Stiekem eigenlijk toch wel.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/012738.html
Jeetje, Geenstijl had ik niet op dit niveau geschat.
Ja, het word onderhand toch echt een rommeltje.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:55 schreef Monidique het volgende:
Er is weer een adviseur van George W. Bush opgepakt,.
Anders ik wel.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind deze leuker.
wacht maar tot je de Oval Room zietquote:Op zondag 12 maart 2006 21:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, het word onderhand toch echt een rommeltje.
Als je het nou eens over háár borsten ging hebben.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:08 schreef Johan_de_With het volgende:
En het ging weer over haar tieten..
Dat zegt meer over jou.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/012738.html
Jeetje, Geenstijl had ik niet op dit niveau geschat.
Wat, wat, wat!? Nóg 1, ná die van vorige week?quote:Op zondag 12 maart 2006 21:55 schreef Monidique het volgende:
Er is weer een adviseur van George W. Bush opgepakt,.
Nee, die bedoel ik.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat, wat, wat!? Nóg 1, ná die van vorige week?
de NRA is het zat?quote:Op zondag 12 maart 2006 22:21 schreef gelly het volgende:
Slachting in de senaat !
had je maar wat vlugger moeten zijnquote:Op zondag 12 maart 2006 22:24 schreef Floripas het volgende:
Ik vind dit topic maar niks.
Ik overweeg een boycot.
Ook 'links' is aardig gepolariseerd in de VS.quote:Op zondag 12 maart 2006 18:05 schreef Floripas het volgende:
Ik heb er juist voor radicale atheisten ontmoet.
Ze hadden een ruilbeurs: bij inlevering van je bijbel mocht je een pistool komen uitzoeken naar keuze
Een beetje kort door de bocht voor iemand die altijd beweert verder te willen kijken dan z'n neus lang is.quote:Op zondag 12 maart 2006 18:06 schreef Yildiz het volgende:
Geïndoctrineerd door de kerk is een betere benaming. Dom waren ze zeker niet.
Je wilt niet wéten hoe afhankelijk men moet zijn van de kerk om daar lekker te leven, hoor.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ook 'links' is aardig gepolariseerd in de VS.
[..]
Een beetje kort door de bocht voor iemand die altijd beweert verder te willen kijken dan z'n neus lang is.
nofi uiteraard
quote:Op zondag 12 maart 2006 22:39 schreef Tafkahs het volgende:
3 van die grietjes hebben het songfestival gewonnen, komt net Cohen er aan om de prijzen te overhandigen, Paul de Leeuw gelijk : jongens, dit is de burgemeester van Amsterdam, op je knieen
Maar de meeste van die kerken zijn aardig democratisch ingesteld (hoort een beetje bij het protestantisme), en niet dat ik nu pleit voor lagere uitkeringen, maar ik denk dat je uiteindelijk van een kerk toch meer steun krijgt dan van een overheid.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Yildiz het volgende:
Je wilt niet wéten hoe afhankelijk men moet zijn van de kerk om daar lekker te leven, hoor.
Dat is echt erg. Waar wij hier een grote overheid hebben, hebben ze daar een kleine overheid, maar voor bijv. een beetje sociale ondersteuning, uitkering, dat soort dingen, moet je mensen uit de kerk leuk vinden, om zo in het 'charity fund' te komen.
Maar wat let atheisten in de VS dan om zich zelf ook beter te organiseren? Een soort Humanitas zeg maar?quote:Als je daar niet in god gelooft, en je komt er voor uit, heb je het volgens mij best zwaar. En dat meen ik.
Nee, het zijn Limburgersquote:Op zondag 12 maart 2006 22:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is dat nou een zelfverzonnen taaltje?
Hier net zo goed andersom, maar so what? (ik ben er overigens niet van overtuigd dat hetgeen wat jij beweerd ook werkelijk het geval is in de VS, daar is het toch meer een live and let live dan hier waar je je voor alles wat de kerk heeft gedaan moet verantwoorden).quote:Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je wilt niet wéten hoe afhankelijk men moet zijn van de kerk om daar lekker te leven, hoor.
Dat is echt erg. Waar wij hier een grote overheid hebben, hebben ze daar een kleine overheid, maar voor bijv. een beetje sociale ondersteuning, uitkering, dat soort dingen, moet je mensen uit de kerk leuk vinden, om zo in het 'charity fund' te komen.
Als je daar niet in god gelooft, en je komt er voor uit, heb je het volgens mij best zwaar. En dat meen ik.
Niet bepaald onlogisch...quote:Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ook 'links' is aardig gepolariseerd in de VS.
Jack van Gelder !!!quote:
Maar dat was in de jaren '60 al zo, en daarvoor ook al, het is volgens mij meer iets wat in die cultuur ingebakken zit, Abraham Kuyper klaagde ook al over het soms oppervlakkige zwartwit denken in de VS.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:00 schreef RichardQuest het volgende:
Niet bepaald onlogisch...
Voor de jaren '50 gaf McCarthy genoeg aanleiding om er fel tegenaan te gaan en in de jaren '60 bood de idiote oorlog in Vietnam die aanleiding. In de jaren '90quote:Op zondag 12 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maar dat was in de jaren '60 al zo, en daarvoor ook al, het is volgens mij meer iets wat in die cultuur ingebakken zit,
Ja, die mag klagen wat 'ie wil natuurlijk...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Abraham Kuyper klaagde ook al over het soms oppervlakkige zwartwit denken in de VS.
Baptisc en presbyterian (weet ik het hoe dat in het Nederlands heet, ik ben in ieder geval naar 3 missen geweest van de laatste) zijn daar vrij groot. Ik merkte daar dat als men in god geloofde, er rijke mensjes (en die mensen ken ik) langs kwamen, om je deur voor niks te fixen, als je het niet kon betalen. Bijvoorbeeld. Dat is aan de ene kant heel leuk en aardig, maar de andere kant hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maar de meeste van die kerken zijn aardig democratisch ingesteld (hoort een beetje bij het protestantisme), en niet dat ik nu pleit voor lagere uitkeringen, maar ik denk dat je uiteindelijk van een kerk toch meer steun krijgt dan van een overheid.
[..]
Maar wat let atheisten in de VS dan om zich zelf ook beter te organiseren? Een soort Humanitas zeg maar?![]()
Dat eerste is inderdaad een kwestie van perceptie en locatiequote:Op zondag 12 maart 2006 22:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hier net zo goed andersom, maar so what? (ik ben er overigens niet van overtuigd dat hetgeen wat jij beweerd ook werkelijk het geval is in de VS, daar is het toch meer een live and let live dan hier waar je je voor alles wat de kerk heeft gedaan moet verantwoorden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |