Zonder Been als trainer gaan ze gelijk weer terug naar GGD. Maar ach, komen dus weer wat leuke (risico)-wedstrijden in Rotterdam.quote:
Met Been ook. Met Guus Hiddink trouwens ook.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Zonder Been als trainer gaan ze gelijk weer terug naar GGD. Maar ach, komen dus weer wat leuke (risico)-wedstrijden in Rotterdam.
Nee, Been weet wat hij doet. Toekomstig toptrainer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:49 schreef pekel het volgende:
[..]
Met Been ook. Met Guus Hiddink trouwens ook.
Geweldig gezicht om te zien hoe snel de Excelsior supporters afdropen toen ze hoorde dat het 1-0 in Venlo was gewordenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 05:05 schreef Mindlight het volgende:
Kut, samenvattingen nog niet online... Nou ja, eerste kampioensfeestje gevierd, volgende week het officiele feest.
Sinds wanneer heefT Excelsior uitsupporters? Zijn normaal op 1 hand te tellen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:28 schreef spurs het volgende:
[..]
Geweldig gezicht om te zien hoe snel de Excelsior supporters afdropen toen ze hoorde dat het 1-0 in Venlo was geworden![]()
Is ook zo, maar zijn altijd nog minder gloryhunters dan dat er thuis op de wedstrijden afkomen. En met "de vaste" 10-20 man kampioen worden zou natuurlijk t mooiste zijn, maar dat gaat gewoon niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Sinds wanneer heefT Excelsior uitsupporters? Zijn normaal op 1 hand te tellen...
Er is op dit moment geen enkele GGD club klaar voor de Eredivisie. Ook Excelsior niet, dat wordt directe degradatie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
die late 3-3 in Doetinchem kan nog wel eens een hele dure blijken te zijn geweest voor Cambuur... ach, play-offs zou voor de club zelf een hele leuke opsteker zijn (zowel sportief als financieel als mentaal), maar laat ze in godsnaam niet dan ook nog meteen promoveren (geintje hebben ze eerder geflikt, alhoewel ze toen 2e (?) waren geworden achter AZ (?)), want ik vraag me serieus af hoe dat dan gaat aflopen
Tja, doelsaldo verschil van 23 goals toch? Moet Excelsior 2 x met 6-0 verliezen en VVV 2 x met 6-0 winnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:21 schreef Mindlight het volgende:
ThnxHoewel het officieus is natuurlijk.
Jawel, maar zolang het feest niet geweest is, voelt het toch anders. Dat dit niet meer fout gaat lijkt mij idd ook duidelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, doelsaldo verschil van 23 goals toch? Moet Excelsior 2 x met 6-0 verliezen en VVV 2 x met 6-0 winnen.
Niets bijzonders, iets te laat begonnen volgens mij en de scheids had er zin in.. 4 minuten extra tijd waarvan niemand wist waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:26 schreef Mindlight het volgende:
Ohh en iemand die gisteren bij VVV-Den Bosch was, waarom was het eigenlijk zo laat afgelopen bij jullie?
dat eerste was ook waar ik met Cambuur op doelde... mochten die promoveren dan kun je het wel vergeten om de club weer een beetje rustig aan op te bouwen en zie ik ze over een 2-3 jaar weer in dezelfde problemen zitten als nu.. en of ze dat dan nog een keer te boven kunnen komen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:22 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat als clubs als Haarlem, Tob Oss, AGOVV per ongeluk zouden promoveren (en dan zoals RBC dit jaar het lachertje van de Eredivisie worden) dat zo'n club binnen enkele jaren failliet is.
Op de lange termijn zijn er slechts enkele clubs die eventueel een stap zouden kunnen maken naar behoud (middenmoot) in de Eredivise: De Graafschap, FC Den Bosch en misschien MVV. Maar dan moet er bij deze clubs eerst nog 'puin' geruimd worden van de afgelopen jaren.
Jammer, maar het verschil tussen Eredivisie en GGD wordt met het jaar groter.
+ Rotterdam is te klein voor 3 Eredivisieclubs (vind ik althans...)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef Mindlight het volgende:
En dan kijk je puur naar achterban neem ik aan?
Yep, puur op achterban gekeken en uitgegaan van goed beleid. Bij Cambuur zaten gisteren 7.600 mensen, daar is best wel wat mogelijk in principe. Als MVV meedraait in de GGD zitten er ook 7.000 mensen, in de Eredivisie kan MVV er best 10.000 trekken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef Mindlight het volgende:
En dan kijk je puur naar achterban neem ik aan?
ik had 'm ook zeker niet anders opgevatquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:41 schreef Mindlight het volgende:
Ok, op basis daarvan ben ik het eens met je clubs. Maar gelukkig (voor ons dan) werkt het zo niet.
Ohh en Proud2beDiepfries, mijn vraag was niet negatief bedoeld verder hoor. Rotterdam is allicht te klein voor 3 eredivisieclubs, voorlopig staan we er wel met z'n drieen. Nu is het alleen hopen dat Sparta erin blijft.
Met goed beleid hoort Fortuna zeker ook in dat rijtje thuis.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden, Go Ahead Eagles, MVV, De Graafschap en FC Den Bosch zijn clubs die in principe op termijn wat te zoeken kunnen hebben in de Eredivisie, mits goed beleid.
De rest niet.
Klopt inderdaad. Al is het wel dringen geblazen daar in Zuid-Limburg.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:51 schreef Evertje het volgende:
[..]
Met goed beleid hoort Fortuna zeker ook in dat rijtje thuis.
Dat zeker. Maarja, dan sturen we roda toch naar de bundesligaquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Al is het wel dringen geblazen daar in Zuid-Limburg.
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:51 schreef Mindlight het volgende:
Ja helaas is t waar wat je zegt CMT, we hebben Feyenoord nodig om volgend jaar uberhaupt een kansje te maken. Maar toch, er staat nu een organisatie die zelf ook het een en ander moet kunnen bereiken. 2 of 3 spelers van Feyenoord heb ik nooit problemen mee gehad, maar niet zoals een paar seizoenen geleden dat er 2 of 3 eigen spelers rondlopen, dat was gewoon een drama.
Ik bedoel met geluk/pech meer de tegenstanders. Wij hebben het geluk dat Sparta & Heracles vorig jaar beiden promoveerden. Als 1 van die twee dit jaar GGD had gespeeld had dat op z'n minst een geduchte concurrent geweest. Alhoewel dat natuurlijk wel geldt voor alle GGD clubs van dit jaar
Hehehe. Aan de andere kant is het wel mooi. Drie rivalen die ongeveer op gelijk niveau acteren. Dat is nu niet echt het geval.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:53 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat zeker. Maarja, dan sturen we roda toch naar de bundesliga
Sorry voor die spelfout.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
ik had 'm ook zeker niet anders opgevaten 't is Excelsior ook zeker gegund hoor, no offense.. 't gaat mij er meer om dat ik liever de clubs wat her en der uit het land zie komen, waar iedere club telkens een uitverkocht stadion heeft. en ik zie Excelsior niet over -tig jaar in een stadion voor 20.000 man spelen, waar dat met Cambuur, MVV en een aantal andere clubs zeker wel mogelijk kan zijn.
Sparta blijft er wel in denk ik, Heracles en ADO-uit (niet verliezen) en RBC en RKC-thuis (eerste zeker winnen, RKC moet ook kunnen, die voetballen eigenlijk nergens meer voor (ik neem aan dat ze niet van AZ winnen en in Utrecht zonder punten naar huis moeten)...)
eens... zie RBC...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....
Klopt wat je zegt ja. Als Sparta niet was gepromoveerd, waren ze waarschijnlijk dik kampioen geworden. Sparta en Heracles staken er bovenuit, de rest is redelijk aan elkaar gewaagd. Het gat met de Eredivisie lijkt me echt wel heel groot trouwens. Dat clubs als AGOVV, TOP Oss en Haarlem nu opeens volop meedoen zegt meer over de "top" van de GGD dan over deze clubs zelf...
Precies, maar 2 versterkingen lijkt me nog wat weinigquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heel elftal vol huurlingen werkt toch niet. Zeker niet als het allemaal jonge gasten zijn die alleen maar willen showen in plaats van willen bikkelen.... Je moet de betere spelers van dit jaar behouden en dat aanvullen met 2 nuttige Eredivisiekrachten en 2 of 3 spelers van Feyenoord die echt wat toevoegen. Dus geen spelers die bij Feyenoord 2 niet eens mee mogen doen....
Klopt wat je zegt ja. Als Sparta niet was gepromoveerd, waren ze waarschijnlijk dik kampioen geworden. Sparta en Heracles staken er bovenuit, de rest is redelijk aan elkaar gewaagd. Het gat met de Eredivisie lijkt me echt wel heel groot trouwens. Dat clubs als AGOVV, TOP Oss en Haarlem nu opeens volop meedoen zegt meer over de "top" van de GGD dan over deze clubs zelf...
1 Excelsior 36 21 8 7 71 64 - 23quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
eens... zie RBC...
met AGOVV, Top Oss en Haarlem heb je het over de nummers 7, 8 en 10 (resp. 16, 16 en 18 punten achterstand..) wat is dan 'meedoen'? in de Eredivisie staan nr's 4-12 nu op 13 verliespunten van elkaar... zegt dat meer over de kwaliteit van de nummers 8-12 of over het geknoei bij 4-7 (de uitschieters ŕ la Groningen dit seizoen daargelaten)?
Spelers als Den Ouden, daar heb je er 2 of 3 van nodig en dan spelers van Feyenoord die minimaal van het kaliber Sno of Zuiverloon zijn. Dan heb je het al over zo'n 6 spelers die prima meekunnen in de Eredivisie. Moet je wel de betere spelers van nu kunnen behouden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:59 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies, maar 2 versterkingen lijkt me nog wat weinig. Er zijn er niet veel die meekunnen op eredivisieniveau op dit moment ben ik bang. En als Feyenoord spelers a la Zuiverloon en Sno volgend jaar bij ons kwijt wil zijn ze w.m.b. welkom. Maar idd niet spelers die te groot zijn voor de A1 en te klein voor hun tweede. Daar heb je geen moer aan. (ook niet om ze bij ons te stallen trouwens, want dan spelen ze toch niet).
Maar dat besef lijkt eindelijk ook tot in Zuid doorgedrongen, dus ik heb goede hoop dat we ofwel niemand, ofwel een paar goede spelers krijgen.
En verder moeten we creatief zijn met transfervrije spelers. Types a la Den Ouden zie ik graag komen.
eens, maar waar ik meer op doelde... de nummers 5-12 van de GGD doen echt niet mee voor het kampioenschap, net zoals de nummers 4-12 van de Eredivisie..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
1 Excelsior 36 21 8 7 71 64 - 23
2 VVV-Venlo 36 19 8 9 65 49 - 31
3 Helmond Sport 36 18 7 11 61 60 - 53
4 FC Volendam 36 17 9 10 60 55 - 42
5 FC Emmen 36 17 6 13 57 65 - 53
6 De Graafschap 36 15 11 10 56 58 - 49
7 FC Den Bosch 36 15 11 10 56 58 - 49
8 Haarlem 36 16 7 13 55 56 - 51
9 TOP Oss 36 15 10 11 55 50 - 49
10 FC Zwolle 36 15 9 12 54 55 - 47
11 AGOVV 35 16 5 14 53 61 - 57
12 FC Dordrecht 36 14 11 11 53 57 - 41
4 punten tussen de nummer 5 en de nummer 12..... TOP Oss en Haarlem doen straks mee voor promotie, Cambuur of AGOVV misschien ook nog wel...
In de Eredivisie zijn de traditionele subtoppers wat weggezakt (Roda JC, Vitesse, FC Twente), terwijl Ajax dit seizoen loopt te knoeien....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |