abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35871547
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:44 schreef yvonne het volgende:
Leuke bijkomstigheid, de bewuste foto zit nu in de archieven, als er een stuk moet komen over jeugd, bendes, criminelen etc etc, is er vast wel weer een die de foto als mooi voorbeeld gebruiken zal.
Dit is dan ook de reden dat ik het jammer vind dat hij er niets aan zal doen.
Niet alleen voor hem, maar voor zoveel mensen.
Het gebeurt te vaak, dat verhaaltjes verdraait worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_35871548
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:44 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

*mompelt iets over Prins Bernard en sterven*
Leeft ie nog dan?
quote:
Wat probeer je nou duidelijk te maken, dat elke foto die online staat maar zomaar in een krant gepubliceerd mag worden? Dus als er morgen een artikel over prostitutie in de krant staat en Yvonne haar foto erbij gezet word mag dat natuurlijk gewoon. . (slecht voorbeeld misschien, maar je begrijpt me wel )
Ik zeg niet dat het goed is maar dat er weinig tegen te doen valt. Breek mij de bek niet open over de ethiek van de telegraaf. Ik vind het uitermate akelig en ook sneu voor deze user; ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo handig was die foto online te zetten en zeker niet om hem deze week weer te laten plaatsen, is Fok natuurlijk ook een beetje schuldig aan.
Het gaat er om of het juridisch deugt en dat doet het, je kunt de krant gewoon niet zoveel maken. Hoogstens een klacht bij de Raad voor de Journalistiek indienen maar dat heeft weinig om het lijf.
pi_35871564
Grappig, dat iedereen hier ineens kennis van juridische zaken heeft...
pi_35871601
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zie mijn stukje over SCH, foto en pedo, dit is natuurlijk op iedereen van toepassing, vul een naam in, foto en gebeurtenis.
Feit blijft dat stelende journalisten zo dom zijn en er heel simpelweg mee wegkomen.
Niemand die ze op de vingers tikt, zelfs geen actualiteiten programma, want.... juist, gemaakt door journalisten.
Wat me zo opvalt, en dat gebeurt steeds vaker eik, is dat de journalistiek ( bijna) nooit hun eigen fouten toegeeft, wat dat betreft is het een vreemde beroepsgroep, net artsen..
Hier heb ik natuurlijk heel veel op te zeggen maar misschien moeten we daar een apart topic over openen. Ik vind dat je het wel heel algemeen stelt en je hebt wel een punt maar juist door je generalisatie ga je de mist in. Er is volgens mij enorm veel zelfkritiek en reflectie maar er is in de praktijk geen goed systeem om een vuist te maken tegen fouten. Probleem is ook dat het kwaad dan meestal al is geschied.
pi_35871613
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou niet ineens hoor.
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 10:55:42 #256
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35871639
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier heb ik natuurlijk heel veel op te zeggen maar misschien moeten we daar een apart topic over openen. Ik vind dat je het wel heel algemeen stelt en je hebt wel een punt maar juist door je generalisatie ga je de mist in. Er is volgens mij enorm veel zelfkritiek en reflectie maar er is in de praktijk geen goed systeem om een vuist te maken tegen fouten. Probleem is ook dat het kwaad dan meestal al is geschied.
Graag, open maar, en natuurlijk chargeer ik
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_35871663
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:52 schreef SCH het volgende:

ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo handig was die foto online te zetten en zeker niet om hem deze week weer te laten plaatsen,
Ja, hij heeft natuurlijk ook de gedachte in zijn achterhoofd dat de telegraaf zijn foto wel eens zou kunnen gebruiken. .
pi_35871688
Ik neem aan dat hij wel heeft geëist dat de desbetreffende foto uit het archief wordt gehaald.
pi_35871699
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:56 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Ja, hij heeft natuurlijk ook de gedachte in zijn achterhoofd dat de telegraaf zijn foto wel eens zou kunnen gebruiken. .
Nee natuurlijk niet. Is ook lullig, maar ook een beetje naief zo'n foto.

groet van Je Autist
pi_35871705
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Graag, open maar, en natuurlijk chargeer ik
Nee, dat ga ik echt niet openen - dat soort SCHandpaaltopics.
pi_35871734
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Alles, maar dan ook alles is te vinden hoor
Ik heb het geluk wat mensen te kennen, maar je kunt ook heel veel van internet halen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 11:04:29 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35871805
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat ga ik echt niet openen - dat soort SCHandpaaltopics.
Te pijnlijk voor jou als journalist zijnde?
Valt me tegen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_35871847
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Te pijnlijk voor jou als journalist zijnde?
Valt me tegen.
Nee hoor, maar heb niet zo'n behoefte dat soort discussies zelf op te starten. Maar als jij het doet, zal ik me er ewl in mengen.
pi_35871872
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Alles, maar dan ook alles is te vinden hoor
Ik heb het geluk wat mensen te kennen, maar je kunt ook heel veel van internet halen.
Tuurlijk is alles te vinden. Maar zeker niet alles op internet. Daarbij moet het wel juist gebruikt worden. Zo maar termen gaan roepen over advocaten, aanklachten e.d., zoals hier door een aantal mensen wordt gedaan, gaat nergens over natuurlijk.
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:10:15 #265
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35871925
Met of zonder balkje.... Geqxon was toch wel herkend.
Je moet toegeven die foto lekker bekt in correlatie met het artikel. Wel had de telegraaf is meer tact kunnen betrachten bij het plaatsen van deze foto (beter onderschrift). Maar andersom is er nu ook een rectificatie geplaatst.
Een schadevergoeding lijkt me te ver gezocht omdat je op dit moment nergens aannemelijk kunt maken dat hij op dit moment wordt tegengewerkt bij sociaal/maatschappelijke ontwikkelingen en er sprake is van inkomstenderving.
Zou dit in Amerika gebeurd zijn... dan had je zeker een leuke kans. Maar in Nederland... grow up and move on.
En eigenlijk kun je er alleen maar om lachen. Dat zullen ze bij die krant ook doen vanwege alle (aanvullende) publiciteit in virtuele/digitale media.
pi_35872052
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:10 schreef Drugshond het volgende:
Je moet toegeven die foto lekker bekt in correlatie met het artikel. Wel had de telegraaf is meer tact kunnen betrachten bij het plaatsen van deze foto (beter onderschrift). Maar andersom is er nu ook een rectificatie geplaatst.
Een schadevergoeding lijkt me te ver gezocht omdat je op dit moment nergens aannemelijk kunt maken dat hij op dit moment wordt tegengewerkt bij sociaal/maatschappelijke ontwikkelingen en er sprake is van inkomstenderving.
Zou dit in Amerika gebeurd zijn... dan had je zeker een leuke kans. Maar in Nederland... grow up and move on.
En eigenlijk kun je er alleen maar om lachen. Dat zullen ze bij die krant ook doen vanwege alle (aanvullende) publiciteit in virtuele/digitale media.
AMEN!
pi_35872111
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:05 schreef Geqxon het volgende:
Het is erg leuk om snel een post te plaatsen in de trand van "Klaag ze aan!", of "Zuig ze leeg!". Maar denk ook even verder. Als er in nederland "No Cure No Pay" advocaten zouden zijn, dan zou ik het een kans geven. Maar voor deze aanklacht is de kans te klein en zijn de advocaten te duur.
Was laatst wel wat over "No Cure, No Pay" -advocaten bij RTL Boulevard, geloof dat ze toen zeiden dat het steeds meer in NL in opkomst is of zo iets... En dat ze het dus schijnbaar wel toe (willen) staan...
We might be far away, but we are forever ONE...
if I die before I wake, I pray the Lord my soul to take.
pi_35872216
De constructie is volgens mij dat je een niet-advocaat op no cure no pay basis inschakelt. Dat mag namelijk. Als die persoon het nodig vindt om een advocaat in te schakelen gebeurt dat vervolgens op zijn/haar kosten.
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 11:29:40 #269
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35872386
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, maar heb niet zo'n behoefte dat soort discussies zelf op te starten. Maar als jij het doet, zal ik me er ewl in mengen.
Even bookmarken dit topic, open ik er van de week iets over

pi_35872521
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Even bookmarken dit topic, open ik er van de week iets over
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:43:31 #271
89730 Drugshond
pi_35874932
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:07 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Tuurlijk is alles te vinden. Maar zeker niet alles op internet. Daarbij moet het wel juist gebruikt worden. Zo maar termen gaan roepen over advocaten, aanklachten e.d., zoals hier door een aantal mensen wordt gedaan, gaat nergens over natuurlijk.
Dat zul je houden.
Ik onderzoek eerst altijd...vind het ook heerlijk om te doen.Woon heel soms rechtzaken bij, en lees veel.
Maar het onderwerp moet me wel intrigeren.Juist dit soort onderwerpen vind ik interessant, omdat er te makkelijk over gedaan wordt.
Is aangifte bij de politie door die jongen niet iets? Misschien zien die er wel brood in.
pi_35875183
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:10 schreef Drugshond het volgende:
Dankzij die aanvullende media is het voor de mensen die toch geen rectificatie zullen lezen duidelijk dat hij dus niet tot de daders behoort.
Uiteraard niet voor iedereen.
Wanneer er geen aanvullende media was geweest, was de kans juist nog groter dat men dacht "waar rook is, is vuur"
Ik vind het alleen maar lachwekkend omdat het duidelijk maakt hoe dit soort kranten werken
Hoe dat soort journalisten werken, en het dan ook nog laf ontvangen.:P
pi_35876978
Mag ik hier nog even een dag te laat lachen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:01:46 #275
140364 Thomas__Acda
Ren Lenny..REN!!
pi_35877209
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef Intxaurraga het volgende:
Mag ik hier nog even een dag te laat lachen?
Nee.
Duivel is dood!
De duivel is geilheid
De duivel is zo groot
De duivel is gulzig
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:05:13 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35877338
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:01 schreef SCH het volgende:
Is die Geqxon te huur, vindt het wel een lekker ding.
Is ie niet een beetje jong, SCH?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35880830
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:32 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Check je bronnen. In Nederland zijn "No Cure No Pay" advocaten niet toegestaan, behalve voor letsel- en overlijdensschade.
Maak er geestelijk letsel van dan.
pi_35893056
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:44 schreef yvonne het volgende:
Leuke bijkomstigheid, de bewuste foto zit nu in de archieven, als er een stuk moet komen over jeugd, bendes, criminelen etc etc, is er vast wel weer een die de foto als mooi voorbeeld gebruiken zal.
Ach ja, wat kan het zo'n journalist schelen dat het leven van degene op de foto weer een stukje moeilijker wordt gemaakt. Als ik mijn stukkie maar vóór de deadline af heb! Dat zo'n jongen vervolgens door veel mensen met de nek wordt aangekeken, dat is niet interessant.

Een fatsoenlijke krant zou overigens toch wel die foto vernietigen, lijkt mij. Maar of De Telegraaf daaronder valt is uiteraard de vraag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_35893189
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:00 schreef paddy het volgende:
Ik vind het alleen maar lachwekkend omdat het duidelijk maakt hoe dit soort kranten werken
Hoe dat soort journalisten werken, en het dan ook nog laf ontvangen.:P
Alles voor de oplagecijfers!

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_35893944
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is ie niet een beetje jong, SCH?
Ik ben toch pedo?
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:41:06 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35895680
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben toch pedo?
Dan wordt het nooit wat met ons.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35895776
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben toch pedo?
Ik ben 32 dude
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_35896155
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Geqxon is het wel met me eens.

Maar juridisch gezien treft de Telegraaf niet echt blaam, het is wel oenig van ze maar niet echt heel erg fout. Als ik Geqkon was, zou ik contact met de Telegraaf opnemen en er op een leuke manier een voordeeltje uitslepen, niet zozeer financiele eisen.
Wat heeft de telegraaf in godsnaam te bieden behalve geld...
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:53:17 #284
89730 Drugshond
pi_35898159
Aangezien de nieuwswaarde begint weg te zakken. Hebben we besloten dat dit topic beter verder kan draaien in [GC]. Mochten er nog andere aanvullende ontwikkelingen zijn, kan wellicht dit topic naar [WGR] of weer terug naar [NWS].

[NWS] -> [GC]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')