Klinkt echt een stuk minder spectaculair in vergelijking met de V10.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:05 schreef Giem het volgende:
Kut V8 geluid.. net alsof ze er een belabbere demper op hebben gezet
12.30uquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef -Hans- het volgende:
uuhhm persconferentie met Schumacher.. ja, tijd om wat anders te gaan doen.
Half 1 volgens mijquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
Om even alle twijfels weg te werken;quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
12:30 uur.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:15 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zie op TT dat de uitzending morgen al klaar is om 14.35, hoe laat begint de race dan
Zondag weer een live verslag van de kwalificatie, joh?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:17 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Om even alle twijfels weg te werken;
Volgens SBS Autosport:
Zondag 12 maart
9.25 uur: kwalificatie GP Bahrein (hh)
Live verslag van de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. Olav Mol en pitreporter Jack Plooij doen verslag van de kwalificatie. In de studio blikt Viktor Brand of Edward van Cuilenborg samen met race-experts terug op de kwalificatie en bespreken ze de gevolgen daarvan voor de rest van het raceweekend.
Std. PR gelul van hem zit ik echt niet te wachten. Maar voor de spanning op de baan is het wel leuk dat de rooien er weer bij zitten.quote:
Klopt. Maar daar heeft hij uiteindelijk weinig aan gehad.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:26 schreef Murray het volgende:
Als ik het goed zie is Alonso met 1.31.215 de snelste geweest? (Over de hele sessie?)
Ja maar dat hij in de laatste sessie langzamer is ligt dus waarschijnlijk aan de hoeveelheid brandstof waarmee hij de race wil beginnen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar heeft hij uiteindelijk weinig aan gehad.
Denk het wel. Al is dat moeilijk te zeggen natuurlijk. We zullen het morgen wel zien.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:30 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja maar dat hij in de laatste sessie langzamer is ligt dus waarschijnlijk aan de hoeveelheid brandstof waarmee hij de race wil beginnen.
Wacht nu kijk ik niet goed.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:52 schreef Vitalogy het volgende:
Dat is de einduitslag. Niet de actuele situatie van dat moment.
Wacht, ik zit in het verkeerde topic.
ff daar verder
Had Albers in de top16 willen eindigen dan had hij toch sneller dan Speed moeten rijden in Q1?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:54 schreef Vitalogy het volgende:
Albers had sneller dan 1.34.4 moeten rijden.
Ok, dat was ook moeilijk geworden.
Nee, hij had alleen sneller dan Liuzzi moeten rijden. Ik keek ook even verkeerd. Het is handiger om alleen naar de lijst van het eerste gedeelte te kijken. Daar staat het wel mooi op volgorde.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Had Albers in de top16 willen eindigen dan had hij toch sneller dan Speed moeten rijden in Q1?
Ah jaquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef Vitalogy het volgende:
Nee sneller dan Liuzzi.
Groetjes, een gefrusteerde Kimi fanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Morgen wint RenaultEn ferrari lekker niet!
Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper watquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:10 schreef komrad het volgende:
ik vind het qua circuit niets eigenlijk, grote zandbak daar
Tilkequote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat
Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Raikkonen ging trouwens wel bloed en bloed snel in de eerste sectiemaar gezien Montoya z'n tijd zal daar wel een recht stuk bij zitten en hebben ze minder vleugel staan ?
No shit sherlockquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
En na het verliezen van z'n vleugel was-ie ook nog eens lichter dan de restquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
zo kom je dus niet door de technische keuring he, te lichtquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En na het verliezen van z'n vleugel was-ie ook nog eens lichter dan de rest
+2 scherpquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:41 schreef Sidekick het volgende:
Kimi had inderdaad heel wat minder vleugel staan. Tot aan de achterwielophanging aan toe.
Inderdaad érg gave kwalificatie!!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
En volgende week alweer race twee in Malaysia
Dit wordt een topseizoen!![]()
Nee man!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:24 schreef wh00t het volgende:
[..]
Inderdaad érg gave kwalificatie!!
Eén ding vond ik wat onduidelijk en niet geheel logisch: Namelijk dat de hoeveelheid brandstof die aan het begin v/d 3e kwalificatie sessie, dezelfde hoeveelheid moet zijn waarmee je de race aanvangt. Dus dat iedereen als een malle z'n tank leeg ging rijden voordat de 3e sessie pas 'echt' begon wat snelle tijden betreft..
Beter laat je iedereen gewoon met een lege tank gassen en vrij voor de race
Tuurlijk mag datquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ah, nee hoor. Het is heel jammer wat er gebeurde maar niks aan te doen
Ik vind Renault gewoon een leuker team dan ferrari, dat mag toch? Als ik dan kan kiezen tussen Renault en Ferrari als winnaar is mijn keuze al snel gemaakt
Klopt maar dan krijg je weer dat de teams in de vrije trainingen minder km's gaan maken om materiaal te sparen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee man!Dit geeft de teams buiten de top10 banden- en motorvoordeel ... maakt alles tijdens de race net iets competatiever
![]()
edit: bovendien zien de fans nu teminste auto's rijden
Mini race in A1? Als er iets onduidelijk en niet leuk is, dan is het wel het qualifying format van A1...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef Googolplexian het volgende:
Denk ook kaartverkoop tijdens kwalicircuits hadden het al moeilijk met inkomsten maar met een kwali als deze zou ik ook wel op de bune willen zitten. Ik neem aan dat meerdere mensen dit beschouwen als een mini-race (net als A1GP).
Wat nu wel leuk is is om scenario's die nu gebeurd zijn tegen het 2005 kwali-format uit te zetten:
- Raikonnen had nog steeds achteraan gestaan gezien hij in z'n eerste snelle lap kaduuk ging;
- Albers had wat verder naar voren gestaan gezien hij last had van verkeer en een betere tijd had kunnen rijden;
- Shumi en Massa hadden achter de Alonso gestaan gezien Alonso de snelste lap heeft;
Iemand meer?
Anywayz, imo maakt deze kwali F1 veul interessanter om naar te kijken
Eerst bocht komt ie Albers tegenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef wh00t het volgende:
Trouwens echt heel erg benieuwd naar de race van morgen.
Die Raikkonen gaat echt zo hard een sickmotherfucker inhaalrace rijden...
Bahrein is natuurlijk het ideale circuit om naar voren te komen van achteraf.
quote:BRAWN: WE COULD HAVE GONE FASTER
Last Updated: Saturday, 11, March, 2006, 14:22
Ferrari technical director Ross Brawn has warned rivals that the team has not compromised its race strategy to secure the front row for the Bahrain Grand Prix.
The Englishman told ITV Sport presenter Steve Rider that Michael Schumacher and Felipe Massa have maximised their race potential on Sunday by using a 'conservative' qualifying strategy.
"We had two options to go for the last session where we have to use race fuel levels and believe it or not we actually went for the conservative choice," revealed Brawn.
"We had a more aggressive choice which I'm now glad we didn't do because it wouldn't have been quite as strong in the race, so I'm very interested to see how things work out."
Brawn warned against over-confidence despite Ferrari's dominant performance however and added that it was impossible to tell how the Michelin runners would perform in the race.
"I think we have to be cautious because I don't know their tyre properties and characteristics and I don't know what sort of race they are going to plan," he said.
Brawn added that he was surprised that reigning world champions Renault were not closer to the pace in qualifying.
Fernando Alonso ended the session fourth fastest, while Giancarlo Fisichella languished down in ninth.
"We may find that they have got an awful lot of fuel on and they take a different approach to everybody else tomorrow," he said
"But I am personally surprised that they weren't a little closer here."
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=35211
Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:18 schreef wh00t het volgende:
Bij gele vlag blijft de tijd doorlopen maar moet je in die sector zichtbaar snelheid verminderen dus is het in de praktijk niet mogelijk om je tijd te verbeteren.
Bij rode vlag wordt de tijd gestopt en gaat iedereen terug de pitlane in (bij trainingen) of stopt op de grid (bij de race).
andere regels??quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1
Was ik benieuwd naar
precies, wat swetst ie nouquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:20 schreef WEST het volgende:
[..]
andere regels??
de vlag regels zijn over het zelfde
Wat een gezeik zeg. Bedenkt ferrari wat en gaan ze snel begint de rest weer te zeiken. De vleugel is toch goed gekeurdquote:Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel
Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel - Formule1Wereld.nlNauwelijks is Ferrari weer eens op positieve wijze in het nieuws, volgen meteen de eerste klachten.De concurrentie verdenkt Ferrari ervan dat zij een illegale achtervleugel gebruiken. Volgens uitspraken van de andere teams, zou de achtervleugel onder belasting gaan buigen, hetgeen in strijd is met de reglementen. Deze schrijven voor dat “beweegbare aërodynamische hulp”, is verboden. Ferrari werd enkele jaren geleden beschuldigt van hetzelfde feit.
Vanochtend hebben Charlie Whiting en Jo Bauer als technisch gedelegeerden van de FIA de achtervleugel van de Ferrari 248 F1 aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen en kwam men tot de conclusie dat de achtervleugel van de Ferrari's op generlei wijze illegaal is. Het team kreeg van de FIA groen licht om met deze achtervleugel te mogen gaan rijden.
Renault chefingenieur Pat Symonds is allerminst tevreden met de uitspraak van de FIA. “Ik ben hier niet gelukkig mee. In de reglementen staat exact beschreven wat wel en niet is toegestaan. Er bestaan bepaalde regels voor bepaalde onderdelen, maar er bestaan ook algemene regels. Ik weet precies hoe die achtervleugel werkt. En dat is nu niet bepaald wat ervan wordt verwacht, met andere woorden, er klopt iets niet”, aldus Symonds.
Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:58 schreef Argento het volgende:
Die spiegeltjes van de Renault wapperden ook leuk mee in de wind zeg.
Rechts ook wel een klein beetje, maar minder erg.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.
Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
Bahrain rijdt lekker met GP4quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat
Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?
Het is een schaakspelletjequote:Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
Tja, het is niet kansloos, maar zo haal je wel het voordeel van lichter kwalificeren (en dus vroeg moeten stoppen) weg, je zou kunnen overwegen om dat laatste deel een kwartier of tien minuten te laten duren, zodat het leegrijden iets minder relevant is, of instellen dat je niet van banden mag verwisselen tijdens de laatste kwalificatie zodat zware auto's niet ongestraft de tank leeg kunnen rijden en dan met een nieuw setje banden een tijd neerzettenquote:Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |