Sugar wat een leuke schoentjes!
Agossie arme Piet! Beterschap!
Heerlijk die geniet verhalen, echt niet saai maar juist enorm leuk om te lezen.
Morgen moet Iris sinds lange tijd weer eens naar het cb (konsensatiebulo zoals ze zelf zegt
![]()
). Ik ben heel erg benieuwd hoe lang en hoe zwaar ze is. Voor mijn gevoel is ze veel langer dan Eva was op die leeftijd maar dat kan ook komen doordat ze zo onzettend wijs is. Ze kletst de hele dag door en is vol belangstelling voor haar omgeving "ben je allemaal aan het doen mama?" "ben je lekker puzzel aan het maken Eva?"
Ze is verzot op dieren, echt alle dieren en vind ze allemaal machtig interessant. Dieren op Animal Planet (tv), vogeltjes in de tuin "zijn ze aan het doen mama?", hondjes die voorbijlopen "gaan ze op het gras poepen, bah!", en onze eigen katten. Ze maakt overal propjes van en daar moet Sjors, onze rode kater, dan mee spelen. Arme Sjors, die had zo gehoopt op een rustige oude dag....
"sjohosh! wakker worden, kijk pjopje, lekker spelen?" en als bejaarde Sjors dan geen sjoege geeft "hij luistert niet he mama?".
De babyborn, haar "beeeebie", sjouwt ze overal mee naar toe en krijgt overal tekst en uitleg over "we gaan even boodschapjes doen beebie, nee je moet mee" en 's avonds in bed horen we door de babyfoon "nee beebie nu niet meer huilen, lekker slapen"
![]()
Ze is gek op knutselen en kleuren, hoewel ze de kleuren nog niet goed kan benoemen, en kleien.
Ze vind puzzelen ook erg leuk, ze maakt inmiddels als puzzels van 12 stukjes
![]()
Wat nog wel het allermooiste is dat zo ontzettend leuk met Eva kan spelen. Als Eva ineens gaat rennen door de kamer, vind Iris dat de normaalste zaak van de wereld en gaat meerennen. Verstoppertje spelen vinden ze samen ook erg leuk, en dat doen ze ook regelmatig. Dat gaat ongeveer als volgt: Iris gaat omgedraaid tegen de muur staan volgens het principe "als ik jullie niet zie dan kunnen jullie mij ook niet zien" en is dan "vestopt". Eva moet dan gaan zoeken en die roept steeds "Iehies waar ben je?" waarop Iris dan antwoord "vestohopt!". Eindelijk heeft Eva haar dan "gevonne!" en dan draaien ze de rollen om.
Zo grappig is ook die eerlijkheid op deze leeftijd, als Iris dwars ligt en niet wil aankleden kruipt ze vaak onder de tafel. Ik doe dan net of ik haar niet kan vinden en loop wat heen en weer terwijl ik mompel "waar is Iris nou? Ik kan haar niet vinden" en dan hoor je ineens onder de tafel vandaan "ik ben hier mama"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥