abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35942996
Trouwens echt heel erg benieuwd naar de race van morgen.
Die Raikkonen gaat echt zo hard een sickmotherfucker inhaalrace rijden...
Bahrein is natuurlijk het ideale circuit om naar voren te komen van achteraf.
pi_35943027
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef Googolplexian het volgende:
Denk ook kaartverkoop tijdens kwali circuits hadden het al moeilijk met inkomsten maar met een kwali als deze zou ik ook wel op de bune willen zitten. Ik neem aan dat meerdere mensen dit beschouwen als een mini-race (net als A1GP).

Wat nu wel leuk is is om scenario's die nu gebeurd zijn tegen het 2005 kwali-format uit te zetten:
- Raikonnen had nog steeds achteraan gestaan gezien hij in z'n eerste snelle lap kaduuk ging;
- Albers had wat verder naar voren gestaan gezien hij last had van verkeer en een betere tijd had kunnen rijden;
- Shumi en Massa hadden achter de Alonso gestaan gezien Alonso de snelste lap heeft;

Iemand meer?

Anywayz, imo maakt deze kwali F1 veul interessanter om naar te kijken
Mini race in A1? Als er iets onduidelijk en niet leuk is, dan is het wel het qualifying format van A1...
Ralf Schumacher trouwens...
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:42:08 #178
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35943039
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef wh00t het volgende:
Trouwens echt heel erg benieuwd naar de race van morgen.
Die Raikkonen gaat echt zo hard een sickmotherfucker inhaalrace rijden...
Bahrein is natuurlijk het ideale circuit om naar voren te komen van achteraf.
Eerst bocht komt ie Albers tegen
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:47:00 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35943155
quote:
BRAWN: WE COULD HAVE GONE FASTER
Last Updated: Saturday, 11, March, 2006, 14:22

Ferrari technical director Ross Brawn has warned rivals that the team has not compromised its race strategy to secure the front row for the Bahrain Grand Prix.

The Englishman told ITV Sport presenter Steve Rider that Michael Schumacher and Felipe Massa have maximised their race potential on Sunday by using a 'conservative' qualifying strategy.

"We had two options to go for the last session where we have to use race fuel levels and believe it or not we actually went for the conservative choice," revealed Brawn.

"We had a more aggressive choice which I'm now glad we didn't do because it wouldn't have been quite as strong in the race, so I'm very interested to see how things work out."

Brawn warned against over-confidence despite Ferrari's dominant performance however and added that it was impossible to tell how the Michelin runners would perform in the race.

"I think we have to be cautious because I don't know their tyre properties and characteristics and I don't know what sort of race they are going to plan," he said.

Brawn added that he was surprised that reigning world champions Renault were not closer to the pace in qualifying.

Fernando Alonso ended the session fourth fastest, while Giancarlo Fisichella languished down in ninth.

"We may find that they have got an awful lot of fuel on and they take a different approach to everybody else tomorrow," he said

"But I am personally surprised that they weren't a little closer here."

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=35211
pi_35944992
Ferrari

Nu nog even de race winnen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_35946076
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:18 schreef wh00t het volgende:
Bij gele vlag blijft de tijd doorlopen maar moet je in die sector zichtbaar snelheid verminderen dus is het in de praktijk niet mogelijk om je tijd te verbeteren.
Bij rode vlag wordt de tijd gestopt en gaat iedereen terug de pitlane in (bij trainingen) of stopt op de grid (bij de race).
Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1
Was ik benieuwd naar
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:20:15 #182
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35947719
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:29 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ok, dat zijn dus andere regels dan bij A1
Was ik benieuwd naar
andere regels??

de vlag regels zijn over het zelfde
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35948044
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:20 schreef WEST het volgende:

[..]

andere regels??

de vlag regels zijn over het zelfde
precies, wat swetst ie nou
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35953438
quote:
Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel
Teams verdenken Ferrari van illegale vleugel - Formule1Wereld.nlNauwelijks is Ferrari weer eens op positieve wijze in het nieuws, volgen meteen de eerste klachten.De concurrentie verdenkt Ferrari ervan dat zij een illegale achtervleugel gebruiken. Volgens uitspraken van de andere teams, zou de achtervleugel onder belasting gaan buigen, hetgeen in strijd is met de reglementen. Deze schrijven voor dat “beweegbare aërodynamische hulp”, is verboden. Ferrari werd enkele jaren geleden beschuldigt van hetzelfde feit.

Vanochtend hebben Charlie Whiting en Jo Bauer als technisch gedelegeerden van de FIA de achtervleugel van de Ferrari 248 F1 aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen en kwam men tot de conclusie dat de achtervleugel van de Ferrari's op generlei wijze illegaal is. Het team kreeg van de FIA groen licht om met deze achtervleugel te mogen gaan rijden.

Renault chefingenieur Pat Symonds is allerminst tevreden met de uitspraak van de FIA. “Ik ben hier niet gelukkig mee. In de reglementen staat exact beschreven wat wel en niet is toegestaan. Er bestaan bepaalde regels voor bepaalde onderdelen, maar er bestaan ook algemene regels. Ik weet precies hoe die achtervleugel werkt. En dat is nu niet bepaald wat ervan wordt verwacht, met andere woorden, er klopt iets niet”, aldus Symonds.
Wat een gezeik zeg. Bedenkt ferrari wat en gaan ze snel begint de rest weer te zeiken. De vleugel is toch goed gekeurd
pi_35953878
Die spiegeltjes van de Renault wapperden ook leuk mee in de wind zeg.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35954061
Zeg dan als Renault man niets. Je komt sowieso over als slechte verliezer, zelfs als je achteraf gelijk zou krijgen. Zielig dat dit nodig is
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35954161
Nou ja, er staan nogal wat belangen op het spel, dus als een ander team onrechtmatig voordeel heeft, dan moet je daar op kunnen wijzen. Wat ik niet juist vindt is het geneuzel over de V10 van Toro Rosso. Je klacht daarover opschorten totdat blijkt dat Toro Rosso er voordeel van heeft. De teams gaan akkoord met de regel of niet en als TR er voordeel van heeft, moet je niet achteraf gaan piepen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35954591
Edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Gitanki op 11-03-2006 22:17:04 (Ik moet ens afleren die knopjes te verwisselen :)) ]
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_35954734
@ Unleashmitch

Dat mag dan wel zijn inderdaad.

Helaas deed ferrari ook iets dergelijks toen Michelin banden hadden die een paar millimeters te breed waren, precies op het cruciaalste moment in het WK.

Ik keur een beetje "sociale controle" wel goed, maar waarschijnlijk zit Renault ook wel weer ergens mee te sjoemelen
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:21:21 #191
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35954948
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:58 schreef Argento het volgende:
Die spiegeltjes van de Renault wapperden ook leuk mee in de wind zeg.
Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Redactie Sport zaterdag 11 maart 2006 @ 22:28:39 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_35955272
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Heel opmerkelijk inderdaad. Het was alleen de linkerspiegel als ik het goed had.
Rechts ook wel een klein beetje, maar minder erg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_35955466
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef Googolplexian het volgende:
FIA moet vaker van die enquettes houden
Ik vind dit het mooiste kwalificatie-format in een hele lange tijd
Morgen dan ook nog eens de bandenwissels terug
Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:39:53 #194
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35955840
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het gaat tenslotte om het asfalt. De opbouw zorgt iig dat je goed een slipstream kan pakken, dus als er mensen sneller worden gaan we in ieder geval spectakel zien. Kan hongarije bijvoorbeeld wel lekker mooi groen zijn enzo, op de baan gebeurt er amper wat

Bahrein is iig 1 van mijn favo circuits
Bahrain rijdt lekker met GP4
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 12 maart 2006 @ 00:45:30 #195
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35957290
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:32 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ben ik de enige die deze nieuwe kwalificatie-opzet maar matigjes vind?
Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
pi_35959874
Ja precies, erg matig dat ze langzamer rijden dan de ronde ervoor..
  zondag 12 maart 2006 @ 05:25:53 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35960013
Jammer voor de mensen die het minder vonden maar ik vond het geweldig deze kwalificatie.
pi_35960463
Ik moet nog zien of ik de kwalificatie beter vind dan andere jaren. Nu is het gewoon zo dat Raikkonen voor een beetje spectakel heeft gezorgd door te crashen. en het daardoor onoverzichtelijk heeft gemaakt.
  zondag 12 maart 2006 @ 09:01:50 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_35960576
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
Het is een schaakspelletje teams weten van elkaar niet hoeveel fuel ze aan boord hebben.
De laps worden dus steeds sneller maar niemand weet waar de grens ligt.

Renault heeft dit schaakspelletje verloren. Ferrari is duidelijk beter met strategie.

Het werkt eigenlijk net zo als met Olympisch Track Fietsen of Short Track Schaatsen ... hele tijd rustig aan en de laatste paar laps voluit ... is dat dan ook minder spannend om naar te kijken?
Calm down, please!
pi_35960650
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:45 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Het laatste deel van de kwalificatie vind ik ronduit kansloos. Eerst ronden rijden om lichter te worden, vervolgens naar binnen gaan voor nieuwe banden, en dan een snelle ronde neerzetten. Je kijkt dus ronden lang naar auto's die het relatief rustig aan doen, en pas op het einde gaan ze echt los.
Tja, het is niet kansloos, maar zo haal je wel het voordeel van lichter kwalificeren (en dus vroeg moeten stoppen) weg, je zou kunnen overwegen om dat laatste deel een kwartier of tien minuten te laten duren, zodat het leegrijden iets minder relevant is, of instellen dat je niet van banden mag verwisselen tijdens de laatste kwalificatie zodat zware auto's niet ongestraft de tank leeg kunnen rijden en dan met een nieuw setje banden een tijd neerzetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')