abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35991772
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:55 schreef dVTB het volgende:

[..]

Zegt de El Tahweed moskee je iets?
En? Wat is ermee Je kijkt naar 1 uitspraak waarbij het kennelijk tot de rechter is gekomen. Misschien zijn er andersom ook wel heel veel haatzaaiers onder ongelovigen, maar waarbij er geen rechtszaak van gemaakt wordt. t
Allah Al Watan Al Malik
pi_35992167
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nergens voor. Waar ik bang voor was, is allang bewaarheid. Marokkaanse en Turkse maatschappijen die volledig los van de Nederlandse maatschappij bestaan.

Het zal mij verder een rotzorg zijn aangezien ik niet in de Randstad woon, maar ik denk dat we recht afstevenen op een situatie waarbij onze grote steden veranderen in ghetto's waar geen mens meer wil wonen. Er zijn nu al zat mensen die de steden ontvluchten omdat ze zich er niet meer veilig voelen. Dat wordt denk ik alleen maar erger.
De Randstad

Voor elk wat wils en alles waar jij het over is totaal niet herkenbaar voor mij.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35992619
Als de koran aangehaald wordt om wereldwijde bomaanslagen te rechtvaardigen, hadden ze dat boek al langer op de brandstapel moeten gooien.
Ach, voor 't zelfde geld worden wij allen gewoon in die richting gestuurd ... iemand wil haat zaaien ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:50:44 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35993182
'Mensen plegen in naam van hun voetbalclub ook vernielingen, misdaden, mishandelingen en erger... Kom, laten we nu voetbal af gaan schaffen, dan gaan al die hooligans fijn naar huis thee drinken, en is alles wel en tevree'

Wat denk je zelf?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35993359
Tja, het geloof is wel gebaseerd op haat en terreur (staat allemaal in dat boekje) Maargoed het zal wel botsen op het recht van vrijheid van geloof.
pi_35993417
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:50 schreef Yildiz het volgende:
'Mensen plegen in naam van hun voetbalclub ook vernielingen, misdaden, mishandelingen en erger... Kom, laten we nu voetbal af gaan schaffen, dan gaan al die hooligans fijn naar huis thee drinken, en is alles wel en tevree'

Wat denk je zelf?
Domme, stompzinnige vergelijking. Er is namelijk geen voetbalclub die lectuur uitgeeft waarin fans worden aangezet tot het plegen van vernielingen of misdaden.
pi_35995755
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:08 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het er meer om gaat om de Koran als zijnde wetboek/voorschriften te verbieden, oftewel een soort van verordening dat de Koran nooit boven de wet mag staan.
Als leesboekje zal het niet verboden worden. Je kunt je er dan gewoon niet op beroepen. En dat lijkt me prima.
Voila, de spijker op zijn kop enzo...;)
pi_35996077
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ach, de bekende extreem-rechtse retoriek weer: de islam staat voor terrorisme, de profeet Mohammed was gewelddadig, moslimlanden onderdrukken christenen, de Islam is niet tolerant en we moeten geen ruimte geven aan zo'n onderdrukkend geloof.

Ik geloof het allemaal wel.
Islam staat niet voor terrorisme maar....

Nee, die weg gaan we NIET inslaan, klagen over deze moderatie kan via de welbekende weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 13-03-2006 17:28:28 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:41:39 #109
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_35996596
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:50 schreef Yildiz het volgende:

Wat denk je zelf?
En om dat te versterken kunnen we nog even aanhalen wat de neven-activiteiten waren van de voetbal-club van Winnie Mandela. Dat was een moord- en martel-commando om dissidente groepen in de townships onder controle te houden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_35997257
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ach, de bekende extreem-rechtse retoriek weer: de islam staat voor terrorisme, de profeet Mohammed was gewelddadig, moslimlanden onderdrukken christenen, de Islam is niet tolerant en we moeten geen ruimte geven aan zo'n onderdrukkend geloof.

Ik geloof het allemaal wel.
Rephrase:
aangaande Mohammed zijn de door jouw aangehaalde dingen (en nog wel wat meer andere zaken) HISTORISCH BEWEZEN FEITEN

zo beter bierleerling?
pi_35997377
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:05 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Rephrase:
aangaande Mohgammed zijn de door jouw aangehaalde dingen (en nog wel wat meer andere zaken) HISTORISCH BEWEZEN FEITEN
Tevens is er historisch bewezen dat in de middeleeuwen in Europa kinderen werden uitgehuwelijkt aan de adelijke stand en dat men plunderde op grote schaal. En dat de RK geestelijken nog steeds zich bedienen van koorknaapjes.

Nou graag weer ontopic.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35997494
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Tevens is er historisch bewezen dat in de middeleeuwen in Europa kinderen werden uitgehuwelijkt aan de adelijke stand en dat men plunderde op grote schaal. En dat de RK geestelijken nog steeds zich bedienen van koorknaapjes.

Nou graag weer ontopic.
Al mijn argumenten, wat doe je
pi_35997521
quote:

[..]

Nou graag weer ontopic.
Uithuwelijken inderdaad na menstruatie = volwassenheid.....
Leenstelsel hadden we ook in europa....maar jeweetwelwie was toch echt geen leenheer...evenmin noemden europese leenheren zich profeet.

En er is geen katholiek die zal ontkennen dat er pedofielie plaats heeft gevonden in de RK kerk.
Er is ook geen katholiek die dat zal verdedigen....

Dus wat is je punt..... kom eens van je muticulturele paard af
pi_35997582
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:15 schreef desiredbard het volgende:

[..]

oh en in de islam niet?
pi_35997616
quote:
En er is geen katholiek die zal ontkennen dat er pedofielie plaats heeft gevonden in de RK kerk.
Is het echt zo? Is dit dan de oorzaak dat de kerken er ongeveer net zo prompt mee voor de dag komen als het gemiddelde studentenbestuur?
pi_35997799
quote:

[..]

..... kom eens van je muticulturele paard af
Dat kan ik niet daar ik het product ben van het multiculturele paard, net als mijn dochter en mijn ouders.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36004932
quote:

[..]

Nou graag weer ontopic.
En daar wordt dan ook geen geheim van gemaakt, laat staan dat mensen die op deze feiten wijzen als extremistisch worden weg gezet, en al helemaal niet worden bedreigd.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:26:02 #118
3542 Gia
User under construction
pi_36013437
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

oh en in de islam niet?
Ongesteld met 7 jaar?
pi_36022003
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Ongesteld met 7 jaar?
Ze werd inderdaad uitgehuwelijkt voor haar menstuatie, maar verbleef tot haar menstruatie gewoon bij haar vader Abu Bakr.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36025361
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Ongesteld met 7 jaar?
9 jaar, doe je huiswerk eens goed.
pi_36025379
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze werd inderdaad uitgehuwelijkt voor haar menstuatie, maar verbleef tot haar menstruatie gewoon bij haar vader Abu Bakr.
inval moslim
pi_36026603
quote:

[..]

Leenstelsel hadden we ook in europa....maar jeweetwelwie was toch echt geen leenheer...evenmin noemden europese leenheren zich profeet.

Er is ook geen katholiek die dat zal verdedigen....

Dus wat is je punt..... kom eens van je muticulturele paard af
Er heeft natuurlijk GEEN pedofilie binnen de RKL kerk plaats gevonden.
Leden van de RK Kerk hebben zich aan Pedofilie schuldig gemaakt , maar dat heeft natuurlijk geen ene ruk met de leer van de RK kerk te maken

Rethorische Hygiene aub.
pi_36028596
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:30 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Er heeft natuurlijk GEEN pedofilie binnen de RKL kerk plaats gevonden.
Leden van de RK Kerk hebben zich aan Pedofilie schuldig gemaakt , maar dat heeft natuurlijk geen ene ruk met de leer van de RK kerk te maken

Rethorische Hygiene aub.
Het is anders wel bijna gewoonte te noemen. Een soort van pedofilie-cultuur hangt er.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:42:34 #124
3542 Gia
User under construction
pi_36028947
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

9 jaar, doe je huiswerk eens goed.
7 jaar. Het huwelijk werd geconsumeerd, om het maar netjes te zeggen, toen ze 9 was.

En ook 9 is erg jong voor je eerste menstruatie, maar goed, het komt voor.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:44:46 #125
3542 Gia
User under construction
pi_36029002
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is anders wel bijna gewoonte te noemen. Een soort van pedofilie-cultuur hangt er.
Incest komt vaker voor dan sexueel misbruik door een priester.
1 op de 3 vrouwen is slachtoffer van incest.
16 % van de mannen.

Dit komt in alle lagen van de bevolking voor, gelovig of niet, arm en rijk, allochtoon en autochtoon.
pi_36029022
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

inval moslim
-Rabia Al-Basri
pi_36029046
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Incest komt vaker voor dan sexueel misbruik door een priester.
1 op de 3 vrouwen is slachtoffer van incest.
16 % van de mannen.

Dit komt in alle lagen van de bevolking voor, gelovig of niet, arm en rijk, allochtoon en autochtoon.
1 op de 3? Hoe kom je hier aan?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:57:53 #128
3542 Gia
User under construction
pi_36029337
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

1 op de 3? Hoe kom je hier aan?
http://www.annedevries.nl/nieuw/incestpastoraat.html
quote:
Cijfers en verspreiding:
Over vrouwen als slachtoffers is het meest bekend. Uit een onderzoek van Nel Draaijer van 1988 blijkt dat 1 op de 3 vrouwen in de leeftijd van 0 - 16 jaar zijdelings te maken heeft gehad met incest en 1 op de 6 daardoor diepgaand beschadigd is. Schattingen over mannelijke slachtoffers spreken van 15 % van het totaal aantal slachtoffers. Incest komt in alle maatschappelijke lagen van de samenleving voor. Het aantal slachtoffers binnen de kerk is even hoog als er buiten. Over daders is h eel weinig bekend als het om aantallen gaat.
Staat dus duidelijk dat het niet uitmaakt of je tot een kerk behoord of niet en dat het in alle lagen van de bevolking voorkomt.

Als je gaat zoeken zullen deze cijfers vast ook nog wel op andere sites te vinden zijn.

Het is echter 'schandaliger' als een priester het doet. En men wil graag doen voorkomen alsof alle priesters dat doen.

In een ander topic stond dat 3 % van de priesters in een Iers Bisdom zich hier schuldig aan hadden gemaakt. 350 kinderen in 66 jaar. Wat zou dit percentage zijn?
pi_36029956
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:42 schreef Gia het volgende:

[..]

7 jaar. Het huwelijk werd geconsumeerd, om het maar netjes te zeggen, toen ze 9 was.

En ook 9 is erg jong voor je eerste menstruatie, maar goed, het komt voor.
Nogmaals fout, ze was 6 jaar en 9 toen ze consumeerden.
Kom mij niet les lezen.
pi_36029984
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

pi_36030041
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_36030102
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

Veel verdiept in Aisha en Mohammed?
pi_36030303
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Veel verdiept in Aisha en Mohammed?
Nee niet echt. Lees af en toe wel eens een boek, maar dit had ik geloof ik gelezen in Mohammed, een westerse poging tot begrip van de Islam van Karen Armstrong. Een wetenschappelijk stuk. Het is heel interessant hoe zij een hele hoop vooroordelen over de Islam en de Profeet onderuit haalt. In dit geval dus dat hij pedo zou zijn en o.a. over anti-semitisme in de Islam en natuurlijk dat de Islam als religie oorlogschzuchtig zou zijn.

http://winkel.bruna.nl/Au(...)K,046/9041410481.htm
-Rabia Al-Basri
pi_36030450
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee niet echt. Lees af en toe wel eens een boek, maar dit had ik geloof ik gelezen in Mohammed, een westerse poging tot begrip van de Islam van Karen Armstrong. Een wetenschappelijk stuk. Het is heel interessant hoe zij een hele hoop vooroordelen over de Islam en de Profeet onderuit haalt. In dit geval dus dat hij pedo zou zijn en o.a. over anti-semitisme in de Islam en natuurlijk dat de Islam als religie oorlogschzuchtig zou zijn.

http://winkel.bruna.nl/Au(...)K,046/9041410481.htm
Gelezen.. Idd een heel fijn boek
  woensdag 15 maart 2006 @ 07:25:13 #135
3542 Gia
User under construction
pi_36045489
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:38 schreef Slayage het volgende:

In dit geval dus dat hij pedo zou zijn
Want dat ben je niet als je een huwelijk met een 9-jarig kind consumeert!!
pi_36045863
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Want dat ben je niet als je een huwelijk met een 9-jarig kind consumeert!!
nee
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:29:14 #137
3542 Gia
User under construction
pi_36048145
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 08:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee
Dan ben jij één van de weinigen die dat vindt.
De meeste mensen vinden sex met een 9-jarig kind onder pedofilie vallen.
pi_36049458
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ieder normaal weldenkend mens vindt dat.
Niet voor de poes
pi_36050490
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Ieder normaal weldenkend mens vindt dat.
De standaarden anno 2006 kan je niet vergeleken met de standaarden van de 7e eeuw lijkt. Als je ongesteld wordt en zelf kinderen kan baren, ben je ook geen kind meer vind ik, maar dat hang ook weer van af wat je onder kind verstaat.

Hoe dan ook dit is gewoon een non discussie.
-Rabia Al-Basri
pi_36052320
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

De standaarden anno 2006 kan je niet vergeleken met de standaarden van de 7e eeuw lijkt. Als je ongesteld wordt en zelf kinderen kan baren, ben je ook geen kind meer vind ik, maar dat hang ook weer van af wat je onder kind verstaat.

Kinderen veranderen niet. Wacht maar totdat je zelf kinderen hebt dan zul je het wel uit je hoofd laten om zulke onzin te verkondigen smeerlap.
pi_36052882
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kinderen veranderen niet. Wacht maar totdat je zelf kinderen hebt dan zul je het wel uit je hoofd laten om zulke onzin te verkondigen smeerlap.

Prettig als ik weet wat voor mensen ik voor me heb. Leuke homepage
http://www.thereligionofpeace.com/
-Rabia Al-Basri
pi_36056312
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Standplaatsgebondenheid
pi_36060367
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Prettig als ik weet wat voor mensen ik voor me heb. Leuke homepage
http://www.thereligionofpeace.com/
Inderdaad niet al te fris (schrok er zelf van toen ik hem weer zag). Heb hem er gelijk uitgegooid.
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:24:27 #144
3542 Gia
User under construction
pi_36063298
quote:

[..]

Kinderen worden doorgaans niet op hun 9de al ongesteld. Dat zijn echt uitzonderingen.

Daarbij is een kind van 9 ongeveer 1.40 m lang. Probeer dat nou eens voor je te zien, een man van in de 40 met een kindje van 9 jaar.
Als je dat dan nog niet walgelijk vindt.....
pi_36063349
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderen worden doorgaans niet op hun 9de al ongesteld. Dat zijn echt uitzonderingen.

Daarbij is een kind van 9 ongeveer 1.40 m lang. Probeer dat nou eens voor je te zien, een man van in de 40 met een kindje van 9 jaar.
agreed meende zelfs dat mohammed in de 50 was.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36063385
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]

In Arabische schiereiland waren jongens van 15 al generalen en oorlogsstrategen
pi_36063412
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Arabische schiereiland waren jongens van 15 al generalen en oorlogsstrategen
en dan durven ze de islam nog de religie van de vrede te noemen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:29:43 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36063470
Zeg, nemen jullie dit topic nog serieus? De laatste posts gaan echt totaal nergens over.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36063487
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en dan durven ze de islam nog de religie van de vrede te noemen
Jammer dat je niet inhoudelijk er op in gaat, niet echt een waardig discussie partner dus.
pi_36063763
quote:

[..]

Ik las in een ander topic dat in iran meisjes met 9 al als volwassen worden beschouwt en mogen worden uitgehuwelijkt. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen ?

Zou graag willen weten hou dat zit ?
pi_36063907
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik las in een ander topic dat in iran meisjes met 9 al als volwassen worden beschouwt en mogen worden uitgehuwelijkt. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen ?

Zou graag willen weten hou dat zit ?
Men zal zich toch eerst moeten richten op je bron
pi_36064111
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 09:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet volgens Iraanse begrippen.
Daar zijn meisjes op hun 9de volwassen en jongens op hun 15de.
Dat las ik in een ander topic.. Gia zei dat .
pi_36064256
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Dat las ik in een ander topic.. Gia zei dat .
`Vooralsnog bronloos he
pi_36064525
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

`Vooralsnog bronloos he
Ik stelde niets, vroeg alleen of iemand weet hoe het zit.

pi_36064670
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 19:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik stelde niets, vroeg alleen of iemand weet hoe het zit.

Ja goed, ik kan nu wel alles hardnekkig gaan ontkennen of waar verklaren, maar als ik jou geen bron kan geven ben je natuurlijk nergens
pi_36066826
nou ik geloof je ook wel zonder bronnen hoor
pi_36066926
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nou ik geloof je ook wel zonder bronnen hoor
dan zou ik zeggen dat het volgens mij niet geval is
pi_36067274
ik heb het snel nog even gezocht

volgens het ministeri van buitenlandse zaken kunnen meisjes vanaf de leeftijd van 9 jaar worden uitgehuwelijkt in iran

in de praktijk gebeurt dit weinig, maar het kan wel zeg maar

http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=MBZ421692
pi_36067376
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:29 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

volgens het ministeri van buitenlandse zaken kunnen meisjes vanaf de leeftijd van 9 jaar worden uitgehuwelijkt in iran

Iraans regering is er in ieder geval wel tegen
pi_36067507
tegen de Shari'a-wetgeving ?

weet je dat wel zeker.. ?
pi_36067593
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:29 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Volgens mij mag het officieel wel ivm de huwelijk vd Profeet met Aisha. Meen me dit te herinneren van een lezing over huwelijk binnen de Islam. Kan alleen effe geen links vinden.

Wat info van Islamonine voor de geinteresseerden over oa de huwelijken van de Profeet.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=1119503547538
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')