quote:Kinderen hebben steeds vaker krentenbaard
UTRECHT - Het aantal kinderen dat krentenbaard, besmettelijke huiduitslag op het gezicht, heeft, is tussen 1987 en 2001 met een kwart gestegen. Het onderzoeksbureau NIVEL heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Krentenbaard komt meestal voor bij kinderen en uit zich vaak het eerst op het gezicht, waarna het zich over het lichaam kan verspreiden.
De bacterie komt vooral voor in het zuiden van Nederland en in plattelandsgebieden.
NIVEL baseert zich op onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De conclusies zijn gefundeerd op het aantal keren dat een huisarts met de bacterie te maken kreeg. Het is onduidelijk of de ziekte vaker voorkomt of dat ouders er sneller mee naar de dokter stappen dan vroeger. De onderzoekers hebben daar geen duidelijk antwoord op.
Aan de ene kant zijn er aanwijzingen dat de bacterie die de uitslag veroorzaakt steeds resistenter wordt en dus langer besmettelijk blijft. Aan de andere kant kan het zijn dat ouders de uitslag niet esthetisch vinden, of dat scholen of crèches de kinderen niet willen toelaten wegens besmettingsgevaar.
In 1987 hadden 16,5 kinderen per duizend krentenbaard. In 2001 waren dat er 20,6.
Ja en bellen blazen enzo. Leuk hoorquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:28 schreef jessie het volgende:
Hahahaha dat moesten wij ook. En Jans maar smokkelen
En blazen op fluitjes en uit verschillende rietjes drinken enzo Lois?
Het blijft inderdaad grappig om te zien, maar stiekem hoop ik dat hij nu wel snel gaat lopen. Hij zit nu in de babygroep van het KDV en mag vanaf juni naar de peutergroep, maar dan moet hij dus wel lopen. Als hij in juni nog niet loopt moet hij tot oktober wachten voordat er een plekje vrij komt bij de peutergroep. Als ik zo naar hem kijk is hij wel toe aan een treetje hoger en ik zou het zo jammer vinden als het hupsen dat belemmert.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:33 schreef Leah het volgende:
Max, die van mij ging ook hupsend door het leven, (zo leuk eigenlijk, nu ik het op film terug zie) en ineens liep ie.
Je doet er dan 3x zo lang over idd, maar het is zo'n leuk gezicht als je zo'n grote bezem ziet en een jongetje dat de kamer gaat "vegen"quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:39 schreef Leah het volgende:
Als je op wilt schieten moet je ze idd niet laten helpen. Dat vind ik nog het meest lastige van kinderen hebben, je kunt nooit iets meer "even snel" doen. Of het nu boodschappen zijn, of de was, of vul maar in.
M@x, er kan heel veel gebeuren in een paar maanden hoor! Dat heb ik hier ook gezien. Maar best vreemd dat je zo lang zou moeten wachten op een plaatsje in de volgende groep. Hier gaan ze gewoon over als ze er klaar voor zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:43 schreef m@x het volgende:
Het blijft inderdaad grappig om te zien, maar stiekem hoop ik dat hij nu wel snel gaat lopen. Hij zit nu in de babygroep van het KDV en mag vanaf juni naar de peutergroep, maar dan moet hij dus wel lopen. Als hij in juni nog niet loopt moet hij tot oktober wachten voordat er een plekje vrij komt bij de peutergroep. Als ik zo naar hem kijk is hij wel toe aan een treetje hoger en ik zou het zo jammer vinden als het hupsen dat belemmert.
Wij zaten ook te denken aan een allergische reactie, maar van wat is de vraag.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:11 schreef Rewimo het volgende:
Anitra, dat klinkt als een of andere allergische reactie hè. Misschien omdat bomen en struiken weer beginnen uit te lopen? Is ie met zoiets in aanraking geweest? Kan natuurlijk makkelijk als ze aan het wandelen waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |