Succesquote:Op maandag 13 maart 2006 19:21 schreef pekel het volgende:
Njah, op naar het stadion en vechten voor een punt of 3.
maar die pakken gewoon veel EN spelen gewoon goed!quote:Op maandag 13 maart 2006 21:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Yep, de "topploegen" blijven maar punten verspelen...
Het zegt genoeg dat een ploeg als Haarlem nog meedoet.
Kwalitatief gezien is Haarlem minder dan de andere ploegen die daar staan. Daarentegen is Haarlem wel 'n ploeg die met inzet speelt. Blijkt maar weer eens dat dat heel veel kan compenseren.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:50 schreef PabloLopez het volgende:
[..]
maar die pakken gewoon veel EN spelen gewoon goed!![]()
Jij was nog wel zo blij met een goede scheids.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:10 schreef pekel het volgende:
Het is 2-1 geworden voor Emmen. De Graafschap maakte 1 goal.
Ohja, Braamhaar mag opgehangen worden, stinknicht.
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:00 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Jij was nog wel zo blij met een goede scheids.En die eerste goal van jullie was buitenspel dus niet zeuren
![]()
Nou nee, het was echt heel slecht hoor.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:00 schreef PabloLopez het volgende:
lekker hoor haarlem goed hersteld van vrijdag, top!
Stiekem ga ik daar ook wel vanuit, anders wordt het wel een lastige wedstrijd jaquote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:39 schreef Evertje het volgende:
Hoe kom je erbij dat de uitwedstrijd naar Fortuna een makkelijke wordt?
Denk trouwens dat het dan al beslist is, is laatste wedstrijd van het seizoen.
Zoals Telstar gister de 2de helft voetbalde moet dat geen obstakel opleveren, al speelde ze wel met 10 man. Eindhoven was nog vele malen slechter en dankte hun overwinning aan een buitenspelgoal!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:45 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Stiekem ga ik daar ook wel vanuit, anders wordt het wel een lastige wedstrijd jaMaar Go Ahead vrijdag moet je winnen die zijn zowel in stand als in de periode kansloos, spelen nergens meer voor. Eindhoven moet verliezen vrijdag dan zijn die ook uitgespeeld, Telstar en jullie spelen ook nergens meer om. Vandaar dat ik dat als makkelijke wedstrijden zie
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:43 schreef Maja het volgende:
De spelers van Volendam zullen zich aan het eind van het seizoen nog wel eens achter de oren krabben, na al die wedstrijden met onnodig verspeelde punten...![]()
Staat wel ergens in het FC Emmen topic.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:56 schreef assie het volgende:
Wil iemand me nog 1x het play-off schema uitleggen......
(of zeggen waar ik het vinden kan)
Net zoals de spelers van VVV en Emmen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:43 schreef Maja het volgende:
De spelers van Volendam zullen zich aan het eind van het seizoen nog wel eens achter de oren krabben, na al die wedstrijden met onnodig verspeelde punten...![]()
Zul je dat volgend seizoen na de degradatie ook doen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:43 schreef Mindlight het volgende:
Dat valt toch wel mee? Ik post nog maar in een beperkt aantal topics, dat scheelt natuurlijk wel, en de laatste weken zitten redelijk vol met wedstrijden. Maar de dag na ons kampioensfeest spam ik heel VBL vol uiteraard
Ik ben blij dat Emmen geen kampioen wordt. We zijn minder dan RBC.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Net zoals de spelers van VVV en Emmen.
Ach, onzin. Wil jij volgend jaar weer Emmen-Telstar kijken? Liever eens echte clubs op de Meerdijk. Als de resultaten dan tegenvallen, so be it.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef pekel het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Emmen geen kampioen wordt. We zijn minder dan RBC.
VVV vooral jaquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
van www.knvb.nl ...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:56 schreef assie het volgende:
Wil iemand me nog 1x het play-off schema uitleggen......
(of zeggen waar ik het vinden kan)
quote:Play offs om promotie/degradatie
Ook de 'voormalige' nacompetitie, waar men vroeger streed om promotie naar danwel lijfsbehoud in de eredivisie, is veranderd. In de reguliere competitie van de Gouden Gids Divisie is het aantal periodes toegenomen van vier tot zes. De acht clubs (voorheen waren dat er zes) mengen zich nu aan het einde van de competitie in de strijd om promotie/ degradatie. In een play-off model wordt, door middel van een 'best of three'-principe, met de nummers 16 en 17 van de eredivisie om twee plaatsen in de eredivisie gestreden. Uiteraard promoveert de kampioen van de Gouden Gids Divisie rechtstreeks naar de eredivisie en neemt dus geen deel aan de play offs. De nummer 18 van de eredivisie volgt automatisch de omgekeerde weg en speelt ook geen play offs.
Voordat de twee clubs uit de eredivisie zich in het strijdperk melden, wordt er door de vier laagst geklasseerde play-off deelnemers uit de Gouden Gids Divisie een eerste knock-out ronde afgewerkt. De twee winnaars van deze ronde komen vervolgens in de tweede ronde uit tegen de nummers 16 en 17 van de eredivisie; de winnaars hiervan stromen door naar de derde ronde en daarmee de finales. De vier hoogst geklasseerde play-off deelnemers uit de Gouden Gids Divisie bepalen in de tweede ronde onderling wie naar de finales doorgaan. Een club uit de eredivisie dient zodoende achtereenvolgens twee clubs uit de Gouden Gids Divisie uit te schakelen om zich in de eredivisie te handhaven.
De play offs (klik hier voor het schema) worden gespeeld volgens het zogeheten 'best of three' principe, bestaande uit een uit- en een thuiswedstrijd en, indien beide wedstrijden in een gelijkspel zijn geëindigd of beide wedstrijden een verschillende winnaar kennen, een derde wedstrijd. Het doelsaldo over de eerste twee wedstrijden bepaalt wie er in de derde wedstrijd thuis speelt.
Indien in een ronde twee deelnemers uit de Gouden Gids Divisie tegen elkaar uitkomen, speelt de hoogst geklasseerde deelnemer van de ranglijst de eerste wedstrijd uit en de tweede wedstrijd thuis. Indien een deelnemer uit de eredivisie uitkomt tegen een Eerste Divisie-club, dan speelt de eredivisieclub eerst uit en dan een thuiswedstrijd.
En Den Bosch en de hele top 5 eigenlijkquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kan iemand dat nog eens uiteggen aan de hand van de huidige stand? Dit maakt het niet duidelijker voor mequote:
misschien lukt het met behulp van dit schema?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Kan iemand dat nog eens uiteggen aan de hand van de huidige stand? Dit maakt het niet duidelijker voor me
Of een goede en gezonde club bouwen en vanaf volgend seizoen met succes gaan voetballen, ipv een jaartje Eredivisie en dan weer in de put van de GGD.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, onzin. Wil jij volgend jaar weer Emmen-Telstar kijken? Liever eens echte clubs op de Meerdijk. Als de resultaten dan tegenvallen, so be it.
1 2 3 4 5 6 7 8 | FC Emmen (stand) Helmond Sport (stand) VVV (stand) Haarlem (periode) FC Zwolle (periode) TOP Oss (periode) FC Eindhoven (periode) |
Liever 1 seizoen in de Ere en dan 10 seizoenen onderaan GGD dan 10 jaar lang subtop GGD.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:25 schreef pekel het volgende:
[..]
Of een goede en gezonde club bouwen en vanaf volgend seizoen met succes gaan voetballen, ipv een jaartje Eredivisie en dan weer in de put van de GGD.
Wat een onzin allemaal. Als jullie nu eerste hadden gestaan had je echt niet geroepen dat je niet wilde promoveren. En opbouwen in de GGD is zo goed als onmogelijk. De betere spelers worden toch weggeplukt door de eredivisieploegen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:25 schreef pekel het volgende:
[..]
Of een goede en gezonde club bouwen en vanaf volgend seizoen met succes gaan voetballen, ipv een jaartje Eredivisie en dan weer in de put van de GGD.
Juist!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Liever 1 seizoen in de Ere en dan 10 seizoenen onderaan GGD dan 10 jaar lang subtop GGD.
Waar staan de feiten? Als een club financieel goed op orde is, veel druk stelt en een grote ambitie heeft, dan kiest men toch maar liever voor een top-eerste-divisie club dan voor een nummer 18 in de Ere..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaa. Als jullie nu eerste hadden gestaan had je echt niet geroepen dat je niet wilde promoveren. En opbouwen in de GGD is zo goed als onmogelijk. De betere spelers worden toch weggeplukt door de eredivisieploegen.
Wij zijn echter geen Excelsior, sorry.quote:Als wij dit jaar geen kampioen worden vertrekken sowieso van Dieren, Sprockel, Holman, en waarschijnlijk Bruins. Lekker opbouwen voor volgend seizoen is dat. Als we echter promoveren blijven deze spelers waarschijnlijk.
Geweldig, elk jaar op de heen en weer-boot. Ik zie liever een club dat een stabiele middenmoter wordt.quote:En dat jaartje eredivisie pakt de kampioen toch maar mooi mee, of we nou 5 of 30 punten halen, we krijgen wel mooie ploegen op bezoek, en hebben leukere uitwedstrijden voor de boeg.
Dat klopt, jullie deden het vrij aardig na degradatie. Een club als Emmen zou dat volgend seizoen niet gelijk kunnen. Waarom? Sponsoring, geld, publiek. Spelers willen niet naar eendagsvliegen.quote:Ohh en waarom zou je na degradatie direct in de put van de GGD zitten? Na onze laatste degradatie eindigden we gedeeld tweede en op doelsaldo promoveerden we niet.
Waaruit blijkt dat? Over het algemeen is een gepromoveerde club prima in staat de talenten uit de GGD weg te plukken. Spelers spelen nou eenmaal liever in de eredivisie dan in de eerste divisie.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:02 schreef pekel het volgende:
Waar staan de feiten? Als een club financieel goed op orde is, veel druk stelt en een grote ambitie heeft, dan kiest men toch maar liever voor een top-eerste-divisie club dan voor een nummer 18 in de Ere..
Nee maar als er belangstelling zou komen voor spelers van jullie vanuit de eredivisie is het makkelijker om ze te houden als ze ook gewoon eredivisie met Emmen kunnen spelen.quote:Wij zijn echter geen Excelsior, sorry.
Hoe je ook aan een team bouwt, direct een stabiele middenmoter wordt geen enkele club direct na promotie. Dat eerste jaar blijft erg moeilijk. Als je niet zo nu en dan promoveert wordt je vanzelf een stabiele middenmoter, maar in de GGD.quote:Geweldig, elk jaar op de heen en weer-boot. Ik zie liever een club dat een stabiele middenmoter wordt.
Spelers willen eredivisie, en niet jaren gaan bouwen om dan hopelijk eindelijk een keer de vruchten ervan te plukken. Het mag best wat ambitieuzer allemaal. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als supporter geen kampioen wil worden, waar doe je het dan voor?quote:Dat klopt, jullie deden het vrij aardig na degradatie. Een club als Emmen zou dat volgend seizoen niet gelijk kunnen. Waarom? Sponsoring, geld, publiek. Spelers willen niet naar eendagsvliegen.
Dat zei iedereen 15 jaar geleden ook...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef pekel het volgende:
En tuurlijk, ik zie mijn club ook liever tegen Ajax dan tegen Telstar. Maar misschien moet je eens aan de toekomst denken, en niet gelijk alles willen.
Ja, maar welke toekomst? Het is bij Emmen toch al jarenlang zwemmen in de subtop? Die stap moet gewoon gemaakt worden op korte termijn, de verschillen worden alleen maar groter en groter tussen de eredivisie en de GGD.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef pekel het volgende:
En tuurlijk, ik zie mijn club ook liever tegen Ajax dan tegen Telstar. Maar misschien moet je eens aan de toekomst denken, en niet gelijk alles willen.
Ik heb die westrijden niet meegemaakt (was toen erg jongquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb menigmaal een promotie-wedstrijd van Emmen meegemaakt. Tegen AZ verloren we, tegen NEC, Heerenveen, Excelsior. Steeds waren we net niet goed genoeg. Na een aantal jaren heb je het echt wel gehad hoor. Ik kan me er gewoon niet meer voor motiveren om naar een wedstrijd als Emmen-Telstar te gaan als Emmen 7e staat ofzo.
Maar goed, dat heeft ook te maken met de sfeer in het stadion.
Kloptquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat zei iedereen 15 jaar geleden ook...
Blijkbaar heb jij de beginjaren 90 enzo niet meegemaakt.
Persoonlijk vond ik die 19e plek van vorig seizoen een grotere verrassing. Maar goed, ik neem toch ook aan dat uiteindelijk (en over wat voor termijn je precies praat is me nog niet helemaal duidelijk) het doel promotie is?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:13 schreef pekel het volgende:
[..]
Ik heb die westrijden niet meegemaakt (was toen erg jong) dus ik kan daar geen oordeel over geven. De sfeer is natuurlijk niet super, maar het is ook niet gek dat er geen topsfeer is. Vorig seizoen 19de, mensen begonnen af te haken en de financiele perikelen rond Emmen waren nou ook niet echt positief. Als je een inwoner in een dorp in de omgeving zijn/haar mening vraagt over FC Emmen, krijg je het verhaal "lui die met gemeentegeld voetballen" enz enz.. Emmen heeft nu een goed bestuur en dat ze dit seizoen al in de top 5 staan is een grote verrassing.
Dat was kut hoor. Thuis tegen AZ, als we die gewonnen hadden waren we zo goed als zeker kampioen. Op een gegeven moment stonden we bovenaan met evenveel punten maar 2 wedstrijden minder gespeeld. En toch weer weggeven.quote:
Emmen is sinds dit seizoen eigenlijk "opnieuw begonnen". Andere voorzitter, trainer, clubmensen e.d. e.d. De mensen binnen de club zijn ook niet gek en willen natuurlijk ook hogerop. Henk Eising en Ronald Lubbers (die per 1 januari aftrad omdat zijn werk was gedaan) hebben er voor gezorgd dat qua financien en dergelijke alles weer op orde aan het komen is. Ze zijn in gesprek met "grote namen" die in de zomer aangetrokken worden, om zo volgend seizoen een sterk team te krijgen en voor promotie te spelen. Lubbers en Eising zeiden echter een poos terug in de krant dat, als Emmen zou promoveren, hun desnoods zelf de bal in eigen doel schieten, omdat Emmen er nog niet klaar voor is na de hervorming. Als hun dat zeggen geloof ik dat, en als het beter is voor Emmen, dat volgend seizoen een zeer sterk team wordt, dan moet dat zo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:13 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja, maar welke toekomst? Het is bij Emmen toch al jarenlang zwemmen in de subtop? Die stap moet gewoon gemaakt worden op korte termijn, de verschillen worden alleen maar groter en groter tussen de eredivisie en de GGD.
Tsja als je er vrede mee hebt, waarom niet dan? Maar het moet dan ook wel binnen 1-2 jaar gebeuren, anders krijg je (voor zover Emmen die naam nog niet heeft) zo'n 'net-niet' naam. En die 'grote namen' haal je dan ook niet meer binnen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:18 schreef pekel het volgende:
[..]
Emmen is sinds dit seizoen eigenlijk "opnieuw begonnen". Andere voorzitter, trainer, clubmensen e.d. e.d. De mensen binnen de club zijn ook niet gek en willen natuurlijk ook hogerop. Henk Eising en Ronald Lubbers (die per 1 januari aftrad omdat zijn werk was gedaan) hebben er voor gezorgd dat qua financien en dergelijke alles weer op orde aan het komen is. Ze zijn in gesprek met "grote namen" die in de zomer aangetrokken worden, om zo volgend seizoen een sterk team te krijgen en voor promotie te spelen. Lubbers en Eising zeiden echter een poos terug in de krant dat, als Emmen zou promoveren, hun desnoods zelf de bal in eigen doel schieten, omdat Emmen er nog niet klaar voor is na de hervorming. Als hun dat zeggen geloof ik dat, en als het beter is voor Emmen, dat volgend seizoen een zeer sterk team wordt, dan moet dat zo.
Idd, volgend seizoen moet het gebeuren. Ik weet niet met wie in Emmen gesprek is, maar als daar namen op staan die Eredivisie-waardig zijn, zie ik zelf Emmen natuurlijk volgend seizoen liever promoveren.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Tsja als je er vrede mee hebt, waarom niet dan? Maar het moet dan ook wel binnen 1-2 jaar gebeuren, anders krijg je (voor zover Emmen die naam nog niet heeft) zo'n 'net-niet' naam. En die 'grote namen' haal je dan ook niet meer binnen.
Wat was de quote 1,10 voor Den Bosch?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:30 schreef Dos37 het volgende:
Hup Den Bosch. Kon het niet laten wat geld in te zetten.
1,55 was het volgens mij. Dus dat is nog wel wat.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:40 schreef spurs het volgende:
[..]
Wat was de quote 1,10 voor Den Bosch?
Nah ja als ik me vanavond, maar vermaak! Voor Telstar staat er toch niks op het spel.
Thuis? Makkie, 5-1. 3 x Sequiero, 1 x Biekman en 1 x Sloryquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:44 schreef Mindlight het volgende:
Voor ons wel, ben gewoon supergespannen voor een pot tegen de eagles.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:23 schreef spurs het volgende:
Straks gaan de Witte Leeuwen ff 3 punten ophalen in Den Bosch.....![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Thuis? Makkie, 5-1. 3 x Sequiero, 1 x Biekman en 1 x Slory
Ik ben er ook klaar voor! Benieuwd of ze vanavond eens 'n keer een knappe pot neer kunnen zetten...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:49 schreef pekel het volgende:
Zo, ik ben topfit voor vanavond. Net bij de therapeut een onderzoekje en fikse krachtoefeningen gehad. Laat maar komen die pot tegen de palingvissers.
Jij bent toch Volendam-fan? Zo ja, succes alvast.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:57 schreef Maja het volgende:
[..]
Ik ben er ook klaar voor! Benieuwd of ze vanavond eens 'n keer een knappe pot neer kunnen zetten...
nou wel rood voor Den Dunnenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dordrecht gaat op voor de periode hoor.
AGOVV doet ook nog redelijk mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Cambuur doet hele goede zaken vanavond, Top Oss heeft al een periodetitel, Helmond Sport speelt gelijk, Eindhoven verliest en zelf verslaan ze Dordrecht.... zou het dan toch nog?
Periodetitel gaat toch naar de nummer 1 in de periode, heeft die er al eentje, dan naar de nummer 2 van de periode en anders toch naar de hoogstgeplaatste club in de normale stand?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Cambuur doet hele goede zaken vanavond, Top Oss heeft al een periodetitel, Helmond Sport speelt gelijk, Eindhoven verliest en zelf verslaan ze Dordrecht.... zou het dan toch nog?
Zo wonnen jullie ook bij onsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:19 schreef PabloLopez het volgende:
wat een drama haarlem top oss. top oss heeft 3 kansen en knalt er 2 in. haarlem 10 GROTE kansen en knalt er een 1 in. Balbezit haarlem: 70% Top Oss 30%. Wat een laffe honden uit oss ze hadden niks te vertellen echt uberkut. maar goed zo is voetbal had haarlem maar beter met kansen om moeten gaan. gelijk spel of verliezen maakt ook niet uit, dat ene puntje... misschien knalt haarlem ze er in de nacompetitie wel in.
En nog rood voor Leon ook.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:19 schreef PabloLopez het volgende:
wat een drama haarlem top oss. top oss heeft 3 kansen en knalt er 2 in. haarlem 10 GROTE kansen en knalt er een 1 in. Balbezit haarlem: 70% Top Oss 30%. Wat een laffe honden uit oss ze hadden niks te vertellen echt uberkut. maar goed zo is voetbal had haarlem maar beter met kansen om moeten gaan. gelijk spel of verliezen maakt ook niet uit, dat ene puntje... misschien knalt haarlem ze er in de nacompetitie wel in.
Op dat niveau kan hij best mee. Ik vind hem een van de betere spelers in de GGD en dat bij 'n matige ploeg als Dordrecht.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:44 schreef methodmich het volgende:
Hij is gehuurd, dus vermoedelijk is hij na dit seizoen weg. Koster zat toevallig onlangs op de tribune toen Nick twee goals binnentrapte. Misschien wel weer RKC dan.
Dit was op verzoek van de spelers, eenmalig als vervanging van het clubliedquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:50 schreef -Vaduz- het volgende:
De Championsleague tune bij Volendam gisteren voor de wedstrijd was geweldig.
Haha die rooie zater vorige week ook, samen met de burberry-lad, de rellenneger en een dikke tube met zijn hooligan vest aanquote:Op zaterdag 18 maart 2006 03:16 schreef Evertje het volgende:
Wat een uitwedstrijd naar Veendam was dit, echt onbetaalbaar.
Hele wedstrijd wat met een paar jongens van Veendam zitten dollen, die een beetje grote mond hadden. Ze waren een beetje snel geirriteerd door onze liederen. Ik had zelfs een rode pruik meegenomen omdat vorig jaar een rooie ook al zo'n grote mond had. En hij was er nu weer.
En dan ook nog in de laatste minuten twee keer scoren. Wat een schitterende club ben ik toch fan van. Een van de mooiste uitwedstrijden die ik heb meegemaakt. De busreis wa sook weer eens onvergetelijk. Mensen snappen niet waarom wij naar dit soort verre wedstrijden gaan, de personen die zijn meegeweest snappen dat wel
mbt de open deur ben ik het volledig met je eens... btw, na de rode kaart voor Dingsdag gister begon ook Vitesse plotseling weer te voetballen... dus 't mes kan aan twee kanten snijden..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een rode kaart als breekpunt noemen is een open deur intrappen. Daar is Koolhof erg goed in. Thuis verliezen van Cambuur is echt heel slecht. Cambuur is zo ongeveer de slechtste ploeg uit de competitie.
Hoe waren de 6 tieten?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:25 schreef spurs het volgende:
Was weer een gezellig avondje in Den Bosch sta je om 19:30 voor een parkeergarage om je auto op te halen, terwijl die om 18:00 dicht gaat, erg om gelachen en we hebben ons, samen met Gooner, kostelijk vermaakt in Den Bosch
Wat een heerlijke acties van beide keepers gister![]()
Ik vind dat Cambuur toch echt wel een aardig ploegje heeft ondanks alle dingen eromheen. Ik las trouwens van de week in de krant dat ze 3 punten in mindering krijgen wegens een niet sluitende begroting. Heeft dat ook gevolgen voor de periode?quote:[b]Op zaterdag 18 maart 2006 15:39
Fortuna, Omniworld en de Eagles zijn misschien wat minder, maar Cambuur komt dicht in de buurt van dat niveau.
penalty voor AGOVV en rood voor Rimkus.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:41 schreef pekel het volgende:
Den Bosch
Als jullie achter blijven staan heb ik toch nog minstens een wedstrijdje of 2 extra te kijken bij FC Emmen
shit zegquote:Op maandag 20 maart 2006 22:16 schreef pekel het volgende:
Virtuele play-off schema na 35 wedstrijden:
Ronde 1
TOP Oss - Haarlem (b)
Ronde 2
Winnaar b - Ado Den Haag (4)
Uhh nou nog 3 punten lijkt mij, maar het lijkt me dat we al een heel eind op weg zijn inderdaad!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Ambrosius het volgende:
VVV. Van 2-1 naar 2-2 gelijk en 3-2 voor in de laatste paar minuten. Het maakt geen verschil voor het kampioenschap, één punt is genoeg voor Excelsior, dat doelsaldo is zoveel beter..
Jammer dat VVV gewonnen heeft, maar het feit dat agovv van den bosch gewonnen heeft vind ik niet direct negatief. Ik bedoel ook als agovv de periode niet pakt zijn er genoeg kanshebbers die onder ons staan en de periode kunnen pakken. Bovendien moeten ze de beladen wedstrijd tegen de eagles ook nog maar eens zien te winnen.quote:
Reken er maar niet op. De manier waarop we de laatste weken voetballen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:16 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Uhh nou nog 3 punten lijkt mij, maar het lijkt me dat we al een heel eind op weg zijn inderdaad!
Heya Den Bosch, doe ons een lol vrijdag!
5e. De overige twee plaatsen zullen verdeeld worden door Helmond Sport, Emmen, Den Bosch en de Graafschap. (er even vanuit gaande dat Agovv of een andere laaggeklasseerde club de periode pakt).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:24 schreef Dylan Dog het volgende:
Welke plek geeft waarschijnlijk nog recht op PO?
Bij Cambuur lukt het wel makkelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:13 schreef jorienvdherik het volgende:
bij welke club in de eerste divisie krijg je nog makkelijk een pers kaart
3x Ajax in Rotterdam?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:43 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Goed bezig.
Ken ik volgend jaar weer wat leuke wedstrijd meepikken op Woudestein.![]()
En Helmond sportquote:
Deden ze bij Helmond met alles maar zo makkelijk, wij zijn vorig jaar met geldige kaarten van de tribune geplukt (klote combi's in de nacompetitie)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:23 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
En Helmond sportJe belt gewoon vantevoren en bij binnenkomst hoi ik ben van de pers. Geven ze hem zo af zonder ID of iets dergelijks. Geloof me ik spreek uit ervaring
Ja dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:10 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Jammer dat VVV gewonnen heeft, maar het feit dat agovv van den bosch gewonnen heeft vind ik niet direct negatief. Ik bedoel ook als agovv de periode niet pakt zijn er genoeg kanshebbers die onder ons staan en de periode kunnen pakken. Bovendien moeten ze de beladen wedstrijd tegen de eagles ook nog maar eens zien te winnen.
Of bedoelde je dat niet![]()
Inderdaad je kan niet zeggen dat ze het verdienen ofzo, als je zoveel kansen hebt laten liggen. Dat geldt ook voor andere club's hoor. Ik geloof er dan ook niet echt meer in dat we de play-off's nog gaan halen, maarja wie weet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:28 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ikMaar ik zie het zwaar in, tenzij we 9 punten pakken in de laatste 3 wedstrijden. Maar afgelopen 3x is dat ook niet gelukt terwijl het al 1 voor 12 was. Wat een seizoen zeg, misschien dat AGOVV en TOP Oss PO spelen terwijl ploegen als De Graafschap en FCDB naast de pot pissen. Maarja je hebt het zelf laten liggen.......
![]()
Ja ik ook, maar om je eigen club daar nou voor te laten verliezen? Wij moeten ook eerst nog maar eens winnen van Telstar natuurlijk, en eerlijk gezegd zie ik ons de klus niet klaren tegen VVV als het erop aankomt, t zal dan wel uit bij Fortuna worden.quote:
Het boeit me echt geen ene reet meer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:21 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar om je eigen club daar nou voor te laten verliezen? Wij moeten ook eerst nog maar eens winnen van Telstar natuurlijk, en eerlijk gezegd zie ik ons de klus niet klaren tegen VVV als het erop aankomt, t zal dan wel uit bij Fortuna worden.
Overigens, puur uit bijgeloof, gaan de fakkels wel aan als jullie op achterstand komen vrijdag![]()
flikker opquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:26 schreef Mindlight het volgende:
Maar toch, puur eigenbelang: Heya Den Bosch!
Dordt heeft nog een heel klein kansje.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:51 schreef jorienvdherik het volgende:
oke bedankt,
Helmond, Cambuur en Dord,
De 2e laatste spelen helaas geen playoffs dan..
Helmond al gemaild vandaag nog geen reactie
quote:Been: "Feyenoord moet samenwerking serieus nemen"
2006-03-21
Mario Been roept Feyenoord op het samenwerkingsverband met Excelsior weer serieus te nemen. Aan de vooravond van het kampioenschap van de Kralingers uitte de Rotterdammer zijn teleurstelling over een gebrek aan belangstelling van de stadionclub. Sinds het vertrek van Mark Wotte en Henk van Stee heeft Feyenoord geen enkele keer contact gezocht. Volgens Been kan Excelsior, zeker als eredivisielcub, nog steeds van grote waarde zijn bij de ontwikkeling van talenten van Feyenoord.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:08 schreef Mindlight het volgende:
[..]Been, goeie zaak dat je weggaat, ondanks de promotie.
quote:Feyenoord laat Excelsior niet zitten
Door: Martijn Mooiweer
22/03/2006 15:46
Feyenoord zal Excelsior na dit seizoen niet aan zijn lot overlaten. De Kralingers, die op het punt staan de titel in de Gouden Gids Divisie te grijpen, kunnen ook volgend seizoen op steun van de grote broer uit Rotterdam blijven rekenen. Dat zei Directeur Chris Woerts vandaag in het Algemeen Dagblad. Wel zal het samenwerkingsverband minder intensief worden. Feyenoord wil alleen nog spelers en geen traniers meer leveren. Woerts reageerde hiermee op een oproep van de bij Excelsior vertrekkende trainer Mario Been, die zich maandag na de overwinning op FC Eindhoven zorgen maakte over de intenties van Feyenoord met Excelsior voor volgend seizoen.
quote:Gemeente Leeuwarden jaagt Cambuur schrik aan
Door: Martijn Mooiweer
22/03/2006 17:10
De gemeente Leeuwarden heeft voor veel onduidelijkheid gezorgd omtrent het reddingsplan van Cambuur. De gemeente heeft het standpunt gevormd, dat de Gouden Gids Divisionist bij verkoop van het stadion de eventuele winst moet terugstorten in de gemeentekas. De geschatte winst van twee miljoen euro is voor de voetbalclub echter van cruciaal belang. Met de meerwaarde wilde Cambuur juist het verschil overbruggen tussen de schuld (negen miljoen euro) en de waarde van het stadion (zeven miljoen euro). Als de gemeente bij haar standpunt blijft, is Cambuur alsnog ten dode opgeschreven.
De Haan niet, van Dieren weet ik niet eigenlijk hoe dat gegaan is. Het is nogal ondoorzichtig allemaal. Het enige wat duidelijk is, is dat het er minder en minder worden, en dat vind ik wel een goede zaak.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:58 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar Hofman heeft ook bij Feyenoord in de jeugd gezeten dacht ik.
Overigens zijn jongens als Van Dieren en De Haan toch ook begonnen als huurlingen?
Goede zaak!quote:Van Dieren waarschijnlijk langer bij Excelsior
2006-03-22
Het contract van René van Dieren loopt na dit seizoen dan wel af, dat betekent niet dat hij automatisch vertrekt. Hij heeft een nieuwe aanbieding gekregen van Excelsior. "Het ziet er goed uit, we gaan er over praten," zei René in Correct Studio Sport (RNN7).
De kans dat hij met de huidige trainer, Mario Been, vertrekt naar Nijmegen, acht hij zeer klein. Van Dieren: "Nee, die kans is erg klein. Anders had ik het wel al van de trainer gehoord denk ik."
Hehe dat zou wel grappig zijn, de Graafschap heeft er twee keer tegen gelijkgespeeld.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:37 schreef TerroRobbie het volgende:
In de KNVB richtlijnen staat te lezen dat als een club gedurende het seizoen failliet wordt verklaard al de gespeelde wedstrijden ongeldig worden verklaard.
In dit geval V.V.V. heeft 2 keer 1-1 tegen Cambuur gemaakt, en Excelsior heeft 2 keer gewonnen van Cambuur, met 1-0 en 4-0. V.V.V. zal dan dus 4 punten dichterbij komen. (V.V.V. -2, en Excelsior -6)
Dat denk ik zeker niet, ze hebben na een jaar of 20 weer is een leuk seizoen en hopelijk duurt het weer 20 jaar of langer voordat ze dat weer is hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:52 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Alsof Haarlem deze lijn volgend seizoen ook vast blijft houden. En ik blijf erbij dt Laurens Ten Heuvel een eendagsvlieg is, alleen jammer van Verweij, da's best een aardig speler.
Ik word hier wel een beetje zenuwachtig van.quote:Cambuur: de dood of de gladiolen?
LEEUWARDEN Donderdag 23 Maart 2006 10:30 uur
Donderdagmiddag wordt de beslissing in het gemeentehuis van Leeuwarden genomen over het voortbestaan van Cambuur. Wordt het de dood of de gladiolen? Beide scenario's zijn nog altijd mogelijk, want tot besluitvorming is het nog altijd niet gekomen.
Buwalda en Hoekstra, twee van de vier Bierhuisgroep- leden, hebben gisteravond hun kompanen bijgepraat en zullen vandaag een definitief standpunt innemen, zoals dat ook geldt voor het Leeuwarder college. Voorzichtige hoop lijkt gegrond want waar 36 uur geleden het wantrouwen nog leek te overheersen durfde Klaas Buwalda zich uit te laten in termen van een constructief gesprek.
Daar heb ik bij ons nooit wat van gemerkt......quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:07 schreef spurs het volgende:
[..]
Laurens is misschien een voetballer die te groot is voor het servet en te klein voor het tafellaken. Voor een club eerste-divisie club is het een meer dan bruikbare speler en misschien kan hij ook wel mee in een goeddraaiend team als Groningen. Het is een speler die altijd blijft gaan, ook als het minder gaat.
quote:Cambuur zweeft tussen leven en dood
Leeuwarden - Het wordt kiezen of delen voor het bestuurscollege van Leeuwarden. Of Cambuur leeft voort en voetbalt vrijdag tegen BV Veendam om de zesde periode of het sterft woensdag nog een financiële dood. Weigert het college van B&W de voorwaarde te schrappen, dat de eventuele winst die gemaakt wordt bij verkoop van de grond van het Cambuurstadion, moet terugvloeien in de gemeentekas, dan bestaat Cambuur per heden niet meer.
ROB DE JONG
De vier leden van de Oranje Bierhuisgroep en kopers van het stadion, Wim Sleijfer, Dirk Hoekstra, Klaas Buwalda en Jan Riedstra, kunnen niet leven met deze voorwaarde. ,,Dan gaat de stekker er echt uit’’, fulmineerde het viertal in koor. ,,Hier trappen wij niet in. Zo wordt onze terugverdiencapaciteit om zeep geholpen’’, klonk het furieus. Cambuur zweeft derhalve op het randje van de dood. Verrassend genoeg meende Jan Riedstra even later: ,,Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente dit meent. Volgens mij moet het toch nog goed komen.’’
Tot twaalf uur vanmiddag heeft het college respijt. Het college zal de brief met voornoemde voorstellen aan het Cambuurbestuur heroverwegen en dan met uitsluitsel komen. Deze oplossing volgde uit het inderhaast gevoerde spoedberaad dat een deel van het college dinsdagavond op de Bedrijven Contactdagen hield met een delegatie van de Bierhuisgroep. Intussen zat iedere Leeuwarder die Cambuur een goed hart toedraagt in het FEC in de zenuwen. Het gonsde in de evenementenhal dat het een aard had. Het ene moment bestond er geen betaalde voetbalclub meer in Leeuwarden, het andere moment was er weer een vleugje hoop. Net zoals zo vaak de afgelopen maanden kan het op het laatste moment toch nog goed aflopen.
Wethouder Hetty Hafkamp memoreerde op de persconferentie op het Stadhuis dinsdagmiddag, dat er nu al tijden ,,heen en weer was gepraat’’, maar dat er nu toch licht aan het einde van de onderhandelingstunnel scheen. ,,De gemeente is bereid Cambuur de helpende hand toe te steken. We verkopen het stadion aan de, zo zal ik het maar noemen, de Jan Riedstragroep. De grond wordt verkocht voor 500.000 euro en de erfpacht hierop verdwijnt. Verder houden we vast aan de overeenkomst die we met de Accoladegroep hebben.’’
Het klonk waarachtig, tot dat de brief met daarin de voorwaarden werd uitgedeeld en er vragen werden gesteld door deze krant over de zinsnede: ,,Verder zal naast deze koopsom de gemeente Leeuwarden recht hebben op de waardevermeerdering welke de te verkopen percelen grond zullen ondergaan door wijziging van het bouwprogramma voor deze percelen grond en de thans daarop aanwezige bebouwing ten opzichte van de thans bestaande bebouwing daarop en het gebruik van deze bebouwing. De verrekende waardevermeerdering zal door de gemeente worden geďnvesteerd in voorzieningen van openbaar nut of door de gemeente in het plangebied te exploiteren maatschappelijke voorzieningen.’’ Prachtig ambtelijk abracadabra dat concreet betekent: als jullie straks huisjes gaan bouwen en de grond gaan verkopen dan moet de gemeente de winst overgemaakt krijgen. Hafkamp deed de vragen af met: ,,Dit is het besluit van het college. De Bierhuisgroep moet er verder maar met de Accoladegroep uitkomen (?). De brief is glashelder.’’
Een kleine rekensom leert dat de Bierhuisgroep dan voor pakweg ruim 3 miljoen euro het schip in zou gaan. Verkoop van het stadion levert 6 miljoen euro op en de schuld die Cambuur heeft is 9.25 miljoen euro. De op te richten stichting waarin de aandelen van het stadion komen te zitten, heeft dan geen kans om het deficit van drie miljoen terug te verdienen. Een dergelijk risico wil de Bierhuisgroep niet nemen. Ze hebben al meer dan een half miljoen om niet in de club gestoken en ook een half miljoen voor de grond betaalt, die eigenlijk negatief is getaxeerd. Pas bij bebouwing is de grond iets waard en krijgt men de kans de schuldpositie te verminderen. De kans dat bijvoorbeeld de omgeving een lading bezwaarschriften produceert en ook GS het masterplan voor het gebied niet zit zitten, is op de achtergrond reëel aanwezig. Dan blijft de Bierhuisgroep met de gebakken peren zitten. ,,Maar dat risico zijn we bereid te nemen. We hoeven er echt niet aan te winnen, maar op voorhand drie miljoen verlies te nemen zou getuigen van slecht ondernemersschap. De overwinst, die kunnen ze krijgen’’, aldus Dirk Hoekstra. ,,En het wantrouwen dat er heerst bij het college ten opzichte van ons moet ook maar eens van tafel. We laten ons voortaan niet meer behandelen als zakkenvullers, vult Sleijfer aan.
,,We hebben morgen (woensdag RdJ) crisisberaad’’, zei Cambuur interim-directeur Harjan van Dam op de perikelen. Dat zal dan met de gemeente moeten zijn, want het Cambuurbestuur bestaat nog maar uit één man, Van Dam zelf. Die heeft momenteel de handen vol aan de onderhandelingen met de crediteuren. Zoals het zich laat aanzien is een aanzienlijk deel van de crediteuren bereid af te zien van hun volledige vordering. Onder hen de voormalig voorzitter Wytze Adema.
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Kampioenen!!!!quote:Cambuur definitief gered
LEEUWARDEN Donderdag 23 Maart 2006 14:14 uur
Het goede nieuws komt vandaag uit Leeuwarden, waar Cambuur haar bestaansrecht definitief heeft verlengd.
Dirk Hoekstra en Klaas Buwalda van de Bierhuisgroep, Kees Oprins van de Accoladegroep en een forse delegatie van de gemeente zijn in restaurant De Grote Wielen tot een overeenkomst gekomen. De deelnemers wilden nog niets zeggen, maar vanmiddag wordt er op het stadhuis opening van zaken gegeven tijdens een persconferentie.
Wel werd alvast bekend dat er geen bestuur komt, maar twee directeuren met respectievelijk voetbalzaken en commercie in hun portefeuille. Met de twee directeuren is reeds overeenstemming bereikt, maar hun namen worden nog niet vrijgegeven.
Jij bent ook erg begaan met het lot van de clubquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:28 schreef Mindlight het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Kampioenen!!!!![]()
bron: www.eerstedivisie.info
Las net iets dat er in de Telegraaf van vandaag staat dat hij naar Den Bosch gaat....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Spurs, kent die Pinto er iets van?
quote:EXCELSIOR VERRAST ZICHZELF
Club kan promotie naar eredivisie nauwelijks ontgaan
ROTTERDAM - Voor het eerst sinds 1987 levert Rotterdam komend seizoen waarschijnlijk weer drie eredivisieclubs. Na Feyenoord en Sparta, dat nog wel in een strijd is verwikkeld om de nacompetitie te ontlopen, keert Excelsior terug op het hoogste niveau. Vanvond kan de titel, bij winst in het uitduel met Stormvogels/Telstar, veilig worden gesteld. Rivaal VVV moet dan wel punten morsen tegen FC Den Bosch.
"Het mag nu echt niet meer fout gaan", vindt trainer Mario Been, die komend seizoen aan de slag gaat als hoofdcoach bij NEC. Voorzitter Jaap Bontebal is wat voorzichtiger. "Twee jaar geleden hadden we met twee wedstrijden te gaan vijf punten voorsprong. Toen gaven we het nog uit handen."
Dat Excelsior een gooi naar de titel zou doen, had niemand binnen de club verwacht. Onder leiding van John Metgod eindigden de Kralingers vorig seizoen teleurstellend als twaalfde. "Dat we het nu ver boven verwachting doen is een verdienste van de spelers, maar toch vooral van Been", aldus Bontebal. "Het tussen hem en de groep, er is een bepaalde chemie."
Been: "Het belangrijkste wat ik de spelers heb meegegeven is dat ze moeten uitstralen graag te voetballen. Naar mijn mening draait alles om het woord PIT: Plezier, Instelling en Team."
De oud-voetballer van onder meer Feyenoord, Roda JC, SC Heerenveen en het Italiaanse Pisa, was graag met Excelsior de eredivisie in gegaan. "Maar de aanbieding van NEC kon ik niet laten liggen. Het is toch weer een stap hoger. Ik denk dat Excelsior het moeilijk krijgt. In de zomer moeten er de nodige versterkingen bijkomen."
Het bestuur hecht veel waarde aan de verlenging van het samenwerkingscontract met Feyenoord. Excelsior is sinds 1996 de satellietclub van de stadsgenoot. Deze zomer loopt de verbintenis af. "De intentie is om het contract wederom met drie jaar te verlengen", vertelt Simon Kelder, algemeen directeur van Excelsior.
Hoewel in december andere geluiden te horen waren - vooral technisch adviser Wim Jansen zou weinig zien in de samenwerking met Excelsior - is ook Feyenoord tevreden. "Het gaat de goede kant op", aldus Chris Woerts, directeur van Feyenoord. De verhalen dat Feyenoord de verbintenis wilde verbreken, doet hij af als onzin.
"Ongeacht of Excelsior zou promoveren of niet. Dat we spelers als De Ceulaer, Zuiverloon en Sno afgelopen seizoen onderbrachten bij RKC en NAC en niet bij Excelsior, heeft vooral te maken met de voorkeuren en kwaliteiten van de spelers zelf. In de eredivisie hebben ze te maken met meer weerstand. Voor een andere categorie spelers van Feyenoord is het wél beter om eerst in de Gouden Gids Divisie bij Excelsior te voetballen."
Op dit moment spelen er zes Feyenoorders bij Excelsior, bij promotie mogen dat er in verband met competitievervalsing maximaal vijf zijn. Woerts: "Eerst moet Excelsior het technische plaatje voor komend seizoen invullen. Natuurlijk heeft ook Peter Bosz, onze nieuwe technisch directeur, daar het nodige over te zeggen. Dan nemen we een beslissing."
Been: "Dit is een win-winsituatie. Excelsior heeft spelers van Feyenoord nodig om te overleven. En ook voor Feyenoord is het voordelig. Jongens die voorlopig net buiten de boot vallen kunnen zich in dezelfde stad op hoog niveau doorontwikkelen."
De eerste prioriteit van Excelsior ligt bij het aanstellen van een opvolger voor Been. Kelder: "We zoeken iemand voor de langere termijn. Bij voorkeur een ervaren trainer die zelf ook op hoog niveau gespeeld heeft."
zitten in geld nood zekerquote:Beste Marcel,
Met een perskaart kun je onze wedstrijden altijd bezoeken. Wanneer je die niet hebt, zul je net als andere supporters gewoon moeten betalen.
Met vriendelijke groet,
Anne Polstra
Cambuur-Leeuwarden
Daar moet je opzeker een perskaart hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:32 schreef jorienvdherik het volgende:
dit weekend maar eens bellen naar wat clubs, voor een pers kaartzoals den bosch voor de nacompetitie
iddquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:24 schreef spurs het volgende:
Hoop dat de spelers van Telstar dat feestje vanavond ff verzieken.....
In DB worden er geen PO gespeeld....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:32 schreef jorienvdherik het volgende:
zoals den bosch voor de nacompetitie
Telstar gaat winnen vanavond!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:33 schreef Mindlight het volgende:
Heb dramatisch geslapen, en ben zenuwachtig. Kom op Den Bosch, help ons een handje dit keer!
Ah, succes ermee! Die stond ook bij ASWH op het verlanglijstje.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:04 schreef pekel het volgende:
FC EMMEN STRIKT MARK BEVAART
23-3-2006
FC Emmen heeft Mark Bevaart voor de komende twee seizoenen vastgelegd. De rechtervleugelverdediger staat momenteel onder contract bij FC Dordrecht.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die stond ook bij ASWH op het verlanglijstje.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:08 schreef Evertje het volgende:
excelsior vanavond verliezen
week erna gelijk ofzo
en dan bij Fortuna de titel pakken, want iedereen weet dat allefeestjes van de tegenpartij bij Fortuna gevierd worden
Nou ja, houdt dus in dat Emmen een speler haalt die bij Dordt nooit echt goed was en dus serieus met een hoofdklasser in verband is gebracht.quote:
Ongelooflijk. Tijd dat Andries eens goed gaat nadenken over zijn positie. Heb het altijd gezegd, die man is geen goede trainer. Min de vier punten behaald tegen Omniworld(nieuw dit seizoen), doen we het nauwelijks beter dan afgelopen seizoen. En spelersgroep is toch stukken sterker. Tja..quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:00 schreef okee6 het volgende:
Excelsior staat vijf minuten te feesten, scoort VVV nog![]()
Zonder Been als trainer gaan ze gelijk weer terug naar GGD. Maar ach, komen dus weer wat leuke (risico)-wedstrijden in Rotterdam.quote:
Met Been ook. Met Guus Hiddink trouwens ook.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Zonder Been als trainer gaan ze gelijk weer terug naar GGD. Maar ach, komen dus weer wat leuke (risico)-wedstrijden in Rotterdam.
Nee, Been weet wat hij doet. Toekomstig toptrainer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:49 schreef pekel het volgende:
[..]
Met Been ook. Met Guus Hiddink trouwens ook.
Geweldig gezicht om te zien hoe snel de Excelsior supporters afdropen toen ze hoorde dat het 1-0 in Venlo was gewordenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 05:05 schreef Mindlight het volgende:
Kut, samenvattingen nog niet online... Nou ja, eerste kampioensfeestje gevierd, volgende week het officiele feest.
Sinds wanneer heefT Excelsior uitsupporters? Zijn normaal op 1 hand te tellen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:28 schreef spurs het volgende:
[..]
Geweldig gezicht om te zien hoe snel de Excelsior supporters afdropen toen ze hoorde dat het 1-0 in Venlo was geworden![]()
Is ook zo, maar zijn altijd nog minder gloryhunters dan dat er thuis op de wedstrijden afkomen. En met "de vaste" 10-20 man kampioen worden zou natuurlijk t mooiste zijn, maar dat gaat gewoon niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Sinds wanneer heefT Excelsior uitsupporters? Zijn normaal op 1 hand te tellen...
Er is op dit moment geen enkele GGD club klaar voor de Eredivisie. Ook Excelsior niet, dat wordt directe degradatie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
die late 3-3 in Doetinchem kan nog wel eens een hele dure blijken te zijn geweest voor Cambuur... ach, play-offs zou voor de club zelf een hele leuke opsteker zijn (zowel sportief als financieel als mentaal), maar laat ze in godsnaam niet dan ook nog meteen promoveren (geintje hebben ze eerder geflikt, alhoewel ze toen 2e (?) waren geworden achter AZ (?)), want ik vraag me serieus af hoe dat dan gaat aflopen
Tja, doelsaldo verschil van 23 goals toch? Moet Excelsior 2 x met 6-0 verliezen en VVV 2 x met 6-0 winnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:21 schreef Mindlight het volgende:
ThnxHoewel het officieus is natuurlijk.
Jawel, maar zolang het feest niet geweest is, voelt het toch anders. Dat dit niet meer fout gaat lijkt mij idd ook duidelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, doelsaldo verschil van 23 goals toch? Moet Excelsior 2 x met 6-0 verliezen en VVV 2 x met 6-0 winnen.
Niets bijzonders, iets te laat begonnen volgens mij en de scheids had er zin in.. 4 minuten extra tijd waarvan niemand wist waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:26 schreef Mindlight het volgende:
Ohh en iemand die gisteren bij VVV-Den Bosch was, waarom was het eigenlijk zo laat afgelopen bij jullie?
dat eerste was ook waar ik met Cambuur op doelde... mochten die promoveren dan kun je het wel vergeten om de club weer een beetje rustig aan op te bouwen en zie ik ze over een 2-3 jaar weer in dezelfde problemen zitten als nu.. en of ze dat dan nog een keer te boven kunnen komen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:22 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat als clubs als Haarlem, Tob Oss, AGOVV per ongeluk zouden promoveren (en dan zoals RBC dit jaar het lachertje van de Eredivisie worden) dat zo'n club binnen enkele jaren failliet is.
Op de lange termijn zijn er slechts enkele clubs die eventueel een stap zouden kunnen maken naar behoud (middenmoot) in de Eredivise: De Graafschap, FC Den Bosch en misschien MVV. Maar dan moet er bij deze clubs eerst nog 'puin' geruimd worden van de afgelopen jaren.
Jammer, maar het verschil tussen Eredivisie en GGD wordt met het jaar groter.
+ Rotterdam is te klein voor 3 Eredivisieclubs (vind ik althans...)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef Mindlight het volgende:
En dan kijk je puur naar achterban neem ik aan?
Yep, puur op achterban gekeken en uitgegaan van goed beleid. Bij Cambuur zaten gisteren 7.600 mensen, daar is best wel wat mogelijk in principe. Als MVV meedraait in de GGD zitten er ook 7.000 mensen, in de Eredivisie kan MVV er best 10.000 trekken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef Mindlight het volgende:
En dan kijk je puur naar achterban neem ik aan?
ik had 'm ook zeker niet anders opgevatquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:41 schreef Mindlight het volgende:
Ok, op basis daarvan ben ik het eens met je clubs. Maar gelukkig (voor ons dan) werkt het zo niet.
Ohh en Proud2beDiepfries, mijn vraag was niet negatief bedoeld verder hoor. Rotterdam is allicht te klein voor 3 eredivisieclubs, voorlopig staan we er wel met z'n drieen. Nu is het alleen hopen dat Sparta erin blijft.
Met goed beleid hoort Fortuna zeker ook in dat rijtje thuis.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden, Go Ahead Eagles, MVV, De Graafschap en FC Den Bosch zijn clubs die in principe op termijn wat te zoeken kunnen hebben in de Eredivisie, mits goed beleid.
De rest niet.
Klopt inderdaad. Al is het wel dringen geblazen daar in Zuid-Limburg.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:51 schreef Evertje het volgende:
[..]
Met goed beleid hoort Fortuna zeker ook in dat rijtje thuis.
Dat zeker. Maarja, dan sturen we roda toch naar de bundesligaquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Al is het wel dringen geblazen daar in Zuid-Limburg.
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:51 schreef Mindlight het volgende:
Ja helaas is t waar wat je zegt CMT, we hebben Feyenoord nodig om volgend jaar uberhaupt een kansje te maken. Maar toch, er staat nu een organisatie die zelf ook het een en ander moet kunnen bereiken. 2 of 3 spelers van Feyenoord heb ik nooit problemen mee gehad, maar niet zoals een paar seizoenen geleden dat er 2 of 3 eigen spelers rondlopen, dat was gewoon een drama.
Ik bedoel met geluk/pech meer de tegenstanders. Wij hebben het geluk dat Sparta & Heracles vorig jaar beiden promoveerden. Als 1 van die twee dit jaar GGD had gespeeld had dat op z'n minst een geduchte concurrent geweest. Alhoewel dat natuurlijk wel geldt voor alle GGD clubs van dit jaar
Hehehe. Aan de andere kant is het wel mooi. Drie rivalen die ongeveer op gelijk niveau acteren. Dat is nu niet echt het geval.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:53 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat zeker. Maarja, dan sturen we roda toch naar de bundesliga
Sorry voor die spelfout.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
ik had 'm ook zeker niet anders opgevaten 't is Excelsior ook zeker gegund hoor, no offense.. 't gaat mij er meer om dat ik liever de clubs wat her en der uit het land zie komen, waar iedere club telkens een uitverkocht stadion heeft. en ik zie Excelsior niet over -tig jaar in een stadion voor 20.000 man spelen, waar dat met Cambuur, MVV en een aantal andere clubs zeker wel mogelijk kan zijn.
Sparta blijft er wel in denk ik, Heracles en ADO-uit (niet verliezen) en RBC en RKC-thuis (eerste zeker winnen, RKC moet ook kunnen, die voetballen eigenlijk nergens meer voor (ik neem aan dat ze niet van AZ winnen en in Utrecht zonder punten naar huis moeten)...)
eens... zie RBC...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....
Klopt wat je zegt ja. Als Sparta niet was gepromoveerd, waren ze waarschijnlijk dik kampioen geworden. Sparta en Heracles staken er bovenuit, de rest is redelijk aan elkaar gewaagd. Het gat met de Eredivisie lijkt me echt wel heel groot trouwens. Dat clubs als AGOVV, TOP Oss en Haarlem nu opeens volop meedoen zegt meer over de "top" van de GGD dan over deze clubs zelf...
Precies, maar 2 versterkingen lijkt me nog wat weinigquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....
Klopt wat je zegt ja. Als Sparta niet was gepromoveerd, waren ze waarschijnlijk dik kampioen geworden. Sparta en Heracles staken er bovenuit, de rest is redelijk aan elkaar gewaagd. Het gat met de Eredivisie lijkt me echt wel heel groot trouwens. Dat clubs als AGOVV, TOP Oss en Haarlem nu opeens volop meedoen zegt meer over de "top" van de GGD dan over deze clubs zelf...
1 Excelsior 36 21 8 7 71 64 - 23quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
eens... zie RBC...
met AGOVV, Top Oss en Haarlem heb je het over de nummers 7, 8 en 10 (resp. 16, 16 en 18 punten achterstand..) wat is dan 'meedoen'? in de Eredivisie staan nr's 4-12 nu op 13 verliespunten van elkaar... zegt dat meer over de kwaliteit van de nummers 8-12 of over het geknoei bij 4-7 (de uitschieters ŕ la Groningen dit seizoen daargelaten)?
Spelers als Den Ouden, daar heb je er 2 of 3 van nodig en dan spelers van Feyenoord die minimaal van het kaliber Sno of Zuiverloon zijn. Dan heb je het al over zo'n 6 spelers die prima meekunnen in de Eredivisie. Moet je wel de betere spelers van nu kunnen behouden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:59 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies, maar 2 versterkingen lijkt me nog wat weinig. Er zijn er niet veel die meekunnen op eredivisieniveau op dit moment ben ik bang. En als Feyenoord spelers a la Zuiverloon en Sno volgend jaar bij ons kwijt wil zijn ze w.m.b. welkom. Maar idd niet spelers die te groot zijn voor de A1 en te klein voor hun tweede. Daar heb je geen moer aan. (ook niet om ze bij ons te stallen trouwens, want dan spelen ze toch niet).
Maar dat besef lijkt eindelijk ook tot in Zuid doorgedrongen, dus ik heb goede hoop dat we ofwel niemand, ofwel een paar goede spelers krijgen.
En verder moeten we creatief zijn met transfervrije spelers. Types a la Den Ouden zie ik graag komen.
eens, maar waar ik meer op doelde... de nummers 5-12 van de GGD doen echt niet mee voor het kampioenschap, net zoals de nummers 4-12 van de Eredivisie..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
1 Excelsior 36 21 8 7 71 64 - 23
2 VVV-Venlo 36 19 8 9 65 49 - 31
3 Helmond Sport 36 18 7 11 61 60 - 53
4 FC Volendam 36 17 9 10 60 55 - 42
5 FC Emmen 36 17 6 13 57 65 - 53
6 De Graafschap 36 15 11 10 56 58 - 49
7 FC Den Bosch 36 15 11 10 56 58 - 49
8 Haarlem 36 16 7 13 55 56 - 51
9 TOP Oss 36 15 10 11 55 50 - 49
10 FC Zwolle 36 15 9 12 54 55 - 47
11 AGOVV 35 16 5 14 53 61 - 57
12 FC Dordrecht 36 14 11 11 53 57 - 41
4 punten tussen de nummer 5 en de nummer 12..... TOP Oss en Haarlem doen straks mee voor promotie, Cambuur of AGOVV misschien ook nog wel...
In de Eredivisie zijn de traditionele subtoppers wat weggezakt (Roda JC, Vitesse, FC Twente), terwijl Ajax dit seizoen loopt te knoeien....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |