In Delfzijl wel denk ikquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk eerlijk gezegt dat al die politici echt niet wakker zullen liggen van de blanco stemmen.
Hoe kom je daar nu bij? Een blanco stem geldt wel degelijk. Wordt geteld enzo, bepaalt dus mede de opkomst en de kiesdrempel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je blancostem geldt niet.!!
Doe dan een voorkeursstem op een sympathieke face, van welke partij ook.
Of stem niet
Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel voor de opkomst, maar daarnaast is het hetzelfde als niet-stemmen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Een blanco stem geldt wel degelijk. Wordt geteld enzo, bepaalt dus mede de opkomst en de kiesdrempel.
Een ongeldige stem, die telt niet. Maar die zijn lastig te produceren tegenwoordig, met die computers.
Ja ik ben erg benieuwd wat er de komende jaren in Delzijl gaat gebeuren. Die interim burgermeester is wel een goeie volgens mij maar de raadsledenquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:56 schreef RichardQuest het volgende:
Inderdaad, als het massaal gebeurt krijgen ze nogal een mandaatprobleem, ik vind ook dat je daar voorzichtig mee om moet gaan.
Nog SGP gestemt, vrient?quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende[/b]:
Ik denk eerlijk gezegt
Het telt wel maar is ongeldig? Dat is strijdig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een blanco stem is een ongeldige stem. Het telt wel voor de opkomst, maar daarnaast is het hetzelfde als niet-stemmen.
Het wordt alleen gebruikt voor het opkomstpercentage, maar voor de rest telt het niet. Eén stem op CDA, één op de PvdA en een blanco-stem en CDA en PvdA hebben beide 50% behaald. Echter, wel een opkomstpercentage van 10% als er dertig stemgerechtigden zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het telt wel maar is ongeldig? Dat is strijdig.
Blanco verhoogt de kiesdrempel en is in het nadeel van de partijtjes die net op 1 zetel zitten.. of net niet.. Wil je meer diversiteit dan moet je juist niet blanco stemmenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het wordt alleen gebruikt voor het opkomstpercentage, maar voor de rest telt het niet. Eén stem op CDA, één op de PvdA en een blanco-stem en CDA en PvdA hebben beide 50% behaald.
Ongeldige stemmen tellen alleen voor de opkomst. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen blanco en andere ongeldige stemmen, hoewel dankzij de stemcomputer alle ongeldige stemmen als blanco kunnen worden gezien.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het telt wel maar is ongeldig? Dat is strijdig.
Iéks! Hoe verzin je het?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:10 schreef Bluesdude het volgende:
Sigme, als je toch zwevend bent en echt geen keuze kan maken...
Waarom zou je dan niet uit de gelijkwaardige partijen een vrouw nemen met een sympathieke en positieve instelling?
Hahaha. Ergens zit er dan ruis op de lijn. Waar heb ik in 's herennaam ooit de indruk gewekt discriminatie op basis van geslacht een nastrevenswaardig streven te vinden?quote:Dat lijkt me toch meer jouw thing..
Blanco verhoogt de kiesdrempel niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Blanco verhoogt de kiesdrempel en is in het nadeel van de partijtjes die net op 1 zetel zitten.. of net niet.. Wil je meer diversiteit dan moet je juist niet blanco stemmen
Het is niet 'logisch', het is een beperkende keuze. Twee verschillende dingen (ongeldig en blanco) afdoen als hetzelfde, daar is niks 'logisch' aan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:17 schreef Sidekick het volgende:
Logisch toch, blanco en ongeldig geven aan dat je wel aanwezig was op het stembureau, maar doen niet mee voor de uitslag omdat je niemand hebt gekozen.
Nergens...quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Hahaha. Ergens zit er dan ruis op de lijn. Waar heb ik in 's herennaam ooit de indruk gewekt discriminatie op basis van geslacht een nastrevenswaardig streven te vinden?
Iemand kiezen omdat het een vrouw is, is discriminatie op basis van geslacht.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nergens...
Maar ik had het niet over discriminatie...
Wat is er conservatief aan?quote:Jammer, dat je dat zo conservatief ziet...
Ja, dat lijkt me helder racisme ja.quote:In feite is je argumentstijl: als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is dat het racisme is.
Ja, ook.quote:Doorgetrokken : als iemand meer blanken in een wijk wilt vanwege spreidingsbeleid..dat het racisme is
20% stemt voor de PvdA, CDA VVD en GroenLinks, 5% SPquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Yildiz het volgende:
Ik stem voor een motie voor een extra knop in de stemmachines.
Met de tekst:
'Ik neuk het systeem' 1 of 'stelletje lamlullen'
Dat komt tenminste helder en duidelijk over.
1: Copyright: www.theomaassen.nl
Dat is nogal kort door de bocht.....quote:
Heb je een concreet voorbeeld van racisme wat okeee is ?quote:Niettemin vind ik het niet altijd afkeurenswaardig wanneer iemand racistische motieven heeft om voor of tegen iets te zijn. Symboolpolitiek is ook krachtige politiek, en behoort er dus toe
Heb je iets tegen zwarte autochtonen.. foeiquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zou het een gezonde vorm van racisme vinden als er eens een zwarte allochtoon het kabinet komt bijvoorbeeld, of fractievoorzitter wordt (Dittrich daargelaten).
Jah, dat is een kenmerk van racisme, het is kort door de bocht.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nogal kort door de bocht.....
als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging isquote:[..]
Heb je een concreet voorbeeld van racisme wat okeee is ?
Dan denk je dat de partijlijn zal veranderen...quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef RichardQuest het volgende:
Als Rutte lijstrukker wordt, ga ik het nog lastig krijgen want zijn VVD-lijn staat mij wel aan.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:22 schreef MisTerMoB het volgende:
Ik schijt altijd als ik in bad lig,lijkt een beetje op dat eendengedoe.alfred jodokus kwakkie stylie. moet je ook eens proberen, echte aanrader!!
Partij, partij, ik heb het dus over de TK-fractie die zal veranderen van accent als hij bij het onderhandelen en de discussies het woord voert. Ik geloof dat wel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan denk je dat de partijlijn zal veranderen...
Hm. Ik niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Partij, partij, ik heb het dus over de TK-fractie die zal veranderen van accent als hij bij het onderhandelen en de discussies het woord voert. Ik geloof dat wel.
Mja, het is niet een racisme uit haat dus niet in die zin hoor, maar meer dat het meespeelt in je besluit of iemand wit of zwart is.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je iets tegen zwarte autochtonen.. foei![]()
Waarom is het racisme ?
Flauw antwoord...quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef sigme het volgende:
Jah, dat is een kenmerk van racisme, het is kort door de bocht.
Racisme is bepaalde rasafkomsten minachten en achterstellen.quote:als iemand een zwarte persoon kiest met als een van de redenen dat het meer evenredige vertegenwoordiging is
eventueel zelfs
als iemand meer blanken in een wijk wil vanwege spreidingsbeleid
Minister Hersenloosoogervorst weet zeker niet dat het maar een zeer tijdelijk effect heeftquote:Om dit te bereiken, zullen er vanaf komend jaar schokkende foto's van de gevolgen op pakjes sigaretten verschijnen.
Nee dat klopt niet, in ieder geval niet bij het referedum over de Europese grondwet. Daar golden de regels zoals sidekick al noemde: telt wel voor opkomst, niet voor uitslag.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Volgens wikipedia telt een blanco stem in het geval van een referendum als een stem tegen de verandering, dus doorgaans een nee stem. Klopt dat en hoeveel was het aantal blanco stemmen bij het Europees referendum?
Mark Rutte, "nog een voorbeeld, mijn zus werkt in de zorg in een team. Zij heeft het werk zien veranderen naar 1 managementlaag, 2 en zelfs 3 managementlagen"quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef pberends het volgende:
Hoogervorst: Roken moet duurder
Mag de echte liberaal opstaan.
[..]
Minister Hersenloosoogervorst weet zeker niet dat het maar een zeer tijdelijk effect heeft.
Meespelen is nog wat anders dan een discriminerend oordeel maken..quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mja, het is niet een racisme uit haat dus niet in die zin hoor, maar meer dat het meespeelt in je besluit of iemand wit of zwart is.
Racisme is evengoed bepaalde rasafkomsten superieur achten, en voortrekken. Vandaar dat ik het totaalplaatje van racisme 'neutraal' zie. Verschil in bekwaamheid of toekomende rechten laten bepalen door ras-kenmerken vind ik racistisch.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Flauw antwoord...
Je kunt echt veel beter.. en dat meen ik..
[..]
Racisme is bepaalde rasafkomsten minachten en achterstellen.
En dat is niet het geval in beide voorbeelden.
Minstens één.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Volgens wikipedia telt een blanco stem in het geval van een referendum als een stem tegen de verandering, dus doorgaans een nee stem. Klopt dat en hoeveel was het aantal blanco stemmen bij het Europees referendum?
Dat heb ik bij deze dan even veranderd!quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je verwijt de VVD racisme of mannendiscriminatie door een onbekende Ayaan Hirsi Ali direct een verkiesbare plaats te geven?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:59 schreef sigme het volgende:
Dus ook de 'gunstige' racist, die iemand op basis van diens ras achtergesteld vind en dat wil opheffen door deze wat de bevoordelen vind ik racistisch handelen.
Het nastreven van evenredige vertegenwoordiging is een nietracistische democratisch uitgangspunt..quote:Uiteindelijk leidt -volgens mij- ook goedbedoeld racisme vaak tot kwalijk racisme. In de doorgeschoten vorm, of als tegenreactie.
Ik zie het anders niet terug.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat heb ik bij deze dan even veranderd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |