abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35937660
Kut V8 geluid.. net alsof ze er een belabbere demper op hebben gezet
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:06:29 #102
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35937682
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:05 schreef Giem het volgende:
Kut V8 geluid.. net alsof ze er een belabbere demper op hebben gezet
Klinkt echt een stuk minder spectaculair in vergelijking met de V10.
pi_35937699
Die Schumacher...voor bijna elke bocht zit ie met zijn rembalans te spelen. Netjes hoor
Calmer than you are
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:08:48 #104
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_35937749
Massa verbaast me echt
pi_35937765
Massa houd shumi bij.. kun je dus toe zien dat die man oud word en de auto gewoon erg goed is
pi_35937767
Hopen dat Ferrari dit vast kan houden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:09:27 #107
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35937769
Heidfeld
pi_35937783
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Massa verbaast me echt
Dat zeg ik.. de ferrari is gewoon erg goed
pi_35937815
Ferrari
pi_35937816
SCHUMACHERRRRRRRRRRRRR
Calmer than you are
pi_35937818
Toch verrassend voor mij iig dat MSC pole pakt.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 11 maart 2006 @ 13:10:41 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_35937819
schumi pole
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_35937825
Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_35937826
Michael Schumacher

He's back
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_35937827
Schumi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gogogogogogogogo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:11:00 #116
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35937830
Forza Ferrari Pole record eraan!

Najah eraan, dat gebeurd nog dat is zeker. Hij heeft hem iig geevenaard
pi_35937842
Sjoem
pi_35937844
Ferrari
pi_35937857
Ze zijn er echt blij mee, heerlijk
pi_35937862
Zo...Massa slaat het sleutelbeen van Schumacher ff terug
Calmer than you are
pi_35937907
Volledige uitslag:

  FOK!fotograaf zaterdag 11 maart 2006 @ 13:13:31 #122
842 Zorro
Z
pi_35937917
Mol kan lullen zoveel hij wil maar voor mij is het duidelijk: Schumacher als eerste naar binnen voor nieuwe banden, hoefde dus niet veel brandstof leeg te rijden, dus het lichtst van allemaal morgen. Alonso, Fisichella en Montoya erg laat naar binnen, dus morgen veel brandstof.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_35937923
pi_35937925
Wat een treffende reclame op de zijkant van die mercedessen zeg.

"keep walking"
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:15:24 #125
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35937971
uuhhm persconferentie met Schumacher.. ja, tijd om wat anders te gaan doen.

Hopen dat McLaren en de anderen morgen wat beter op snelheid zijn.
pi_35937981
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 11 maart 2006 @ 13:16:52 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_35938014
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
12.30u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_35938026
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef -Hans- het volgende:
uuhhm persconferentie met Schumacher.. ja, tijd om wat anders te gaan doen.

sportief
pi_35938029
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
Half 1 volgens mij
Calmer than you are
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:17:28 #130
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35938032
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
Om even alle twijfels weg te werken;

Volgens SBS Autosport:

Zaterdag 11 maart
11.55 uur: kwalificatie GP Bahrein
Live verslag van de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. Olav Mol en pitreporter Jack Plooij doen verslag van de kwalificatie. In de studio blikt Viktor Brand of Edward van Cuilenborg samen met race-experts terug op de kwalificatie en bespreken ze de gevolgen daarvan voor de rest van het raceweekend.

Zondag 12 maart
9.25 uur: kwalificatie GP Bahrein (hh)
Live verslag van de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. Olav Mol en pitreporter Jack Plooij doen verslag van de kwalificatie. In de studio blikt Viktor Brand of Edward van Cuilenborg samen met race-experts terug op de kwalificatie en bespreken ze de gevolgen daarvan voor de rest van het raceweekend.

Zondag 12 maart
11.25 uur: Formule 1: GP Bahrein
Voorbeschouwing, live verslag en nabeschouwing van de Grand Prix van Bahrein. Één uur voor de start van iedere Grand Prix blikt Viktor Brand of Edward van Cuilenborg samen met twee race-experts vooruit op de komende Grand Prix. De voorbeschouwing wordt daarnaast gevuld met onder andere het laatste nieuws vanaf het circuit, verslag van de kwalificaties en interviews met rijders. Het verslag van de GP wordt verzorgd door Olav Mol en pitreporter Jack Plooij. In de nabeschouwing wordt er in de studio nagepraat over de race en de gevolgen voor de klassementen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 maart 2006 @ 13:18:07 #131
862 Arcee
Look closer
pi_35938050
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
12:30 uur.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:18:47 #132
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35938068
Klote Fisico!

Hinderde Massa tijdens zijn snelle ronde, anders had Massa de pole gepakt.
pi_35938108
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:17 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Om even alle twijfels weg te werken;

Volgens SBS Autosport:

Zondag 12 maart
9.25 uur: kwalificatie GP Bahrein (hh)
Live verslag van de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. Olav Mol en pitreporter Jack Plooij doen verslag van de kwalificatie. In de studio blikt Viktor Brand of Edward van Cuilenborg samen met race-experts terug op de kwalificatie en bespreken ze de gevolgen daarvan voor de rest van het raceweekend.
Zondag weer een live verslag van de kwalificatie, joh?
Calm down, please!
pi_35938136
(hh)
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:21:45 #135
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35938144
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]


sportief
Std. PR gelul van hem zit ik echt niet te wachten. Maar voor de spanning op de baan is het wel leuk dat de rooien er weer bij zitten.
pi_35938181
Schumi

Alonso

Kimi
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_35938272
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:22 schreef WeebI het volgende:
Schumi

Alonso

Kimi
Wat triest.. Als je nou zei, mclaren
pi_35938282
Als ik het goed zie is Alonso met 1.31.215 de snelste geweest? (Over de hele sessie?)
pi_35938285
Schumi , Felipe , Kimi
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35938297
Juan
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35938307
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:26 schreef Murray het volgende:
Als ik het goed zie is Alonso met 1.31.215 de snelste geweest? (Over de hele sessie?)
Klopt. Maar daar heeft hij uiteindelijk weinig aan gehad.
pi_35938392
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Klopt. Maar daar heeft hij uiteindelijk weinig aan gehad.
Ja maar dat hij in de laatste sessie langzamer is ligt dus waarschijnlijk aan de hoeveelheid brandstof waarmee hij de race wil beginnen.
pi_35938479
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:30 schreef Murray het volgende:

[..]

Ja maar dat hij in de laatste sessie langzamer is ligt dus waarschijnlijk aan de hoeveelheid brandstof waarmee hij de race wil beginnen.
Denk het wel. Al is dat moeilijk te zeggen natuurlijk. We zullen het morgen wel zien.
pi_35938717
Schumi is terug. Morgen gewoon winnen die race
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35939003
Van de top10 hebben alleen Schumacher, Massa en Button hun snelste tijd in de laatste sessie neergezet.

De rest was ineens (veel) langzamer vergeleken met de 2e sessie. Lijkt me wel duidelijk wat hier aan de hand is.
pi_35939027
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:52 schreef Vitalogy het volgende:
Dat is de einduitslag. Niet de actuele situatie van dat moment.
Wacht, ik zit in het verkeerde topic.
ff daar verder
Wacht nu kijk ik niet goed.
pi_35939054
Albers had sneller dan 1.34.4 moeten rijden.
Ok, dat was ook moeilijk geworden.
pi_35939107
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:54 schreef Vitalogy het volgende:
Albers had sneller dan 1.34.4 moeten rijden.
Ok, dat was ook moeilijk geworden.
Had Albers in de top16 willen eindigen dan had hij toch sneller dan Speed moeten rijden in Q1?
Calm down, please!
pi_35939129
Nee sneller dan Liuzzi.
pi_35939161
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Had Albers in de top16 willen eindigen dan had hij toch sneller dan Speed moeten rijden in Q1?
Nee, hij had alleen sneller dan Liuzzi moeten rijden. Ik keek ook even verkeerd. Het is handiger om alleen naar de lijst van het eerste gedeelte te kijken. Daar staat het wel mooi op volgorde.

Klik
pi_35939179
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef Vitalogy het volgende:
Nee sneller dan Liuzzi.
Ah ja zie het nu ook
Calm down, please!
pi_35939238
Morgen wint Renault En ferrari lekker niet!
Tralalalaaa
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:03:41 #153
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35939281
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Morgen wint Renault En ferrari lekker niet!
Groetjes, een gefrusteerde Kimi fan
pi_35939363
Ah, nee hoor. Het is heel jammer wat er gebeurde maar niks aan te doen

Ik vind Renault gewoon een leuker team dan ferrari, dat mag toch? Als ik dan kan kiezen tussen Renault en Ferrari als winnaar is mijn keuze al snel gemaakt
Tralalalaaa
pi_35939482
ik vind het qua circuit niets eigenlijk, grote zandbak daar
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_35939859
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:10 schreef komrad het volgende:
ik vind het qua circuit niets eigenlijk, grote zandbak daar
Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat

Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:28:34 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35939900
Schumi, hij kan het nog steeds.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35940078
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat

Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Tilke
Calm down, please!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:41:27 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35940180
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Raikkonen ging trouwens wel bloed en bloed snel in de eerste sectie maar gezien Montoya z'n tijd zal daar wel een recht stuk bij zitten en hebben ze minder vleugel staan ?
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35940223
Sidekick
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:56:47 #161
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35940538
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
No shit sherlock
pi_35940631
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
En na het verliezen van z'n vleugel was-ie ook nog eens lichter dan de rest
pi_35940710
Goed begin van McLaren .

Ik ben trouwens vergeten om me aan te melden bij de Fok manager.
pi_35940720
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En na het verliezen van z'n vleugel was-ie ook nog eens lichter dan de rest
zo kom je dus niet door de technische keuring he, te licht
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_35940807
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
+2 scherp
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35941818
Weet niet of t al eerder is gevraagd, heb ook geen zin om twee topics door te lezen:

Werkt dit hetzelfde als bij A1? Dat de coureurs zelf mogen bepalen wanneer ze rijden, als ze maar rijden. En als iedereen in de laatste minuten naar buiten gaat, en er komt een rode vlag situatie. Blijft de klok dan doorlopen (net zoals bij A1) of stopt de klok?

edit: renners moet natuurlijk coureurs zijn, lastig dat wielrennen op de achtergrond
pi_35942069
Voor zover ik t mee heb gekregen:
Bij de kwalificatie van de A1 krijg je vier pogingen om een snelste tijd neer te zetten. Van die 4 tellen de twee beste mee. Iedere deel-kwalificatie duurt 15minuten en daarin mag iedereen zelf kiezen wanneer hij naar buiten gaat. Als je naar buiten gaat rijd je een outlap, hotlap, inlap en je bent klaar.

Dat is mijn idee
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35942465
Bij gele vlag blijft de tijd doorlopen maar moet je in die sector zichtbaar snelheid verminderen dus is het in de praktijk niet mogelijk om je tijd te verbeteren.
Bij rode vlag wordt de tijd gestopt en gaat iedereen terug de pitlane in (bij trainingen) of stopt op de grid (bij de race).
pi_35942480
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
En volgende week alweer race twee in Malaysia
Dit wordt een topseizoen!
Calm down, please!
pi_35942573
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
En volgende week alweer race twee in Malaysia
Dit wordt een topseizoen!
Inderdaad érg gave kwalificatie!!
Eén ding vond ik wat onduidelijk en niet geheel logisch: Namelijk dat de hoeveelheid brandstof die aan het begin v/d 3e kwalificatie sessie, dezelfde hoeveelheid moet zijn waarmee je de race aanvangt. Dus dat iedereen als een malle z'n tank leeg ging rijden voordat de 3e sessie pas 'echt' begon wat snelle tijden betreft..
Beter laat je iedereen gewoon met een lege tank gassen en vrij voor de race
pi_35942619
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:24 schreef wh00t het volgende:

[..]

Inderdaad érg gave kwalificatie!!
Eén ding vond ik wat onduidelijk en niet geheel logisch: Namelijk dat de hoeveelheid brandstof die aan het begin v/d 3e kwalificatie sessie, dezelfde hoeveelheid moet zijn waarmee je de race aanvangt. Dus dat iedereen als een malle z'n tank leeg ging rijden voordat de 3e sessie pas 'echt' begon wat snelle tijden betreft..
Beter laat je iedereen gewoon met een lege tank gassen en vrij voor de race
Nee man! Dit geeft de teams buiten de top10 banden- en motorvoordeel ... maakt alles tijdens de race net iets competatiever


edit: bovendien zien de fans nu teminste auto's rijden
Calm down, please!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:31:42 #172
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35942757
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ah, nee hoor. Het is heel jammer wat er gebeurde maar niks aan te doen

Ik vind Renault gewoon een leuker team dan ferrari, dat mag toch? Als ik dan kan kiezen tussen Renault en Ferrari als winnaar is mijn keuze al snel gemaakt
Tuurlijk mag dat
pi_35942786
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee man! Dit geeft de teams buiten de top10 banden- en motorvoordeel ... maakt alles tijdens de race net iets competatiever


edit: bovendien zien de fans nu teminste auto's rijden
Klopt maar dan krijg je weer dat de teams in de vrije trainingen minder km's gaan maken om materiaal te sparen.
En het bandenvoordeel is ook niet van toepassing want je gebruikt gewoon je oude meuk om de tank leeg te rijden, de engine settings zullen anders zijn om de motor te sparen, etc.
Het is een beetje een weegschaal natuurlijk, aan de ene kant wegleggen en aan de andere kant erbij leggen
pi_35942987
Denk ook kaartverkoop tijdens kwali circuits hadden het al moeilijk met inkomsten maar met een kwali als deze zou ik ook wel op de bune willen zitten. Ik neem aan dat meerdere mensen dit beschouwen als een mini-race (net als A1GP).

Wat nu wel leuk is is om scenario's die nu gebeurd zijn tegen het 2005 kwali-format uit te zetten:
- Raikonnen had nog steeds achteraan gestaan gezien hij in z'n eerste snelle lap kaduuk ging;
- Albers had wat verder naar voren gestaan gezien hij last had van verkeer en een betere tijd had kunnen rijden;
- Shumi en Massa hadden achter de Alonso gestaan gezien Alonso de snelste lap heeft;

Iemand meer?

Anywayz, imo maakt deze kwali F1 veul interessanter om naar te kijken
Calm down, please!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:40:16 #175
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35942988
Jacques
Nick
BMW


Wat gaaf zeg zo'n kwali

Op naar de punten voor Jacques ( 6de tijd van de dag )
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35942996
Trouwens echt heel erg benieuwd naar de race van morgen.
Die Raikkonen gaat echt zo hard een sickmotherfucker inhaalrace rijden...
Bahrein is natuurlijk het ideale circuit om naar voren te komen van achteraf.
pi_35943027
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef Googolplexian het volgende:
Denk ook kaartverkoop tijdens kwali circuits hadden het al moeilijk met inkomsten maar met een kwali als deze zou ik ook wel op de bune willen zitten. Ik neem aan dat meerdere mensen dit beschouwen als een mini-race (net als A1GP).

Wat nu wel leuk is is om scenario's die nu gebeurd zijn tegen het 2005 kwali-format uit te zetten:
- Raikonnen had nog steeds achteraan gestaan gezien hij in z'n eerste snelle lap kaduuk ging;
- Albers had wat verder naar voren gestaan gezien hij last had van verkeer en een betere tijd had kunnen rijden;
- Shumi en Massa hadden achter de Alonso gestaan gezien Alonso de snelste lap heeft;

Iemand meer?

Anywayz, imo maakt deze kwali F1 veul interessanter om naar te kijken
Mini race in A1? Als er iets onduidelijk en niet leuk is, dan is het wel het qualifying format van A1...
Ralf Schumacher trouwens...
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:42:08 #178
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35943039
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef wh00t het volgende:
Trouwens echt heel erg benieuwd naar de race van morgen.
Die Raikkonen gaat echt zo hard een sickmotherfucker inhaalrace rijden...
Bahrein is natuurlijk het ideale circuit om naar voren te komen van achteraf.
Eerst bocht komt ie Albers tegen
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:47:00 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35943155
quote:
BRAWN: WE COULD HAVE GONE FASTER
Last Updated: Saturday, 11, March, 2006, 14:22

Ferrari technical director Ross Brawn has warned rivals that the team has not compromised its race strategy to secure the front row for the Bahrain Grand Prix.

The Englishman told ITV Sport presenter Steve Rider that Michael Schumacher and Felipe Massa have maximised their race potential on Sunday by using a 'conservative' qualifying strategy.

"We had two options to go for the last session where we have to use race fuel levels and believe it or not we actually went for the conservative choice," revealed Brawn.

"We had a more aggressive choice which I'm now glad we didn't do because it wouldn't have been quite as strong in the race, so I'm very interested to see how things work out."

Brawn warned against over-confidence despite Ferrari's dominant performance however and added that it was impossible to tell how the Michelin runners would perform in the race.

"I think we have to be cautious because I don't know their tyre properties and characteristics and I don't know what sort of race they are going to plan," he said.

Brawn added that he was surprised that reigning world champions Renault were not closer to the pace in qualifying.

Fernando Alonso ended the session fourth fastest, while Giancarlo Fisichella languished down in ninth.

"We may find that they have got an awful lot of fuel on and they take a different approach to everybody else tomorrow," he said

"But I am personally surprised that they weren't a little closer here."

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=35211
pi_35944992
Ferrari

Nu nog even de race winnen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_35946076
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:18 schreef wh00t het volgende:
Bij gele vlag blijft de tijd doorlopen maar moet je in die sector zichtbaar snelheid verminderen dus is het in de praktijk niet mogelijk om je tijd te verbeteren.
Bij rode vlag wordt de tijd gestopt en gaat iedereen terug de pitlane in (bij trainingen) of stopt op de grid (bij de race).
Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1
Was ik benieuwd naar
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:20:15 #182
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35947719
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:29 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1
Was ik benieuwd naar
andere regels??

de vlag regels zijn over het zelfde
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35948044
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:20 schreef WEST het volgende:

[..]

andere regels??

de vlag regels zijn over het zelfde
precies, wat swetst ie nou
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35953438
quote:
Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel
Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel - Formule1Wereld.nlNauwelijks is Ferrari weer eens op positieve wijze in het nieuws, volgen meteen de eerste klachten.De concurrentie verdenkt Ferrari ervan dat zij een illegale achtervleugel gebruiken. Volgens uitspraken van de andere teams, zou de achtervleugel onder belasting gaan buigen, hetgeen in strijd is met de reglementen. Deze schrijven voor dat “beweegbare aërodynamische hulp”, is verboden. Ferrari werd enkele jaren geleden beschuldigt van hetzelfde feit.

Vanochtend hebben Charlie Whiting en Jo Bauer als technisch gedelegeerden van de FIA de achtervleugel van de Ferrari 248 F1 aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen en kwam men tot de conclusie dat de achtervleugel van de Ferrari's op generlei wijze illegaal is. Het team kreeg van de FIA groen licht om met deze achtervleugel te mogen gaan rijden.

Renault chefingenieur Pat Symonds is allerminst tevreden met de uitspraak van de FIA. “Ik ben hier niet gelukkig mee. In de reglementen staat exact beschreven wat wel en niet is toegestaan. Er bestaan bepaalde regels voor bepaalde onderdelen, maar er bestaan ook algemene regels. Ik weet precies hoe die achtervleugel werkt. En dat is nu niet bepaald wat ervan wordt verwacht, met andere woorden, er klopt iets niet”, aldus Symonds.
Wat een gezeik zeg. Bedenkt ferrari wat en gaan ze snel begint de rest weer te zeiken. De vleugel is toch goed gekeurd
pi_35953878
Die spiegeltjes van de Renault wapperden ook leuk mee in de wind zeg.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35954061
Zeg dan als Renault man niets. Je komt sowieso over als slechte verliezer, zelfs als je achteraf gelijk zou krijgen. Zielig dat dit nodig is
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35954161
Nou ja, er staan nogal wat belangen op het spel, dus als een ander team onrechtmatig voordeel heeft, dan moet je daar op kunnen wijzen. Wat ik niet juist vindt is het geneuzel over de V10 van Toro Rosso. Je klacht daarover opschorten totdat blijkt dat Toro Rosso er voordeel van heeft. De teams gaan akkoord met de regel of niet en als TR er voordeel van heeft, moet je niet achteraf gaan piepen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35954591
Edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Gitanki op 11-03-2006 22:17:04 (Ik moet ens afleren die knopjes te verwisselen :)) ]
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_35954734
@ Unleashmitch

Dat mag dan wel zijn inderdaad.

Helaas deed ferrari ook iets dergelijks toen Michelin banden hadden die een paar millimeters te breed waren, precies op het cruciaalste moment in het WK.

Ik keur een beetje "sociale controle" wel goed, maar waarschijnlijk zit Renault ook wel weer ergens mee te sjoemelen
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:21:21 #191
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35954948
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:58 schreef Argento het volgende:
Die spiegeltjes van de Renault wapperden ook leuk mee in de wind zeg.
Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Redactie Sport zaterdag 11 maart 2006 @ 22:28:39 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_35955272
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.
Rechts ook wel een klein beetje, maar minder erg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_35955466
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:39:53 #194
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35955840
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat

Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Bahrain rijdt lekker met GP4
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 12 maart 2006 @ 00:45:30 #195
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35957290
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:32 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?
Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
pi_35959874
Ja precies, erg matig dat ze langzamer rijden dan de ronde ervoor..
  zondag 12 maart 2006 @ 05:25:53 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35960013
Jammer voor de mensen die het minder vonden maar ik vond het geweldig deze kwalificatie.
pi_35960463
Ik moet nog zien of ik de kwalificatie beter vind dan andere jaren. Nu is het gewoon zo dat Raikkonen voor een beetje spectakel heeft gezorgd door te crashen. en het daardoor onoverzichtelijk heeft gemaakt.
  zondag 12 maart 2006 @ 09:01:50 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_35960576
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
Het is een schaakspelletje teams weten van elkaar niet hoeveel fuel ze aan boord hebben.
De laps worden dus steeds sneller maar niemand weet waar de grens ligt.

Renault heeft dit schaakspelletje verloren. Ferrari is duidelijk beter met strategie.

Het werkt eigenlijk net zo als met Olympisch Track Fietsen of Short Track Schaatsen ... hele tijd rustig aan en de laatste paar laps voluit ... is dat dan ook minder spannend om naar te kijken?
Calm down, please!
pi_35960650
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
Tja, het is niet kansloos, maar zo haal je wel het voordeel van lichter kwalificeren (en dus vroeg moeten stoppen) weg, je zou kunnen overwegen om dat laatste deel een kwartier of tien minuten te laten duren, zodat het leegrijden iets minder relevant is, of instellen dat je niet van banden mag verwisselen tijdens de laatste kwalificatie zodat zware auto's niet ongestraft de tank leeg kunnen rijden en dan met een nieuw setje banden een tijd neerzetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')