobiele telefonie wellicht.
is die staalindustrie in de acherhoek er nog steeds ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:27 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
En daarom is het minder schadelijk?
Maar over die gastarbeiders; er zijn hele delen van 'onze' industrie die alleen maar bestaan dankzij de gastarbeiders die destijds naar Nederland zijn gehaald. Neem bijvoorbeeld de staalfabrieken in de Achterhoek. Heeft er iemand informatie (model?) over hoe de industrie zich zou hebben ontwikkeld zonder gastarbeiders?
Dat ze terug hadden gemoeten; misschien, maar waar hadden we dan Turkse pizza's met kebab moeten halen? En de koppeling aan een terreurdreiging... naja.
Een aantal fabrieken draaien nog wel geloof ik oa Vulcano(?) en Lovink.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
is die staalindustrie in de acherhoek er nog steeds ?
om nog maar te zwijgen over de textielindustrie. Die hebben we niet eens meer. Veel gastarbeiders werden werkloos en bleken verder kansloos op de arbeidsmarkt. Dat werd dus lekker uitkering trekken
Ook al zouden die industriegebieden op fles gegaan zijn, dan zijn er nog altijd minder bijstandtrekkers/WAOérs dan wanneer er hier wemelde van Marokkaantjes.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:27 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
En daarom is het minder schadelijk?
Maar over die gastarbeiders; er zijn hele delen van 'onze' industrie die alleen maar bestaan dankzij de gastarbeiders die destijds naar Nederland zijn gehaald. Neem bijvoorbeeld de staalfabrieken in de Achterhoek. Heeft er iemand informatie (model?) over hoe de industrie zich zou hebben ontwikkeld zonder gastarbeiders?
Dat ze terug hadden gemoeten; misschien, maar waar hadden we dan Turkse pizza's met kebab moeten halen? En de koppeling aan een terreurdreiging... naja.
Horen er ook nog jaartallen bij? Die van de volkskrant gok ik op 2002 dus ik neem aan dat het niet over de gastarbeiders gaat.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Ook al zouden die industriegebieden op fles gegaan zijn, dan zijn er nog altijd minder bijstandtrekkers/WAOérs dan wanneer er hier wemelde van Marokkaantjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, is niet van 2002 maar van 2004. Die van telegraaf is 2003.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:21 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Horen er ook nog jaartallen bij? Die van de volkskrant gok ik op 2002 dus ik neem aan dat het niet over de gastarbeiders gaat.
Hmmm, Chinezen doen het best goed. Zelfs Antillianen scoren relatief redelijk desondanks hun slechte imago.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Ook al zouden die industriegebieden op fles gegaan zijn, dan zijn er nog altijd minder bijstandtrekkers/WAOérs dan wanneer er hier wemelde van Marokkaantjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tok Tokquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebben
Het gaat daar om mensen van 46 tot huppeldepup jaar. Duidelijk de eerste generatie dus die vooral in de zwaardere industrie-en hebben lopen werken. Dat verklaart zowel de WW als de WAO cijfers. Wat betreft de WW, automatisering zorgt voor overbodige werknemers, en ook staalfabrieken die plotseling stopten e.d. Dat raakt allochtonen onevenredig hard. (En dan met name Turken en Marokkanen, Chinezen waren er toen nauwelijks) Wat betreft de WAO, het is super zwaar (lichamelijk en geestelijk) werk wat zij hebben gedaan, de kans dat je eerder in de WAO beland is dan ook gewoon groter.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:21 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Nee, is niet van 2002 maar van 2004. Die van telegraaf is 2003.
als we het hier hebben over beslissingen van het nederlandse kabinet, dan kun je het srebrenica drama zeker niet alleen op hun conto schrijven ....quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:46 schreef Dr.Aart het volgende:
Als je kijkt naar de meeste schade van een besluit zal is het zeker Srebrenica zijn. Wanneer dit anders was aangepakt waren er misschien 7000 mensen minder doodgegaan in deze oorlog.
Het gros van de gastarbeiders heeft zo kort gewerkt dat de lichamelijke/geestelijke belasting wel mee moet vallen. Wel zullen deze mensen en veel andere immigranten zonder noemenswaardig arbeidsverleden het de komende jaren steeds moeilijker gaan krijgen. Ik heb ooit eens een tijdje naast mijn studie pensioenpolissen e.d. verkocht en zodoende aardig wat toekomstige problemen mogen signaleren. Vooral niet-westerse allochtonen met een matige pensioenopbouw gaan straks keiharde klappen krijgen. Zeker wanneer ze bv. rond hun 30e pas in Nederland aangekomen zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat daar om mensen van 46 tot huppeldepup jaar. Duidelijk de eerste generatie dus die vooral in de zwaardere industrie-en hebben lopen werken. Dat verklaart zowel de WW als de WAO cijfers. Wat betreft de WW, automatisering zorgt voor overbodige werknemers, en ook staalfabrieken die plotseling stopten e.d. Dat raakt allochtonen onevenredig hard. (En dan met name Turken en Marokkanen, Chinezen waren er toen nauwelijks) Wat betreft de WAO, het is super zwaar (lichamelijk en geestelijk) werk wat zij hebben gedaan, de kans dat je eerder in de WAO beland is dan ook gewoon groter.
Heb je gelijk in, hier ging de internationale gemeenschap zwaar de fout in. Daaarom is het misschien wel een van de schadelijkste politieke beslissingen weredwijd. Weglopen voor je verantwoordelijkheid was idd nog erger geweest. De inernationale gemeenschap heeft de oorlog en de onderlinge haat daar volledig onderschat!quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als we het hier hebben over beslissingen van het nederlandse kabinet, dan kun je het srebrenica drama zeker niet alleen op hun conto schrijven ....
Bij Srebrenica hebben ze gewoon voldaan aan een verzoek van de Internationale Gemeenschap, die ook enkel om lichtbewapende soldaten vroeg en die dacht dat daarvan genoeg afschrikkwekkende kracht uit zou gaan ....
Ook deze gemeenschap onderschatte al volledig de situatie in Srebrenica en deed vervolgens niets toen de enclave verder uit de hand liep (toen er een moslim militie huis ging houden en deze als uitvalbasis benutte)...
Natuurlijk had nederland makkelijk zich kunnen drukken voor de verantwoordelijkheid (ies dat bv D66-lid Bakker nu als 'hoogste streven ziet, vooral het weglopen voor verantwoordelijkheden igv internationale conflicten) ... maar ik vind het niet correct om dat te zien als iets waar die mensen daar zelf veel voordeel bij zouden hebben.
Ik ben het overigens wel ermee eens dat men bij zulke beslissingen wel gewoon kritisch moet blijven en bij het op pad sturen van troepen écht verantwoordelijkheid moet tonen door troepen enkel met groot genoeg mandaat en de benodigde bewapening op pad te sturen.....
Waar baseer jij op dat het gros van de eerste gastarbeiders "zo kort gewerkt heeft" dat het eigenlijk wel mee moet vallen. Heb je dat uit je duim gezogen? Dacht je dat die gastarbeiders die hier kwamen uberhaupt het woord pensioen kende? Wat je niet kent zal je ook niet gauw missen. De meeste gastarbeiders hebben dan ook behoorlijk lopen sparen voorzover ze dat konden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Het gros van de gastarbeiders heeft zo kort gewerkt dat de lichamelijke/geestelijke belasting wel mee moet vallen. Wel zullen deze mensen en veel andere immigranten zonder noemenswaardig arbeidsverleden het de komende jaren steeds moeilijker gaan krijgen. Ik heb ooit eens een tijdje naast mijn studie pensioenpolissen e.d. verkocht en zodoende aardig wat toekomstige problemen mogen signaleren. Vooral niet-westerse allochtonen met een matige pensioenopbouw gaan straks keiharde klappen krijgen. Zeker wanneer ze bv. rond hun 30e pas in Nederland aangekomen zijn.
Och, jonkie toch Screbrenicia is toch voornamelijk de schuld van de Serviers. Wat wel de schuld van de Nederlandse regeringen is:quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:46 schreef Dr.Aart het volgende:
Als je kijkt naar de meeste schade van een besluit zal is het zeker Srebrenica zijn. Wanneer dit anders was aangepakt waren er misschien 7.000 mensen minder doodgegaan in deze oorlog.
Hierbij vallen alle financiele beslissingen in het niet lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |