abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 09:50:34 #1
135486 Manu82
How you doin'?
pi_35983248
De samenvatting:
quote:
Kruistocht voor Gerechtigheid

De mensen die na het zien van het KRO-programma “Profiel”over Gert en Hermien meer informatie wilden hebben kunnen momenteel hun hartje ophalen in het HBB-forum. Daar is namelijk onder aanvoering van FrancisC een kruistocht gestart die z’n vruchten lijkt af te werpen. Hoogtepunt was de omslag van het management en de grootste fans van Gert afgelopen donderdag. De officiële webpagina ging down met enkel als mededeling: “Daar wij ons niet langer kunnen verenigen met het doen en laten van MEVROUW TIMMERMAN en de heer GERT TIMMERMAN, hebben wij besloten deze site te sluiten !!”
[quote]
Het begint allemaal op 31 januari net voor de nacht invalt. Hoewel Gert dan alweer het hotel heeft verlaten besluit ene FrancisC het forum te vereren met een reactie van zijn kant. Hij gaat in op het feit dat er nooit is bewezen dat Gert zijn dochters misbruikt zou hebben. Hij doet dit zo fanatiek dat het andere users opvalt en FrancisC bekent direct dat hij de zoon is van de tekstschrijfster van Gert.

Wat volgt zijn diverse topics met ellenlange, vage postings waarin Gert van allerhande zaken beschuldigd wordt. Francis voert aan dat Gert niet de sympathieke persoonlijkheid is die we allemaal in HBB hebben leren kennen. Er zitten kanten aan Gert waar sommige mensen tot op de dag van vandaag nog angst voor hebben. Zo schijnt het te spoken in het huis waar Gert en Hermien in Usselo woonden en wordt Gert beschuldigd van het inzetten van een knokploeg op momenten dat het hem te heet onder de voeten werd. De vermeende incest verdwijnt naar de achtergrond op het moment dat ook de zakelijke misstanden van Gert aan de kaak worden gesteld. Op dat moment stromen diverse newbies het forum op om ook hún ervaringen met de overige Fokkers te delen. Alhoewel, de ervaringen worden nu juist níet gedeeld. Men laat het bij vage beschuldigingen over vermeende oplichting en overige praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. En daarin zit ‘m ook de scepsis die steeds meer users tentoon spreiden. Zónder bronvermelding of specifiek te zijn worden immers behoorlijke beschuldigingen het ‘world wide web’ op geslingerd. Er wordt dan ook heftig en soms behoorlijk emotioneel gediscussieerd over de ‘kruistocht’ die men lijkt te voeren. Hoofdrolspelers in de soap zijn Francis zelf, Timmerhout (die zich tot op de dag van vandaag niet bekend wenst te maken), feiten (volgens eigen zeggen de vriend van Sheila Timmerman), leukeleu en uiteindelijk zelfs Sheila Timmerman zelf!

Hoewel ongeloof en cynisme regeren in de topics hebben de kruistochters verrassend veel inside informatie over Gert. Ze komen met namen en gebeurtenissen die alleen mensen die de situatie inderdaad van nabij hebben meegemaakt kunnen weten. Dat maakt het ook lastig om alles af te doen als fantasie en leugens. En dat er wel degelijk iets aan de hand is bleek toen de officiële website down ging. Helaas is het nog steeds niet mogelijk geweest om de aantijgingen specifieker te krijgen. Als reden voor deze kruistocht wordt opvallend vaak erkenning van de slachtoffers genoemd, maar niemand wil melden waarom hij/zij het slachtoffer is. Het wachten is op de laatste puzzelstukjes die vast binnenkort bij de kapper op de leestafel zullen liggen…
quote:

De Kruistocht voor gerechtigheid waar we hier op de weblog onlangs over schreven blijkt inmiddels naar een volgend level te zijn verheven. In de Privé van vandaag verscheen een artikel waarin gemeld wordt dat Gert inmiddels bankroet zou zijn.
quote:
“Voor Wim Huesken, jarenlang boezemvriend en weldoener van Gert Timmerman, is de maat vol. Hij is de leugens en het bedrog van zanger Gert, maar zeker van zijn vrouw Babs Timmerman, meer dan zat. Afgelopen week haalde hij de geluidsapparatuur uit het huis van Gert, nam zijn Mercedes in beslag en blokkeerde de website.”
Bron: Privé
Dat de website geblokkeerd is hebben we allemaal al kunnen aanschouwen en ook van de financiële perikelen is een tipje van de sluier opgericht. Maar wie is dan deze Wim Huesken en om hoeveel geld gaat het hier? Het moet toch een behoorlijk bedrag zijn als alles in beslag genomen wordt. Wat zet iemand ertoe om z’n, naar eigen zeggen, ‘boezemvriend’ financieel ten gronde te richten? Zelf zegt Huesken er het volgende over:
quote:
Nog steeds snapt Wim Huesken er niets van. Drie jaar geleden leerde hij Gert Timmerman en zijn vrouw Babs kennen. Wim was onder de indruk van Gert's muziek, en de twee raakten bevriend. Wim probeerde al snel de zang-carrière van Gert nieuw leven in te blazen. Eerst heb ik een schuld van hem afgekocht en daarna heb ik in zijn schuur een studio ingericht, met geluidsapparatuur ter waarde van zo'n dertigduizend euro. We hebben een cd gemaakt, en de productiekosten van 5.600 euro heb ik betaald. Het jubileum album heeft me 29.000 euro gekost. Soms belden ze dat ze geen rode cent hadden en dan maakte ik maar weer een paar honderd euro over. Oké, dat heb ik zelf gedaan, daar zul je me niet over horen. Maar als er dan een cd van Gert in de winkel in Enschede wordt verkocht, wil ik daar wel de opbrengsten van incasseren. Maar Babs probeerde het geld achter mijn rug om op te strijken. Toen ik haar daarop aansprak, noemde ze mij een geldwolf en verweet zij me dat ik over de rug van Gert geld wilde verdienen. Dat was de druppel. Van Gert moest ze haar excuus aanbieden, maar dat deed ze pas een week later.
Huesken schildert zichzelf af als een ‘echte vriend’ die uit geloof in Gert een schuld afkocht en hem diverse andere zaken ‘kado’ deed. Je kunt jezelf afvragen in hoeverre je hier van weldoenerij kunt spreken. Immers, als alles toch in beslag genomen wordt moet er een juridisch document aan ten grondslag liggen en is er op z’n minst sprake van een lening. Het stuk doorlezend gaat er ineens een lampje bij me branden. In het begin van de Gert Timmermans reeks sprak Francis namelijk al over een geheime weldoener die een boete van Gert afgelost had.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:00 schreef FrancisC het volgende:
Laten we niet WILLEN overtuigen maar getuigen - jij stelde al eerder dat Gert een notiore leugenaar was ..... nou, zijn hier bewijzen voor? Ja. De rechtbank in Almelo veroordeelde hem onlangs voor het terugbetalen aan de antiekhandelaar Padberg die hij immers grond had verkocht die niet van hem was. Gert Timmerman' s huidige vrouw had wat connecties met geld en liet deze de zaak in de minne schikken. Maar de veroordeling ligt er en het feit dat Gert Timmerman WILLENS en WETENS een stuk grond verkocht dat aan de gemeente Usselo behoorde maakte dat hij werd veroordeeld ...... Wast geen water van de zee ..
Is deze Wim Huesken de connectie waarover Francis spreekt? Dan wist deze Huesken toch al hoe Gert in elkaar zat? Als je een veroordeling in verband met financiële malversaties afkoopt heb je toch op z’n minst een idee van wat voor vlees je in de kuip hebt. Dit gegeven doet me afvragen wat er voorgevallen dat zó erg is dat Huesken nu tóch z’n geld terugwil. De veroordeling met betrekking tot de grond bleek immers geen enkel probleem. Het schijnt dat een gesprek met Sandra en Sheila alles aan het rollen heeft gebracht. Huesken zegt daarover:
quote:
'Wij hebben alles altijd van een kant gehoord, maar na een gesprek met Sandra en Sheila zijn wij over veel dingen heel anders gaan denken.
Vraag is natuurlijk in hoeverre de meiden op de hoogte zijn van de financiële praktijken van hun vader. Ze hebben immers al jaren geen contact meer. Kan hier dan toch een link gelegd worden met het vermeende misbruik dat jaren geleden vele covers sierde? Het wachten is weer op het volgende puzzelstukje wat in het huidige tempo vermoedelijk snel zal volgen.
met uiteraard heul veul dank aan Flugeltje en Teamlead

Meer weten?

Gert Timmerman (deel 8)
Gert Timmerman (deel 7)
Gert Timmerman (deel 6)
Gert Timmerman (deel 5)
Gert Timmerman (deel 4)
Gert Timmerman (deel 3)
Gert Timmerman (deel 2)
Gert Timmerman (deel 1)

Kruistocht voor Gerechtigheid deel twee
Kruistocht voor Gerechtigheid

Blog FrancisC

[ Bericht 35% gewijzigd door Manu82 op 13-03-2006 21:27:05 ]
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 13 maart 2006 @ 09:58:23 #2
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35983385
Room 23?
.... waar herken ik dat uit?
¡ Experience Everything !
pi_35983543
quote:
een korte samenvatting of inleiding zou wel handig zijn.
Zorg daar even voor en herzie je OP.

Ik heb (nog geen idee waar dit over gaat... BB n00b
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 10:10:14 #4
135486 Manu82
How you doin'?
pi_35983585
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:08 schreef Mirage het volgende:

[..]

een korte samenvatting of inleiding zou wel handig zijn.
Zorg daar even voor en herzie je OP.

Ik heb (nog geen idee waar dit over gaat... BB n00b
Zal ik straks even doen Moet even naar de stad Korte samenvatting, Gert Timmerman is slecht en daarbij zijn er ook nog spoken in zijn huis gesignaleerd Waar blijft Yvonne eigenlijk?
Room 23
  maandag 13 maart 2006 @ 12:06:41 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35986281
Manu... je weet echt van geen ophouden he?

Ik kan wel alvast een begin maken met de samenvatting
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35986346
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:06 schreef teamlead het volgende:

Doe dat maar, want ik heb echt heel BB gemist.....

Als het naar truth komt word ik toch wel nieuwsgierig.
misschien moesten we maar eens met een stel tru fokkers het BBH in ofzo als er iets loos is.. of was ?
Of ligt het pand alweer tegen de grond ?

* Mirage schaamt zich niet...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 13 maart 2006 @ 12:10:56 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35986404
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:08 schreef Mirage het volgende:

[..]

Doe dat maar, want ik heb echt heel BB gemist.....

Als het naar truth komt word ik toch wel nieuwsgierig.
misschien moesten we maar eens met een stel tru fokkers het BBH in ofzo als er iets loos is.. of was ?
Of ligt het pand alweer tegen de grond ?

* Mirage schaamt zich niet...
we zijn gisteren ontruimd.....

Naast alle heisa over of Gert nu wel of niet deugt, waren er ook meldingen over paranormale verschijnselen in huize Timmermans. Ik ga ff op zoek naar het linkje met de weblog waar die zaken uitgebreider beschreven staan
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 13 maart 2006 @ 12:14:03 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35986472
http://spaces.msn.com/soundscapeunlimeted/blog/

De weblog van de zoon van de tekstschrijfster van Gert en Hermien. Tis even wat werk om er doorheen te spitten, maar zeker de moeite waard. Gewoon onderaan beginnen.
pi_35987213
Interessant... de link naar BB heeft mij misleid.
BB heb ik mij niet in verdiept, en als vanzelf ging ik er dus van uit dat ik er helemaal niets vanaf wist.
De verhalen op de site (je laatste link), daar heb ik eerder over gehoord.
Mijn oude buurman was de bron indertijd, ik heb er toen niet veel aandacht aan besteed.... éne oor in, andere weer uit.... alsof iemand je verteld over de zus van het overbuurmeisje van haar nichtje , het was het zoveelste verhaal van de beste man die al watr langdradiger begon te worden.

even inlezen. Interessant denk ik.
maar is het al niet helemaal uitgemolken in de vorige delen ?
Of gingen die echt in op andere dingen uit Timmerman's leven/omgeving ?
Sir Winston Churchill
  maandag 13 maart 2006 @ 12:40:44 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35987227
Hé, geef eens een bron bij die lap tekst in de OP

edit: laat maar
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 13 maart 2006 @ 12:42:00 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35987255
De paranormale zaken zijn redelijk snel weer aan de kant geschoven onder het motto: "als je de publiciteit wilt halen, moet je hier vooral niet over doorgaan"
Dus ging het al snel over "is Gert ok of niet"
  Admin maandag 13 maart 2006 @ 12:44:02 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35987316
Jaaaaaaaaa, dit is ECHT voor TRU!!!
Goed gedaan manu

Lees de site van FrancisC
Ah, ik voel me niet meer ontheemd
Mogen we hier asiel?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 13 maart 2006 @ 12:44:52 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35987352
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:40 schreef flugeltje het volgende:
Hé, geef eens een bron bij die lap tekst in de OP

Bovendien weet ik niet of het goed idee is om het topic hier te heropenen. Yvonne heeft het toch een weekje of wat geleden bewust op slot gegooid! Ik denk niet dat het dan de bedoeling is dat we alsnog elders op fok verder gaan, Maar goed, ik laat het volledig aan Mirage en iteejer over wat dat betreft.

De lap teks in de OP is door onze eigen Flugel geschreven
zo beter beeb?
  Admin maandag 13 maart 2006 @ 12:47:46 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35987440
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:40 schreef Mirage het volgende:
Interessant... de link naar BB heeft mij misleid.
BB heb ik mij niet in verdiept, en als vanzelf ging ik er dus van uit dat ik er helemaal niets vanaf wist.
De verhalen op de site (je laatste link), daar heb ik eerder over gehoord.
Mijn oude buurman was de bron indertijd, ik heb er toen niet veel aandacht aan besteed.... éne oor in, andere weer uit.... alsof iemand je verteld over de zus van het overbuurmeisje van haar nichtje , het was het zoveelste verhaal van de beste man die al watr langdradiger begon te worden.

even inlezen. Interessant denk ik.
maar is het al niet helemaal uitgemolken in de vorige delen ?
Of gingen die echt in op andere dingen uit Timmerman's leven/omgeving ?
Ja, hé, ho, vertel over de oude buurman!
En de log van Francis is altijd onderbelicht gebleven in het Gert-verhaal.
Wat dat aan gaat is het prima TRU materiaal?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_35987628
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, hé, ho, vertel over de oude buurman!
En de log van Francis is altijd onderbelicht gebleven in het Gert-verhaal.
Wat dat aan gaat is het prima TRU materiaal?
Ja ja die buurman... een wat oudere vent die zo ongelooflijk binnensmond sprak in een dialect dat voor mij (redelijk abn sprekende muts) het eerste uur moeilijk te verstaan was..... het is mijn oude buurman uit Enschede (rand ervan). Een zeer Christelijke man, die naar eigen zeggen via Maria de gave heeft ontvangen anderen te helen/magnetiseren.

Ik ben overigens bijna klaar met http://spaces.msn.com/soundscapeunlimeted/blog/ lezen, en daar staan dus ook de dingen op die mij opeens een paar jaar terug naar mijn oude buurman plaatsen.
Sir Winston Churchill
pi_35987642
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:44 schreef yvonne het volgende:
Jaaaaaaaaa, dit is ECHT voor TRU!!!
Goed gedaan manu

Lees de site van FrancisC
Ah, ik voel me niet meer ontheemd
Mogen we hier asiel?
Kom maar hoor kind !
Jullie zijn welkom.
Sir Winston Churchill
  maandag 13 maart 2006 @ 12:54:31 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_35987664
Ik vind Gert Timmerman iets heel engs en geniepigs hebben.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_35987903
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:54 schreef TrenTs het volgende:
Dat kan, link je dat ook nog ergens aan ?
Gedrag, truth gerelateerde verhalen...voor mijn part de Duivel himself ?

"snel verder leest voordat ze even de deur uit moet en weer met de kindjes in de weer is"
Sir Winston Churchill
  Admin maandag 13 maart 2006 @ 13:01:43 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35987911
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:54 schreef TrenTs het volgende:
Het gaat nu over de zaken op de weblog van FrancisC

pi_35988662
wtf is gert ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Admin maandag 13 maart 2006 @ 13:27:41 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35988696
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:26 schreef UncleScorp het volgende:
wtf is gert ?
Timmerman
Duiven, Dam, shalali, shalala

pi_35988725
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Timmerman
me belg so
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:29:37 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35988756
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Timmerman
vergeet "eerbied, haren, grijs" niet
  Admin maandag 13 maart 2006 @ 13:30:52 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35988795
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

me belg so
De Nederlandse Will Tura

† In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 15:05:22 #25
135486 Manu82
How you doin'?
pi_35991743
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:06 schreef teamlead het volgende:

En wie durft nu nog te zeggen dat je geen topmod bent
Room 23
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')