abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:25 #1
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_35923915

Vervolg van:

Vanaf 10 maart: Wie is de mol 2006.
Vanaf 10 maart: Wie is de mol 2006 #2

Ook in het najaar van 2005 zijn er weer 10 kandidaten afgereisd om deel te nemen aan Wie is de Mol.

* De deelnemers:

quote:
De tien kandidaten die dit voorjaar in Argentinië op zoek zullen gaan naar de mol zijn : Roderick Veelo (Radio 10),Geert Hoes (GTST), Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven), Peggy Vrijens (Costa), Frédérique Huydts (Meiden van de Wit), Milouska Meulens (Jeugdjournaal), Toine van Peperstraten (Studio Sport), Richard Groenendijk (Cabaretier), Liz Snoyink (De Kleine blonde dood, Phileine zegt sorry), Chris Tates (Ocean's Twelve, Cabaret). Dit betekent dat de huidige selectie kandidaten bestaat uit zes acteurs, drie kandidaten met journalistieke achtergrond en één cabaretier.

De opnames hebben in oktober van dit jaar al plaatsgevonden in Argentinie (om precies te zijn in de provincie en/ of stad 'Salta')
quote:
Het land van bestemming is deze keer het Zuid-Amerikaanse Argentinië. Argentinië is het land van uitgestrekte pampas en majestueuze bergen, versierders en machos, tango-dansers en charlatans, psychiaters en beroemde schrijvers. Anders dan andere Zuid-Amerikaanse landen is 85 % van de bevolking van Europese origine. Een van de meest sprekende symbolen van Argentinië is de legendarische Gaucho. Deze bijna mythische legende vertegenwoordigt het geïdealiseerde nationale karakter : onafhankelijk, dapper, loyaal en vrijgevig. Het Argentijnse woord voor een gift of aandenken is de gauchada. Deze gauchada was een stukje handwerk van de gaucho dat hij gedurende zijn lange tochten met zijn koeien over de pampas maakte. Een gauchada kon gemaakt zijn van leer, been, steen, kortom alles wat hij onderweg kon vinden. Het begrip gauchada staat tegenwoordig voor elk gebaar of gift, gegeven zonder dat er iets wordt terugverwacht.

Een deel van de opnames voor WIDM 2006 heeft plaatsgevonden in en rond Salta. Salta, gelegen in een uitgestrekte vruchtbare vallei, heeft nog veel van zijn koloniale sfeer behouden. De omgeving van Salta is dan ook het meest authentieke Andesgebied van Argentinië , met hoge bergtoppen, grote spierwitte zoutvlaktes en de dorre 'altiplano' (hoogvlakten), maar ook sinaasappelbossen en subtropische jungle. De oorspronkelijke Andescultuur is nog duidelijk herkenbaar in enkele oude inca-bouwwerken in de omgeving en in de kleurrijke indiaanse markt. Deze omgeving leent zich prima voor een grote variëteit aan molopdrachten. Zo start in Salta de spectaculaire treinreis el Tren a las Nubes. Deze 'treinrit door de wolken' voert vanuit Salta, dat gelegen is op ongeveer 1200 meter, naar een hoogte van meer dan 4200 meter.
Continue talking

[ Bericht 51% gewijzigd door Duiveltja op 11-03-2006 12:26:44 ]
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:59 #2
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35923928
Ik denk Milouska
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:38:10 #3
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_35923934
#3 dus.
pi_35923935
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Die hoer uit Vrienden voor het Leven
Mary-Lou is tof

En ik denk dat Geert zijn jokers dan aan de Mol heeft gegeven
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_35923939
Ik zeg Frederique
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:38:36 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35923945
karel deed 't goed
en Milouska is de mol..

wel een vage actie dat Liz en Roderick apart zitten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel vrijdag 10 maart 2006 @ 21:38:49 #7
8443 cptmarco
it's captain...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:39:04 #8
36326 Freezor
Cold as stone
pi_35923962
Ik verdenk Richard, hij lijkt mij echt zo'n sneaky mol.
Something for your mind, your body and your soul.
pi_35923964
Geweldig weer!
Ik heb echt zitten genieten!
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 21:39:24 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_35923970
Ik denk ook Mary-Lou, het huilen op de brug was gespeeld ter voorbereiding op een andere, soortgelijke, opdracht, waarbij ze weer iets niet durft en het dan niet verdacht overkomt (denk ik dan).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:39:30 #11
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_35923976
Toine gaat over lijken, dat hij nog lang erin mag blijven!
Geert twijfelde trouwens tussen Toine en Milouska.
Milouska en Mary-Lou hadden weer op Geert gestemd.
Die jokers zijn flauw
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_35923979
ik hoop dat het volgende week leuker word
pi_35923983
Jeez, dat gaat snel. Dat houdt mijn MyAT niet bij.

Dat Liz en Roderick apart zitten brengt extra spanning voor de groep met zich mee. Ik vind het wel tof.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:40:01 #14
82456 teig
oh my gow
pi_35923991
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Toine, Roderick en Liz zijn zeker door, zijn er toch drie of kan ik niet tellen?
Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:40:47 #15
88233 Steve
Still the best.
pi_35923999
Toine was leuk ja. Aan Karel moet ik nog even wennen.

Ik heb echt nog geen idee wie de mol is, ik gok...Chris.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_35924017
Tione irriteert me. Hij is te laconiek.
pi_35924018
Die eerste paar afleveringen en zeker de eerste kun je er nog geen peil op trekken wie de mol is. Terecht dat Karel zei dat het gokken is die eerste aflevering en idd een beetje dom om maar 2 van die jokers in te zetten.

WEl gaaf dat er eindelijk direct iemand uit gaat. Ben wel bang dat ie idd weer terug zal komen.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:41:49 #18
88233 Steve
Still the best.
pi_35924022
quote:
Aflevering 1, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Eerste dagboek-bijdrage van de Mol

Het spel is nu echt begonnen. In het vliegtuig voel ik de onderzoekende blikken van mijn negen medekandidaten. Ik ken ze allemaal van gezicht en heb ze de afgelopen tijd alvast een beetje in de gaten gehouden. Wat doen ze voor werk? Hoe komen ze over? Wat wordt er over hen geschreven? Dat is het handige van ‘bekende Nederlander’ zijn. Het zijn in ieder geval geen volslagen vreemden die ik moet gaan misleiden en ook jij hebt waarschijnlijk al een beeld van de kandidaten. Misschien heb je zelfs al op voorhand je verdenkingen. Zouden zij mij al verdenken? Misschien kijken ze wel gewoon naar me omdat ze me niet kennen, net zoals ik ook hen onderzoekend opneem. Bij wie zal ik het moeilijk krijgen? Wie zal me snel doorzien? Ik voel ineens de druk van de mol. Stel dat de anderen meteen doorhebben dat ik het ben? Maar nee, ik ken mezelf en ik weet dat ik dit kan. Ik zal ze allemaal om de tuin gaan leiden, laat ze mij maar onderzoekend aankijken. Ik kijk net zo vragend terug. Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt…voorlopig tenminste.

In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!
quote:
Aflevering 1, Dagboek Geert
"MET NOG VIER JOKERS IN MIJN BROEKZAK, MAAK IK DE TEST ALS SLECHTSTE..."
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Dagboek van afvaller 1: Geert

Ik ben nog steeds moe van de heenreis en kan nu, nog geen 24 uur later, alweer terug naar Nederland. Wat een spel! Ik heb echt de verkeerde berekeningen gemaakt. Het zal ook wel vreemd overkomen dat ik, met nog vier jokers in mijn broekzak, de test als slechtste maak. Ik hoor de meningen en vragen al: "Had je maar…!" "Waarom heb je…?" "Hoe kun je nou…?"
"Kom jij maar eens hier zitten", zeg ik dan op mijn beurt!

Je bent moe, het is allemaal nieuw, het is lastig, het is koud en je hebt geen idee wie De Mol is. Ik had natuurlijk wel een idee, maar daar zat ik dus verkeerd mee. Zo blijkt. Ach ja, de positieve kant van het verhaal is dat ik een prachtige glimp van Argentinië heb mogen opvangen, dat ik Mary-Lou een stapje verder heb kunnen helpen met mijn jokers en dat ik nu een sterk vermoeden heb wie De Mol niet is. Ik kan de rest alleen maar veel succes wensen!
bron: wieisdemol.nl

Hm, geen dagboek van Karel.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:41:53 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35924026
Terug Vind Mol
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35924040
Het is in ieder geval zeker dat de Mol dat hele memory bord kende, en precies wist waar die negatieve bedragen lagen.

En je kan er zeker van zijn dat de Mol de groep wat geld afhandig gemaakt heeft bij dat spel.

Milouska gaat als laatste de brug over, zodat ze bij het spel mag beginnen, zo heeft ze het perfecte excuus, mocht ze negatieve bedragen pakken dan kan ze dat natuurlijk nóóit weten want ze was de eerste....

En wat een toeval, ze pakt meteen 2x -1000, wat de groep 2000 euro kost.

Echt, het is Milouska!

Ze heeft niet meteen 2x -2000 gepakt omdat dat de verdenking wel heel erg op haar komt liggen dan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:42:42 #21
70004 niksan
net een beetje meer
pi_35924041
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:37 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik denk Milouska
Al wil ik dit jaar een man verdenken,
ik vond het toch opmerkelijk dat Milouska als laatste de brug overging, zo nerveus was ze niet
én het ligt wel erg voor de hand dat een acteur de mol zou moeten zijn (acteren enzo) dus ja, Milouska kan het zijn
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_35924049
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:40 schreef teig het volgende:

[..]

Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....
Ah op die fiets.

Zou kunnen, maar ik denk dat ze gewoon die 3 bedoelen, zonder mol. Zou wel erg naief zijn van de makers als ze nu al vrijgeven dat de mol een van die 3 personen is.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:43:12 #23
137079 Chowi
Lonerism.
pi_35924053
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:41 schreef DrMarten het volgende:
Die eerste paar afleveringen en zeker de eerste kun je er nog geen peil op trekken wie de mol is. Terecht dat Karel zei dat het gokken is die eerste aflevering en idd een beetje dom om maar 2 van die jokers in te zetten.

WEl gaaf dat er eindelijk direct iemand uit gaat. Ben wel bang dat ie idd weer terug zal komen.
Bang?! Dat zou juist heel tof zijn als Geert terugkomt. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_35924054
quote:
Hint 1,
Waarom steekt Liz meteen haar hand op bij het voorstel van Karel om zich drie afleveringen van de groep af te zonderen?

Hint 2,
Richard zegt dat Mary-Lou zich vergelijkt met een kat, terwijl hij haar heeft horen zeggen, dat ze zich met een eekhoorn vergelijkt.

Hint 3,
Milouska zorgt ervoor dat er duizend euro van de pot afgaat.

Hint 4,
Geert haalt duizend euro van de pot af.

Hint 5,
Toine kan tweeduizend euro verdienen en kiest ervoor dit niet te doen, waardoor hij de vrijstelling zeker voor zichzelf wint.

Hint 6,
Peggy had tweeduizend euro voor de pot kunnen verdienen, maar besluit het tweede bordje niet om te draaien.
bron
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:43:23 #25
88233 Steve
Still the best.
pi_35924055

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')