quote:De tien kandidaten die dit voorjaar in Argentinië op zoek zullen gaan naar de mol zijn : Roderick Veelo (Radio 10),Geert Hoes (GTST), Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven), Peggy Vrijens (Costa), Frédérique Huydts (Meiden van de Wit), Milouska Meulens (Jeugdjournaal), Toine van Peperstraten (Studio Sport), Richard Groenendijk (Cabaretier), Liz Snoyink (De Kleine blonde dood, Phileine zegt sorry), Chris Tates (Ocean's Twelve, Cabaret). Dit betekent dat de huidige selectie kandidaten bestaat uit zes acteurs, drie kandidaten met journalistieke achtergrond en één cabaretier.
Continue talkingquote:Het land van bestemming is deze keer het Zuid-Amerikaanse Argentinië. Argentinië is het land van uitgestrekte pampas en majestueuze bergen, versierders en machos, tango-dansers en charlatans, psychiaters en beroemde schrijvers. Anders dan andere Zuid-Amerikaanse landen is 85 % van de bevolking van Europese origine. Een van de meest sprekende symbolen van Argentinië is de legendarische Gaucho. Deze bijna mythische legende vertegenwoordigt het geïdealiseerde nationale karakter : onafhankelijk, dapper, loyaal en vrijgevig. Het Argentijnse woord voor een gift of aandenken is de gauchada. Deze gauchada was een stukje handwerk van de gaucho dat hij gedurende zijn lange tochten met zijn koeien over de pampas maakte. Een gauchada kon gemaakt zijn van leer, been, steen, kortom alles wat hij onderweg kon vinden. Het begrip gauchada staat tegenwoordig voor elk gebaar of gift, gegeven zonder dat er iets wordt terugverwacht.
Een deel van de opnames voor WIDM 2006 heeft plaatsgevonden in en rond Salta. Salta, gelegen in een uitgestrekte vruchtbare vallei, heeft nog veel van zijn koloniale sfeer behouden. De omgeving van Salta is dan ook het meest authentieke Andesgebied van Argentinië , met hoge bergtoppen, grote spierwitte zoutvlaktes en de dorre 'altiplano' (hoogvlakten), maar ook sinaasappelbossen en subtropische jungle. De oorspronkelijke Andescultuur is nog duidelijk herkenbaar in enkele oude inca-bouwwerken in de omgeving en in de kleurrijke indiaanse markt. Deze omgeving leent zich prima voor een grote variëteit aan molopdrachten. Zo start in Salta de spectaculaire treinreis el Tren a las Nubes. Deze 'treinrit door de wolken' voert vanuit Salta, dat gelegen is op ongeveer 1200 meter, naar een hoogte van meer dan 4200 meter.
Mary-Lou is tofquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die hoer uit Vrienden voor het Leven
Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Toine, Roderick en Liz zijn zeker door, zijn er toch drie of kan ik niet tellen?
quote:Aflevering 1, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Eerste dagboek-bijdrage van de Mol
Het spel is nu echt begonnen. In het vliegtuig voel ik de onderzoekende blikken van mijn negen medekandidaten. Ik ken ze allemaal van gezicht en heb ze de afgelopen tijd alvast een beetje in de gaten gehouden. Wat doen ze voor werk? Hoe komen ze over? Wat wordt er over hen geschreven? Dat is het handige van ‘bekende Nederlander’ zijn. Het zijn in ieder geval geen volslagen vreemden die ik moet gaan misleiden en ook jij hebt waarschijnlijk al een beeld van de kandidaten. Misschien heb je zelfs al op voorhand je verdenkingen. Zouden zij mij al verdenken? Misschien kijken ze wel gewoon naar me omdat ze me niet kennen, net zoals ik ook hen onderzoekend opneem. Bij wie zal ik het moeilijk krijgen? Wie zal me snel doorzien? Ik voel ineens de druk van de mol. Stel dat de anderen meteen doorhebben dat ik het ben? Maar nee, ik ken mezelf en ik weet dat ik dit kan. Ik zal ze allemaal om de tuin gaan leiden, laat ze mij maar onderzoekend aankijken. Ik kijk net zo vragend terug. Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt…voorlopig tenminste.
In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!
bron: wieisdemol.nlquote:Aflevering 1, Dagboek Geert
"MET NOG VIER JOKERS IN MIJN BROEKZAK, MAAK IK DE TEST ALS SLECHTSTE..."
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Dagboek van afvaller 1: Geert
Ik ben nog steeds moe van de heenreis en kan nu, nog geen 24 uur later, alweer terug naar Nederland. Wat een spel! Ik heb echt de verkeerde berekeningen gemaakt. Het zal ook wel vreemd overkomen dat ik, met nog vier jokers in mijn broekzak, de test als slechtste maak. Ik hoor de meningen en vragen al: "Had je maar…!" "Waarom heb je…?" "Hoe kun je nou…?"
"Kom jij maar eens hier zitten", zeg ik dan op mijn beurt!
Je bent moe, het is allemaal nieuw, het is lastig, het is koud en je hebt geen idee wie De Mol is. Ik had natuurlijk wel een idee, maar daar zat ik dus verkeerd mee. Zo blijkt. Ach ja, de positieve kant van het verhaal is dat ik een prachtige glimp van Argentinië heb mogen opvangen, dat ik Mary-Lou een stapje verder heb kunnen helpen met mijn jokers en dat ik nu een sterk vermoeden heb wie De Mol niet is. Ik kan de rest alleen maar veel succes wensen!
Al wil ik dit jaar een man verdenken,quote:
Ah op die fiets.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:40 schreef teig het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....
Bang?! Dat zou juist heel tof zijn als Geert terugkomt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:41 schreef DrMarten het volgende:
Die eerste paar afleveringen en zeker de eerste kun je er nog geen peil op trekken wie de mol is. Terecht dat Karel zei dat het gokken is die eerste aflevering en idd een beetje dom om maar 2 van die jokers in te zetten.
WEl gaaf dat er eindelijk direct iemand uit gaat. Ben wel bang dat ie idd weer terug zal komen.
bronquote:Hint 1,
Waarom steekt Liz meteen haar hand op bij het voorstel van Karel om zich drie afleveringen van de groep af te zonderen?
Hint 2,
Richard zegt dat Mary-Lou zich vergelijkt met een kat, terwijl hij haar heeft horen zeggen, dat ze zich met een eekhoorn vergelijkt.
Hint 3,
Milouska zorgt ervoor dat er duizend euro van de pot afgaat.
Hint 4,
Geert haalt duizend euro van de pot af.
Hint 5,
Toine kan tweeduizend euro verdienen en kiest ervoor dit niet te doen, waardoor hij de vrijstelling zeker voor zichzelf wint.
Hint 6,
Peggy had tweeduizend euro voor de pot kunnen verdienen, maar besluit het tweede bordje niet om te draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |