Ik was toevallig op Marktplaats aan het zoeken en daar kwam ik deze link tegen..quote:Op zondag 12 maart 2006 16:18 schreef Belana het volgende:
ik wil, na hem gezien te hebben bij Lois, ook wel zo'n zandbaktafel, maar ik kan ze niet vinden...
ook niet op marktplaats dus ofzo.. nou ja, we blijven gewoon kijken.
Catootje, ik geloof dat Daantje alles prima begrijpt dan
Hey!quote:Op zondag 12 maart 2006 16:27 schreef m@x het volgende:
Denk dat we uiteindelijk toch bij zo'n 'ordinaire' schildpadzandbak uitkomen
Ja, dat dan weer wel......horlepiepje meisje is natuurlijk ook leuk, H en M hebben heeeeeeele leuke meidenkleren!! Bovendien kun je dan meedoen met de periode dat meiden bijten, krabben, klikken, moederen, en bazen... leuk joh!!!!quote:Op maandag 13 maart 2006 09:13 schreef Belana het volgende:
Ik zit toevallig vandaag kleertjes uit te zoeken en het zou verdomd handig zijn om weer een jongen te krijgen
Ik wil je niet bang maken maar je kan ook slecht reageren op oogzalf he?quote:Op maandag 13 maart 2006 11:00 schreef texelonia het volgende:
Als het morgen niet minder wordt ga ik ook maar even langs de huisarts. En idd zn hele ogen zitten dicht geplakt, zo zielig. En het er dan nog eens uit zien te krijgen, je moet het echt uit zn wimpers lostrekken![]()
Volgens de instructies van de apothekers assistente: in z'n oogjes. Onderste ooglid naar beneden trekken en dan een streepje zalf erin. Nu zijn ooghoeken en randjes ook rood en geïrriteerd zijn, smeer ik het daar nu ook, maar dat is dus niet vanaf de eerste dag.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:41 schreef Stiekemurd het volgende:
Heb je het in of rond zijn ogen gesmeerd?
Bedankt voor de tip, met baby olie gaat het idd makkelijker!quote:Op maandag 13 maart 2006 14:49 schreef gnoompje het volgende:
Tex hier ook kinderen die regelmatig ontstoken(prut}ogen hebben. Om de troep en klonten uit de wimpers te halen lauw water met een druppeltje zwitsal doet wonderen. en anders met een beetje babyolie wil ook helpen. Daarna goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een gaasje.
En voor elke schoonmaak een nieuw gaasje.
Wij hebben ook Fucithalmic ooggel. Na hoeveel tijd wordt het bij jullie minder? Wij zitten op dag 4 en nog steeds minder, eerder erger...quote:Welk zalfje of druppels of gel heb je gekregen. Hier is het standaard Fucithalmic ooggel. Werkt als een tierelier.
Ps het kan ook zeer besmettelijk zijn dus let ook op dat je als je de medicatie/schoonmaak doet je niet in je eigen ogen wrijft en ook je handen en die van Noah regelmatig wassen
meestal na een dag of 3 dan werd het minder, Maar als het bij Noah alleen maar erger wordt dan zou ik naar de HA gaan het hoort binnen enkele dagen over te gaan en dan nog 2 a 3 dagen nadruppelen afhankelijk van de wallen die naomi altijd heeft met dit kwaaltje en dan was het toch echt weg.quote:Wij hebben ook Fucithalmic ooggel. Na hoeveel tijd wordt het bij jullie minder? Wij zitten op dag 4 en nog steeds minder, eerder erger...
Is ook wel zo, maar gevoelsmatig is het niet zo makkelijk om zo te denken. Komt ook omdat er nog zoveel onzeker is. Als je een eindbeeld hebt kun je je daar bij neerleggen. Nu weet ik niet hoe het eruit zal zien en ook niet of er nog iets gedaan moet worden aan zijn handje.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:59 schreef Luchtbel het volgende:
Ja en als het niet meevalt....het handje goed kunnen gebruiken is het allerallerbelangrijkst!
Mooi dat zoiets bestaat !quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Camouflage
Camouflage therapie past men toe bij bijvoorbeeld ontsierende littekens, wijn- of pigmentvlekken. Er wordt een kleurige crème samengesteld precies passend bij de huid en de patiënt geleerd deze op te brengen. De camouflagecrème is water en veeg vast en blijft daarom goed zitten. Deze therapie kan men ook toepassen bij couperose en vitiligo.
Ja terwijl ik juist bedoeldequote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:11 schreef Githa het volgende:
Dat mag zeker LBnam het ook niet negatief op, maar dacht zal me ff nader verklaren
![]()
Dat had ie eerst dus met zijn orenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:00 schreef gnoompje het volgende:
@ Tex als het idd door een verkoudheid komt kan het zijn dat zijn neusje zo vol zit dat het gewoon een andere weg naar buiten zoekt.
Naomi had dat begin dit jaar ook. Erg verkouden, gevolg buis van eustasias dievan je neusholte naar een andere holte loopt propvol en dus alles via de traanbuisjejs naar buiten plus dat het ook deels ontstoken ogen waren. Ik heb toen naast de fusithalmic ook neusspray gekregen om de afvoer van alle overtollige viezigheid een beetje mee te helpen. Dit hielp erg goed.
Misschien kan je de huisarts/assistente vragen of dit een optie is.
Bij Giulia is het het woord "nonno" wat ze perfect weet in twee talenquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O, maar Jonnetje die versie hebben we hier soms ook hoor.
Nee en No 1 van de weinige woordjes die hij in 2 talen perfect kent
Tex, opzich vervelend dat hij niks krijgt. Maar ik merk ook wel dat als Chantel verkouden is ze meer last heeft van snotoogjes. Als het oogwit rood word, dan is het ontstoken (conjunctivitus) en dus een bacterie die zijn werk doet. Maar hoe ik hier de oogjes schoonhoud is met een kopje gekookt afgekoeld water en een theelepeltje zout erin, en dan met watjes schoonmaken. Zout dood de bacterien die er eventueel inzitten en het irriteerd de oogjes niet, dus kan dan ook geen kwaad lijkt me. Dikkequote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:57 schreef texelonia het volgende:
Nou het was een beetje een domper
Volgens de huisarts heeft het te maken met een verkoudheid, en komt het dus door een virus en dan help een zalfje niet. Dat zou alleen helpen als het werd veroorzaakt door een bacterie. Dus we mogen stoppen met smeren (scheelt weer een drama) en dus ook geen ander zalfje gekregen. Verder gewoon goed schoonhouden zoals we al deden en hopen dat het gauw overgaat. Als ie echt ziek wordt, suffig en koorts of z'n oogwit wordt rood, dan moeten we terugkomen. Maar nu is het niks ernstigs (alleen heel vervelend).
Nou ja wel fijn dat het geen kwaad kan natuurlijk, beetje jammer alleen dat er niks tegen gedaan kan worden.
Italiaans voor opaquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:09 schreef bixister het volgende:
en nonno is?
Nou, toch goed dat je bent gegaan! ...zo zielig idd die krentenbaardquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:52 schreef Belana het volgende:
Liam heeft krentebaard, we hebben een zalfje gekregen. Hij is vandaag helemaal een beetje zielig ervan toch. Ik heb al het bedeengoed en de handdoeken in de was gedaan vawege het besmettingsgevaar. Maar de plekken waren al droog en dus niet meer zo besmettelijk. En nu er een zalfje op gaat moet het snel over zijn.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Eerst sloeg het op zn oren, en nu dus op z'n ogen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:10 schreef Githa het volgende:
Hoop niet dat dit een gevoelig puntje bij Noah is en dat hij er vaker last van gaat krijgen bij verkoudheidjes.
beterschap maar weer
Nee, ik snap dat het geen 'handige' opmerking van mij is en misschien valt het wel mee hoor. Maar daarom even vragen aan de oppas.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:53 schreef Sugar het volgende:
Nou, Snoop.Hopelijk wel van 1 pesterijtje en morgen weer vergeten juist.
![]()
Ik weet dat je het niet stom bedoelde, hoor, maar ik zou juist hopen op wel alleen vandaag eenmalig, zeg maar.![]()
Als je er achter bent, wil het mij dan ook vertellen?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:50 schreef Martineke het volgende:
kan de dreumespuberteit ook toeslaan??
heb hier een ventje rondlopen die bijv op de salontafel gaat zitten (erg bang dat de glasplaat nog eens breekt), ik pak hem eraf en zeg streng NEE dat mag niet en zet hem ergens anders neer. meneer barst in lachen uit en loopt terug om weer op de tafel te klimmen![]()
hij ziet het echt als een spelletje, de lolbroek.
hoe maak ik van dit geen spelletje? hij vind het lollig als ik hem kom pakken
quote:Kinderen hebben steeds vaker krentenbaard
UTRECHT - Het aantal kinderen dat krentenbaard, besmettelijke huiduitslag op het gezicht, heeft, is tussen 1987 en 2001 met een kwart gestegen. Het onderzoeksbureau NIVEL heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Krentenbaard komt meestal voor bij kinderen en uit zich vaak het eerst op het gezicht, waarna het zich over het lichaam kan verspreiden.
De bacterie komt vooral voor in het zuiden van Nederland en in plattelandsgebieden.
NIVEL baseert zich op onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De conclusies zijn gefundeerd op het aantal keren dat een huisarts met de bacterie te maken kreeg. Het is onduidelijk of de ziekte vaker voorkomt of dat ouders er sneller mee naar de dokter stappen dan vroeger. De onderzoekers hebben daar geen duidelijk antwoord op.
Aan de ene kant zijn er aanwijzingen dat de bacterie die de uitslag veroorzaakt steeds resistenter wordt en dus langer besmettelijk blijft. Aan de andere kant kan het zijn dat ouders de uitslag niet esthetisch vinden, of dat scholen of crèches de kinderen niet willen toelaten wegens besmettingsgevaar.
In 1987 hadden 16,5 kinderen per duizend krentenbaard. In 2001 waren dat er 20,6.
Ja en bellen blazen enzo. Leuk hoorquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef jessie het volgende:
Hahahaha dat moesten wij ook. En Jans maar smokkelen
En blazen op fluitjes en uit verschillende rietjes drinken enzo Lois?
Het blijft inderdaad grappig om te zien, maar stiekem hoop ik dat hij nu wel snel gaat lopen. Hij zit nu in de babygroep van het KDV en mag vanaf juni naar de peutergroep, maar dan moet hij dus wel lopen. Als hij in juni nog niet loopt moet hij tot oktober wachten voordat er een plekje vrij komt bij de peutergroep. Als ik zo naar hem kijk is hij wel toe aan een treetje hoger en ik zou het zo jammer vinden als het hupsen dat belemmert.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:33 schreef Leah het volgende:
Max, die van mij ging ook hupsend door het leven, (zo leuk eigenlijk, nu ik het op film terug zie) en ineens liep ie.
Je doet er dan 3x zo lang over idd, maar het is zo'n leuk gezicht als je zo'n grote bezem ziet en een jongetje dat de kamer gaat "vegen"quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:39 schreef Leah het volgende:
Als je op wilt schieten moet je ze idd niet laten helpen. Dat vind ik nog het meest lastige van kinderen hebben, je kunt nooit iets meer "even snel" doen. Of het nu boodschappen zijn, of de was, of vul maar in.
M@x, er kan heel veel gebeuren in een paar maanden hoor! Dat heb ik hier ook gezien. Maar best vreemd dat je zo lang zou moeten wachten op een plaatsje in de volgende groep. Hier gaan ze gewoon over als ze er klaar voor zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:43 schreef m@x het volgende:
Het blijft inderdaad grappig om te zien, maar stiekem hoop ik dat hij nu wel snel gaat lopen. Hij zit nu in de babygroep van het KDV en mag vanaf juni naar de peutergroep, maar dan moet hij dus wel lopen. Als hij in juni nog niet loopt moet hij tot oktober wachten voordat er een plekje vrij komt bij de peutergroep. Als ik zo naar hem kijk is hij wel toe aan een treetje hoger en ik zou het zo jammer vinden als het hupsen dat belemmert.
Wij zaten ook te denken aan een allergische reactie, maar van wat is de vraag.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:11 schreef Rewimo het volgende:
Anitra, dat klinkt als een of andere allergische reactie hè. Misschien omdat bomen en struiken weer beginnen uit te lopen? Is ie met zoiets in aanraking geweest? Kan natuurlijk makkelijk als ze aan het wandelen waren.
de was opvouwen doe ik alleen hoor, ik heb er al zo'n hekel aan, wil het niet 2 keer doenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:35 schreef E.T. het volgende:
Het zal ook wel komen doordat ik van de wal in de sloot geholpen word en daar geen geduld ofzo voor heb. (ik kan 't niet uitstaan als ik net een hele stapel handdoeken heb opgevouwen en mevrouw trekt die dan in d'r enthousiasme omver ofzo.. )
Ik moet me gewoon nog aanpassen aan 't feit dat als ik iets doe waar Saskia bij is, dat ik er dan 3x zo lang over doe. (of (erger nog) dat ik 't 2x moet doen)
Het waren geen vlekken ofzo, echt alleen opgezet.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:26 schreef poemojn het volgende:
Jessie, gefeliciteerd! Wat goed van Janneke!
@Anitra: Ik moest idd ook altijd van februari tot oktober antihistamine gebruiken tegen hooikoorts.. kan dus goed. Maar kan het niet van de kou komen? Als het eruit zag als netelroos kan het nl ook een reactie zijn op koude. http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Hier word heel streng alles in de gaten gehouden omdat hij al allergieen heeft. Hij krjgt alleen produkten waar geen allergenen in zitten. Het is natuulijk altijd mogelijk dat hij iets vind ofzo, maar Djen let er ook goed op en hij heeft het brood niet gegeten want Djen en haar vriendje hebben het brood aan de eenden gegeven.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:03 schreef snoopy het volgende:
En hij heeft ook niet per ongeluk iets vreemds gegeten Anitra?
Ik heb juist altijd begrepen dat die reactie op de BMR minimaal een week later pas kwam, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:01 schreef Suzanna het volgende:
Wow Githa, wat kunnen ze kleine driftkikkertjes zijn he, die dreumesjes... dat verwacht je helemaal niet van zo'n kleintje. Gelukkig was het na een uur weer over, dat scheelt wel. Noa heeft soms ook zo'n bui, ik kan daar echt niet tegen en leg haar dan het liefste in bed en ga zelf beneden zitten (dan hoor ik haar niet) voor tien minuten en ga er dan weer kijken, dan heb ik weer geduld.
Even een vraagje trouwens aan jullie...
Noa heeft vandaag ineens koorts, en nou hadden ze op het consultatiebureau vorige week vrijdag (dus niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor) haar een prik gegeven (BMR en DKTP) en de arts zei dat de incubatietijd 5 dagen was...nu is het natuurlijk al 9 dagen dus vroeg ik me af of het nog wel van de prik kan zijn. Ik voel me zelf ook een beetje grieperig, dus dat kan het ook zijn natuurlijk...wat denken jullie? Voor de rest is ze niet echt ziek of vervelend, maar heeft alleen koorts.
Bij Samara had ik dit ook, ze werd ook de laatste tijd telkens weer 'snachts wakker.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef E.T. het volgende:
We hebben nu luxaflex en een gordijn. Maar het licht wat tussen de luxaflex nog doorkomt piept nog aan de zijkanten van 't gordijn door (gordijn hangt niet strak tegen de muur, maar zit een flinke kier tussen) en dat is vlakbij d'r hoofd.
Weet 't ook niet, weet wel dat ik er erg moe van begin te worden
Hahaha hier precies hetzelfde. Bram is ook helemaal gek van zijn autodeken zoals hij het zelf zegt.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:37 schreef bixister het volgende:
die met die auto's heeft piet ook. ik vond deze wat te 'eng' voor piet.
Niet altijd meteen het ergste denken anitraquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:21 schreef Anitra het volgende:
Poemojn wij zaten ons af te vragen of wij Djulian ook niet moesten testen op pfeiffer omdat hij zo moe is de laatste tijd. Maar nu jij het zo zegtvan het groeien kan wel eens kloppen want shirtjes zitten ineens krap en broeken zitten ok niet prettig meer. Maar nu weet ik dus dat het van het groeien s thanks!
Vervelend voor Saskia dat ze die angsten eeft E.T.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |