De gelovigen zien zijn ziekte als een product van zijn werk.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Hee, die ad hominems kende ik nog niet. Als gelovigen kennelijk naar de persoon kijken en niet naar de inhoud, is het wel duidelijk waarom de hedendaagse filosofie grotendeels atheistisch is.
iddquote:Ik hoop dat je onderschat bedoelt,
CU en SGP hebben geen theologische boodschap?quote:en het CDA en de Christelijke partijen hebben geen theologische boodschap, en zeker geeneen waar de gemiddelde CDAer elke dag mee bezig is. Die is bezig met z'n baan, z'n hypotheek, z'n kinderen, z'n relatie. Geloven in god is teruggedrongen tot de zondagochtend. En zelfs voor de meeste gelovigen dat al niet eens meer.
Ik weet dat een streng gelovige niet zelfde mening als jij zal hebben wat dat betreft, is dat wel het geval, dan vraag ik me af wat jij onder een streng gelovige noemt.quote:De gemiddelde strenggelovige zal hetzelfde verkondigen. Maar je hoeft alleen maar naar de invloed die de woorden gehad hebben op de cultuur te kijken, om te zien dat een hoop mensen zich daar in konden vinden.
Ik weet zelf wel dat ik op islamitische gebied een groter kenner ben als jij.quote:Jij bent een kenner op het gebied van de religieuze belevenis in NL?
hmm is wel erg kort door de bocht hoe je het neer zet, eerst alle posts erover die ik heb neergezet goed door lezen voor je zoiets beweerd, man.quote:Je bent onlangs pas begonnen met het geloven in een marginale importreligie man.
Hahahaaa, die bronnenquote:Op maandag 13 maart 2006 13:20 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat Mohammed ten strijde trok is zeker ook stemmingsmakerij? Lul niet, de koran barst met intolerantie en haat jegens anders en ongelovigen. Dat weet je zelf ook wel. Of heb je die koran dan nog nooit gelezen? Natuurlijk kan je ook wel een paar quotes in de koran aanhalen die wat anders zeggen, maar het feit dat deze quotes wel degelijk aanwezig zijn in de koran kan je niet ontkennen. Vraag je liever af WAAROM al deze shit in de koran staat in plaats van te roepen dat het aanhalen van deze quotes
stemmingmakerij is.
Ik durf er mijn auto op te verwedden dat je niet eens 10 bladzijden heb gelezen. Ik zou het ook zeker niet doen, als je niet voor enorme verrassingen wilt komen te staan. Blijf jij maar lekker ignorant.quote:Overigens moet ik wel toegeven dat ik niet de gehele koran heb gelezen, maar die lijst van intolerantie in de koran is van een dergelijk onthutsende hoeveelheid dat ik er waarschijnlijk net zo weinig plezier aan zal beleven als het lezen van het rode boekje van Mao of Mein Kampf van Hitler.
Welke van de vele versies?quote:De Bijbel, daarentegen heb ik wel van kaft tot kaft gelezen.
Ik denk dat er zeker een verband is tussen welvaart en de mate waarin mensen geneigd zijn religieus te zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:57 schreef Floripas het volgende:
Wereldwijd gezien zou je kunnen stellen: hoe groter het welzijn van een volk, hoe atheistischer het is.
Welzijn stel ik hier nu even als een combinatie van materiele welvaart, vrijheid, veel vrije tijd, stabiliteit, intellectualiteit en rust.
Is atheisme (minder dan eenzesde van de wereldbevolking is atheist- en bijna allen wonen hier in de buurt) een luxeproduct, of niet?
De westerse filosofie is overgewaardeerd, net als het evolutiesprookje.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Hee, die ad hominems kende ik nog niet. Als gelovigen kennelijk naar de persoon kijken en niet naar de inhoud, is het wel duidelijk waarom de hedendaagse filosofie grotendeels atheistisch is.
Correcite. Voor de meeste christenen niet meer.quote:[..]
Ik hoop dat je onderschat bedoelt, en het CDA en de Christelijke partijen hebben geen theologische boodschap, en zeker geeneen waar de gemiddelde CDAer elke dag mee bezig is. Die is bezig met z'n baan, z'n hypotheek, z'n kinderen, z'n relatie. Geloven in god is teruggedrongen tot de zondagochtend. En zelfs voor de meeste gelovigen dat al niet eens meer.
Jij wel toch?quote:[..]
Jij bent een kenner op het gebied van de religieuze belevenis in NL?
Zo marginaal dat ik je peentjes zie zweten dwars door het scherm heenquote:Je bent onlangs pas begonnen met het geloven in een marginale importreligie man.
Ik citeer:quote:Op maandag 13 maart 2006 11:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vrijwel elk geloof blinkt uit in respectloosheid jegens andere geloven. Compassie, als die er al daadwerkelijk is, en niet slechts in de kerk beleden wordt, strekt doorgaans ook niet verder dan de geloofsgemeenschap.
De compassie druipt er vanaf zeg.quote:Op maandag 13 maart 2006 10:43 schreef Triggershot het volgende:
Sorry ik heb geen respect voor ongelovige honden
Ik mag hopen dat niet alle gelovigen zo dom zijn. Dat vermoed ik ook niet, trouwens.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:26 schreef Triggershot het volgende:
De gelovigen zien zijn ziekte als een product van zijn werk.
De SGP wel, de CU een beetje. Het CDA niet. De SGP vertegenwoordigt nog geen twee procent van de stemmen in Nederland, dus is een slecht voorbeeld.quote:CU en SGP hebben geen theologische boodschap?
Ik zeg ook niet dat er voor Christenen geen gevoel van herkenning bij het CDA is, noch dat dit op theologische gronden gaat. Maar het CDA laat zich maar op een paar punten leiden door de bijbel, en de mensen die erop stemmen doen dit in hun dagelijkse leven zo goed als helemaal niet.quote:Daarnaast hadden die CDA stemmers voor VVD kunnen stemmen, hetgene wat in mindere mate voorkomt.
Iemand die de minder gelovigen bekritiseert dat ze afvallig zijn. Zoiets als een 'ware' moslim tegen de Alavieten fulmineert dat ze nauwelijks nog bezig zijn met hun geloof.quote:Ik weet dat een streng gelovige niet zelfde mening als jij zal hebben wat dat betreft, is dat wel het geval, dan vraag ik me af wat jij onder een streng gelovige noemt.
Ja maar dat zei ik al in het begin: voor religieuze mensen op de Veluwe (lees: CU/SGP) en geconcentreerd in wijken in de grote steden (lees: moslims) gaat dit niet op. Voor de gemiddelde Nederlander echter wel.quote:Ik weet zelf wel dat ik op islamitische gebied een groter kenner ben als jij.
idd. Als dat de 'normen en waarden' zijn waar gelovigen voor staan, dan ben ik alleen maar blij er niet bij te horen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:36 schreef RichardQuest het volgende:
De compassie druipt er vanaf zeg.
Blijf dat tegen jezelf herhalen. Maar een groter bevret van onkunde kun je niet leveren. Ik betwijfel of iemand je nu nog serieus kan nemen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De westerse filosofie is overgewaardeerd, net als het evolutiesprookje.
Daar was het dan ook altijd om te doen.quote:Correcite. Voor de meeste christenen niet meer.
Ik weet er wat van af, maar ik claim niet iedereen's belevenis te weten.quote:Jij wel toch?
Niet in het minste. Maar dan nog: de constatering dat de hoeveelheid moslims in Nederland (en zeker de stroming die Triggershot aanhangt), afgezet tegen de totale Nederlandse bevolking, een marginale factor is lijkt me de juiste. Let wel, dat zegt niets over wie het bij het rechte eind heeft of wat er in de toekomst gaat gebeuren of wat dan ook.quote:Zo marginaal dat ik je peentjes zie zweten dwars door het scherm heen![]()
Vreemd. Ik post hier al zo lang en nog steeds zijn er mensen die denken dat mij het iets boeit of een gemiddelde fokker mij serieus neemt. Dat zegt wel wat over het intelligentieniveau van die personen, vind je niet?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Blijf dat tegen jezelf herhalen. Maar een groter bevret van onkunde kun je niet leveren. Ik betwijfel of iemand je nu nog serieus kan nemen.
Dat claimde je wel degelijk.quote:[..]
Ik weet er wat van af, maar ik claim niet iedereen's belevenis te weten.
Als jij 1 miljoen, and counting, t.o.v. 15 marginaal vindt, dan heb je gelijk. Bij marginaal heb ik het idee dat het een nietsbetekend deel is, terwijl de afgelopen verkiezingen een ander beeld schetsten.quote:[..]
Niet in het minste. Maar dan nog: de constatering dat de hoeveelheid moslims in Nederland (en zeker de stroming die Triggershot aanhangt), afgezet tegen de totale Nederlandse bevolking, een marginale factor is lijkt me de juiste. Let wel, dat zegt niets over wie het bij het rechte eind heeft of wat er in de toekomst gaat gebeuren of wat dan ook.
Hoe dom zouden gelovigen zijn om Nietzsche te volgen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat niet alle gelovigen zo dom zijn. Dat vermoed ik ook niet, trouwens.
In combinatie met al die partijen naast islamitisch invloed speelt religie dus wel een rol in Nederland.quote:De SGP wel, de CU een beetje. Het CDA niet. De SGP vertegenwoordigt nog geen twee procent van de stemmen in Nederland, dus is een slecht voorbeeld.
Hoe je het wend of keert CDA blijft traditioneel christelijk met een mixje van VVD cultuur.quote:Ik zeg ook niet dat er voor Christenen geen gevoel van herkenning bij het CDA is, noch dat dit op theologische gronden gaat. Maar het CDA laat zich maar op een paar punten leiden door de bijbel, en de mensen die erop stemmen doen dit in hun dagelijkse leven zo goed als helemaal niet.
Alavieten zijn te verenigen met de islam, als een afgeleidde stroming, maar ze worden door de ahl sunnah verketterd dus je voorbeeld is fout.quote:Iemand die de minder gelovigen bekritiseert dat ze afvallig zijn. Zoiets als een 'ware' moslim tegen de Alavieten fulmineert dat ze nauwelijks nog bezig zijn met hun geloof.
okquote:Ja maar dat zei ik al in het begin: voor religieuze mensen op de Veluwe (lees: CU/SGP) en geconcentreerd in wijken in de grote steden (lees: moslims) gaat dit niet op. Voor de gemiddelde Nederlander echter wel.
De evolutietheorie heeft geen pretentie als zijnde het de waarheid.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De westerse filosofie is overgewaardeerd, net als het evolutiesprookje.
[..]
hoe weet jij wat mijn stroming isquote:Op maandag 13 maart 2006 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet in het minste. Maar dan nog: de constatering dat de hoeveelheid moslims in Nederland (en zeker de stroming die Triggershot aanhangt), afgezet tegen de totale Nederlandse bevolking, een marginale factor is lijkt me de juiste. Let wel, dat zegt niets over wie het bij het rechte eind heeft of wat er in de toekomst gaat gebeuren of wat dan ook.
RQ'tje toch. Hij zegt dat hij geen compassie heeft voor honden, wel voor mensen. En dan ook nog eens een ongelovige hond?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Idem dito!quote:Op maandag 13 maart 2006 13:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De evolutietheorie heeft geen pretentie als zijnde het de waarheid.
Het is een theorie gebaseerd op wetenschappelijk bewijs. En stelt zichzelf altijd ter discussie.
Religie pretendeert wel ,heel dogmatisch, de enige waarheid te zijn, Is daarentegen niet gebaseerd op enige wetenschappelijk onderzoek. Daarbij stelt religie zichzelf nooit ter discussie. Immers het gaat om het woord van god. Wie daar aan twijfelt is een slecht mens en zal eeuwig branden in de hel.
Tja.. nou als ik moet kiezen tussen die twee. Das niet zo moeilijk. Geef mij maar de verlichte westerse zienswijzen. Ik ben liever vrij.
citeer dan ook meteen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Spreken alle gelovigen voor elkaar of zo? Voer je eigen woord.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
RQ'tje toch. Hij zegt dat hij geen compassie heeft voor honden, wel voor mensen. En dan ook nog eens een ongelovige hond?
Moslims hebben respect voor al het leven op Aarde. Alles is namelijk een schepping van de Schepper. Echter, een hond staat nu eenmaal lager in rang en is dus niet gelijkwaardig.
Oh, dus toch geen respect voor mensen? KB zegt net dat de Islam respect voor alle mensen predikt, dus eigenlijk ben je nogal afvallig bezigquote:Op maandag 13 maart 2006 13:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
citeer dan ook meteen.
Is atheisme een luxeproduct?
Als jij geen misbruikt maakte van mijn reactie, hoefde hij dat ook niet te dien.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Spreken alle gelovigen voor elkaar of zo? Voer je eigen woord.
Dat is iets anders: je kunt het niet met hem eens zijn. Dat ben ik namelijk ook niet. Sommige van z'n ideeen waren inzichtvol, de anderen eerder abject. Maar de gedachte dat hij daardoor als straf van god gek is geworden, lijkt me nogal... kortzichtig...quote:Op maandag 13 maart 2006 13:52 schreef Triggershot het volgende:
Hoe dom zouden gelovigen zijn om Nietzsche te volgen.
Ohja, absoluut, maar dat is nog iets anders dan dat mensen zich er bewust mee bezig houden, buiten verkiezingsdag om.quote:In combinatie met al die partijen naast islamitisch invloed speelt religie dus wel een rol in Nederland.
Ze toetsen bepaalde dingen aan een Christelijk oogpunt, maar ze dragen nauwelijks tot niet de Christelijke religie uit.quote:Hoe je het wend of keert CDA blijft traditioneel christelijk met een mixje van VVD cultuur.
Het gaat me er niet om of het te doen is, dat vind ik ook, het gaat erom hoe iemand die streng in de leer is aankijkt tegen mensen die niet vijf keer per dag bidden (niet eens een keer) en niet meedoen aan de ramadan e.d. Die zal zeggen dat voor die persoon god net zo goed dood kon zijn.quote:Alavieten zijn te verenigen met de islam, als een afgeleidde stroming, maar ze worden door de ahl sunnah verketterd dus je voorbeeld is fout.
Zei God!quote:
Ik citeer slechts, maar ik zou zeggen: vecht het uit met KB, jullie zijn het oneens over respect voor mensen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij geen misbruikt maakte van mijn reactie, hoefde hij dat ook niet te dien.
Speel jij dom ofzo?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh, dus toch geen respect voor mensen? KB zegt net dat de Islam respect voor alle mensen predikt, dus eigenlijk ben je nogal afvallig bezig. Normvervaging!!!!!!
quote:Op maandag 13 maart 2006 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Speel jij dom ofzo?![]()
Nee, ik heb geen respect voor ongelovige honden, tel jij je zelf tot mens, heb ik respect voor je.. ZIe jij jezelf als ongelovig hond, dan heb ik geen respect voor je.
Hoe verklaar je dit dan?quote:Nee ik heb geen respect voor mensen die woorden in mijn mond leggen
Wij zijn het eens, jij begrijpt het niet.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik citeer slechts, maar ik zou zeggen: vecht het uit met KB, jullie zijn het oneens over respect voor mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |