Grijsquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:08 schreef Puckzzz het volgende:
ik zou niet eens weten hoe een grijskaart eruit ziet
Interessant stukjequote:Op woensdag 8 maart 2006 11:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
Stukje over grijswaardes en belichting...
CC
minder leuk!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:12 schreef Mauro het volgende:
Fotosoepen op pixelgrootte duurt lang en is saaaaaaaaaaaaaaaii
Net als het onderwerp
Thanks.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
CC
quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:09 schreef CrazyCharlie het volgende:
CC
Ik ben er ook geen ster in, maar kan me haast niet voorstellen dat in M mode je belichtingsinstellingen anders zouden zijn, volgens mij is er altijd de keuze tussen matrix, centrumgericht of spotmeting...oftewel, welk lichtmetingprogramma je kiest.....quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Interessant stukje
ik gebruik eigenlijk altijd spotmeting, wanneer ik (zoals laatst) een nieuw model babykamertje van onze firma fotografeerde heb ik meerpuntsmeting gebruikt en een klein diafragma omdat ik alles scherp moet hebben op zo'n moment.
Wat ik me toch afvraag...ik stel die lichtmetingen altijd wel in, maar wanneer ik op M schiet vervalt dat toch weer allemaal? Dan gelden toch gewoon de instellingen van sluitertijd en diafragma die IK bepaal? Ik bedoel dus...lichtmeting wordt alleen toegepast wanneer je op A of S schiet?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:21 schreef ableton het volgende:
[..]
dank, altijd handig. en nog duidelijker dan fot wiki ook
![]()
* ableton gaat snel weer off-topic. ik heb mijn haar verbouwdquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:22 schreef Kleintje het volgende:
Jee, zomaar een sc die wel over foto's gaat
ENG....
In M-modus laat je de hele belichtingsmeter voor wat ie is en gebruikt de camera alleen de door jou ingestelde standen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:25 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen ster in, maar kan me haast niet voorstellen dat in M mode je belichtingsinstellingen anders zouden zijn, volgens mij is er altijd de keuze tussen matrix, centrumgericht of spotmeting...oftewel, welk lichtmetingprogramma je kiest.....
Dus...in de standen M, P,S en A bepaald die keuze (centrum, matrix of spot) hoe de lichtmeting word uitgevoerd...
Toch?
CC
Nee hoor tis duidelijk genoeg, voelde een mod-stang-bui opkomenquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:25 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat vind je onduidelijk aan de FOT Wiki? Een groot gedeelte van die stukjes heb ik namelijk geschreven... Vertel het me, dan kan ik het verbeteren!
Verwarring hierzo...op welke manier meet de camera dan het licht in M-modus?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:27 schreef Subhuman het volgende:
[..]
In M-modus laat je de hele belichtingsmeter voor wat ie is en gebruikt de camera alleen de door jou ingestelde standen.
Gerenoveerd of tot de fundereing afgebroken??quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:26 schreef ableton het volgende:
[..]
* ableton gaat snel weer off-topic. ik heb mijn haar verbouwd![]()
Niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:30 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Verwarring hierzo...op welke manier meet de camera dan het licht in M-modus?
Okee duidelijk....dus in stand M hebben de keuzes Matrix, centrum en spot geen functie?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Niet.
Nuancering: hij meet het wel, maar bij de belichting trekt hij zich er niks van aan. In dat geval kun je de belichting die de meter aangeeft zien als advies.
Maar hoe stel je het dan in???quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Niet.
Nuancering: hij meet het wel, maar bij de belichting trekt hij zich er niks van aan. In dat geval kun je de belichting die de meter aangeeft zien als advies.
ik heb onder in mijn venster een meter staan die aangeeft wat de belichting is. dus onder of over belicht.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Maar hoe stel je het dan in???
Hij gebruikt dus alleen het licht wat door de lens valt???
Niet voor de uiteindelijke belichting nee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Okee duidelijk....dus in stand M hebben de keuzes Matrix, centrum en spot geen functie?
In M-stand stel je de camera volledig handmatig in. Je zegt bijvoorbeeld tegen de camera "Ik wil 1/250 bij f/5,6". Op dat moment wordt de lichtmeter buiten spel gezet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Maar hoe stel je het dan in???
Hij gebruikt dus alleen het licht wat door de lens valt???
hmmm goeiequote:Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Okee duidelijk....dus in stand M hebben de keuzes Matrix, centrum en spot geen functie?
yup dat kan.(digitaal)quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:36 schreef Kleintje het volgende:
oke.... dat heb ik pas geleerd van Mauro.
En anders kan je het over en onderbelichten iets instellen toch???
als je wel die diafragma/sluitertijd wil houden....
dat bedoelde ik dus idd. Hij gebruikt alleen die lichtmeting in 1 van de andere standen, vandaar dat je dus een idioot lange sluitertijd kan krijgen wanneer je met klein diafragma in het donker gaat schieten...quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:27 schreef Subhuman het volgende:
[..]
In M-modus laat je de hele belichtingsmeter voor wat ie is en gebruikt de camera alleen de door jou ingestelde standen.
Ik citeer...uit de handleiding...quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:36 schreef blackbully het volgende:
[..]
hmmm goeie
nog nooit over na gedacht![]()
dat zal zijn voor waar hij zijn waardes vandaan haald voor het aan te geven of iets wel of niet over of onder belicht is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Ik citeer...uit de handleiding...
Lichtmeting;
In de standen P.S.A en M bepaalt de lichtmeting hoe de camera de belichting instelt.
Plaatje met keuze uit matrix, centrumgericht en spotmeting...
Dus..volgens mijn boekie is er in de stand M wel degelijk keuze in lichtmetingprogramma...
haha krijg mijn digitale camera pas maandag binnen, maar tot 6 millimeter weggehaald met een lang lok. Voor mij is dat best ernstig aangezien ik lang haar had, maar nu niet meerquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:30 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Gerenoveerd of tot de fundereing afgebroken??
Dus FOTO!!!!
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:39 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup dat kan.(digitaal)
analoog (denk het niet)
Duidelijk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:42 schreef blackbully het volgende:
[..]
dat zal zijn voor waar hij zijn waardes vandaan haald voor het aan te geven of iets wel of niet over of onder belicht is.
want meten doet hij zoie zo
analoog kan je zeker wel je licht per stop bepalen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:44 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Volgens mij kan ik dat ook verschillende stops instellen.
Alleen geen whitebalans.
Toch???
ANALOGE FOTOGRAFEN.... HELP
Jeemig, wat bij jij een langharig stuk werkschuw tuich. Gaat je schamenquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:42 schreef ableton het volgende:
[..]
haha krijg mijn digitale camera pas maandag binnen, maar tot 6 millimeter weggehaald met een lang lok. Voor mij is dat best ernstig aangezien ik lang haar had, maar nu niet meerjeej
![]()
dan bende gij geen lekker ding meer!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:42 schreef ableton het volgende:
[..]
haha krijg mijn digitale camera pas maandag binnen, maar tot 6 millimeter weggehaald met een lang lok. Voor mij is dat best ernstig aangezien ik lang haar had, maar nu niet meerjeej
![]()
haha dat valt wel mee hoor, de lok is slechts 2 centimeter langer dan de rest.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan bende gij geen lekker ding meer!
ik krijg van die Meet the Barkers visioenen zoals jij het omschrijft
Ik zie net het verschil tussen "kennen" en "kunnen"quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:51 schreef Kleintje het volgende:
Ik hoor net het verschil tussen Theorie en Praktijk.
We hebben hier mensen zitten die de Theorie goed kennen..
Maar ik wil het gewoon in de praktijk kunnen
Willen en proberen klinkt ook al aardig...quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zie net het verschil tussen "kennen" en "kunnen"
Dat licht ook weer aan je camera, maar ik geloof dat jij inderdaad een redelijk moderne camera hebt die dat inderdaad wel kan. Wat dat soort dingen doet hij weinig onder voor de nieuwe Dslr's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:44 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Volgens mij kan ik dat ook verschillende stops instellen.
Alleen geen whitebalans.
Toch???
ANALOGE FOTOGRAFEN.... HELP
Misschien door het rolletje te 'pushen'?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:07 schreef blackbully het volgende:
even een vraag van mijn kant,
hoe kan een analoge camera met bv. F4.6 en 1/125 nu zonder deze waardes te veranderen een stop onder of over belichten?
er vald even lang evenveel licht op het rolletje.
66.6666% van de analoge SLR camera's die ik bezit heeft daar ergens een knopje/menu voor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:07 schreef blackbully het volgende:
even een vraag van mijn kant,
hoe kan een analoge camera met bv. F4.6 en 1/125 nu zonder deze waardes te veranderen een stop onder of over belichten?
er vald even lang evenveel licht op het rolletje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |