abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35872990
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk eerlijk gezegt dat al die politici echt niet wakker zullen liggen van de blanco stemmen.
In Delfzijl wel denk ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35873164
Inderdaad, als het massaal gebeurt krijgen ze nogal een mandaatprobleem, ik vind ook dat je daar voorzichtig mee om moet gaan.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35873180
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar je blancostem geldt niet.!!
Doe dan een voorkeursstem op een sympathieke face, van welke partij ook.
Of stem niet
Hoe kom je daar nu bij? Een blanco stem geldt wel degelijk. Wordt geteld enzo, bepaalt dus mede de opkomst en de kiesdrempel.

Een ongeldige stem, die telt niet. Maar die zijn lastig te produceren tegenwoordig, met die computers.

Een stem op een willekeurige persoon, nee dank je, dat is nu juist niet wat ik wil stemmen.

En niet stemmen, dat is een niet-zijnde-stem, dat telt niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:59:06 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35873240
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? Een blanco stem geldt wel degelijk. Wordt geteld enzo, bepaalt dus mede de opkomst en de kiesdrempel.

Een ongeldige stem, die telt niet. Maar die zijn lastig te produceren tegenwoordig, met die computers.
Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel voor de opkomst, maar daarnaast is het hetzelfde als niet-stemmen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35873247
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:56 schreef RichardQuest het volgende:
Inderdaad, als het massaal gebeurt krijgen ze nogal een mandaatprobleem, ik vind ook dat je daar voorzichtig mee om moet gaan.
Ja ik ben erg benieuwd wat er de komende jaren in Delzijl gaat gebeuren. Die interim burgermeester is wel een goeie volgens mij maar de raadsleden .
pi_35873448
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende[/b]:
Ik denk eerlijk gezegt
Nog SGP gestemt, vrient?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35873609
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel voor de opkomst, maar daarnaast is het hetzelfde als niet-stemmen.
Het telt wel maar is ongeldig? Dat is strijdig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_35873631
Sigme, als je toch zwevend bent en echt geen keuze kan maken...
Waarom zou je dan niet uit de gelijkwaardige partijen een vrouw nemen met een sympathieke en positieve instelling?
Dat lijkt me toch meer jouw thing..
pi_35873641
Hoi.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:11:45 #60
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35873680
sjongejonge, wat een geouweneel van die Rutte, als hij nou een consequent praatje had...

Een voorbeeld aanhalen van een bijstandsmoeder en oreren dat de vvd er is
voor iedereen die iets van z'n leven wil maken, maar vervolgens ontkennen
dat hij sociaal liberaal is... tja

Ook het welzijn naar Nederland halen vond ik nogal een dubieuze uitspraak

Hij had beter z'n waffel kunnen houden, dan geloofden men tenminste dat de van Aartsenlijn tot het verleden behoort. Hij is namelijk niet voor niets afgetreden...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35873690
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Het wordt alleen gebruikt voor het opkomstpercentage, maar voor de rest telt het niet. Eén stem op CDA, één op de PvdA en een blanco-stem en CDA en PvdA hebben beide 50% behaald. Echter, wel een opkomstpercentage van 10% als er dertig stemgerechtigden zijn.
pi_35873745
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het wordt alleen gebruikt voor het opkomstpercentage, maar voor de rest telt het niet. Eén stem op CDA, één op de PvdA en een blanco-stem en CDA en PvdA hebben beide 50% behaald.
Blanco verhoogt de kiesdrempel en is in het nadeel van de partijtjes die net op 1 zetel zitten.. of net niet.. Wil je meer diversiteit dan moet je juist niet blanco stemmen
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:14:30 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35873771
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ongeldige stemmen tellen alleen voor de opkomst. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen blanco en andere ongeldige stemmen, hoewel dankzij de stemcomputer alle ongeldige stemmen als blanco kunnen worden gezien.
pi_35873785
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:10 schreef Bluesdude het volgende:
Sigme, als je toch zwevend bent en echt geen keuze kan maken...
Waarom zou je dan niet uit de gelijkwaardige partijen een vrouw nemen met een sympathieke en positieve instelling?
Iéks! Hoe verzin je het?
quote:
Dat lijkt me toch meer jouw thing..
Hahaha. Ergens zit er dan ruis op de lijn. Waar heb ik in 's herennaam ooit de indruk gewekt discriminatie op basis van geslacht een nastrevenswaardig streven te vinden?

En wat betreft sypathieke en positieve instelling: ik ben een koudbloedige technocraat.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:15:07 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35873787
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blanco verhoogt de kiesdrempel en is in het nadeel van de partijtjes die net op 1 zetel zitten.. of net niet.. Wil je meer diversiteit dan moet je juist niet blanco stemmen
Blanco verhoogt de kiesdrempel niet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:17:17 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35873867
Logisch toch, blanco en ongeldig geven aan dat je wel aanwezig was op het stembureau, maar doen niet mee voor de uitslag omdat je niemand hebt gekozen.
pi_35874024
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:17 schreef Sidekick het volgende:
Logisch toch, blanco en ongeldig geven aan dat je wel aanwezig was op het stembureau, maar doen niet mee voor de uitslag omdat je niemand hebt gekozen.
Het is niet 'logisch', het is een beperkende keuze. Twee verschillende dingen (ongeldig en blanco) afdoen als hetzelfde, daar is niks 'logisch' aan.

In veel andere landen is het dan ook anders geregeld dan in NL.
pi_35874058
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:15 schreef sigme het volgende:

Hahaha. Ergens zit er dan ruis op de lijn. Waar heb ik in 's herennaam ooit de indruk gewekt discriminatie op basis van geslacht een nastrevenswaardig streven te vinden?
Nergens...
Maar ik had het niet over discriminatie...
Jammer, dat je dat zo conservatief ziet...

In feite is je argumentstijl: als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is dat het racisme is.
Doorgetrokken : als iemand meer blanken in een wijk wilt vanwege spreidingsbeleid..dat het racisme is
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:24:57 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35874133
Ik stem voor een motie voor een extra knop in de stemmachines.

Met de tekst:

'Ik neuk het systeem' 1 of 'stelletje lamlullen'

Dat komt tenminste helder en duidelijk over.

1: Copyright: www.theomaassen.nl
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35874218
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nergens...
Maar ik had het niet over discriminatie...
Iemand kiezen omdat het een vrouw is, is discriminatie op basis van geslacht.
quote:
Jammer, dat je dat zo conservatief ziet...
Wat is er conservatief aan?
quote:
In feite is je argumentstijl: als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is dat het racisme is.
Ja, dat lijkt me helder racisme ja.
quote:
Doorgetrokken : als iemand meer blanken in een wijk wilt vanwege spreidingsbeleid..dat het racisme is
Ja, ook.

Niettemin vind ik het niet altijd afkeurenswaardig wanneer iemand racistische motieven heeft om voor of tegen iets te zijn. Symboolpolitiek is ook krachtige politiek, en behoort er dus toe.
pi_35874287

Gratis auto bij telefoonabonnement .
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:30:04 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35874319
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Yildiz het volgende:
Ik stem voor een motie voor een extra knop in de stemmachines.

Met de tekst:

'Ik neuk het systeem' 1 of 'stelletje lamlullen'

Dat komt tenminste helder en duidelijk over.

1: Copyright: www.theomaassen.nl
20% stemt voor de PvdA, CDA VVD en GroenLinks, 5% SP

en, 5% neukt het systeem....

Lijkt me leuk om te horen
Het zou trouwens wel eens een goed effect kunnen hebben op het opkomstpercentage, denk ik.
pi_35874350
Bij een abo van 139 euro per maand .
pi_35874450
Leuk hoor, die jonge, frisse kop van Rutte, maar de partij blijft natuurlijk nog steeds onveranderd.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:35:43 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35874470
Ik vind Rutte eigenlijk helemaal niet leuk, op die positie.
pi_35874491
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:27 schreef sigme het volgende:

Ja, dat lijkt me helder racisme ja.
Dat is nogal kort door de bocht.....
quote:
Niettemin vind ik het niet altijd afkeurenswaardig wanneer iemand racistische motieven heeft om voor of tegen iets te zijn. Symboolpolitiek is ook krachtige politiek, en behoort er dus toe
Heb je een concreet voorbeeld van racisme wat okeee is ?
pi_35874522
tvp
pi_35874573
Als Rutte lijstrukker wordt, ga ik het nog lastig krijgen want zijn VVD-lijn staat mij wel aan. Dan wordt het óf GroenLinks, óf D66 óf VVD. Zo'n zwever ben ik nooit geweest, maar aan de andere kant ben ik bang dat het de doodssteek voor D66 zal zijn.
pi_35874600
Ik zou het een gezonde vorm van racisme vinden als er eens een zwarte allochtoon het kabinet komt bijvoorbeeld, of fractievoorzitter wordt (allochtoon Dittrich daargelaten).
pi_35874652
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zou het een gezonde vorm van racisme vinden als er eens een zwarte allochtoon het kabinet komt bijvoorbeeld, of fractievoorzitter wordt (Dittrich daargelaten).
Heb je iets tegen zwarte autochtonen.. foei
Waarom is het racisme ?
pi_35874740
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is nogal kort door de bocht.....
Jah, dat is een kenmerk van racisme, het is kort door de bocht.
quote:
[..]

Heb je een concreet voorbeeld van racisme wat okeee is ?
als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is

eventueel zelfs
als iemand meer blanken in een wijk wil vanwege spreidingsbeleid
pi_35874752
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef RichardQuest het volgende:
Als Rutte lijstrukker wordt, ga ik het nog lastig krijgen want zijn VVD-lijn staat mij wel aan.
Dan denk je dat de partijlijn zal veranderen...
pi_35874754
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 02:22 schreef MisTerMoB het volgende:
Ik schijt altijd als ik in bad lig,lijkt een beetje op dat eendengedoe.alfred jodokus kwakkie stylie. moet je ook eens proberen, echte aanrader!!
pi_35874861
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan denk je dat de partijlijn zal veranderen...
Partij, partij, ik heb het dus over de TK-fractie die zal veranderen van accent als hij bij het onderhandelen en de discussies het woord voert. Ik geloof dat wel.
pi_35874885
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:50 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Partij, partij, ik heb het dus over de TK-fractie die zal veranderen van accent als hij bij het onderhandelen en de discussies het woord voert. Ik geloof dat wel.
Hm. Ik niet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:52:02 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35874929
Volgens wikipedia telt een blanco stem in het geval van een referendum als een stem tegen de verandering, dus doorgaans een nee stem. Klopt dat en hoeveel was het aantal blanco stemmen bij het Europees referendum?
pi_35874955
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je iets tegen zwarte autochtonen.. foei
Waarom is het racisme ?
Mja, het is niet een racisme uit haat dus niet in die zin hoor, maar meer dat het meespeelt in je besluit of iemand wit of zwart is.
pi_35874957
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef sigme het volgende:

Jah, dat is een kenmerk van racisme, het is kort door de bocht.
Flauw antwoord...
Je kunt echt veel beter.. en dat meen ik..
quote:
als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is
eventueel zelfs
als iemand meer blanken in een wijk wil vanwege spreidingsbeleid
Racisme is bepaalde rasafkomsten minachten en achterstellen.
En dat is niet het geval in beide voorbeelden.
pi_35874961
Hoogervorst: Roken moet duurder

Mag de echte liberaal opstaan .
quote:
Om dit te bereiken, zullen er vanaf komend jaar schokkende foto's van de gevolgen op pakjes sigaretten verschijnen.
Minister Hersenloosoogervorst weet zeker niet dat het maar een zeer tijdelijk effect heeft .
pi_35874966
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hm. Ik niet.
Dat kan hè.
pi_35874991
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Volgens wikipedia telt een blanco stem in het geval van een referendum als een stem tegen de verandering, dus doorgaans een nee stem. Klopt dat en hoeveel was het aantal blanco stemmen bij het Europees referendum?
Nee dat klopt niet, in ieder geval niet bij het referedum over de Europese grondwet. Daar golden de regels zoals sidekick al noemde: telt wel voor opkomst, niet voor uitslag.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:54:17 #92
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35874998
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef pberends het volgende:
Hoogervorst: Roken moet duurder

Mag de echte liberaal opstaan .
[..]

Minister Hersenloosoogervorst weet zeker niet dat het maar een zeer tijdelijk effect heeft .
Mark Rutte, "nog een voorbeeld, mijn zus werkt in de zorg in een team. Zij heeft het werk zien veranderen naar 1 managementlaag, 2 en zelfs 3 managementlagen"
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35875065
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mja, het is niet een racisme uit haat dus niet in die zin hoor, maar meer dat het meespeelt in je besluit of iemand wit of zwart is.
Meespelen is nog wat anders dan een discriminerend oordeel maken..
Als wij meer brabo's in de Kamer willen omdat er te weinig zijn volgens de evenredigheid.. dan is dat niet discriminerend tov niet-brabo's...
pi_35875158
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Flauw antwoord...
Je kunt echt veel beter.. en dat meen ik..
[..]

Racisme is bepaalde rasafkomsten minachten en achterstellen.
En dat is niet het geval in beide voorbeelden.
Racisme is evengoed bepaalde rasafkomsten superieur achten, en voortrekken. Vandaar dat ik het totaalplaatje van racisme 'neutraal' zie. Verschil in bekwaamheid of toekomende rechten laten bepalen door ras-kenmerken vind ik racistisch.

Dus ook de 'gunstige' racist, die iemand op basis van diens ras achtergesteld vind en dat wil opheffen door deze wat de bevoordelen vind ik racistisch handelen.

Uiteindelijk leidt -volgens mij- ook goedbedoeld racisme vaak tot kwalijk racisme. In de doorgeschoten vorm, of als tegenreactie.
pi_35875189
quote:
Minstens één.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:09:05 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35875436
quote:
Dat heb ik bij deze dan even veranderd!
pi_35875490
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:59 schreef sigme het volgende:

Dus ook de 'gunstige' racist, die iemand op basis van diens ras achtergesteld vind en dat wil opheffen door deze wat de bevoordelen vind ik racistisch handelen.
Je verwijt de VVD racisme of mannendiscriminatie door een onbekende Ayaan Hirsi Ali direct een verkiesbare plaats te geven?
Want zeker is een van de redenen dat ze de VVD binnengeloodst werd het nastreven van evenredige vertegenwoordiging.
Als dit streven tov vrouwen er niet was sinds 1975 had je nu de helft minder vrouwen in de Kamer..
quote:
Uiteindelijk leidt -volgens mij- ook goedbedoeld racisme vaak tot kwalijk racisme. In de doorgeschoten vorm, of als tegenreactie.
Het nastreven van evenredige vertegenwoordiging is een nietracistische democratisch uitgangspunt..
Zeker roept het weerstanden op...maar die waren er toch al.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:13:21 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35875558
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat heb ik bij deze dan even veranderd!
Ik zie het anders niet terug.
pi_35875634
Goedemorgen. .
pi_35875671
In wikipedia staan toch alleen maar propagandistische leugens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')