Nop, daarom zei ik ook "onterechte reputatie".quote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef Yildiz het volgende:
Waren ze dat dan?
Ah, herstellen van democratieen, nou, daar moeten we de VS voor hebben. Geweldig werk geleverd in Afghanistan en Irak. Of neem Palestina, als de winnaar van de verkiezingen ons niet aanstaat doen we net alsof ze er niet zijn. Of beter nog, we steunen martelende dicataturen als ze voor ons martelen a la Uzbekistan.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:35 schreef dVTB het volgende:
Het gaat er niet alleen om hoe iets tot stand komt, maar ook wat er vervolgens gebeurt. Oppositiekandidaten in Iran wordt de mond gesnoerd, of erger. Mensen met een afwijkende mening moeten vrezen voor hun leven en de conservatieve Raad van Hoeders manipuleert verkiezingen. Dat lijkt me allemaal allesbehalve democratisch. Dus als de VS zou besluiten om Iran om die redenen binnen te vallen, dan kan dat prima onder de noemen 'bescherming van democratie', of beter gezegd: HERSTEL van de democratie.
Leer eerst maar eens "nuclear" spellen voordat je jezelf met de grote mensenwereld bezighoud.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:10 schreef doesss het volgende:
[quote]Op zaterdag 11 maart 2006 12:28 schreef Boswachtertje het volgende:
I've got two words for you: Nucliar fucking weapons! Because we got the bombs![]()
Whoeeee!quote:Op maandag 20 maart 2006 17:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens "nuclear" spellen voordat je jezelf met de grote mensenwereld bezighoud.
Heb je je koffers al gepakt voor je verhuizing naar Teheran?quote:In ieder geval vind ik het ronduit schandelijk dat een man als O'Reilly zulke uitspraken kan doen op nationale televisie.
Grootheid Bush deed het anders ook verkeerd.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens "nuclear" spellen voordat je jezelf met de grote mensenwereld bezighoud.
Oké, dus jij zegt eigenlijk dat een democratie alleen een échte democratie is als de stemgerechtigden kiezen voor een staat naar Westers model... Dan is het woord "democratie" denk ik niet op zijn plaats.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:35 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om hoe iets tot stand komt, maar ook wat er vervolgens gebeurt. Oppositiekandidaten in Iran wordt de mond gesnoerd, of erger. Mensen met een afwijkende mening moeten vrezen voor hun leven en de conservatieve Raad van Hoeders manipuleert verkiezingen. Dat lijkt me allemaal allesbehalve democratisch. Dus als de VS zou besluiten om Iran om die redenen binnen te vallen, dan kan dat prima onder de noemen 'bescherming van democratie', of beter gezegd: HERSTEL van de democratie.
Geldt dat ook voor grammaticale regels met betrekking tot het vervoegen van werkwoorden?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik dank de Heer eerlijk gezegd eerder dat George W. Bush president is van Amerika en niet Iran.quote:Op maandag 20 maart 2006 04:05 schreef StefanP het volgende:
En dan kun je kankeren wat je wil op de VS, maar dank de heer maar op je blote knietjes dat de VS de enige wereldmacht is en niet -bijvoorbeeld- Iran..
Mwah, ik had het liever andersom gezien.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef Monidique het volgende:
Ik dank de Heer eerlijk gezegd eerder dat George W. Bush president is van Amerika en niet Iran.
quote:Op maandag 20 maart 2006 16:00 schreef popolon het volgende:
The Daily Show's Stewart responds to O'Reilly's misleading attack Oudje al.
O'Reilly wordt regelmatig op de hak genomen in de Daily Show.
Op de website van the Daily Show kun je ze terugkijken.
Je moet die aflevering eens zien waarin hij zelf te gast is, je lacht je kapot.quote:
Bushquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Grootheid Bush deed het anders ook verkeerd.
Dat woord spellen.
Zie de documentaire Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004) voor een compleet beeld van die zender. Daarin wordt ook door iemand gezegd dat Fox News als het ware al het journalisme heeft weggelaten, en alleen nog maar meningen uitzend. Want van meningen kan je niet bewijzen dat ze incorrect zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:28 schreef Boswachtertje het volgende:
In ieder geval vind ik het ronduit schandelijk dat een man als O'Reilly zulke uitspraken kan doen op nationale televisie. Enige juiste feiten neerleggen op tafel is daarentegen broodnodig!
Dan hebben we er een stuk of 200-300 in de wereld..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
het is gewoon de anti-christ
quote:Op maandag 20 maart 2006 04:05 schreef StefanP het volgende:
O'Reilly
In dit geval dan. Iran moet met de grond gelijk gemaakt worden. Die religieuze fanatici daar zijn nergens goed voor. Je gelooft toch niet echt dat die lui het beste voor hebben met de wereld? En dan kun je kankeren wat je wil op de VS, maar dank de heer maar op je blote knietjes dat de VS de enige wereldmacht is en niet -bijvoorbeeld- Iran. Want dan zat je niet lekker veilig achter je PCtje hoor. Denk daar maar eens goed en lang over na. Kijk maar eens naar China, de voormalige USSR, Noord-Korea, voormalig Kambodja. Hetzelfde soort tuig waar de VS je tegen beschermt, en waar je nu "bully!" voor schreeuwt. Wees ze maar dankbaar.
Het is doodzonde dat de VS in Irak zijn, anders waren die gevaarlijke idioten in Iran allang aangepakt. Van mij mag er gerust een atoombom op gegooid worden, daar hoeft geen soldaat aan opgeofferd te worden. En dat mag gerust gezegd worden. Ook op nationwide TV.
Dat mag best wel eens gezegd worden inderdaad. Laten we vooral niet alles over 1 kam scheren, want daar bereiken we alleen mee dat de polarisatie nog verder doorwerkt (dan dat deze al deed)..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:31 schreef eL. het volgende:
Volgens mij irriteert het gros zich trouwens niet aan de VS, maar aan de regering Bush; voor mij een wezenlijk verschil eigenlijk.
Ja, precies. De meeste Amerikanen valt niks te verwijten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:31 schreef eL. het volgende:
Volgens mij irriteert het gros zich trouwens niet aan de VS, maar aan de regering Bush; voor mij een wezenlijk verschil eigenlijk.
Jouw reactie is net zo kortzichtig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval goed je best gedaan om in te burgeren, je voldoet in dit stuk perfect aan mijn denkbeeld over de stereotype amerikaan.
Een atoombom nog wel, die duizende onschuldigen die dan sterven maakt ook niet uit he? Echt om zulke uitspraken hoop ik dat er in Amerika eens iets fout gaat met een kerncentrale, zo verschrikkelijk kortzichtig.
Ik hoop 't wel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:31 schreef eL. het volgende:
Inderdaad, een feit wat door sommigen helaas weleens vergeten wordt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:31 schreef eL. het volgende:
echtwaarquote:
Hier staat ie onlinequote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:03 schreef BdR het volgende:
[..]
Zie de documentaire Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004) voor een compleet beeld van die zender. Daarin wordt ook door iemand gezegd dat Fox News als het ware al het journalisme heeft weggelaten, en alleen nog maar meningen uitzend. Want van meningen kan je niet bewijzen dat ze incorrect zijn.
[afbeelding]
"no, you shut up!! okay, cut his mike.."
Ik heb nog steeds geen flauw idee wat die smiley nou moet betekenen dus laat maar.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
echtwaar![]()
misschien volgende keer eenbijzetten ofzo.
Ik ga em eens kijken, het is de meest bekeken nieuwszender van de VS. Damn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:23 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Hier staat ie online
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/19365659/
Wat een afschuwelijke man is dat
BloundHoundFromHell. Ook hij doet debiele uitspraken, waarvan iedereen weet dat hij ze niet meent, maar ze slechts uitspreekt om de hilariteit erom.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:34 schreef Lyrebird het volgende:
Wat betekent BHFH?
Leg ons dan eens even rustig, stap voor stap, uit op welke manier je het met hem eens bent.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
Ik meen wel degelijk dat Bill O'Reilly een geweldige kerel is. Met de mitsen en maren, zoals ik in mijn eerdere posting aangeef.
Even serieus...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
Ik meen wel degelijk dat Bill O'Reilly een geweldige kerel is. Met de mitsen en maren, zoals ik in mijn eerdere posting aangeef.
bronquote:Spindoctors in Nederland
Wat zijn spindoctors en hoeveel macht hebben zij?
Een zender als Fox kennen we in Nederland niet, maar wie beheerst en kiest bij ons de inhoud van het nieuws? Bepalen de media de politieke agenda of bepaalt de politiek de inhoud van de media? En wie zijn in het laatste geval het belangrijkst: de politici zelf of hun spindoctors? Hoeveel macht hebben zij en wat is een spindoctor eigenlijk?
Het fenomeen spindoctor komt uit Amerika. De term duikt voor het eerst op tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne van 1992. De propagandamachine die Bill Clinton om zich heen verzamelde was nooit eerder vertoond en spindoctor werd een nieuw begrip. Spindoctoring betekent zoveel als de waarheid zó brengen dat je hem als het ware 'spint': verdraaid op een manier die voor jou het voordeligst is. Een spindoctor is over het algemeen een deskundige die wordt ingehuurd door bedrijven, instanties of politici die zorgen dat hun werkgever zo positief mogelijk in het nieuws komt.
Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatiewetenschappen aan de UvA: 'Spindoctoring is een bepaalde manier van duiding geven aan een bericht. Het is absoluut geen nieuw fenomeen, het is zo oud als de wereld en iedereen gebruikt het constant. Communicatie zonder spinning is ondenkbaar, je verdraait altijd de waarheid in jouw voordeel. Zodoende spint elk mens, het verschil met professionele spindoctors is dat ze het bewust en niet alleen voor zichzelf doen.'
Phillip van Praag, politicoloog en communicatiewetenschapper: "De laatste tien jaar is spindoctoring steeds belangrijker geworden. Politici steken er steeds meer tijd en geld in, omdat men zich bewuster is van het belang van goede communicatie. Een spindoctor heeft continu contact met journalisten in de hoop dat hun werkgever en zijn besluiten positief in de media komen."
Een van de eerste en bekendste spindoctors van Nederland, Kay van de Linde, heeft het vak in Amerika geleerd. Daar was hij onder meer spindoctor van de New Yorkse burgemeester Guilliani. Toen hij na twintig jaar terugkwam in Nederland werd hij de spindoctor van Pim Fortuyn. "Ach ja, die term, de Nederlandse media gaven mij al snel dat predikaat. Ik vind het eigenlijk wel grappig, mensen weten nooit precies wat het betekent, dus dan kan ik het uitleggen zoals ik het wil. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik spin. Ik werk duidelijk voor een klant en ben ingehuurd om diegene zo positief mogelijk in de media te laten verschijnen. Dat is een groot verschil met een voorlichter. Een voorlichter moet neutraal en objectief zijn, dat is in ieder geval de bedoeling. Ik geef toe dat ik absoluut niet neutraal ben, maar die openheid is dan ook belangrijk. Een ander ding is liegen, dat zou ik nooit van mijn leven doen. Ik loop graag nog een aantal jaartjes mee in dit vak en dat zou mijn reputatie ernstig schaden.'
Van Ruler: 'Het feit dat iedereen zo over spindoctors valt is ook een nieuwe ontwikkeling. Men vraagt zich af hoe ver het allemaal gaat en of we ons ooit nog een objectief oordeel kunnen vormen over een onderwerp. Die zorg is een ontwikkeling van de laatste jaren: vroeger maakten wij ons helemaal niet druk over of we alles wel wisten. Je keek en luisterde naar de omroep die bij je zuil paste en dat was de waarheid. Klaar uit. Vanaf de jaren zestig kwam er veel meer aandacht voor pluriformiteit.'
Van de Linde: 'Objectiviteit bestaat niet. Nooit. Daarom is het belangrijk duidelijk te zijn in waar je voor staat. Ook en juist de journalisten. De eindredacteur van het NOS journaal is de grootste en belangrijkste spindoctor van Nederland. Als hij bepaalt niets over Darfur uit te zenden, waar momenteel zo'n zeshonderd mensen per dag de dood vinden, komt het niet op televisie. Dan is het dus ook geen nieuws. Maar er wordt wel een soort objectiviteit gesuggereerd. Dat zie je ook nu bij de Amerikaanse verkiezingen, er is een totaal subjectieve berichtgeving. In Nederland zijn de Republikeinen de facto fout. En de NOS heeft volgens iedereen de waarheid in pacht. Dat is iets waar ik me zorgen over maak.'
Van de Linde vervolgt: 'Ik vind Fox een eerlijk nieuwsstation, omdat het er duidelijk voor uit komt rechts te zijn. Toen Roger Ailes in 1996 Fox oprichtte had hij een helder doel voor ogen: hij wilde naast alle democratische en linkse nieuwszenders ook een rechts kanaal. Het is duidelijk dat als iemand als Ailes (voormalig spindoctor van Reagan) een nieuwskanaal opricht dat niet neutraal is. Helaas weten Nederlandse kijkers van Outfoxed dat niet. Door deze film wordt alleen het bestaande beeld van Amerika bevestigd. De term "Fair and Balanced" slaat dan ook meer op het hele medialandschap in Amerika: met de zender Fox is er een balans in de nieuwsvoorziening. Dat laatste is in Nederland ver te zoeken, de media zijn bij ons voor een groot deel in handen van linkse journalisten die net doen alsof ze objectief zijn. Outfoxed is precies hetzelfde, het is in feite propaganda.'
Van Ruler: 'In Nederland hebben we een ander soort democratisch bestel dan in de Verenigde Staten. Met een beetje geluk hebben we wel vijftien partijen. Dat vertaalt zich in onze media. Omdat er verschillende partijen in het geding zijn hebben we veel meer rust en pluriformiteit. De angst voor 'Amerikaanse toestanden' is dan ook ongegrond: een zender als Fox zou hier wel kunnen bestaan, maar zolang er verschillende zenders zijn zal niemand daar echt van wakker liggen. In Amerika is de politiek en daarom de media dermate gepolariseerd dat Fox veel meer macht heeft. Bij ons hebben er altijd veel meer partijen belangen en invloed.'
Van Praag; 'Fox in Nederland is zeker niet ondenkbaar. Juridisch is het in ieder geval mogelijk. Als je een nieuwe zender begint en je daarom niet te maken hebt met een redactiestatuut kan je in principe doen wat je wilt. Qua moraal zullen de Nederlanders het misschien iets minder makkelijk pikken dan in de Verenigde Staten, maar uitsluiten doe ik het zeker niet. Kijk maar naar Berlusconi. Nederlanders willen in den beginne ook gewoon vermaakt worden.
Een tijd geleden zag ik iemand op straat zeggen:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat heb je in hemelsnaam aan de een nieuwskanaal dat niet objectief is, of er naar probeert te streven? Het slaat werkelijk nergens op. Een nieuwskanaal dat toegeeft niet objectiet te zijn, zendt dus propaganda uit en dat is wat FOX ook doet. En omdat FOX het ook nog op een hele enge manier doet (al die presentator schreeuwen maar, zijn onfatsoenlijk en arrogant) en tweedracht zaait lijkt het me niet bevordelijk voor de democratie. Ik mag toch hopen dat zo'n zender nooit in Nederland komt.
Hele artikelquote:O'Reilly, editor spar over sex-offender case
DAYTON | Managers of the Dayton Daily News have received more than 1,000 e-mails from fans of Fox News talk show host Bill O'Reilly after O'Reilly's Web site and television program slammed the paper for an editorial that he says makes it "the most friendly (newspaper) to child rapists" in America.
The Dayton Daily News editorial, which ran Sunday, cautioned against those who have called for removing Judge John Connor of Franklin County Common Pleas Court, without a formal complaint or investigation, after Connor gave probation and house arrest instead of prison to a man convicted of repeatedly raping two boys.
The defendant, Andew Selva, had been charged with 20 counts of rape, but prosecutors made mistakes in listing the boys' names on the indictment and tried unsuccessfully to change the errors.
Top Republican leaders in Ohio began pressing for the removal of Connor after O'Reilly called for his impeachment on his talk show.
Jeff Bruce, editor of the Dayton Daily News, defended the paper's editorial Tuesday and took O'Reilly to task for inflammatory journalism.
"We never defended Judge Connor's decision to sentence a child molester to a year of house arrest and five years' probation," Bruce said Tuesday in a prepared statement. "What we said is that if the judge deserves to be removed from office, then due process should be followed – the same sort of due process that Bill O'Reilly relied upon when he was sued (for sexual harassment) and, ultimately, settled out of court."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |